Постанова
від 30.06.2023 по справі 280/13174/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 червня 2023 року м. Дніпросправа № 280/13174/21

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Чабаненко С.В.,

суддів: Білак С.В., Юрко І.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 08 лютого 2023 року у справі №280/13174/21 за позовом Заступника керівника Запорізької обласної прокуратури Максименко Наталії Вікторівни в інтересах Державної екологічної інспекції Південного округу (Запорізька та Херсонська області) до Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "Гудзон", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приазовський національний природній парк про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від учинення дій; визнання протиправним та скасування дозволу на спеціальне використання природних ресурсів з межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення,-

встаноВИВ:

Заступник керівника Запорізької обласної прокуратури Максименко Н.В. звернулась до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі: Державної екологічної інспекції Південного округу до Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Приватне підприємство Гудзон, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Приазовський національний природний парк про визнання дій протиправними та зобов`язання утриматися від учинення дій; визнання протиправним та скасування дозволу на спеціальне використання природних ресурсів з межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, в якому просила:

- визнати протиправними дії Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації щодо видачі Приватному підприємству Гудзон дозволу № 7 від 23.09.2021 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення з метою промислового рибальства у межах Приазовського національного природного парку та зобов`язати Департамент захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації утриматися від вчинення дій щодо видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів з метою промислового рибальства у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення;

- визнати протиправним та скасувати дозвіл № 7 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення, виданий Департаментом захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації 23.09.2021 Приватному підприємству Гудзон з метою промислового рибальства у межах Приазовського національного природного парку.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України 28.08.2021 за № 147/2021 затверджено Ліміт на використання природних ресурсів (водних біоресурсів обсягом більше 400 тонн) у межах територій Приазовського національного природного парку на 2021 рік. ПП Гудзон 09.09.2021 звернулося до відповідача із заявою про видачу дозволу на спеціальне використання природних ресурсів (водних біоресурсів) у межах господарської зони Приазовського національного природного парку за результатами розгляду якої 23.09.2021 видано дозвіл № 7 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення (господарська зона Приазовського НПП площею 24 677,49 га), а саме на добування: азовської хамси (40 тонн), тюльки (20 тонн), піленгаса (58 тонн), калкана азовського (42 тони), глось (0,9 тонни), бичків (90 тонн), оселедця чорноморсько-азовського прохідного (19 тонн), кефалевих (34 тонни), креветок (25 тонн), гамаридів (37 тонн), артемії (рачки) (19 тонн), артемії (яйця) (1,5 тони). Кінцевий строк дії вказаного дозволу 31.12.2021. Разом із тим, позивачем було встановлено, що зазначений дозвіл видано з порушенням вимог чинного законодавства. Так, позивач зазначає, що до завдань Приазовського національного природного парку (як законодавчо визначених, так і передбачених у Положенні про нього) не відноситься здійснення на його території промислового рибальства третіми особами. Режим території Приазовського національного природного парку не містить види та порядок використання природних ресурсів Парку. Окрім того, законодавчо не передбачено здійснення промислового рибальства в межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду. Також, дозволи на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду видаються виключно природокористувачам. З поміж іншого, під час видачі дозволу порушено вимоги Положення про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1992 № 459.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 08 лютого 2023 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації щодо видачі Приватному підприємству Гудзон дозволу № 7 від 23.09.2021 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення з метою промислового рибальства у межах Приазовського національного природного парку та зобов`язано Департамент захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації утриматися від вчинення дій щодо видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів з метою промислового рибальства у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення. Визнано протиправним та скасовано дозвіл № 7 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення, виданий Департаментом захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації 23 вересня 2021 року приватному підприємству Гудзон з метою промислового рибальства у межах Приазовського національного природного парку.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції послався на наявність передбаченої вимогами чинного законодавства заборони промислового рибальства на території Приазовського національного природного парку; безпідставність видачі оскаржуваного дозволу безпосередньо Приватному підприємству Гудзон; відсутність у відповідача повноважень щодо видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів з метою промислового рибальства у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду. Також судом проаналізовано наявність у позивача підстав для звернення до суду з даним позовом.

Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову. В обґрунтування апеляційної скарги відповідач посилався на те, що суд першої інстанції дійшов необґрунтовано висновку щодо відсутності у Департаменту повноважень видавати дозволи на промислове рибальство, оскільки такі повноваження прямо передбачені положенням про Департамент, затвердженим розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 25.08.2021 №558. Не погоджується відповідач і з висновками суду першої інстанції щодо неможливості здійснення промислового риболовства в межах територій Парку, як об`єкту природно-заповідного фонду. З цього приводу відповідач вказує на те, що така можливість передбачена як Законом України Про природно-заповідний фонду України так і затвердженим Порядком (режимом) використання водних біоресурсів та пересування плавзасобів в межах Парку. Також, як зазначає відповідач, можливість промислового рибальства як в Парку так і в інших об`єктах природно-заповідного фонду на Азовському узбережжі, передбачена і Режимом рибальства в басейні Азовського моря у 2021 році, затвердженого наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів від 02.03.2021 №161, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.03.2021 за №408/36030.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обґрунтованість.

Відповідачем надано клопотання про долучення до справи копії рішення суду апеляційної інстанції у справі з подібними правовідносинами.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, Указом Президента України від 10.02.2010 № 154 на території Запорізької області створено об`єкт природно-заповідного фонду загальнодержавного значення національний природний парк Приазовський загальною площею 78 126,92 га (далі - Парк).

Згідно із п. 1.2. Положення про Приазовський національний природний парк, затвердженого наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 31.08.2020 № 90 (далі - Положення), Парк є бюджетною, неприбутковою, природоохоронною, рекреаційною, культурно-освітньою, науково-дослідною установою і входить до складу природно-заповідного фонду України, охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, відтворення та використання.

Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України 28.08.2021 за № 147/2021 затверджено Ліміт на використання природних ресурсів (водних біоресурсів обсягом більше 400 тонн) у межах території Приазовського національного природного парку на 2021 рік.

09 вересня 2021 року ПП Гудзон звернулось через Центр надання адміністративних послуг у м. Бердянськ до Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації із заявою про видачу дозволу на спеціальне використання природних ресурсів (водних біоресурсів) у межах господарської зони Приазовського національного природного парку.

До заяви підприємство надало наступні документи:

- затверджений Міндовкіллям України примірник лімітів на використання природних ресурсів;

- наукове обґрунтування лімітів Приазовського національного природного парку;

- карту схему території чи об`єкта, на який буде здійснюватися використання природних ресурсів;

- витяг з рішення науково-технічної ради Приазовського національного природного парку за результатами розгляду обґрунтовуючи матеріалів.

За результатами розгляду вказаних документів Департаментом захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації 23.09.2021 видано ПП Гудзон дозвіл № 7 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно заповідного фонду загальнодержавного значення (господарська зона Приазовського НПП площею 24 677,49 га), а саме на добування: азовської хамси (40 тонн), тюльки (20 тонн), піленгаса (58 тонн), калкана азовського (42 тонни), глось (0,9 тонни), бичків (90 тонн), оселедця чорноморсько-азовського прохідного (19 тонн), кефалевих (34 тонни), креветок (25 тонн), гамаридів (37 тонн), артемії (рачки) 19 тонн, артемії (яйця) 1,5 тонни. Кінцевий строк дії зазначеного дозволу 31.12.2021.

Дозвіл містить перелік нормативно-правових актів, яких має дотримуватись особа, якій цей дозвіл виданий. Зокрема, міститься посилання на наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів 22 січня 2021 №37, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28.01.2021 № 107/35729.

Вирішуючи спір щодо правомірності видання відповідачем зазначеного дозволу, суд першої інстанції зазначив, що за загальним правилом чинним законодавством заборонено здійснення промислового рибальства на рибогосподарських промислових об`єктах у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

У спірному випадку суд встановив те, що оскільки дозвіл на спеціальне використання природних ресурсів видано у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення (Національний природний парк Приазовський), то в межах господарської зони Парку можливо проводити господарську діяльність лише ту, яка спрямована на виконання покладених на Парк завдань. У свою чергу, в Положенні Парку відсутні таки види діяльності, як здійснення промислового рибальства на його території.

Крім цього, суд зазначив, що у спірному випадку дозвільним органом у розумінні Закону №2456-ХІІ, щодо видачі дозволів на промислове виробництво, є Запорізька обласна державна адміністрація, але спірний дозвіл видано Департаментом захисту довкілля. Крімі того, порушено процедуру видачі дозволу.

Колегія суддів переглядаючи справу вважає за необхідне зазначити таке.

Правові основи організації, охорони, ефективного використання природно-заповідного фонду України, відтворення його природних комплексів та об`єктів регулює Закон України Про природно-заповідний фонд України від 16.06.1992 № 2456-XII (далі - Закон № 2456-XII).

Статтею 3 Закону № 2456-XII встановлено, що до природно-заповідного фонду України належать природні території та об`єкти - природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам`ятки природи, заповідні урочища.

Статті 9 та 9-1 Закону № 2456-XII визначають види використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду, в тому числі і спеціальне використання природних ресурсів у межах таких територій та об`єктів.

Зокрема, вказаними нормами визначено основні види використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду, а саме, це природоохоронні, науково-дослідні, оздоровчі та інші рекреаційні, освітньо-виховні цілі. Крім того передбачено можливість використання визначених територій з метою, зокрема, рибальства за умов, що така діяльність не суперечить цільовому призначенню територій, встановленим вимогам щодо їх охорони, відтворення та використання їх природних комплексів та окремих об`єктів. Спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду на підставі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів також обмежується не лише встановленим лімітом, але й режимом територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Дозвіл на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення видається органом виконавчої влади АР Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.

Відповідно до ст. 20 Закону № 2456-XII національні природні парки є природоохоронними, рекреаційними, культурно-освітніми, науково-дослідними установами загальнодержавного значення, що створюються з метою збереження, відтворення і ефективного використання природних комплексів та об`єктів, які мають особливу природоохоронну, оздоровчу, історико-культурну, наукову, освітню та естетичну цінність.

Ділянки землі та водного простору з усіма природними ресурсами та об`єктами вилучаються з господарського використання і надаються національним природним паркам у порядку, встановленому цим Законом та іншими актами законодавства України.

До складу територій національних природних парків можуть включатися ділянки землі та водного простору інших землевласників та землекористувачів.

На національні природні парки покладається виконання таких основних завдань:

збереження цінних природних та історико-культурних комплексів і об`єктів;

створення умов для організованого туризму, відпочинку та інших видів рекреаційної діяльності в природних умовах з додержанням режиму охорони заповідних природних комплексів та об`єктів;

проведення наукових досліджень природних комплексів та їх змін в умовах рекреаційного використання, розробка наукових рекомендацій з питань охорони навколишнього природного середовища та ефективного використання природних ресурсів;

проведення екологічної освітньо-виховної роботи.

Статтею 21 Закону № 2456-XII визначено структуру території та вимоги щодо охорони природних комплексів та об`єктів національних природних парків.

Так, на території національних природних парків з урахуванням природоохоронної, оздоровчої, наукової, рекреаційної, історико-культурної та інших цінностей природних комплексів та об`єктів, їх особливостей встановлюється диференційований режим щодо їх охорони, відтворення та використання згідно з функціональним зонуванням:

заповідна зона - призначена для охорони та відновлення найбільш цінних природних комплексів, режим якої визначається відповідно до вимог, встановлених для природних заповідників;

зона регульованої рекреації - в її межах проводяться короткостроковий відпочинок та оздоровлення населення, огляд особливо мальовничих і пам`ятних місць; у цій зоні дозволяється влаштування та відповідне обладнання туристських маршрутів і екологічних стежок; тут забороняються рубки лісу головного користування, промислове рибальство, мисливство, інша діяльність, яка може негативно вплинути на стан природних комплексів та об`єктів заповідної зони;

зона стаціонарної рекреації - призначена для розміщення готелів, мотелів, кемпінгів, інших об`єктів обслуговування відвідувачів парку; тут забороняється будь-яка господарська діяльність, що не пов`язана з цільовим призначенням цієї функціональної зони або може шкідливо вплинути на стан природних комплексів та об`єктів заповідної зони і зони регульованої рекреації;

господарська зона - у її межах забороняються рубки головного користування і проводиться господарська діяльність, спрямована на виконання покладених на парк завдань, знаходяться населені пункти, об`єкти комунального призначення парку, а також землі інших землевласників та землекористувачів, включені до складу парку, на яких господарська та інша діяльність здійснюється з додержанням вимог та обмежень, встановлених для зон антропогенних ландшафтів біосферних заповідників.

На території зони регульованої рекреації, стаціонарної рекреації та господарської зони забороняється будь-яка діяльність, яка призводить або може призвести до погіршення стану навколишнього природного середовища та зниження рекреаційної цінності території національного природного парку.

Зонування території національного природного парку, рекреаційна та інша діяльність на його території провадяться відповідно до Положення про національний природний парк та Проекту організації території національного природного парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів і об`єктів, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, при цьому діяльність національного природного парку спрямовується на доведення площі заповідної зони національного природного парку до рівня не менше 20 відсотків загальної площі.

Забороняється проведення рубок головного користування та всіх видів поступових та суцільних рубок, вирубування дуплястих дерев, а також добування піску та гравію в річках та інших водоймах у заповідній зоні національних природних парків.

Зменшення заповідної зони не допускається, на межах заповідної зони встановлюються спеціальні знаки, а дороги, що ведуть у заповідну зону, перекриваються шлагбаумами.

Таким чином, правове регулювання діяльності, в тому числі господарської, в межах території національних природних парків обмежено певними видами діяльності, покладеними на парк завданнями, а також суб`єктним складом осіб, яким дозволяється той чи інший вид діяльності в межах певної території.

Зокрема, господарська діяльність виконується виключно в межах відповідної зони, покладених на парк завдань, з додержанням вимог та обмежень, встановлених для окремих зон, а також з урахуванням діяльності об`єктів комунального призначення парку, діяльності та потреб мешканців населених пунктів в межах парку, землевласників та землекористувачів земельних ділянок, включених до складу парку.

Саме промислове рибальство в межах територій національних природних парків приведеними нормами Закону не передбачено. Більш того, така діяльність як рибальство прямо заборонена в таких зонах, як заповідна, зона регульованої рекреації, зона стаціонарної рекреації.

Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №90 від 31.08.2020 затверджено Положення про Приазовський національний природний парк. У розділі 4 цього Положення визначено структуру та режим територій парку. На території парку виділено заповідну зону, регульованої та стаціонарної рекреації, господарську зону.

Так, рибальство заборонено на території заповідної зони Парку.

В зоні регульованої рекреації заборонено, зокрема, промислове рибальство.

В зоні стаціонарної рекреації дозволено виключно діяльність, пов`язану лише з цільовим призначенням цієї функціональної зони, а саме така зона призначена для розміщення готелів, мотелів, кемпінгів, інших об`єктів обслуговування відвідувачів Парку.

В межах господарської зони забороняються рубки головного користування і проводиться господарська діяльність, спрямована на виконання покладених на Парк завдань, знаходяться населені пункти, об`єкти комунального призначення Парку, а також землі інших землевласників та землекористувачів, що включені до складу Парку, на яких господарська діяльність здійснюється з додержанням вимог та обмежень, встановлених для зон антропогенних ландшафтів біосферних заповідників.

Спеціальне використання природних ресурсів у межах території Парку здійснюється на підставі дозволів, виданих Запорізькою обласною державною адміністрацією у межах лімітів, затверджених Міндовкілля.

Режим територій Приазовського національного природного парку визначено Проектом організації території Приазовського парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів, який затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 13.08.2014 №261.

Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 31.03.2017 №152 внесено зміни до Проекту організації території Приазовського парку, охорони, відтворення та рекреаційного використання його природних комплексів та об`єктів та вирішено четверте речення абзацу десятого пункту 3.9.2 Стан та перспективи розвитку рибного господарства підрозділу 3.9 рибне господарство розділу 3 Соціально-економічна характеристика регіону розташування НПП на сучасному етапі та прогноз його розвитку. Заходи щодо збереження природних комплексів та об`єктів історико-культурної спадщини викласти у такій редакції: Спеціальне використання водних біоресурсів з метою промислового рибальства можливе в господарській зоні парку, крім Молочного лиману, відповідно до законодавства України.

Таким чином, діяльність, щодо якої видано відповідачем оскаржуваний дозвіл, обмежена господарською зоною Парку та з урахуванням відповідних обмежень, передбачених у Положенні про Приазовський національний природний парк.

Щодо доводів апелянта стосовно видачі оскаржуваного дозволу в межах повноважень, колегія суддів враховує п.52 Положення про Департамент захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, яким передбачено повноваження Департаменту на видачу дозволів на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. Наведене не суперечить приписам ст.9-1 Закону України № 2456-XII. Таким чином, відсутні підстави стверджувати, що оскаржуваний дозвіл виданий не уповноваженим органом.

Крім того, оскаржуваний дозвіл виданий на використання природних ресурсів у межах господарської зони Приазовського національного природного парку, що також не суперечить Проекту організації території Приазовського парку.

Водночас, колегія суддів зауважує, що дозвіл відповідачем виданий на підставі заяви ПП «Гудзон» і це свідчить про порушення процедури його видачі.

Так, Положенням, затвердженим постановою КМУ від 10.08.1992 № 459 (в редакції, чинній на час існування спірних правовідносин), передбачено, зокрема, видачу дозволів на спеціальне використання водних біоресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду на підставі клопотання (заявки) природокористувача з обґрунтуванням потреби в цих ресурсах та погоджується з органами, визначеними ст.9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Дії щодо погодження видачі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів вчинюються без залучення особи, що звернулася за одержанням дозволу, в межах строку, встановленого для видачі дозволу.

Для здійснення погодження орган, який видає дозвіл на спеціальне використання природних ресурсів, не пізніше дня, що настає за днем одержання клопотання (заявки) від заявника, надсилає його копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, та встановлює строк розгляду зазначених документів.

За результатами розгляду документації, надісланої на погодження, органи, зазначені у статті 9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», надають погодження, які у паперовому або електронному вигляді надсилають органу, який видає дозвіл на спеціальне використання природних ресурсів.

Видача (відмова у видачі, переоформлення, анулювання) дозволу на спеціальне використання природних ресурсів здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Частина 8 ст. 9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» передбачає, що видача дозволів здійснюється на підставі клопотання (заявки) природокористувача, погодженого із власником або постійним користувачем земельної ділянки та заінтересованими органами.

Наявними у справі доказами та проаналізованими нормативно-правовими актами підтверджено, що єдиним природокористувачем Парку є Приазовський національний природний парк.

Однак оскаржуваний дозвіл містить посилання лише на одну підставу видачі - заяву ПП «Гудзон», який визначений у дозволі як природокористувач, яким він фактично не є.

Більш того, клопотання (заявка) природокористувача, тобто Приазовського національного природного парку з обґрунтуванням потреби в природних ресурсах, погодженням з власниками/постійними користувачами земельних ділянок в межах території Парку та заінтересованими органами, визначеними ст.9-1 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», матеріали справи не містять. Наявні у справі витяг з протоколу №1 засідання Науково-технічної ради Парку від 29.01.2021, обґрунтування лімітів та прогнозів допустимого спеціального використання водних біологічних ресурсів в акваторії Азовського моря в межах території Приазовського національного природного парку на 2021 також не містять обґрунтування потреби в цих ресурсах в передбачених лімітом обсягах, а також жодний з приведених доказів не містить будь-яких обґрунтувань надання дозволу на спеціальне використання водних ресурсів безпосередньо ПП «Гудзон», а не будь-якому іншому суб`єкту господарювання, місце розташування/реєстрація якого, зокрема, в межах господарської зони Парку. Також відсутнє погодження Приазовського національного природного парку на надання такого дозволу безпосередньо ПП «Гудзон».

Як зазначив позивач та цим обставинам суд першої інстанції надав належну правову оцінку, до заяви ПП «Гудзон» про видачу дозволу на спеціальне використання природних ресурсів долучено лише документи, які Приазовським національним природним парком направлялись до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України для отримання вищезазначеного ліміту.

Підсумовуючи викладене, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції щодо необґрунтованості та протиправності видачі Департаментом захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації дозволу №7 від 23.09.2021 на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення ПП «Гудзон».

Наведені висновки та їх обґрунтування доводами апеляційної скарги не спростовуються.

Іншим доводам апелянта щодо повноважень на видачу дозволу та відсутність законодавчих обмежень на промислове рибальство в межах господарської зони Парку колегією суддів надана оцінка та ці доводи не спростовують факту видачі відповідачем оскаржуваного дозволу не в межах повноважень та всупереч законодавчим актам, якими регулюються спірні правовідносини.

Ураховуючи наведене, дозвіл на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно - заповідного фонду загальнодержавного значення № 7, виданий 23.09.2021 ПП «Гудзон», підлягає визнанню протиправним та скасуванню, про що законного та обґрунтованого висновку дійшов суд першої інстанції.

Відповідно до ст.316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.315, 316, 321, 322, 325, 327-329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 08 лютого 2023 року у справі №280/13174/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяС.В. Чабаненко

суддяС.В. Білак

суддяІ.В. Юрко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2023
Оприлюднено27.07.2023
Номер документу112412707
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами

Судовий реєстр по справі —280/13174/21

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 30.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 08.02.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні