ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/6818/22 пров. № А/857/5042/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Коваля Р. Й.,
суддів Гуляка В. В.,
Довгополова О. М.,
з участю секретаря судового засідання Петрунів В. І.,
представників позивача Могінської Т. А., Шумелди Р. Р.,
представника відповідача Кравчука П. І., Феданяка Р. В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року (прийняте в м. Львові суддею Клименко О. М.; складене в повному обсязі 10 лютого 2023 року) в справі № 380/6818/22 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВО Гідравліка» до Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЮНА» про визнання протиправним та скасування рішення про затвердження детального плану території,
В С Т А Н О В И В :
У квітні 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВО Гідравліка» (далі також - ТОВ «ТВО Гідравліка», позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області (Відповідач), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 (Третя особа 1), ОСОБА_2 (Третя особа 2), Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЮНА» (Третя особа 3), в якому просить:
- постановити рішення, яким визнати протиправним та скасувати рішення Давидівської сільської ради від 17.12.2019 № 4157 - 51/2019 «Про затвердження детального плану території в межах вулиці Зелена в с. Пасіки-Зубрицькі», в частині затвердження детального плану території - п. 1.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що земельна ділянка кадастровий номер 4623685100:01:003:0332 перебуває в користуванні позивача.
Рішенням Пасіки-Зубрицької сільської ради від 19.02.2014 «Про затвердження детального плану територій» затверджено детальний план території земельної ділянки щодо зміни цільового призначення земельної ділянки для будівництва об`єктів придорожнього сервісу. Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно земельна ділянка кадастровий № 4623685100:01:003:0332, цільове призначення для будівництва об`єктів туристичної інфраструктури, закладів харчування, для будівництва об`єктів придорожнього сервісу. Відповідно до Додатку до витягу, по опису меж земельна ділянка в межах від Б до В (північно-східна сторона) та від Г до А (південно-західна сторона) межує із землями загального користування. У 2017 році на замовлення ТОВ «ТВО Гідравліка» ТОВ «Паліф» виготовлено містобудівний розрахунок техніко-економічні показники (ТЕП) об`єкта будівництва придорожнього сервісу. Цим ТЕП передбачалося влаштування під`їзних шляхів до ділянки забудови на землях загального користування з обидвох сторін об`єкта будівництва: в межах від Б до В (північно-східна сторона) та від Г до А (південно-західна сторона). На підставі ТЕП, Давидівська сільська рада 04.08.2017 за № 73/03 - 2017 видала містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки кадастровий № 4623685100:01:003:0332 в с. Пасіки-Зубрицькі.
17.12.2019 Давидівська сільська рада прийняла рішення від № 4157 - 51/2019 «Про затвердження детального плану території в межах вулиці Зелена в с. Пасіки-Зубрицькі», пунктом 1 якого затвердила детальний план територій. Вказаний детальний план території (ДПТ) став підставою для розробки документації із землеустрою та формування нових земельних ділянок для містобудівних потреб на землях загального користування. Як наслідок, ліквідовано заїзд до земельної ділянки, що перебуває в користуванні позивача, адже сформовано, а згодом і відчужено земельну ділянку кадастровий № 4623685100:01:003:0506, що межує із земельною ділянкою позивача по межі від Б до В (північно-східна сторона).
Позивач стверджує, що зі змісту ДПТ видно, що такий охоплює земельні ділянки, що вже були надані у власність та користування, а також землі загального користування, і змінює основні рішення генерального плану. В той же час позивач про розробку детального плану Давидівською сільською радою не повідомлений, своєї згоди на зміну існуючого детального плану не надавав. Громадські слухання щодо розроблення детального плану не проводились, повідомлення в ЗМІ відсутнє.
Позивач зазначає, що зміни до детального плану вносяться виключно на підставі внесення змін до генерального плану. Водночас, вимоги ч. 10 ст. 19 та ч. ч. 1-5 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 6.1 ДБН та п. 7.3 ДБН Б.1.1.-14:2012 відповідачем не дотримано.
Також позивач покликається на порушення відповідачем вимог земельного законодавства в частині зміни цільового призначення земельної ділянки, оскільки генеральним планом земельна ділянка, передана у власність, віднесена до земель загального користування, а зміни до містобудівної документації у встановленому законом порядку, стосовно зазначеної земельної території, не вносились.
Унаслідок неправомірних дій та рішень відповідача він не може реалізувати своїх прав, регламентованих законом та набутих на підставі дозвільних документів, оскільки відповідач створив перешкоди у заїзді/виїзді ТОВ «ТВО Гідравліка» та великогабаритного транспорту до ділянки, що призначена для СТО великогабаритних ТЗ, що порушує законні права та інтереси позивача, а саме використання земельної ділянки за її цільовим та функціональним призначенням.
Оспорюване рішення, серед іншого, порушує також його права на доступ до інформації про розробку ДПТ, участь в громадських слуханнях під час його розгляду, а також на подання пропозицій щодо розроблюваного ДПТ. ДПТ розроблено без врахування вимог щодо використання земель загального користування, в т. ч. заїзду; а також без урахування проектних рішень щодо запланованого будівництва позивача; без внесення змін до існуючого генерального плану; без врахування прав суміжних землекористувачів щодо визначення таких способів використання земельних ділянок відповідно до їх цільового призначення, при яких власникам, землекористувачам сусідніх земельних ділянок завдається найменше незручностей. Також позивач стверджує, що в матеріалах детального плану територій, серед іншого, є підписи від імені представників позивача, в той же час, такі особи жодної документації не підписували, що підтверджується нотаріально засвідченими заявами.
Окрім цього, зважаючи на те, що відповідач, як уже зазначалось вище не дотримався вимог щодо інформування населення та користувачів і власників земель, щодо якого розробляється містобудівна документація, - позивач не мав можливості своєчасно дізнатися про порушення своїх прав та охоронюваних законом інтересів.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року позов задоволено.
Не погодившись із зазначеним рішенням, його оскаржила Давидівська сільська рада, яка вважає, що суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права, допустив порушення процесуального права, застосував норми права без урахування висновків щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладених у постановах Верховного Суду, надав неправильну оцінку доказам та обставинам, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими. Тому просив скасувати рішення суду першої інстанції і ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що Давидівська сільська рада, як суб`єкт владних повноважень під час прийняття оспорюваного рішення діяла лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняла дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримувалася встановленої законом процедури, обирала лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Вважає, що висновки суду першої інстанції щодо порушення прав позивача не відповідають обставинам справи, оскільки у порядку адміністративного судочинства можуть бути оскаржені, зокрема, Генеральний план, План зонування та інша містобудівна документація особою, щодо якої її застосовано або яка є суб`єктом правовідносин, в яких цей акт буде застосований.
Зазначає, що доводи позивач про порушення щодо оголошення проведення громадських слухань, процедури проведення громадських слухань не відповідають дійсності, а самі лише посилання позивача на ймовірне порушення порядку проведення громадського обговорення оспорюваного рішення не доводять протиправності оскаржуваного акта й самостійно не утворюють об`єкт судового захисту.
Позивач подав пояснення, у яких вказав, що погоджується з висновками суду першої інстанції, тому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. При цьому покликається на те, що відповідачем порушено вимоги щодо проведення громадських слухань, порядку та способу повідомлення, змісту повідомлень, що визначені Порядком проведення громадських слухань. Процес ознайомлення з проектом ДПТ відбувався безпосередньо під час проведення громадських слухань; а сам протокол не відповідає вимогам Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні. У протоколі відсутні будь-які дані, що дали б змогу встановити обставини щодо дотримання, встановленої Законом, процедури підготовки та проведення
Треті особи, будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибули, що відповідно до приписів частини другої статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не перешкоджає розгляду справи.
У судовому засіданні представники апелянта підтримали вимоги апеляційної скарги з аналогічних підстав; просять апеляційну скаргу задовольнити. Представники позивача, вважаючи рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просили апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Суд апеляційної інстанції відповідно до статті 308 КАС України переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити з таких підстав.
Як встановлено судом, рішенням «Про розроблення детального плану території в межах вул. Зелена в с. Пасіки-Зубрицькі» № 3131-40/2019 від 05 квітня 2019 року Давидівська сільська рада об`єднаної територіальної громади вирішила надати виконавчому комітету Давидівської сільської ради об`єднаної територіальної громади дозвіл на розроблення детального плану території в межах вулиці Зелена в с. Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району Львівської області, у відповідності до «Внесення змін до генерального плану села Пасіки-Зубрицькі та села Горішній Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області».
Детальний план території для уточнення планувальної структури та функціонального призначення в межах вулиці Зелена в с. Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району Львівської області розроблено ПП «Інститут містобудування та архітектури» на замовлення Виконавчого комітету Давидівської сільської ради.
16.10.2019 у газеті «Львівська пошта» (Випуск за 16 жовтня 2019 року № 81 (2196) опубліковано оголошення такого змісту: «Давидівська сільська рада запрошує громадян та представників установ, організацій та підприємств для проведення громадських слухань:
1. ДПТ для уточнення планувальної структури та функціонального призначення в межах вулиці Зелена у селі Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району Львівської області.
Основні техніко-економічні показники:
Площа в межах ДПТ 25 837,6 кв. м;
площа забудови 2 657,2 кв. м;
площа замощення 13 714,4 кв. м;
площа озеленення 9 466,0 кв. м.
Замовник: Давидівська сільська рада. Розробник: ПП «ІМТА». Підстава розроблення: рішення Давидівської сільської ради № 3131-40/2019 від 05.04.2019 р.
Ознайомлення з ДПТ відбуватиметься за адресою: с. Давидів, вул. Галицька, 5 протягом 30 днів з моменту виходу цього оголошення. Відповідальна особа: ОСОБА_3 .
Подання пропозицій щодо проекту слід оформляти відповідно до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 протягом 30 днів з моменту виходу цього оголошення. Пропозиції, подані після встановленого терміну, не розглядаються.
Громадське обговорення відбудеться 18 листопада 2019 року в приміщенні Давидівської сільської ради о 14.00. За докладною інформацією звертатися за телефоном: (032) 303-31-49».
Громадські слухання щодо затвердження проекту детального плану території в межах вулиці Зелена у селі Пасіки-Зубрицькі проведені 18.11.2019 о 14.00 та відповідно до протоколу громадських слухань на них були присутні: депутати Давидівської сільської ради та жителі територіальної громади. За результатами громадських слухань було вирішено подати проект Детального плану території на затвердження сесії Давидівської сільської ради.
Пунктом 1 Рішення від 17 грудня 2019 року № 4157-51/2019 «Про затвердження детального плану території в межах вулиці Зелена в селі Пасіки-Зубрицькі» Давидівська сільська рада об`єднаної територіальної громади вирішила затвердити детальний план території для уточнення планувальної структури та функціонального призначення в межах вулиці Зелена в селі Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району Львівської області, розроблений ПП «Інститут містобудування та архітектури».
Не погоджуючись із прийнятим рішенням та вважаючи його протиправним, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції мотивував його тим, що у позивача є право на звернення до суду з цим позовом, оскільки заявлені вимоги стосуються не тільки безпосередньо його права, як суб`єкта господарювання щодо використання і розпорядження земельною ділянкою, яка знаходиться у с. Пасіки-Зубрицькі, а й невизначеного кола осіб, що входять до територіальної громади. А розроблення, погодження чи затвердження детального плану території з порушенням вимог законодавства, будівельних норм та стандартів безпосередньо впливає на право, зокрема, позивача, як користувача земельної ділянки, щодо якої розробляється детальний план території.
Судом зазначено, що при прийнятті рішення від 17 грудня 2019 року № 4157-51/2019 «Про затвердження детального плану території в межах вулиці Зелена в селі Пасіки-Зубрицькі» щодо затвердження детального плану території для уточнення планувальної структури та функціонального призначення в межах вулиці Зелена в селі Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району Львівської області, розробленого ПП «Інститут містобудування та архітектури» Давидівською сільською радою об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області процедура громадських слухань, процедура розгляду та врахування пропозицій громадськості не була дотримана, що в свою чергу є прямим порушенням законодавства України та відповідно підставою для визнання відповідного рішення у цій частині протиправним та нечинним
При цьому суд вважав посилання позивача про необхідність скасування спірного детального плану територій через його невідповідність положенням генерального плану сіл Пасіки-Зубрицькі та Горішній Давидівської сільської ради, чинного станом на 2014 рік, помилковими. До того ж, під час розгляду справи доказів оскарження у судовому порядку рішення Давидівської сільської ради № 529-10/2017 від 16 червня 2017 року «Про затвердження проекту внесення змін до генерального плану сіл Пасіки-Зубрицькі та Горішній Давидівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області» позивачем не надано.
Проте, колегія суддів апеляційного суду вважає такі висновки суду першої інстанції частково помилковими, виходячи з таких підстав.
Щодо наявності права у позивача на звернення до суду з цим позовом, яке заперечує відповідач, вказуючи, що спірним рішенням не порушуються його права і охоронювані законом інтереси, суд зазначає таке.
Аналіз положень статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» дає можливість стверджувати, що детальний план у межах населеного пункту містить правові приписи нормативного характеру, які розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово. Це, зокрема, сукупність обов`язкових вимог до розвитку, планування, забудови та іншого використання певної території населеного пункту. Затверджуючи своїм рішенням детальний план у межах населеного пункту, місцева рада визначає стратегію планування та забудови території населеного пункту, тобто здійснює нормативне регулювання відповідних відносин.
Визначальною умовою, що може слугувати критерієм загальності чи персоніфікованості суб`єктів впливу є їхнє коло, адже кількість як величина має відносний характер, може змінюватись і не є сталим показником регулятивного впливу юридичних актів. Під час визначення кола суб`єктів, правовий статус яких регламентує правовий акт, необхідно зважати лише на ті із них (фізична чи юридична особа, орган, організація, спільність людей тощо), для яких правовим актом установлюються права та обов`язки безпосередньо, щодо яких праворегуляторний вплив є прямим (а не усіх суб`єктів, для яких він може мати юридичне значення).
Рішення місцевої ради щодо затвердження детального плану у межах населеного пункту та внесення змін у детальний план стосується неперсоніфікованих осіб: органів державної влади та місцевого самоврядування, забудовників, якими можуть виступати як фізичні, так і юридичні особи. Здатність правового акта поширювати свою чинність хоч і на певне коло, однак неперсоніфікованих осіб є ознакою нормативності.
Судом встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 4623685100:01:003:0332 перебуває в користуванні позивача. Рішенням Пасіки-Зубрицької сільської ради від 19.02.2014 «Про затвердження детального плану територій» (а. с. 61 т. 1) затверджено детальний план території земельної ділянки щодо зміни цільового призначення земельної ділянки для будівництва об`єктів придорожнього сервісу.
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, земельна ділянка кадастровий № 4623685100:01:003:0332, цільове призначення для будівництва об`єктів туристичної інфраструктури, закладів харчування, для будівництва об`єктів придорожнього сервісу. Відповідно до Додатку до витягу по опису меж земельна ділянка в межах від Б до В (північно-східна сторона) та від Г до А (південно-західна сторона) межує із землями загального користування.
Як слідує зі змісту детального плану території, який затверджений спірним рішенням, такий охоплює землі загального користування, які межують із земельною ділянкою кадастровий № 4623685100:01:003:0332 в межах від Б до В (північно-східна сторона) та від Г до А (південно-західна сторона). А дозвільні документи для використання даної земельної ділянки розроблено позивачем саме з урахуванням земель загального користування, які межують із земельною ділянкою кадастровий № 4623685100:01:003:0332.
За наведених обставин у позивача є право на звернення до суду з цим позовом, оскільки заявлені вимоги стосуються не тільки безпосередньо його права, як суб`єкта господарювання щодо використання і розпорядження земельною ділянкою, яка знаходиться у с. Пасіки-Зубрицькі, а й невизначеного кола осіб, що входять до територіальної громади. А розроблення, погодження чи затвердження детального плану території з порушенням вимог законодавства, будівельних норм та стандартів безпосередньо впливає на право, зокрема, позивача, як користувача земельної ділянки, щодо якої розробляється детальний план території.
Разом з тим, суд зазначає, що позивач підставою звернення до суду і порушення його прав зазначає порушення процедури проведення громадських слухань щодо обговорення проекту детального плану території.
Щодо цього суд, зазначає таке.
Згідно зі статтею 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити:
1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення;
2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу «Охорона навколишнього природного середовища» або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості;
3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні;
5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію;
6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.
Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 (далі Порядок № 555 в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначає механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі містобудівна документація).
Відповідно до пункту 2 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації.
Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.
Зміст наведеної норми свідчить про те, що законодавством визначено два способи оприлюднення проектів містобудівної документації, які не є взаємовиключними, а саме: 1) через засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території; 2) шляхом розміщення інформації на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації.
Відповідно до правового висновку щодо застосування пунктів 4 та 5 Порядку № 555, викладеного у постановах Верховного Суду від 19.09.2018 у справі № 463/1230/16-а та від 13.03.2020 у справі № 320/6466/18, розміщення замовником містобудівної документації інформації про дату, час та місце, де заінтересовані особи можуть ознайомитися з матеріалами проектів містобудівної документації, є належним способом оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації та не становить порушень вимог пунктів 4 та 5 Порядку № 555.
Як видно з матеріалів справи, Давидівською сільською радою оприлюднено відомості про прийняття рішення щодо розроблення містобудівної документації - 16.10.2019 у газеті «Львівська пошта» (Випуск за 16 жовтня 2019 року № 81 (2196) опубліковано оголошення про проведення громадських слухань.
Відповідно до пункту 5 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити:
1)інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі;
В оголошенні зазначено з приводу чого відбудуть громадські слухання містобудівної документації: «Давидівська сільська рада запрошує громадян та представників установ, організацій та підприємств для проведення громадських слухань ДПТ для уточнення планувальної структури та функціонального призначення в межах вулиці Зелена у селі Пасіки-Зубрицькі Пустомитівського району Львівської області».
2)основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації;
«...Основні техніко-економічні показники:
Площа в межах ДПТ - 25 837,6 кв. м;
площа забудови - 2 657,2 кв. м;
площа замощення - 13 714,4 кв. м;
площа озеленення - 9 466,0 кв. м.
Ознайомлення з ДПТ відбуватиметься за адресою: с. Давидів, вул. Галицька, 5 протягом 30 днів з моменту виходу цього оголошення. Відповідальна особа: О. Середа...»
3)відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення;
«...Замовник: Давидівська сільська рада. Розробник: ПП «ІМТА». Підстава розроблення: рішення Давидівської сільської ради №3131-40/2019 від 05.04.2019 р...»
4)інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації;
«...Ознайомлення з ДПТ відбуватиметься за адресою: с. Давидів, вул. Галицька, 5 протягом 30 днів з моменту виходу цього оголошення...»
5)інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій;
«...Відповідальна особа: О. Середа...»
6)відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій;
«...Подання пропозицій щодо проекту слід оформляти відповідно до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555 протягом 30 днів з моменту виходу цього оголошення. Пропозиції, подані після встановленого терміну, не розглядаються...»
7)інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).
«...Громадське обговорення відбудеться 18 листопада 2019 року в приміщенні Давидівської сільської ради о 14.00. За докладною інформацією звертатися за телефоном: (032)303-31-49...»
З наведеного видно, що в цьому оголошенні зазначено всі необхідні дані стосовно прийняття рішення щодо розроблення проекту детального плану території.
Крім того колегія суддів зазначає, що фактично позивач був повідомлений про розробку детального плану Давидівською сільської радою, оскільки староста Пасіки-Зубрицького старостинського округу ОСОБА_4 повідомляв власника земельної ділянки, якою на цей час користується позивач, про проведення громадських слухань.
Громадські слухання щодо затвердження проекту детального плану території в межах вулиці Зелена у селі Пасіки-Зубрицькі проведені 18.11.2019 о 14.00 та відповідно до протоколу громадських слухань на них були присутні: депутати Давидівської сільської ради та жителі територіальної громади. За результатами громадських слухань вирішено подати проект Детального плану території на затвердження сесії Давидівської сільської ради (т. 1 а. с. 151 - 156).
Протокол відповідає вимогам Порядку № 555 та відображає перебіг громадських слухань.
При цьому колегія суддів зазначає, що той факт, що процес ознайомлення з проектом детального плану території відбувався безпосередньо під час проведення громадських слухань, не означає, що зацікавлені громадяни не мали можливості ознайомитися із цим проектом після публікації повідомлення у газеті за вказаною адресою: АДРЕСА_1 , у зазначеному в публікації місці.
Таким чином, позивач не був позбавлений права приймати участь у такому обговорені, подавати свої пропозиції та пояснення, разом з тим ним цього не було зроблено.
При цьому колегія суддів зазначає, що обставини справи не дозволяють стверджувати, що процесуальні порушення відповідача мали реальний негативний вплив на права та охоронювані законом інтереси позивача, зокрема, унеможливили або значною мірою перешкодили дізнатись про громадські слухання проекту ДТП, затвердженого оспорюваним рішенням та взяти у них участь, подати пропозиції та/або зауваження до проекту такої містобудівної документації.
Самі лише посилання позивача на ймовірне порушення порядку проведення громадського обговорення оспорюваного рішення не доводять протиправності оскаржуваного акта й самостійно не утворюють об`єкт судового захисту.
Аналогічний правовий висновок у подібних спірних правовідносинах зроблений Верховний Суд у постанові від 21 лютого 2023 року у справі № 369/7737/16-а.
Також судом встановлено, що у виданих Давидівською сільською радою містобудівних умовах та обмеженнях ТОВ «ТВО Гідравліка» чітко вказано: «Забезпечення умов транспортно - пішохідного зв`язку - під`їзд до ділянки з вул. Проектована, 15, відповідно до вимог ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» (зі змінами і доповненнями). З наведеного слідує, що ще у 2017 році позивач знав і міг знати, що до земельної ділянки, якою він користується існує лише один під`їзд.
Діючий на час прийняття оскаржуваного рішення Генеральний план с. Пасіки-Зубрицькі є основою для розроблення плану зонування території населеного пункту та деталізується й уточнюється у детальних планах території.
Матеріалами справи підтверджується, що чинним на час прийняття оскаржуваного рішення Генеральним планом с. Пасіки-Зубрицькі не передбачено додаткових заїздів на земельну ділянку, одним із користувачів якої є позивач, відсутні відповідні розрахунки, планування відповідної інфраструктури та комунікацій. Тому проект містобудівної документації не може уточнювати положення генерального плану, які відсутні у такому генеральному плані. ДПТ, що затверджений спірним рішенням відповідача фактично не змінює, а уточнює положення генерального плану с. Пасіки-Зубрицькі та с. Горішній.
Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що позивач лише вказує на невідповідність детального плану території, затвердженого оскаржуваним рішенням, але не обґрунтовує, чому такі розбіжності слід вважати такими, що суперечать генеральному плану, а не такими, що його деталізують. Суд вважає, що позивач не обґрунтував та не довів належними доказами, що детальний план території (графічні або текстові матеріали) в межах вулиці Зелена у селі Пасіки-Зубрицькі був прийнятий без проведення громадських слухань, не узгоджується із Генеральним планом села, та яким саме чином завдає шкоди позивачу.
Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного суду дійшла висновку про те, що Давидівська сільська рада, під час прийняття оскаржуваного рішення, діяла правомірно та в межах своїх повноважень, у зв`язку з чим позовні вимоги ТОВ «ТВО Гідравліка» є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
За таких обставин рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.
Згідно зістаттею 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:
1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;
2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;
3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;
4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, через що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову в задоволенні позову.
Керуючись статтями 229, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області задовольнити.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року в адміністративній справі № 380/6818/22 скасувати.
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВО Гідравліка» до Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення від 17.12.2019 № 4157 - 51/2019 «Про затвердження детального плану території в межах вулиці Зелена в с. Пасіки-Зубрицькі», в частині затвердження детального плану території - п. 1, відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк О. М. Довгополов Постанова складена у повному обсязі 17 липня 2023 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2023 |
Оприлюднено | 19.07.2023 |
Номер документу | 112238009 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні