Рішення
від 03.07.2023 по справі 160/11204/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2023 рокуСправа № 160/11204/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Харківській області, до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1.24.05.2023 засобами поштового зв`язку до Дніпропетровського адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 , підписана та направлена її представником адвокатом Тереховим Антоном Віталійовичем, до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про:

-визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 26.04.2023 № 047050022077 про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_1 за віком на пільгових умовах за Списком № 1;

-зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зарахувати ОСОБА_1 до пільгового стажу її роботи за Списком № 1 період роботи з 03.09.2001 по 24.02.2014;

-зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області призначити та виплачувати пенсію ОСОБА_1 за її заявою від 19.04.2023 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1.

2.Ухвалою суду від 29.05.2023 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), відповідачам встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву та витребуваних судом доказів.

3.08.06.2023 від ГУ ПФУ в Харківській області надійшли відзив на позовну заяву та витребувані судом докази.

4.14.06.2023 через систему «Електронний суд» від ГУ ПФУ в Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, надано витребувані судом докази.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

5.Рішенням ГУ ПФУ в Харківській області від 26.04.2023 № 047050022077 позивачу відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1.

6.Враховуючи дані з трудової книжки, робочі місця позивача протягом трудової діяльності були атестовані за Списком № 1.

7.Період роботи позивача з 03.09.2001 по 24.02.2014 підлягає зарахуванню до пільгового стажу за Списком № 1.

8.Позивач досяг необхідного пенсійного віку для виходу на пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 1 та має необхідну кількість пільгового стажу за Списком № 1, а тому рішення ГУ ПФУ в Харківській області від 26.04.2023 № 047050022077 є протиправним та підлягає скасуванню.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

ГУ ПФУ в Харківській області

9.Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що рішенням від 26.04.2023 № 047050022077 ОСОБА_1 відмовлено в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 у зв`язку з недосягненням пенсійного віку та відсутністю необхідного пільгового стажу передбаченого пунктом 1 частини другої статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

10.Законодавцем встановлено два критерії щодо визначення права на призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1, а саме: досягнення відповідного віку та наявність страхового стажу.

11.В даному випадку на момент звернення позивача до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області вона досягла 45 років, що є недостатнім для призначення пенсії.

12.За результатами розгляду документів наданих позивачем, до загального страхового зараховано всі періоди роботи за Списком № 1 та складає 27 років 01 місяць 24 дні. Пільговий стаж у ОСОБА_1 - відсутній, оскільки при зверненні не було надано уточнюючих документів.

ГУ ПФУ в Дніпропетровській області

13.Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що заява про призначення пенсії за віком відпрацьовувалась по принципу «єдина черга» та автоматизованим шляхом потрапила на відпрацювання до спеціалістів ГУ ПФУ в Харківській області.

14.Рішенням ГУ ПФУ в Харківській області від 26.04.2023 № 047050022077 позивачу надано відмову у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, у зв`язку з недосягненням необхідного пенсійного віку та відсутністю пільгового стажу.

15.До пільгового стажу роботи не враховано періоди роботи з 03.09.2001 по 24.02.2014 у зв`язку з відсутністю документів, які підтверджують право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

16.Враховуючи той факт, що позивач звернувся до органу Пенсійного фонду України у віці 45 років, право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах по Списку № 1 на день звернення - 19.04.2023 відсутнє.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

17.19.04.2023 ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звернулась до Відділу обслуговування громадян № 9 (сервісний центр) управління обслуговування громадян ГУ ПФУ в Дніпропетровській області із заявою про призначення пенсії, вид пенсії за віком.

18.Відповідно до розписки-повідомлення до заяви позивачем надано: довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру; паспорт НОМЕР_1 ; диплом НОМЕР_2 ; довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи 1207-500776007; заяву про спосіб виплати пенсії (для виплати через банк) б/н; пам`ятку пенсіонера б/н; свідоцтво про народження дитини НОМЕР_3 ; свідоцтво про шлюб НОМЕР_4 ; трудову книжку НОМЕР_5 .

19.Заяву та документи прийнято 19.04.2023 і зареєстровано за № 1601.

20.За результатами розгляду заяви від 19.04.2023 та доданих до неї документів, ГУ ПФУ в Харківській області прийнято рішення про відмову у призначенні пенсії від 26.04.2023 № 047050022077, у якому, зокрема, зазначено:

-відмова про призначення пенсії ОСОБА_1 ;

-призначення пенсії за віком на пільгових умовах за списком № 1;

-дата народження ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

-дата звернення до територіальних органів Пенсійного фонду України 19.04.2023;

-необхідний вік становить 50 років;

-вік заявниці 45 років;

-необхідний страховий стаж становить не менше 20 років у жінок;

-страховий стаж заявниці становить 27 років 1 місяць 24 дні;

-необхідний пільговий стаж становить 7 років 6 місяців;

-пільговий стаж заявниці відсутній;

-результати розгляду документів, доданих до заяви:

-- за доданими документами до страхового стажу зараховано всі періоди роботи;

-- пільговий стаж не враховано, оскільки відсутні документи, які підтверджують право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах;

-враховуючи зазначене, вирішено: відмовити ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» у зв`язку з недосягненням пенсійного віку заявницею та відсутністю необхідного пільгового стажу, передбаченого підпунктом 1 пункту другого статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

21.Суд звертає увагу, що рішення про відмову у призначенні пенсії прийнято ГУ ПФУ в Харківській області.

22.Повідомленням від 26.04.2023 № 0400-010212-8/55245 ГУ ПФУ в Дніпропетровській направило позивачу рішення за наслідками розгляду заяви від 19.04.2023 про призначення пенсії.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

23.Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

24.Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

25.Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.

26.Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-ІV (далі - Закон № 1058-ІV), який набрав законної сили з 01.01.2004.

27.Статтею 8 Закону № 1058-IV передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.

28.Відповідно до пункту 2 Розділу XV «Прикінцеві положення» Закону № 1058-IV, який набрав чинності з 01.01.2004, в редакції до 11.10.2017:

-пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди;

-до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди:

-особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбачених Законом України «Про пенсійне забезпечення»; у цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

29.Пунктом 2 Розділу XV «Прикінцеві положення» Закону № 1058-IV, в редакції з 11.10.2017:

-пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди;

-до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.

30.Відповідно до пункту 1 частини другої статті 114 Закону № 1058-IV на пільгових умовах пенсія за віком призначається:

-працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах;

-до досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки 1975 року народження і старші після досягнення ними такого віку: 45 років - які народилися по 31 березня 1970 року включно; 45 років 6 місяців - з 1 квітня 1970 року по 30 вересня 1970 року; 46 років - з 1 жовтня 1970 року по 31 березня 1971 року; 46 років 6 місяців - з 1 квітня 1971 року по 30 вересня 1971 року; 47 років - з 1 жовтня 1971 року по 31 березня 1972 року; 47 років 6 місяців - з 1 квітня 1972 року по 30 вересня 1972 року; 48 років - з 1 жовтня 1972 року по 31 березня 1973 року; 48 років 6 місяців - з 1 квітня 1973 року по 30 вересня 1973 року; 49 років - з 1 жовтня 1973 року по 31 березня 1974 року; 49 років 6 місяців - з 1 квітня 1974 року по 30 вересня 1974 року; 50 років - з 1 жовтня 1974 року по 31 грудня 1975 року;

-працівникам, які не мають стажу роботи з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого абзацами першим і п`ятнадцятим - двадцять третім цього пункту відповідного страхового стажу пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 цього Закону: жінкам - на 1 рік 4 місяці за кожний повний рік такої роботи.

31.Положеннями статті 1 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII (далі Закон № 1788-XII) встановлено, що громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.

32.Згідно із пунктом «а» статті 13 Закону № 1788-XII на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи:

-працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах;

-до досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки 1975 року народження і старші після досягнення ними такого віку: 45 років - по 31 березня 1970 року включно; 45 років 6 місяців - з 1 квітня 1970 року по 30 вересня 1970 року; 46 років - з 1 жовтня 1970 року по 31 березня 1971 року; 46 років 6 місяців - з 1 квітня 1971 року по 30 вересня 1971 року; 47 років - з 1 жовтня 1971 року по 31 березня 1972 року; 47 років 6 місяців - з 1 квітня 1972 року по 30 вересня 1972 року; 48 років - з 1 жовтня 1972 року по 31 березня 1973 року; 48 років 6 місяців - з 1 квітня 1973 року по 30 вересня 1973 року; 49 років - з 1 жовтня 1973 року по 31 березня 1974 року; 49 років 6 місяців - з 1 квітня 1974 року по 30 вересня 1974 року; 50 років - з 1 жовтня 1974 року по 31 грудня 1975 року.

33.Рішенням Конституційного Суду від 23.01.2020 № 1-р/2020 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), статтю 13, частину другу статті 14, пункти «б» - «г» статті 54 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII.

34.Згідно із пунктом 2 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду від 23.01.2020 № 1-р/2020 стаття 13, частина друга статті 14, пункти «б» - «г» статті 54 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII зі змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

35.Пунктом 3 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду від 23.01.2020 № 1-р/2020 встановлено, що застосуванню підлягають стаття 13, частина друга статті 14, пункти «б» - «г» статті 54 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII в редакції до внесення змін Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII для осіб, які працювали до 1 квітня 2015 року на посадах, визначених у вказаних нормах, а саме:

-«На пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: а) працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; жінки - після досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи із особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожний повний рік такої роботи чоловікам і на 1 рік 4 місяці - жінкам…».

36.Конституційний Суд в пункті 4.1 Рішення від 23.01.2020 № 1-р/2020 зазначив, що статтею 13 Закону № 1788-XII до внесення змін Законом № 213-VIII було передбачено зменшення пенсійного віку для чоловіків і жінок стосовно загального пенсійного віку (60 років для чоловіків і 55 років для жінок) з урахуванням різниці між пенсійним віком у чоловіків і жінок на 10 років для працівників, зайнятих повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, та на 5 років для працівників, зайнятих повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці; зменшення пенсійного віку та стажу для чоловіків і жінок стосовно загального пенсійного віку з урахуванням різниці між пенсійним віком у чоловіків і жінок на 5 років.

37.За приписами статті 44 Закону № 1058-ІV:

-частина перша:

-- призначення (перерахунок) пенсії здійснюється за зверненням особи або автоматично (без звернення особи) у випадках, передбачених цим Законом;

-- звернення за призначенням (перерахунком) пенсії здійснюється шляхом подання заяви та інших документів, необхідних для призначення (перерахунку) пенсії, до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженої особи застрахованою особою особисто або через законного представника недієздатної особи, особи, дієздатність якої обмежена, малолітньої або неповнолітньої особи;

-- порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії визначається правлінням Пенсійного фонду за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення;

-частина третя:

-- органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

38.Документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії (частина 5 статті 45 Закону № 1058-IV).

39.Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій урегульовано «Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України № 22-1 від 25.11.2005 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України № 13-1 від 07.07.2014) (далі - Порядок № 22-1).

40.Відповідно до пункту 1.1 Порядку № 22-1:

-заява про призначення пенсії подається заявником до територіального органу Пенсійного фонду України (далі орган, що призначає пенсію);

-заява про призначення пенсії може подаватись заявником разом зі сканованими копіями документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів), через вебпортал або засобами Порталу Дія електронних послуг Пенсійного фонду України (далі - вебпортал або засоби Порталу Дія) або засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436.

41.Пунктом 1.7 Порядку № 22-1 встановлено, що звернення за призначенням пенсії може здійснюватися в будь-який час після виникнення права на пенсію або не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.

42.Відповідно до пункту 4.2 Порядку № 22-1 після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

43.Пунктом 4.3 Порядку № 22-1 встановлено:

-рішення за результатами розгляду заяви підписується керівником органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в електронній пенсійній справі особи;

-рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів органом, що призначає пенсію, приймається не пізніше 10 днів після надходження заяви.

44.Відповідно до пункту 4.7 Порядку № 22-1 право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.

45.Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.

46.За приписами пункту 4.10 Порядку № 22-1 після призначення, перерахунку пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший вид електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем фактичного проживання особи, за місцезнаходженням установи виконання покарань, де відбуває покарання засуджений до позбавлення (обмеження) волі, для здійснення виплати пенсії.

щодо підтвердження пільгових періодів роботи

47.Згідно до статті 62 Закону № 1788-XII основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

48.Відповідно до пункту 1 «Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній», затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 637 від 12.08.1993 (далі Порядок № 637) основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік), є трудова книжка.

49.За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній стаж роботи встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

50.За приписами пункту 20 Порядку № 637:

-абзац перший: у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального стажу роботи приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників;

-абзац другий: у довідці повинно бути вказано періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до яких включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка, в тому числі виписки або довідки, складені на основі даних, наявних в інформаційних (автоматизованих) та/або інформаційно-комунікаційних системах підприємств, установ, організацій;

-абзац сьомий: у разі коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються на територіях, зазначених в абзаці другому пункту 18 цього Порядку, стаж роботи, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, може підтверджуватися за даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування;

-абзац восьмий: у разі відсутності правонаступника, а також у разі знищення архівів у зв`язку з воєнними (бойовими) діями підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи, а також до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням із Мінсоцполітики та Мінфіном.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

51.Право на соціальний захист, що включає право на забезпечення у старості, гарантоване громадянам України частиною першою статті 46 Конституції України.

щодо визнання протиправним та скасування рішення про відмову у призначенні пенсії

52.У рішенні про відмову у призначенні пенсії від 26.04.2023 № 047050022077 зазначено, що позивачу відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 у зв`язку із:

1)недосягненням пенсійного віку та

2)відсутністю необхідного пільгового стажу, передбаченого підпунктом 1 пункту другого статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

53.При цьому, суд зазначає, що оскаржуване у цій справі рішення про відмову у призначенні пенсії від 26.04.2023 № 047050022077 не містить відомостей, які саме періоди роботи не зараховані до пільгового стажу за Списком № 1.

(щодо пенсійного віку необхідного для призначення пенсії на пільгових умовах за Списком № 1)

54.Позивач вважає, що за наявності необхідного стажу роботи та досягненням 45 років він має право на пенсію на пільгових умовах.

55.Натомість відповідач керується Законом № 1058-ІV (в редакції Закону № 2148-VIII), за яким пенсійний вік становить 50 років.

56.Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що при призначенні жінкам пенсії відповідно до пункту «а» статті 13 Закону № 1788-XII (в редакції до внесення змін Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII (далі Закон № 213-VIII)) необхідними умовами були:

1)досягнення 45 років;

2)стаж роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці.

57.Законом № 213-VIII, який набув чинності 01.04.2015, необхідними умовами при призначенні пенсії за пунктом «а» статті 13 Закону № 1788-XII визначено:

1)досягнення 50 років;

2)стаж роботи не менше 20 років, з них не менше 7 років 6 місяців на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці.

58.Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 № 2148-VIII (далі - Закон № 2148-VIII), текст Закону № 1058-IV доповнений, зокрема, статтею 114, згідно із пунктом 1 частини другої якої на пільгових умовах пенсія за віком призначається:

-працівникам, зайнятим повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 50 років і за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах. До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за віком на пільгових умовах мають жінки 1975 року народження і старші.

59.Вказана норма набула чинності з 01.10.2017.

60.Таким чином, з 01.10.2017 правила призначення пенсій за Списком № 1 почали регламентуватись одночасно двома законами, а саме:

1)пунктом «а» статті 13 Закону № 1788-XII у редакції Закону № 213-VIII від 02.03.2015 та

2)пунктом 1 частини другої статті 114 Закону № 1058-IV у редакції Закону № 2148-VIII від 03.10.2017 року.

61.За конституційним поданням народних депутатів України Закон № 213-VIII перевірявся на відповідність Конституції України.

62.Рішенням № 1-р/2020 Конституційний Суд України визнав неконституційними окремі положення Закону № 1788-ХІІ, у зв`язку із чим вони втратили чинність з дня ухвалення Рішення (пункт 2 резолютивної частини Рішення). Одночасно Конституційний Суд України встановив, що підлягають застосуванню відповідні норми в редакції до внесення змін Законом № 213-VIII.

63.Отже, на час виникнення спірних правовідносин Закон № 1788-ХІІ, з урахуванням Рішення № 1-р/2020, встановлював право на пенсію за віком на пільгових умовах за Списком № 1 для жінок після досягнення 45 років.

64.Таким чином, на час виникнення спірних правовідносин була наявна колізія між нормами Закону № 1788-ХІІ з урахуванням Рішення № 1-р/2020 з одного боку, та Законом № 1058-ІV - з іншого в частині віку набуття права на пенсію на пільгових умовах. Перший із цих законів визначав такий вік у 45 років, тоді як другий - у 50 років.

65.Норми зазначених законів регулюють одне і те ж коло відносин, однак, явно суперечать один одному.

66.При цьому, таке регулювання порушує вимогу «якості закону», передбачену Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950, та не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади у майнові права заявника (пункт 56 рішення Європейського суду з прав людини від 14.102010 у справі «Щокін проти України»).

67.Велика Палата Верховного Суду в постанові від 19.02.2020 у справі № 520/15025/16-а (провадження № 11-1207апп19, пункт 56) сформувала правовий висновок, згідно з яким у разі існування неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов`язків особи в національному законодавстві органи державної влади зобов`язані застосувати підхід, який був би найбільш сприятливим для особи.

68.З урахуванням викладеного, у цій справі застосуванню підлягають саме норми Закону № 1788-ХІІ з урахуванням Рішення № 1-р/2020, а не Закону № 1058-ІV.

(щодо права позивача на зарахування до пільгового стажу за Списком № 1 періодів роботи)

69.Відповідачі у відзивах на позовну заяву зазначили про не зарахування до пільгового стажу за Списком № 1 періоду роботи з 03.09.2001 по 24.02.2014 у зв`язку з відсутністю документів, які підтверджують право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.

70.Пунктом 10 «Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах», затвердженому наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005 № 383 (далі Порядок № 383) визначено перелік документів, які необхідно надати для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці.

71.За приписами пункту 20 Порядку № 637 встановлено, що у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.

72.Надання уточнюючої довідки підприємств, установ, організації або їх правонаступників передбачено виключно у разі відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

73.Аналіз наведених вище норм права дає змогу дійти висновку, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка, тоді як підтвердження трудового стажу на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами можливе лише у випадку її відсутності або відсутності в ній записів.

74.Суд зазначає, що період, який підлягає зарахуванню до пільгового стажу роботи із зазначенням відповідного Списку до якого віднесено професію працівника, визначає саме підприємство шляхом надання уточнюючої довідки.

75.При цьому, у постановах від 07.03.2018 у справі № 233/2084/17, від 16.05.2019 у справі № 161/17658/16-а, від 27.02.2020 у справі № 577/2688/17, від 31.03.2020 у справі № 446/656/17, від 21.05.2020 року у справі № 550/927/17 Верховний Суд дійшов висновку про те, що надання уточнюючої довідки підприємства, установи або організації необхідне лише у двох випадках:

-за відсутності трудової книжки як такої або

-необхідних записів у ній, які визначають право на пільгове пенсійне забезпечення.

76.Таким чином, уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників не є необхідними, якщо відповідний стаж підтверджується відомостями, зазначеними у трудовій книжці.

77.При цьому, уточнююча довідка підтверджує саме спеціальний стаж роботи та її характер, а не право особи на пільгову пенсію. Зазначена довідка необхідна для подальшого її надання відповідним органам Пенсійного фонду України, які в свою чергу визначають наявність підстав і права особи на пенсію на пільгових умовах.

(1.1 щодо періоду роботи з 03.09.2001 по 27.01.2008)

78.Згідно із трудовою книжкою НОМЕР_5 позивач з 10.09.1997 по 17.01.2008 перебував у трудових відносинах з Попоснянським вагоноремонтним заводом та, зокрема:

-запис № 8: 03.09.2001 переведений учнем машиніста на молотах і пресах, маніпуляторах у кузнечно-штамповочний цех;

-запис № 9: 11.09.2001 переведений машиністом на молотах і пресах, маніпуляторах у кузнечно-штамповочний цех по 2-му розряду;

-запис № 10: 07.04.2005 за результатами проведення атестації робоче місце машиніст на молотах і пресах відповідає Списку № 1, яке дає право на пільгових умовах оформити пенсію, наказ від 07.04.2005 № 534;

-запис № 11: 27.01.2008 звільнений у зв`язку з переведенням у Товариства з додатковою відповідальністю «Попаснянський вагоноремонтний завод» за домовленістю між керівниками, пункт 5 статті 36 КЗпП України.

79.Суд звертає увагу, що на момент звернення позивача до органу Пенсійного фонду за призначенням пенсії Державне підприємство «Попоснянський вагоноремонтний завод» (код 09585574) перебуває у стані припинення.

80.Крім того, зазначене підприємство зареєстровано за адресою: 93300, Луганська область, Попаснянський район, м. Попасна, вулиця Залізнична, 1.

81.Відповідно до «Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», затвердженому наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22.12.2022 № 309 (із змінами відповідно наказу № 125 від 25.04.2023) Попаснянська міська територіальна громада перебуває у тимчасовій окупації з 07.05.2022.

82.Таким чином, при вирішенні питання щодо зарахування періоду роботи у ДП «Попоснянський вагоноремонтний завод» (код 09585574) до пільгового стажу за Списком № 1 орган Пенсійного фонду повинен був застосувати абзац сьомий пункту 20 Порядку № 637 та вирішити питання щодо наявності або відсутності пільгового стажу на підставі даних, які наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

83.Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що в системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України наявні відомості щодо пільгового (спеціального) стажу позивача за Списком № 1, а саме:

-2001 рік: код підстави для обліку спецстажу «ЗПЗ013А1», 3 місяці 20 днів;

-2002 рік: код підстави для обліку спецстажу «ЗПЗ013А1», 12 місяців;

-2003 рік: код підстави для обліку спецстажу «ЗПЗ013А1», 12 місяців;

-2004 рік: код підстави для обліку спецстажу «ЗПЗ013А1», 12 місяців;

-2005 рік: код підстави для обліку спецстажу «ЗПЗ013А1», 12 місяців;

-2006 рік: код підстави для обліку спецстажу «ЗПЗ013А1», 12 місяців.

84.З урахуванням викладеного, ГУ ПФУ в Харківській області протиправно не зараховано до пільгового стажу за Списком № 1 період роботи з 03.09.2001 по 31.12.2006.

85.При цьому, не підлягає зарахуванню до пільгового стажу за Списком № 1 період роботи з 01.01.2007 по 27.01.2008, оскільки в системі персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України відсутні відомості щодо пільгового (спеціального) стажу позивача за Списком № 1.

86.Належить зазначити, що бездіяльність це пасивна поведінка суб`єкта, тобто не здійснення/не вчинення дій, які особа повинна була і могла вчинити, тоді як дією є сукупність вчинків кого-небудь, здійснення особою певних функцій/обов`язків у межах наданих повноважень, тощо.

87.Відповідно до пункту 2 розділу 4 Указу Президента України «Про Концепцію вдосконалення судівництва для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стандартів» від 10.05.2006 № 361/2006 адміністративне судочинство спрямоване на захист прав особи у публічно-правових відносинах від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

88.За своїм статусом у суспільстві учасники таких правовідносин перебувають у нерівних умовах, тому адміністративний суд має вжити всіх передбачених законом заходів, щоб захистити порушені органом влади права особи, в тому числі збирати докази з власної ініціативи, виходити за межі вимог сторін тією мірою, наскільки це необхідно для повного захисту прав особи.

89.Відповідно до частини другої статті 9 КАС України виходить за межі позовних вимог, оскільки це необхідно для повного захисту порушеного права на соціальне забезпечення позивача, та визнає протиправною бездіяльність ГУ ПФУ в Харківській області щодо не зарахування ОСОБА_1 до пільгового стажу за Списком № 1 періоду роботи з 03.09.2001 по 31.12.2006.

(1.2 щодо періоду роботи з 28.01.2008 по 24.02.2014)

90.Суд зазначає, що Порядком № 22-1 визначено перелік документів, необхідних для призначення особі пенсії, зокрема пенсії на пільгових умовах.

91.Як зазначено вище, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка, тоді як підтвердження трудового стажу на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами можливе лише у випадку її відсутності або відсутності в ній записів.

92.У період з 28.01.2008 по 24.02.2014 позивач працював в Товаристві з додатковою відповідальністю «Попаснянський вагоноремонтний завод», що вбачається з трудової книжки НОМЕР_5 .

93.Суд звертає увагу, що трудова книжка позивача не містить відомостей щодо віднесення професії, посади позивача до Списку № 1, атестації робочих місць у період з 28.01.2008 по 24.02.2014, що передбачено «Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників», затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 № 58.

94.Відносно Товариства з додатковою відповідальністю «Попаснянський вагоноремонтний завод» (код 34502350) порушено справу про банкротство. Адресою товариства є: 01133, місто Київ, вулиця Коновальця Євгена, будинок 32-Г, офіс 8.

95.Відповідно до статті 49 КЗпП України, власник або уповноважений ним орган зобов`язаний видати працівникові на його вимогу довідку про його роботу на підприємстві, в установі, організації із зазначенням спеціальності, кваліфікації, посади, часу роботи і розміру заробітної плати.

96.У разі відмови підприємства надати довідку про підтвердження стажу роботи для призначення пільгової пенсії особа має право звернутися у порядку цивільного судочинства до суду із вимогою про зобов`язання підприємство видати вказану довідку.

97.Правова позиція щодо звернення до суду із вимогою про зобов`язання видати довідку про підтвердження стажу роботи для призначення пільгової пенсії викладена у постанові Верховного Суду від 05.12.2018 у справі № 139/327/17 (провадження № 61-34088св18).

98.Також, постановою Правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 № 18-1 затверджено «Порядок підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу для призначення пенсії» (далі Порядок № 18-1), який, зокрема, визначає процедуру підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлену для окремої категорії працівників, у разі ліквідації підприємства, установи, організації без визначення правонаступника.

99.Дія Порядку № 18-1 поширюється на осіб, які працювали, зокрема, на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.

100.Відповідно до пункту 11 Порядку № 18-1 із заявою про підтвердження стажу роботи заявник (його законний представник або представник, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально (далі - його представник)) може звернутись до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України незалежно від території обслуговування цього органу.

101.Таким чином, законодавством передбачено певний порядок підтвердження пільгового стажу, однак позивачем такий порядок не додержано.

102.Суд зазначає, що обчислення страхового, пільгового стажу та визначення розміру пенсії є повноваженнями управління Пенсійного фонду.

103.В матеріалах справи міститься довідка форми ОК-5, в якій відсутні відомості щодо пільгового (спеціального) стажу позивача за Списком № 1 у період з січня 2008 року по травень 2010 року.

104.У зазначений період позивач перебував на обліку в Управлінні соціального захисту населення Попаснянської районної державної адміністрації, що вбачається з довідки за формою ОК-5.

105.У довідці форми ОК-5 наявні відомості щодо пільгового (спеціального) стажу позивача за Списком № 1 у період з червня 2010 року по лютий 2014 року, однак такі відомості містять лише різну кількість днів та не визначають період роботи, що унеможливлює обчислення періодів пільгового стажу за відсутності уточнюючої довідки.

106.З урахуванням викладеного, суд не знайшов підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання зарахувати до пільгового стажу за Списком № 1 періоду роботи з 28.01.2008 по 24.02.2014, оскільки підтвердження такого періоду потребує отримання уточнюючої довідки, яка до матеріалів справи не надана.

107.Суд звертає увагу, що за приписами пункту 4.2 Порядку № 22-1 при прийманні документів працівник сервісного центру, зокрема:

-уточнює інформацію про факт роботи (навчання, служби, підприємницької діяльності) і про інші періоди діяльності до 01.01.2004, що можуть бути зараховані до страхового стажу. У разі необхідності роз`яснює порядок підтвердження страхового стажу, повідомляє про право особи на здійснення доплати до мінімального страхового внеску відповідно до частини третьої статті 24 Закону, та/або на добровільну участь у системі загальнообов`язкового пенсійного страхування;

-повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів;

-видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру (додаток 7). Скановані розписка та пам`ятка пенсіонеру зберігаються в електронній пенсійній справі.

108.Однак, ГУ ПФУ в Харківській області не здійснено жодних дій, спрямованих на отримання відомостей, додаткових документів, на підставі яких можна було б додатково підтвердити пільговий стаж позивача.

109.Також, суд звертає увагу позивача, що у нього наявне право надання до органу Пенсійного фонду додаткових документів, які б підтверджували пільговий стаж за Списком № 1.

110.Оскільки, ГУ ПФУ в Харківській області помилково здійснено висновок про відсутність необхідного віку у позивача, не зараховано період роботи до пільгового стажу за Списком № 1, не повідомлено про необхідність надання додаткових документів та відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1, суд визнає протиправним та скасовує рішення ГУ ПФУ в Харківській області від 26.04.2023 № 047050022077.

щодо зобов`язання вчинити певні дії

111.Згідно зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Законом № 475/97-ВР від 17.07.1997 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

112.З метою ефективного та повного захисту прав позивача, суд зобов`язує ГУ ПФУ в Харківській області:

-зарахувати до пільгового стажу ОСОБА_1 за Списком № 1 період роботи з 03.09.2001 по 31.12.2006;

-повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 19.04.2023 про призначення пенсії та прийняти рішення у встановленому порядку, з урахуванням наданої судом у цьому рішенні правової оцінки.

113.При цьому, не підлягають задоволенню вимоги щодо зобов`язання відповідача призначити та виплачувати пенсію, оскільки вказані вимоги є передчасними та зазначеним діям передує належний розгляд заяви про призначення пенсії.

114.Вирішуючи питання щодо органу Пенсійного фонду, який має обов`язок щодо поновлення порушеного права позивача, суд зазначає, що пунктом 4.2 Порядку № 22-1, у редакції на час подання заяви про призначення пенсії, визначено, що після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

115.У зв`язку із чинністю вказаної норми Порядку № 22-1 ГУ ПФУ в Харківській області розглянуто заяву позивача про призначення пенсії, який у розглянутому спорі є органом, що призначає пенсію.

116.Таким чином, суд зобов`язує ГУ ПФУ в Харківській області вчинити дії, направлені на поновлення порушених ним прав позивача.

VІІ. ВИСНОВОК СУДУ

117.При вирішення спору по суті враховані правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні від 21.04.2021 у зразковій справі № 360/3611/20 з урахуванням постанови Великої Палати Верховного Суду від 03.11.2021, оскільки у цій справі правовідносини є подібними, та стосуються набуття права на призначення пенсії на пільгових умовах позивачем, що досяг пенсійного віку, визначеного статтею 13 Законом № 1788-ХІІ, у редакції чинній до внесення змін Законом № 213-VІІІ, після набрання чинності Законом № 2148-VІІІ та після ухвалення 23.01.2020 Конституційним Судом України рішення № 1-р/2020 у справі № 1-5/2018(746/15).

118.Пільгові умови відповідно до яких призначається пенсія (Список № 1 або Список № 2) не є визначальним для вирішення спору та не свідчить про наявність значних розбіжностей у фактичних обставинах справ, що унеможливлювали б урахування висновків Великої Палати Верховного Суду, викладених у постанові за результатами розгляду зразкової справи № 360/3611/20, у ході розгляду цієї справи.

119.Судом не встановлено та матеріалами справи не підтверджено, що ГУ ПФУ в Дніпропетровській області приймались рішення за наслідками розгляду заяви позивача від 19.04.2023 про призначення пенсії.

120.ГУ ПФУ в Дніпропетровській області здійснено лише направлення позивачу рішення про відмову у призначенні пенсії, яке прийняте ГУ ПФУ в Харківській області.

121.З урахуванням вище викладеного, суд відмовляє у задоволенні позовних вимог викладених до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області, оскільки зазначеним управлінням не вчинялось будь-яких дій та не приймалось будь-яких рішень пов`язаних з розглядом заяви позивача від 19.04.2023, а отже права позивача ГУ ПФУ в Дніпропетровській області не порушені.

122.Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, у тому числі із виходом за межі позову, із присудженням на користь позивача понесених судових витрат на сплату судового збору за подання позову немайнового характеру.

123.Керуючись статтями 241-246, 263 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

124.Адміністративний позов ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ; код НОМЕР_6 ; місце реєстрації: АДРЕСА_1 ; місце проживання: АДРЕСА_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (код 14099344; майдан Свободи, 5, Держпром, 3. Під`їзд, 2 поверх, м. Харків, 61022), Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (код 21910427; вул. Набережна Перемоги, 26, м. Дніпро, 49094) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

125.Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області щодо незарахування ОСОБА_1 до пільгового стажу за Списком № 1 періоду роботи з 03.09.2001 по 31.12.2006.

126.Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області про відмову у призначенні пенсії від 26.04.2023 №047050022077.

127.Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області:

-зарахувати до пільгового стажу ОСОБА_1 за Списком № 1 період роботи з 03.09.2001 по 31.12.2006;

-повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 19.04.2023 про призначення пенсії та прийняти рішення у встановленому порядку, з урахуванням наданої судом у цьому рішенні правової оцінки.

128.У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

129.Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 1073,60 грн.

130.Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

Дата ухвалення рішення03.07.2023
Оприлюднено05.07.2023
Номер документу111942631
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/11204/23

Постанова від 09.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 21.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 03.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні