Справа № 445/1504/22
Провадження № 1-кс/445/599/23
УХВАЛА
про дозвіл на обшук
11 липня 2023 року слідчий суддя Золочівського районного суду Львівської областіОСОБА_1 , при секретарі судового засіданняОСОБА_2 , за участі слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в закритому судовому засіданні в м. Золочеві клопотання старшого слідчого СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про проведення обшуку у кримінальному провадженні №42022142210000037,
в с т а н о в и в:
старший слідчий СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 звернувся з клопотанням, що погоджене з прокурором Золочівської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_4 , про проведення обшуку у кримінальному провадженні №42022142210000037.
В обгрунтування клопотання слідчим зазначено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , вступивши в змову із невстановленими особами, шляхом подачі підроблених документів в обласні військові адміністрації на території України, здійснювала організацію незаконного внесення осіб в систему «Шлях» для їх подальшого виїзду за межі України у військовий стан з метою уникнення проходження військової служби під час мобілізації, із корисливих мотивів.
Відомості про вказане кримінальне правопорушення 28.09.2022 року внесено в Єдиний реєстр досудових розслідувань із правовою кваліфікацією ч.4 ст.358, ч.3 ст.332 КК України за №42022142210000037.
Під час досудового розслідування, відповідно до відповіді на доручення від оперативно-розшукового відділу ІНФОРМАЦІЯ_2 встановлено, що в ході проведення заходів, спрямованих на встановлення причетних осіб та їх рольову участь у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення, за результатами яких встановлено наступне. За результатами проведених оперативно-розшукових заходів в тому числі негласних слідчих (розшукових) дій, було задокументовано протиправні дії вчинені ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , щодо можливої організації незаконного переправлення громадянина України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Зокрема, було встановлено, що ОСОБА_5 , під час особистих телефонних розмов із вищевказаним громадянином повідомила останньому, що зможе організувати, за грошову винагороду в розмірі 6000 доларів США, внесення інформації про нього, використовуючи наявні протиправні зв?язки, до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», як потенційного волонтера та організацію його подальшого безперешкодного виїзду за межі території України. В подальшому, отримавши попередню згоду від громадянина ОСОБА_6 , щодо озвученої нею суми коштів за організацію його незаконного переправлення, ОСОБА_5 звернулася за допомогою до свого можливого пособника (з якою вона перебуває в злочинній змові та корисливих мотивів) - громадянки України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 ), щодо вчинення протиправних дій спрямованих на пошук громадської організації чи благодійного фонду, від імені якої буде направлено відповідне клопотання із вказанням завідомо неправдивих даних щодо гуманітарної мети поїздки на адресу Львівської обласної військової адміністрації про внесення громадянина ОСОБА_6 до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», а також подальше лобіювання чи усунення інших перешкод для позитивного розгляду вказаного клопотання щодо ОСОБА_6 . Проведеними оперативно-агентурними заходами, також підтверджується негласними слідчими (розшуковими) діями встановлено громадську організацію - ГО "АЙДАР ВОЛОНТЕРСЬКА ДОПОМОГА" /PUBLIC ORGANIZATION AIDAR VOLUNTETR HELP, ЄДРПОУ 39983172, зареєстрована 01.09.2015 року, за адресою: м. Львів, вул. Б. Хмельницького, керівник якої - громадянин України ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (фактично проживає за адресою: АДРЕСА_3 ), погодився, за грошову винагороду (сума коштів не встановлена), підготувати та направити пакет документів на адресу Львівської обласної військової адміністрації щодо внесення громадянина ОСОБА_6 до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», як волонтера та подальший його безперешкодний виїзд за межі території України. За отриманою в установленому Законом порядку інформацією встановлено, що ОСОБА_5 повідомила громадянина України ОСОБА_6 про те, що останній вже перебуває в телекомунікаційній системі «ШЛЯХ», та повинен підготуватися до виїзду за кордон, а саме на 06.07.2023 року. Також ОСОБА_5 було зазначено, що готівкові кошти в сумі 6000 доларів США потрібно буде передати водієві транспортного засобу (попередньо встановлено, що в якості водія може виступати громадянин України ОСОБА_8 ), який буде супроводжувати його до кордону та організовувати останньому зелений коридор під час проходження прикордонного контролю, а також проведення детального інструктажу по усім аспектам вказаної протиправної схеми.
Зокрема, встановлено, що громадянка ОСОБА_7 , використовуючи наявні зв`язки серед представників діючих громадських та благодійних організацій та перебуваючи в дружніх стосунках із ОСОБА_5 , можливо, надає останній пособницьку допомогу, яка полягає у включенні до списків водіїв-волонтерів, що подаються від громадських та благодійних організацій до Львівської військової адміністрації для внесення до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ» осіб, яких надає ОСОБА_5 , що вишукують можливість для виїзду з України під час дії правового режиму воєнного стану, а також, можливо, клопоче про їх позитивний розгляд Львівською військовою адміністрацією.
З матеріалів досудового розслідування на даний час неможливоотримати достатні відомості про обставини вчинення даного кримінального правопорушення, викриття злочинної схеми, встановлення усіх осіб, які можуть бути причетні до його вчинення, а тому з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання засобів вчинення кримінального правопорушення, виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем фактичного проживання ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , яка зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 .
Обшук за вказаною вище адресою необхідно провести з метою виявлення та вилучення: документів, щодо внесення інформації про осіб, які вишукують можливість для виїзду з України під час дії правового режиму воєнного до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», переміщення вказаних осіб через державний кордон України, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, технічних пристроїв збереження інформації, грошових коштів та інших речей, що мають значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення.
В судовому засіданні старший слідчий СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_9 дане клопотання підтримав з підстав наведених у ньому.
Вирішуючи питання щодо підставності заявленого клопотання, слідчий суддя виходить з наступного.
Із матеріалів клопотання, зокрема із повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_2 від 04.07.2023 вбачається зокрема, що за результатами проведених оперативно-розшукових заходів в тому числі НС(Р)Д було задокументовано протиправні дії вчинені громадянкою України ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , щодо можливої організації незаконного переправлення громадянина України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 . Зокрема було встановлено, що ОСОБА_5 , під час особистих телефонних розмов із вищевказаним громадянином повідомила останньому, що зможе організувати, за грошову винагороду в розмірі 6000 доларів США, внесення інформації про нього, використовуючи наявні протиправні зв?язки, до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», як потенційного волонтера тa організацію його подальшого безперешкодного виїзду за межі території України. В подальшому, отримавши попередню згоду від громадянина ОСОБА_6 щодо озвученої нею суми коштів за організацію його незаконного переправлення, ОСОБА_11 звернулася за допомогою до свого можливого пособника (з якою вона перебуває в злочинній змові та корисливих мотивів) - громадянки України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 ), щодо вчинення протиправних дій спрямованих на пошук громадської організації чи благодійного фонду, від імені якої буде направлено відповідне клопотання із вказанням завідомо неправдивих даних щодо гуманітарної мети на адресу Львівської обласної військової адміністрації про внесення громадянина ОСОБА_6 до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», а також подальше лобіювання чи усунення інших перешкод для позитивного розгляду вказаного клопотання в якому буде перебувати ОСОБА_6 .
Відповідно до інформації з Державного реєстру прав на нерухоме майно за номером інформаційної довідки: 338066063, приміщення житлової квартири розташованої за адресою: АДРЕСА_2 на праві приватної власності належить Територіальній громаді Львівської міської ради.
Також доводи клопотання підтверджуються наступними доказами: протоколом допиту свідка від 05.07.2023, протоколом допиту свідка від 09.06.2023, відомостями 7-го прикордонного карпатського загону Державної прикордонної служби України від 22.06.2023 № 5/1309-23, від 04.06.2023 № 5/1388-23, від 08.06.2023 5/1219-23, від 10.07.2023 № 5/1433-23.
Відповідно до ч.2 ст.237 КПК України, огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно за правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Частиною 1 ст. 233 КПК України передбачено загальні засади щодо недоторканості житла чи іншого володіння особи, відповідно до положень якої, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Крім того, слідчий суддя враховує, що згідно з ч. 5 ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
Так, у справі "Ізмайлов проти Росії" (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.) ЄСПЛ встановив, що для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити "особистий і надмірний тягар для особи".
Системний аналіз положень КПК України дає підстави для висновку, що застосування до ухвал слідчого судді про надання дозволу на обшук, огляд положень, які регламентують загальні вимоги щодо судового рішення можливо лише з врахуванням особливостей стадії досудового розслідування, яка є відмінною від судового розгляду. Таким чином, розглядаючи подане клопотання враховую положення КПК України щодо дотримання меж, які не розкривають таємницю досудового розслідування, а також практику ЄСПЛ, який неодноразово у своїх рішеннях зазначав, що хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Слідчим суддею, у судовому засіданні, не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на обшук становитиме особистий та надмірний тягар, таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.
Враховуючи викладене, слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, долучені до нього документи, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку вважає, що наявні у провадженні докази, передбачені параграфами 3-5 Глави 4 КПК України (показання, речові докази і документи та інші) свідчать про те, що клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню для досягнення мети, регламентованої ч. 1 ст. 234 КПК України.
Керуючись ст.ст. 1-2, 7-29, 166, 223, 233-236, 309, 561, 562 КПК України, слідчий суддя, -
п о с т а н о в и в:
клопотання старшого слідчого СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про проведення обшуку у кримінальному провадженні №42022142210000037 - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення обшуку за місцем фактичного проживання ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 , а також в усіх підсобних приміщеннях, які відносяться до вказаної адреси, з метою відшукання і вилучення: документів, щодо внесення інформації про осіб, які вишукують можливість для виїзду з України під час дії правового режиму воєнного до телекомунікаційної системи «ШЛЯХ», переміщення вказаних осіб через державний кордон України, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки, технічних пристроїв збереження інформації, грошових коштів та інших речей, що мають значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення.
Строк дії ухвали - 30 (тридцять) днів з дня її постановлення.
Ухвала дозволяє проникнути до приміщення один раз.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Золочівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2023 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 112130632 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні