Рішення
від 21.06.2023 по справі 420/16558/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/16558/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді - Бутенка А.В.,

за участю секретаря Сініцина А.С.,

представника позивача Бачинський М.В.,

представника відповідача Самбурський О.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (вул. Віорела Дулуоглу, 14, м. Рені, Ізмаїльський район, Одеська область, 68800, код ЄДРПОУ 43915121), Конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» (вул. Віорела Дулуоглу, 14, м. Рені, Ізмаїльський район, Одеська область, 68800), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), про визнання протиправними та скасування наказу від 10.02.2022 року № 04-КД та рішення № 3 від 16.03.2022 року, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Стислий зміст позовних вимог.

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, Конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2 , в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати наказ Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради від 10.02.2022 року № 04-КД «Про створення персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради», яким було затверджено склад конкурсної комісії;

- визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії, затвердженого протоколом № 3 від 16.03.2022 року про проведення засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради»;

- зобов`язати Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області припинити трудові відносини з новою директоркою комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради», призначеною на посаду на підставі незаконних результатів конкурсу, затверджених протоколом № 3 від 16.03.2022 року;

- відповідно до ч. 1 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України встановити строк для подання звіту про виконання рішення суду та зобов`язати Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області подати звіт про виконання рішення суду у встановлений судом строк.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 13.01.2022 року відділом культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області було видано наказ «Про оголошення конкурсу на посаду директорів комунальних закладів «Публічна бібліотека Ренійської міської ради» та «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради». Наказом відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради від 10 лютого 2022 року № 04-КД «Про створення персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» було затверджено склад конкурсної комісії. Відповідно до протоколу конкурсної комісії на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» № 2 від 10.03.2022 року було обрано голову конкурсної комісії, допущено до конкурсу ОСОБА_1 (надалі позивач) та ОСОБА_3 . Згідно з протоколом №3 від 16.03.2022 року про проведення засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історикокраєзнавчий музей Ренійської міської ради» одноголосно визначено переможця та рекомендовано на призначення ОСОБА_3 . Наказом відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Одеської області № 03-К від 18.03.2022 р. звільнено позивачку з посади директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» з 31.03. 2022 року. 01.04.2022 року на сайті Ренійської міської ради Одеської області опубліковано наказ № 06-КД від 30.03.2022 року «Про затвердження Положення про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду Керівника Комунального закладу культури Ренійської міської ради що належить до сфери управління Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради», яким затверджено порядок формування та роботи конкурсної комісії. 01.04.2022 року на сайті Ренійської міської ради опубліковано контракт, підписаний 31.03.2022 року відділом культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради та ОСОБА_3 , як новим директором комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради».

Вважаючи весь конкурс незаконним, оскільки проголошення даного конкурсу, сама конкурсна процедура, процес формування конкурсної комісії, а також встановлення переможця конкурсу відбувались з численними порушеннями діючого законодавства, позивачка звернулася до суду з цим позовом.

08.12.2022 року від Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області надійшов відзив на позовну заяву в обґрунтування якого зазначено, що позивач, відповідно до наказу № 16-к від 18.06.2003 року відділу культури Ренійської районної державної адміністрації Одеської області, була переведена на посаду директора історико-краєзнавчого музею, на якій працювала за безстроковим трудовим договором. Прикінцевими положеннями Закону № 955-VIII передбачено, що набрання чинності цим Законом є підставою для припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури, а також з професійними творчими працівниками (художнім та артистичним персоналом) державних та комунальних закладів культури згідно з пунктом 9 статті 36 Кодексу законів про працю України. Органи управління державних та комунальних закладів культури протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом зобов`язані припинити безстрокові трудові договори з керівниками державних та комунальних закладів культури і провести конкурс на заміщення посад керівників таких закладів у порядку, визначеному цим Законом. На підставі зазначених норм законодавства, Відділом 13.01.2022 року було видано наказ № 01-Д «Про попередження про припинення безстрокових трудових договорів з керівниками комунальних закладів культури Ренійської міської ради», в якому, зокрема, наказано попередити про припинення безстрокового трудового договору директора Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради - ОСОБА_1 . З даним наказом ОСОБА_1 була ознайомлена 13.01.2022 року під особистий підпис. Відділом 13.01.2022 року було видано наказ № 01-КД «Про оголошення конкурсу на посаду директорів комунальних закладів «Публічна бібліотека Ренійської міської ради» та «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» (копія наказу додається, оригінал наявний у відповідача). Таким чином, наказ Відділу культури 13.01.2022 року № 01-КД «Про оголошення конкурсу на посаду директорів комунальних закладів «Публічна бібліотека Ренійської міської ради» та «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» виданий Відділом культури на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 21-3 Закону № 2778-VI регламентовані питання щодо складу, порядку формування і повноважень конкурсної комісії. З урахуванням зазначеного вважають, що відсутність Положення, обов`язкове затвердження якого законодавством не передбачене, а також наявність законодавчої регламентації питань проведення конкурсу, не є перешкодою для проведення конкурсу.

28.12.2022 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив в якій представник підтримав позицію викладену в позові та просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Заяви чи клопотання від сторін.

23.11.2022 року від представника відповідача надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

23.11.2022 року від представника відповідача надійшла заява про вступ у справу як представника Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради.

29.11.2022 року від представника позивача надійшло клопотання про проведення судового засідання по справі № 420/16558/22, призначене на 28.11.2022 року об 11.50 за відсутності позивача та її представника.

05.12.2022 року від ОСОБА_2 надійшло клопотання до відома про зміну прізвища учасника справи.

05.12.2022 року від ОСОБА_2 надійшли письмові пояснення по справі.

05.12.2022 року від представника відповідача надійшло клопотання про надання додаткових доказів на виконання ухвали суду.

10.01.2023 року від представника відповідача надійшло клопотання про надання додаткових доказів по справі.

25.01.2023 року від представника позивача надійшло клопотання про витребування у Комунального закладу "Центр культури і дозвілля Ренійської міської ради" інформацію щодо перебування у трудових відносинах з ним працівників: ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на момент проведення загальних зборів трудового колективу 01.02.2022 року.

17.02.2023 року від представника Комунального закладу "Центр культури і дозвілля Ренійської міської ради" на виконання ухвали суду надійшли письмові докази по справі.

15.03.2023 року від представника відповідача надійшло клопотання про участь в судових засіданнях по справі в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

03.04.2023 року від представника позивача надійшло клопотання про витребування у Комунального закладу "Центр культури і дозвілля Ренійської міської ради" документів по справі.

06.04.2023 року від представника відповідача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи скан-копію відповіді КЗ ЦКіД № 08 від 16.02.2023 р. на протокольну ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 15.02.2023.

11.04.2023 року від представника Комунального закладу "Центр культури і дозвілля Ренійської міської ради" на виконання ухвали суду надійшли письмові докази по справі.

01.05.2023 року від представника відповідача надійшли додаткові пояснення по справі.

24.05.2023 року від представника позивача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових письмових доказів.

24.05.2023 року від представника відповідача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових доказів.

Процесуальні дії вчинені судом.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.11.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області та Конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування наказу від 10.02.2022 року № 04-КД, рішення № 3 від 16.03.2022 року та зобов`язання вчинити певні дії, за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 28 листопада 2022 року.

28.11.2022 року протокольною ухвалою суду відкладено підготовче засідання на 24 січня 2023 року.

24.01.2023 року протокольною ухвалою суду оголошено перерву в підготовчому засіданні до 15 лютого 2023 року.

15.02.2023 року протокольною ухвалою суду оголошено перерву в підготовчому засіданні до 14 березня 2023 року.

Згідно Розпорядження від 08.03.2023 року №182 «Про призначення повторного розподілу справи» було призначено повторний автоматизований розподіл справи № 420/16558/20.

08.03.2023 року справа № 420/16558/20 за результатами автоматизованого розподілу була передана для розгляду судді Одеського окружного адміністративного суду Бутенку А.В.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14.03.2023 року прийнято до провадження адміністративну справу № 420/16558/20; справа розглядатиметься за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 05 квітня 2023 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 17.03.2023 року призначено проведення судового засідання для розгляду справи в режимі відеоконференції на 05.04.2023 року.

05.04.2023 року протокольною ухвалою суду відкладено підготовче засідання на 06 квітня 2023 року.

06.04.2023 року протокольною ухвалою суду відкладено підготовче засідання на 04 травня 2023 року.

04.05.2023 року протокольною ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження на один місяць, оголошено перерву та призначено наступне судове засідання на 24 травня 2023 року.

24.05.2023 року протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.06.2023 року.

06.06.2023 року протокольною ухвалою суду оголошено перерву в судовому засіданні до 08.06.2023 року.

08.06.2023 року у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Обставини справи.

Відповідно до п.4.1 Статуту Історико краєзнавчого музею Ренійської міської ради, засновником Історико краєзнавчого музею є Ренійська міська рада.

Уповноваженим органом управління - Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області.

Керівником закладу є директор.

Підпунктами 4.3.4-4.3.5 п.4.3 Статуту передбачено, що Уповноважений орган управління забезпечує організацію та проведення конкурсного добору кандидатів на посаду директора Закладу, а також роботу конкурсної комісії.

Призначає (за результатами конкурсу) та звільняє з посади директора Закладу.

Згідно з п.4.4 Статуту, поточне керування Закладом здійснює його директор. Директор призначається на посаду наказом начальника відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради (Уповноваженим органом управління) шляхом укладання з ним контракту на п`ять років за результатами конкурсу; порядок проведення конкурсу та вимоги до кандидатів на посаду керівника комунального закладу культури визначаються відповідно до вимог закону України «Про культуру».

13.01.2022 року начальником Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради видано наказ №01-Д «Про попередження про припинення безстрокових трудових договорів з керівниками комунальних закладів культури Ренійської міської ради», відповідно до якого ОСОБА_1 директора КУ «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» попереджено про припинення трудового договору на підставі ст.ст.21-215 Закону України «Про культуру» зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» від 28 січня 2016 року № 955-VIII, п.9 ст.36 КЗпП України.

13.01.2022 року начальником Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради видано наказ №01-КД «Про оголошення конкурсу на посаду директорів комунальних закладів «Публічна бібліотека Ренійської міської ради» та «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради».

17.01.2022 року на офіційному веб-сайті Ренійської міської ради розміщено оголошення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директорів комунальних закладів «Публічна бібліотека Ренійської міської ради» та «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» (https://renimvk.od.ua/viddil -kultury-turizmu-molodi-ta-sporty/3998).

17.01.2022 року на офіційному веб-сайті Ренійської міської ради розміщено оголошення про початок формування конкурсної комісії (https://renimvk.od.ua/viddil -kultury-turizmu-molodi-ta-sporty).

Відповідно до наказу начальника Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Асаржи А.П. № 04-КД від 10.02.2022 року, утворено конкурсну комісію з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» у складі дев`яти осіб з врахуванням рівного представництва від:

- органу управління (відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради);

- громадських об`єднань з питань захисту інтересів громадян у сфері культури;

- трудового колективу закладів культури Ренійської міської ради.

Затверджено персональний склад конкурсної комісії.

Згідно Протоколу №2 від 10.03.2022 року, конкурсна комісія затвердила:

- спосіб голосування шляхом відкритого голосування шляхом підняття руки кожним членом комісії, у разі його згоди;

- порядок денний;

- про обрання головою конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» ОСОБА_6 ;

- допустити до співбесіди кандидатів на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» ОСОБА_1 та ОСОБА_3 .

Конкурсною комісією 16.03.2022 року проведено засідання по конкурсному добору на посаду директора) комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради», за результатами якого визнано переможцем конкурсу ОСОБА_3 , про що свідчить наявний в матеріалах справи Протокол №3 від 16.03.2022 року.

На підставі Протоколу №3 від 16.03.2022 року та контракту з директором комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» від 31.03.2022 року, призначено ОСОБА_3 на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» з 01.04.2022 року.

Наказом начальника Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради №03-К від 18.03.2022 року ОСОБА_1 звільнено з посади директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» з 31.03.2022 року.

Позивач, вважаючи протиправними дії відповідача при організації і проведенні конкурсу на заміщення посади директора, оскільки такі не відповідають вимогам закону, звернулася до суду за захистом свого порушеного права.

Джерела права й акти їх застосування.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади діяльності у сфері культури, регулювання суспільних відносин, пов`язаних із створенням, використанням, розповсюдженням, збереженням культурної спадщини та культурних цінностей, і спрямовання на забезпечення доступу до них визначає Закон України "Про культуру" від 14.12.2010 за №2778-VI (далі - Закон №2778-VI).

У пунктах 5 частини першої статті 1 Закону № 2778-VI визначено, що заклад культури - юридична особа, основною діяльністю якої є діяльність у сфері культури, або структурний підрозділ юридичної особи, функції якого полягають у провадженні діяльності у сфері культури.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону №2778-VI керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п`ять років за результатами конкурсу.

У частині 1 ст. 21-1 Закону №2778-VI визначено, що керівником державного чи комунального закладу культури може бути особа, яка має вищу освіту, стаж роботи у сфері культури не менше трьох років, володіє державною мовою та здатна за своїми діловими і моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні посадові обов`язки.

Відповідно до ч.2 ст. 21-1 Закону №2778-VI не може бути призначена на посаду керівника державного чи комунального закладу культури особа, яка:

за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;

має судимість за вчинення кримінального правопорушення, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією;

є близькою особою або членом сім`ї керівників органу, що відповідно до статутних документів здійснює управління державним чи комунальним закладом культури, а саме центрального органу виконавчої влади, органу влади Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (далі - орган управління).

Порядок конкурсного добору керівника державного чи комунального закладу культури визначено ст.21-2 Закону № 2778-VI, за якою:

кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури визначає конкурсна комісія за результатами відкритого та публічного конкурсного добору на зайняття цієї посади.

конкурсний добір керівника державного чи комунального закладу культури складається з таких етапів: оголошення органом управління конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; формування складу конкурсної комісії; подання документів кандидатами на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; добір кандидатів на посаду керівника державного чи комунального закладу культури; призначення органом управління керівника державного чи комунального закладу культури.

організацію та проведення конкурсного добору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує орган управління.

орган управління оголошує конкурс на посаду керівника державного чи комунального закладу культури не пізніш як за два місяці до завершення строку повноважень керівника державного чи комунального закладу культури відповідно до контракту або впродовж семи днів з дня дострокового припинення його повноважень.

оголошення про конкурс розміщується в офіційних друкованих виданнях відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування (за наявності), на офіційному веб-сайті органу управління, на інформаційних сайтах, сайтах професійного спрямування, сайтах установ культури та може поширюватися в будь-який інший спосіб.

оголошення про конкурс на посаду керівника державного чи комунального закладу культури має містити інформацію про дату початку приймання документів, дату початку формування конкурсної комісії, умови, строки проведення конкурсу та вимоги до кандидатів.

Відповідно до ч.ч.1-2, 4-8 ст. 21-3 Закону № 2778-VI конкурсна комісія складається з дев`яти членів.

Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього (за потреби) затверджує своїм наказом орган управління, що проводить конкурсний добір. Орган управління повинен сформувати персональний склад конкурсної комісії не пізніше 30 днів після оголошення конкурсу на посаду керівника державного чи комунального закладу культури.

У разі проведення конкурсного добору на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, яким управляє орган влади Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, по три кандидатури до складу конкурсної комісії подають члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління.

Кандидатури до складу конкурсної комісії від трудового колективу обираються на загальних зборах трудового колективу.

Громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування подають по три кандидатури органу управління, який шляхом жеребкування визначає трьох кандидатів до складу конкурсної комісії. Орган управління забезпечує онлайн-трансляцію жеребкування на своєму офіційному веб-сайті.

Члени конкурсної комісії мають бути неупередженими та незалежними. Не допускається втручання в діяльність конкурсної комісії будь-яких органів влади, а також учасників конкурсу.

Членами конкурсної комісії можуть бути: незалежні фахівці у сфері культури, публічного або бізнес-адміністрування; члени професійних, творчих спілок, об`єднань, асоціацій, організацій у сфері культури, зареєстрованих відповідно до закону; члени міжнародних об`єднань, асоціацій, організацій у сферах культури.

Членом конкурсної комісії не може бути особа, яка: за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена; має судимість за вчинення кримінального правопорушення, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією; є близькою особою або членом сім`ї учасника конкурсу чи органу управління; є членом трудового колективу закладу культури, на посаду керівника якого проводиться конкурс.

У відповідності до частин 2-3 ст.21-4 Закону № 2778-VI особа, яка бере участь у конкурсі, упродовж 30 днів з дня оголошення конкурсу подає такі документи: заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних"; автобіографія, що містить прізвище, ім`я та по батькові, число, місяць, рік і місце народження, інформацію про громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), контактний номер телефону та адресу електронної пошти чи іншого засобу зв`язку, відомості про наявність чи відсутність судимості; копія документа, що посвідчує особу, копії документів про вищу освіту; два рекомендаційні листи довільної форми; мотиваційний лист довільної форми.

Перелік документів, зазначених у частині другій цієї статті, є вичерпним. Особа може надати інші документи, які, на її думку, підтверджують її професійні чи моральні якості.

Згідно з ч.ч. 1, 5, 6, 9, 11, 12, 15 ст. 21-5 Закону № 2778-VI на першому засіданні конкурсна комісія розглядає документи, подані кандидатами на посаду керівника державного чи комунального закладу культури, на відповідність кваліфікаційним вимогам. Результати розгляду невідкладно повідомляються кандидатам електронною поштою чи іншим засобом зв`язку, зазначеним в автобіографії.

На другому засіданні конкурсна комісія проводить співбесіду з кандидатами, під час якої заслуховує публічні презентації проектів програм розвитку закладу культури на один і п`ять років.

Конкурсна комісія приймає рішення про визначення переможця конкурсу шляхом голосування та оприлюднює його на офіційному веб-сайті органу управління та в інший спосіб. Спосіб голосування визначається рішенням конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього на засіданні конкурсної комісії проголосувала більшість від затвердженого складу конкурсної комісії.

Керівник органу управління зобов`язаний призначити переможця конкурсу керівником державного чи комунального закладу культури не пізніше двох місяців з дня оголошення конкурсу. Підставою для видання наказу про призначення керівника державного чи комунального закладу культури є підписання контракту. Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті органу управління не пізніше наступного дня після його підписання.

Висновки суду.

З вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що основними засадами конкурсного відбору на посаду керівника комунального закладу культури є відкритість та публічність відповідної процедури.

У свою чергу, відкритість та публічність конкурсного відбору передбачає доведення до відома учасників та громадськості інформації щодо всіх етапів його здійснення, зокрема щодо формування конкурсної комісії, обрання її членів та щодо їх компетентності і відповідності вимогам законодавства.

Разом з тим, керівник комунального закладу культури призначається на посаду шляхом укладення з ним контракту строком на п`ять років, і за результатами конкурсу, на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої на паритетних засадах входять по три члени трудового колективу, громадські організації у сфері культури відповідного функціонального спрямування та орган управління.

При вирішенні даного спору суд вважає за необхідне дослідити кожний аргумент позивача окремо у його співвідношенні до змісту позиції відповідача, та виходячи із фактичних обставин справи, підтверджених належними доказами.

Щодо твердження позивача про незаконність оголошення конкурсу на посаду та порушення строків оголошення конкурсу, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» № 955-VIII від 28.01.2016 року статтю 21 Закону України «Про культуру» викладено в новій редакції, відповідно до частини 1 якої: «Керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п`ять років за результатами конкурсу.».

Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону № 955-VIII набрання чинності цим Законом є підставою для припинення безстрокового трудового договору з керівниками державних та комунальних закладів культури, а також з професійними творчими працівниками (художнім та артистичним персоналом) державних та комунальних закладів культури згідно з пунктом 9 статті 36 Кодексу законів про працю України. Ця норма не поширюється на професійних творчих працівників комунальних закладів культури у територіальних громадах з населенням до 5 тисяч жителів.

Отже, саме з дня набрання чинності Законом № 955-VIII, виникли підстави для припинення безстрокового трудового договору з позивачкою.

Відповідно до пп.15 п.1 Постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX в Одеській області утворено, зокрема, Ізмаїльський район (з адміністративним центром у місті Ізмаїл) у складі територій Вилківської міської, Ізмаїльської міської, Кілійської міської, Ренійської міської, Саф`янської сільської, Суворовської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.3 в Одеській області ліквідовано: Ананьївський, Арцизький, Балтський, Березівський, Білгород-Дністровський, Біляївський, Болградський, Великомихайлівський, Захарівський, Іванівський, Ізмаїльський, Кілійський, Кодимський, Лиманський, Любашівський, Миколаївський, Овідіопольський, Окнянський, Подільський, Ренійський, Роздільнянський, Савранський, Саратський, Тарутинський, Татарбунарський, Ширяївський райони.

Суд звертає увагу, що рішенням Ренійської міської ради № 63-VIII від 12.02.2021 року «Про надання згоди та прийняття безоплатно у комунальну власність Ренійської міської територіальної громади в особі Ренійської міської ради об`єктів права спільної комунальної власності територіальних громад Ізмаїльського району, управління якою здійснює Ізмаїльська районна рада Одеської області» прийнято у комунальну власність Ренійської міської територіальної громади в особі Ренійської міської ради «Районний історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради Одеської області» та змінено назву на «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради».

У зв`язку із прийняттям Ренійською міською територіальною громадою в особі Ренійської міської ради у комунальну власність «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» виникли підстави для припинення безстрокового трудового договору з директором «Районного історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради Одеської області» ОСОБА_1 та оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради».

З огляду на вказане, суд дійшов висновку про безпідставність доводів позивача про незаконність оголошення конкурсу на посаду заміщення вакантної посади директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради».

Щодо твердження позивача про те, що відповідачем в оголошенні про призначення конкурсу зазначено не повний список документів, які було необхідно подати кандидату для проведення конкурсу на посаду директора комунального закладу культури, а саме: довідки про відсутність судимості та сертифікату про рівень володіння державною мовою.

Відповідно до ст.21-4 Закону України «Про культуру» особа, яка бере участь у конкурсі, упродовж 30 днів з дня оголошення конкурсу подає такі документи:

заява про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";

автобіографія, що містить прізвище, ім`я та по батькові, число, місяць, рік і місце народження, інформацію про громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), контактний номер телефону та адресу електронної пошти чи іншого засобу зв`язку, відомості про наявність чи відсутність судимості;

копія документа, що посвідчує особу, копії документів про вищу освіту;

два рекомендаційні листи довільної форми;

мотиваційний лист довільної форми.

Перелік документів, зазначених у частині другій цієї статті, є вичерпним. Особа може надати інші документи, які, на її думку, підтверджують її професійні чи моральні якості.

Особа, яка подає документи, відповідає за достовірність поданої інформації.

Суд звертає увагу на те, що перелік документів, які особа, яка бере участь у конкурсі, повинна надати до конкурсної комісії є вичерпний та не передбачає надання довідки про відсутність судимості та документу, який підтверджує володіння державною мовою.

Таким чином, твердження позивача про відсутність в переліку документів, які б підтверджували факт володіння державною мовою для керівника комунального закладу культури та про відсутність судимості не відповідають нормам Закону України «Про культуру».

В частині доводів представника позивача щодо проведення конкурсного добору на посаду директора конкурсною комісією, утвореною з порушенням вимог закону, суд зазначає наступне.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 10.02.2022 року начальником відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради ОСОБА_6 видано наказ № 04-КД «Про створення персонального складу конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» та затверджено персональний склад конкурсної комісії.

До складу Конкурсної комісії увійшли:

- Асаржи А.П. начальник Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради;

- ОСОБА_7 головний спеціаліст Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради;

- ОСОБА_8 провідний спеціаліст Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради;

- ОСОБА_9 директор Ренійського районного молдавського національно-культурного товариства «ІЗВОР»;

- ОСОБА_10 депутат Ренійської міської ради, керівник літературного клубу «Джерела», голова Ренійського відділення спілки слов`янських письменників України;

- ОСОБА_11 голова національно-культурного болгарського товариства «Отечество»;

- ОСОБА_12 директор КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради;

- ОСОБА_13 балетмейстер фольклорного ансамблю пісні та танцю «Сєвда Гюлю»;

- ОСОБА_14 завідуюча Ренійської філії КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради.

При цьому, в результаті дослідження матеріалів справи, перевіряючи порядок формування конкурсної комісії і затвердження її складу на відповідність вимог закону, суд виходить із наступних аргументів.

Відповідно до п.п.4.3.4-4.3.5 п.4.3 Статуту Історико краєзнавчого музею Ренійської міської ради, Уповноважений орган управління забезпечує організацію та проведення конкурсного добору кандидатів на посаду директора Закладу, а також роботу конкурсної комісії.

Отже, Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради є органом управління, що проводить конкурсний добір на посаду директора Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради.

17.01.2022 року на офіційному веб-сайті Ренійської міської ради розміщено оголошення про початок формування конкурсної комісії для проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директорів комунальних закладів «Публічна бібліотека Ренійської міської ради» та «Історико-краєзнавчого музею Ренійської міської ради» (https://renimvk.od.ua/viddil-kultury-turizmu-molodi-ta-sporty/3998).

Рішенням Ренійської міської ради № 72-VIII від 17.02.2021 року внесено зміни до рішення Ренійської міської ради № 12-VIII від 08.12.2020 року та затверджено загальну чисельність апарату виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області та інших виконавчих органів Ренійської міської ради з 15.04.2021 року, зокрема загальна чисельність апарату Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради складає 3 (три) одиниці: начальник відділу, головний спеціаліст та провідний спеціаліст.

Таким чином, від органу управління, а саме Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради до складу конкурсної комісії увійшли три кандидатури: начальник відділу, головний та провідний спеціалісти, що відповідає вимогам ст.21-3 Закону України «Про культуру».

Від громадських організацій на адресу Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради надійшли листи про включення до складу конкурсної комісії з конкурсного добору на посаду, зокрема, директора КЗ «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» наступних кандидатур:

25.01.2022 року від Громадської організації «Ренійське районне молдавське національно-культурне товариство «ІЗВОР» надійшов лист, відповідно до якого громадською організацією рекомендовано включити до складу конкурсної комісії з конкурсного добору на посаду, зокрема, ОСОБА_9 .

27.01.2022 року від Громадської організації «Ренійське районне болгарське національно-культурне товариство «Отечество» надійшов лист, відповідно до якого громадською організацією рекомендовано включити до складу конкурсної комісії ОСОБА_11 .

01.02.2022 року від Громадської організації «Спілка слов`янських письменників України» надійшов лист, відповідно до якого громадською організацією рекомендовано включити до складу конкурсної комісії ОСОБА_10 .

01.02.2022 року комунальним закладом «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради проведено загальні збори трудового колективу, що підтверджується Протоколом №2 (т.1, а.с.240), на яких обрано три члени конкурсної комісії з конкурсного добору на посаду, а саме: ОСОБА_12 (директор КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради), ОСОБА_13 (балетмейстер фольклорного ансамблю пісні та танцю «Сєвда Гюлю»), ОСОБА_14 (завідуюча Ренійської філії КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради).

Отже, до складу конкурсної комісії увійшли по три кандидатури від трудового колективу, громадських організацій у сфері культури відповідного функціонального спрямування та органу управління

З аналізу ст.21-3 Закону № 2778-VI слід дійти висновку, що конкурсна комісія формується з представників установ та організацій трьох видів. Загальна кількість членів конкурсної комісії має становити від 9 осіб. Також, передбачено законом саме по три кандидати від кожної установи та організації та три від органу управління, що свідчить про паритетність представників у складі комісії від їх загальної чисельності.

Аналізуючи склад комісії, затверджений наказом начальника відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Асаржи А.П. від 10.02.2022 року № 04-КД, суд констатує про дотримання відповідачем (як органом управління) вимог закону щодо затвердження персонального складу комісії.

Щодо доводів представника позивача про те, що на загальних зборах трудового колективу КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради були присутні та брали участь у голосуванні особи ( ОСОБА_4 та ОСОБА_5 ), які не перебували у трудових відносинах з КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради, у зв`язку з чим результати голосування про обрання кандидатур до складу конкурсної комісії є протиправними, суд зазначає наступне.

Згідно з Протоколом № 2 від 01.02.2022 року, на загальних зборах були присутні 54 працівники, 2 з яких, на момент проведення загальних зборів, не перебували у трудових відносинах з КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради, що підтверджується листом від 16.02.2023 року №08 (т.2, а.с.127) та не заперечується відповідачем.

Суд зазначає, що чинне законодавство України окремо не регулює питання проведення загальних зборів трудового колективу підприємства (організації), не визначає процедуру визначення кворуму та не встановлює порядку проведення процедури підрахунку голосів.

Однак, виходячи з правила простої більшості, суд звертає увагу на той факт, що серед кандидатів до складу конкурсної комісії за результатами голосування найбільшу кількість голосів отримали саме: ОСОБА_15 , ОСОБА_14 та Дейнека:

ОСОБА_15 «за» - 54, «проти» - 0, «утрималися» - 0;

ОСОБА_14 «за» - 48, «проти» - 0, «утрималися» - 6;

ОСОБА_16 «за» - 33, «проти» - 0, «утрималися» - 21.

ОСОБА_17 «за» - 12, «проти» - 0, «утрималися» - 42;

ОСОБА_18 «за» - 26, «проти» - 0, «утрималися» - 28.

Отже, кожен із вказаних вище кандидатів набрав необхідну кількість голосів, щоб бути обраним та рекомендованим відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради для членства у конкурсній комісії.

Судом відхиляються твердження позивача стосовно недодержання процедури підрахунку голосів, оскільки жодних додаткових вимог щодо процедури підрахунку голосів на загальних зборах трудового колективу чинним законодавством не передбачено, також не передбачено обов`язковості наявності підписів присутніх осіб. При цьому, на момент проведення зборів, Положення про порядок роботи конкурсної комісії, на яке посилається представник позивачки, не існувало.

Також рішення зазначених вище загальних зборів трудового колективу не визнано недійсним та незаконним.

Отже, твердження представника позивача про протиправність рішення, за результатами голосування, оформленого протоколом №3 від 01.02.2022 року, про обрання до складу конкурсної комісії кандидатур від трудового колективу КП «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради Катан Н., ОСОБА_19 та ОСОБА_20 є безпідставними.

Щодо доводів представника позивача про наявність конфлікту інтересів серед членів конкурсної комісії, а також стосовно доводів позивача про те, що:

- член конкурсної комісії ОСОБА_7 - головний спеціаліст відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради є прямим підлеглим члена конкурсної комісії Асаржи Антоніни Петрівни - начальника відділу, культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради за посадою;

- член конкурсної комісії ОСОБА_8 - провідний спеціаліст відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради є прямим підлеглим члена конкурсної комісії Асаржи Антоніни Петрівни - начальника відділу, культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради за посадою;

- член конкурсної комісії Александрової С.В. - завідуюча Ренійської філії комунального закладу «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради є підлеглою особою ОСОБА_12 - директора комунального закладу «Центр культури і дозвілля» Ренійської міської ради.

Згідно з ч.7 статті 21-3 Закону України "Про культуру" члени конкурсної комісії мають бути неупередженими та незалежними. Не допускається втручання в діяльність конкурсної комісії будь-яких органів влади, а також учасників конкурсу.

Згідно з ч.13 статті 21-5 зазначеного Закону в разі виявлення фактів, що свідчать про конфлікт інтересів члена конкурсної комісії, такий член конкурсної комісії не бере участі в голосуванні.

Отже, член Конкурсної комісії має бути неупередженим та незалежним, а вразі наявності конфлікту інтересів не брати участь у голосуванні.

Закон України «Про культуру» не розкриває таких понять як неупередженість та незалежність членів конкурсної комісії, а також не встановлює, що є конфліктом інтересів члена конкурсної комісії під час проведення конкурсного відбору.

Суд зазначає для того, щоб встановити, чи може член конкурсної комісії вважатися "незалежним", слід звернути увагу, на спосіб призначення членів комісії і строк їхніх повноважень, існування гарантій проти тиску ззовні та на питання, чи створює саме комісія видимість незалежності.

Як правило, безсторонність означає відсутність упередженості та необ`єктивності. Існування безсторонності повинно встановлюватися згідно з: (і) суб`єктивним критерієм, врахувавши особисті переконання та поведінку конкретного члена конкурсної комісії, тобто чи мав член конкурсної комісії особисту упередженість або чи був він об`єктивним у цій справі, та (іі) об`єктивним критерієм, іншими словами, шляхом встановлення того, чи забезпечували самі члени конкурсної комісії та, серед інших аспектів, склад самої конкурсної комісії, достатні гарантії для того, щоб виключити будь-який обґрунтований сумнів у його безсторонності.

Проте між суб`єктивною та об`єктивною безсторонністю не існує беззаперечного розмежування, оскільки поведінка члена конкурсної комісії не тільки може викликати об`єктивні побоювання щодо його безсторонності з точки зору стороннього спостерігача (об`єктивний критерій), а й може бути пов`язана з питанням його або її особистих переконань (суб`єктивний критерій). Отже, у деяких випадках, коли докази для спростування презумпції суб`єктивної безсторонності члена конкурсної комісії отримати складно, додаткову гарантію надасть вимога об`єктивної безсторонності.

Суд окремо наголошує на тому, що навіть вигляд має певну важливість - іншими словами, конкурс не лише має здійснюватися - ще має бути видно, що він здійснюється. Адже, у спірних правовідносинах наявних публічний інтерес відповідної територіальної громади, у спільній власності якої перебуває заклад культури.

Також, суд зазначає, що поняття потенційного та реального конфлікту інтересів міститься у Законі України «Про запобігання корупції».

Згідно статті 1 вказаного вище закону України складовими конфлікту інтересів (реального, потенційного) є:

приватний інтерес (будь-який майновий чи немайновий), службові/ представницькі повноваження (безпосередні та загальнослужбові). А співвідношення вказаних складових спричиняє виникнення:

реального конфлікту інтересів - приватний інтерес суперечить службовим/представницьким повноваженням, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

потенційного конфлікту інтересів - у сфері службових/ представницьких повноважень наявний приватний інтерес, що може за настанні певних обставин у майбутньому вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Важливо підкреслити, що перелік самих стосунків не є вичерпним; у дефініції «приватного інтересу» окреслено лише найбільш типові форми стосунків, які можуть зумовлювати наявність майнового чи немайнового інтересу.

При цьому тільки такий приватний інтерес у сфері службових/представницьких повноважень, що може вплинути або впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень, спричиняє виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів.

Практично це означає, що кожен член конкурсної комісії при виконанні своїх повноважень повинен брати до уваги увесь спектр своїх не лише правових (юридичних), а й соціальних (приватних) відносин, які зумовлюють виникнення майнового чи немайнового інтересу.

Визначальним є спроможність вказаних відносин (незалежно від того чи існували вони у минулому або існують зараз) спричинити виникнення приватного інтересу.

При цьому приватний інтерес може мати своїм наслідком як позитивний вплив (особа має прагнення віддячити тощо) на ситуацію, так і негативний (завдати клопоту тощо).

Законом не встановлюється заборон чи обмежень на наявність приватного інтересу, як такого. Йдеться про дотримання правил етичної поведінки службовця та відповідну оцінку приватних інтересів через призму можливого їх негативного впливу на об`єктивність прийняття рішень чи діянь службовця при реалізації своїх службових чи представницьких повноважень.

Потенційний конфлікт інтересів завжди існуватиме, якщо у особи у сфері її повноважень є приватний інтерес, здатний вплинути на об`єктивність чи неупередженість рішення, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

За таких умов навіть якщо особа приймає об`єктивні та неупереджені рішення, що в повній мірі відповідають закону, відбудеться надалі втрата суспільної довіри до конкурсної комісії, в якій вона працює.

При цьому виключенням може бути ситуація, за якої у особи відсутні дискреційні повноваження.

Таким чином при потенційному конфлікті інтересів, так само як і при реальному конфлікті інтересів, існує суперечність між приватним інтересом і службовими (представницькими) повноваженнями. Проте при потенційному конфлікті інтересів така суперечність може вплинути на об`єктивність прийняття рішення чи вчинення діяння лише в майбутньому при настанні певних обставин.

Суд зазначає, що члени конкурсної комісії є незалежними від органу управління майном та органу, який створив конкурсну комісію, оскільки члени конкурсної комісії призначаються трьома різними та незалежними одним від одного суб`єктами (члени трудового колективу, громадські організації та орган управління майном).

Також судом не встановлено обставин, які свідчать про тиск з боку керівника Відділу на членів Конкурсної комісії, які були її підлеглими.

За змістом частин четвертої та восьмої статті 21-3 Закону України "Про культури" членами Конкурсної комісії мають бути обрані й три працівники органу управління.

Визначальним у даному випадку є відповідність таких членів Конкурсної комісії вимогам цього Закону.

Тому лише обставина призначення членами Конкурсної комісії працівників органу управління не може бути підставою для висновку про їх упередженість щодо одного з учасників Конкурсу.

Представник позивача зазначає, що відділ культури, туризму, молоді та спорту, який перебуває в складі виконавчого комітету Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області, фактично втрутився в діяльність конкурсної комісії, призначивши осіб від органу управління до складу конкурсної комісії, а член конкурсу ОСОБА_6 фактично призначила своїм наказом саму себе та весь склад органу управління до складу конкурсної комісії.

Протоколом № 2 засідання комісії з конкурсного добору на посаду директора КЗ «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» від 10.03.2022 року вирішено обрати головою комісії ОСОБА_6 , вирішено допустити до конкурсного добору двох осіб: ОСОБА_1 та ОСОБА_21 .

Відповідно до п.4.1 Статуту Історико краєзнавчого музею Ренійської міської ради Уповноваженим органом управління є Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області.

Суд повторює, що відповідно до ч.3 ст.21-3 Закону України «Про культуру» до складу конкурсної комісії входять по три кандидатури від трудового колективу, громадських організацій у сфері культури та від органу управління.

Судом встановлено, що членами Конкурсної комісії від органу управління призначено: Асаржи А.П. начальника Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради; Куртєву І.І. головного спеціаліста Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради та ОСОБА_8 провідного спеціаліста Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради.

Як вже встановлено судом, загальна чисельність Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради складає 3 (три) одиниці: начальник відділу, головний спеціаліст та провідний спеціаліст.

Отже, твердження представника позивача проте, що начальник відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради призначила до складу конкурсної комісії сама себе та весь склад органу управління відповідає дійсності, але таке призначення відповідає вимогам закону, тому твердження про порушення вимог закону є безпідставним.

Судом, під час судового розгляду адміністративної справи, не встановлено обставин щодо втручання органу управління в діяльність конкурсної комісії.

Щодо твердження позивача про несвоєчасне ухвалення Положення «Про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника комунального закладу культури Ренійської міської ради що належить до сфери управління Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради», суд зазначає, що відсутність на дату проведення конкурсного відбору Положення, не суперечить чинному законодавству України в сфері культури.

Так, за відсутності Положення «Про формування складу та організацію роботи конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду керівника комунального закладу культури Ренійської міської ради що належить до сфери управління Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради» Відділ культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради керувався положеннями Закону №2778-VI, як правовим актом, який має вищу юридичну силу.

Щодо рішення конкурсної комісії про визначення переможця конкурсу ОСОБА_21 .

За змістом Протоколу №3 засідання конкурсної комісії щодо проведення добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради», на засіданні 16.03.2022 року були присутні три представники Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради (Асаржи А.П, Куртєва І.І., Тимошевська І.Ю.), три представники від громадських організацій у сфері культури ( Олейнік Л.І., Чобан Н.С., ОСОБА_9 ) та два представники від трудового колективу ( ОСОБА_12 , ОСОБА_14 ) (т.1, а.с.41-49). Представник від трудового колективу ОСОБА_13 була відсутня у зв`язку із хворобою.

В результаті голосування членів конкурсної комісії, "за" ОСОБА_1 проголосували - 0, «проти» - 4, «утримались» - 4, в той же час "за" ОСОБА_3 проголосували 8, «проти» - 0, «утримались» - 0.

Відповідно до частини 9 статті 213 Закону №2778-VI, конкурсна комісія вважається повноважною у разі затвердження в її складі не менше шести осіб.

Отже, законодавець встановив вимоги до конкурсної комісії, визначивши її склад у кількості дев`яти членів, при цьому вказав на повноважність такої комісії, якщо в її складі затверджено не менше шести осіб.

При цьому, положеннями ч. 12 ст. 21-5 Закону №2778-VI чітко визначено, що рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього на засіданні конкурсної комісії проголосувала більшість від затвердженого складу конкурсної комісії.

Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до ст.242 КАС України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст.6, 72-73, 77, 132, 139, 143, 241-246, 250-251 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Відділу культури, туризму, молоді та спорту Ренійської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (вул. Віорела Дулуоглу, 14, м. Рені, Ізмаїльський район, Одеська область, 68800, код ЄДРПОУ 43915121), Конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посаду директора комунального закладу «Історико-краєзнавчий музей Ренійської міської ради» (вул. Віорела Дулуоглу, 14, м. Рені, Ізмаїльський район, Одеська область, 68800), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ), про визнання протиправними та скасування наказу від 10.02.2022 року № 04-КД та рішення № 3 від 16.03.2022 року, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлено і підписано суддею 21.06.2023 року.

СуддяА.В. Бутенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111720023
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/16558/22

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 31.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 21.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Рішення від 14.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 17.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні