Рішення
від 27.06.2023 по справі 826/5289/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

27.06.2023Справа № 826/5289/18 За позовом 1. Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний", Одеська область, м. Южне

2. Заступника керівника Одеської обласної прокуратури, м. Одеса

в інтересах держави в особі Служби безпеки України, м. Київ

до 1. Фонду державного майна України, м. Київ

2. Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях, м. Одеса

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Ларс Експорт", м. Київ

про визнання протиправними дій, скасування рішення, -

Суддя Морозов С.М.

За участю представників сторін:

від позивача 1: Ільченко К.Р. (адвокат за довіреністю №103-13/20 від 29.05.2023 року);

від позивача 2: Вівдиченко О.І. (службове посвідчення №070085 від 01.03.2023 року)

від СБУ: Ярко О.Ю. (в порядку самопредставництва);

від відповідача-1: Ленько М.М. (в порядку самопредставництва);

від відповідача-2: не з`явились;

від третьої особи: не з`явились.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

30.03.2018 року Державне підприємство "Морський торговельний порт "Южний" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва суду з позовом до Фонду державного майна України та Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області, в якому просило:

- визнати неправомірними дії Фонду державного майна України щодо включення нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний", до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди;

- визнати незаконним конкурс, проведений Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Одеській області на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний", органом управління являється Міністерство інфраструктури України, а його результати недійсними.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.04.2018 року №826/5289/18 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.04.2018 року в справі №826/5289/18 вжито заходи забезпечення адміністративного позову та заборонено Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Одеській області вчиняти дії спрямовані на проведення конкурсу та укладення договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торговельний порт "Южний" за адресою: Одеська обл., м. Южне, вул. Берегова. 13, а саме:

- Відкриті складські площадки (пісочний комплекс), інв. № 10441, загальною площею 6800 кв.м., реєстровий № 04704790.1.АААИБЕ360;

- Споруда пульпопроводу інв. № 1626, довжина 52.5 пог.м., реєстр №04704790.1.АААИБЕ688;

- Благоустрій території інв. № 5316, рестр. № 04704790.1.АААИБЕ292, у тому числі: внутрішньооб`єктні дороги та площадки загальною площею 8665.5 кв. м., підкранові колії довжиною 132 пог.м., переливна камера площею 30.9 кв.м.;

- Залізобетонна огорожа режимного призначення (західна сторона) інв. № 10440. реєстр. № 04704790.1.АААИБН359. у т.ч. залізобетонна огорожа 700 м., металева огорожа 120 м.;

- Адміністративно-побутова будівля (пісочний комплекс) інв. № 49121, загальною площею 203,4 кв.м., реєстр. № 04704790.1 ФМКЦХЕ070;

- Будівельна частина (будівля) трансформаторної підстанції ТП-151 до інв. № 5316 (інв.25573), загальною площею 59.5 кв.м., реєстр. № 04704790.1.АААИБЕ591, у т.ч. профекторна щогла висотою 24 м, до вирішення даного спору по суті заявлених позовних вимог та набранням рішенням по даній справі законної сили.

При цьому, 11.04.2018 року до Окружного адміністративного суду міста Києва заступником прокурора Одеської області подано позовну заяву в інтересах держави в особі Міністерства інфраструктури України до Фонду державного майна України та Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача Державне підприємство "Морський торговельний парт "Южний", в якому прокурор просив:

- визнати неправомірними дії Фонду державного майна України щодо включення нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова, 13, обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торгівельний порт "Южний", до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди;

- визнати протиправними дії Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області щодо організації та проведення конкурсу на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, і обліковується на балансі державного підприємства "Морський торгівельний порт "Южний", органом управління якого є Міністерство інфраструктури України;

- визнати протиправним протокол від 14.03.2018 №7 засідання конкурсної комісії, проведеного з метою формування списку учасників для участі у конкурсі на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торгівельний порт "Южний";

- скасувати наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області від 14.03.2018 №246 про затвердження протоколу від 14.03.2018 №7 засідання конкурсної комісії з метою формування списку учасників для участі у конкурсі на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торгівельний порт "Южний";

- визнати протиправним протокол від 16.03.2018 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торгівельний порт "Южний";

- скасувати наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області від 19.03.2018 № 256 про затвердження протоколу від 16.03.2018 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торгівельний порт "Южний".

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.04.2018 року №826/5759/18 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду.

В подальшому ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.05.2018 року судом було об`єднано до спільного розгляду і вирішення адміністративні справи №826/5289/18 та №826/5759/18, присвоєно об`єднаним справам загальний №826/5289/18 та призначено справу до розгляду.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 липня 2018 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року, позов задоволено частково:

- визнано протиправними дії Фонду державного майна України по включенню нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, яке обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торгівельний порт "Южний", до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди.

- визнано протиправними дії Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області щодо організації та проведення конкурсу на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, і обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торгівельний порт "Южний", органом управління якого є Міністерство інфраструктури України.

- скасовано накази Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області від 14.03.2018 № 246 про затвердження протоколу від 14.03.2018 № 7 засідання конкурсної комісії з метою формування списку учасників для участі у конкурсі на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торгівельний порт "Южний" та від 19.03.2018 № 256 про затвердження протоколу від 16.03.2018 № 8 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП "Морський торгівельний порт "Южний".

Верховний Суд постановою від 16 серпня 2021 року рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 липня 2018 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 листопада 2018 року - скасував, а провадження в адміністративній справі №826/5289/18 - закрив.

Роз`яснив, що розгляд цієї справи віднесено до суду господарської юрисдикції та що позивачі мають право протягом десяти днів з дня отримання копії постанови звернутися до Верховного Суду із заявою про направлення справи за встановленою юрисдикцією.

6 вересня 2021 року до Верховного Суду надійшла заява Заступника керівника Одеської обласної прокуратури про направлення справи за встановленою юрисдикцією.

Ухвалою Верховного суду від 07.09.2021 року справу №826/5289/18 за позовом Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" та Заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі Міністерства інфраструктури України до Фонду державного майна України, Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Одеській області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ларс Експорт", про визнання протиправними дій, скасування рішення - направлено до Господарського суду міста Києва.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, матеріали №826/5289/18 передані на розгляд судді Морозову С.М.

Ухвалою від 24.09.2021 року позовні заяви Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" та Заступника прокурора Одеської області залишено без руху та встановлено Державному підприємству "Морський торговельний порт "Южний" та Заступнику прокурора Одеської області строк на усунення недоліків позовних заяв.

12.10.2021 року від Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" до суду надійшла позовна заява на виконання вимог ухвали суду.

09.11.2021 року від Заступника прокурора Одеської області до суду надійшла позовна заява на виконання вимог ухвали суду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.11.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 14.12.2021.

14.12.2021 до суду від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що спірні об`єкти включались до об`єктів оренди за пропозицією Мінінфраструктури як такі, що перебувають в сфері органів управління і тимчасово не використовуються та можуть бути передані в оренду, а тому, Фонд не діяв одноосібно. Відповідачем-1 вказано, що спірне державне майно не є цілісним майновим комплексом, а тому Мінінфраструктури розглядав таке майно як індивідуально визначене. При цьому, оскільки лист про відкликання згоди на передачу майна в оренду надійшов до Фонду після прийняття рішення щодо умов та строків проведення конкурсу, відповідно, Фонд не мав підстав для скасування конкурсу.

В підготовчому засіданні 14.12.2021 судом було продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та оголошено перерву до 15.02.2022.

16.12.2021 до суду від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях надійшла заява, відповідно до якої останнє зазначає про те, що позов у справі №826/5289/18 подано до відповідача-2 - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області (код ЄДРПОУ 20984091), а саме установи якої вже не існує, тоді як згідно з витяг з ЄДРПОУ є юридична особа Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (код ЄДРПОУ 43015722), а тому просить позов залишити без руху.

Ухвалою від 15.02.2022 року здійснено заміну відповідача-2 у справі №826/5289/18 - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області на його правонаступника - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (65048, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, 15; код ЄДРПОУ 43015722).

В засіданні 15.02.2022 року в справі оголошено перерву до 29.03.2022 року.

22.02.2022 до суду від Міністерства інфраструктури України надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що Розпорядженням КМУ від 24.03.2021 року №240-р передано нерухоме майно та окреме індивідуально визначене майно із сфери управління Мінінфраструктури до сфери управління СБУ.

Однак, засідання 29.03.2022 року не відбулось у зв`язку з введенням на території України воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року станом на 30 діб Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", а в подальшому, продовженням строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Закону України про затвердження Указу президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" №2119-ІХ (реєстр. №7168) та продовженням строку дії воєнного стану згідно Закону України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 19.04.2022 №7300, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 години 25 квітня 2022 року строком на 30 діб до 25 травня 2022 року, а також продовженням 22 травня 2022 року Верховна Рада прийняла Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22.05.2022 № 2263-ІХ, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 година 25 травня 2022 року строком на 90 діб, - до 23 серпня 2022 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 29.06.2022 підготовче засідання у справі призначено на 26.07.2022.

26.07.2022 до суду від Міністерства інфраструктури України надійшло клопотання про заміну процесуального правонаступника, а саме Міністерства інфраструктури України на Службу Безпеки України.

В підготовчому засіданні 26.07.2022 судом було оголошено перерву до 13.09.2022.

29.07.2022 до суду від Міністерства інфраструктури України надійшло клопотання про долучення доказів до матеріалів справи.

В підготовчому засіданні 13.09.2022 судом було оголошено перерву до 18.10.2022.

19.09.2022 до суду від позивача-2 надійшли пояснення щодо заміни Міністерства інфраструктури України на його правонаступника - Службу Безпеки України.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.10.2022 замінено Міністерство інфраструктури України його правонаступником - Службою Безпеки України.

Також в підготовчому засіданні 18.10.2022 судом було оголошено перерву до 29.11.2022.

29.11.2022 до суду від Служби безпеки України надійшли пояснення, в яких зазначено, що за характеристиками переліку майна виставленого відповідачем на конкурс вбачається, що таке майно є цілісним майновим комплексом у розумінні дії норми закону. СБУ зазначено, що відповідачем-2 не було дотримано 40 денний строк між публікацією та проведенням конкурсу, до того ж публікації не в повному обсязі вказані відомості. Також СБУ вказано, що 01.02.2018 року листом №615/02/155/18 ДП повідомляло відповідача-2 про те, що балансоутримувач майна використовує спірні об`єкти для власних потреб та вони задіяні в основній виробничій діяльності підприємства і не можуть розглядатись як об`єкти оренди.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.11.2022 учасників справи повідомлено про те, що підготовче засідання не відбулось у зв`язку з оголошенням повітряної тривоги в м. Києві. Наступне засідання у справі призначено на 07.02.2023.

В підготовчому засіданні 07.02.2023 судом було оголошено перерву до 21.03.2023.

15.03.2023 до суду від Служби безпеки України надійшло клопотання про долучення нової редакції пояснень.

15.03.2023 до суду від представника Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" надійшла заява про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.03.2023 задоволено заяву представника Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

20.03.2023 на електронну пошту суду від відповідача-2 надійшла заява з відзивом, в якому зазначено, що Мінінфраструктури відізвано лист-згоду на передачу майна в оренду, а також ухвалою слідчого судді Приморського райсуду м. Одеси накладено арешт на майно, яке пропонувалось до передання в оренду. Окрім того, договір оренди не укладався. При цьому, відповідачем-2 вказано, що на запит Регіонального відділення органом управління зазначено, що майна, яке підпадає під заборону, у переліку нерухомого майна, який запропоновано до оренди, не виявлено. Також, Мінінфраструктури відізвано лист-згоду після прийняття комісією регіонального відділення щодо умов та строків проведення конкурсу, тому комісія не розглядала цю пропозицію, оскільки він порушує порядок проведення конкурсу. Також відповідачем-2 вказано, що прожекторна щогла не є системою сигналізації, оскільки на передачу цього об`єкту в оренду була надана згода органом управління без зазначення того, що щогла є портовою системою інфраструктури і спорудою зв`язку і що не підлягає оренді, а майданчик, на якому розташований об`єкт оренди, не примикає до основної території порту, а знаходиться на протилежній стороні та використовується лише для освітлення.

В підготовчому засіданні 21.03.2023 судом було оголошено перерву до 02.05.2023.

28.03.2023 до суду засобами поштового зв`язку від відповідача-2 надійшов відзив, який є аналогічним тому, що надійшов на електронну пошту суду.

04.04.2023 до суду від позивача-2 надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що строк проведення конкурсу Фондом порушено. Також, виставлене на конкурс майно є цілісним майновим комплексом і доводи відповідача щодо протилежного є хибними.

11.04.2023 до суду від відповідача-1 надійшли додаткові пояснення, в яких зазначено, що позов прокурора в особі державного органу до держави в особі фонду унеможливлює наявність спору.

Ухвалою від 02.05.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 27.06.2023 року.

В засіданні 27.06.2023 року судом було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

У засіданнях здійснювалась фіксація судового процесу технічним засобами у відповідності до статті 222 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

25.01.2017 в ДП «МТП «Южний» проведена позапланова інвентаризація об`єктів дільниці будівельних матеріалів (пісочний комплекс).

У зв`язку з цим, та у доповнення до листа ДП «МТП «Южний» від 23.06.2016 №3847/01/116/16, останнім надано до Міністерства інфраструктури України та регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області оновлений перелік об`єктів нерухомого майна, які перебувають на балансі підприємства і тимчасово не використовуються, та які відповідно до вимог чинного законодавства України можуть розглядатися як потенційні об`єкти для передачі в оренду, а саме:

- споруда пульпопроводу (інв.№ 1626), довжиною 52,5 пог.м., реєстровий №04704790.1.АААИБЕ688;

- благоустрій території (інв. № 5316), реєстровий № 04704790.1.АААИБЕ292, у тому числі:

- внутрішньооб`єктні дороги та площадки загальною площею - 8665,6 кв.м., підкранові колії довжиною 132 пог.м.; переливна камера - площею 30,9 кв.м.;

- залізобетонна огорожа режимного призначення (західна сторона) (інв. № 10440), реєстровий №04704790.1.АААИБЕ359, у т.ч.: залізобетонна огорожа довжиною - 700м,; металева огорожа - 120м.

- відкриті складські площадки, (пісочний комплекс), (інв. №10441), загальною площею 6800 кв. м., реєстровий №04704790.1.АААИБЕ360;

- адміністративно-побутова будівля (пісочний комплекс), (інв. № 49121), загальною площею 203,4 кв.м., реєстровий №04704790.1.ФМКЦХЕ070;

- ТП-151 Будівельна частина (будівля) до інв. №5316 (інв. № 25573), загальною площею 59,5 кв.м., реєстровий №04704790.1 .АААИБЕ591, у тому числі прожекторна щогла висотою 24м.

Також, повідомлено, що в межах пісочного комплексу розташовані внутрішні мережі зв`язку (інв. №563) та зовнішні мережі електротехнічної частини (інв. № 25542), які не є окремими об`єктами, а відносяться до загальної системи інженерної інфраструктури і споруд зв`язку, енергопостачання підприємства та не можуть розглядатися як потенційні для передачі в оренду згідно з чинним законодавством України.

Листом від 27.03.2017 № 2586/16/10-17 органом, уповноваженим управляти державним майном - Міністерством інфраструктури України надано згоду на укладання Договору оренди з викладеними умовами.

В подальшому, регіональним відділенням оголошено конкурс на право укладення договору оренди державного нерухомого майна за адресою: Одеська обл., м. Южне, вул. Берегова, 13, які обліковуються на балансі ДП «Морський торговельний порт «Южний».

Так, 25 грудня 2017 року в газеті «Відомості приватизації» № 101-102 (1121-1122) Регіональне відділення опубліковано оголошення про намір передати в оренду об`єкти державної власності.

Своїм листом від 03.01.2018 №07-06-00023, регіональне відділення звернулось до Міністерства інфраструктури щодо надання пропозицій стосовно умови конкурсу, передбаченою абз. 6 п. 5 Порядку проведення конкурсу.

Міністерство своїм листом від 25.01.2018 №826/16/10-17 підтвердило свою згоду на передачу в оренду державного майна з умовами, викладеними в листі від 27.03.2017 № 2586/16/10-17.

05.02.2018 Регіональне відділення звернулося з листом № 11-06-00545 до ДП «МТП «Южний» з пропозицією щодо надання кандидатури представника органу уповноваженого управляти державним майном до складу конкурсної комісії.

ДП «МТП «Южний» у відповідь на вищевказаний лист повідомило РВ ДФМУ по Одеській області про те, що ДП «МТП «Южний», як балансоутримувач, не має повноважень самостійно приймати участь у роботі конкурсної комісії та крім того, повторно звернуло увагу відповідача-2 про намір підприємства, у зв`язку з гострою необхідністю збільшення переробної спроможності ДП «МТП «Южний», можливості отримання значних доходів від переробки та збільшення відрахування до державного бюджету, використовувати для власних потреб об`єкти пісочного комплексу, згідно чинного законодавства України.

05.03.2018 у офіційному виданні «Відомості приватизації» №19 (1143) Регіональне відділення Фонду розмістило офіційне оголошення про проведення конкурсу на право укладення договору оренди нерухомого державного майна, яке обліковується на балансі ДП «Морський торговельний порт «Южний», орган управління - Міністерство інфраструктури України.

Назва об`єкта оренди : адміністративно-побутова будівля площею 203,4 м.кв., будівля ТП-151 площею 59,5 кв.м.,у тому числі прожекторна щогла, відкриті складські площадки площею 6 800,00 м.кв., огорожа режимного призначення (бетонна) площею 700,00 пог.м. та огорожа режимного призначення (металева) площею 120,00 пог.м., споруда пульпопроводу площею 52,5 м.кв., благоустрій території з довжиною підкранової колії площею 132,0 пог.м., внутрішньооб`єктні дороги та площадки площею 8 565,60 м.кв., переливна камера площею 30,9 м.кв. Також зазначив інформацію про вартість об`єкта оренди, стартової орендної плати за базовий місяць, основні умови конкурсу, перелік документів та матеріалів, які має подати претендент, та визначив кінцевий строк для подання конкурсних пропозицій.

Також в оголошенні вказано, що конкурс буде проведено на 11-й календарний день після опублікування цієї інформації.

13.03.2018 Міністерство інфраструктури України направило лист відповідачу-2 №2408/16/10-18, яким повідомило, що Комісією з розгляду питань стосовно розпорядження майном від 13.03.2018 №03/15 прийнято рішення стосовно припинення процедури укладення договору оренди на зазначено державне майно. У зв`язку з цим, Мінінфраструктури відкликає згоду, надану листом від 27.03.2017 №2586/16/10-17.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській області повідомило про неможливість припинення конкурсу на право оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «МТП «Южний», у зв`язку з тим, що рішення конкурсної комісії Регіонального відділення щодо умов та строків проведення конкурсу прийнято 15.02.2018 та затверджено відповідним протоколом, інформація про що була надрукована в газеті «Відомості приватизації» від 05.03.2018 № 15 (1143).

В подальшому, відповідачем-2 14.03.2018 проведено засідання конкурсної комісії з метою формування списку учасників для участі і вказаному конкурсі, яке зафіксовано протоколом № 7 та затверджено відповідним наказом відповідача-2 від 14.03.2018 № 246.

16.03.2018 проведено засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «МТП «Южний», за наслідками складено протокол №8 та затверджено відповідним наказом відповідача-2 від 19.03.2018 № 256.

Не погоджуючись з діями відповідачів щодо включення нерухомого державного майна, що обліковується на балансі ДП «МТП «Южний» до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди та щодо організації та проведення даного конкурсу, позивачі звернулися до суду з позовами.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та, враховуючи те, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини оренди об`єктів портової інфраструктури, що перебувають у державній власності, регулюються Законом України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 № 2269-XII (зі змінами та доповненнями), відповідно до ст.2 якого орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності. Державну політику у сфері оренди здійснюють: Кабінет Міністрів України, а також Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо державного майна; органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим; органи місцевого самоврядування - щодо майна, яке перебуває в комунальній власності.

Згідно абз.1, 2 ч.1 ст.5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» орендодавцями є Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю, крім майна, що належить до майнового комплексу Національної академії наук України та галузевих академій наук, а також майна, що належить вищим навчальним закладам та/або науковим установам, що надається в оренду науковим паркам та їхнім партнерам.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 вказаного Закону орендарями можуть бути господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу, інші юридичні особи та громадяни України, фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.

Згідно з ч. 6 ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» порядок проведення конкурсу для об`єктів, що перебувають у державній власності, визначається Кабінетом Міністрів України.

Процедуру проведення конкурсу на право оренди державного майна, зокрема цілісних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває у державній власності, визначено Порядком проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 №906 (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до абз.1, 2 п. 4 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906 передбачено, що оголошення про конкурс щодо цілісних майнових комплексів підприємств, організацій, їх структурних підрозділів та нерухомого майна площею 100 кв. метрів і більше або такого, що перебуває на балансі морського, річкового порту, аеропорту, публікується в газеті «Відомості приватизації» та за рішенням орендодавця в інших виданнях. Оголошення щодо інших об`єктів розміщуються в газеті «Відомості приватизації» та/або в республіканських Автономної Республіки Крим, обласних, міських у мм. Києві і Севастополі виданнях за місцем розташування об`єктів оренди. Оголошення про конкурс також оприлюднюється на веб-сайтах орендодавців.

Оголошення про конкурс публікується щодо цілісних майнових комплексів підприємств, організацій, їх структурних підрозділів не пізніше ніж за 40 календарних днів до дати проведення конкурсу; щодо нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна - не пізніше ніж за десять календарних днів до дати проведення конкурсу і повинне містити такі відомості:

- інформація про об`єкт (назва, місцезнаходження, у разі оренди цілісного майнового комплексу - також обсяг і основна номенклатура продукції, у тому числі тієї, що експортується, кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об`єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді);

- умови конкурсу;

- розмір гарантійного внеску, який становить шість стартових орендних плат. Гарантійний внесок може бути здійснений шляхом перерахування коштів на визначений в оголошенні про конкурс рахунок або шляхом надання банківської гарантії. При цьому банківська гарантія надається у вигляді безвідкличного резервного банківського акредитива (гарантії), який видається банком з кредитним рейтингом інвестиційного рівня або банком, акціонер якого володіє в ньому контрольним пакетом акцій (материнська компанія) і має кредитний рейтинг інвестиційного рівня. Під «інвестиційним рівнем» для цілей цього Порядку розуміють оцінку кредитного ризику банку або акціонера, що володіє в ньому контрольним пакетом акцій (материнська компанія), довгострокові незабезпечені облігації яких мають достатній рівень кредитоспроможності на рівні «ВВВ» або вище згідно з міжнародною рейтинговою шкалою, визнаною міжнародними рейтинговими агентствами, і які не мають на дату проведення конкурсу судових процесів з державним органом приватизації або будь-яким іншим органом державної влади України (далі - гарантійний внесок);

- реквізити рахунка та призначення платежу (для сплати гарантійного внеску);

- дата, час і місце проведення конкурсу;

- кінцевий строк прийняття пропозицій від претендентів (не більш як три робочих дні до дати проведення конкурсу);

- перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі.

Відповідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» цілісним майновим комплексом є господарський об`єкт з завершеним циклом виробництва продукції, робіт послуг з наданою йому земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними комунікаціями, системою енергопостачання.

За характеристиками переліку майна виставленого відповідачем на конкурс, вбачається, що таке майно є цілісним майновим комплексом у розумінні даної норми закону, отже виставлене на конкурс майно в сукупності є цілісним майновим комплексом, а саме пісочним комплексом, цілісним терміналом з територією, обладнанням, будівлями, енергокомунікаціями для виконання приймання, перевалки та зберігання вантажів, та огороджено режимною огорожею, що підтверджується техніко-економічним обґрунтуванням, рапортом від 31.01.2017 № 115-14/1783, листом від 01.02.2016 №654/01/116//16 ДП «Морський торгівельний порт «Южний».

Таким чином, до даного об`єкту оренди повинен застосовуватись особливий прядок передачі майна, та додаткові гарантії, які передбачають визначення в оголошенні про конкурс додаткової інформації щодо обсягу і основної номенклатури продукції, послуг, складу робочих місць, рівня прибутковості об`єкта за останні три роки, розміру дебіторської та кредиторської заборгованості, наявного майна в заставі, податковій заставі, в оренді, забороні.

Як вже зазналось, 05.03.2018 у офіційному виданні «Відомості приватизації» №19 (1143) Регіональне відділення Фонду розмістило офіційне оголошення про проведення конкурсу на право укладення договору оренди нерухомого державного майна, яке обліковується на балансі ДП «Морський торговельний порт «Южний», орган управління - Міністерство інфраструктури України (на момент вчинення оскаржуваних дій).

Також в оголошенні вказано, що конкурс буде проведено на 11-й календарний день після опублікування цієї інформації.

Аналіз зазначених норм в контексті спірних правовідносин, дає змогу діти висновку про те, що відповідачем 2 не було дотримано 40 денний строк між публікацією та проведенням конкурсу, так як оголошення про проведення конкурсу було опубліковано 05 березня 2018 року, а конкурс проведено 16 березня 2018 року всього лиш через 11 днів.

До того ж, в публікації не в повному обсязі вказані зазначені вище відомості, а від претендентів не отримано висновки органу Антимонопольного комітету про можливість передачі претендентам в оренду зазначеного майна. Таким чином порушено процедуру проведення конкурсу, а саме п. 4, п. 7 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906, що є підставою для визнання дій відповідача протиправними та скасування їх результатів.

Під час розгляду справи в судовому засіданні, з огляну на усні пояснення представників відповідачів, судом встановлено, що останніми, як на стадії оголошення конкурсу, так і безпосередньо під час його проведення, не були з`ясовані обставини щодо належності переданого в оренду нерухомого майна до цілісного майнового комплексу/індивідуально визначеного майна.

Разом з цим, пунктами 8, 9, 12, 13 означеного Порядку передбачено, що до складу комісії входять представники орендодавця, органу, уповноваженого управляти відповідним державним майном, а в разі розгляду питань захисту навколишнього природного середовища, дотримання умов належного утримання об`єктів соціально-культурного призначення - також органу місцевого самоврядування за місцем розташування об`єкта.

Комісія утворюється в кількості від п`яти до семи осіб. Склад комісії затверджується наказом орендодавця.

Комісія розпочинає роботу з моменту затвердження наказу про її створення.

Керує діяльністю комісії та організовує її роботу голова комісії, який призначається з числа представників орендодавця. Голова комісії скликає засідання комісії, головує на її засіданнях і організовує підготовку матеріалів для розгляду комісією.

Рішення комісії приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. Голова комісії має право вирішального голосу у разі рівного розподілу голосів членів комісії.

Як встановлено судом, в порушення п.8 Порядку, до складу конкурсної Комісії не увійшов представник органу, уповноваженого управляти відповідним державним майном - Міністерство інфраструктури України, що є грубим порушенням порядку проведення конкурсу.

Більше того, в матеріалах справи відсутні докази направлення до Міністерства інфраструктури України пропозицію щодо включення кандидатури представника органу, уповноваженого управляти відповідним державним майном до складу конкурсної комісії.

Отже, судом встановлено наявність підстав для висновку щодо порушення прав позивача внаслідок включення відповідачем-1 нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, яке обліковується на балансі державного підприємства «Морський торгівельний порт «Южний», до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди та щодо організації та проведення відповідачем-2 конкурсу на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, і обліковується на балансі державного підприємства «Морський торгівельний порт «Южний», органом управління якого є Міністерство інфраструктури України.

Відтак, з урахуванням вищевикладеного, суд вбачає законодавчо передбачені підстави для задоволення позовних вимог позивачів про визнання протиправними дій щодо Фонду державного майна України по включенню нерухомого державного, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, яке обліковується на балансі державного підприємства «Морський торгівельний порт «Южний», до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди та визнання протиправними дій Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області щодо організації та проведення конкурсу на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, і обліковується на балансі державного підприємства «Морський торгівельний порт «Южний», органом управління якого є Міністерство інфраструктури України, як і вимог по визнанню незаконним конкурсу, проведеного Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Одеській області на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний", органом управління являється Міністерство інфраструктури України, а його результати недійсними.

Враховуючи встановлені судом протиправні дії відповідачів стосовно організації та проведення даного конкурсу, відповідно задоволенню підлягають позовні вимого щодо скасування наказів Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області від 14.03.2018 №246 про затвердження протоколу від 14.03.2018 №7 засідання конкурсної комісії з метою формування списку учасників для участі у конкурсі на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «Морський торгівельний порт «Южний» та від 19.03.2018 №256 про затвердження протоколу від 16.03.2018 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «Морський торгівельний порт «Южний».

При цьому, посилання відповідача-2 на те, що Регіональне відділення Фонду державного майна України по Одеській області не мало можливості відміни проведення конкурсу на право оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «МТП «Южний», адже рішення конкурсної комісії Регіонального фонду щодо умов та строків проведення конкурсу прийнято 15.02.2018 та затверджене відповідним протоколом, судом відхиляються, адже як вбачається з наявного у матеріалах справи листа від 01.02.2018 №615/02/155/18, відповідача-2 повідомлено про те, що балансоутримувач майна використовує зазначені об`єкти для власних потреб та вони задіяні в основній виробничій діяльності підприємства, а тому не можуть розглядатися як об`єкти оренди.

Поряд з цим, задоволенню не підлягають позовні вимоги в частині визнання протиправними протоколів №7 від 14.03.2018 та № 8 від 16.03.2018, оскільки за своєю суттю є актами індивідуальними дії, які вже вичерпали свою дію.

Відповідно до ч. 3 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Вказані положення означають, що закон встановлює рівні можливості сторін і гарантує їм право на захист своїх інтересів. Принцип рівності учасників судового процесу перед законом і судом є важливим засобом захисту їх прав і законних інтересів, що унеможливлює будь-який тиск однієї сторони на іншу, ущемлення будь-чиїх процесуальних прав. Це дає змогу сторонам вчиняти передбачені законодавством процесуальні дії, реалізовувати надані їм законом права і виконувати покладені на них обов`язки.

У відповідності до статті 13 Господарського процесуального кодексу України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбаченим цим Кодексом.

Принцип змагальності тісно пов`язаний з процесуальною рівністю сторін і забезпечує повноту фактичного й доказового матеріалу, наявність якого є важливою умовою з`ясування обставин справи. Відповідно до вказаного принципу, особи, зацікавлені в результаті справи, вправі відстоювати свою правоту у спорі шляхом подання доказів; участі в дослідженні доказів, наданих іншими особами шляхом висловлення своєї думки з усіх питань, що підлягають розгляду у судовому засіданні. Змагальність є різновидом активності зацікавленої особи (сторони). Особи, які беруть участь у справі, вправі вільно розпоряджатися своїми матеріальними і процесуальними правами й активно впливати на процес з метою захисту прав і охоронюваних законом інтересів.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Надаючи оцінку іншим доводам сторін судового процесу судом враховано, що обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч. 5 ст. 236 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 238 Господарського процесуального кодексу України у мотивувальній частині рішення зазначається, зокрема, мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову, крім випадку, якщо аргумент очевидно не відноситься до предмета спору, є явно необґрунтованим або неприйнятним з огляду на законодавство чи усталену судову практику.

Враховуючи положення ч. 1 ст. 9 Конституції України та ратифікацію Законом України від 17.07.1997 №475/97-ВР Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і Першого протоколу та протоколів № 2,4,7,11 до Конвенції та прийняття Закону України від 23.02.2006 "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", суди також повинні застосовувати Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод (Рим, 4 листопада 1950 року) та рішення Європейського суду з прав людини як джерело права.

Зокрема, згідно рішення Європейського суду з прав людини у справі "Проніна проти України" від 18.07.2006 та у справі "Трофимчук проти України" у рішенні від 28.10.2010 п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент сторін. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім цього, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень.

За рішенням від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

З урахуванням усіх фактичних обставин справи, встановлених судом, інші доводи сторін не заслуговують на увагу, оскільки не впливають на вирішення спору у даній справі.

За таких обставин, дослідивши всі обставини справи, перевіривши їх наявними доказами, судом встановлено часткову обґрунтованість заявленого позову в зазначених вище частинах.

Судовий збір позивачів, відповідно до положень статті 129 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог, покладається на відповідачів у пропорційних до задоволених позовних вимогах частинах на користь кожного позивача, з урахуванням сплачених ними сум.

Керуючись статтями 73-74, 76-79, 86, 129, 232, 233, 237-238, 240-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії щодо Фонду державного майна України (ідентифікаційний код 00032945, адреса: 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9) по включенню нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, яке обліковується на балансі державного підприємства «Морський торгівельний порт «Южний», до переліку об`єктів державної власності, як потенційних об`єктів оренди.

3. Визнати протиправними дії Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області (ідентифікаційний код 20984091, адреса: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15) щодо організації та проведення конкурсу на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, і обліковується на балансі державного підприємства «Морський торгівельний порт «Южний», органом управління якого є Міністерство інфраструктури України.

4. Скасувати накази Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області (ідентифікаційний код 20984091, адреса: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15) від 14.03.2018 № 246 про затвердження протоколу від 14.03.2018 № 7 засідання конкурсної комісії з метою формування списку учасників для участі у конкурсі на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «Морський торгівельний порт «Южний» та від 19.03.2018 № 256 про затвердження протоколу від 16.03.2018 № 8 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на право укладання договору оренди державного майна, яке обліковується на балансі ДП «Морський торгівельний порт «Южний».

5. Визнати незаконним конкурс, проведений Регіональним відділенням Фонду Державного майна України по Одеській області (ідентифікаційний код 20984091, адреса: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15) на право оренди нерухомого державного майна, що розташоване за адресою: Одеська область, місто Южне, вулиця Берегова 13, обліковується на балансі Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний", органом управління являється Міністерство інфраструктури України, а його результати недійсними.

6. Стягнути солідарно з Фонду державного майна України (ідентифікаційний код 00032945, місцезнаходження: 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, буд. 18/9) та Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (ідентифікаційний код 20984091, адреса: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15) на користь Одеської обласної прокуратури (ідентифікаційний код 03528552, місцезнаходження: 65026, м. Одеса, вул. Пушкінська, 3) суму судового збору в розмірі 5 286,00 грн (п`ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень 00 копійок).

7. Стягнути солідарно з Фонду державного майна України (ідентифікаційний код 00032945, місцезнаходження: 01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, буд. 18/9) та Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївській областях (ідентифікаційний код 20984091, адреса: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15) на користь Державного підприємства "Морський торговельний порт "Южний" (ідентифікаційний код 04704790, місцезнаходження: 65481, Одеська область, м. Южне, вул. Берегова, 13) суму судового збору в розмірі 3 524,00 грн (три тисячі п`ятсот двадцять чотири гривни 00 копійок).

8. В іншій частині позову відмовити.

9. Після вступу рішення в законну силу видати накази.

10. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

11. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складене 07.07.2023 року.

Суддя С. МОРОЗОВ

Дата ухвалення рішення27.06.2023
Оприлюднено10.07.2023
Номер документу112057339
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про державну власність щодо оренди

Судовий реєстр по справі —826/5289/18

Постанова від 28.02.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 26.02.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Мачульський Г.М.

Постанова від 04.12.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 20.11.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 10.10.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 05.09.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 02.08.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Рішення від 27.06.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Морозов С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні