Справа №362/444/21 Головуючий в суді І інстанції Ковбель М.М.
Провадження № 22-ц/824/7393/2023 Доповідач в суді ІІ інстанції Мельник Я.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2023 року м. Київ
Київський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати у цивільних справах:
головуючого - Мельника Я.С.,
суддів: Матвієнко Ю.О., Гуля В.В.,
за участі секретаря Шевчук А.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на заочне рішення Васильківського міськрайонного суду Київської області від 27 вересня 2022 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
У січні 2021 року ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» звернулося до суду з вказаним позовом, який обґрунтовувало тим, що по адміністративній межі території села Гвоздів Васильківського району Київської області (Гвоздівська сільська рада) проходить магістральний газопровід-відвід до ГРС «Обухів» діаметром (Ду) - 700 мм, робочий тиск (Ру) - 5.5 МПа, розмір охоронної зони з обох боків від осі газопроводу становить - 200 метрів, що перебуває на балансі ТОВ «Оператор газотранспортної системи України».
Під час обстеження охоронної зони зазначеного Газопроводу працівниками Боярського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України» виявлено, що в адміністративних межах с. Гвоздів Васильківського району Київської області, на земельних ділянках з кадастровими номерами 32212481501:01:032:0016, 32212481501:01:036:0022, 32212481501:01:036:0026, 32212481501:01:036:0027, 32212481501:01:032:0031, які належать гр. ОСОБА_1 , в охоронній зоні на ділянці магістрального газопроводу-відводу до ГРС «Обухів» діаметром (Ду) - 700 мм, робочий тиск (Ру) - 5.5 МПа здійснюється порушення охоронної зони, а саме - на вказаних ділянках побудована огорожа земельних ділянок вздовж газороводу та асфальтована автомобільна дорога, про що складено Акт від 28.10.2020 року.
Як зазначав позивач, дозволу на проведення будь-яких робіт в охоронній зоні, у тому числі будівництва асфальтованої дороги та огорожі земельних ділянок відповідачу не надавалося; до Боярського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів для отримання відповідного дозволу вона не зверталася.
На підставі вищевикладеного, просив суд зобов`язати ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) усунути загрозу газопроводу-відводу до «ГРС Обухів» Ду - 700 мм Ру-5.5 МПа шляхом невідкладного знесння (демонтажу) огорожі та асфальтної дороги на земельних ділянках з кадастровими номерами 3221481501:01:032:0016, 3221481501:01:036:022, 3221481501:01:036:026, 3221481501:01:036:027, 3221481501:01:036:031.
Рішенням Васильківського міськрайонного суду Київської області від 27 вересня 2022 року позов задоволено.
Зобов`язано ОСОБА_1 усунути загрозу газопроводу-відводу до «ГРС Обухів» Ду - 700 мм Ру-5.5 МПа шляхом невідкладного знесення (демонтажу) огорожі та асфальтної дороги на земельних ділянках з кадастровими номерами 3221481501:01:032:0016, 3221481501:01:036:022, 3221481501:01:036:026, 3221481501:01:036:027, 3221481501:01:036:031.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь ТОВ "Оператор газотранспортної системи України" судовий збір у розмірі 2270,00 грн.
Не погоджуючись із вказаним рішенням, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову, посилаючись на порушення судом норм процесуального права, неправильне застосування норм матеріального права, неповне з`ясування судом усіх обставин справи.
Обґрунтовує доводи апеляційної скарги тим, що судом першої інстанції не враховано, що позивачем не повідомлено її про проходження магістрального трубопроводу територією належних їй земельних ділянок та про фактичне порушення нею 200 метрової охоронної зони магістрального газопроводу - відводу до ГРС «Обухів».
Крім цього, вказує, що у Боярського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів відсутні повноваження на встановлення порушень використання та охорони земель.
Зазначає, що матеріали справи не містять доказів про фактичне існування вказаних порушень, а саме наявність огорожі та асфальтованої дороги.
Від представника ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він вказує на необґрунтованість доводів апеляційної скарги та просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ст. 263 ЦПК України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Відповідно до ст. 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що магістральному газопроводу загрожує небезпека, яка виражається в недотриманні відповідачем вимог Правил, оскільки будівництво в охоронних зонах перешкоджає, а іноді й робить неможливим проведення робіт по ремонту та обслуговуванню газопроводів, що може значно збільшити збитки та ускладнити ліквідацію можливої аварії та призвести до людських жертв.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, по адміністративній території села Гвоздів Васильківського району Київської області (Гвоздівська сільська рада) проходить магістральний газопровід-відвід до ГРС «Обухів» діаметром (Ду) - 700 мм, робочий тиск (Ру) - 5.5 МПа (далі - Газопровід), розмір охоронної зони з обох боків від осі газопроводу становить - 200 метрів.
Вказаний магістральний газопровід перебуває на балансі ТОВ «Оператор газотранспортної системи України», що підтверджується Відомостями про державне майно від 11.01.2020 форма №2б(к).
Право користування Позивачем даним Газопроводом підтверджується Актом приймання в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкту від 30.12.1972, а також Актом приймання-передачі державного майна, що використовується у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами від 01.01.2020 від АТ «Укртрансгаз» до ТОВ «Оператор ГТС України».
18.09.2019 постановою Кабінету Міністрів України № 840 «Про відокремлення діяльності з транспортування природного газу та забезпечення діяльності оператора газотранспортної системи» затверджено план заходів з виконання вимог щодо відокремлення і незалежності оператора газотранспортної системи (далі - План).
Згідно з пунктом 6 Плану Мінфін, Мінекоенерго (Міненерговугілля), Мінекономіки, Фонд державного майна, НАК «Нафтогаз України», АТ «Магістральні газопроводи України», АТ «Укртрансгаз», ТОВ «Оператор ГТС України» зобов`язані забезпечити на підставі договору про передачу на праві господарського відання майна, що перебуває в державній власності та використовується у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами, укладеного між Мінфіном та ТОВ «Оператор ГТС України», передачу з 1 січня 2020 р., але не раніше дати набрання чинності законом щодо внесення змін до деяких законів у зв`язку з відокремленням діяльності з транспортування природного газу, в управління ТОВ «Оператор ГТС України» безвідклично строком на 15 років на праві господарського відання майна, що перебуває в державній власності та використовується у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами, балансовою вартістю, яка визначена станом на дату передачі за даними бухгалтерського обліку АТ «Укртрансгаз», шляхом підписання акту приймання-передачі майна уповноваженими представниками АТ «Укртрансгаз» та ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» за погодженням з НАК «Нафтогаз України», Фондом державного майна, Мінекоенерго (Міненерговугіллям), Мінфіном та Мінекономіки.
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2019 № 942 «Про деякі питання управління майном, що перебуває в державній власності та використовується для забезпечення транспортування природного газу магістральними газопроводами» затверджено порядок передачі на праві господарського відання об`єктів права державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами та умови договору про передачу на праві господарського відання державного майна, що перебуває в державній власності та використовується у процесі провадження діяльності з транспортування природного газу магістральними трубопроводами.
Згідно з приписами ст. ст. 20, 22 Закону України «Про ринок природного газу» оператор ГТС на виключних засадах відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання в належному стані ГТС та зобов`язаний, зокрема, вживати необхідних заходів з метою забезпечення безпеки постачання природного газу, у тому числі безаварійної та безперебійної роботи ГТС.
Положеннями глави 3 розділу I та глави 1 розділу V Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2493 (далі - Кодекс ГТС), визначено, що оператор ГТС забезпечує, зокрема, стале й надійне функціонування ГТС, ремонти мереж, установок та пристроїв ГТС, її безаварійну експлуатацію шляхом проведення технічного обслуговування, поточного або капітального ремонтів.
Спеціальним Законом який визначає організаційні та правові засади встановлення та дотримання правового режиму земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів з метою забезпечення їх безперебійного функціонування, раціонального використання земель у межах встановлених охоронних зон, режиму ведення господарської та іншої діяльності, охорони довкілля та екологічної безпеки, а також безпечної життєдіяльності та захисту населення, господарських об`єктів від впливу можливих аварій (аварійних ситуацій) є Закон України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» (далі - також Закон).
Даним Законом покладається обов`язок на власників та користувачів земельних ділянок дотримуватися правового режиму охоронних зон.
Згідно вимог пункту 1 частини 2 статті 11 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних газопроводів» для забезпечення безпечної експлуатації вздовж об`єктів магістральних газопроводів, встановлюються охоронні зони для газопроводу I класу, умовним діаметром - від 600 міліметрів до 800 міліметрів, включно - 200 метрів.
Отже, магістральний газопровід-відвід до ГРС «Обухів» діаметром (Ду) - 700 мм, робочий тиск (Ру) - 5.5 МПа відносяться до І класу і охоронна зона цього Газопроводу становить по 200 метрів з кожної сторони.
Відповідно до акту від 28.10.2020 року, при виконанні обов`язків покладених вказаними нормативними актами, під час обстеження охоронної зони зазначеного Газопроводу, працівниками Боярського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України» (далі також - Боярське ЛВУМГ) виявлено, що в адміністративних межах с. Гвоздів Васильківського району Київської області, на земельних ділянках з кадастровими номерами 32212481501:01:032:0016, 32212481501:01:036:0022, 32212481501:01:036:0026, 32212481501:01:036:0027, 32212481501:01:032:0031, які належать гр. ОСОБА_1 (далі - Відповідач), в охоронній зоні на ділянці магістрального газопроводу-відводу до ГРС «Обухів» діаметром (Ду) - 700 мм, робочий тиск (Ру) - 5.5 МПа здійснюється порушення охоронної зони, а саме - на вказаних ділянках побудована огорожа земельних ділянок вздовж газороводу та асфальтована автомобільна дорога.
Відповідно до п.п. 1.6, 1.7 розділу 1 глави ІV Правил безпечної експлуатації магістральних газопроводів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 27 січня 2010 № 11, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 квітня 2010 року за № 292/17587 (далі - Правила), магістральний газопровід-відвід до ГРС «Обухів» Ду - 700 мм Ру-5.5 МПа ідентифікований, як об`єкт підвищеної небезпеки.
Так, відповідно до частини 2 статті 73 Земельного кодексу України уздовж підземних трубопроводів встановлюються охоронні зони.
Аналогічні правові положення містяться в статті 11 Закону України «Про трубопровідний транспорт», за якою: уздовж трубопроводів встановлюються охоронні зони; земля в межах охоронних зон не вилучається, а використовується з обмеженнями (обтяженнями) відповідно до закону або договору; порядок встановлення, розмір та режим використання охоронної зони об`єкта трубопровідного транспорту визначаються законодавством України.
Пунктом «е» частини 1 статті 96 ЗК України визначений обов`язок землекористувача земельної ділянки дотримуватися обмежень, встановлених охоронними зонами.
За змістом частин першої та другої статті 111 ЗК України на використання власником земельної ділянки або її частини може бути встановлено обмеження. Право власності на земельну ділянку може бути обтяжено правами інших осіб. Перехід права власності на земельну ділянку не припиняє встановлених обмежень, обтяжень.
У частині 1 статті 112 того ж Кодексу передбачено, що охоронні зони встановлюються серед іншого навколо промислових об`єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти (пункт «б» частини 1); правовий режим земель охоронних зон визначається законодавством України (частина 2).
Таким чином, наведеними правовими положеннями у контексті спірних правовідносин передбачено встановлення охоронних зон уздовж трубопроводів, правовий режим яких визначається додатковим законодавством.
У свою чергу, спеціальним Законом який визначає організаційні та правові засади встановлення та дотримання правового режиму земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів з метою забезпечення їх безперебійного функціонування, раціонального використання земель у межах встановлених охоронних зон, режиму ведення господарської та іншої діяльності, охорони довкілля та екологічної безпеки, а також безпечної життєдіяльності та захисту населення, господарських об`єктів від впливу можливих аварій (аварійних ситуацій) є Закон України "Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів" від 17.02.2011 № 3041-VI.
Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 1 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» магістральний трубопровід це технологічний комплекс, що функціонує як єдина система і до якого входить окремий трубопровід з усіма об`єктами і спорудами.
Охоронна зона об`єктів магістральних трубопроводів це територія, обмежена умовними лініями уздовж наземних, надземних і підземних трубопроводів та їх споруд по обидва боки від крайніх елементів конструкції магістральних трубопроводів та по периметру наземних споруд на визначеній відстані, на якій обмежується провадження господарської та іншої діяльності (абзац 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів»).
Абзацом 8 частини 1 статті 1 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» визначено, що правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів це установлений законодавством особливий режим використання земель власниками та користувачами земельних ділянок, а також підприємствами магістральних трубопроводів, що встановлюється в межах земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів для забезпечення належних умов їх експлуатації, запобігання їх ушкодженню та для зменшення можливого негативного впливу на людей, суміжні землі, природні об`єкти та довкілля в цілому.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» дія Закону поширюється на правовідносини, пов`язані з використанням земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів, незалежно від форми власності на землю і об`єкти магістральних трубопроводів.
Нормами частини 1 статті 5 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» визначено, що до складу об`єктів магістральних трубопроводів, уздовж яких встановлюються охоронні зони, належать об`єкти магістральних газопроводів.
Система заходів щодо дотримання правового режиму земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів включає: визначення охоронних зон у документації із землеустрою і внесення їх до державного земельного кадастру; встановлення обмежень на використання власником або користувачем земельних ділянок у межах охоронних зон; державний контроль за використанням та охороною земель в охоронних зонах об`єктів магістральних трубопроводів (стаття 7 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів»).
Відповідно до статті 8 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» на використання власником або користувачем земельної ділянки чи її частини в межах земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів встановлюються обмеження в обсязі, передбаченому цим Законом (ч. 1); обмеження на використання земельних ділянок у межах земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів встановлюються і діють з дня введення відповідного об`єкта магістрального трубопроводу в експлуатацію (ч. 2); перехід права власності чи користування земельною ділянкою не є підставою для припинення дії обмежень на використання земельної ділянки в межах земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів (ч. 3).
Статтею 9 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» визначено, що охоронні зони об`єктів магістральних трубопроводів зазначаються у схемах землеустрою і техніко-економічному обґрунтуванні використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектах землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів, проектах землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічній документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), іншій визначеній законом документації із землеустрою (ч. 1); охоронні зони об`єктів магістральних трубопроводів зазначаються в документації із землеустрою з моменту надання земельної ділянки для будівництва об`єкта магістрального трубопроводу (ч. 2); власники або користувачі земельної ділянки, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства магістральних трубопроводів вживають заходів щодо охорони земель та дотримання встановлених обмежень у використанні земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів (ч. 3).
Відповідно до ч. 1 статті 11 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» для забезпечення безпечної експлуатації об`єктів магістральних газопроводів встановлюються охоронні зони таких розмірів: газопровід І класу, прирівняний до нього етиленопровід (кваліфікований відповідно до будівельних норм і правил для магістральних газопроводів), умовним діаметром до 300 міліметрів - 100 метрів; від 600 міліметрів до 800 міліметрів включно - 200 метрів.
Власники та користувачі земельних ділянок при здійсненні ними господарської та іншої діяльності на землях охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів зобов`язані дотримуватися особливого режиму господарської діяльності та обмежень, які поділяються на загальні обмеження, що діють в охоронних зонах об`єктів магістральних трубопроводів незалежно від внутрішніх зон безпеки, та особливі обмеження, що встановлюються в охоронних зонах об`єктів магістральних трубопроводів залежно від категорії зони безпеки (ч. 1 статті 22 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів»).
Статтею 22 Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів» визначено, що до особливих обмежень, що діють у межах охоронних зон об`єктів магістральних газопроводів, належить заборона: будувати житлові будинки, виробничі чи інші будівлі та споруди, громадські будівлі; розміщувати автозаправні та автогазозаправні станції і склади пально-мастильних матеріалів; будувати гаражі та автостоянки, дачні і садові будинки та господарські споруди; будувати автомобільні дороги та залізничні колії, що проходять паралельно до магістрального газопроводу, крім випадків спорудження відомчих технологічних доріг підприємств магістральних газопроводів; влаштовувати звалища, виливати розчини кислот, солей та лугів, а також інших речовин, що спричиняють корозію; розміщувати спортивні майданчики, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту, організовувати заходи, пов`язані з масовим скупченням людей; будувати огорожі для відокремлення земельних ділянок приватної власності, лісових ділянок, садів, виноградників тощо; зберігати сіно та солому, розбивати польові стани і табори для худоби, розміщувати пересувні та стаціонарні пасіки; висаджувати багаторічні насадження; облаштовувати цвинтарі, скотомогильники; переорювати (руйнувати) під`їзні шляхи та відомчі технологічні дороги до магістральних газопроводів; розводити вогонь і розміщувати відкриті або закриті джерела вогню (ч. 4).
Аналогічна заборона міститься у пункті 11 Правил охорони магістральних трубопроводів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2002 № 1747.
На підставі викладеного, перевіривши наявні у матеріалах справи докази в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що у зв`язку з порушенням відповідачем охоронної зони газопроводу, земельні ділянки з кадастровими номерами 3221481501:01:032:0016, 3221481501:01:036:022, 3221481501:01:036:026, 3221481501:01:036:027, 3221481501:01:036:031 відносяться до потенційно небезпечних, а магістральному газопроводу загрожує небезпека, яка виражається в недотриманні відповідачем вимог Правил, оскільки будівництво в охоронних зонах перешкоджає, а іноді й робить неможливим проведення робіт по ремонту та обслуговуванню газопроводів, що може значно збільшити збитки та ускладнити ліквідацію можливої аварії та призвести до людських жертв.
Доводи апеляційної скарги щодо відсутності належних повідомлень власників або користувачів земельних ділянок, розташованих в межах охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів про встановлені обмеження щодо використання таких земельних ділянок, оцінюються колегією суддів критично, з огляду на те, що із попередження ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» Боярське ЛВУМГ до директора ТОВ «Гвоздів Град» про те, що на території Гвоздівської СР Васильківстького району прокладено підземний магістральний газопровід-відвід до ГРС «Обухів», вручене відповідачу 11.07.2019 (т.1 а.с. 39 зворот), що свідчить про обізнаність відповідача про встановлення на її земельних ділянках охоронної зони об`єкту магістральних газопроводів.
При цьому, позивачем відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку повідомлення власників та користувачів земельних ділянок, розташованих у межах охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів про встановленні обмеження у використанні таких земельних ділянок", з метою запобігання порушення власниками та користувачами земельних ділянок охоронних зон, на території, зокрема, Гвоздівської сільської ради у виданнях «Час Київщини» від 24.03.2017 та від 30.03.2018 та «Урядовий кур`єр» № 79 від 24.04.2019 були опубліковані відповідні оголошення.
Крім цього, між Товариством з обмеженою відповідальністю «Гвоздів-Град» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» Боярське лінійне виробниче управління магістральних газопроводів підписаний Акт від 18.06.2021 за яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Гвоздів-Град» без заперечень взяло на себе зобов`язання з використання земельних ділянок з кадастровими номерами 3221481500:02:004:0038, 3221481501:01:003:0056, 3221481501:01:032:0016, 3221481501:01:036:022, 3221481501:01:036:026, 3221481501:01:036:027, 3221481501:01:036:031 з дотриманням обмежень, що діють в охоронній зоні магістрального газопроводу-відводу до ГРС «Обухів», що підтверджує обізнаність відповідача щодо використання охоронних земельних ділянок, з порушенням вимог Закону України «Про правовий режим земель охоронних зон об`єктів магістральних трубопроводів», що становить загрозу майну газотранспортного підприємства - позивача та може призвести до виникнення аварійної ситуації.
Твердження апелянта про те, що у Боярського лінійного виробничого управління магістральних газопроводів відсутні повноваження на встановлення порушень використання та охорони земель, відхиляються колегією суддів, з огляду на їх необґрунтованість.
Доводи апелянта про відсутність огорожі та асфальтованої дороги з огляду на те, що позивач вже звертався до суду із позовом до відповідача у справі № 911/363/21 із аналогічними підставами та посилався на ті самі докази, які наявні в даній справі, оскільки підставами звернення позивача у даній справі є встановлення відповідачем в адміністративних межах Гвоздівської сільської ради Васильківського району Київської області, в охоронній зоні на ділянці магістрального газопроводу-відводу до ГРС «Обухів», діаметром (Ду) - 700 мм, 0,0 - км, робочий тиск (Ру) - 5,5 МПа, на земельних ділянках з кадастровим номером 32212481501:01:032:0016, 32212481501:01:036:0022, 32212481501:01:036:0026, 32212481501:01:036:0027, 32212481501:01:032:0031 нової огорожі та асфальтованої дороги.
Інші доводи апеляційної скарги зводяться до незгоди з висновками суду першої інстанції та власного тлумачення характеру спірних правовідносин і встановлених судом обставин.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга та зміст оскаржуваного рішення не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи були допущені такі порушення норм матеріального чи процесуального права, які б відповідно до ст. 376 ЦПК України, могли б бути підставою для його скасування, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 374, 375 ЦПК України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Васильківського міськрайонного суду Київської області від 27 вересня 2022 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий: Судді:
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2023 |
Оприлюднено | 27.06.2023 |
Номер документу | 111723638 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них |
Цивільне
Київський апеляційний суд
Мельник Ярослав Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні