Постанова
від 27.06.2023 по справі 560/4883/21
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/4883/21

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Петричкович А.І.

Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.

27 червня 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Ватаманюка Р.В. Капустинського М.М. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Чорнокнижник О.В.,

представника позивача: Підлісного О.В.,

представника позивача: Шпака А.П.,

представника відповідача: Лавренюка А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання дій протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер» звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області про визнання протиправними дій ГУ ДПС у Хмельницькій області в частині винесення наказу № 493-П від 01.03.2021 про проведення фактичної перевірки ТОВ «Лідер», проведення вказаної перевірки та складання за її результатами акту фактичної перевірки № 1106/22-01-09-01/31494536 від 10.03.2021, визнання протиправними дій ГУ ДПС у Хмельницькій області в частині винесення наказу № 494-П від 01.03.2021 про проведення фактичної перевірки ТОВ «Лідер», проведення вказаної перевірки та складання за її результатами акту фактичної перевірки № 1105/22-01-09-01/31494536 від 10.03.2021, скасування податкових повідомлень-рішень від 06.04.2021 № 3692/0901, 06.04.2021 № 3691/0901, № 3689/0901, № 3687/0901.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2021 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12 січня 2022 року, адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії ГУ ДПС у Хмельницькій області в частині порядку проведення з 3 березня 2021 року по 10.03.2021 фактичної перевірки ТОВ «Лідер» на підставі наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 01.03.2021 № 493-П «Про проведення фактичної перевірки». Визнано протиправними дії ГУ ДПС у Хмельницькій області в частині порядку проведення з 3 березня 2021 року по 10.03.2021 фактичної перевірки ТОВ «Лідер» на підставі наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 01.03.2021 № 494-П «Про проведення фактичної перевірки». Визнано протиправними дії ГУ ДПС у Хмельницькій області в складанні за результатами фактичної перевірки ТОВ «Лідер» на підставі наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 01.03.2021 № 493-П «Про проведення фактичної перевірки», акта фактичної перевірки від 10.03.2021 № 1106/22-01-09-01/31494536. Визнано протиправними дії ГУ ДПС у Хмельницькій області в складанні за результатами фактичної перевірки ТОВ «Лідер» на підставі наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 01.03.2021 № 494-П «Про проведення фактичної перевірки», акта фактичної перевірки від 10.03.2021 № 1105/22-01-09-01/31494536. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення: від 06.04.2021 № 3692/0901, яким ГУ ДПС у Хмельницькій області застосувало до ТОВ «Лідер» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 33000 грн, від 06.04.2021 № 3691/0901, яким ГУ ДПС у Хмельницькій області застосувало до ТОВ «Лідер» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 40000 грн, від 06.04.2021 № 3689/0901, яким ГУ ДПС у Хмельницькій області застосувало до ТОВ «Лідер» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 40000 грн, від 06.04.2021 № 3687/0901, яким ГУ ДПС у Хмельницькій області застосувало до ТОВ «Лідер» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 34000 грн. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 19.10.2022 скасовані рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.10.2021 та постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду від 12.01.2022 та справу №560/4883/21 направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

За наслідками нового розгляду Хмельницький окружний адміністративний суд ухвалив рішення від 31 січня 2023 року, яким позовні вимоги задоволено частково:

- визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 06.04.2021 № 3692/0901та від 06.04.2021 № 3687/0901.

- в решті позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду, сторони подали апеляційні скарги, в яких, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просять суд: позивач - скасувати рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволені позовних вимог та прийняти в цій частині нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити; відповідач - скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

В судовому засіданні представники сторін підтримали доводи своїх апеляційних скарг та просили суд задовольнити їх.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що 01.03.2021 Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області винесено наказ №493-П, яким вирішено провести фактичну перевірку ТОВ "Лідер" за адресою: Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Князів Коріатовичів, 25/б з 01 березня 2021 року, тривалістю 10 діб, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.

За наслідками проведеної перевірки відповідачем 06.04.2021 на підставі акта перевірки №1105/22-01-09-01/31494536 від 10.03.2021 винесено наступні оскаржувані податкові повідомлення-рішення:

- № 3691/0901, яким позивачу за порушення п. 12 підрозділу 5 розділу ХХ, п.п. 230.1.2 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1 1 ст. 128-1,абз. 3 п.п.18 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 40 000 грн;

- № 3692/0901, яким позивачу за порушення п.п. 230.1.2 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1 1 ст. 128-1 ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 33 000 грн;

01.03.2021 Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області винесено наказ № 494-П, яким вирішено провести фактичну перевірку ТОВ "Лідер" за адресою: Хмельницька область, м. Кам`янець-Подільський, вул. Привокзальна, 21А з 01 березня 2021 року, тривалістю 10 діб, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального.

За наслідками проведеної перевірки відповідачем 06.04.2021 на підставі акта перевірки №1106/22-01-09-01/31494536 від 10.03.2021 винесено наступні оскаржувані податкові повідомлення-рішення:

- № 3689/0901, яким позивачу за порушення п. 12 підрозділу 5 розділу ХХ, п.п. 230.1.2 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1 1 ст. 128-1,абз. 3 п.п.18 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 40 000 грн;

- № 3687/0901, яким позивачу за порушення п.п. 230.1.3 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1 1 ст. 128-1 ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 34 000 грн;

Не погоджуючись з висновками оскаржуваних актів індивідуальної дії, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінюючи спірні правовідносини, які виникли між сторонами, та доводи апеляційних скарг, колегія суддів враховує наступне.

За приписами п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з п.81.1 ст.81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

Судом першої інстанції встановлено, що заступником начальника Головного управління ДПС у Хмельницькій області, керуючись пп.20.1.10 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 та на підставі пп.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, наказано провести фактичну перевірку ТОВ "Лідер" за адресами: м. Кам`янець-Подільський вул. Князів Коріатовичів, 25б та вул. Привокзальна, 21А з 01.03.20221, тривалістю 10 діб, відповідно до наказів №493-П та №494-П від 01.03.2021 (арк. спр.13-14, т.1).

Відповідно до Направлень на перевірку №376 та №377 від 01.03.2021 вони виписані головному державному ревізор - інспектору Галишуку І.І. та головному державному ревізор - інспектору Прошкіну В.М. щодо перевірки ТОВ "Лідер" за адресою: м. Кам`янець-Подільський вул. Привокзальна, 21А на 10 діб. На цих направленнях зроблено запис про пред`явлення посвідчень, направлень та вручення копії наказу про проведення фактичної перевірки ОСОБА_1 з датою 01.03.2021 та підпису особи (том 1, а.с.44-45).

Актом фактичної перевірки за №1105/22-01-09-01/ НОМЕР_1 від 10.03.2021 підтверджується, що перевірка ТОВ "Лідер" за адресою: м. Кам`янець-Подільський вул. Привокзальна, 21А розпочалася 03.03.2021 о 11 год. у присутності ОСОБА_1 і закінчилась 10.03.2021 о 16 год. 50 хв. (том 1, а.с. 46-47).

Згідно з Актом за №95/22-01-09-01/ НОМЕР_1 від 10.03.2021 ОСОБА_1 після ознайомлення з актом фактичної перевірки відмовився від його підписання (том 1, а.с. 48).

Відповідно до наказу №1-ВД від 03.03.2021 та посвідчення на відрядження директор ТОВ "Лідер" ОСОБА_1 03.03.2021 перебував у відрядженні у м. Хмельницькому (том1, а.с. 19-21,).

Враховуючи, що дата направлень на перевірку №376 та №377 - 01.03.2021 співпадає з датою ознайомлення з ними ОСОБА_1 - 01.03.2021, про що свідчить його підпис на цих направленнях, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що фактична перевірка ТОВ "Лідер" за адресою: м. Кам`янець-Подільський вул. Привокзальна, 21А розпочалась 01.03.2021, а не 03.03.2021.

Зазначений висновок підтверджується також наказом №1-ВД від 03.03.2021 та посвідченням на відрядження, відповідно до якого директор ТОВ "Лідер" Кучерявий Б.О. 03.03.2021 перебував у відрядженні у м. Хмельницькому, тому не міг бути присутнім 03.03.2021 на перевірці.

Аналогічні обставини встановлено судом щодо направлень на перевірку №378 та №379 від 01.03.2021, які вручені ОСОБА_2 01.03.2021 (том 1 .66-68).

Отже, відповідач 03.03.2021 не пред`явив позивачу направлення на перевірку та не вручив копії наказу про проведення фактичної перевірки, що є порушенням положень п.81.1 ст.81 ПК України.

Водночас, доводи апелянта про те, що відповідач не мав законного права для проведення перевірки та відповідно прийняті за наслідками такої перевірки рішення є протиправними, колегія суддів не бере до уваги, оскільки, як було обгрунтовано зазначено судом першої інстанції, за наявності підстав для недопуску до перевірки, позивач допустив відповідача до фактичної перевірки 03.03.2021, за результатом якої контролюючим органом складено Акти фактичної перевірки за №1105/22-01-09-01/ НОМЕР_1 від 10.03.2021 і за №1106/22-01-09-01/31494536 від 10.03.2021, тому суд надає оцінку обставинам, зафіксованим у цих актах та винесеним на підставі них рішенням контролюючого органу.

Так, за наслідками проведеної перевірки відповідач склав акти перевірки № 1105/22-01-09-01/ НОМЕР_1 та № 1106/22-01-09-01/31494536 від 10.03.2021 (арк. спр.15-18, т.1) і виніс податкові повідомлення-рішення.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення №3687/0901 від 06.04.2021 за порушення пп. 230.1.3 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1. 1 ст. 128-1 ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 34 000 гривень.

Згідно з податковим повідомленням-рішенням №3689/0901 від 06.04.2021 за порушення п. 12 підрозділу 5 розділу ХХ, пп. 230.1.2 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1 1 ст. 128-1, абз. 3 пп.18 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 40 000 гривень.

Відповідно до податкового повідомлення-рішення №3691/0901 від 06.04.2021 за порушення п. 12 підрозділу 5 розділу ХХ, пп. 230.1.2 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1. 1 ст. 128-1, абз. 3 пп.18 підрозділу 5 розділу ХХ ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 40 000 гривень.

Згідно з податковим повідомленням-рішенням №3692/0901 від 06.04.2021 за порушення пп. 230.1.3 п. 230 ст. 230 ПК України, на підставі підпункту 54.3.3. пункту 54.3 статті 54, п. 128-1. 1 ст. 128-1 ПК України визначено суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 33 000 гривень.

Відповідно до п.128-1.1 ст.128-1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового, та/або масового витратоміра на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, та/або місці отримання/відпуску спирту етилового у виробництво продукції, визначеної у підпунктах "д" - "ж" підпункту 229.1.1 пункту 229.1 статті 229 цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового, та/або масовий витратомір.

Згідно з п.128-1.3 ст.128-1 ПК України, незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

Відповідно до пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Згідно з 230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України, розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Розпорядники акцизних складів, на акцизних складах яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно формувати дані лише про добовий фактичний обсяг реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов`язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Для цілей статей 230 - 233 цього Кодексу скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном), інші гази, бутан, ізобутан за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 обліковуються за умовним кодом 2711 у літрах, приведених до температури 15° C.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:

- обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;

- добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;

- добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15° C, крім показників паливороздавальних колонок та/або оливороздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.

Під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника визначення даних про обсяги залишків пального та обсяги обігу пального здійснюється у мірах повної місткості, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства, та/або за допомогою рулетки та метроштока або переносного (портативного) рівнеміра-аналізатора, які мають позитивний результат повірки, проведеної відповідно до законодавства. Застосування такого способу вимірювання може здійснюватися не більше 20 календарних днів поспіль (для акцизних складів, які є місцями роздрібної торгівлі пальним, на які отримано ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, - не більше 15 календарних днів поспіль) та не більше чотирьох разів протягом календарного року.

Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

Згідно з матеріалами справи позивача притягнуто до відповідальності за:

1) не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі;

2) незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального.

Відповідно до абзацу другого п.7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон 265/95-ВР) суб`єкти господарювання, які використовують РРО, зобов`язані подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв`язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті РРО або в пам`яті модемів, які до них приєднані.

Відповідно до абз. 26 ст.2 Закону №265/95 денний звіт - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його застосуванням.

Згідно з абз.11 пункту 2 "Загальних положень" "Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування" затвердженого наказом Кабінету міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199 2-звіт - денний звіт з обнуленням інформації в оперативній пам`яті та внесенням її до фіскальної пам`яті реєстратора.

Так, судом встановлено, що 10.03.2021 директором ТОВ «Лідер» у приміщенні ГУ ДПС у Хмельницькій області було надано контролюючому органу документи, зокрема, формуляри на паливороздавальні колонки типу «Шельф 100» 2КЕД 50-0,25-2-1-2 із серійними номерами № 1678 (дата повірки 04.05.2020), № 3240 (дата повірки 04.05.2020), № 485 (дата повірки 02.05.2018) і № 641 (дата повірки 04.05.2020) (том 1, а.с. 59-65), які розташовані на акцизних складах позивача та станом на 10.03.2021 не зареєстровані у Реєстрі, як витратоміри-лічильники.

Згідно з Довідкою 1 (Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри) на АЗС позивача в якості витратомірів-лічильників зареєстровано пристрої «DELPHI 485/Ехd/SS/К» із серійними (ідентифікаційними) номерами витратомірів № 42405, 42406, 42407, 42402, 42403, 42404. Ці ж пристрої у Довідці 1 були зареєстровані як рівнеміри-лічильники.

Отже, позивач не спростував висновків відповідача щодо використання на своїх акцизних складах паливороздавальних колонок типу «Шельф 100» 2КЕД 50-0,25-2-1-2, які не зареєстровані у встановленому порядку, що є порушенням 230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо необґрунтованості висновків контролюючого органу , колегія суддів враховує, що оператори АЗС не надали працівникам податкового органу фактичного доступу до об`єктів перевірки. Отже висновки відповідача ґрунтуються на дослідженні первинних документів, які були надані керівником ТОВ "Лідер" 10.03.2021 в приміщенні податкового органу.

Таким чином, доводи апеляційної скарги позивача про необґрунтованість висновків суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги відповідача про правомірність винесення податкових повідомлень-рішень від 06.04.2021 р. №3687/0901 та №3692/0901, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до абз. 2 п. 7 Порядку № 891, інформація, зазначена в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами

Тобто, дані витратомірів та рівнемірів вносяться до електронних документів не в ручному режимі, а автоматично.

Пунктом 12 Порядку № 891 визначено, що формат даних, структура Реєстру та форма електронних документів для наповнення Реєстру визначаються Мінфіном.

Так, відповідно до п. 1 Розділу ІІ Формату даних та структури Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 27.11.2018 р. №944, реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм:

- довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі - Довідка 1);

- довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі - Довідка 2).

Так, згідно з інформацією з бази даних ІС «Податковий блок» підсистеми «Реєстрація ПП" контролюючим органом встановлено, що:

- ТОВ «Лідер» не подавало або подавало з порушенням терміну (не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною) звіти про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1015485 (м. Кам`янець-Подільський, вул. Привокзальна 21а) за 33 доби, а саме: 16.12.2020, 17.12.2020, 18.12.2020, 19.12.2020, 24.12.2020, 25.12.2020, 26.12.2020, 31.12.2020, 01.01.2021, 02.01.2021, 06.01.2021, 07.01.2021, 08.01.2021, 09.01.2021, 16.01.2021, 21.01.2021, 22.01.2021, 23.01.2021, 24.01.2021, 25.01.2021, 29.01.2021, 30.01.2021, 05.02.2021, 06.02.2021, 12.02.2021, 13.02.2021, 19.02.2021, 20.02.2021, 26.02.2021, 27.02.2021, 05.03.2021, 06.03.2021, 07.03.2021;

- ТОВ «Лідер» не подавало або подавало з порушенням терміну (не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною) звіти про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1015486 (м. Кам`янець-Подільський, вул. Князів Коріатовичів 25б за 34 доби, а саме: 16.12.2020, 17.12.2020, 18.12.2020, 19.12.2020, 24.12.2020, 25.12.2020, 26.12.2020, 31.12.2020,01.01.2021,02.01.2021, 06.01.2021, 07.01.2021, 08.01.2021, 09.01.2021, 16.01.2021, 21.01.2021, 22.01.2021, 23.01.2021, 24.01.2021, 25.01.2021, 29.01.2021, 30.01.2021, 03.02.2021, 05.02.2021, 06.02.2021, 12.02.2021, 13.02.2021, 19.02.2021, 20.02.2021, 26.02.2021, 27.02.2021, 05.03.2021, 06.03.2021, 07.03.2021.

Судом першої інстанції встановлено та не спростовано під час апеляційного розгляду справи, що позивачем подавалась довідка 2 за кожен день роботи АЗС. Підтвердженням направлення Довідки 2 є засвідчені копії довідок 2 та квитанції № 1 про їх відправлення та отримання відповідачем. Проте дані звіти невчасно були доставлені до ГУ ДПС в Хмельницькій області із ДПС України.

Таким чином, доводи апеляційної скарги відповідача не спростовують правильність висновків суду першої інстанції про відсутність в діях позивача порушення податкового законодавства, передбаченого пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України і протиправність податкового повідомлення-рішення №3687/0901 від 06.04.2021 та податкового повідомлення-рішення №3692/0901 від 06.04.2021.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 77 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315,316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційні скарги Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Товариства з обмеженою відповідальністю "Лідер" залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку виключно з підстав, передбачених ч.4 ст.328 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі 06 липня 2023 року.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Ватаманюк Р.В. Капустинський М.М.

Дата ухвалення рішення27.06.2023
Оприлюднено10.07.2023
Номер документу112041870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/4883/21

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 27.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 27.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні