Рішення
від 05.07.2023 по справі 260/1684/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 липня 2023 року м. Ужгород№ 260/1684/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Дору Ю.Ю., за участі:

секретаря судового засідання Копосович Е.О.,

представника позивача Кузка С.О.;

представника відповідача не з`явився;

розглянувши у судовому засіданні в порядку загального провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія СВ» до Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергія СВ» звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області, яким просить визнати протиправним та скасувати рішення Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області, прийняте 04.11.2022 року на другому засіданні сьомої сесії восьмого скликання № 418-07/2022 «Про внесення змін до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Сюртівської сільської ради від 09.06.2022 року № 375-05/2022» в частині встановлення з 01.01.2023 року ставки податку у розмірі 3 % для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01. «для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» нормативну грошову оцінку яких проведено; визнати протиправним та скасувати рішення Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області, прийняте 09.06.2022 року на третьому засіданні п`ятої сесії восьмого скликання № 375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік» в частині встановлення ставки податку у розмірі 5 % для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01., нормативну грошову оцінку яких проведено.

Позовні вимоги мотивовано тим, що Рішенням п`ятої сесії (3-є засідання) Сюртівської сільської ради восьмого скликання від 09 червня 2022 року № 375- 05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік» (надалі - рішення №375-05/2022) встановлено на території Сюртівської сільської ради місцеві податки і збори, які вводилися у дію з 01 січня 2023 року. Пунктом 2.4 рішення №375-05/2022 встановлено ставки земельного податку на 2023 рік згідно Додатку № 4, в якому для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01 «Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» встановлена ставка податку у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки, як за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), так і за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено. На думку позивача, встановлений розмір ставки податку у 5% для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01, нормативну грошову оцінку яких проведено, не відповідає критеріям, встановленим у Розділі XII Податкового кодексу України для відповідного місцевого податку чи збору.

Також на 2 засіданні сьомої сесії Сюртівської сільської ради восьмого скликання прийнято рішення від 04 листопада 2022 року №418-07/2022 «Про внесення змін до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Сюртівської сільської ради від 09 червня 2022 р. №375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік», яким внесено зміни до Додатка №4 рішення №375-05/2022 та встановлено для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01 «Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» ставку податку у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження). Позивач вважає, що вказане рішення прийняте з порушенням вимог Податкового кодексу України щодо своєчасності прийняття та опублікування органом місцевого самоврядування рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

В зв`язку з вищезазначеними мотивами позивач вважає оскаржувані рішення такими, що прийняті з порушеннями вимог Податкового кодексу України, а отже є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

З матеріалів адміністративної справи встановлено, що оскаржуване рішення Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області від 09.06.2022 р. №375-05/2022 є нормативно-правовим актом.

Ухвалою суду від 20.03.2023 року судом відкрито провадження у справі за правилам загального позовного провадження та зобов`язано відповідача опублікувати оголошення про відкриття Закарпатським окружним адміністративним судом провадження в адміністративній справі у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

Ухвалою суду від 13.04.2023 року судом постановлено про відкладення підготовчого засідання та повторно зобов`язано Сюртівську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області опублікувати оголошення про відкриття Закарпатським окружним адміністративним судом провадження в адміністративній справі у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

05 травня 2023 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду постановлено про застосування до відповідача по даній справі - Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області, заходу процесуального примусу шляхом накладення штрафу в порядку частини першої статті 145 та частини другої статті 149 Кодексу адміністративного судочинства України та повторно зобов`язано Сюртівську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області опублікувати оголошення про відкриття Закарпатським окружним адміністративним судом провадження в адміністративній справі у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений та відкладено розгляд підготовчого засідання.

Ухвалою суду від 19.05.2023 року судом постановлено про відкладення підготовчого засідання та повторно зобов`язано Сюртівську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області опублікувати оголошення про відкриття Закарпатським окружним адміністративним судом провадження в адміністративній справі у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений.

На виконання ухвал Закарпатського окружного адміністративного суду від 20.03.2023 p., 13.04.2023 p., 05.05.2023 p. та 19.05.2023 p. Сюртівською сільською радою 22 травня 2023 р. опубліковано на офіційному сайті Сюртівської територіальної громади за посиланням http://siurtivska.gromada.org.ua/ogoloshennya-10-49-16-20-05-2021/ оголошення про відкриття Закарпатським окружним адміністративним судом провадження в адміністративній справі № 260/1684/23.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 червня 2023 року постановлено про закриття підготовчого судового засідання та призначено справу до судового розгляду по суті.

26 червня 2023 р. в судовому засіданні була оголошена перерва з метою витребування від позивача додаткових доказів.

Відповідач відзив на позовну заяву не подав, на адресу суду надійшла заява від Сюртівської сільської ради (вх.№19616/23 від 29.06.2023р.), в якій відповідач просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, мотивуючи прийняття оспорюваних рішень технічною помилкою та відсутністю іншого механізму внесення змін до рішення органу місцевого самоврядування, зазначив, що виправлена допущена помилка в розмірі ставки податку жодним чином не порушує прав Позивача, а також просив розглядати справу без участі представника відповідача.

В судове засідання відповідач не з`явився, хоча судом вживались заходи щодо його виклику, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.

У відповідності до пункту 1 частини 1, 3 статті 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

А відтак, оскільки учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду даної справи, у відповідності до статті 205 КАС України їх неявка не перешкоджає розгляду даної справи по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №188272330, Позивач є власником земельної ділянки площею 7,15 га за кадастровим номером 2124886900:10:011:0064, з цільовим призначенням 14.01 «для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій», яка знаходиться на території Сюртівської сільської ради. Згідно Витягу НВ-2100066532023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 2124886900:10:011:0064 становить 11799526,75 грн.

Рішенням п`ятої сесії (3-є засідання) Сюртівської сільської ради восьмого скликання від 09 червня 2022 року № 375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік» встановлено на території Сюртівської сільської ради місцеві податки і збори, які вводилися у дію з 01 січня 2023 року. Пунктом 2.4 вищевказаного рішення встановлено ставки земельного податку на 2023 рік згідно Додатку № 4, в якому для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01 «Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» встановлена ставка податку у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки, як за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), так і за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

12 жовтня 2022 р. Позивач звернувся до Сюртівської сільської ради з клопотанням про вжиття заходів щодо усунення порушень вимог Податкового кодексу України і приведення розміру ставок земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено та які мають цільове призначення 14.01, у відповідність до вимог Податкового кодексу України.

04 листопада 2022 р. на другому засіданні сьомої сесії Сюртівської сільської ради восьмого скликання було прийнято рішення за номером 418-07/2022 "Про внесення змін до рішення 5 сесії 8 скликання 3 засідання Сюртівської сільської ради від 09 червня 2022 р. №375-05/2022 "Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік". Зазначеним рішенням було внесено зміни до пункту щодо ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено з кодом цільового призначення земельних ділянок 14.01 у додатку 4 рішення 5 сесії 8 скликання 3 засідання Сюртівської сільської ради від 09 червня 2022 р. №375- 05/2022 "Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік" та викладено додаток 4 у новій редакції. В зв`язку з чим була змінена ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, для ділянок з кодом цільового призначення 14.01 з 5% нормативної грошової оцінки до 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Із вказаними рішеннями Позивач не погоджується та вважає їх протиправним, прийнятими з порушеннями вимог Податкового кодексу України, у зв`язку із чим звернувся із даним позовом про їх скасування.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 143 Конституції України визначає, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно- територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Частина перша статті 144 Конституції України. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР) місцеве самоврядування в Україні це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Стаття 26 Закону №280/97-ВР визначає, що виключно па пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно із частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Відповідно до п. 12.3. ст. 12 ПК України сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Встановлення місцевих податків та зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

При прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів обов`язково визначаються об`єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов`язкові елементи, визначенні статтею 7 цього Кодексу з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII цього Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування місцевих податків та/або зборів, сільська, селищна, міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та/або зборів, що є обов`язковими згідно з нормами цього Кодексу , такі податки та/або збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

Згідно п. 274.1 статті 274 ПК України ставка податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Як вбачається з матеріалів справи, в оскаржуваному рішенні №375-05/2022 була встановлена ставка земельного податку на 2023 рік для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), із цільовим призначенням 14.01 «для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки, що перевищувало граничні допустимі межі, встановлені Податковим кодексом України. А відтак, суд вважає, що рішення Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області прийняте 09.06.2022 року на третьому засіданні п`ятої сесії восьмого скликання № 375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік» в частині встановлення ставки податку у розмірі 5 % для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01, нормативну грошову оцінку яких проведено, є протиправним та підлягає скасуванню в цій частині.

Щодо рішення сьомої сесії (2-е засідання) Сюртівської сільської ради восьмого скликання від 04 листопада 2022 року №418-07/2022 «Про внесення змін до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Сюртівської сільської ради від 09 червня 2022 р. №375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік», яким внесено зміни до Додатка №4 рішення №375-05/2022 та встановлено для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01 «для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» ставку податку у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), суд зазначає наступне.

Оскаржуваним рішенням від 04.11.2022 р. відповідачем було внесено зміни до рішення №375-05/2022 від 09.06.2022 р. та, відповідно, встановлено з 01.01.2023 р. ставку податку для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки.

Згідно інформації, що міститься в листі Сюртіської сільської ради від 03 березня 2023 р. №287/02-23, вищезазначене рішення від 04 листопада 2022 р. №418-08/2022 було оприлюднено на офіційному сайті Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області 15 листопада 2022 року.

Відповідно до абзацу першого пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг або про внесення змін до таких рішень є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених підпунктом 12.3.4 цієї статті, а саме рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Отже, у відповідності до пп. 12.3.4 п.12.3 статті 12 Податкового кодексу України, ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (14.01) у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки можна б було застосовувати не раніше ніж з 01.01.2024 року - новий бюджетний період, що настає за плановим.

Сільські, селищні, міські ради надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень. Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення, (пп. 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України).

Контролюючі органи не пізніше 25 серпня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та/або зборів на відповідних територіях, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 25 вересня поточного року оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення на відповідних територіях ставок місцевих податків та/або зборів, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги (абзаци 3 та 9 пп. 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України).

Згідно інформації, наданої в листі Головним управління ДПС у Закарпатській області від 22.02.2023 р. №5/ЗШ/07-16-04-01-09, ставка податку, яка діє на території Сюртівської сільської ради з 01.01.2023 p., за земельні ділянки з цільовим призначенням земель по коду 14.01, нормативну грошову оцінку яких проведено, згідно рішення Сюртівської сільської ради, становить 5% нормативної грошової оцінки. Отже, Головним управлінням ДПС у Закарпатській області не враховано рішення Сюртівської сільської ради від 04.11.2022 р. №418-07/2022 «Про внесення змін до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Сюртівської сільської ради від 09 червня 2022 р. №375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік».

Одним із принципів Податкового кодексу України, визначених у його 4 статті, є принцип стабільності - зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що рішення 7 сесії (2-е засідання) Сюртівської сільської ради восьмого скликання від 04.11.2022 р. №418- 07/2022 «Про внесення змін до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Сюртівської сільської ради від 09 червня 2022 р. №375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік» в частині встановлення з 01.01.2023 р. ставки податку для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01 "для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій", нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки, протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Частиною 9 статті 264 КАС України передбачено, що суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

За правилами пункту 1 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

Відповідно до частини 2 статті 265 КАС України нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності (стаття 264 частини 2, З КАС України).

За правилами встановленими статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно із частиною 1 статті 265 КАС України резолютивна частина рішення суду про визнання нормативно-правового акта протиправним та нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Зважаючи на наведені норми процесуального закону, слід зобов`язати Сюртівську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області невідкладно опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Таким чином, у відповідності до ст. 139 КАС України необхідно стягнути на користь позивача судові витрати у розмірі 2684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області.

Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 78, 139, 243, 246, 262,265 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія СВ» (89412 Закарпатська обл. Ужгородський р-н, с. Оноківці, вул. Ротмана, 4, код ЄДРПОУ 41216246) до Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (89432, Закарпатська обл.. Ужгородський р-н, с. Сюрте, вул. Ракоці, буд. 2 Код ЄДРПОУ 04350211) про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області прийняте 04.11.2022 року на другому засіданні сьомої сесії восьмого скликання № 418-07/2022 «Про внесення змін до рішення п`ятої сесії восьмого скликання Сюртівської сільської ради від 09.06.2022 року № 375-05/2022» в частині встановлення з 01.01.2023 року ставки податку у розмірі 3 % для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01. «для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» нормативну грошову оцінку яких проведено.

Визнати протиправним та скасувати рішення Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області прийняте 09.06.2022 року на третьому засіданні п`ятої сесії восьмого скликання № 375-05/2022 «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2023 рік» в частині встановлення ставки податку у розмірі 5 % для земельних ділянок із цільовим призначенням 14.01. нормативну грошову оцінку яких проведено.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (89432, Закарпатська обл.. Ужгородський р-н, с. Сюрте, вул. Ракоці, буд. 2 Код ЄДРПОУ 04350211) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія СВ» (89412 Закарпатська обл. Ужгородський р-н, с. Оноківці, вул. Ротмана, 4, код ЄДРПОУ 41216246) понесені судові витрати у сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 05 липня 2023 року було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду. Рішення суду у повному обсязі було складено 13 липня 2023 року.

СуддяЮ.Ю.Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112204016
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —260/1684/23

Рішення від 05.07.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні