ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у закритті провадження
"20" липня 2023 р. справа № 300/1028/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Тимощука О.Л., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання міського голови м.Івано-Франківська Марцінківа Руслана Романовича про закриття провадження в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до міського голови м. Івано-Франківська Марцінківа Руслана Романовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент культури Івано-Франківської міської ради, директор Івано-Франківської дитячої музичної школи №3 імені Анатолія Кос-Анатольського Викалюк Г.Ю., Івано-Франківська дитяча музична школа №3 імені Анатолія Кос-Анатольського про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови м. Івано-Франківська №238/1-с від 19.08.2022,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебуває справа №300/1028/23 за позовною заявою ОСОБА_1 до міського голови м. Івано-Франківська Марцінківа Руслана Романовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент культури Івано-Франківської міської ради, директор Івано-Франківської дитячої музичної школи №3 імені Анатолія Кос-Анатольського Викалюк Г.Ю., Івано-Франківська дитяча музична школа №3 імені Анатолія Кос-Анатольського про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови м. Івано-Франківська №238/1-с від 19.08.2022.
Ухвалою суду від 26.06.2023 постановлено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства (надалі, також - КАС України).
На адресу суду 14.07.2023 від міського голови м. Івано-Франківська Марцінківа Руслана Романовича надійшло клопотання про закриття провадження у справі.
Суд, дослідивши подане клопотання, вважає таким, що не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
У відповідності до вимог пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Статтею 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно із пунктами 1 та 2 статті 4 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Статтею 19 КАС України визначено перелік справ, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів. Так, згідно із пунктами 1 та 2 частини 1 вказаної статті, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; у спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб`єкт владних повноважень визначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадову чи службову особу, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).
Згідно з визначенням, наведеним у пункті 17 частини 1 статті 4 КАС України публічна служба - це діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування від 21.05.1997 №280/97-ВР (надалі, також - Закон №280/97-ВР) посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Водночас стаття 17 Закону №280/97-ВР передбачає, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 1 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування від 07.06.2001 №2493-III (надалі, також - Закон №2493-III) служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.
Згідно з частиною 2 статті 26 Закону України Про освіту від 05.09.2017 №2145-VIII керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
Також частиною 3 статті 21 Закону України Про позашкільну освіту від 22.06.2000 №1841-III (надалі, також Закон №1841-III) передбачено, що посаду керівника державного та комунального закладу позашкільної освіти може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов`язків.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 23 Закону №1841-III трудові відносини в системі позашкільної освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Керівника закладу позашкільної освіти призначає на посаду та звільняє з посади засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган.
Відповідно до Статуту Івано-Франківської дитячої музичної школи №3 ім. А.Кос-Анатольського (нова редакція), затвердженого рішенням 3 сесії Івано-Франківської міської ради від 24.12.2020 №341-3, Івано-Франківська дитяча музична школа №3 імені Анатолія Кос-Анатольського є комунальним закладом позашкільної освіти сфери культури, початковою ланкою спеціальної мистецької освіти.
З огляду на висновки, викладені в постанові Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.05.2023 у справі за №300/1028/23 пров. № А/857/6432/23, яка набрала законної сили 30.05.2023, Івано-Франківська дитяча музична школа №3 імені Кос-Анатольського є комунальним закладом позашкільної освіти у сфері культури, початковою ланкою спеціальної мистецької освіти, заснованим на власності територіальної громади, управління яким здійснюється Івано-Франківською міською радою, оскільки предметом спору у цій справі є правомірність розпорядження міського голови м. Івано-Франківська №238/1-с від 19.08.2022 під час виконання своїх публічно-владних функцій з управління комунальним закладом освіти, вказаний спір підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства (а.с.74,75).
Із урахуванням наведеного, в задоволенні клопотання відповідача щодо необхідності закриття провадження з підстав, що цей спір не пов`язаний із захистом прав, свобод чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів місцевого самоврядування та не стосується проходження публічної служби, а є трудовим і має вирішуватися в порядку цивільного судочинства у цій справі, слід відмовити.
На підставі наведеного, керуючись статями 2, 4, 19, 241-241, 248, 256, Кодексу адміністративного судочинства У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні клопотання Івано-Франківського міського голови Марцінківа Руслана Романовича про закриття провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до міського голови м. Івано-Франківська Марцінківа Руслана Романовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент культури Івано-Франківської міської ради, директор Івано-Франківської дитячої музичної школи №3 імені Анатолія Кос-Анатольського Викалюк Г.Ю., Івано-Франківська дитяча музична школа №3 імені Анатолія Кос-Анатольського про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови м. Івано-Франківська №238/1-с від 19.08.2022 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя /підпис/Тимощук О.Л.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2023 |
Оприлюднено | 24.07.2023 |
Номер документу | 112320451 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні