Постанова
від 26.10.2023 по справі 420/3200/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/3200/23Головуючий в 1 інстанції: Хурса О.О.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду

у складі: головуючої судді Шевчук О.А.,

суддів: Бойка А.В., Федусика А.Г.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 червня 2023 року у справі за позовною заявою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

В лютому 2023 року позивач звернувся до суду з позовною заявою до відповідача, в якій просив визнати протиправними та скасувати рішення Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради про відмову у видачі паспортів прив`язки стосовно двох тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 м. кв. за адресою АДРЕСА_1 , оформлені у вигляді листів №01-08/48 та №01-08/58 від 07.02.2023;

- зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради видати паспорти прив`язки стосовно двох тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 м. кв. за адресою АДРЕСА_1 за запитами позивача №01-08/48 від 01.02.2023 та №01-08/58 від 03.02.2023;

- стягнути на користь позивача фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 судові витрати за сплату судового збору у розмірі 5368 грн. 00 коп. та судові витрати за сплату послуг з надання професійної правничої допомоги в розмірі 20000 грн. 00 коп., за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 24.05.2021 Департамент видав паспорти прив`язки (реєстраційні номери: № 01-08/161 та № 01-08/171) стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а із визначенням їх строку дійсності до 14.05.2022.

Водночас, ініціювання у встановленому порядку перед Департаментом продовження строку дії зазначених паспортів прив`язки не здійснювалось у зв`язку з тим, що внаслідок військової агресії з боку держави-агресора, вулиця Дерибасівська в м. Одесі була перекрита із встановленням на її території протитанкових металевих їжаків та колючого дроту. Як наслідок, будь-яка комерційна діяльність по вул. Дерибасівській в м. Одеса була неможлива.

Після стабілізування ситуації та можливості здійснення комерційної діяльності по вул. Дерибасівській в м. Одесі, позивач вирішив здійснити комерційну діяльність ресторану у вищевказаному орендованому приміщенні із використанням вищевказаних пересувних літніх майданчиків.

Тому, 01.02.2023 та 03.02.2023 позивач звернувся, відповідно до п.п. 7.1.-7.5. Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених Одеською міською радою 09.10.2013 за № 3961-VI, а також відповідно до п.п. 2 п. 5 статті 13 Закону України «Про адміністративні послуги» до Відповідача із заявами, які зареєстровані за № 01-08/48 та № 01-08/58 для видачі паспортів прив`язки стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95, 40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а.

До зазначених поданих заяв, позивач надав повний пакет документів, передбачений п. 7.2. Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених Одеською міською радою 09.10.2013 за №3961-VI.

07.02.2023 за № 01-08/48 та № 01-08/58 Департамент відмовив в наданні адміністративної послуги, щодо видачі паспортів прив`язки стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 червня 2023 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо неприйняття рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI. Зобов`язано Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради розглянути по суті заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та прийняти рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI. В іншій частині позовних вимог відмовлено. Стягнуто з Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 1500 грн. та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 3000 грн.

Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач надав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, які мають значення для вирішення справи, порушенням судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Доводами апеляційної скарги зазначено, що споруда виконана зі стаціонарним каркасом, навісом, стінами, вхідними дверима та має закрите приміщення, з улаштуванням капітального даху та поглибленням фундаменту, що не відповідає поняттю тимчасової споруди (літнього майданчику) і суперечить Правилам. Враховуючи вищевикладене, Департаментом була надана відповідь, в якій відмовлено щодо відповідності намірів щодо місця розміщення об`єкту та оформлення паспорту прив`язки.

Апелянт вказує, що суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги щодо зобов`язання Департаменту надати висновки про відповідність намірів розміщення пересувних тимчасових споруд та оформити паспорти прив`язки пересувних тимчасових споруд за запитами позивача № Ф1-6357-ю/л, Ф1-6354-ю/л та Ф1-6342-ю/л від 16.01.2023 року строком на три роки, втрутився в дискреційні повноваження Департаменту та вийшов за межі завдань адміністративного судочинства.

Відзиву на апеляційну скаргу позивачем до суду не надано.

Згідно з ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.02.2021 № 293696296452, ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець (а.с.26-27)

05.10.2022 позивач уклав із ТОВ «КАСКАД-ПРИМ» (код ЄДРПОУ 33721198) договір оренди нежитлового приміщення за № 02/22, яке розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-А, 24 (т.1 а.с.31-35).

24.05.2021 Департамент видав паспорти прив`язки (реєстраційні номери: № 01-08/161 та № 01-08/171) стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків, площею твердого покриття кожного 95,40 кв. м за адресою: АДРЕСА_1 із визначенням їх строку дійсності до 14.05.2022 (а.с.40)

Наказом Департаменту від 14.01.2022 № 01-08/161 та №01-08/171 анульовано паспорти прив`язки групи тимчасових пересувних літніх майданчиків за адресою АДРЕСА_1 на підставі п. 2.26 Порядку № 244 та п. 9.8 Правил у зв`язку з наявною заборгованістю по договорам на право тимчасового користування місцями для розташування тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності від 14.06.2021 року ТС-158/21 та ТС-159/21. Таким чином, паспорти прив`язки ТС були анульовані з підстав несплати податків до місцевого бюджету м. Одеси і ще до введення воєнного стану на території України.

01.02.2023 та 03.02.2023 позивач звернувся до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради із заявами про відповідність намірів, та оформлення паспортів прив`язки стосовно тимчасових пересувних літніх майданчиків площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а, відповідно до пп.2 п.5 ст.13 Закону України «Про адміністративні послуги» та пп.7.1.-7.5. Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених ОМР.

07.02.2023 за №01-08/48 та №01-08/58 Департаментом надано відповідь позивачу про неможливість розгляду питання про відповідність намірів, щодо місця розміщення об`єкту, а саме тимчасових пересувних літніх майданчиків площею твердого покриття кожного 95,40 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 22-а, та про повернення до розгляду даного питання після виправлення зауважень та подання необхідних документів.

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Приймаючи рішення, суд першої інстанції виходив з того, що Департамент не розглянув по суті заяви ФОП ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та всупереч п. 7.7 Правил не прийняв рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС.

У зв`язку з чим суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог шляхом: визнання протиправними дії відповідача щодо неприйняття рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI; зобов`язання відповідача розглянути по суті заяви ФОП ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та прийняти рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно з ст. 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до ст. 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до об`єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; г) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору. До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

Згідно з ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту (далі Правила) нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила. Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ населення до затверджених Правил.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про регулювання містобудівної тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів». Розміщення тимчасових провадження підприємницької діяльності здійснюється споруд в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначає Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі - Порядок № 244).

Відповідно до п. 1.3 Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

П. 1.4 Порядку № 244 паспорт прив`язки ТС- комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1 : 500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності;

- пересувна ТС - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.6, 2.7 2.10, 2.11, 2.12 Порядку № 244 підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо- геодезичній основі М 1 : 500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності. Цей перелік документів є вичерпним.

Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

Для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно.

Паспорт прив`язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.

Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку.

Паспорт прив`язки ТС включає: титульний аркуш із зазначенням реквізитів замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напряму підприємницької діяльності; схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1 : 500; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1 : 50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж.

Цей перелік документів є вичерпним.

Паспорт прив`язки ТС підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.

09.10.2013 Одеською міською радою було прийняте рішення № 3961-VI «Про розгляд подання заступника прокурора міста Одеси від 19.07.2013 № 07/1-7690Bх 13 про скасування рішення Одеської міської ради від 18.07.2013 № 3646-VI «Про затвердження Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів вуличної торгівлі у місті Одесі». Пунктом 2 зазначеного рішення були затверджені Правила розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі (далі - Правила).

Правила розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі розроблені на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 244 від 21.10.2011 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» та врегульовує питання розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів вуличної торгівлі на території міста Одеси. Правила регулюють відносини між органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання, незалежно від форм власності, які виникають в процесі розміщення та експлуатації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів торгівлі.

Відповідно до абз.23 п. 1.4 Правил, термін «Управління» вживається у такому значенні: управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, виконавчий орган Одеської міської ради, який виконує функції та задачі у сфері діяльності з розміщення та експлуатації ТС, покладені на нього чинним законодавством та цими Правилами.

Рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12.06.2019 р. було змінено найменування Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради на Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради.

Відповідно до ч.1 ст.73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до п. 1.3 Положення «Про Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради», затвердженого рішенням Одеської міської ради № 4686-VII від 12.06.2019 р. (далі - Положення). Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами, рішеннями Одеської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.

Згідно з п. 1.4 Положення Департамент підзвітний і підконтрольний Одеській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів відповідно до розподілу обов`язків, а при виконанні делегованих повноважень органів виконавчої влади - відповідним органам виконавчої влади.

Відповідно до п. 2.6.5. Розділу 2 «Завдання та функції департаменту» Положення, Департамент організовує розроблення, погоджує комплексні схеми розміщення та архітектурні типи тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі ТС) у випадках, визначених чинним законодавством України та актами місцевого самоврядування.

Згідно п.2.6.6. Розділу 2 «Завдання та функції департаменту» Положення, Департамент приймає та розглядає заяви про намір встановити ТС та про оформлення паспорта прив`язки ТС, оформлює, видає, продовжує строк їх дії, призупиняє, а також анулює паспорти прив`язки ТС відповідно до вимог чинного законодавства України та актів місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 3.1 Правил, Управління видає повідомлення про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС або відмовляє у його видачі, видає паспорти, вносить у них зміни, переоформлює, анулює та/або продовжує строки їх дії, в порядку, встановленому чинним законодавством та цими Правилами; реєструє та веде облік виданих паспортів; впроваджує принцип організаційної єдності та сприяє спрощенню процедури оформлення паспорту.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, висновком Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів ОМР за №0113/81/в від 31.01.2023 року (а.с. 64) та за №0013/84/в від 01.02.2023 (а.с.76) підтверджено можливість установки ТС та укладення договору на право тимчасового користування місцем для розміщення ТС за вказаною в таблиці адресою та товарною спеціалізацією згідно вимогам чинного законодавства щодо товарної спеціалізації, за умови наявності паспорту прив`язки виданого Департаментом архітектури та містобудування ОМР.

Відповідно до п. 7.1-7.5 Правил, підставою для встановлення ТС є паспорт (додаток 1) та відповідний договір на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, укладений з Уповноваженим органом.

Для укладення (продовження) договорів на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС Заявник звертається до Уповноваженого органу із заявою, до якої додаються: документ в якому зазначається товарна спеціалізація ТС в довільній формі, витяг про державну реєстрацію суб`єкта господарювання, графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані суб`єктом господарювання у довільній формі на топографо-геодезичній основі (М 1:500); реквізити суб`єкта господарювання (найменування, ПІБ керівника юридичної особи, або ПІБ фізичної особи - підприємця, місцезнаходження юридичної особи або адреса місця проживання фізичної особи - підприємця, контактна інформація).

Уповноважений орган в термін до 3-х робочих днів готує висновок щодо можливості установки ТС за конкретною адресою згідно із вимогами чинного законодавства та товарної спеціалізації ТС або направляє Заявнику письмову мотивовану відмову у можливості установки ТС за конкретною адресою або відмову в укладенні (продовженні) договору на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС. Копія відповіді Заявнику, що містить позитивний висновок щодо можливості установки ТС за конкретною адресою або мотивовану відмову у можливості установки ТС за конкретною адресою чи відмову в укладенні (продовженні) договору на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС одночасно з направленням Заявнику надсилається до Управління.

У разі отримання позитивного висновку Уповноваженого органу щодо можливості установки ТС за конкретною адресою, укладенні (продовженні) договору на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, Заявник, який має намір встановити ТС, укласти (продовжити) договір на право тимчасового користування місцем під розміщення ТС, звертається до Управління шляхом подачі заяви про намір встановити ТС до управління надання адміністративних послуг. Заява про намір встановити ТС подається у довільній формі із зазначенням в ній товарної спеціалізації ТС.

До заяви додаються такі документи: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, ПІБ керівника юридичної особи, або ПІБ фізичної особи - підприємця, місцезнаходження юридичної особи або адреса місця проживання фізичної особи - підприємця, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним.

Відповідно до п. 7.14 Правил, Управління відмовляє у видачі паспорта із зазначенням причини на таких підставах: подання неповного пакета документів; виявлення недостовірної інформації, що надавалась для отримання паспорта прив`язки.

Водночас згідно з п. 7.7 Правил Управління протягом десяти робочих днів з дня подання такої заяви приймає рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС.

Однак всупереч пункту 7.7 Правил, Департамент не прийняв рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС, а листом повідомив позивача про те, що необхідно виправити зауваження із приводу поданих позивачем документів.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Департамент не розглянув по суті заяви ФОП ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та всупереч п. 7.7 Правил не прийняв рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення ТС.

Крім того, в порушення п. 7.5 Правил у позивача витребувано додаткові документи, а саме правовстановлюючі документи на приміщення, біля якого планується розташувати тимчасовий пересувний літній майданчик.

Враховуючи вищевикладені та встановлені судом обставини, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення позовних вимог шляхом: визнання протиправними дій відповідача щодо неприйняття рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI; зобов`язання відповідача розглянути по суті заяви ФОП ОСОБА_1 від 01.02.2023 та 03.02.2023 та прийняти рішення про відповідність або невідповідність будівельним нормам намірів розміщення тимчасових споруд відповідно до п. 7.7 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради № 3961-VI.

В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що задовольняючи позовні вимоги щодо зобов`язання Департаменту надати висновки про відповідність намірів розміщення пересувних тимчасових споруд та оформити паспорти прив`язки пересувних тимчасових споруд за запитами позивача № Ф1-6357-ю/л, Ф1-6354-ю/л та Ф1-6342-ю/л від 16.01.2023 року строком на три роки, втрутився в дискреційні повноваження Департаменту та вийшов за межі завдань адміністративного судочинства.

Колегія суддів вважає такі доводи помилковими, оскільки такі висновки відсутні в рішенні суду першої інстанції.

Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 р., заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Інші доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і зводяться до переоцінки встановлених судом обставин справи.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що рішення Одеського окружного адміністративного суду ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному рішенні, у зв`язку з чим підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Департамента архітектури та містобудування Одеської міської ради залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 13 червня 2023 року залишити без змін.

Відповідно до ст. 329 КАС України постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуюча суддя: О.А. Шевчук

Суддя: А.В. Бойко

Суддя: А.Г. Федусик

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114489910
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —420/3200/23

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 13.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні