ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
25 травня 2023 року м. Черкаси Справа № 925/715/23
Господарський суд Черкаської області у складі судді Зарічанської З.В., розглянувши матеріали позовної заяви Черкаської міської ради, ідентифікаційний код 25212542, вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001,
до відповідача - Державної інспекції енергетичного нагляду України, ідентифікаційний код 42578602, вул. Дорогожицька, 11/8, м. Київ, 04112,
про стягнення 26 664,57 грн,
УСТАНОВИВ:
25.05.2023 до Господарського суду Черкаської області надійшла позовна заява Черкаської міської ради з вимогою стягнути з Державної інспекції енергетичного нагляду України безпідставно збережені грошові кошти у розмірі 26 664,57 грн.
Позовні вимоги позивач обґрунтовує ухиленням відповідача від сплати безпідставно збереженої за рахунок Черкаської міської ради орендної плати, порушенням прав територіальної громади м. Черкас через ненадходження грошових коштів до місцевого бюджету.
Дослідивши матеріали позовної заяви, суд зазначає таке.
Звертаючись до Господарського суду Черкаської області з позовом позивач покликається на положення ст. 30 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) та зазначає, що спори, що виникають з приводу нерухомого майна, розглядаються господарським судом за місцезнаходженням майна або основної його частини.
Виключна підсудність є особливим видом територіальної підсудності, правила якої забороняють застосування при пред`явленні позову інших норм, що регулюють інші види територіальної підсудності, передбачені у ст. 27 - 29 ГПК України.
Господарський суд враховує п. 7.25 постанови Великої Палати Верховного Суду від 16.02.2021 у справі № 911/2390/18, у якому зазначено, що Велика Палата Верховного Суду вважає, що словосполучення "з приводу нерухомого майна" у частині третій статті 30 ГПК України необхідно розуміти таким чином, що правила виключної підсудності поширюються на будь-які спори, які стосуються прав та обов`язків, що пов`язані з нерухомим майном. У таких спорах нерухоме майно не обов`язково виступає як безпосередньо об`єкт спірного матеріального правовідношення.
Суд зазначає, що відповідно до наданого позивачем Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, спірна земельна ділянка з кадастровим номером 7110136400:02:033:0025 розташована по вул. Ільїна, 289, м. Черкаси, Черкаська обл.
Однак, господарський суд зауважує, що відповідно до ч. 5 ст. 30 ГПК України, спори, у яких відповідачем є Кабінет Міністрів України, міністерство чи інший центральний орган виконавчої влади, Національний банк України, Рахункова палата, Верховна Рада Автономної Республіки Крим або Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські ради або обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, а також справи, матеріали яких містять державну таємницю, розглядаються місцевим господарським судом, юрисдикція якого поширюється на місто Київ, незалежно від наявності інших визначених цією статтею підстав для виключної підсудності такого спору іншому господарському суду.
Згідно з п. 1 Положення про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 р. № 77, Державна інспекція енергетичного нагляду України (Держенергонагляд) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра енергетики та який реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання.
Господарський суд враховує, що поняття виключної підсудності позбавляє не тільки суд, а і самого позивача в усіх випадках права та можливості змінювати місце розгляду господарського спору та наголошує, що п. 5 ст. 30 ГПК України передбачає застереження щодо того, що спори, у яких відповідачем є, зокрема, центральний орган виконавчої влади, розглядаються місцевим господарським судом, юрисдикція якого поширюється на місто Київ, незалежно від наявності інших визначених цією статтею підстав для виключної підсудності такого спору іншому господарському суду.
Враховуючи зазначене, господарський суд доходить висновку, що даний спір підсудний Господарському суду міста Києва (вул. Богдана Хмельницького, 44В, м. Київ, 01054), оскільки відповідач є центральним органом виконавчої влади.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 31 ГПК України, суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 31 ГПК України передача справи на розгляд іншого суду за встановленою цим Кодексом підсудністю з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої цієї статті, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.
Керуючись ст. 27, 30, 31, 234-235, 255 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Черкаської міської ради з додатками направити за підсудністю до Господарського суду міста Києва (вул. Богдана Хмельницького, 44В, м. Київ, 01054).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня підписання.
Копії ухвали направити сторонам.
Суддя Зоя ЗАРІЧАНСЬКА
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2023 |
Оприлюднено | 29.05.2023 |
Номер документу | 111095832 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Зарічанська З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні