Справа № 441/870/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2023 року Залізничний районний суд м. Львова
в складі: головуючої-судді - Гедз Б.М.
з участю секретаря - Ясниської В.Я.
представника позивача - Голуба С. С.І.
представника відповідача - Марка І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Львові цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Головного сервісного центру МВС Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Львівській області, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю ЛОТ про визнання права власності та зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до Городоцького районного суду Львівської області із позовом, в якому просить визнати право власності на транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 від 16.06.2017 року, реєстраційний номер НОМЕР_3 за ОСОБА_1 , який зареєстрований АДРЕСА_1 та зареєструвати вказане право власності на транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 від 16.06.2017 року, реєстраційний номер НОМЕР_4 в ТСЦ № 4647 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС України у Львівській області. В обґрунтування заявлених ним позовних вимог позивач вказує, що відповідно до Договору комісії № 2302 від 26 жовтня 2019 року ОСОБА_2 та ТзОВ «ЛОТ» домовлено про здійснення останнім від імені ОСОБА_2 продажу транспортного засобу, а саме Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 від 16.06.2017 року, реєстраційний номер НОМЕР_4 . 26 жовтня 2019 року між ТзОВ «ЛОТ» та ОСОБА_1 було укладено договір купівлі-продажу зазначеного автомобіля, відповідно до умов якого автомобіль було передано у його власність, свідоцтво про реєстрацію на транспортний засіб передано йому попереднім власником ОСОБА_2 . Зазначає, що із врахуванням фінансового стану на той час, зняти та провести реєстрацію транспортного засобу одразу після його покупки у позивача не було можливості, тому звернувся в ТСЦ № 4647 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центра МВС України у Львівській області лише 31 липня 2021 року з питання зняття та поставки на облік придбаного ним автомобіля, однак отримано відповідь, згідно змісту якої транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 від 16.06.2017 року, реєстраційний номер НОМЕР_4 , що належить ОСОБА_1 на підставі договору купівлі-продажу № 2302 від 26.10.2019 року було знято з обліку у зв`язку із вибраковкою 14.11.2020 року, а тому підстави для його реєстрації відсутні. З наведеного вбачається, що відповідачем ОСОБА_2 було незаконно знято з обліку належний йому, як новому власнику на підставі договору купівлі-продажу, автомобіль, а сервісним центром порушено право здійснення реєстрації вказаного транспортного засобу. Просить позов задоволити, визнати за ним право власності на транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_4 , та зобов`язати зареєструвати таке право власності на вищезазначений автомобіль в ТСЦ № 4647 Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС України у Львівській області
Ухвалою Городоцького районного суду Львівської області від 24.10.2022 року позовну заяву ОСОБА_1 передано на розгляд за підсудністю на розгляд Залізничному районному суду м. Львова.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Залізничного районного суду м. Львова матеріали справи за позовом ОСОБА_1 передано для розгляду судді Гедз Б. М.
Ухвалою судді Залізничного районного суду м. Львова від 05.12.2022 року відкрито загальне провадження у справі та на виконання вимог ч. 1 ст. 189 ЦПК України розпочато підготовче провадження у справі.
Ухвалою Залізничного районного суду м. Львова від 24.04.2023 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
04.01.2023 року представником відповідача - ГСЦ МВС РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області Марко І. подано відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги ОСОБА_1 заперечив, просив в задоволенні позовних вимог відмовити. Зазначає, що відповідно до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 передбачено, що зняття з обліку розукомплектованих транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, не допускається. Вибракувані транспортні засоби підприємств знімаються з обліку на підставі затверджених актів, а громадян за заявами їх власників. Зняття з обліку в таких випадках проводиться без огляду транспортних засобів, а номерні знаки і реєстраційні документи здаються до сервісних центрів МВС. Звертає увагу на те, що згідно позиції, викладеної у Постанові Верховного суду № 683/2694/16-ц, право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема з правочинів. Якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації. У даному випадку, відповідно до даних Єдиного державного реєстру транспортних засобів, транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , був знятий з обліку у зв`язку із вибраковкою 14.11.2020 року за заявою власника ОСОБА_2 , а тому із врахуванням, що вказаний транспортний засіб знятий з реєстрації, на обліку не перебуває, відповідно у сервісного центру відсутні законні підстави для будь-якої його повторної реєстрації.
13.03.2023 року на адресу суду позивачем подано відповідь на відзив, у якій вказує, що звертаючись у сервісний центр МВС, у своєму поясненні відповідач ОСОБА_2 зазначав, що транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_5 , та свідоцтво про реєстрацію на транспортний засіб згоріли, однак з
26.10.2019 року відповідно до договору купівлі-продажу транспортного засобу за № 2302 від 26.10.2019 року згадані автомобіль та свідоцтво про його реєстрацію знаходяться в нього, договір купівлі-продажу від 26.10.2019 року є чинним та не є розірваним. Відповідно до висновку експертного дослідження від 09.03.2023 року за № 14/4647/1297 ЛНДЕКЦ було оглянуто автомобіль Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_4 , та бланк свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2 та встановлено, що номер кузова та номер двигуна не змінювались, бланк наданого на дослідження свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу відповідає бланкам, які знаходяться в офіційному обігу, тому просив позов задоволити.
Представником відповідача РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області І.Марко 24.03.2023 року подано до суду заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву. Представник наголошує, що однією із підстав припинення права власності на майно відповідно до пункту 2 частини 1 статті 346 ЦК України є відмова власника від права власності. У разі відмови від права власності на майно, права на яке підлягають державній реєстрації, право власності на нього припиняється з моменту внесення за заявою власника відповідного запису до державного реєстру. Договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації. Враховуючи те, що вказаний транспортний засіб знятий з обліку у зв`язку із вибраковкою, тобто на обліку не перебуває, у РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області відсутні законні підстави для будь-якої повторної реєстрації.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві та відповіді на відзив, пояснення надав аналогічного змісту, просив позов задоволити.
Представник відповідача РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області у судовому засіданні пояснив, що відповідачем транспортний засіб Renault Trafic 2007 року випуску, кузов НОМЕР_1 , було знято з обліку із врахуванням вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 1388 у зв`язку із вибракуванням такого автомобіля. Позивач звернувся із вимогою про проведення реєстрації права власності вказаного автомобіля по спливу тривалого часу з моменту укладення договору купівлі-продажу. При цьому, звернув увагу суду на те, що відповідач РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області жодним чином не впливає на право власності позивача, однак самовільно поновити чи здійснити перереєстрацію транспортного засобу позбавлений можливості.
Відповідач ОСОБА_2 у судове засідання повторно не з`явився, про дату, час і місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки суд не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності до суду не подав. У визначений судом п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву, такого не подано, про поважність причин не подання відзиву суд не повідомлено, заява про поновлення строку для подання відзиву станом на день розгляду справи до суду також не надходила.
Третя особа ТзОВ «ЛОТ» належним чином повідомлене про дату, час та місце судового розгляду справи, явку свого уповноваженого представника у судове засідання не забезпечили, про причини неявки суд не повідомлено.
Згідно ч. 1 ст. 223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Із врахуванням наведених положень суд вважає за можливе провести судовий розгляд справи за відсутності відповідача ОСОБА_2 та третьої особи.
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, оглянувши матеріали цивільної справи, дослідивши письмові докази по справі та оцінивши їх у сукупності, приходить до наступного висновку.
Згідно з ч. ч. 1, 2ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.
Частина 3ст.12 ЦПК Українипередбачає, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч.1ст.13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Судом встановлено, що згідно договору комісії № 2302 від 26 жовтня 2019 року між ОСОБА_2 , від імені якого на підставі довіреності діяв ОСОБА_3 та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛОТ», сторонами погоджено здійснення продажу ТзОВ «ЛОТ» за винагороду транспортного засобу, переданого ОСОБА_2 на комісію, вартістю 146120,00 грн, а саме: Renault Trafic 2007 року випуску, білого кольору, кузов НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу: НОМЕР_6 від 16.06.2017 року.
Згідно угоди № 2302 від 26.10.2019 про купівлю-продаж із третіми особами між ОСОБА_1 та ТОВ ЛОТ погоджено, що ТОВ «ЛОТ» продає на підставі договору № 2302 від
26.10.2019 року, а ОСОБА_1 купує транспортний засіб за характеристиками: марки Renault, модель Trafic, 2007 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 . Сторони домовились, що ціна реалізації вищевказаного транспортного засобу складає 146120 грн. та 26.10.2019 року сторонами укладено договір купівлі-продажу № 2302 транспортного засобу, а саме автомобіль марки Renault, модель Trafic, 2007 року випуску, номер кузова НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_5 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу: НОМЕР_6 від 16.06.2017 року.
Згідно з частиною першоюстатті 319 ЦК Українивласник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Відповідно до частини першоїстатті 334 ЦК Україниправо власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 392 ЦК Українивизначено, що власник майна може пред`явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Виходячи зі змісту даної правової норми, право на звернення до суду з позовом про захист речових прав на майно встановлюється за позивачем, коли у інших осіб виникають сумніви у належності йому цього майна, та створюється неможливість реалізації позивачем свого права власності у зв`язку з наявністю таких сумнівів чи втратою належних правовстановлюючих документів на майно. Тобто у позивача є право власності на певне майно, і має місце факт оспорювання належного позивачу права.
Отже, на підтвердження наявності у позивача суб`єктивного права, на захист якого подано позов, останній повинен надати суду відповідні докази, що підтверджують його право на вказане майно, тобто право власності.
Правове регулювання відносин, пов`язаних з купівлею-продажем транспортних засобів, здійснюється на підставі положеньЦК Україниз урахуванням загальних положень про договір та спеціальних правил, закріплених у відповідних положенняхЗакону України «Про дорожній рух»та Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (дата придбання спірного майна02.09.2020 року) даліПорядок).
Відповідно до ст. 34 Закону України «Про дорожній рух» державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників. Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.
Відповідно до п. 7, 8 Порядку власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини).
Державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджуються правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Враховуючи викладене, законодавцем визначений спеціальний порядок відчуження та набуття права власності на транспортні засоби, який невід`ємно пов`язаний з обов`язковою реєстрацією власником придбаного транспортного засобу у відповідних органах. Продаж транспортного засобу, що має ідентифікаційний номер, передбачає відповідне оформлення договору купівлі-продажу цього транспортного засобу, зняття його з обліку, отримання свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).
Так, в пункті 8 вказаного Порядку, зазначено, що документом, який підтверджує правомірність придбання транспортного засобу, є, зокрема, оформлений в установленому порядку договір комісії між власником транспортного засобу і суб`єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб`єкт господарювання, які підписані від імені суб`єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб`єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу.
Таким чином, правовстановлюючим документом, який підтверджує набуття права власності, є зокрема договір комісії транспортного засобу та договір купівлі - продажу транспортного засобу.
Поруч з цим, сам по собі договір купівлі-продажу вчинений у простій письмовій формі, без реального зняття з реєстрації, перереєстрації транспортного засобу у вищезазначеному порядкуне породжує правових наслідківу вигляді переходу права власності від продавця до покупця.
Зокрема, така позиція викладена і у постанові Верховного суду від 30.10.2019 року у справі № 683/2694/16-ц.
Так, Верховний Суд зазначає, що якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації. Це зазначено у ч. 1 ст. 210 Цивільного кодексу України.
Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено обов`язок власників ТЗ та осіб, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представників, зареєструвати (перереєструвати) ТЗ протягом 10 діб після придбання, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Як вбачається із представленого свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_2 власником автомобіля марки Renault, модель Trafic, 2007 року випуску, білого кольору, реєстраційний номер НОМЕР_5 , зареєстровано ОСОБА_2 .
Позивач звертаючись до відповідачів ОСОБА_2 та Головного сервісного центру МВС РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області із вимогою, в тому числі про визнання права власності на автомобіль, не обґрунтовує яким чином вказані відповідачі порушили саме право власності позивача на вказаний автомобіль. Матеріали справи не містять жодних відомостей щодо оскарження кимось із сторін у справі договору комісії № 2302 від 26.10.2019 року та договору купівлі-продажу транспортного засобу № 2302, укладеного 26.10.2019 року між ТОВ «ЛОТ» як суб`єктом господарювання та ОСОБА_1 , умови договорів погоджені сторонами та не оспорювались, відповідно такі є дійсними, тобто факт придбання позивачем автомобіля марки Renault, модель Trafic, 2007 року випуску, білого кольору, реєстраційний номер НОМЕР_5 ніким не заперечується та не ставиться ніким під сумнів.
Представником відповідача РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області в судовому засіданні додатково повідомлено, що відповідач РСЦ ГСЦ МВС у Львівській області як орган, що здійснює лише проведення реєстраційних дійта внесення до Єдиного державного реєстру МВС відомостей про транспортний засіб і його власника,не впливає на право власності такого власника.
Як вбачається із відповіді № 31/13-4647/Оп58/к від 06.08.2021 року наданої Регіональним сервісним центром ГСЦ МВС у Львівській області останнім також не оспорюється належність вищезгаданого автомобіля на підставі договору купівлі-продажу № 2302 від 26.02.2019 року ОСОБА_1 , однак повідомлено, що такий 14.11.2020 року було знято з обліку у зв`язку із вибраковкою.
Поруч з цим, встановлено також, що на момент укладення договору купівлі-продажу транспортного засобу 26.10.2019 року такий не був знятий з реєстрації, позивачем не заперечується також і той факт, що свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу після укладення договору купівлі-продажу було добровільно передано йому попереднім власником автомобіля ОСОБА_2 .
При цьому, згідно з пунктом третім Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших, прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженогопостановою Кабінету міністрів України № 1388 від 07 вересня 1998 року, державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Згідно норм згаданого Порядку власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) таких.
Строк державної реєстрації продовжується у разі подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини).
Встановлено, що позивач, придбавши 26.10.2019 року транспортний засіб, всупереч вимогам Порядку державної реєстрації (переєстрації), зняття з обліку автомобілів з питання проведення державної реєстрації придбаного автомобіля звернувся лише 31.07.2021 року, щодо продовження строку державної реєстрації у зв`язку із відсутністю можливості своєчасного проведення такої до відповідача не звертався.
Пунктом 15 Порядку визначено, що під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв`язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені чи по батькові, місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, установлення газобалонного обладнання, видачі тимчасового реєстраційного талона під час передачі права користування та/або розпорядження транспортними засобами, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду. Експертне дослідження транспортного засобу і реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів. Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленомуЗаконом України "Про судову експертизу"порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для державної реєстрації. Установлення відповідності конструкції, перевірка за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, перевірка відомостей про обмеження відчуження за Державним реєстром обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, а також про реєстрацію місця проживання за Єдиним державним демографічним реєстром, відомостей про особу за Єдиним реєстром боржників, дійсності довіреності за Єдиним реєстром довіреностей проводяться уповноваженими особами сервісного центру МВС.
Відповідно до пункту 45 Порядку вибракувані транспортні засоби підприємств знімаються з обліку на підставі затверджених актів, а громадян за заявами їх власників.
Зняття з обліку в таких випадках проводиться без огляду транспортних засобів. Номерні знаки і реєстраційні документи здаються до сервісних центрів МВС.
Вивільнені після зняття з обліку транспортних засобів у зв`язку з їх вибракуванням складові частини, що мають ідентифікаційні номери, залишаються у розпорядженні власників. Відповідні сервісні центри МВС за зверненням власника видають на такі складові частини довідки встановленого зразка.
Отже ніЗакон України «Про дорожній рух», ні Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших, прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженийпостановою Кабінету міністрів України № 1388 від 07 вересня 1998 рокуне містять поняття та алгоритму поновлення реєстрації транспортного засобу у випадку його зняття з реєстрації у зв`язку з вибракуванням, тобто фактичною відсутністю (знищенням) такого транспортного засобу.
Натомість, Порядок містить чіткий алгоритм, як повинна проводитись реєстрація (перереєстрація) транспортного засобу, що включає в себе, зокрема необхідність огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах, а також сплату передбачених законодавством податків і зборів (обов`язкових платежів) та внесення в установленому порядку платежів за державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.
Відповідно до ч. ч. 2, 3, 4ст. 77 ЦПК Українипредметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.
Відповідно до ч. 1ст. 81 ЦПК Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно дост. 80 ЦПК Українидостатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно ст.89ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Аналізуючи вищевикладені обставини в їх сукупності, оцінивши зібрані у справі докази, беручи до уваги встановлені в ході судового розгляду факти суд приходить до висновку, що позивачем не доведено жодним чином, що відповідач ОСОБА_2 створював йому будь-які перешкоди у проведенні реєстраційних дій транспортного засобу марки Renault Trafic, реєстраційний номер НОМЕР_5 придбаний ним на підставі договору купівлі-продажу від 26.10.2019 року, отже позивач мав можливість та обов`язок здійснити державну реєстрацію належного йому автомобіля відповідно до приписів Порядку, затвердженого Постановою КМУ № 1388.
Разом з тим, позивач, уклавши договір купівлі-продажу транспортного засобу, протягом десяти діб після його придбання не звернувся до відповідного сервісного центру МВС для реєстрації (перереєстрації) придбаного транспортного засобу, не скористався також своїм правом на продовження строку проведення державної реєстрації транспортного засобу та із заявою щодо реєстрації автмообіля ОСОБА_1 , як новий власник,звернувся лише 31.07.2021 року, тобто після його зняття з обліку у зв`язку із вибракуванням 14.11.2020 року, та при цьому, поновлення реєстрації транспортного засобу, який знятий з реєстрації у зв`язку з вибракуванням, чинним законодавством України не передбачено, а нова реєстрація транспортного засобу неможлива без додержання алгоритму, передбаченого Порядком, затвердженого Постановою КМУ № 1388 та при цьому, у разі незгоди з діями працівників сервісного центру позивач не позбавлений права звернутись до суду з адміністративним позовом в порядку адміністративного судочинства.
У відповідності до п. 2 ч. 2 ст. 141 ЦПК України судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі відмови в позові на позивача.
Керуючись ст. 210, 392, 626, 638, 655 ЦК України, ст. 34 Закону України «Про державний рух», Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388, ст. 2, 4, 5, 13, 81, 141, 263-265, 273,280, 354, 355 ЦПК України, суд,-
у х в а л и в:
В позові ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , Головного сервісного центру МВС Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Львівській області, за участю третьої особи: Товариства з обмеженою відповідальністю ЛОТ про визнання права власності та зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_7 , АДРЕСА_1 .
Відповідачі: ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_8 ,
АДРЕСА_2 .
Головний сервісний центр МВС Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Львівській області, ЄДРПОУ 43611996, м. Львів, вул. Д. Апостола, 11.
Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю ЛОТ, м. Чернігів, пр. Миру, 49 А, ЄДРПОУ: 22820040.
Суддя: (підпис) Б.М. Гедз
З оригіналом згідно.
Оригінал рішення знаходиться у справі № 441/870/22
Суддя Б.М.Гедз
Суд | Залізничний районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2023 |
Оприлюднено | 30.06.2023 |
Номер документу | 111863933 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: щодо реєстрації або обліку прав на майно |
Цивільне
Залізничний районний суд м.Львова
Гедз Б. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні