Ухвала
від 22.05.2023 по справі 908/2587/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 12/178/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

22.05.2023 Справа № 908/2587/20

м. Запоріжжя Запорізької області

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» ( 70120, Запорізька область, Новомиколаївський район, с. Веселий Гай , вулиця Набережна , будинок 54).

до відповідача Держава в особі Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області ( 69089, м. Запоріжжя , вулиця Істоміна , будинок 8).

третя особа -1 , яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача: Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів ( 01001, м. Київ , вулиця Бориса Грінченка , будинок 1).

третя особа -2 , яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача : Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області ( 69002, м. Запоріжжя , вулиця Гоголя , будинок 105-А).

третя особа -3 , яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача : Державна казначейська служба України ( 01601, м. Київ, вулиця Бастіонна , будинок 6).

третя особа -4 , яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача : Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області ( 69107 , м. Запоріжжя , проспект Соборний , будинок 168).

третя особа -5 , яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні відповідача : Управління державної казначейської служби України у Ново миколаївському районі Запорізької області ( 70100 , Запорізька область , Новомиколаївський район, смт. Новомиколаївка , вулиця Запорізька , будинок 83).

про роз`яснення судового рішення.

Суддя Азізбекян Т.А.

За участю секретаря судового засідання Вака В.С.

Представники:

Від позивача (заявник) Демиденко Д.А. ( адвокат , ордер АР № 1065739 від 02.05.2023).

Від відповідача не прибув.

Від третьої особи -1 не прибув.

Від третьої особи -2 - не прибув.

Від третьої особи -3 - не прибув.

Від третьої особи -4 не прибув.

Від третьої особи 5 не прибув.

17 квітня 2023 року на адресу Господарського суду Запорізької області від Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» ( код ЄДРПОУ 30710162) надійшла заява про роз`яснення судового рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20, а саме : за рахунок якої з програм бюджетних асигнувань Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області як державного органу, що заподіяв збитки слід виконати судове рішення? За рахунок бюджетної програми КПКВК 3504030 «Відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства , прокуратури і суду, відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна стягнутого в дохід держави, відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями , діями чи бездіяльністю органів державної влади ,їх посадових і службових осіб» чи за бюджетною програмою КПКВК 3504040 «Заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою»? ; з урахуванням факту, що виконавчий документ , а саме наказ № 908/2587/20 від 24.06.2021 було пред`явлено до виконання 08.07.2021, чи слід вважати, що зазначений наказ повинен бути взятий на облік за бюджетною програмою КПКВК 3504030 чи КПКВК 3504040 з моменту його надходження?

Відповідно до Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.04.2023 , з розгляду заяви (клопотання) призначено суддю Господарського суду Запорізької області Азізбекян Т.А.

Ухвалою від 19.04.2023 заяву прийнято к провадженню , призначено до розгляду на 01.05.2023 о 12-00.

В судове засідання 01.05.2023 уповноважені представники сторін , треті особи не прибули , у зв`язку з чим судом прийнято рішення про відкладення розгляду заяви до 10.05.2023 о 12-00.

Ухвалою від 10.05.2023 судове засідання з розгляду заяви перенесено на 16.05.2023 о 10-30.

В судовому засідання 16.05.2023 прийнято рішення про відкладення розгляду заяви на 22.05.2023 о 12-15.

В судовому засіданні 22.05.2023 заява розглянута по суті, по виходу з нарадчої кімнати судом оголошено вступну і резолютивну частини ухвали, вимоги заявника (позивача) задоволенні , рішення суду від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 роз`яснено.

Заявник (позивач) обґрунтовуючи подану заяву вказує, що рішенням Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 було стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача збитки у розмірі 30 509 228, 98 грн. та 24.06.2021 був виданий наказ про примусове стягнення , який 08.07.2021 було пред`явлено до виконання Казначейству. У зв`язку з невиконанням судового рішення , позивач звернувся 06.02.2023 до Казначейства із запитом , на який було повідомлено про неможливість виконання судового рішення , оскільки Законом України «Про Державний бюджет України» не передбачено видатків на відшкодування майнової шкоди ( збитків) і при надходженні коштів, Казначейством буде здійснено виконання судового рішення. При повторному зверненні позивача , Казначейство повідомило, оскільки в судовому рішенні не визначений порядок та спосіб виконання, джерело стягнення коштів , то відповідно Казначейство не можливості виконати судове рішення за рахунок вказаних програм. Просить заяву задовольнити.

Відповідач пояснень , відзиву на заяву ТОВ «Лідер» не направив , в судові засідання уповноважений представник не з`являвся.

Третя особа -1 в судові засідання не прибула , на адресу суду не направила будь яких пояснень , заперечень.

Третя особа -2 в судові засідання не прибула , на адресу суду не направила будь яких пояснень , заперечень.

Третя особа -3 в судові засідання не прибула , на адресу суду не направила будь яких пояснень , заперечень.

Третя особа -4 подала до суду письмові пояснення від 25.04.2023 № 04-12-10/2552 та звернула увагу Господарського суду на те , що ТОВ «Лідер» у лютому 2023 року подавалась заява про роз`яснення рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 по справі № 908/2587/20 , за результатами розгляду якої 06.03.2023 ухвалою заяву позивача залишено без задоволення та відмовлено у роз`ясненні судового рішення. Крім того , третя особа вказує , що наказ на примусове виконання судового рішення поданий до Державної казначейської служби України , а відтак Головне управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області не може надати інформацію щодо виконавчого документу.

Третя особа -5 в судові засідання не прибула , на адресу суду не направила будь яких пояснень , заперечень.

Заслухавши пояснення заявника , дослідивши матеріали господарської справи № 908/2587/20 , суд дійшов висновку про можливість роз`яснення судового рішення від 25.02.2021.

З матеріалів справи слідує , що 25.02.2021 Господарським судом Запорізької області у справі № 908/2587/20 оголошено вступну і резолютивну частини судового рішення, позовні вимоги задоволені частково, вирішено : Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» суму 30 509 228,98 грн. та суму витрат з оплати судового збору - 457 638,44 грн.

Повний текст судового рішення підписаний 22.03.2021.

За змістом судового рішення Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» звернулось до Господарського суду Запорізької області з позовною заявою від 30.09.2020 до Держави Україна в особі Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області про стягнення збитків у розмірі 30 577 988,42 грн. В рішенні вказано, що позивач 04.12.2019 подав до Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Новомиколаївській районній державній адміністрації клопотання про затвердження розміру збитків, завданих у зв`язку з виникненням надзвичайної ситуації та прийняттям надзвичайною протиепізоотичною комісією при райдержадміністрації рішення про запровадження карантину та вилучення сільськогосподарських тварин , заражених збудником вірусу «африканська чума». Висновком Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Новомиколаївській районній державній адміністрації Запорізької області № 01 від 04.12.2019 визнано завдану ТОВ «Лідер» шкоду у розмірі 30 577 988,42 грн. ТОВ «Лідер» звернулося до Новомиколаївської районної державної адміністрації Запорізької області з проханням відшкодування збитків у розмірі 30 577 988,42 грн. Листом № 2810/01-01-20 від 04.12.2019 Новомиколаївська районна державна адміністрація Запорізької області повідомила, що станом на 04.12.2019 в районному бюджеті на 2019 по КПКВК МБ 3718700 «Резервний фонд» асигнування відсутні у зв`язку з чим відшкодувати збитки не має можливості.

За висновком суду шкода завдана не неправомірними діями або бездіяльністю , а саме у зв`язку із вилученням та забоєм тварин, що кореспондує з обов`язком , передбаченим статтею 49 Закону України «Про ветеринарну медицину» та статтею 353 Цивільного кодексу України.

Постановою Центрального апеляційного Господарського суду від 14.06.2021 у справі № 908/2587/20 , рішення суду першої інстанції залишено без змін . Колегія судів Центрального апеляційного Господарського суду посилаючись на статтю 49 Закону України «Про ветеринарну медицину» вказує , що майнова шкода ( збитки) , завдана особам внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації та профілактики карантинних хвороб, відшкодовується за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку і розмірах , встановлених Кабінетом Міністрів України. Умови відшкодування майнової шкоди (збитків) визначаються Порядком відшкодування майнової шкоди (збитків), завданої особам внаслідок запровадження карантину (карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2012 № 1003. Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу України , резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків ,що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Пунктом 1 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 № 415, визначено , що цей Порядок визначає напрями використання коштів резервного фонду державного бюджету та місцевого бюджету і встановлює процедури , пов`язані з виділенням коштів резервного фонду відповідного бюджету та звітуванням про їх використання. Згідно з пунктом 6 Порядку кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення , зокрема, заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного , природного , соціального характеру.

02 липня 2021 Господарським судом Запорізької області у справі № 908/2587/20 виданий наказ про примусове стягнення , який дійсний до пред`явлення до 14.06.2024.

Постановою Верховного суду від 14 грудня 2021 року у справі № 908/2587/20 вирішено постанову Центрального апеляційного Господарського суду від 14.06.2021 та рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 залишити без змін.

Колегія суддів Верховного суду з посиланням на статтю 49 Закону України «Про ветеринарну медицину» вказує , що майнова шкода(збитки) , завдані особам внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації та профілактики карантинних хвороб, відшкодовується за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку і розмірах , встановлених Кабінетом Міністрів України.

Умови відшкодування майнової шкоди ( збитків) , завданої фізичним і юридичним особам внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб визначаються Порядком відшкодування майнової шкоди (збитків), завданої особам внаслідок запровадження карантину (карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб,затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2012 № 1003.

Пунктом 24.8 Порядку визначено ,що висновок оформляється у трьох примірниках , перший з яких надсилається фізичній або юридичній особі, якій завдано майнову шкоду (збитки), другий територіальному органу Казначейства , третій зберігається у місцевій державній адміністрації. Після оформлення зазначеного висновку робиться запис у книзі обліку висновків відшкодування майнової шкоди (збитків) , завданої особам внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень), форма якої визначається Мінекономіки.

Листом № 2810/01-01-20 від 04.12.2019 Новомиколаївська районна державна адміністрація Запорізької області повідомила ,що станом на 04.12.2019 в районному бюджеті на 2019 рік по КПКВК МБ 3718700 Резервний фонд асигнування відсутні у зв`язку з чим відшкодувати збитки не має можливості.

Згідно листа Державної казначейської служби України , заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» з оригіналом наказу Господарського суду Запорізької області по справі № 908/2587/20 та іншими документами зареєстрована Казначейством 08.07.2021.

Станом на 24.02.2023 від позивача надійшла заява про роз`яснення судового рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20, яка ухвалою суду від 06.03.2023 залишена без задоволення. Судом вказано що резолютивна частина рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 щодо стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «Лідер» 30 509 228,98 грн. та витрат з оплати судового збору в сумі 457 638,44 грн. є чіткою , зрозумілою та не припускає кілька варіантів тлумачення.

До матеріалів вказаної заяви ТОВ «Лідер» наданий лист Державної казначейської служби України , в якому служба вказує ,що в судовому рішенні не визначений порядок та спосіб виконання , а також не визначено джерело стягнення коштів , відповідно до якого необхідно здійснити виконання наказу по справі № 908/2587/20.

Також , листом від 13.02.2023 Державна казначейська служба України повідомила , що казначейство реалізуючи положення Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» , Бюджетного кодексу України , Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 виконує судові рішення про безспірне списання коштів державного бюджету за бюджетними програмами : - КПКВК 3504030 «Відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання , досудового слідства , прокуратури і суду , відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна , стягнутого в дохід держави , відшкодування шкоди , завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями , діями чи бездіяльністю органів державної влади , їх посадових і службових осіб» ; - КПКВК 3504040 «Заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою». Служба повідомила що наказ Господарського суду Запорізької області у справі № 908/2587/20 неможливо виконати за рахунок коштів бюджетних програм КПКВК 3504030 або КПКВК 3504040.

08 березня 2023 року на адресу Господарського суду Запорізької області від позивача надійшла заява про роз`яснення судового рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20.

Станом на 22 березня 2023 року позивач звернувся із заявою про залишення без розгляду заяви про роз`яснення судового рішення.

Ухвалою від 23.03.2023 Господарський суд Запорізької області залишив заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Лідер» про роз`яснення судового рішення у справі № 908/2587/20 без розгляду.

Роз`яснення рішення суду засіб виправлення недоліків судового акта , який полягає в усуненні неясності судового акта і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі.

В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення , розуміння яких викликає труднощі , не змінюючи при цьому суть рішення.

Виходячи із системного тлумачення вказаних положень роз`яснено може бути рішення суду у разі , якщо без такого роз`яснення його важко виконати , оскільки існує значна ймовірність неправильного його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.

Як вказує Державна казначейська служба України, в рішенні від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 не визначений порядок та спосіб виконання , а також не визначено джерело стягнення коштів , відповідно до якого необхідно здійснити виконання наказу.

Розглянувши заяву позивача від 17.04.2023 про роз`яснення судового рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 , суд вважає за можливе її задовольнити та роз`яснити вказане судове рішення в межах питань, поставлених ТОВ «Лідер».

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 вимоги задоволені частково, вирішено : Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» суму 30 509 228,98 грн. та суму витрат з оплати судового збору - 457 638,44 грн.

Таким чином , посилання Державної казначейської служби України на те, що в рішенні не визначений порядок та спосіб виконання є хибним , оскільки суд чітко визначив в якості способу виконання судового рішення стягнення грошових коштів ( збитки); - в якості порядку виконання - стягнення з Державного бюджету України.

Частиною першою статті 49 Закону України «Про ветеринарну медицину» встановлено , що майнова шкода ( збитки) завдана особам внаслідок запровадження карантину (карантинних) обмежень тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації та профілактики карантинних хвороб, відшкодовується за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку і в розмірах , встановлених Кабінетом Міністрів України.

Умови відшкодування майнової шкоди (збитків) , завданої фізичним і юридичним особам внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб визначаються Порядком відшкодування майнової шкоди (збитків), завданої особам внаслідок запровадження карантину (карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2012 № 1003.

У відповідності до положень пункту 3 Порядку № 1003 від 31 жовтня 2012 року , виділення і використання зазначених коштів здійснюється відповідно до Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 № 415.

Висновок відшкодування майнової шкоди ( збитків), завданої особі внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) оформляється у трьох примірниках, перший з яких надсилається фізичній або юридичній особі , якій завдано майнову шкоду (збитки), другий територіальному органу казначейства , третій зберігається у місцевій державній адміністрації.

За умовами пункту 6 Порядку № 415 , кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного , природного , соціального характеру.

Державна казначейська служба України вказує , що наказ неможливо виконати за рахунок коштів бюджетних програм КПКВК 3504030 або КПКВК 3504040.

Дійсно , програма КПКВК 3504030 «Відшкодування шкоди , завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання , досудового слідства , прокуратури і суду , відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна стягнутого в дохід держави , відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями , діями чи бездіяльністю органів державної влади , їх посадових і службових осіб» не може бути джерелом відшкодування збитків понесених в результаті завданої фізичним і юридичним особам шкоди внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб, оскільки за висновком суду першої інстанції у справі № 908/2587/20 ( вказаний висновок визнаний правильним апеляційним судом та Верховним Судом), шкода спричинена не в результаті неправомірних ( незаконних) дій незаконних рішень , бездіяльності органів державної влади , їх посадових і службових осіб.

02 липня 2021 Господарським судом Запорізької області у справі № 908/2587/20 виданий наказ про примусове стягнення , який дійсний до пред`явлення до 14.06.2024.

Постановою КМ України № 845 від 03 серпня 2011 року затверджений Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.

Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників , прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами) , які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Пунктом 3 Порядку визначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Під час виконання виконавчих документів органи казначейства мають право повідомляти орган , який видав виконавчий документ , про наявність обставин , що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання.

Державна казначейська служба України з дати прийняття до виконання наказу Господарського суду Запорізької області у справі № 908/2587/20 із заявою про роз`яснення судового рішення , зміну порядку та способу виконання судового рішення до суду не зверталась.

У відповідності до вимог Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників , орган казначейства не пізніше двох робочих днів з наступного робочого дня після надходження виконавчого документу на підставі документів, поданих стягувачем , визначає коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів.

Отже, Господарський суд Запорізької області приймаючи 25.02.2021 рішення у господарській справі № 908/2587/20 , не повинен був самостійно визначати код класифікації видатків бюджету і рахунки , з яких повинно проводитись безспірне списання коштів.

Враховуючи викладені обставини , Державна казначейська служба України, прийнявши на облік наказ Господарського суду Запорізької області від 24.06.2021 у справі № 908/2587/20 ( із терміном пред`явлення до 14.06.2024) , повинна була визначити код бюджетної класифікації видатків бюджету - КПКВК 3504040 «Заходи щодо виконання рішень суду , що гарантовані державою» та вказати відповідний рахунок , з якого повинно провадитись безспірне списання коштів.

Повноваження щодо визначення коду бюджетної класифікації видатків бюджету знаходяться за межами компетенції Господарського суду.

Питання стосовно дати взяття наказу Господарського суду Запорізької області у справі № 908/2587/20 на облік по конкретній бюджетній програмі не розглядається в площині статті 245 Господарського процесуального кодексу України.

Всі процесуальні документи розміщуються на сайті «Судова Влада України».

Відповідно до частини 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України, ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення , якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Керуючись ст.ст. 232, 233, 234, 235, 245 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву позивача від 17.04.2023 про роз`яснення судового рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 , задовольнити.

Роз`яснити судове рішення Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20, в межах питань , поставлених ТОВ «Лідер».

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 25.02.2021 у справі № 908/2587/20 вимоги задоволені частково, вирішено : Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лідер» суму 30 509 228,98 грн. та суму витрат з оплати судового збору - 457 638,44 грн.

Таким чином , посилання Державної казначейської служби України на те, що в рішенні не визначений порядок та спосіб його виконання є хибним , оскільки суд чітко визначив в якості способу виконання судового рішення стягнення грошових коштів ( збитки); - в якості порядку виконання - стягнення з Державного бюджету України.

Частиною першою статті 49 Закону України «Про ветеринарну медицину» встановлено , що майнова шкода ( збитки) завдана особам внаслідок запровадження карантину (карантинних) обмежень тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації та профілактики карантинних хвороб, відшкодовується за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку і в розмірах , встановлених Кабінетом Міністрів України.

Умови відшкодування майнової шкоди (збитків) , завданої фізичним і юридичним особам внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб визначаються Порядком відшкодування майнової шкоди (збитків), завданої особам внаслідок запровадження карантину (карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2012 № 1003.

У відповідності до положень пункту 3 Порядку № 1003 від 31 жовтня 2012 року , виділення і використання зазначених коштів здійснюється відповідно до Порядку використання коштів резервного фонду бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 № 415.

Висновок відшкодування майнової шкоди ( збитків), завданої особі внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) оформляється у трьох примірниках, перший з яких надсилається фізичній або юридичній особі , якій завдано майнову шкоду (збитки), другий територіальному органу казначейства , третій зберігається у місцевій державній адміністрації.

За умовами пункту 6 Порядку № 415 , кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного , природного , соціального характеру.

Державна казначейська служба України вказує , що наказ неможливо виконати за рахунок коштів бюджетних програм КПКВК 3504030 або КПКВК 3504040.

Дійсно , програма КПКВК 3504030 «Відшкодування шкоди , завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання , досудового слідства , прокуратури і суду , відшкодування громадянинові вартості конфіскованого та безхазяйного майна стягнутого в дохід держави , відшкодування шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі незаконними рішеннями , діями чи бездіяльністю органів державної влади , їх посадових і службових осіб» не може бути джерелом відшкодування збитків понесених в результаті завданої фізичним і юридичним особам шкоди внаслідок запровадження карантину ( карантинних обмежень) тварин або у зв`язку з проведенням процедур і робіт щодо ліквідації особливо небезпечних (карантинних) хвороб, оскільки за висновком суду першої інстанції у справі № 908/2587/20 ( вказаний висновок визнаний правильним апеляційним судом та Верховним Судом), шкода спричинена не в результаті неправомірних ( незаконних) дій незаконних рішень , бездіяльності органів державної влади , їх посадових і службових осіб.

02 липня 2021 Господарським судом Запорізької області у справі № 908/2587/20 виданий наказ про примусове стягнення , який дійсний до пред`явлення до 14.06.2024.

Постановою КМ України № 845 від 03 серпня 2011 року затверджений Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.

Порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників , прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами) , які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

Пунктом 3 Порядку визначено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Під час виконання виконавчих документів органи казначейства мають право повідомляти орган , який видав виконавчий документ , про наявність обставин , що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання.

Державна казначейська служба України з дати прийняття до виконання наказу Господарського суду Запорізької області у справі № 908/2587/20 із заявою про роз`яснення судового рішення , зміну порядку та способу виконання судового рішення до суду не зверталась.

У відповідності до вимог Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників , орган казначейства не пізніше двох робочих днів з наступного робочого дня після надходження виконавчого документу на підставі документів, поданих стягувачем , визначає коди класифікації видатків бюджету і рахунки, з яких проводиться безспірне списання коштів.

Отже, Господарський суд Запорізької області приймаючи 25.02.2021 рішення у господарській справі № 908/2587/20 , не повинен був самостійно визначати код класифікації видатків бюджету і рахунки , з яких повинно проводитись безспірне списання коштів.

Враховуючи викладені обставини , Державна казначейська служба України, прийнявши на облік наказ Господарського суду Запорізької області від 24.06.2021 у справі № 908/2587/20 ( із терміном пред`явлення до 14.06.2024) , повинна була визначити код бюджетної класифікації видатків бюджету - КПКВК 3504040 «Заходи щодо виконання рішень суду , що гарантовані державою» та вказати відповідний рахунок , з якого повинно провадитись безспірне списання коштів.

Повноваження щодо визначення коду класифікації видатків бюджету знаходяться за межами компетенції Господарського суду.

Відповідно до частини 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України, ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення , якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвалу розмістити на сайті «Судова Влада України».

СуддяТ.А. Азізбекян

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення22.05.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111583903
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2587/20

Ухвала від 22.05.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 16.05.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 10.05.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 01.05.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 19.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 10.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 10.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 04.04.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 23.03.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Боєва О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні