Ухвала
від 18.07.2023 по справі 755/7812/23
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/7812/23

Провадження №: 1-кс/755/1936/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"18" липня 2023 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання т.в.о. заступника начальника 1 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022000000001326 від 27.09.2022 року про арешт майна,

в с т а н о в и в:

Т.в.о. заступника начальника 1 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим звернувся до суду із клопотанням, у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022000000001326 від 27.09.2022 року за підозрою ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч.3 ст.28 ч.1 ст.258-?, ч.3 ст.258-?, ч.3 ст.28 ч.1 ст.111-?, ч.3 ст.209 КК України, та за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.436-? КК України про арешт майна.

Клопотанням обґрунтоване тим, що Головне управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим, під процесуальним керівництвом Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022000000001326, у ході якого встановлено, що 22.07.2009 громадяни України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у порядку передбаченому законодавством України, спільно заснували та очолили юридичну особу товариство з обмеженою відповідальністю «ІСТ.НЕТ» (далі ТОВ «ІСТ.НЕТ»), код ЄДРПОУ 36560875, юридична адреса: вул. Щетиніна, буд. 7, кв. 103, м. Донецьк, 83119, орган державної реєстрації: Ворошиловське районне управління юстиції м. Донецьк, основний вид діяльності: діяльність у сфері проводового електрозв`язку.

У березні квітні 2014 року в м. Донецьку та інших населених пунктах Донецької області розпочалася збройна агресія рф шляхом неоголошених та прихованих вторгнень підрозділів збройних сил та інших силових відомств рф, організації та підтримки терористичної діяльності та діяльності, направленої на окупацію Донецької області та порушення територіальної цілісності України.

В окремих містах та районах Донецької області всупереч законодавству України 07.04.2014 оголошено «Декларацію про суверенітет Донецької народної республіки» та 11.05.2014 проведено незаконний референдум з питання «Про підтримку акта про проголошення державної самостійності Донецької народної республіки», за результатами якого проголошено створення незаконного псевдодержавного утворення «Донецька народна республіка» (далі «ДНР»).

Точної дати та часу в ході досудового розслідування не встановлено, але з початку окупації частини території Донецької області до 22.10.2014 громадянин України ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_4 , маючи достатній рівень освіти і життєвого досвіду для надання критичної оцінки своїм діям, сформували стійкий умисел, направлений на сприяння діяльності терористичної організації.

Зокрема, усвідомлюючи, що діяльність терористичної організації «Донецька народна республіка» та терористичних груп, які входять до її складу, є незаконною, спрямована на зміну меж території України, призводить до загибелі людей, заподіяння значних матеріальних збитків та інших тяжких наслідків, діючи умисно, з власної ініціативи, керуючись корисливим мотивом, пов`язаним із отриманням прибутку та особистим збагаченням від діяльності підконтрольного їм ТОВ «ІСТ.НЕТ» у м. Донецьку, збереженням власних активів та майна товариства, ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , діючи з єдиним злочинним планом, відомим усім учасникам, добровільно вирішили сприяти діяльності зазначеній терористичній організації шляхом інформаційного забезпечення ретрансляції телеканалів терористичної організації «ДНР» та російської федерації, що є обмежені та заборонені для ретрансляції на території України, у багатоканальній телемережі з використанням технології IPTV, надання доступу до мережі «Інтернет», через провайдерів, підконтрольних терористичній організації «ДНР» та спецслужбам російської федерації, а також надання фінансової допомоги внаслідок сплати податків, ліцензійних зборів, під безпосереднім контролем учасників терористичних організацій.

Із цією метою, вказані особи спільно поетапно розробили єдиний злочинний план із розподілом ролей кожного з учасників організованої групи, для чого залучили в різні періоди часу інших осіб, у тому числі з числа своїх родичів, співробітників ТОВ «ІСТ.НЕТ», який передбачав перереєстрацію у псевдоогранах товариства, відкриття банківських рахунків, ведення фінансово-господарської діяльності та податкової звітності за законодавством «ДНР», припинення трансляції українських телеканалів, розповсюдження «проросійських» телеканалів, надання послуг доступу до мережі «Інтернет» псевдоорганам «ДНР», забезпечення необхідним обладнанням, отримання прихованих прибутків як особисто, так і через родичів та підконтрольних осіб, в тому числі, вжиття ряду конспіративних заходів щодо приховання протиправної діяльності на окупованій території.

Так, згідно спільно розробленого злочинного плану в основні обов`язки ОСОБА_5 входили організаційно-розпорядчі функції, право підпису від імені товариства та представництво інтересів, в т.ч. із невстановленими досудовим розслідуванням представниками рф та псевдоорганів «ДНР», матеріально-технічне забезпечення діяльності товариства.

У свою чергу, ОСОБА_4 , відповідав за технічну складову, організацію робіт по підключенню абонентів, адміністрування сайту, білінг (автоматизована система розрахунків), узгоджував вартість та тарифи по наданню послуг абонентам доступу до інтернет, налаштування ІР-адрес сайту і iptv-телебачення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », маючи у розпорядженні права доступу та паролі на вхід до локальної (внутрішньої) мережі east.net.ua, в тому числі, здійснював контроль за таким доступом співробітників, які находяться на окупованій території.

Крім того, до вказаної протиправної діяльності ОСОБА_5 та ОСОБА_4 залучили діючого головного бухгалтера ТОВ «ІСТ.НЕТ» ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка 01.04.2013 наказом товариства № 5к призначена на вказану посаду.

ОСОБА_7 , постійно перебуваючи на тимчасово окупованій території у м. Донецьку, за погодженням із ОСОБА_5 та ОСОБА_9 , на виконання спільного злочинного плану, повністю усвідомлюючи таку протиправну діяльність, діючи у складі цієї організованої злочинної групи, з відома всіх її учасників, забезпечувала ведення податкової звітності, сплати податків та зборів як за законодавством «ДНР», так і в Україні, приховуючи від українських податкових органів фінансово-господарську діяльність товариства на окупованій території. При цьому встановлено, що ОСОБА_7 також вживала заходів щодо мінімізації податкового навантаження товариства, вказуючи в офіційній податковій звітності ТОВ «ІСТ.НЕТ» мінімальні заробітні плати працівників товариства, та, як наслідок, учасниками вказаної організованої злочинної групи неофіційно отримувались надприбутки, які у подальшому легалізовувались шляхом придбання транспортних засобів, нерухомого майна та ін. Крім того, ОСОБА_7 , забезпечувала сплату податків та зборів для терористичної організації «ДНР» від діяльності товариства на окупованій території.

При цьому, у невстановлену слідством дату та час, але не пізніше 02.11.2020 реалізуючи свій злочинний намір ОСОБА_5 спільно з ОСОБА_4 , бажаючи приймати активну участь та забезпечувати дієвий контроль за поточною господарською діяльністю ТОВ «ІСТ.НЕТ», залучили до вчинення кримінального правопорушення громадянку України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , яку призначили директором товариства (рос. ООО «ИСТ.НЭТ» (ИКЮЛ 36560875).

Згідно з розробленим спільним злочинним планом, ОСОБА_6 , постійно перебуваючи на тимчасово окупованій території у м. Донецьку, будучи наділеною обмеженими адміністративно-господарськими функціями та повноваженнями передбаченими статутом товариства, за погодженням і під контролем ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , організувала поточну фінансово-господарську діяльність ТОВ «ІСТ.НЕТ» відповідно до т.зв. «законодавства «ДНР», представляючи інтереси товариства у псевдоорганах «ДНР».

При цьому, у період з 2014 року до теперішнього часу ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , сприяючи діяльності терористичної організації «ДНР», заблокувавши ретрансляцію українських каналів телебачення, включили до пакету каналів ТОВ «ІСТ.НЕТ», що поширюються невизначеному колу осіб, телеканали «Россия 1», «RT News», «Первый канал», «5 канал», «ТВ центр», «Звезда», «Первый республиканский», «Оплот», «Новороссия», «Россия 24», «РБК», «НТВ», «REN-TV» та інші, які відповідно до ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 25.03.2014 року у справі № 826/3456/14, рішень Національної ради з питань телебачення і радіомовлення програми вищевказаних телеканалів від 17.07.2014 № 297, від 24.07.2014 № 490, від 07.08.2014 № 663, від 11.07.2018 № 883 не відповідають вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення та чинному законодавству України, а також рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 року № 133/2017, в інтересах інформаційної безпеки обмежені та заборонені для розповсюдження на території України.

Крім того, ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , керуючи поточною фінансово-господарською діяльністю ТОВ «ІСТ.НЕТ», окрім надання доступу до мережі «Інтернет» фізичним особам, організували надання послуг із доступу до мережі Інтернет, а також ретрансляції телеканалів у багатоканальній телемережі з використанням технології IPTV т.зв. «органам влади ДНР», а фактично структурним підрозділам терористичної організації «ДНР», які у свою чергу підконтрольні спецслужбам російської федерації, серед яких: адміністрації Будьонівського району м. Донецька (рос. АДРЕСА_1 ); Державним виконавчим службам в Будьонівському, Пролетарському, Калінінському районах м. Донецька (рос. ул. Октября, 25, ул. Раздольная, 27-Б, проспект Ілліча, 89); Пролетарському відділу поліції т.зв. «ДНР» (вул. Камишинська, 19), а також мистецькому фонду «Ізоляція» (вул. Світлий шлях, 3), який з червня 2014 року використовується т.зв. «міністерством держбезпеки днр» в якості в`язниці, РБОУ школа № 4 кадетський корпус ім. О.В. Захарченка (вул. Таврична. 4В, м. Донецьк), КУ Центральна бібліотечна система для дорослих м. Донецька (вул. Челюскінців, 123, м. Донецьк).

Отриману частину прибутку підприємства ТОВ «ІСТ. НЕТ» ОСОБА_6 через ОСОБА_7 , під контролем та за погодженням з ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , направляла у вигляді податків та зборів до «казначейства донецької народної республіки», таким чином сприяючи утриманню політичного та силового блоку вказаної терористичної організації, в т.ч. здійснювала прямі платежі «управлению службы вневедомственной охраны МВД ДНР» за надані послуги охорони згідно угоди від 06.08.2019 № 9325/Д/КА.

Зокрема, лише за період з 01.05.2021 до 30.04.2022 (рахунок ТОВ «ІСТ.НЕТ» № НОМЕР_1 , відкритий у т.зв. «Центральному республіканському банку ДНР» (рос. «р/с 40702810820050000031 в ЦРБ ДНР г. Донецка»)) ОСОБА_7 виконано фінансування терористичній організації «ДНР», а саме: на рахунок № НОМЕР_2 з рахунку № НОМЕР_1 податок на прибуток з юридичних осіб, на загальну суму 1559861 російських рублів; прибутковий податок від заробітних плат крім виплат по контрактах і договорах, відпускні, на загальну суму 17563,8 російських рублів; прибутковий податок від заробітних плат, крім виплат по контрактах і договорах, на загальну суму 505121,82 російських рублів; податок з обороту з юридичних осіб на загальну суму 344268 російських рублів; прибутковий податок з виплат по контрактах на загальну суму 3900 російських рублів; за охорону «мвд» на загальну суму 51955,16 російських рублів.

Разом з тим, діючи за вказівками ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , ОСОБА_6 забезпечила через підконтрольних осіб перерахування останнім прибутку отриманого ТОВ «ІСТ.НЕТ» від сприяння терористичній організації «ДНР», у вигляді грошових коштів, як готівкою так і шляхом зарахування на їх та близьких родичів рахунки у банківських установах України.

У подальшому 24.02.2022 президент рф путін в.в. публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.

Того ж дня, 24.02.2022, військовослужбовці ЗС рф, з метою зміни меж території та державного кордону України, на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом збройної агресії, із застосуванням ракетної, стрілецької, артилерійської, авіаційної та інших видів зброї незаконно вторглися на територію України через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, Донецькій та Луганській областях, здійснивши збройний напад на державні органи влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення для держави і у такий спосіб здійснили тимчасову окупацію частини території України.

Із метою протидії збройній агресії Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан з 05 год 30 хв 24.02.2022 строком на 30 діб, який у подальшому Указами Президента України № 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, № 757/2022 від 07.11.2022, № 58/2023 від 06.02.2023, № 254/2023 від 01.05.2023 неодноразово продовжувався, востаннє до 18.08.2023.

Таким чином, у період з 05 години 30 хвилин 24.02.2022 по теперішній час на всій території України введено та діє правовий режим воєнного стану, що пов`язано із розв`язанням рф військової агресії проти України та веденням повномасштабних бойових дій на території України.

Так, незважаючи на незаконність організованих та проведених представниками влади рф на окупованих частинах територій вищевказаних областей «референдуму» у період 23-27.09.2022, нелегітимність органів окупаційної влади, всупереч міжнародним зобов`язанням рф стосовно України, 30.09.2022 в м. Москва рф президентом рф путіним в.в. та самопроголошеними представниками так званої «влади» «ДНР», «ЛНР», Запорізької та Херсонської областей - ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 відповідно, підписано договори про прийняття до рф та утворення у складі рф нових суб`єктів.

Після цього 03-04.10.2022 Державною Думою Федеральних зборів рф, розглянуто на засіданні законопроекти президента рф путіна в.в. та ратифіковано їх, шляхом прийняття відповідних федеральних законів.

04.10.2022 Рада Федерації Федеральних зборів рф, погодила прийняття відповідних Федеральних конституційних законів від 04.10.2022.

05.10.2022 вищевказані Федеральні закони від 04.10.2022 та Федеральні конституційні закони від 04.10.2022 підписані президентом рф путіним в.в., офіційно оприлюднені та набули чинності.

Зі своєї сторони, засновники та учасники ТОВ «ІСТ.НЕТ» ОСОБА_5 , ОСОБА_4 спільно з директором товариства ОСОБА_6 та головним бухгалтером ОСОБА_7 , будучи громадянами України, вчинили у складі організованої групи умисні дії спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво) з метою завдання шкоди Україні шляхом підтримки рішень держави агресора.

Всупереч законодавству України на тимчасово окупованій території Донецької області в повному обсязі почало діяти законодавство рф у сфері надання послуг зв`язку, у тому числі положення Федерального закону №126-ФЗ від 07.07.2003 «О связи», Наказу Міністерства інформаційних технологій та зв`язку рф №6 від 16.01.2008 «Об утверждении Требований к сетям электросвязи для проведення оперативно-розыскных мероприятий», Наказу Міністерства зв`язку та масових комунікацій рф №73 від 27.05.2010 «Об утверждении Требований к сетям электросвязи для проведення оперативно-розыскных мероприятий», а також Наказу Міністерства зв`язку та масових комунікацій рф № 83 від 16.04.2014 «Об утверждении Правил применения оборудования систем коммутации, включая программное обеспечение, обеспечивающего выполнение установленных действий при проведении оперативно-розыскных мероприятий».

Зазначені нормативно-правові акти рф, незаконно впроваджені окупаційною владою на тимчасово окупованій території м. Донецька та частини Донецької області, серед іншого, передбачають обов`язок операторів зв`язку розміщувати технічні засоби для проведення оперативно-розшукових заходів (АПК «СОРЗ») російськими правоохоронними органами та органами державної безпеки, а також передавати на вказані технічні засоби інформацію, що передається в належних їм мережах електрозв`язку.

Вказані вище вимоги законодавства рф як країни, що окупувала м. Донецьк та частину Донецької області, суперечать вимогам законодавства України щодо охорони інформації, що передається каналами зв`язку, та порушують базове право осіб, у тому числі громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території Донецької області, на таємницю листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції, гарантоване статтею 31 Конституції України.

Крім того, згідно постанови уряду рф №538 від 27.08.2005 органом, уповноваженим на взаємодію з операторами зв`язку в рамках проведення оперативно-розшукової діяльності, у тому числі в інтересах інших уповноважених органів, є Федеральна служба безпеки рф.

Таким чином, внаслідок окупації м. Донецька та частини Донецької області рф, надання телекомунікаційних послуг на вказаній території стало можливим виключно за умови отримання відповідним оператором зв`язку ліцензії на провадження господарської діяльності у сфері послуг зв`язку, а також виконання вимог законодавства рф, зокрема, щодо встановлення апаратно-програмних комплексів «СОРЗ» та «Ревізор», шляхом взаємодії (заключення договору) відповідного оператора зв`язку з ФСБ рф та підключення обладнання (АПК «СОРЗ») в інтересах останньої.

У період листопада 2022 року, враховуючи розповсюдження на тимчасово окупованих територіях України норм законодавства країни-агресора, умисно підтримуючи це рішення, а також рішення про фактичну анексію м. Донецька та Донецької області та «приєднання» регіону до російської федерації ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 та ОСОБА_7 за участі інших невстановлених осіб приймали безпосередню участь, погоджували ряд документів, вирішували організаційні та технічні питання, вартість обладнання та робіт щодо встановлення АПК «СОРЗ» у ТОВ «ІСТ.НЕТ».

Зокрема, з метою узгодження пунктів плану по АПК «СОРЗ», ТОВ «ІСТ.НЕТ» повинно було скерувати листа на наступну адресу: «101000, м. Москва, Центр ФСБ росії, начальник Центру ОСОБА_14 », при цьому вказано точки доступу:

А) «ГУП ДНР «УГЛЕТЕЛЕКОМ», ДНР, г. Донецк, Ворошиловский р-н, ул. Постышева, 60» (найбільший псевдодержавний інтернетпровайдер днр);

Б) «если имеется возможность, то Министерство государственной безопасности ДНР, г. Донецк, Ворошиловский р-н, ул. Щорса, 62)».

У той же період часу, ОСОБА_4 , маючи відповідні навики, особисто здійснював переналаштовування технічного обладнання товариства, а саме налаштовував білінгові системи, пов`язані з проблемами розрахунків через різницю часу в Україні та «днр» (часовий пояс України (UTC+2 Східноєвропейський час) та російський (UTC+3 московський час росії, який застосовано на окупованій території), що не давало змоги учасникам організованої групи здійснювати у цьому проміжку часу платежі через російську банківську систему.

У подальшому, зазначені особи не заперечили 29.11.2022 щодо внесення відомостей до єдиного державного реєстру юридичних осіб російської федерації ТОВ «ІСТ.НЕТ» (рос. ООО «ИСТ.НЕТ») за №1229300036195, вказавши адресу реєстрації: «Донецька народна республіка», м. Донецьк, вул. 230 Стрілкової дивізії, б. 9, та постановки на облік у міжрайонній федеральній податковій службі № 8 по «Донецькій народній республіці».

Надалі, вказана група осіб, у період грудня 2022 року до лютого 2023 року вчинили умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво) з метою завдання шкоди Україні (її суверенітету, територіальній цілісності та незалежності) шляхом підтримки рішень держави агресора щодо застосування на тимчасово окупованій території російського законодавства, і з цією метою склали, узгодили між собою 03.02.2023 «рос. Протокол общего собрания участников общества с ограниченной ответственностью «ИСТ.НЕТ», яким вирішено привести статут ТОВ «ІСТ.НЕТ» у відповідність з діючим законодавством російської федерації. Відповідальним за реєстрацію змін у статутні документи в «Едином государственном реестре юридических лиц российской федерации» визначили ОСОБА_6 . Цього ж дня затверджено статут ТОВ «ІСТ.НЕТ» (рос ООО «ИСТ.НЕТ»).

Крім того, ОСОБА_6 , за погодженням з ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , розпочала консультації зі спеціалістами федеральної служби безпеки російської федерації про встановлення апаратно-програмних комплексів «СОРЗ» та «Ревізор» у мережі ТОВ «ІСТ.НЕТ», а також укладення відповідного договору з фсб рф.

У свою чергу, ОСОБА_7 відповідно до розподілу обов`язків організованої групи продовжила здійснювали сплату податків до бюджету «ДНР» у «складі рф».

Також, досудовим розслідуванням здобуто достатньо доказів про те, що засновники та учасники ТОВ «ІСТ.НЕТ» ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , діючи у складі організованої групи зі ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , будучи громадянами України, упродовж 2014-2023 років, вчиняли злочини, пов`язані зі сприянням та фінансуванням діяльності терористичної організації т.зв. «ДНР» та умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди України шляхом: реалізації та підтримки рішень держави агресора, тобто кримінальні правопорушення, передбачені ч.3 ст.28 ч.1 ст.258-3, ч.3 ст.258-5, ч.1 ст.28 ч.1 ст.111-2 КК України.

Отриману частину неофіційного прибутку підприємства ТОВ «ІСТ.НЕТ» від вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.28 ч.1 ст.258-3, ч.3 ст.258-5, ч.1 ст.28 ч.1 ст.111-2 КК України, під контролем та за погодженням з ОСОБА_5 та ОСОБА_4 , директор зазначеного підприємства ОСОБА_6 та головний бухгалтер ОСОБА_7 , через спеціально залучених осіб, з числа мешканців м. Донецька та інших невстановлених осіб, яким не було доведено злочинний умисел вищевказаних осіб, перераховували (передавали) ОСОБА_5 та ОСОБА_4 та членам їх родин та довіреним особам, у вигляді готівкових грошових коштів та шляхом зарахування на їх рахунки у банківських установах України.

Одночасно ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 вжили ряд заходів, направлених на приховування своєї злочинної діяльності, скориставшись положеннями Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території», у 2016 році здійснили перереєстрацію підприємства до Маріупольської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Донецький області (Східно-Донецьке відділення (Пролетарський район, м. Донецьк), продовжили сплату податків та зборів до державного бюджету України від начебто законної діяльності ТОВ «ІСТ.НЕТ» у відповідності до законодавства України, одночасно сприяючи терористичній організації «ДНР» у м. Донецьку.

12.11.2020 ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , з метою приховати реальне походження своїх статків від сприяння терористичній організації «ДНР», та створити хибне уявлення, що ведуть свою фінансово-господарську діяльність відповідно до вимог діючого законодавства України, перереєстрували ТОВ «ІСТ.НЕТ» у м. Києві, за адресою проживання ОСОБА_5 : кв. АДРЕСА_2 , та стали на облік у ДПІ в Оболонському районі ГУ ДПС у м. Києві.

Однак, фактично вказане підприємство не здійснює активної господарської діяльності на території України, та активно сприяло діяльності терористичної організації «ДНР».

При цьому, за період з 24.04.2014 по 02.07.2021, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідування місці, ОСОБА_5 достовірно знаючи, що грошові кошти одержані від незаконної діяльності ТОВ «ІСТ.НЕТ» на тимчасово окупованій території, всупереч діючому законодавству України, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, діючи умисно, маючи на меті надання вигляду правомірності володіння, користування та розпорядження цими коштами, вчинив дії, спрямовані на приховання та маскування незаконного походження грошових коштів, одержаних внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, володіння ними, отримав 22820910 грн (у тому числі 398000 доларів США (еквівалент 10954210 грн), 18090 євро (еквівалент 593720 грн).

Як вбачається з банківських виписок щодо руху коштів за період 2017-2022 на банківські рахунки, відкриті на ім`я ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , систематично здійснювалося зарахування коштів в сумі, у переважній більшості, біля 5000 грн (є випадки надходження більших і менших сум), як з ідентифікацією відправника коштів, так і без такої.

Зазначені факти підтверджують уникнення ОСОБА_4 та ОСОБА_5 фінансового моніторингу щодо походження отриманих коштів, а також приховання отриманого прибутку від діяльності ТОВ «ІСТ.НЕТ» на тимчасово окупованих територіях України, зокрема т.зв. «ДНР».

Зокрема, на банківські рахунки, відкриті на ім`я ОСОБА_5 у ПАТ «Уксоцбанк», АТ КБ «Приватбанк», АТ «Акцент-Банк», АТ «Укргазбанк», АТ «Універсалбанк», АТ «РСВ Банк», АТ «Правекс Банк» зараховано готівкою 11846810 грн. Також, ОСОБА_5 , у цей же період часу проведено операцій з придбання автомобілів та нерухомості без відкриття рахунків, з використанням готівкових коштів, на загальну суму 6350540 грн.

У свою чергу ОСОБА_4 за період з 24.04.2014 по 20.02.2023, достовірно знаючи, що грошові кошти одержані від незаконної діяльності ТОВ «ІСТ.НЕТ» на тимчасово окупованій території, всупереч діючому законодавству України, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, діючи умисно, маючи на меті надання вигляду правомірності володіння, користування та розпорядження цими коштами, вчинив дії, спрямовані на приховання та маскування незаконного походження грошових коштів, одержаних внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, володіння ними, отримав 790820 грн, та провів операцій з придбання автомобіля без відкриття рахунків, з використанням готівкових коштів, на загальну суму 550000 грн.

Зазначені операції з готівковими коштами є такими, що спрямовані на легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (приховування чи маскування джерела походження вказаних коштів).

Із огляду на викладене, 06.06.2023 у вказаному кримінальному провадженні складено письмове повідомлення про підозру громадянці України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНН: НОМЕР_3 , уродженці м. Кропивницького (стара назва Кіровоград), зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_3 , документованій паспортом громадянина України НОМЕР_4 , виданий Кіровським ВМ Кіровоградського МВ УМВСУ в Кропивницькій (стара назва Кіровоградській) області 27.05.2014, у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч.3 ст.28 ч.1 ст.258-3, ч.3 ст.258-5, ч.3 ст.28 ч.1 ст.111-2, ч.3 ст.209 КК України.

08.06.2023 у зв`язку з тим, що ОСОБА_6 перебуває за межами України, письмове повідомлення про підозру було їй вручено у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень, тобто шляхом опублікування повідомлення про підозру в газеті «Урядовий кур`єр», яка являється друкованим засобом масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження №114 (7512) від 08.06.2023 та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Крім того, цього ж дня, фотозображення повістки про виклик підозрюваної ОСОБА_6 та повідомлення їй про підозру, за допомогою програм-месенджерів «WatsApp» та «Viber» було надіслано абоненту мобільного номеру НОМЕР_5 , яким користується ОСОБА_6 , а також воно було доставлено, відкрито й переглянуто останньою, про що свідчить наявність двох «галочок» у нижньому правому куті біля кожного з надісланих фотозображень у програмі «Viber» та переписка з нею у програмі «WatsApp».

Таким чином, за вищевикладених обставин ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч.3 ст.28, ч.1 ст.258-3, ч.3 ст.258-5, ч.3 ст.28 ч.1 ст.111-2, ч.3 ст.209 КК України.

08.06.2023 у даному кримінальному провадженні повідомлено про підозру ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , громадянці України, ІНН: НОМЕР_3 , уродженці м. Кропивницький (стара назва Кіровоград), зареєстрованій за адресою: АДРЕСА_3 , документованій паспортом громадянина України НОМЕР_4 , виданий Кіровським ВМ Кіровоградського МВ УМВСУ в Кропивницькій (стара назва Кіровоградській) області 27.05.2014, у вчиненні нею кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.28, ч.1 ст.258-3, ч.3 ст.258-5, ч.3 ст.28, ч.1 ст.111-2, ч.3 ст.209 КК України, а саме:

-у вчиненні організованою групою сприяння діяльності терористичної організації, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.28, ч.1 ст.258-3 КК України;

-у наданні чи зборі будь-яких активів прямо чи опосередковано з метою їх використання або усвідомленням можливості того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей терористичною групою (організацією), вчинених організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.258-5 КК України;

-умисних діях,спрямованих надопомогу державі-агресору(пособництво),вчинених громадяниномУкраїни,з метоюзавдання шкодиУкраїни шляхом:реалізації тапідтримки рішеньдержави агресора,передачі іншихактивів представникамдержави-агресора,вчинених організованоюгрупою,тобто вчиненнякримінального правопорушення,передбаченого ч.3ст.28, ч.1 ст.111-2 КК України;

-набутті, володінні, використанні, розпорядженні майна, щодо якого фактичні обставини свідчать про його одержання злочинним шляхом, у тому числі здійснення фінансової операції, вчинення правочину з таким майном, та вчинення дій, спрямованих на приховування, маскування походження такого майна або володіння ним, джерела його походження, якщо ці діяння вчинені особою, яка знала, що таке майно повністю одержано злочинним шляхом, вчинені організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.209 КК України.

15.06.2023 року у зв`язку з тим, що підозрювана переховується від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності і її місцезнаходження невідоме, ОСОБА_6 оголошено у розшук.

Згідно з повідомленням ДКІБ СБУ № 30/1/1-7486 від 21.06.2023, на даний час ОСОБА_6 переховується на тимчасово окупованій території у м. Донецьку.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру власності на нерухоме майно громадянці ОСОБА_6 належить квартира, загальною площею 82 м?, за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 9015196.

Також указано, що з метою запобігання можливості приховування та відчуження нерухомого майна (квартири) підозрюваної, необхідно накласти арешт із забороною вчиняти будь-які дії щодо відчуження, розпорядження та користування вказаним майном.

Слідчий у судове засідання не з`явився, клопотав про задоволення клопотання у його відсутність.

Відповідно до ст.172 КПК України, слідчий суддя прийшов до висновку, про необхідність розгляду клопотання без повідомлення власників майна, оскільки є необхідність забезпечення арешту майна, так як існують ризики відчуження майна до прийняття судом рішення.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.

Згідно норми ч.1 ст.107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Згідно п.7 ч.2 ст.131 КПК України, одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна.

Відповідно до ч.1 ст.170КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Крім того, п.1 ч.2 ст.170КПК України передбачено, що арешт на майно накладається з метою збереження речових доказів.

Відповідно до ч.3 ст.170КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Речовими доказами, згідно ч.1 ст.98 КПК України, є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Разом із тим, ч.2 ст.64-? КПК України передбачено, що третьою особою, щодо майна якої вирішується питання про арешт, виникають з моменту звернення прокурора до суду із клопотанням про арешт майна.

Частиною 10 ст.170 КПК України, передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Крім того, на підставі вимог ч.5 ст.9 КПК України, слідчий суддя враховує, що виходячи з положень Першого протоколу та протоколів № 2, 4, 7 та 11 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, дотримання принципу верховенства права є однією з підвалин демократичного суспільства.

Також, у ст.1 Першого протоколу до Конвенції зазначено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Як у справі «Бакланов проти Росії» (рішення від 9 червня 2005 р.), так і в справі «Фрізен проти Росії» (рішення від 24 березня 2005 р.) ЄСПЛ зазначив, що досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи лише тоді стає значимим, якщо встановлено, що під час відповідного втручання було дотримано принципу «законності» і воно не було свавільним, тобто для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити «особистий і надмірний тягар для особи (справа «Ізмайлов проти Росії», п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.).

На підставі викладеного, з урахуванням мотивів клопотання про арешт майна та доданих до клопотання документів, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що мав місце факт вчинення кримінального правопорушення та про необхідність накладення арешту на майно на підставі ч.2 ст.170 КПК України, оскільки існує обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти органи досудового розслідування з дотриманням відповідних положень національного законодавства та принципів верховенства права.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.110, 131, 170-175, 309 КПК України, слідчий суддя,-

п о с т а н о в и в:

Клопотання т.в.о. заступника начальника 1 відділу слідчого управління Головного управління СБ України в АР Крим підполковник юстиції ОСОБА_3 про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на майно, а саме:

-квартиру загальною площею 82 м?, за адресою: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 9015196, власником якої є громадянка України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , громадянка України, ІНН: НОМЕР_3 , уродженка м. Кропивницького (стара назва Кіровоград), зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , документована паспортом громадянина України НОМЕР_4 , який виданий Кіровським ВМ Кіровоградського МВ УМВСУ в Кропивницькій (стара назва Кіровоградській) області 27.05.2014, шляхом заборони державним реєстраторам та органам державної реєстрації прав (в тому числі, але не виключно Міністерству юстиції України та його територіальним органам), виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київській міській, районним у місті Києві державним адміністраціям, акредитованим суб`єктам, нотаріусам, іншим особам та органам, які виконують функції державного реєстратора, вчиняти реєстраційні дії стосовно квартири - відчуження майна.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з моменту її проголошення.

Слідчий суддя

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.07.2023
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу112306060
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —755/7812/23

Ухвала від 20.11.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 20.11.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Лашевич Валерій Миколайович

Ухвала від 18.09.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 18.09.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Мельниченко Л. А.

Ухвала від 04.09.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Слива Юрій Михайлович

Ухвала від 11.08.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 11.08.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 25.07.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні