ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/3714/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 червня 2023 року місто Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Мричко Н.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Квінто-Плюс» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
встановив:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Квінто-Плюс» код ЄДРПОУ 31897102, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Б. Хмельницького, 176 (далі позивач; ТзОВ «Квінто-Плюс») до Головного управління ДПС у Львівській області код ЄДРПОУ 43143039, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул.Стрийська, 35 (далі відповідач; ГУ ДПС у Львівській області), в якій позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення №8226338/31897102 Головного управління ДПС у Львівські області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 07.02.2023, винесене щодо ТзОВ «Квінто-Плюс».
Ухвалою від 06.03.2023 суддя прийняла позовну заяву до розгляду і відкрила спрощене позовне провадження без виклику сторін.
Ухвалою від 13.04.2023 суд замінив первісного відповідача у справі № 380/3714/23 Головне управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039) належним відповідачем Головним управлінням ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090).
Ухвалою від 13.04.2023 суд відмовив у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Львівській області про перехід в загальне позовне провадження у справі.
Ухвалою від 13.04.2023 суд відмовив у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Львівській області про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що подані позивачем документи та пояснення підтверджують наявність матеріальних, трудових та інших необхідних ресурсів, достатніх для здійснення виду господарської діяльності згідно з КВЕД 63.11. Відтак відповідач протиправно відмовив у врахуванні таблиці даних платника податку на додану вартість з підстав недостатньої кількості ресурсів відповідно до поданої до контролюючих органів звітності та/або трудових ресурсів для провадження господарської діяльності відносно задекларованих обсягів реалізації. Оскаржене рішення не містить конкретної інформації, що дає можливість однозначно зрозуміти підстави неврахування таблиці, що свідчить про формальність прийнятого рішення.
07.04.2023 представник відповідача подала до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечила. Відзив обґрунтований тим, що згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС ТзОВ «Квінто-Плюс» не повідомляло під час здійснення господарської діяльності з 2017 року контролюючий орган про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність (форма №20-ОПП), а саме про наявність у нього на праві власності чи в оренді складських приміщень, офісу, транспортних засобів, про які платник податків повинен повідомляти контролюючий орган. Окрім цього, до матеріалів справи та до контролюючого органу подано договір від 27.11.2017 №27/11, договір від 30.09.2017 №30/09 на іноземній мові без перекладу на державну мову. Враховуючи вищевикладене, рішення від 07.02.2023 № 8226338/31897102 про неврахування таблиці даних ТзОВ «Квінто-Плюс», прийнято ГУ ДПС у Львівській області в межах повноважень визначених Порядком № 1165.
Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ТзОВ «Квінто-Плюс» є платником податку на додану.
ТзОВ «Квінто-Плюс» подало до відповідача таблицю даних платника податку на додану вартість від 30.01.2023, яка зареєстрована у контролюючому органі за №9011776955.
Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення від 07.02.2023 №8226338/31897102 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 30.01.2023 №9011776955 (далі оскаржене рішення). Підставою для прийняття такого рішення вказано недостатню кількість необхідних матеріальних ресурсів (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей тощо), відповідно до поданої контролюючому органу звітності та/або трудових ресурсів для провадження господарської діяльності відносно задекларованих обсягів реалізації.
Вважаючи вказане рішення протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; ПК України).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
За визначенням, наведеним у пункті 2 вказаного Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165), таблиця даних платника податку це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-14 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою.
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Як видно з матеріалів справи, ТзОВ «Квінто-Плюс» подало до відповідача таблицю даних платника податку на додану вартість від 30.01.2023, яка зареєстрована у контролюючому органі за №9011776955. У такій таблиці даних позивач зазначив вид економічної діяльності відповідно до КВЕД 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на вебвузлах і пов`язана з ними діяльність, а також коди товарів згідно з УКТЗЕД.
У поясненних до таблиці даних ТзОВ «Квінто-Плюс» зазначило, що займається наданням послуг абонентської плати (абонентського супроводу) за КВЕД 63.11.1 «Послуги щодо обробляння даних, розміщування інформації на вебвузлах, щодо програмного застосування та інші послуги щодо забезпечення інформаційно-технологічною інфраструктурою» на постійній основі, щомісячно, маючи двох постійних замовників ТзОВ «Сандора» і ТзОВ «ОТОКОЧ Україна». Додатково позивач повідомив, що для надання таких послуг володіє трудовими ресурсами (штат підприємства становить 11 осіб) та виробничими потужностями, для підтвердження чого надано довідку про наявність власних виробничих потужностей станом на 30.11.2022. Перелік майна, що орендується в інших організацій підтверджується також Повідомленням про об`єкти оподаткування.
Таким чином, суд встановив, що ТзОВ «Квінто-Плюс» подало до контролюючого органу таблицю даних платника податку на додану вартість з детальним описом і підтвердженням господарської діяльності.
Відповідно до пунктів 15-17 Порядку №1165 таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Як видно з матеріалів справи, відповідач оскарженим рішенням неврахував подану позивачем таблицю даних, у зв`язку з недостатньою кількістю необхідних матеріальних ресурсів (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей тощо), відповідно до поданої контролюючому органу звітності та/або трудових ресурсів для провадження господарської діяльності відносно задекларованих обсягів реалізації.
Суд критично розцінює таку підставу для неврахування таблиці даних, адже за день до подання спірної таблиці даних, а саме 29.01.2023, позивач подав до контролюючого органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форми №20-ОПП). У такому повідомленні міститься інформація про два об`єкти нерухомості (офісне та складське приміщення), а також про два автомобілі.
До наведено варто додати, що Порядком №1165 не встановлено додаткового обов`язку платника податку при поданні таблиці даних повторно подавати відомості про наявні основні засоби.
Суд при розгляді справи враховує висновки Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постанові від 20.04.2023 у справі №380/4746/22.
Тобто станом на час прийняття оскарженого рішення у відповідача була наявна інформація у формі вказаного повідомлення про об`єкти оподаткування, що свідчить про безпідставність посилання у цьому рішенні на її відсутність.
Більше того, у контексті оцінки підставності прийняття оскарженого рішення, суд звертає увагу на те, що до пояснень до таблиці даних додано довідку від 07.12.2022 №07/12-2, в якій повідомлено про наявність станом на 30.11.2022 власних виробничих потужностей, які необхідні для надання послуг за обраним видом діяльності.
У продовження наведеного, слушними є зауваження позивача про те, що відповідач не зазначив яких саме матеріальних ресурсів потрібно додатково для врахування таблиці даних.
Відтак суд вважає протиправною вказану відповідачем підставу для неврахування поданої позивачем таблиці даних недостатня кількість необхідних матеріальних ресурсів.
Суд не бере до уваги покликання представника відповідача у відзиві на позовну заяву на подання позивачем договорів на іноземній мові без перекладу, адже це не слугувало підставою для прийняття оскарженого рішення.
Підсумовуючи викладене, суд вважає, що подана ТзОВ «Квінто-Плюс» таблиця даних платника податку на додану вартість від 30.01.2023 №9011776955, з урахуванням долучених до неї пояснень, за формою та змістом відповідає вимогам пунктів 12-14 Порядку №1165.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про невідповідність оскарженого рішення критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, викладеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Отже, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 07.02.2023 №8226338/31897102 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 30.01.2023 №9011776955 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини третьої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами статті 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до статті 139 КАС України з ГУ ДПС у Львівській області за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 2684,00 грн.
Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 07.02.2023 №8226338/31897102 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 30.01.2023 №9011776955.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул.Стрийська, 35) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Квінто-Плюс» (код ЄДРПОУ 31897102, місцезнаходження: 79024, м. Львів, вул. Б. Хмельницького, 176) судовий збір у розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2023 |
Оприлюднено | 26.06.2023 |
Номер документу | 111749062 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні