Рішення
від 13.06.2023 по справі 420/3200/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3200/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши у порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради (вул. Гоголя, 10, м. Одеса, 65082) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради про відмову у видачі паспортів прив`язки стосовно двох тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 м. кв. за адресою АДРЕСА_2 , оформлені у вигляді листів №01-08/48 та №01-08/58 від 07.02.2023;

- зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради видати паспорти прив`язки стосовно двох тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 м. кв. за адресою АДРЕСА_2 , за запитами позивача №01-08/48 від 01.02.2023 та №01-08/58 від 03.02.2023.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 24.05.2021 Департамент видав паспорти прив`язки (реєстраційні номери: №01-08/161 та №01-08/171) стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 мІ за адресою: АДРЕСА_2 із визначенням їх строку дійсності до 14.05.2022. Водночас, ініціювання у встановленому порядку перед Департаментом продовження строку дії зазначених паспортів прив`язки не здійснювалось у зв`язку з тим, що внаслідок військової агресії з боку держави-агресора, АДРЕСА_2 була перекрита, як наслідок, будь-яка комерційна діяльність була неможлива.

01.02.2023 та 03.02.2023 позивач звернувся до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (далі Департамент) із заявами про видачу паспортів прив`язки стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: АДРЕСА_2 , відповідно до пп.2 п.5 ст.13 Закону України «Про адміністративні послуги» та пп.7.1.-7.5. Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених ОМР (далі Правила). Вказує, що до поданих заяв позивач надав повний пакет документів, передбачених п. 7.2. Правил.

Вважає, що листом від 07.02.2023 а №01-08/48 та №01-08/58 Департамент незаконно відмовив у видачі паспортів прив`язки стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: АДРЕСА_2 .

Ухвалою суду від 17.02.2023 року відмовлено у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову.

Ухвалою суду від 20.02.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 25.05.2023 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про витребування доказів.

До суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнав та просив відмовити в їх задоволенні, посилаючись на те, що Департаментом на підставі наказів № 01-08/161 та №01-08/171 від 14.01.2022 року анульовано паспорти прив`язки групи тимчасових пересувних літніх майданчиків за адресою АДРЕСА_2 на підставі п. 2.26 Порядку № 244 та п. 9.8 Правил у зв`язку з наявною заборгованістю по договорам на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності від 14.06.2021 року ТС-158/21 та ТС-159/21. Таким чином, паспорти прив`язки ТС були анульовані з підстав несплати податків до місцевого бюджету м. Одеси, до введення воєнного стану на території України.

Представник відповідача звернув увагу, що 02.06.2022 року суб`єктом звернення ФОП ОСОБА_2 через Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради (вихідні реєстраційні номери Ф1-77578-ю/л та Ф1-77573-юл) на адресу Департаменту надійшли заяви (вх. №-01-08/163, № 01-08/164) про відповідність намірів, щодо місця розміщення тимчасових пересувних літніх майданчиків та оформлення паспортів прив`язки за адресою: АДРЕСА_2 .

Департаментом від 08.06.2022 року надано листи відмови. Згідно - матеріалів наданих ФОП ОСОБА_2 . Департаментом встановлено, що на схемі розміщення М 1:500 зазначено, що до розміщення планується група ТС, однак, у наведеній експлікації вказано літній майданчик та водночас, в умовних позначеннях вказано тимчасову споруду. Також, на схемі благоустрою прилеглої території М 1:200 та у стислій пояснювальній записці вказано що до розміщення планувалося розміщення стаціонарної ТС, але плани та ескізи фасадів надано на групу пересувних ТС літніх майданчиків.

Крім того, Департаментом виявлені розбіжності у наданих графічних матеріалах, а саме: місце розміщення на ситуаційному плані не відповідало місцю на схемі розміщення та на фото фіксації, а також встановлені розбіжності щодо розміру об`єкта.

Також відповідач зауважив, що Приморською окружною прокуратурою м. Одеси здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №42022163030000061, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 367 ч. 1 КК України.

Відповідачем наголошено, що з наданих матеріалів фотофіксації вбачається, що споруда виконана зі стаціонарним каркасом, навісом, стінами, вхідними дверима та має закрите приміщення, з улаштуванням капітального даху та поглибленням фундаменту, що не відповідає поняттю тимчасової споруди (літнього майданчику) і суперечить Правилам. З цих підстав позивачу було направлено листи-відмови від 07.02.2023 року № 01-08/48 та № 01-08/58.

Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.02.2021 № 293696296452, ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець (а.с.26-27)

05.10.2022 позивач уклав із ТОВ «КАСКАД-ПРИМ» (код ЄДРПОУ 33721198) договір оренди нежитлового приміщення за № 02/22, яке розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-А, 24 (а.с.31-35).

24.05.2021 Департамент видав паспорти прив`язки (реєстраційні номери: № 01-08/161 та № 01-08/171) стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 мІ за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а із визначенням їх строку дійсності до 14.05.2022 (а.с.40)

Наказом Департаменту від 14.01.2022 № 01-08/161 та №01-08/171 анульовано паспорти прив`язки групи тимчасових пересувних літніх майданчиків за адресою АДРЕСА_2 на підставі п. 2.26 Порядку № 244 та п. 9.8 Правил у зв`язку з наявною заборгованістю по договорам на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності від 14.06.2021 року ТС-158/21 та ТС-159/21. Таким чином, паспорти прив`язки ТС були анульовані з підстав несплати податків до місцевого бюджету м. Одеси і ще до введення воєнного стану на території України.

01.02.2023 та 03.02.2023 позивач звернувся до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради із заявами про відповідність намірів, та оформлення паспортів прив`язки стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а, відповідно до пп.2 п.5 ст.13 Закону України «Про адміністративні послуги» та пп.7.1.-7.5. Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених ОМР.

07.02.2023 за №01-08/48 та №01-08/58 Департаментом надано відповідь позивачу про неможливість розгляду питання про відповідність намірів, щодо місця розміщення об`єкту, а саме тимчасових пересувних літніх майданчиків площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а, та про повернення до розгляду даного питання після виправлення зауважень та подання необхідних документів.

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до об`єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; г) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору. До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

Згідно ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту (далі Правила) нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів». Розміщення тимчасових провадження підприємницької діяльності здійснюється споруд в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначає Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі - Порядок № 244).

Відповідно до п. 1.3 Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

П. 1.4 Порядку № 244 визначено термін пересувної ТС споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.

Згідно п. 1.4 Порядку № 244 паспорт прив`язки ТС- комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1: 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.6, 2.7 2.10, 2.11, 2.12 Порядку № 244 підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо- геодезичній основі М 1: 500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності. Цей перелік документів є вичерпним.

Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

Для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`ект господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури. Паспорт прив`язки ТС включає: титульний аркуш із зазначенням реквізитів замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та підприємницької діяльності; схему розміщення ТС, виконану на топографо- напряму геодезичній основі у масштабі 1: 500; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж. Цей перелік документів є вичерпним.

09.10.2013 Одеською міською радою було прийняте рішення № 3961-VI «Про розгляд подання заступника прокурора міста Одеси від 19.07.2013 № 07/1-7690Bх 13 про скасування рішення Одеської міської ради від 18.07.2013 № 3646-VI «Про затвердження Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів вуличної торгівлі у місті Одесі». Пунктом 2 зазначеного вище рішення були затверджені Правила розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі (далі - Правила).

Правила розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі розроблені на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 244 від 21.10.2011 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» та врегульовує питання розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів вуличної торгівлі на території міста Одеси. Правила регулюють відносини між органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, незалежно від форм власності, які виникають в процесі розміщення та експлуатації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів торгівлі.

Відповідно до абз.23 п. 1.4 Правил, термін «Управління» вживається у такому значенні: управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, виконавчий орган Одеської міської ради, який виконує функції та задачі у сфері діяльності з розміщення та експлуатації ТС, покладені на нього чинним законодавством та цими Правилами.

Рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12.06.2019 р. було змінено найменування управління архітектури та містобудування Одеської міської ради на департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради.

Відповідно до ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до Положення «Про Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради», затвердженого рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12.06.2019 р. (далі - Положення). Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами, рішеннями Одеської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням. Департамент підзвітний і підконтрольний Одеській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу обов`язків, а при виконанні делегованих повноважень органів виконавчої влади - відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до п. 2.6.5. Розділу 2 «Завдання та функції департаменту» Положення, Департамент організовує розроблення, погоджує комплексні схеми розміщення та архітектурні типи тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі ТС) у випадках, визначених чинним законодавством України та актами місцевого самоврядування.

Згідно п.2.6.6. Розділу 2 «Завдання та функції департаменту» Положення, Департамент приймає та розглядає заяви про намір встановити ТС та про оформлення паспорта прив`язки ТС, оформлює, видає, продовжує строк їх дії, призупиняє, а також анулює паспорти прив`язки ТС відповідно до вимог чинного законодавства України та актів місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 3.1 Правил, Управління видає повідомлення про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС або відмовляє у його видачі, видає паспорти, вносить у них зміни, переоформлює, анулює та/або продовжує строки їх дії, в порядку, встановленому чинним законодавством та цими Правилами; реєструє та веде облік виданих паспортів; впроваджує принцип організаційної єдності та сприяє спрощенню процедури оформлення паспорту.

Як вбачається з матеріалів справи, висновком Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів ОМР за №0113/81/в від 31.01.2023 року (а.с. 64) та за №0013/84/в від 01.02.2023 (а.с.76) підтверджено можливість установки ТС та укладення договору на право тимчасового користування місцем для розміщення ТС за вказаною в таблиці адресою та товарною спеціалізацією згідно вимогам чинного законодавства щодо товарної спеціалізації, за умови наявності паспорту прив`язки виданого Департаментом архітектури та містобудування ОМР.

Відповідно до п. 7.1-7.5 Правил, підставою для встановлення ТС є паспорт (додаток 1) та відповідний договір на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, укладений з Уповноваженим органом.

Для укладення (продовження) договорів на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС Заявник звертається до Уповноваженого органу із заявою, до якої додаються: документ в якому зазначається товарна спеціалізація ТС в довільній формі, витяг про державну реєстрацію суб`єкта господарювання, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані суб`єктом господарювання у довільній формі на топографо-геодезичній основі (М 1:500); реквізити суб`єкта господарювання (найменування, ПІБ керівника юридичної особи, або ПІБ фізичної особи - підприємця, місцезнаходження юридичної особи або адреса місця проживання фізичної особи - підприємця, контактна інформація).

Уповноважений орган в термін до 3-х робочих днів готує висновок щодо можливості установки ТС за конкретною адресою згідно із вимогами чинного законодавства та товарної спеціалізації ТС або направляє Заявнику письмову мотивовану відмову у можливості установки ТС за конкретною адресою або відмову в укладенні (продовженні) договору на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС. Копія відповіді Заявнику, що містить позитивний висновок щодо можливості установки ТС за конкретною адресою або мотивовану відмову у можливості установки ТС за конкретною адресою чи відмову в укладенні (продовженні) договору на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС одночасно з направленням Заявнику надсилається до Управління.

У разі отримання позитивного висновку Уповноваженого органу щодо можливості установки ТС за конкретною адресою, укладенні (продовженні) договору на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, Заявник, який має намір встановити ТС, укласти (продовжити) договір на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, звертається до Управління шляхом подачі заяви про намір встановити ТС до управління надання адміністративних послуг. Заява про намір встановити ТС подається у довільній формі із зазначенням в ній товарної спеціалізації ТС.

До заяви додаються такі документи: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, ПІБ керівника юридичної особи, або ПІБ фізичної особи - підприємця, місцезнаходження юридичної особи або адреса місця проживання фізичної особи - підприємця, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним.

Відповідно до п. 7.14 Правил, Управління відмовляє у видачі паспорта із зазначенням причини на таких підставах: подання неповного пакета документів; виявлення недостовірної інформації, що надавалась для отримання паспорта прив`язки.

Водночас згідно з п. 7.7 Правил Управління протягом десяти робочих днів з дня подання такої заяви приймає рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС.

Однак всупереч пункту 7.7 Правил, Департамент не прийняв рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС, а листом повідомив позивача про те, що необхідно виправити зауваження із приводу поданих позивачем документів.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що Департамент не розглянув по суті заяви ФОП ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та всупереч п. 7.7 Правил не прийняв рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС.

Крім того, в порушення п. 7.5 Правил у позивача витребувано додаткові документи, а саме правовстановлюючі документи на приміщення, біля якого планується розташувати тимчасовий пересувний літній майданчик.

Враховуючи вищевикладені та встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог шляхом: визнання протиправними дії відповідача щодо неприйняття рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI; зобов`язання відповідача розглянути по суті заяви ФОП ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та прийняти рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI.

Враховуючи часткове задоволення позову, суд вважає необхідним стягнути з відповідача на користь позивача судовий збір у розмірі 1500 грн.

Щодо стягнення з відповідача витрат на правничу допомогу суд дійшов наступного висновку.

У відповідності з п. 1 ч. 3 ст. 132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Відповідно до ч. 5-7 ст. 134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Згідно з ч. 7 ст. 139 КАС України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

У той же час відповідно до ч. 9 ст. 139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, суд має враховувати складність справи, час витрачений адвокатом на виконання робіт, обсяг наданих послуг та ціну позову.

На підтвердження розміру витрат зі сплати професійної правничої допомоги у зв`язку з розглядом справи представником позивача надані: копія договору про правову допомоги №10/02/2023/1 від 10.02.2023, рахунок-фактура №17 від 10.02.2023 на суму 20000 грн. та платіжну інструкцію №919 від 13.02.2020 на суму 20000 грн.

З матеріалів справи вбачається, що фактично адвокатом Зубрицьким О.О. в межах даної адміністративної справи було надано послуги з підготовки та подання до суду: позовної заяви та заяви про забезпечення позову. Таким чином, представником позивача в межах цієї справи було надано всього 2 послуги, вартість яких склала 20000 грн.

При визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, суд повинен керуватися критерієм реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерієм розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та суті виконаних послуг.

Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата тощо), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. Розмір гонорару визначається за погодженням адвоката з клієнтом. Адвокат має право у розумних межах визначати розмір гонорару, виходячи із власних міркувань. При встановленні розміру гонорару можуть враховуватися складність справи, кваліфікація, досвід і завантаженість адвоката та інші обставини.

Суд критично ставиться до посилання адвоката, що вартість роботи по підготовці адміністративного позову та заяви про забезпечення позову у вказаній справі становить 20000 грн. Дана адміністративна справи є справою незначної складності та така вартість не є обґрунтованою у контексті дослідження обсягу таких послуг із урахуванням складності справи.

Таким чином, при визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи.

На підставі вищезазначеного, суд вважає, що співмірним розміром судових витрат пов`язаних з витратами на професійну правничу допомогу є 3000,00 грн, які необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.

Керуючись статтями 2,3,6,7,8,9,12,241-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 02498820, вул. Гоголя, 10, м. Одеса, 65082) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо неприйняття рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI.

Зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради розглянути по суті заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та прийняти рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1500 грн. та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 3000 грн.

Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.

Суддя О.О. Хурса

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2023
Оприлюднено15.06.2023
Номер документу111499284
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/3200/23

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 13.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні