Справа № 161/6261/23
Провадження № 2-а/161/164/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 травня 2023 року Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі головуючого - судді ГриняО.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
20 квітня 2023 року позивач звернулася до суду із вказаним позовом.
В обґрунтування підстав позову позивач посилається на те, що в її діях відсутній склад правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, оскільки вона припаркувала свій автомобіль на землях, що надані в постійне користування Національному університету харчових технологій земельної ділянки для обслуговування навчального закладу.
Просить суд визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 14 квітня 2023 року LMR 3202887, а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.
Відповідач у письмовому відзиві позов заперечив. Вказав, що місце, в якому здійснила стоянку позивач, є тротуаром.
Частиною першою та другою статті 12 КАС України передбачено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Суд зауважує, що вказаний перелік порядків, за якими здійснюється судочинство в адміністративних справах, є вичерпним.
Оскільки вказана справа є незначної складності і для неї пріоритетним є швидке вирішення, суд розглянув її в порядку спрощеного позовного провадження, з особливостями, які визначені у ст.ст. 268, 269, 271, 286 КАС України. В свою чергу вищенаведені положення КАС України не містять у собі заборони або обмежень на застосування правил, передбачених для спрощеного позовного провадження у ч.5 ст.262 КАС України, а саме щодо можливості розгляду справи без повідомлення сторін за наявними матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову з огляду на таке.
Судом встановлено, що 14 квітня 2023 року старшим інспектором (інспектором з паркування) Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради Табертом Денисом Васильовичем винесена постанова LMR 3202887, в якій зафіксовано, що 13 квітня 2023 року о 10 год. 32 хв. за адресою м. Луцьк, вул. Кафедральна, 6, особа, яка керувала автомобілем Skoda SuperB, НОМЕР_1 , здійснила стоянку транспортного засобу на тротуарі, чим порушила п.15.10 «б» ПДР України. У зв`язку з вищенаведеним, на ОСОБА_1 , як керівника юридичної особи-власника транспортного засобу, накладене адміністративне стягнення, передбачене ч.1 ст.122 КУпАП, у вигляді штрафу розміром 340,00 грн.
Надаючи правову оцінку спірній постанові по суті, суд зазначає наступне.
З досліджених судом фототаблиць, а також державного акту на право постійного користування земельною ділянкою, слідує, що автомобіль Skoda SuperB, НОМЕР_1 , був припаркований на земельній ділянці з кадастровим номером 0710100000:11:120:0020, яка надана у постійне користування Національному університету харчових технологій з цільовим призначенням «для обслуговування навчального закладу». Автомобіль припаркований безпосередньо біля входу у навчальний заклад, у відокремленому для цього місці, на межі «А» - «И», що зображена в акті як межа з землями ОСОБА_2 і Павла.
Суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст.71 Земельного кодексу України, до земель дорожнього господарства належать землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, тунелями, транспортними розв`язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:
а) паралельні об`їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з`їзди;
б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об`єкти служби дорожнього сервісу;
в) будинки (в тому числі жилі) та споруди дорожньої служби з виробничими базами;
г) захисні насадження.
Отже, тротуар, як елемент вулично-дорожньої мережі, який призначений для руху пішоходів, може бути розміщений лише на землях дорожнього господарства, в межах відповідних смуг відведення. Автомобіль Skoda SuperB, НОМЕР_1 , був припаркований на землях з цільовим призначення «для обслуговування навчального закладу», тобто, не міг бути розміщений саме на тротуарі.
Будь-яких доказів протилежного, зокрема схему вулично-дорожньої мережі у спірному місці, яка б вказувала про паркування на тротуарі, відповідач суду не надав, хоча обов`язок доказування правомірності свого рішення лежить саме на ньому.
При цьому суд відхиляє як необґрунтовані посилання відповідача на не зазначення у державному акті на право постійного користування земельною ділянкою «належного користувача» земельною ділянкою, оскільки такий користувач в акті зазначений, і ним є Національний університет харчових технологій.
З наведених вище підстав, оскільки судом встановлений факт відсутності в діях позивача складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП, суд дійшов висновку, що слід скасувати рішення суб`єкта владних повноважень, а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.
У задоволенні позовної вимоги про визнання протиправною оскаржуваної постанови слід відмовити, оскільки такого способу захисту порушеного права ст.286 КАС України не передбачає, а права та законні інтереси позивача повністю поновлені за фактом скасування такої постанови.
У зв`язку із частковим задоволенням позову, з відповідача на користь позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 536,80 грн., який був сплачений при зверненні до суду.
Ще 536,80 грн. судового збору позивачу слід повернути з Державного бюджету України, як надмірно сплаченого, оскільки позивач при зверненні до суду сплатила 1073,60 грн. судового збору, хоча його ставка для даного спору становила 536,80 грн.
Керуючись ст.ст.139, 286 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради про скасування постанови задовольнити частково.
Скасувати постанову Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради від 14 квітня 2023 року LMR 3202887, а провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.122 КУпАП закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП, а саме у зв`язку з відсутністю складу правопорушення.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту муніципальної варти Луцької міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 536,80 грн. (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок).
Повернути ОСОБА_1 з Державного бюджету України надмірно сплачений судовий збір у розмірі 536,80 грн. (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок), який був сплачений квитанцією АТ КБ «Приватбанк`від 20 квітня 2023 року №0.0.2959232707.1, код квитанції 9303-1427-3013-9435, сума платежу 1073,60 грн. Оригінал цієї квитанції залишити в матеріалах справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Позивачем у справі є ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 .
Відповідачем у справі є Департамент муніципальної варти Луцької міської ради, м. Луцьк, вул. Богдана Хмельницького, 17, код ЄДРПОУ 39985748.
Повне судове рішення складено та підписано 25 травня 2023 року.
Суддя Луцького міськрайонного суду
Волинської області О.М. Гринь
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2023 |
Оприлюднено | 30.05.2023 |
Номер документу | 111142342 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Гринь О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні