Рішення
від 09.06.2023 по справі 160/5875/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2023 року Справа № 160/5875/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сидоренко Д.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецхімлогістик" (код ЄДРПОУ 41385107, 51914, Дніпропетровська обл., місто Кам`янське, ВУЛИЦЯ ДНІПРОБУДІВСЬКА, будинок 16) до Відділу державного нагляду у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, 49000, м.Дніпро, вул.Воскресенська, 27) про визнання протиправною та скасування постанови,-

Обставини справи: 24.03.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецхімлогістик" до Відділу державного нагляду у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №346923 від 15.03.2023 року, яка винесена Відділом державного нагляду у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецхімлогістик".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час проведення перевірки у водія були наявні інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації, проте старший державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області проігнорував наявність інструкції через складання їх на російській мові, та перевезення вантажу 17.91 у ємностях до 1000 л. (вантаж UN 1791 ПОРОЖНЯ НЕОЧИЩЕНА ТАРА, 8) не підпадає під вимоги ДОПВН, згідно п.1.1.3.6 ДОПНВ. Отже, перевезення такого вантажу ніяких спеціальних дозволів не потребує, а відповідне Свідоцтво, не можливо отримати у Сервісних Центрах МВС України.

Ухвалою суду від 28.03.2023 року відкрито провадження у адміністративній справі №160/5875/23 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, за наявними у справі матеріалами.

13.04.2023 року за допомогою системи «Електронний суд» надійшов відзив на позов, в якому відповідач просить відмовити в задоволені позову у повному обсязі. В обґрунтування правової позиції відповідач зазначає, що положеннями спеціального закону покладено на перевізника обов`язків з забезпечення, а водія пред`явлення для перевірки відповідних документів. Під час перевірки було встановлено, що під час перевезень небезпечних вантажів перевізник не забезпечив водія документами (відсутні письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації; свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів). Пояснення водія про причини порушень відсутні. Також у відзиві відповідач зазначає, що роз`яснення суб`єкта господарювання не можуть мати доказового значення, позивач не звертався за отриманням свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів та не отримував відмови.

Станом на 09.06.2023 року відповідь на відзив від позивача на адресу суду не надходили.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно ТТН №59 від 24.01.2023р. автомобілем МАN, державний номер НОМЕР_1 та з причіп/напівпричіп SCHWARZMULLER, державний номер НОМЕР_2 , автомобільний перевізник - ТОВ «Спецхімлогістик», водій - ОСОБА_1 ЯАА 378318, пункт навантаження - 52310, Дніпропетровська обл., р-н Криничанський, смт.Аули, пункт переадресування вантажу ВНС «Котовського», вул.Луцька, 35 м.Одеса, ВНС «Головна» вул.Водопровідна, 15, Одеса, Найменування вантажу 80 UN 1791 порожня, неочищена тара 8ІІ, НЕБЕЗПЕЧНО ДЛЯ ДОВКІЛЛЯ.

25.01.2023, о 08 год. 40 хв., на а/д М-05, Київ Одеса, км. 452 + 811 м. (с.Дачне) було зупинено та проведено перевірку транспортного засобу марки МАN / SCHWARZMULLER, державні номери НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , які належать ОСОБА_2 , водій ОСОБА_1 , автомобільний перевізник ТОВ «Спецхімлогістик». За результатами якої складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №351339 від 25.01.2023 року.

Згідно з актом встановлено порушення позивачем вимог ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» під час перевезень небезпечних вантажів перевізник не забезпечив водія документами, а саме: відсутні письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації; свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів.

Графа «пояснення водія про причини порушень» не заповнена, акт підписаний водієм транспортного засобу.

Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області складені Повідомлення про розгляд справи на 15.03.2023р., які направлені на адресу ОСОБА_2 та ТОВ «Спецхімлогістик».

Адвокатом Голобородько Д.І. до Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області подано клопотання про закриття справи від 15.03.2023р. №1, в якому зазначалося, що обставини викладені в акті №351334 від 25.01.2023 року, не відповідають дійсності та є передчасними, а саме під час проведення перевірки у водія були наявні інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації складені російською мовою та на транспортний засіб, перевірки якого було здійснено, не розповсюджуються вимоги Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, а отримати свідоцтво про допущення такого транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів не вбачається взагалі за можливе.

15.03.2023 року начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області було проведено розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ «Спецхімлогістик» та винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №346923 у сумі 17000 грн. до ТОВ «Спецхімлогістик».

Правомірність спірної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №346923 від 15.03.2023 року є предметом спору у цій справі.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015р. затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Укртрансбезпека).

В силу п.1 Положення, Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Згідно з п.8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Процедуру проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт., регулюється Порядком проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженим постановою КМУ №1567 від 08.11.2006р. (далі - Порядок №1567).

Пунктом 4 Порядку №1567 визначено, що рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.

Згідно з п.13 Порядку №1567 графік проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) складається та затверджується керівником або заступником керівника Укртрансбезпеки або її територіального органу з урахуванням стану аварійності, періоду, що пройшов від попередньої перевірки, забезпечення належного рівня транспортного обслуговування в окремих регіонах, інформації про діяльність осіб, що незаконно надають послуги з перевезень, перевірки дотримання умов перевезень, визначених дозволом (договором) на перевезення, та інших обставин.

Рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт. (п.14 Порядку №1567).

Відповідно до абз.2 п.15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки суб`єкта господарювання перевіряється наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

Рейдова перевірка (перевірка на дорозі) проводиться із зупиненням транспортних засобів або без їх зупинення (п.17 Порядку №1567).

Пунктами 25-27, 29 Порядку №1567 визначено, що справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.

Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності).

У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі автомобільного перевізника під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням.

Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюютьсяЗаконом України «Про автомобільний транспорт» №2344-ІІІ від 05.04.2001 року(далі - Закон №2344-ІІІ).

Статтею 2 Закону №2344-ІІІвизначено, що законодавство про автомобільний транспорт складається із цьогоЗакону,законів України «Про транспорт», «Про дорожній рух», чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.

Відповідно достатті 2 Закону України «Про транспорт»нормативні акти, які визначають умови перевезень, порядок використання засобів транспорту, організації безпеки руху тощо є обов`язковими для власників транспорту.

Статтею 48 Закону №2344-ІІІпередбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Також, абз.3 ч.3 вказаної норми передбачено, що у разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:

для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

Правові, організаційні, соціальні та економічні засади діяльності, пов`язаної з перевезенням небезпечних вантажів залізничним, морським, внутрішнім водним, автомобільним та авіаційним транспортом, визначені Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» (далі Закон №1644-III), абз.2-3 ст.1 якого передбачено, що небезпечним вантажем є речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об`єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин.

Небезпечні речовини - речовини, віднесені до таких класів: клас 1 - вибухові речовини та вироби; клас 2 - гази; клас 3 - легкозаймисті рідини; клас 4.1 - легкозаймисті тверді речовини; клас 4.2 - речовини, схильні до самозаймання; клас 4.3 - речовини, що виділяють легкозаймисті гази при стиканні з водою; клас 5.1 - речовини, що окислюють; клас 5.2 - органічні пероксиди; клас 6.1 - токсичні речовини; клас 6.2 - інфекційні речовини; клас 7 - радіоактивні матеріали; клас 8 - корозійні речовини; клас 9 - інші небезпечні речовини та вироби.

Порядок та основні вимоги до забезпечення безпеки дорожнього перевезення небезпечних вантажів на всій території України, визначенні Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів, які затвердженні наказ Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року №656 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 р. за № 1041/32493 (далі - Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів).

Пунктами 2-4 Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів передбачено, що ці Правила розроблено з урахуванням вимог:

Директиви 2008/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 24 вересня 2008 року про внутрішні перевезення небезпечних вантажів;

додатків А, B до Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (далі - ДОПНВ).

Вимоги цих Правил обов`язкові для суб`єктів господарювання незалежно від форм власності та фізичних осіб, які є учасниками дорожнього перевезення небезпечних вантажів.

Дорожнє перевезення небезпечних вантажів територією України здійснюється з урахуванням вимог додатків А, В до ДОПНВ та цих Правил.

Відповідно до п.8 та абз.8 пп.3 п.9 Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів водій транспортного засобу, що перевозить небезпечні вантажі, у разі дорожньо-транспортної пригоди або вимушеної зупинки, у результаті яких небезпечні вантажі проникли або можуть проникнути назовні, повинен негайно сповістити про це підрозділ поліції та вжити відповідних заходів, зазначених у Правилах дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 (далі - ПДР), та письмових інструкціях, передбачених розділом 5.4.3 додатка А до ДОПНВ, наведених у додатку 3 до цих Правил.

При перевезенні небезпечних вантажів на транспортній одиниці мають бути, крім перелічених у ПДР, такі документи, у випадках, передбачених ДОПНВ, на транспортній одиниці мають бути додатково письмові інструкції, передбачені розділом 5.4.3 додатка А до ДОПНВ.

У додатку 3 до цих Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів наведено зміст «Письмових інструкцій відповідно до ДОПНВ».

Відповідно до п.2 розділу І «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів», затвердженого 04.08.2018 наказом Міністерства внутрішніх справ України №656, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2018 за №1042/32494 (надалі «Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів»), цей Порядок розроблено з урахуванням вимог: Директиви 2008/68/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 24 вересня 2008 року про внутрішні перевезення небезпечних вантажів; додатків А, B до Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (далі - ДОПНВ).

У п.4 розділу І «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» зазначено, що у цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:

змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м3, а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3, та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м3, крім транспортних засобів-батарей типу FL;

транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60°C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - №ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (європейського стандарту EN 590:2013 + AС:2014) та має температуру спалаху, зазначену в цьому стандарті) у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м3, у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3;

транспортний засіб, призначений для перевезення займистих газів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м3, у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3, та транспортний засіб-батарея загальною місткістю понад 1 м3, призначений для перевезення займистих газів;

транспортний засіб, призначений для перевезення стабілізованого пероксиду водню чи стабілізованого водного розчину пероксиду водню з масовою часткою пероксиду водню більше ніж 60% (клас небезпеки 5.1 №ООН 2015) у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах індивідуальною місткістю понад 3 м3, а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м3. Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються в значеннях, наведених у ДОПНВ, Законі України «Про перевезення небезпечних вантажів» та ДСТУ 4500-1:2008 «Вантажі небезпечні. Терміни та визначення понять»».

Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються в значеннях, наведених у ДОПНВ, Законі України «Про перевезення небезпечних вантажів» та ДСТУ 4500-1:2008 «Вантажі небезпечні. Терміни та визначення понять».

Згідно п.1 розділу ІІ «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ підтверджується шляхом видачі свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (далі - Свідоцтво), зразок якого наведено в додатку 2 до Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04 серпня 2018 року №656, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за №1041/32493 (далі - Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів), або шляхом продовження його строку дії відповідно до підрозділу 9.1.2.3 ДОПНВ.

Згідно з п.2 розділу ІІ «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» свідоцтво видається (продовжується) на всі транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O, які успішно пройшли обов`язковий технічний контроль, придатні до перевезення небезпечних вантажів та відповідають вимогам частини 9 ДОПНВ, які застосовуються до відповідного типу транспортних засобів з урахуванням перехідних положень, визначених у главі 1.6 та підрозділі 9.2.1.1 ДОПНВ.

Відповідно до п.3 розділу ІІ «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» свідоцтво видається або продовжується регіональним сервісним центром Головного сервісного центру МВС або територіальним сервісним центром регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС (далі - СЦ) за результатами перевірки відповідності конструкції, маркування та спеціального обладнання транспортного засобу вимогам ДОПНВ та цього Порядку.

Абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Зі змісту наведених норм слідує, що саме при перевезенні небезпечних вантажів водій має надати свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів та письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації, а за їх відсутності до фізичних або юридичних осіб, які здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами, застосовуються адміністративно-господарські штрафи.

Як зазначалося вище, згідно ТТН №59 від 24.01.2023р., вантажем вказано - порожня, неочищена тара.

Пунктом 1.1.3 «Виключення» Частини 1 «Загальні положення» Додатку А «Загальні положення та положення, які стосуються небезпечних речовин та виробів» Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (https://unece.org/DAM/trans/danger/publi/adr/adr2009/Russian/Part1.pdf»), встановлені виключення за якими положення ДОПНВ не застосовуються.

Так, підпунктами 1.1.3.5 «Виключення, пов`язані з перевезенням порожньої неочищеної тари» та 1.1.3.6 «Виключення, пов`язані з кількістю, яка перевозиться в одній транспортній одиниці» передбачено, що вимоги ДОПНВ не застосовуються на порожню неочищену тару (включаючи КСГМГ та крупногабаритну тару) яка містить речовини класів 2, 3, 4.1, 5.1, 6.1, 8 та Так, підпунктами 1.1.3.5 «Виключення, пов`язані з перевезенням порожньої неочищеної тари» та 1.1.3.6 «Виключення, пов`язані з кількістю, яка перевозиться в одній транспортній одиниці» передбачено, що вимоги ДОПНВ не застосовуються на порожню неочищену тару (включаючи КСГМГ та крупногабаритну тару) яка містить речовини класів 2, 3, 4.1, 5.1, 6.1, 8 та 9, якщо вжито заходів для усунення будь-якої небезпеки. Небезпека вважається усунуто, якщо вжито належних заходів для нейтралізації усіх видів небезпеки, які притаманні класам 1-9. 9, якщо вжито заходів для усунення будь-якої небезпеки. Небезпека вважається усунуто, якщо вжито належних заходів для нейтралізації усіх видів небезпеки, які притаманні класам 1-9.

Для цілей цього підрозділу небезпечні вантажі віднесені до транспортних категорій 0, 1, 2, 3 або 4, вказані в колонці 15 таблиці А глави 3.2. Порожня неочищена тара , яка містить речовини, віднесені до транспортної категорії «0», також відноситься до транспортної категорії «0». Порожня неочищена тара, яка містить речовини, віднесені до іншої категорії, окрім категорії «0», відноситься до транспортної категорії «4».

Якщо, кількість небезпечних вантажів, які перевозяться в одній транспортній одинці, не перевищує значені вказаних у колонці 3 таблиці в пункті 1.1.3.6.3 для даної транспортної категорії (коли небезпечні вантажі, які перевозяться в одній транспортній одинці, відносяться до однієї і тієї категорії), або значені обрахованих у відповідності з пунктом 1.1.3.6.4 (коли небезпечні вантажі, які перевозяться в транспортній одиниці, відносяться до різних транспортних категорій), ці небезпечні вантажі можуть перевозитися в упаковках в одній транспортній одиниці без застосування нижченаведених положень:

глава 1.10, крім вибухових речовин та виробів класу 1, підкласу 1.4, під №ООН 0104, 0237, 0255, 0267, 0289, 0361, 0365, 0366, 0440, 0441, 0455, 0456 та 0500;

глава 5.3;

розділ 5.4.3;

глава 7.2, крім V5 і V8 розділу 7.2.4;

СV1 розділ 7.5.11;

Частина 8, крім: пункту 8.1.2.1 а),

Пунктів 8.1.4.28.1.4.5,

Розділу 8.2.3,

Розділу 8.3.3,

Розділу 8.3.4,

Розділу 8.3.5,

Глави 8.4,

S1(3) і (6),

S2(1),

S4 и

S14 S21 глави 8.5;

Частини 9.

Таким чином, додатком А до Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року, встановлені виключення, зокрема щодо Порожньої неочищеної тари, за якими положення Угоди не застосуються, в тому числі в частині наявності письмових інструкціях, передбачених розділом 5.4.3 додатка А до ДОПНВ та підтвердження відповідність конструкції спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів вимогам ДОПНВ на підставі Свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відзив на позову заяву наданий відповідачем 13.04.2023р. не містить жодних обґрунтувань того, що вантаж який перевозився згідно ТТН №59 від 24.01.2023р. - 80 UN 1791 порожня, неочищена тара є небезпечним вантажем, перевезення якого вимагає наявності Свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів та письмової інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації, а також жодних обґрунтувань незастосування виключень зазначених в пункті 1.1.3 «Виключення» Частини 1 «Загальні положення» Додатку А «Загальні положення та положення, які стосуються небезпечних речовин та виробів» Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року.

Враховуючи наведене суд вважає, що Відділом державного нагляду у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, як суб`єктом владних повноважень не виконано свій обов`язок щодо надання належних доказів в підтвердження наявності складу адміністративно-господарського правопорушень, внаслідок чого позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №346923 від 15.03.2023 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецхімлогістик" Товариства з обмеженою відповідальністю "Спецхімлогістик" (код ЄДРПОУ 41385107, 51914, Дніпропетровська обл., місто Кам`янське, ВУЛИЦЯ ДНІПРОБУДІВСЬКА, будинок 16) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Відділу державного нагляду у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, 49000, м.Дніпро, вул.Воскресенська, 27).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.В. Сидоренко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2023
Оприлюднено12.06.2023
Номер документу111437659
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —160/5875/23

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Постанова від 15.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 11.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 09.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні