Постанова
від 20.07.2023 по справі 420/8848/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/8848/23

Перша інстанція: суддя Вовченко О.А.,

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача судді - Турецької І.О.

суддів - Шевчук О. А., Шеметенко Л.П.

за участі секретаря - Алексєєвої Н.М.

представника Мінюсту України - Короткова С. Л.,

представника ОСОБА_1 - адвоката Мастійстого І. А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Міністерства юстиції України на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року про часткове скасування заходів забезпечення позову приватного нотаріуса ОСОБА_1 до Міністерства юстиції України про визнання протиправним та скасування наказу про виключення з переліку нотаріусів, якими в період воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, а також про визнання протиправним та скасування подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальної діяльності,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - державне підприємство «Національні інформаційні системи»

В С Т А Н О В И В:

21.04.2023 приватний нотаріус Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовом до Міністерства юстиції України (далі - Мінюст України) в якому просив:

визнати протиправним та скасувати наказ № 1290/5 від 10.04.2023 про його виключення з переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, затвердженого наказом Мінюсту України від 03.05. 2022 № 1760/5 (зі змінами);

визнати протиправним та скасувати подання до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату про анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю №7268, виданого Мінюстом України 04.02.2009 на його ім`я.

03.05.20223 адвокат Брагарчук О.Р., що представляє інтереси ОСОБА_1 подала до суду першої інстанції заяву про забезпечення позову, в якій просила:

зупинити дію наказу Мінюсту України від 10.04.2023 № 1290/5 про виключення з переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, затвердженого наказом Мінюсту України від 03.05.2022 № 1760/5 (зі змінами), у зв`язку з невідповідністю критерію, визначеному абзацом шостим підпункту 9 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» (далі - Постанова №164), приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 (свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю № НОМЕР_1);

зобов`язати державне підприємство «Національні інформаційні системи» (далі - ДП «НАІС») поновити приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 (свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю № НОМЕР_1) доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Обґрунтування заяви про забезпечення позову складається з таких підстав.

По - перше, як зазначає адвокат існує інша справа №420/6849/23 за позовом приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до Мінюсту України про визнання протиправними та скасування пунктів 4,5, прийнятого даним суб`єктом владних повноважень, наказу №1189/5 від 31.03.2023.

За змістом указаних пунктів наказу, як указує представниця позивача, приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 був анульований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також направлено подання до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

У цій справі, за твердженням адвоката, суд першої інстанції 06.04.2022 ухвалив рішення про забезпечення позову.

У цьому рішенні, суд зупинив дію пункту 4 спірного наказу до набрання законної сили рішенням суду у даній справі та зобов`язав ДП «НАІС» відновити доступ приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Також суд зупинив дію пункту 5 оскаржуваного наказу до набрання законної сили рішенням суду у даній справі, заборонивши Департаменту нотаріату Мінюсту України направляти до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Окрім того, суд заборонив Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату при Мінюсті України вчиняти дії щодо розгляду подання, на підставі пункту 5 наказу Мінюсту України №1189/5 від 31.03.2023 «Про задоволення скарги» та приймати рішення за результатами цього розгляду - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Водночас, як зазначає адвокат, попри надіслання судом, 06.04.2023, наведеної вище ухвали про забезпечення позову електронною поштою на адресу Мінюсту України та її отримання, останнє, 10.04.2023, приймає новий наказ №1290/5, зміст якого викладений вище і який є предметом оскарження в цій справ.

Ігнорування Мінюстом України судового рішення про заборону вчиняти певні дії, свідчить на думку представниці ОСОБА_1 , про протиправність оскаржуваного наказу.

По -друге, як заявляє адвокат Брагарчук О.Р. , вжитими попередніми заходами забезпечення позову, по суті нівельовані правові підстави, передбачені абзацом 6 підпункту 9 пункту 1 Постанови №164, адже Мінюсту України заборонено вносити подання про анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю на розгляд Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату.

По-третє, як зауважує адвокат Брагарчук О.Р. , її довірителя фактично позбавили права отримувати дохід від своєї професійної діяльності, попри наявність у нього як у приватного нотаріуса, зобов`язань перед державою сплачувати податки та збори, незважаючи на фактичне зупинення його діяльності.

По-четверте, на думку представниці позивача, у випадку невжиття заходів забезпечення позову до ухвалення рішення в адміністративній справі, існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам її довірителя і захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 заява адвоката Брагарчук О.Р., в інтересах приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 про забезпечення позову була задоволена.

Суд зупинив дію наказу Мінюсту України № 1290/5 від 10.04. 2023 «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Також суд заборонив ДП «НАІС» анулювати приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

17.05.2023 до суду першої інстанції надійшла заява від представника Мінюсту України про скасування заходів забезпечення позову.

Вказана заява обґрунтовувалася тим, що наказ № 1290/5 від 10.04.2023 про виключення ОСОБА_1 з переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, затвердженого наказом Мінюсту України від 03.05. 2022 № 1760/5, не припиняє його приватну нотаріальну діяльність і він може вчиняти щонайменше 22 нотаріальні дії.

Спростовуючи доводи адвоката Брагарчук О.Р. про ігнорування Мінюстом України ухвали суду від 06.04.2023 про заборону Департаменту нотаріату Мінюсту України направляти до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1, до набрання законної сили рішенням суду в даній справі, скаржник указав таке.

Так, за його поясненнями, на момент реєстрації згаданого вище судового рішення в Мінюсті України (07.04.2023, вх. №527443-22-23), подання від 06.04.2023, вих.№519-37-1-23 щодо анулювання свідоцтва про право зайняття нотаріальною діяльністю, виданого ОСОБА_1 вже було внесено до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України.

Окрім того, представником Мінюсту України наголошено, що, суд першої інстанції, зупиняючи дію оскаржуваного наказу в цілому, одночасно зупинив рішення про включення до переліку сімнадцятьох нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії стосовно цінного майна, які не мають жодного відношення до предмету спору.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 22.05.2023 заява представника Мінюсту України про скасування заходів забезпечення позову - задоволена частково.

Суд скасував заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №420/8848/23, в частині зупинення пункту 2 наказу Мінюсту України № 1290/5 від 10.04.2023 «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» до набрання законної сили рішенням суду у даній справі, в частині внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, в частині Дніпропетровської, Київської, Рівненської, Харківської, Херсонської, Черкаської областей та викладення його в частині Дніпропетровської, Київської, Рівненської, Харківської, Херсонської, Черкаської областей у новій редакції.

Також суд скасував заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №420/8848/23, в частині зупинення пунктів 3 та 4 наказу Мінюсту України № 1290/5 від 10.04. 2023 «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Поряд з цим, суд відмовив у задоволенні заяви представника Мінюсту України про скасування заходів забезпечення позову, вжиті ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №420/8848/23, в частині:

- зупинення пункту 1 наказу Мінюсту України № 1290/5 від 10.04.2023 «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» щодо виключення з переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, у зв`язку з невідповідністю критерію, визначеному абзацом шостим підпункту 9 пункту 1 Постанови №164, приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 (свідоцтво про право на зайняття нотаріального діяльністю НОМЕР_1) - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі;

- зупинення пункту 2 наказу Мінюсту України № 1290/5 від 10.04.2023 «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» в частині внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна щодо Одеської області та викладення його, в частині Одеської області, у новій редакції - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі;

- заборони державному підприємству «Національні інформаційні системи» анулювати приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Також суд установив порядок виконання ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №420/8848/23 в частині заборони державному підприємству «Національні інформаційні системи» анулювати приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Суд указав, що державному підприємству «Національні інформаційні системи» слід забезпечити відновлення приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 доступ до Єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Вважаючи, що ухвала суду першої інстанції, в частині відмови у скасуванні заходів забезпечення позову щодо приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 є незаконною та необґрунтованою, представник Мінюсту України, в апеляційній скарзі, просить її скасувати у вказаній частині та ухвалити у скасованій частині нове рішення про відмову в забезпеченні заходів забезпечення позову.

Обґрунтування апеляції складається з такого.

На думку скаржника, є помилковим висновок суду першої інстанції, що виключення приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 з переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, затвердженого наказом Мінюсту України від 03.05.2022 №1760/5, не позбавляє, останнього на отримання доходу, адже факт виключення, не зупиняє та не припиняє нотаріальну діяльність. За ствердженням скаржника, відповідно до статті 34 Закону України «Про нотаріат», нотаріуси України вчиняють щонайменше 22 нотаріальні дії.

Спростовуючи доводи суду першої інстанції про ігнорування Мінюстом України ухвали суду від 06.04.2023 про заборону Департаменту нотаріату Мінюсту України направляти до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 до набрання законної сили рішенням суду у даній справі, скаржник указав таке.

Так, за його поясненнями, на момент реєстрації згаданого вище судового рішення в Мінюсті України (07.04.2023, вх. №527443-22-23), подання від 06.04.2023, вих.№519-37-1-23 щодо анулювання свідоцтва про право зайняття нотаріальною діяльністю, виданого ОСОБА_1 вже було внесено до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України.

Одночасно з цим, представник Мінюсту України звернув увагу, що суд першої інстанції зупиняючи дію оскаржуваного наказу, не врахував, що в пункті 2 цього документа йшла мова про включення до переліку 17 приватних нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна.

Доводом апеляційної скарги є також ствердження скаржника про фактичне вирішення судом першої інстанції справи, без її розгляду по суті, адже, суд завчасно надав оцінку правомірності та законності спірного наказу, що не відповідає меті застосування інституту забезпечення позову.

Також представник Мінюсту України вважає, що позивач не довів обставин, які б указували, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів, за захистом яких він звернувся.

Насамкінець скаржник зазначив, що відповідно до статті 151 КАС України, суд повинен ураховувати співвідношення прав (інтересу) про захист яких просить заявник із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. Не допускається, на переконання скаржника, забезпечення позову, зокрема, шляхом зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі або встановлення заборони або обов`язку вчиняти дії, що випливають з такого рішення.

Адвокат Брагарчук О.Р. та її довіритель не скористалися правом подання відзиву на апеляційну скаргу.

В суді апеляційної інстанції представник Мінюсту України підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Адвокат Мастістий І.А., представляючи інтереси приватного нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1, заперечив проти задоволення апеляції та просив залишити рішення суду першої інстанції в силі.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість ухвали суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для задоволення апеляції, з огляду на таке.

Частинами 1 та 2 статті 150 КАС України передбачено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з положеннями частини першої статті 151 КАС України позов може бути забезпечено у тому числі зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.

Не допускається забезпечення позову шляхом: зупинення дії рішення суб`єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, або встановлення заборони, або обов`язку вчиняти дії, що випливають із такого рішення (пункт 5 частини 3 статті 151 КАС України

Як правильно зазначив скаржник, заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб (частина 2 статті 151 КАС України).

В ухвалі про забезпечення позову суд зазначає вид забезпечення позову та підстави його обрання (частина 6 статті 154 КАС України).

Тобто, метою забезпечення позову є вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача з тим, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі, задля попередження потенційних труднощів у подальшому виконанні такого рішення.

При цьому, заходи забезпечення мають вживатись лише в межах позовних вимог, бути співмірними з ними, а необхідність їх застосування повинна обґрунтовуватись поважними підставами й підтверджуватись належними доказами.

Статтею 46-1 Закону України «Про нотаріат» установлено, що нотаріус під час вчинення нотаріальних дій обов`язково використовує відомості єдиних і державних реєстрів шляхом безпосереднього доступу до них.

Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій обов`язково використовує відомості Єдиного державного демографічного реєстру, а також Державного реєстру актів цивільного стану громадян, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців і громадських формувань, інших єдиних і державних реєстрів, що функціонують у системі Міністерства юстиції України.

Інформація з Єдиних і державних реєстрів, отримана нотаріусом під час вчинення нотаріальних дій, залишається у відповідній справі державної нотаріальної контори чи приватного нотаріуса.

Користування Єдиними та державними реєстрами здійснюється безпосередньо нотаріусом, який вчиняє відповідну нотаріальну дію.

Відповідно до частини 7 статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у разі задоволення скарги на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації прав Мінюст України приймає рішення про, зокрема:

про тимчасове блокування або про анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав.

про направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Стаття 37-1 наведеного Закону, яка унормовує здійснення контролю у сфері державної реєстрації прав, визначає в частині 2, що за результатами проведення перевірок державних реєстраторів чи суб`єктів державної реєстрації прав Міністерство юстиції України, у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації прав державними реєстраторами, уповноваженими особами суб`єктів державної реєстрації прав приймає вмотивоване рішення, у тому числі, про:

- анулювання доступу державного реєстратора, уповноваженої особи суб`єкта державної реєстрації прав до Державного реєстру прав;

- направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мінюсті України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Досліджуючи довід скаржника, що суд першої інстанції забезпечивши позов приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 фактично ухвалив рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування інституту забезпечення позову, колегія суддів дійшла таких висновків.

Інститут забезпечення адміністративного позову дійсно є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.

Однак, застосовуючи такий інститут, необхідно перш за все враховувати його мету та запобігати вирішенню спору у справі шляхом задоволення заяви про забезпечення позову.

На думку колегії суддів є слушним довід представника Мінюсту України, що забезпечення позову, в частині анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, може вважатися вирішенням спору, оскільки приватний нотаріус і в подальшому здійснює діяльність у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно, незважаючи на те, що оскаржуваний наказ, дія якого рішенням суду першої інстанції зупинена, був винесений саме з підстав наявних порушень приватним нотаріусом при вчиненні дій у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно.

Також колегія суддів підтримує позицію скаржника, що у випадку анулювання доступу приватного нотаріуса до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, останній не позбавлений права на працю і вправі здійснювати діяльність, яка не стосується дій щодо вчинення державної реєстрації прав на нерухоме майно і державної реєстрації юридичних, фізичних осіб-підприємців.

Наведене спростовує доводи суду першої інстанції стосовно протиправного позбавлення Мінюстом України приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 можливості отримувати дохід від своєї професійної діяльності.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом в постановах від 19.06. 2018 у справі №826/9263/17, від 01.10.2019 у справі №420/912/19, від 21.11. 2019 у справі №420/1065/19, від 12.02.2020 у справі №824/902/19-а, від 24.04. 2020 у справі №160/9698/19, від 23.07.2020 у справі №640/12935/20, від 03.12.2020 у справі №580/3884/19, від 21.01.2021 у справі №420/4262/19.

Ураховуючи викладене, колегія суддів вважає, що зазначені адвокатом Брагарчук О.Р., у заяві про забезпечення позову, доводи не свідчать про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення позову, передбачених статтею 151 КАС України.

На думку колегії суддів, зміст рішення суду першої інстанції свідчить про відсутність обґрунтованих мотивів, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль.

Обставин щодо того, що невжиття заходів забезпечення позову якимось чином може ускладнити чи зробити неможливим виконання рішення суду у справі також не встановлено.

Враховуючи наведені положення законодавства і обставини справи колегія суддів констатує, що суд першої інстанції дійшов неправильного висновку про наявність правових підстав для задоволення заяви про забезпечення позову.

Резюмуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що ухвалу суду першої інстанції про забезпечення позову, відповідно до пункту 2 частини 1 статті 317 КАС України належить скасувати та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні заяви адвокат Брагарчук О.Р., що діє в інтересах приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 про забезпечення позову.

Підставою для висновку, що суд першої інстанції порушив пункт 2 частини 1 статті 317 КАС України, є, на думку суду апеляційної інстанції, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими.

Керуючись статтями 150-154, 308, 310, 312, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Міністерства юстиції України - задовольнити.

Ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року скасувати, в частині відмови в задоволенні заяви Міністерства юстиції України про скасування заходів забезпечення позову, вжиті ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №420/8848/23.

Скасувати заходи забезпечення адміністративного позову, вжиті ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №420/8848/23, в частині:

- зупинення пункту 1 наказу Міністерства юстиції України № 1290/5 від 10 квітня 2023 року «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» щодо виключення з переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 03 травня 2022 року № 1760/5 (зі змінами), у зв`язку з невідповідністю критерію, визначеному абзацом шостим підпункту 9 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану», приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 (свідоцтво про право на зайняття нотаріального діяльністю № НОМЕР_1) - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі;

- зупинення пункту 2 наказу Міністерства юстиції України № 1290/5 від 10 квітня 2023 року «Про внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна» в частині внесення змін до переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна в частині Одеської області та викладення його в частині Одеської області у новій редакції - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі;

- заборони державному підприємству «Національні інформаційні системи» анулювати приватному нотаріусу Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_1 доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

В іншій частині ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 22 травня 2023 року - залишити в силі.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Доповідач - суддя І. О. Турецька

суддя О. А. Шевчук

суддя Л. П. Шеметенко

Повне судове рішення складено 20.07.2023.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2023
Оприлюднено27.07.2023
Номер документу112351540
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері нотаріату

Судовий реєстр по справі —420/8848/23

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 19.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 20.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 20.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Постанова від 20.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні