Ухвала
від 07.06.2023 по справі 380/3992/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/3992/23

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

07 червня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд:

в складі головуючої судді Потабенко В.А.,

за участю секретаря судового засідання Лизак Д.А.,

за участі:

представника позивача Копчуня В.В., згідно наказу,

представника відповідачів Коржевич У.Ф., згідно наказів,

представника третьої особи Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ів. Франка, 157-Б» - Давидової І.В., згідно наказу,

представника третьої особи Житлово-будівельний кооператив «ЖБК «Медик-4» Зіневич О.М., згідно наказу,

представника третьої особи Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради не прибув,

розглянувши у м. Львові у судовому засіданні клопотання представника Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Департаменту «Секретаріат ради» Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, юридичного департаменту Львівської міської ради про закриття провадження у справі за позовом громадської організації «За рівні права та можливості» до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Департаменту «Секретаріат ради» Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, юридичного департаменту Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ів. Франка 157-Б», Житлово-будівельного кооперативу «ЖБК «Медик-4», про визнання протиправними та скасування ухвал

в с т а н о в и в:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява громадської організації «За рівні права та можливості» до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, департаменту «Секретаріат ради» Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, юридичного департаменту Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ів. Франка 157-Б», Житлово-будівельного кооперативу «ЖБК «Медик-4», у якій просить суд:

- визнати протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради № 1659 від 04.11.2021 «Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2010 року № 3722 та від 21.05.2009 № 2683»;

- визнати протиправною та скасувати ухвалу Львівської міської ради № 2712 «Про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-6, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а».

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 04.11.2021 Львівською міською радою прийнято ухвалу «Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2010 № 3722 та від 21.05.2009 № 2683», якою в перелік скверів Сихівського району включено сквер між вул. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а, орієнтовною площею 0,4173 га., та надано Сихівській районній адміністрації дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для збереження та використання скверів Сихівського району. Крім того, Львівською міською радою прийнято ухвалу № 2712 «Про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а», якою затверджено Сихівській районній адміністрації проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 0,3053 га (кадастровий номер 4610136800:01:002:0052) між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а у постійне користування для збереження скверу за рахунок земель житлової та громадської забудови, перевівши їх із земель, що не надані у власність або користування; встановлено Сихівській районній адміністрації обмеження відповідно до законодавства України на користування земельною ділянкою скверу між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а, заборонивши зміну цільового призначення земельної ділянки; зобов`язано Сихівську районну адміністрацію здійснити державну реєстрацію речового права на земельну ділянку відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та дотримуватися визначених цією ухвалою правил, не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів, використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням, будівництво та реконструкцію здійснювати при умові дотримання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; контроль за виконанням цієї ухвали покладено на постійну комісію землекористування та агломерації. В той же ж час, 14.03.2018 громадська організація «За рівні права та можливості» звернулася до Львівської міської ради із заявою, в якій просила погодити вибір розташування земельної ділянки та дати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-Б у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації. За результатами розгляду заяви позивача Львівською міською радою надано відповідь від 04.04.2018 № 2403-1723. Заява по суті Львівською міською радою розглянута не була. Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09.08.2018 у заві №813/1577/18 задоволено частково позов громадської організації «За рівні права та можливості», знано протиправною бездіяльність Львівської міської ради щодо не розгляду клопотання громадської організації «За рівні права та можливості» від 14.03.2018 № 100 про погодження вибору розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на вул. І. Франка між будинками 157 - 157-Б у м. Львові. Зобов`язано Львівську міську раду розглянути клопотання громадської організації «За рівні права та можливості» від 14.03.2018 №100 у відповідності до ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України. На виконання вказаного рішення Львівського окружного адміністративного суду Львівською міською радою прийнята ухвала №4649 від 14.02.2019 «Про відмову громадській організації «За рівні права та можливості» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-Б). Вказана відмова мотивована обов`язковістю продажу земельної ділянки на конкурсних засадах (земельних торгах) та тим, що частина земельної ділянки площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-Б) входить у межі земельної ділянки площею 0,0373 га на І. Франка 155 (кадастровий номер 4610136800:01:002:0032). Крім того, рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06.05.2019 у справі № 1.380.2019.001556 за позовом громадської організації «За рівні права та можливості» до Львівської міської ради про визнання незаконною та скасування ухвали, зобов`язання до вчинення дій, позовну заяву громадської організації «За рівні права та можливості» задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради №4649 від 14.02.2019 «Про відмову громадській організації рівні права та можливості» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-Б). Зобов`язано Львівську міську раду повторно розглянути заяву громадської організації «За рівні права та можливості» про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І.Франка (між будинками №157 - №157-Б) у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації з врахуванням правової оцінки наданої у даному рішенні суду. На виконання постанови про відкриття виконавчого провадження від 06.02.2020 ВП №61171399, Львівська міська рада прийняла ухвалу від 07.09.2020 № 6804, якою відмовлено громадській організації «За рівні права та можливості» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157-Б) у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації у зв`язку з обов`язковістю продажу земельної ділянки на конкурентних засадах (земельних торгах); невідповідністю місця розташування земельної ділянки містобудівній документації «План зонування території м. Львова (зонінг) «Том 1 Частина 1. Базове зонування. Загальна пояснювальна записка; том 1 Частина 2. Зонування Сихівського району; Том 1. Частина 6. Зонування Личаківського району», затвердженій ухвалою міської ради від 25.01.2018 № 2914; відсутністю документів, передбачених ст. 123 Земельного кодексу України та рішенням виконавчого комітету від 14.09.2017 № 2372 «Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, які надає Львівська міська рада». Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 22.12.2021 у справі № 380/12437/20 визнано протиправною та скасовано ухвалу Львівської міської ради № 6804 від 07.09.2020 «Про відмову ГО «За рівні права та можливості» у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157 - №157- Б) у постійне користування для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації, а також зобов`язано Львівську міську раду повторно розглянути заяву громадської організації «За рівні права та можливості» №100 від 14.03.2018 про погодження вибору розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на вулиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-Б), орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації, з урахуванням висновків суду. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.06.2022 у справі № 380/12437/20 зобов`язано Львівську міську раду надати громадській організації «За рівні права та можливості» дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на улиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-Б), орієнтовною площею 0,25 га, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації. Проте, всупереч встановленим судовими рішеннями обставин, Управління земельних ресурсів та юридичний департамент повністю проігнорували рішення суду щодо наявності підстав для надання позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою, оскільки у висловлених зауваженнях та пояснювальній записці вказали відомості, які суперечать судовим рішенням у справі №380/12437/20. 22.11.2022 постійна комісія землекористування та агломерації протоколом № 47 включає в порядок денний під номером 8 питання про надання громадській організації «За рівні права та можливості» дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка, 157-157-Б. Під номером 7 в порядок денний сесії включається питання про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення про надання громадській організації «За рівні права та можливості» дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка, 157 157-Б. Однак, постійною комісією землекористування та агломерації було підтримано проект ухвали про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-Б, 157-А, 157 та вул. Карманського, 4а, 6, 6а, та не підтримано проект ухвали про надання громадській організації «За рівні права та можливості» дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка, 157 157-Б. 30.11.2022 постійна комісія архітектури, містобудування та розвитку територій протоколом № 54 включила в порядок денний питання під № 119 - про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-Б, 157-А, 157 та вул. Карманського, 4а, 6, 6а, яке погоджено комісією; № 120 - про відмову громадській організації «За рівні права та можливості» дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка, 157 157-Б, за яким прийнято рішення «відмовити». Згідно порядку денного пленарного засідання Львівської міської ради, розміщеного на сайті Львівської міської ради за адресою: https://www.lvivrada.gov.Ua/zasidannia/poryadok-dennyy/item/l1221-poryadok-dennyy-plenarnogo-zasidannya-06-12-2022, в порядок денний 06.12.2022 включено наступні питання: № 149 - про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-Б, 157-А, 157 та вул. Карманського, 4а, 6, 6а; № 150 - про надання громадській організації «За рівні права та можливості» дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. І. Франка, 157 157-Б. Внаслідок цього, в порядку черговості, визначеного порядком денним, першою голосується та приймається ухвала щодо Сихівської районної адміністрації (№ 149 порядку денного) та не приймається ухвала щодо громадської організації «За рівні права та можливості» (№ 150 порядку денного). З 14.03.2018 громадська організація «За рівні права та можливості» намагається у встановленому законом порядку, що підтверджено рядом судових рішень, отримати від Львівської міської ради дозвіл на розробку проекту землеустрою відведення земельної ділянки на вулиці Івана Франка (між будинками №157 - №157-Б) у м. Львові, орієнтовною площею 0,25 та, для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації, однак, внаслідок постійних та численних порушень вимог закону Львівська міська рада до сьогодні такого дозволу не надала та не виконала до сьогодні рішення судів, які набрали законної сили. Позивач зазначає, що ухвала Львівської міської ради від 04.11.2021 не відповідає вимогам ч. 2. ст. 2 КАС України, оскільки прийнята з порушенням вимог ст. 122 Земельного кодексу України, прийнята з метою недопущення надання позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою, право на що на момент прийняття оскаржуваної ухвали вже було встановлене та підтверджене судовими рішеннями, що набрали законної сили, прийнята в період існування третього судового спору, прийнята упереджено у відношенні до позивача, якому дозвіл на розробку землеустрою умисне наданий не був, натомість Сихівській районній адміністрації; ухвала не відповідає вимогам пропорційності, оскільки ставить позивача, який з 2018 року вчиняє законні дії на отримання дозволу на розробку землеустрою, у невигідне становище у порівнянні з Сихівською районною адміністрацією, якій такий дозвіл безпідставно надано у 2021 році.

Ухвалою від 06.03.2023 суддя відкрила загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначила підготовче засідання у справі.

24.03.2023 від Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Львівської міської ради надійшов відзив на позовну заяву (вх. №20223). Відповідачі зазначають, що Львівською міською радою прийнято ухвалу №1659 від 04.11.2021 «Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2020 №3722 та від 21.05.2009, якою у додаток до ухвали міської ради від 08.07.2010 №3722 «Про затвердження переліку та меж скверів Сихівського району м. Львова» внесено сквер між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6, 6-а площею 0,4173 га у (тому числі земельна ділянка площею 0,0373 га з кадастровим номером 4610136800:01:002:0032). Пунктом 2 вищезазначеної ухвали Сихівській районній адміністрації надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення саме цих земельних ділянок для збереження та використання скверів Сихівського району м. Львова. 06.12.2022 Львівською міською радою прийнято ухвалу №2712 «Про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6, 6-а», якою затверджено Сихівській районній адміністрації проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати земельну ділянку площею 0,3053 га (кадастровий номер 4610136800:01:002:0052) між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6, 6-а у постійне користування для збереження та використання скверу (код КВЦПЗ 02.12 - земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони) за рахунок земель житлової та громадської забудови, перевівши їх із земель, що не надані у власність або користування. Земельна ділянка орієнтовною площею 0,25 га на вул. І. Франка (між будинками №157, №157-б) повністю відповідає містобудівній документації, а отже, підстав відмови у наданні дозволу та затвердженні Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6, 6-а були відсутні. Також зазначили відповідачі, що позивач не визначив, з яким конкретним матеріальним або нематеріальним благом пов`язаний його інтерес та що цей інтерес належить саме позивачу. Позивач не обґрунтував свій особистий, безпосередній, індивідуальний інтерес.

Протокольною ухвалою від 19.04.2023 суд залучив до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ів. Франка 157-Б» та Житлово-будівельний кооператив «ЖБК «Медик-4».

10.05.2023 від Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Львівської міської ради надійшли додаткові пояснення (вх. № 9856ел.). Відповідачі зазначили, що як і ухвала №1659 від 04.11.2021 «Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2-10» №3722 та від 21.05.2009, так і ухвала від 06.12.2022 №2712 «Про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а прийняті з дотриманням процедури прийняття рішень ради, які відносяться до її виключної компетенції.

29.05.2023 від відповідачів надійшло клопотання про закриття провадження у справі (вх.№39308). В обґрунтування клопотання зазначили, що у даній справі позивач звернувся до суду з позовом на захист свого інтересу в отриманні земельної ділянки, який не було реалізовано внаслідок відмови органу місцевого самоврядування. При цьому позивач оспорив рішення органу самоврядування, на підставі якого у Сихівської районної адміністрації виникло речове право на цю ж саму земельну ділянку. Так, у квітні 2023 року за Сихівською районною адміністрацією було зареєстровано речове право - право постійного користування спірною земельною ділянкою, про що свідчить Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 21.04.2023. Отже, вимоги позивача мають розглядатися в порядку цивільного судочинства, оскільки за результатом реалізації оспорюваних рішень органу місцевого самоврядування у Сихівської районної адміністрації виникло право цивільне на земельну ділянку і правовідносини, на яких ґрунтується позов, має приватноправовий характер. У цьому випадку позовні вимоги є способом захисту порушеного інтересу, оскільки фактично підґрунтям і метою пред`явлення позовної вимоги є оспорювання цивільного речового права особи (зокрема, права постійного користування землею), що виникло в результаті та після реалізації рішення суб`єкта владних повноважень. З огляду на суб`єктний склад учасників даної справи, спірні правовідносини підлягають розгляду за правилами господарського судочинства.

07.06.2023 суд поставив на обговорення у судовому засіданні до початку розгляду справи по суті клопотання відповідачів про закриття провадження у справі у зв`язку з тим, що таку не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Представник позивача в підготовчому засіданні проти закриття провадження у справі заперечив.

Представник відповідачів та представники третьої особи підтримали клопотання про закриття провадження у справі.

При вирішенні питання про закриття провадження у справі суд виходить із завдань адміністративного судочинства, якими відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У свою чергу, п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України визначено, що адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.

Публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна із сторін здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна із сторін є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Водночас, за приписами п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Відповідно до висновків Великої Палати Верховного Суду, викладених у постанові від 13.06.2018 у справі № 819/362/16, публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Необхідно з`ясовувати, у зв`язку із чим виник спір та за захистом яких прав особа звернулася до суду.

Згідно позиції Великої Палати Верховного Суду, викладеної у постанові від 03.07.2018 у справі № 826/27224/15, під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі. Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Поряд з цим, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення, як правило, майнового приватного права чи інтересу.

Якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, спричинених неправомірними, на думку особи, рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.

Відтак, вирішуючи питання про юрисдикцію спору, необхідно з`ясувати, зокрема, характер спірних правовідносин, а також суть права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа.

Зі змісту позовної заяви та пояснень, наданих представником позивача в підготовчих засіданнях вбачається, що предметом спору у даній справі є визнання протиправною та скасування ухвали Львівської міської ради № 1659 від 04.11.2021 «Про внесення змін до ухвали міської ради від 08.07.2010 року № 3722 та від 21.05.2009 року № 2683»; визнання протиправною та скасування ухвали Львівської міської ради № 2712 «Про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. Карманського, 4-а, 6, 6-а».

Суд з матеріалів справи встановив, що ухвалою Львівської міської ради від 04.11.2021 №1659 «Про внесення змін до ухвал міської ради від 08.07.2010 №3722 та від 21.05.2009 №2683 Львівською міською радою внесено зміни у додаток до ухвали міської ради від 08.07.2010 №3722 «Про затвердження переліку та меж скверів Сихівського району м. Львова» доповнивши його пунктом з відповідним порядковим номером у такій редакції: «Назва скверу: сквер між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6, 6-а. Орієнтовна площа земельної ділянки: 0,4173 га (у тому числі земельна ділянка площею 0,0373 га з кадастровим номером 4610136800:01:002:0032».

Відповідно до п. 2 вказаної ухвали, визначено надати Сихівській районній адміністрації дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для збереження та використання скверів Сихівського району м. Львова.

Також, Львівською міською радою прийнято ухвалу «Про затвердження Сихівській районній адміністрації проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6-а» від 06.12.2022 №2712.

Згідно з п. 2 цієї ухвали затверджено Сихівській районній адміністрації (код ЄДРПОУ 25258931) проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 0,3053 га (кадастровий номер 4610136800:01:002:0052) між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6, 6-а у постійне користування для збереження та використання скверу (код КВЦПЗ 02.12 земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони) за рахунок земель житлової та громадської забудови, перевівши їх із земель, що не надані у власність або користування.

Згідно витягу з Реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка з кадастровим номером 4610136800:01:002:0052, площею 0,3053 га, перебуває у власності Львівської міської ради. Номер відомостей про речове майно 50005362. Право власності на вказану земельну ділянку зареєстроване 18.04.2023.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:01:002:0052 право постійного користування земельною ділянкою загальною площею 0,3053 га згідно рішення Львівської міської ради від 06.12.2022 №2712 зареєстровано за Сихівською районною адміністрацією Львівською міською радою 18.04.2023.

Отже, згідно з вищезазначеними відомостями, земельна ділянка, на яку претендує позивач, вже перебуває у власності Львівської міської ради та у подальшому була передана у постійне користування Сихівській районній адміністрації Львівської міської ради.

Водночас, виникнення спірних правовідносин фактично обумовлено незгодою позивача із правомірністю набуття Сихівською районною адміністрацією права постійного користування земельною ділянкою та бажанням отримати таку ділянку у власність з метою будівництва медичного центру діагностики та реабілітації.

Тобто, майнового приватного права/інтересу.

За таких обставин суд зазначає, що спір у цій справі не може вважатися спором між учасниками саме публічно-правових відносин, оскільки Львівська міська рада, приймаючи оспорюване рішення «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6-а» від 06.12.2022 №2712, яким затвердив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6-а Сихівській районній адміністрації, не мала публічно-правових відносин саме з позивачем.

Більше того, право власності на земельну ділянку між вул. І. Франка, 157-б, 157-а, 157 та вул. П. Карманського, 4-а, 6-а вже оформлено за Львівською територіальною громадою, а право постійного користування за Сихівською районною адміністрацією Львівської міської ради.

Схожих висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 16.05.2023 у справі №320/11299/21, від 06.06.2023 у справі №398/1680/23.

Згідно зі ст. 2 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Стаття 152 Земельного кодексу України визначає такі шляхи захисту прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.

Відповідно до ч. ч. 1, 3, 5 ст. 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, спір вирішується судом.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на майно (рухоме та нерухоме, в тому числі землю), реєстрації або обліку прав на майно, яке (права на яке) є предметом спору, визнання недійсними актів, що порушують такі права, крім спорів, стороною яких є фізична особа, яка не є підприємцем, та спорів щодо вилучення майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності, а також справи у спорах щодо майна, що є предметом забезпечення виконання зобов`язання, сторонами якого є юридичні особи та (або) фізичні особи підприємці.

Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку про приватноправовий характер цього спору, відтак, такий спір має розглядатись за правилами господарського судочинства.

Визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі з обов`язком суб`єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій, бездіяльності чи рішень, на відміну від визначального принципу цивільного судочинства, який полягає у змагальності сторін.

Суд, який розглянув справу, не віднесену до його юрисдикції, не може вважатися судом, встановленим законом у розумінні п. 1 ст. 6 Конвенції.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Таким чином, суд, урахувавши суть спірних правовідносин та їх суб`єктний склад, дійшов висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі у зв`язку з тим, що вона не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства та має вирішуватися в порядку господарського судочинства.

Зважаючи на предмет позову та норми ст. 239 КАС України, суд вважає за необхідне роз`яснити позивачу про право на звернення до місцевого загального суду в порядку господарського судочинства, а саме до Господарського суду Львівської області.

Суд також вважає за необхідне роз`яснити, що відповідно до ч. 2 ст. 239 КАС України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 19, 132, 139, 238, 239, 243, 250, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

клопотання представника Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Департаменту «Секретаріат ради» Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, юридичного департаменту Львівської міської ради про закриття провадження у справі за позовом громадської організації «За рівні права та можливості» до Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Департаменту «Секретаріат ради» Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, юридичного департаменту Львівської міської ради про закриття провадження у справі задовольнити.

Закрити провадження в адміністративній справі №380/3992/23 за позовом громадської організації «За рівні права та можливості» Львівської міської ради, виконавчого комітету Львівської міської ради, Департаменту «Секретаріат ради» Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, юридичного департаменту Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Ів. Франка 157-Б», Житлово-будівельного кооперативу «ЖБК «Медик-4», про визнання протиправними та скасування ухвал.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складено та підписано 12.06.2023.

Суддя Потабенко В.А.

Дата ухвалення рішення07.06.2023
Оприлюднено15.06.2023
Номер документу111497851
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування ухвал

Судовий реєстр по справі —380/3992/23

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 22.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні