Справа № 420/4947/23
УХВАЛА
29 червня 2023 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТКА-ГРУПП до Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТКА-ГРУПП до Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті в якому позивач просить суд:
визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №331868 від 08 серпня 2022 року на суму 17000,00грн.;
визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) y Одеській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №331869 від 08 серпня 2022 року на суму 34000,00 грн.;
визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №331870 від 08 серпня 2022 року на суму 17000,00грн.;
стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати у розмірі 2684,00 гривень.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що 06 серпня 2021 року між ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТИК» (клієнт) та ТОВ «ТКА-ГРУПП» (Експедитор) укладений Договір №АВТО-129 про надання послуг з транспортного експедирування автомобільним транспортом, згідно умов якого Експедитор зобов`язується за плату та за рахунок Клієнта надати транспортно-експедиційні послуги, що пов`язані з організацією та забезпеченням перевезення зернових, зернобобових, олійних культур та продуктів їх переробки автомобільним транспортом, а Клієнт зобов`язаний прийняти та оплатити надані Експедитором послуги, відповідно до умов даного договору.
Згідно додаткової угоди №2 від 23 травня 2021 року, ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» залучило позивача, як експедитора для організації перевезення вантажу «кукурудза 3кл» за маршрутом м. Одеса, Одеська область - Шполянський елеватор філія ДПЗКУ АТ м. Шпола, Черкаська обл.
Відповідно до додатку до акту № А-00000036 від 26 травня 2022 року позивачем було надано транспортно-експедиційні послуги та залучено до перевезення два вантажних - автомобіля номерні знаки: НОМЕР_1 та НОМЕР_2 .
На підтвердження здійснення транспортно-експедиційних послуг, між «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» та ТОВ «ТКА-ГРУПП» підписаний Акт надання послуг №36 від 26.05.2022 року.
Таким чином, на час складання актів перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом між ТОВ «ОССОЙО ЮГ» та ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК», укладено - Договір №1 перевезення вантажів автомобільним транспортом від 20 травня 2022 року, згідно якого ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» є ПЕРЕВІЗНИКОМ, а ТОВ «ОССОЙО ЮГ» є ЗАМОВНИКОМ, а між ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» та ТОВ «ТКА-ГРУПП» укладений Договір №АВТО-129 про надання послуг з транспортного експедирування автомобільним транспортом, згідно якого ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» Є КЛІЄНТОМ, а ТОВ «ТКА-ГРУПП» ЕКСПЕДИТОРОМ, тому на думку позивача, ТОВ «ТКА-ГРУПП» позивач у спірних правовідносинах не мав статусу автомобільного перевізника, та не може бути суб`єктом відповідальності.
Крім того, як зазначає позивач, ТОВ «ТКА-ГРУПП» не має жодного відношення до вантажних автомобілів МАН д.н.з. НОМЕР_3 та МАН д.н.з. НОМЕР_4 , адже наведений транспорт не залучався позивачем для здійснення експедирування.
Ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч.ч.3-7 ст.48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Заміна позивача допускається до початку судового розгляду справи по суті. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Як встановлено судом відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015 року, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи (п.8 Положення).
Укртрансбезпека є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства (п.16 Положення).
Пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України №592 від 26.06.2015 року «Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті» Управління Укртрансбезпеки в Одеській області створено без статусу юридичної особи.
Відповідно до п.1 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 р. №196-р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства інфраструктури і Державної служби з безпеки на транспорті щодо утворення територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті як структурних підрозділів апарату Служби, реорганізувавши шляхом злиття відповідні територіальні органи зазначеної Служби за переліком згідно з додатком.
Так, згідно додатку 1 до вказаного Розпорядження, Управління Укртрансбезпеки в Одеській області разом з Чорноморським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки та Управлінням Укртрансбезпеки у Миколаївській області реорганізується в Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 № 1579-р. «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» відповідні міжрегіональні територіальні органи зазначеної Служби реорганізовано за переліком згідно з додатком.
У результаті реорганізації Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки в структурі апарату Державної служби України з безпеки на транспорті утворено Відділ державного нагляду (контролю) у Одеській області.
На підставі вищезазначеного, враховуючи відсутність у Відділу державного нагляду (контролю) у Одеській області статусу юридичної особи публічного права, суд вважає за необхідне залучити Державну службу України з безпеки на транспорті в якості співвідповідача.
Відповідно до ч.ч. 2, 4, 5 ст.49 КАС України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Таким чином, оскільки за свідченням позивача ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» є безпосереднім перевізником, в разі задоволення позову останнє може бути притягнути до відповідальності у вигляді штрафних санкцій, тобто рішення може вплинути на права та обов`язки зазначеного товариства, у зв`язку із чим суд вважає за необхідне залучити останнє до участі у справі в якості третьої особи на стороні позивача, яка на заявляє самостійний вимог на предмет спору.
Також суд вважає необхідним залучити ТОВ «ОССОЙО ЮГ» в якості третьої особи на стороні позивача для повного та всебічного розгляду справи.
Відповідно до ч.4 ст.9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відтак, суд вважає за доцільне подальший розгляд справи здійснювати за правилами загального провадження, оскільки в терміни, які встановлені для спрощеного позовного провадження, розглянути справу по суті не є можливим.
Суд призначає підготовче провадження, при цьому строк підготовчого провадження продовжується на 30 днів.
Клопотання про закриття провадження у справі в частині позовних вимог буде розглянуто судом з урахуванням думки відповідачів в підготовчому засіданні.
Керуючись ст.ст. 48, 52, 173, 243, 248, 256 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Залучити до участі по справі в якості співвідповідача Державну службу України з безпеки на транспорті (03135, м.Київ, Шевченківський район, проспект Перемоги, будинок 14, код ЄДРПОУ 39816845).
Встановити відповідачу - Державній службі України з безпеки на транспорті строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії даної ухвали.
Залучити ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» (вул. Андріанова, 37, смт. Бородіно, Тарутинський район, Одеська область, 68540, код ЄДРПОУ 39527448) та ТОВ «ОССОЙО ЮГ» (вул. Ризька 73-Г, оф.7, м.Київ, 04060, код ЄДРПОУ 43227134) до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Зобов`язати позивача не пізніше двох днів з дня вручення копії даної ухвали направити ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» та ТОВ «ОССОЙО ЮГ» копії позовної заяви з додатками та надати до суду докази такого направлення.
Надати ТОВ «РАЙДО ТРАНС ЛОГІСТІК» та ТОВ «ОССОЙО ЮГ» строк для подання пояснень щодо позову або відзиву протягом п`яти днів з дня вручення даної ухвали.
Роз`яснити сторонам, що у відповідності до ч. 6 ст. 48 КАС України після залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Подальший розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.
Продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів.
Призначити підготовче засідання на 14.08.2023 на 14 год. 00 хв.
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Д.К. Василяка
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2023 |
Оприлюднено | 03.07.2023 |
Номер документу | 111914853 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні