Постанова
від 14.06.2023 по справі 569/7591/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/7591/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2023 року м.Рівне

Суддя Рівненськогоміського судуРівненської областіБердій М.А.,з участюпредставника Рівненськоїмитниці Державноїмитної службиУкраїни Опанасика С.В.,захисника особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності запорушення митнихправил ОСОБА_1 Шевчука ВіктораВасильовича,розглянувши матеріали,які надійшлиз Рівненськоїмитниці ДМСУкраїни пропритягнення доадміністративної відповідальностіза порушеннямитних правил ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого директором ТОВ «Трак Сістем», РНОКПП НОМЕР_1 ,

- за ч.1 ст.483 МК України,

В С Т А Н О В И В:

В протоколі про порушення митних правил №0036/20400/2023 від 07 березня 2023 року зазначено, що 11.03.2021 року до митного поста "Дубно" Рівненської митниці директором, особою уповноваженою на роботу з митними органами ТОВ «Трак Сістем» ОСОБА_1 , подано митну декларацію типу IM40EE №UA204080/2021/005965 з метою переміщення через митний кордон України та подальшого митного оформлення товару «вантажний сідельний тягач для перевезення напівпричепів марки «MAN TGX 18.400», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 ».

У зазначеній митній декларації заявлено, що вартість товару становить 5100 євро.

14.03.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_2 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон № НОМЕР_3 ) ввіз на митну територію України товар «вантажний сідельний тягач для перевезення напівпричепів марки «MAN TGX 18.400», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 ».

Переміщення транспортного засобу через митний кордон України проведено на підставі митної декларації типу IM40EЕ №UA204080/2021/005965 від 11.03.2021 року.

15.03.2021 року декларантом та директором ТОВ «Трак Сістем» ОСОБА_1 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу IM40ДЕ №204080/2021/6427 для здійснення митного оформлення товару «вантажний сідельний тягач для перевезення напівпричепів марки «MAN TGX 18.400», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 » з пакетом товаросупровідних документів: комерційним рахунком-фактурою №0525/03/2021 від 11.03.2021 року, товаротранспортною накладною №б/н від 11.03.2021 року, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_4 від 04.01.2021 року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №l від 04.02.2021 року тощо.

За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що відправником та продавцем товару заявлено компанію «Mertex International Solition OU» (Peterburi tee 81, 13816, Tallinn Harju Maakond, Republic of Estonia), отримувачем - ТОВ «Трак Сістем» (Волинська область, м.Нововолинськ, вул.Луцька, буд.1).

Відповідно до комерційного рахунку №0525/03/2021 від 11.03.2021 року, вартість товару «вантажний сідельний тягач для перевезення напівпричепів марки «MAN TGX 18.400», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 » становить 5100 євро (або еквівалент 168727,89 грн. на дату здійснення митного оформлення товару).

13.01.2023 року на адресу Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 13.01.2023 року вих.№26/26-04/7.13/103, яким надіслана відповідь митних органів Королівства Нідерланди на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України транспортних засобів на адресу ТОВ «Трак Сістем» (код ЄДРПОУ 43743581).

Згідно наданих копій документів: митної декларації Королівства Нідерланди від 08.03.2021 року №21NLKM0MN6ATM7WD50 продавцем Rosier van den Bosch BV (NL) реалізовано товар «автомобіль MAN TGX 18.400, ідентифікаційний номер (номер шасі) - № НОМЕР_2 », на умовах поставки EXW Schelluinen покупцю Volodymyr Yurchenko (UA) за ціною 14350 євро.

Статистична вартість товару згідно копії митної декларації Королівства Нідерланди від 08.03.2021 року №21NLKM0MN6ATM7WD50 становить 14350 євро, що згідно курсу НБУ на день митного оформлення товару в Україні становить 474753,97 грн.

Таким чином, за результатом опрацювання відповідей та документів, надісланих митними органами Королівства Нідерланди, встановлені розбіжності в частині реквізитів продавця, покупця, рахунку, комерційних умов поставки, торгівельної країни, країни відправлення та вартісних характеристик.

Згідно графи 9 митної декларації від 15.03.2021 року типу ІМ40ДЕ №204080/2021/6427 ТОВ «Трак Сістем», є особою відповідальною за фінансове врегулювання.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч.1 ст.483 МК України.

Представник Рівненської митниці Державної митної служби України Опанасик С.В. в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил №0036/20400/2023 від 07 березня 2023 року, просив суд притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 474753,97 грн. з конфіскацією вантажного сідельного тягача для перевезення напівпричепів марки «MAN TGX 18.400», ідентифікаційний номер кузова № НОМЕР_2 .

Захисник особи, що притягається до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_1 адвокат Шевчук В.В. в судовому засіданні підтримав подані ним пояснення про закриття провадження у справі. В яких вказав, що зазначений автомобіль придбаний ТОВ «Трак Сістем» на підставі зовнішньо-економічного контракту укладеного із «MERTEX INTERNATIONAL SOLUTJON OU» від 04.02.2021року №l за ціною 5100 Євро, що підтверджується інвойсом, який був поданий брокером від імені товариства «Трак Сістем» при здійсненні митних формальностей. Згідно п.3.1 Договору поставки товару, зазначеного в п.1.1 даного договору, здійснюється на умовах DAP Луцьк, Ковель, Рівне, Ягодин, Нововолинськ, Дубно, Мукачево, Чернівці (Україна) згідно правил «ІНКОТЕРМС» за редакцією 2010 року. Згідно Правил ІНКОТЕРМС DAP (Постачання в місці призначення) - одна з умов (термінів) Інкотермс, що означає, що продавець виконав своє зобов"язання з постачання тоді, коли він надав покупцеві товар, випущений в митному режимі експорту та готовий до розвантаження з транспортного засобу, який прибув у вказане місце призначення. Умови постачання DAP покладають на продавця обов"язки нести всі витрати й ризики, пов"язані з транспортуванням товару в місце призначення, включаючи (де це буде потрібно) будь-які збори для експорту з країни відправлення. База постачання DAP Інкотермс 2010 покладає на продавця обов"язок по виконанню експортних митних процедур для вивезення товару, однак продавець не зобов"язаний виконувати митні формальності для ввезення товару, сплачувати імпортні мита або виконувати інші імпортні митні процедури при ввезенні. Таким чином, відповідальність за оформлення усіх документів за кордоном покладається на відправника, тобто «MERTEX INTERNATIONAL SOLUTJON OU». Відповідальність Покупця, тобто ТОВ «Трак Сістем» за документи на території інших країн виключається. Сам ОСОБА_1 , за кордоном не був і особисто перевірити документи, які супроводжували транспортні засоби не міг. Просив суд закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України з підстав викладених у письмових поясненнях у зв`язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши думку представника Рівненської митниці Державної митної служби України Опанасика С.В., захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_1 Шевчука В.В., дослідивши письмові докази по справі, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до ст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до положень ст.2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цьогоКодексу таінших законів України.

Згідно ізст.487 МК Українипровадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбаченост.486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Частиною першоюстатті 483 МК Українипередбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених уст.483 МК України

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом порушення є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні адміністративного правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно Договору поставки товару, зазначеного в п.1.1 даного договору, здійснюється на умовах DAP Луцьк, Ковель, Рівне, Ягодин, Нововолинськ, Дубно, Мукачево, Чернівці (Україна) згідно правил «ІНКОТЕРМС» за редакцією 2010 року. Згідно Правил ІНКОТЕРМС DAP (Постачання в місці призначення) - одна з умов (термінів) Інкотермс, що означає, що продавець виконав своє зобов"язання з постачання тоді, коли він надав покупцеві товар, випущений в митному режимі експорту та готовий до розвантаження з транспортного засобу, який прибув у вказане місце призначення. Умови постачання DAP покладають на продавця обов"язки нести всі витрати й ризики, пов"язані з транспортуванням товару в місце призначення, включаючи (де це буде потрібно) будь-які збори для експорту з країни відправлення. База постачання DAP Інкотермс 2010 покладає на продавця обов"язок по виконанню експортних митних процедур для вивезення товару, однак продавець не зобов"язаний виконувати митні формальності для ввезення товару, сплачувати імпортні мита або виконувати інші імпортні митні процедури при ввезенні. Таким чином, відповідальність за оформлення усіх документів за кордоном покладається на відправника, тобто «MERTEX INTERNATIONAL SOLUTJON OU». Відповідальність Покупця, тобто ТОВ «Трак Сістем» за документи на території інших країн виключається.

Відтак ні ТОВ «Трак Сістем», а тим паче ОСОБА_1 не здійснювали дії спрямовані на переміщення товару через митний кордон України.

Відповідно до ст.62 Конституції України встановлено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободгарантовано право на справедливий і публічний розгляд справи.

Прецедентна практика ЄСПЛ, застосовуючи критерій суворості покарання за вчинення адміністративного правопорушення, відносить адміністративні правопорушення до кримінально-правової сфери з усіма гарантіями статті 6 Конвенції.

Разом з цим, і інші адміністративні правопорушення можуть підпадати під сферу дії кримінально-правового аспекту статті 6 Конвенції.

Отже, ЄСПЛ вирішуючи питання застосування ст.6 Конвенції не ставить в залежність виведення з під юрисдикції кримінальних судів певних видів правопорушень віднесених до юрисдикції інших органів, посадових осіб.

За положеннями п.3 ч.1 ст.8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно п.4 ст.129 Конституції України, однією із засад судочинства є змагальність сторін і закон не покладає на суд обов`язок збирати докази винуватості чи не винуватості особи.

Згідно ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Статтею 245цьогожКодексу передбачено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

За таких обставин, суд враховуючи досліджені матеріали справи у їх сукупності приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст.251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483МК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.7,9,247,251,268,271 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.458, 483, 487, 489-491, 494-495, 498-500, 527 Митного кодексу України, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження усправiпро притягненнядо адміністративноївідповідальності запорушення митнихправил ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України закрити за вiдсутнiстю подiї i складу адмiнiстративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України в його діях.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області.

Суддя Рівненського міського суду М.А.Бердій

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення14.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111576409
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/7591/23

Постанова від 01.05.2024

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Збитковська Т. І.

Постанова від 01.05.2024

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Збитковська Т. І.

Постанова від 13.02.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

Постанова від 16.08.2023

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Шимків С. С.

Постанова від 14.06.2023

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Бердій М. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні