Ухвала
від 04.05.2023 по справі 752/12636/22
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/12636/22

Провадження № 1-кс/752/3424/23

У Х В А Л А

Іменем України

04 травня 2023 року м. Київ

Слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Київської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_3 , про застосування до підозрюваного:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Коростень, Житомирської області, громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

запобіжного заходу у вигляді нічного домашнього арешту у кримінальному провадженні №12022100000000481, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.07.2022р., за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Голосіївського районного суду м. Києва надійшло означене клопотання, з урахуванням обставин кримінального провадження №12022100000000481 від 07.07.2022, мотивів, викладених у клопотанні, та долучених до останнього доказів, слідчий за погодженням у прокурором просив слідчого суддю застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту.

В обґрунтування винесеного на розгляд слідчому судді клопотання орган досудового розслідування зазначає, що відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022100000000481, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.07.2022, за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідування встановлено, що відповідно до наказу т.в.о. директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» № 21-к від 05.07.2019 ОСОБА_5 призначено на посаду менеджера із збуту служби матеріально-технічного постачання та збуту ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод».

Відповідно до наказу директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» № 119-к від 08.11.2021 ОСОБА_5 переведено на посаду заступника директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод».

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 2 Положення про порядок реалізації металобрухту, утвореного у військових формуваннях, затвердженим постановою Кабінету міністрів України № 2287 від 13.12.1999 (надалі - Положення) реалізація металобрухту, утвореного у військових формуваннях, спеціалізованим підприємствам або металургійним і машинобудівним підприємствам здійснюється центральними органами виконавчої влади, які здійснюють управління майном військових формувань, через уповноважені Кабінетом Міністрів України підприємства та організації, визначені за результатами тендеру (далі-уповноважені підприємства).

Пунктами 5 та 6 Положення визначено процедуру визначення ціни на брухт чорних та кольорових металів військових формувань.

Так, ціна реалізації металобрухту визначається утвореними згідно з вимогами Методики визначення залишкової вартості майна Збройних Сил України та інших військових формувань, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.1998 № 759, у Збройних Силах, інших військових формуваннях комісіями з визначення залишкової вартості майна Збройних Сил та інших військових формувань з урахуванням кон`юнктури ринку, витрат, пов`язаних з маркетингом і транспортуванням металобрухту, його якісного стану тощо за методикою визначення ціни реалізації металобрухту, що затверджується Міноборони за погодженням з центральними органами виконавчої влади, які здійснюють управління майном військових формувань, а також Мінекономіки і Мінфіном.

Уповноважені підприємства здійснюють реалізацію металобрухту на внутрішньому ринку спеціалізованим підприємствам або металургійним і машинобудівним підприємствам за договірними цінами, але не нижче цін, які склалися на ринку металобрухту в Україні на час його передачі для реалізації, і визначеної ціни реалізації металобрухту.

Посадовою інструкцією визначено основні завдання та обов`язки заступника директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод», де окрім іншого, він:

має право підпису ряду документів;

очолює організацію роботи на підприємстві по стимулюванню персоналу;

організовує реалізацію металобрухту від підприємства як від уповноваженої особи.

Заступника директора має право, окрім іншого:

діяти від імені підприємства за дорученням;

представляти інтереси підприємства у взаємовідносинах з громадянами, юридичними особами, органами державної влади та управління за дорученням та розпорядженням директора.

Заступника директора несе відповідальність, окрім іншого, за:

за невиконання (неналежне виконання) своїх посадових обов`язків, передбачених даною посадовою інструкцією, в межах, визначених чинним законодавством України;

вчинені в процесі своєї діяльності правопорушення, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України;

завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним трудовим, кримінальним та цивільним законодавством України.

Відповідно до наказу т.в.о. директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» № 41 від 14.06.2019 з метою підвищення ефективності роботи підприємства з реалізації металобрухту та інших вторинних ресурсів, що утворилися у Збройних Силах України та інших військових формуваннях створено конкурсну комісії щодо маркетингових досліджень кон`юнктури ринку з продажу металобрухту та інших вторинних ресурсів, що утворилися у Збройних Силах України та інших військових формуваннях.

Відповідальність за організацію маркетингового дослідження кон`юнктури ринку з продажу металобрухту покласти на працівників підприємства, які ведуть договірну роботу по конкретному обсягу металобрухту та іншим вторинним ресурсам (надалі - відповідальна особа).

Відповідальна особа за організацію роботи визначається наказом керівництва підприємства.

Відповідальна особа зобов`язана організувати:

укладання, виконання та закриття договорів з Міністерством оборони України, іншими військовими формуваннями та покупцем;

організацію підготовки у встановленому порядку партії металобрухту та інших вторинних ресурсів до реалізації на умовах визначених договором комісії (додатковою угодою) про передачу підприємству на реалізацію металобрухту та інших вторинних ресурсів;

інформування потенційних покупців про реалізацію металобрухту та інших вторинних ресурсів;

опрацювання заявок від потенційних покупців;

подання належно оформлених матеріалів та документів секретарю конкурсної комісії для їх перевірки та розгляду на комісії;

усунення, у разі наявності, недоліків з підготовки матеріалів та документів для розгляду конкурсною комісією;

роботу з потенційним покупцем, конкурсні пропозиції якого були найкращими щодо придбання металобрухту (вторинних ресурсів), розрахунку ним за це.

Відповідно до наказу директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» № 20 від 12.01.2021 ОСОБА_5 призначено відповідальним за організацію роботи з реалізації металобрухту та інших вторинних ресурсів, які утворилися у Збройних Силах України та інших військових формувань.

Таким чином, з 12.01.2021 ОСОБА_5 , будучи відповідальним за організацію роботи з реалізації металобрухту та інших вторинних ресурсів, які утворилися у Збройних Силах України та інших військових формувань, а також обіймаючи посаду заступника директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод», що пов`язано з постійним виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, ніс особисту відповідальність за дотримання чинного законодавства, отже відповідно примітки 1 до ст. 364 КК України являвся службовою особою.

Згідно з указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» із 05 год 30 хв 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан строком на 30 діб, який в подальшому продовжено до 20.05.2023.

Так, у невстановлений досудовим розслідування день, час та місці, але не пізніше 13.07.2022 у ОСОБА_5 виник злочинний умисел на зловживання своїм службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для юридичної особи ТОВ «ФОКС-ТРЕЙД», використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, який він реалізував за попередньою змовою з менеджером із збуту служби матеріально-технічного постачання та збуту ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» ОСОБА_7 , начальником відділу утилізації озброєння, військової техніки та компонентів рідкого ракетного палива - заступником начальника управління відчуження та утилізації надлишкового військового майна Головного управління майна та ресурсів Міністерства оборони України ОСОБА_8 та начальником відділу досліджень ринків металургії, машинобудування, будівельно-дорожніх матеріалів та аерокосмічних технологій ДП «Держзовнішінформ» ОСОБА_9 за наступних обставин.

31.05.2022 між Міністерством оборони України, в особі директора Головного управління майна та ресурсів, та державним підприємством «Черкаський автомобільний ремонтний завод» укладено договір комісії про передачу на реалізацію металобрухту та інших вторинних ресурсів, які утворилися у Збройних Силах України від 31.05.2022 № 503/15/24/ЧКМ (надалі Договір комісії), у відповідності до положень якого Комітент доручає Комісіонеру, а Комісіонер бере на себе зобов`язання за комісійну плату укладати правочини на умовах, що не суперечать цьому Договору і чинному законодавству та виконувати від свого імені та в інтересах Комітента угоди про передачу на реалізацію металобрухту та іншої вторинної сировини (далі - вторинні ресурси), крім брухту з вмістом дорогоцінних металів, у відповідності з додатковими угодами до цього Договору (далі - додаткова угода), які є його невід`ємною частиною.

Пунктами 2.1 - 2.3 Договору комісії визначено, що Комісіонер самостійно та за свій рахунок виконує необхідні маркетингові дослідження кон`юнктури ринку.

Комісіонер самостійно отримує довідки (звіти) про вартість вторинних ресурсів за погодженням з Комітентом.

Комісіонер, у разі необхідності, що документально підтверджується Здавальником (Акт оцінки кількості та якісного стану вторинних ресурсів (далі - Акт оцінки), та за попереднім погодженням із Комітентом самостійно приводить вторинні ресурси до вимог встановлених стандартів, норм і правил.

Найменування вторинних ресурсів, що передаються Комісіонеру для реалізації, їх кількість, якісний стан, ціна та вартість партії, термін реалізації, розмір витрат на підготовку їх до реалізації, розмір комісійної плати, тощо визначаються у додаткових угодах, які складаються окремо на кожну партію вторинних ресурсів, що заактовані у місцях їх зберігання.

Проекти додаткових угод готуються Комісіонером та підписуються ним в термін, що не перевищує 90 (дев`яносто) календарних днів від дати складання комісією Здавальника із залученням представників Комісіонера за дорученням Комітента Актів оцінки кількості та якісного стану вторинних ресурсів та Довідок про утворення вторинних ресурсів та їх походження (далі - Довідка про утворення).

Акт оцінки та Довідка про утворення є невід`ємними частинами Додаткової угоди до Договору.

Пунктом 2.4 Договору комісії унормовано, що Комісіонер, з метою визначення вартості партії вторинних ресурсів, зазначених у Акті оцінки, у строки, що не перевищує 15 (п`ятнадцяти) робочих днів від дати погодження Акту оцінки із посадовими особами Головного управління майна та ресурсів, проводить маркетингові дослідження кон`юнктури ринку з продажу вторинних ресурсів, що зазначені у додатковій угоді, із оформленням Протоколу засідання конкурсної комісії Комісіонера щодо маркетингових досліджень кон`юнктури ринку з продажу вторинних ресурсів (далі - Протокол засідання, який є невід`ємною частиною додаткової угоди до Договору).

За письмовим зверненням Комісіонера Комітент надає допуск для огляду зазначеної в Акті оцінки партії вторинних ресурсів представникам Комісіонера, суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання та Покупця.

Пунктом 3.2 Договору комісії закріплено, що якісний стан вторинних ресурсів, які передаються на реалізацію Комісіонером, повинен відповідати вимогам державних стандартів - ДСТУ 4121-2002 «Метали чорні вторинні. Загальні технічні умови», ДСТУ 3211:2009/ГОСТ 1639:2009 «Брухт та відходи кольорових металів і сплавів. Загальні технічні умови», інших технічних умов щодо відповідних вторинних ресурсів.

Пунктом 4.1 укладеного між сторонами Договору комісії визначено, Комісіонер здійснює реалізацію вторинних ресурсів на внутрішньому ринку за договірними цінами, але не нижче цін, які склалися на ринку вторинних ресурсів в Україні, на час їх передачі на реалізацію, та які були погоджені Сторонами під час укладання додаткової угоди.

Для визначення вартості вторинних ресурсів, які склалися на внутрішньому ринку України, залучаються державні експертні організації та/або суб`єкти оціночної діяльності - суб`єкти господарювання, які мають відповідні повноваження.

Договірна ціна/вартість вторинних ресурсів, що передаються Комісіонеру на реалізацію, визначається на підставі маркетингових досліджень кон`юнктури ринку на вторинні ресурси, втрат, пов`язаних з підготовкою вторинних ресурсів до реалізації, отриманням консультаційних довідок (звітів) тощо, але не нижче, ніж вартість цих вторинних ресурсів, визначена на підставі документально оформлених державною експертною організаціє та/або суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання консультаційних довідок (звітів), що замовляються комісіонером за дорученням комітента і погоджується Протоколом погодження ціни й тонни вторинних ресурсів , що реалізується комісіонером.

Довідки (звіти), Протокол погодження ціни є невід`ємною частиною додаткової угоди до Договору.

Комісіонер несе повну відповідальність перед Комітентом за достовірність довідки (звітів) та своєчасність її отримання.

У разі самостійного отримання Комітентом інформації про ринкову вартість вторинних ресурсів, він може довести її письмово до Комісіонера.

Пунктом 4.2 Договору комісії передбачено, що ціна однієї тони та вартість партії вторинних ресурсів, які передаються комісіонеру для реалізації, вноситься у специфікації додаткової угоди та дійсні на протязі терміну її дії.

Так, ОСОБА_5 , будучи відповідальним за організацію роботи з реалізації металобрухту та інших вторинних ресурсів, які утворилися у Збройних Силах України та інших військових формувань ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» з реалізації металобрухту, у невстановлений досудовим розслідування день, час та місці, але не пізніше 13.07.2022, з метою одержання неправомірної вигоди для юридичної особи ТОВ «ФОКС-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 42831774), умисно, використовуючи своє службове становище всупереч інтересам служби, вступив у злочинну змову з ОСОБА_7 , який, відповідно до наказу директора ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» № 20 від 12.01.2021 також призначений відповідальним за організацію роботи з реалізації металобрухту та інших вторинних ресурсів, які утворилися у Збройних Силах України та інших військових формувань.

У подальшому, ОСОБА_5 , умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_7 , будучи відповідальною особою ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» з реалізації металобрухту та достовірно знаючи, що відповідно до п. 4.1 Договору комісії для визначення вартості вторинних ресурсів, які склалися на внутрішньому ринку України, залучаються державні експертні організації та/або суб`єкти оціночної діяльності - суб`єкти господарювання, які мають відповідні повноваження, яким

ДП «Держзовнішінформ» не являється, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, з метою отримання інформаційних довідок щодо заниженого рівня цін на брухт чорних та кольорових металів, попередньою домовившись із ОСОБА_8 , який був відповідальним за супроводження договорів комісії про реалізацію чорних і кольорових металів та інших вторинних ресурсів та зобов`язаний контролювати перевірку виконання уповноваженими підприємствами таких договорів Головного управління майна та ресурсів Міністерства оборони України, у невстановлений досудовим розслідуванням день, час та місці, але не пізніше 06.07.2022, умисно вступив у злочинну змову з начальником відділу досліджень ринків металургії, машинобудування, будівельно-дорожніх матеріалів та аерокосмічних технологій ДП «Держзовнішінформ» ОСОБА_9 , який за його запитом 06.07.2022 та 06.09.2022 надав завідомо недостовірні інформаційні довідки щодо рівня цін на брухт чорних та кольорових металів, де зазначив занижені ціни на металобрухт.

У подальшому, ОСОБА_5 умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_7 , зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, використав вказані інформаційні довідки для імітації проведення маркетингового дослідження кон`юнктури ринку, шляхом підроблення комерційних пропозицій від учасників конкурсу, у період з 07.07.2022 по 12.07.2022 та з 08.09.2022 по 09.09.2022, чим створив передумови для перемоги заздалегідь визначеної юридичної особи - ТОВ «ФОКС-ТРЕЙД».

Після цього, ОСОБА_5 умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, за невстановлених слідством обставин, але не пізніше 13.07.2022 та 12.09.2022, використовуючи вищевказані довідки

ДП «Держзовнішінформ» видані ОСОБА_9 , від імені директора

ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» направив для підписання до Головного управління майна та ресурсів Міністерства оборони України проекти Додаткової угоди № 1 та Додаткової угоди № 2 до Договору комісії відповідно, які ОСОБА_8 , як відповідальний Головного управління майна та ресурсів Міністерства оборони України за реалізацію металобрухту, та достовірно знаючи, що ціни на чорний та кольоровий металобрухт у додаткових угодах занижені, засвідчив своїм підписом 13.07.2022 та 12.09.2022 відповідно, після чого вказані додаткові угоди були підписані директором Головного управління майна та ресурсів Міністерства оборони України ОСОБА_10 , якому не було відомо щодо злочинного умислу останніх.

На виконання Додаткової угоди № 1 від 01.08.2022 та Додаткової угоди № 2 від 27.09.2022 до Договору комісії між ДП «Черкаський автомобільний ремонтний завод» та ТОВ «ФОКС-ТРЕЙД» укладено договори купівлі-продажу товарів від 01.08.2022 та 28.09.2022 відповідно, за якими реалізовано металобрухт чорних та кольорових металів за заниженими цінами, що завдало збитків Міністерству оборони України у розмірі 326 580,18 грн.

15.02.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м. Коростень, Житомирської області, громадянину України, українцю, зареєстрованому та проживаючому за адресою : АДРЕСА_1 , повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191 КК України.

Орган досудового розслідування дотримується позиції того, що обставини оголошеної ОСОБА_5 підозри доведені в повній мірі належними та допустимими доказами, також, на думку органу досудового розслідування, доведеними є ризики, передбачені ст. 177 КПК України.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання, просив його задовольнити в повному обсязі на підставі обставин, викладених в останньому.

Сторона захисту в судовому засіданні проти застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту заперечувала в повному обсязі, запропонувала застосувати до підозрюваного запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, вказуючи про те, що підозрюваний раніше судимим не був, має постійне місце проживання, закордонний паспорт зданий підозрюваним до відділу оформлення документів № 2 управління оформлення документів, що підтверджують громадянство України Центрального міжрегіонального управління Державної міграційної служби у м. Києві та Київській області, а також процесуальні обов`язки підозрюваний виконує належним чином і порушень з його сторони немає.

Розглянувши клопотання, заслухавши думку учасників процесу, оцінивши в сукупності всі обставини, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків.

Статтею 181 КПК України передбаченого, що домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або в певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Відповідно до положень ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст. 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

При вирішенні даного клопотання підлягають встановленню та врахуванню обставини, визначені ч. 1 ст. 178, ч. 1 ст. 194 КПК України, та підстави застосування запобіжного заходу, регламентовані ст. 177 КПК України.

Перевіряючи обґрунтованість підозри, слідчий суддя виходить з практики Європейського суду з прав людини, а саме: рішення «Нечипорук і Йонкало проти України», п. 175; «Cebotari v. Moldova», п. 48; «Fox, Campbell and Hartley v. the UK», n. 32, яка вказує на те, що слова «обґрунтована підозра» означають наявність фактів чи інформації, котрі могли би переконати стороннього об`єктивного спостерігача, що особа, можливо, вчинила злочин, та в даному випадку вважає, що дані, які вказують на обґрунтовану підозру, та навіть в сторонньої людини не можуть викликати розумних сумнівів, містяться в долучених в обґрунтування клопотання матеріалах.

При цьому слідчий суддя зауважує, що обставини здійснення підозрюваним конкретних дій та доведеність його вини, правильність кримінально-правової кваліфікації діяння потребують перевірки та оцінки у сукупності з іншими доказами у кримінальному провадженні в ході судового розгляду кримінального провадження відносно ОСОБА_5 , що не виключає можливості застосування до підозрюваного запобіжного заходу.

Такий висновок цілком узгоджується із правовими позиціями, наведеними у рішеннях Європейського суду з прав людини. Так, у справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» (рішення № 14310/88 від 23.10.1994) суд зазначив, що «факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як і ті, що є необхідними для обґрунтування вироку чи й просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».

Отже, з урахуванням змісту долучених до клопотання матеріалів кримінального провадження в їх сукупності, слідчий суддя встановив, що зазначені у клопотанні обставини підозри мають місце і підтверджуються на даному етапі розслідування достатньою сукупністю доказів.

Розглядаючи питання наявності ризиків, на які посилався прокурор, та позицію сторони захисту щодо їх недоведеності, слідчий суддя зазначає таке.

Відповідно до рішення ЄСПЛ у справі «Клішин проти України» наявність кожного ризику повинна носити не абстрактний, а конкретний характер та доводитися відповідними доказами.

Щодо ризику впливати на свідка, експерта, спеціаліста в цьому кримінальному провадженні, то ст. 23 КПК України встановлює принцип безпосередності дослідження показань, за змістом якого суд досліджує докази безпосередньо і показання учасників кримінального провадження суд отримує усно. Тобто доказове значення у кримінальному провадженні матимуть саме ті показання свідків, які будуть надані останніми безпосередньо під час судового розгляду в судовому засіданні, а не надані ними в ході досудового розслідування. Вказане доводить про достатню ймовірність наявності даного ризику.

Разом з тим слідчий суддя вважає, що ризик того, що ОСОБА_5 може переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином є формальним, недоведеним, а відтак не може покладатись в основу рішення про обрання запобіжного заходу.

Згідно з ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе наявність обґрунтованої підозри та існування ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, але не доведе недостатність застосування більш м`якого запобіжного заходу, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частинами п`ятою та шостою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Відтак слідчий суддя доходить висновку, що дієвим запобіжним заходом, який зможе запобігти наявним у цьому кримінальному провадженні ризикам є особисте зобов`язання. При цьому слідчий суддя також враховує обставини, визначені ст. 178 КПК України, і вважає, що обраний запобіжний захід є пропорційним меті та завданням цього кримінального провадження.

Крім того, на виконання вимог ч. 5 ст. 194 КПК України слідчий суддя покладає на підозрюваного обов`язки, визначені даною нормою закону та доведені прокурором.

Керуючись ст.ст. 2, 8, 177, 178, 179, 194, 369-372, 532 КПК України, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання залишити без задоволення.

2. Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання в межах строку досудового розслідування, а саме до 15 травня 2023 року включно.

3. Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України:

- прибувати за кожною вимогою слідчого, прокурора та суду;

- утримуватися від спілкування зі свідками сторони обвинувачення у кримінальному провадженні та іншими підозрюваними;

- повідомляти слідчого, прокурора, слідчого суддю, суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.

4. Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

5. Копію ухвали про застосування запобіжного заходу вручити підозрюваному негайно після її оголошення та довести до відома виконавців.

6. Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого та прокурора у кримінальному провадженні.

7. Ухвала слідчого судді про застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

8. Ухвала оскарженню не підлягає.

9. Повний текст ухвали слідчого судді буде складено та оголошено в приміщенні суду протягом 5 діб.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.05.2023
Оприлюднено22.06.2023
Номер документу111670402
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —752/12636/22

Ухвала від 28.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Данілова Т. М.

Ухвала від 16.05.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Гаврищук А. В.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Колдіна О. О.

Ухвала від 11.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 11.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Плахотнюк К. Г.

Ухвала від 16.03.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Ольшевська І. О.

Ухвала від 17.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

Ухвала від 17.05.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Шевченко Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні