Постанова
від 20.07.2010 по справі 2а-6632/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 1/71

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 липня 2010 року 12:22 № 2а-6632/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі: г оловуючого судді Кузьменка В.А., суддів Качура І.А., Пащенка К.С., за участю секретаря Хижн як І. В. та представників:

позивача: Кручок Н.В.;

відповідача 1: не з' явились;

відповідача 2: не з' явились;

третьої особи 1: С ухомяткіна К.М.;

Олійника О.М.;

третьої особи 2: Дацюка Ю.О.;

третьої особи 3: Д ацюка Ю.О.;

третьої особи 4: не з ' явились

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Державного підприємства “Готель “Україна”

до 1. Фонду державного майна У країни

2. Печерської районної у міс ті Києві державної адміністр ації

треті особи 1. Державне управління спр авами

2. Закрите акціонерне товар иство “Готель “Україна”

3. Товариство з обмеженою ві дповідальністю “Комерційна компанія”

4. Територіальне управлінн я Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в місті Києві та Київській обл асті

про визнання нечинними та ска сування наказів, зобов' язан ня вчинити дії

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 20 лип ня 2010 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

28 квітня 2010 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Державне підпр иємство “Готель “Україна” (д алі по тексту - позивач, ДП “Г отель “Україна”) звернулось до Окружного адміністративн ого суду міста Києва з адміні стративним позовом до Фонду державного майна України (да лі по тексту - відповідач 1, ФД МУ) та Печерської районної у м істі Києві державної адмініс трації (далі по тексту - відп овідач 2), в якому просить: 1) виз нати нечинним з моменту підп исання наказ Фонду державног о майна України від 28 жовтня 2004 року №2289 “Про участь Фонду дер жавного майна України у Закр итому акціонерному товарист ві “Готель “Україна”; 2) визна ти нечинним з моменту підпис ання наказ Фонду державного майна України від 12 листопада 2004 року №2463 “Щодо участі Фонду д ержавного майна України у За критому акціонерному товари стві “Готель “Україна”; 3) визн ати недійсним запис про пров едення державної реєстрації Закритого акціонерного това риства “Готель “Україна”; 4) пр ипинити юридичну особу - Закр ите акціонерне товариство “Г отель “Україна”; 5) зобов' яза ти державного реєстратора Пе черської районної у місті Ки єві державної адміністрації провести державну реєстраці ю припинення юридичної особи - Закритого акціонерного тов ариства “Готель “Україна”.

28 квітня 2010 року на підставі п ротоколу розподілу справ між суддями автоматизованої сис теми документообігу Окружно го адміністративного суду мі ста Києва справу №2а-6632/10/2670 перед ано на розгляд судді Бачуну О .В.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 28 квітня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-6632/10/2670, призначено п опереднє судове засідання на 11 травня 2010 року, залучено до уч асті у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самост ійних вимог на предмет спору , на стороні відповідача - Де ржавне управління справами ( далі по тексту - третя особа 1, ДУС), Закрите акціонерне тов ариство “Готель “Україна” (д алі по тексту - третя особа 2, ЗАТ “Готель “Україна”) та Тов ариство з обмеженою відповід альністю “Комерційна компан ія” (далі по тексту - третя ос оба 3, ТОВ “Комерційна компані я”).

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 29 квітня 2010 року частково з адоволено клопотання Держав ного підприємства “Готель “У країна” про вжиття заходів з абезпечення адміністративн ого позову; заборонено Фонду державного майна України вч иняти дії, що можуть призвест и до переходу права власност і на акції Закритого акціоне рного товариства “Готель “Ук раїна” (01001, м. Київ, вул. Інститут ська, 4, ідентифікаційний код 3 3103340), що становлять 50% статутног о капіталу товариства, в тому числі на підставі будь-яких ц ивільно-правових угод та/або будь-яких операцій з цінними паперами, а також обтяжувати вказані цінні папери; заборо нено Фонду державного майна України вчиняти дії пов' яза ні з відчуженням, обтяженням цілісного майнового комплек су готелю “Україна”, передан ого Фондом державного майна України до статутного фонду Закритого акціонерного това риства “Готель “Україна” (01001, м . Київ, вул. Інститутська, 4, іден тифікаційний код 33103340) за актом №463 приймання-передачі від 28.10.04 р.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 21 травня 2010 року залучено д о участі у справі в якості тре тьої особи, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору, на стороні відповідача - Територіальне управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку в міс ті Києві та Київській област і (далі по тексту - третя особ а 4).

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 28 травня 2010 року відмовлено у задоволенні клопотання За критого акціонерного товари ства “Готель “Україна” та То вариства з обмеженою відпові дальністю “Комерційна компа нія” про закриття провадженн я у справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 28 травня 2010 року закінчено підготовче провадження та пр изначено справу до судового розгляду на 08 червня 2010 року

07 червня 2010 року на підставі п ротоколу розподілу справ між суддями автоматизованої сис теми документообігу Окружно го адміністративного суду мі ста Києва справу №2а-6632/10/2670 перед ано на розгляд судді Кузьмен ку В.А.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 08 червня 2010 року прийнято а дміністративну №2а-6632/10/2670 справ у до провадження, призначено судове засідання на 06 липня 2 010 року.

Розпорядженням Виконуючог о обов' язки Голови Окружног о адміністративного суду міс та Києва від 17 червня 2010 року дл я розгляду справи призначено колегію суддів у складі: Ку зьменка В.А. - головуючого судді, суддів Качура І.А., Паще нка К.С.

В судовому засіданні 06 липн я 2010 року оголошувалась перер ва до 20 липня 2010 року.

В судових засіданнях предс тавники позивача адміністра тивний позов підтримали, пре дставник Фонду державного ма йна України у відповідності до положень частини першої с татті 136 Кодексу адміністрати вного судочинства України ви знав адміністративний позов повністю, представники Держ авного управління справами а дміністративний позов підтр имали, представник Закритого акціонерного товариства “Го тель “Україна” та Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Комерційна компанія” прот и задоволення адміністратив ного позову заперечили.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін та третіх осіб, всебічно і п овно з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об' єктивно оціни вши докази, які мають юридичн е значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, О кружний адміністративний су д міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

До 2004 року майно Держав ного підприємства “Готель “У країна” знаходилось у віданн і Верховної Ради України.

Розпорядженням Кабінету М іністрів України від 12 лютого 2004 року №76-р “Про передачу цілі сного майнового комплексу де ржавного підприємства “Готе льний комплекс “Київ” виріше но прийняти пропозицію Держа вного управління справами пр о передачу цілісного майново го комплексу Державного підп риємства “Готельний комплек с” Київ” (м. Київ, вул. Грушевсь кого, 26-14) до Управління справам и Апарату Верховної Ради Укр аїни після прийняття нею ріш ення про передачу в управлін ня Державним управлінням спр авами цілісного майнового ко мплексу Державного підприєм ства “Готель “Україна”.

Постановою Верховної Ради України від 19 лютого 2004 року №151 1-ІV “Про передачу цілісного ма йнового комплексу державног о підприємства “Готель “Укра їна” в управління Державного управління справами” відпов ідно до вимог Закону України “Про правовий режим майна, що забезпечує діяльність Верхо вної Ради України” та Постан ови Верховної Ради України в ід 11 травня 2000 року №1711-III “Про пит ання управління державним ма йном, яке забезпечує діяльні сть Верховної Ради України” вирішено передати в управлін ня Державного управління спр авами цілісний майновий комп лекс Державного підприємств а “Готель “Україна”, розташо ваного по вул. Інститутській , 4, у місті Києві.

Так, пунктом 1 Постанови Вер ховної Ради України від 19 люто го 2004 року №1511-ІV “Про передачу ц ілісного майнового комплекс у державного підприємства “Г отель “Україна” в управління Державного управління справ ами” вирішено передати в упр авління Державного управлі ння справами цілісний майнов ий комплекс державного підпр иємства “Готель “Україна”, р озташованого по вул. Інститу тській, 4 у м. Києві, який відпов ідно до законодавства Україн и знаходиться у віданні Верх овної Ради України та забезп ечує її діяльність.

Пунктом 2 Постанови Верховн ої Ради України від 19 лютого 2004 року №1511-ІV “Про передачу ціліс ного майнового комплексу дер жавного підприємства “Готел ь “Україна” в управління Дер жавного управління справами ” доручено Управлінню справа ми Апарату Верховної Ради Ук раїни здійснити передачу об' єкта державної власності, за значеного у пункті 1 цієї Пост анови, за умови передачі Держ авним управлінням справами в установленому порядку до ві дання Верховної Ради України цілісного майнового комплек су державного підприємства “ Готельний комплекс “Київ”, р озташованого по вул. Грушевс ького, 26/1 у м. Києві.

15 березня 2004 року на виконанн я Постанови Верховної Ради У країни від 19 лютого 2004 року №1511-І V “Про передачу цілісного май нового комплексу державного підприємства “Готель “Украї на” в управління Державного управління справами” в устан овленому законом порядку до Державного управління справ ами переданий цілісний майно вий комплекс Державного підп риємства “Готель “Україна”, а до Управління справами Апа рату Верховної Ради України - цілісний майновий комплекс державного підприємства “Го тельний комплекс “Київ”, що п ідтверджується відповідним и актами від 15 березня 2004 року, я кі підписані всіма членами к омісії від Управління справа ми Апарату Верховної Ради Ук раїни та Державного управлін ня справами Президента Украї ни.

Розпорядженням Керівника Державного управління справ ами “Про прийняття в управлі ння Державного управління сп равами цілісного майнового к омплексу Державного підприє мства “Готель “Україна” від 19 березня 2004 року прийнято в уп равління Державного управлі ння справами цілісний майнов ий комплекс Державного підпр иємства “Готель “Україна”, з атверджено статут Державног о підприємства “Готель “Укра їна”, визначено місцезнаходж ення Державного підприємств а „Готель „Україна” - 01001, м. Київ , вул. Інститутська, 4.

Відповідно до листів від 2 1 травня 2004 року №01-03-01/1-1391 та від 08 че рвня 2004 року №01-03-01-1568 Державне упр авління справами з метою зал учення інвестиційних коштів у реконструкцію готельного комплексу звернулось до Прем ' єр-міністра України з проп озицією дозволити Фонду держ майна України вжити заходів щодо створення на основі ціл існого майнового комплексу Д ержавного підприємства “Гот ель “Україна” господарськог о товариства за участю Фонду державного майна України.

10 червня 2004 року Прем' єр-Мі ністр України своїм дорученн ям №25610/1/1-04 направив зазначену п ропозицію до Фонду держмайна України.

Листом від 28 серпня 2004 року №19 0/2 Товариство з обмеженою відп овідальністю “Комерційна ко мпанія”, яке є управляючою ст руктурою фінансової групи “Н РБ”, надало пропозицію Держа вному підприємству “Готель “ Україна” щодо створення гос подарського товариства на ба зі Державного підприємства “ Готель “Україна”.

Після отримання цієї пропо зиції Державне підприємство “Готель “Україна” звернулос я листом від 06 вересня 2004 року № 15-5/19-375 до Державного управління справами з проханням надати згоду на створення господар ського товариства з Товарист вом з обмеженою відповідальн істю “Комерційна компанія” з частками: 50 на 50 відсотків.

Відповідно до листа від 08 ве ресня 2004 року №01-02-01/3-2443 Державне у правління справами, розгляну вши пропозицію Державного пі дприємства “Готель “Україна ” та надіслані матеріали, не з аперечувало щодо внесення ма йна підприємства до статутно го фонду спільного підприємс тва (господарського товарист ва) відповідно до чинного зак онодавства України.

Листом від 10 вересня 2004 року Д ержавне підприємство “Готел ь “Україна” з посиланням на т е, що готель “Україна” збудов аний та введений в експлуата цію в 1961 році і технічний стан н е відповідає вимогам часу, не обхідність реконструкції да вно назріла, звернулось до Фо нду державного майна України з пропозицією про вступ в спі льну діяльність з Товариство м з обмеженою відповідальніс тю “Комерційна компанія” з м етою модернізації готелю та перетворення його в сучасний готельний комплекс шляхом с творення на базі готелю госп одарського товариства.

Наказом Фонду державного м айна України від 28 жовтня 2004 ро ку №2289 “Про участь Фонду держа вного майна України у закрит ому акціонерному товаристві “Готель “Україна” з метою зд ійснення господарської, виро бничої і комерційної діяльно сті та отримання прибутку шл яхом створення готельно-офіс ного центру, надання готельн их чи інших послуг, організац ії оздоровчих центрів підтри мано пропозицію Державного п ідприємства “Готель “Україн а”, погоджену Державним упра влінням справами про створен ня Закритого акціонерного то вариства “Готель “„Україна” ; Фонд державного майна Украї ни визначено як засновника З акритого акціонерного товар иства “Готель “Україна” шлях ом підписання Установчого до говору про створення та діял ьність Закритого акціонерно го товариства “Україна”; деп артаменту спільних підприєм ств, міждержавних майнових в ідносин та власності за корд оном наказано забезпечити ко нтроль за виконанням зобов' язань Фонду державного майна України щодо оплати акцій За критого акціонерного товари ства “Готель “Україна” з бок у співзасновників недержавн ої форми власності у розмірі , що вимагається чинним закон одавством України; після вик онання вимог чинного законод авства України щодо оплати н е менш як 50% акцій усіма заснов никами Закритого акціонерно го товариства “Готель “Украї на” у встановленому чинним з аконодавством України поряд ку вжити подальших заходів щ одо створення Закритого акці онерного товариства “Готель “Україна”.

28 жовтня 2004 року відповідно д о протоколу зборів засновник ів Закритого акціонерного то вариства “Готель “Україна” п рийнято рішення про створенн я Закритого акціонерного тов ариства “Готель “Україна”, в ирішено укласти договір про створення Закритого акціоне рного товариства “Готель “Ук раїна”; затверджено рішення про випуск простих іменних а кцій Закритого акціонерного товариства “Готель “Україна ”; уповноважено Василів Б.М . підписати акт прийому-пер едачі майна з метою формуван ня статутного фонду Закритог о акціонерного товариства “Г отель “Україна” та здійснити всі необхідні дії щодо відкр иття тимчасового рахунку у б анку.

28 жовтня 2004 року представник и Державного управління спра вами, Фонду державного майна України та Закритого акціон ерного товариства “Готель “У країна” підписали акт №463 прий мання-передачі внеску до ста тутного фонду Закритого акці онерного товариства “Готель “Україна”, відповідно до яко го Державне управління справ ами передає Фонду державного майна України відповідне ма йно, а Фонд державного майна У країни приймає його і переда є Закритому акціонерному тов ариству “Готель “Україна” на виконання зобов' язань щодо формування статутного фонду закритого акціонерного това риства.

12 листопада 2004 року Фондом де ржавного майна України прийн ято наказ №2463 “Щодо участі Фон ду державного майна України у закритому акціонерному тов аристві “Готель “Україна” в якому зазначено, що відповід но до наказу Фонду державног о майна України від 28 жовтня 2004 року №2289 “Про участь Фонду дер жавного майна України у закр итому акціонерному товарист ві “Готель “Україна” з ураху ванням виконання засновника ми зобов' язань щодо оплати більш як 50% номінальної вартос ті акцій Закритого акціонерн ого товариства “Готель ”Укра їна” доручено Департаменту с пільних підприємств, міждерж авних майнових відносин та в ласності за кордоном взяти н а облік належний державі пак ет акцій Закритого акціонерн ого товариства “Готель “Укра їна”, розмір якого становить 108 504 861 акція загальною номінал ьною вартістю 108 504 861,00 грн., що ста новить 50,0% статутного фонду за критого акціонерного товари ства; статутний фонд Закрито го акціонерного товариства “ Готель “Україна” становить 2 17 009 722,00 грн., поділений на 217 009 722 про сті іменні акції номінальною вартістю одна гривня.

Відповідно до пункту 2 наказ у Фонду державного майна Укр аїни від 12 листопада 2004 року №2463 “Щодо участі Фонду державно го майна України у закритому акціонерному товаристві “Го тель “Україна” встановлено, що Виконавчому органу Закрит ого акціонерного товариства “Готель “Україна” доручено повідомити Фонд державного м айна України про: погодження питання створення товариств а з Антимонопольним комітето м України; здійснення держав ної реєстрації товариства пр отягом місяця з дати реєстра ції товариства; реєстрацію в ипуску акцій товариства у Де ржавній комісії з цінних пап ерів та фондового ринку Укра їни; виконання всіма засновн иками зобов' язань щодо опла ти акцій товариства.

Відповідно до протоколу ві д 12 листопада 2004 року №1 установ чими зборами Закритого акціо нерного товариства “Готель “ Україна” прийнято рішення пр о створення товариства, затв ердження його статуту, розмі ру статутного фонду і його ро зподілу між засновниками 50 % н а 50%, обрані виконавчі органи т овариства.

18 листопада 2004 року Печерськ ою районною у місті Києві дер жавною адміністрацією прове дено державну реєстрацію ста туту Закритого акціонерного товариства “Готель “Україна ” за номером 10701020000003620 та видано св ідоцтво про державну реєстра цію юридичної особи №027400.

27 грудня 2004 року керівником Д ержавного управління справа ми прийнято розпорядження №8 86 “Про припинення Державного підприємства “Готель “Украї на” шляхом його ліквідації” зі створенням ліквідаційної комісії, порядком і строками ліквідації.

06 січня 2005 року на виконання з азначеного розпорядження №88 6 Державним підприємством “Г отель “Україна” видано наказ №4 “Про забезпечення виконан ня розпорядження Керівника Д ержавного управління справа ми від 27.12.04р. №886, яким створено ро бочу групу для реалізації за ходів припинення Державного підприємства “Готель “Украї на”.

Разом з тим, 31 грудня 2004 року р озпорядженням керівника Дер жавного управління справами №903 призупинено дію розпорядж ення 27 грудня 2004 року №886 “Про пр ипинення Державного підприє мства “Готель “Україна” шлях ом його ліквідації” на періо д додаткового вивчення докум ентів з метою підготовки вис новків щодо наявності переду мов здійснення ліквідації пі дприємства на підставі допов ідної записки Юридичного упр авління від 30 грудня 2004 року, ке руючись Положенням про Держа вне управління справами, зат вердженим Указом Президента України від 17 грудня 2002 року №118 0.

01 лютого 2005 року Державним пі дприємством “Готель “Україн а” видано розпорядження №1 ві дповідно до якого призупинен о дію наказу від 06 січня 2005 року №4 “Про забезпечення виконан ня розпорядження Керівника Д ержавного управління справа ми від 27.12.04р. №886, яким створено ро бочу групу для реалізації за ходів припинення Державного підприємства “Готель “Украї на”, до надходження додатков ої інформації від керівництв а державного управління спра вами та голови ліквідаційної комісії.

05 жовтня 2005 року Фондом держа вного майна України видано н аказ №2695, яким скасовано наказ и Фонду державного майна Укр аїни від 28 жовтня 2004 року №2289 “Пр о участь Фонду державного ма йна України у закритому акці онерному товаристві “Готель “Україна” та від 12 листопада 2004 року №2463 “Щодо участі Фонду д ержавного майна України у за критому акціонерному товари стві “Готель “Україна”; Депа ртаменту міждержавних майно вих відносин та спільних під приємств доручено повідомит и про прийняття цього наказу Прокуратуру міста Києва та Д ержавне управління справами .

З урахуванням положень ча стини третьої статті 72 Кодекс у адміністративного судочин ства України зазначені обста вини справи, визнаються стор онами, а отже можуть не доказу ватися перед судом, якщо прот и цього не заперечують сторо ни і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обст авин та добровільності їх ви знання.

Разом з тим, Окружний адміні стративний суд міста Києва з вертає увагу на те, що створен ня Закритого акціонерного то вариства “Готель “Україна” в ідбулося з порушенням вимог чинного на час виникнення сп ірних правовідносин законод авства виходячи з наступного .

Так, відповідно до Положенн я про Державне управління сп равами, яке затверджено Указ ом Президента України від 17 гр удня 2002 року №1180 “Про Положення про Державне управління спр авами” Державне управління с правами здійснює відповідно до законодавства функції з у правління об' єктами держав ної власності, що належить до сфери його управління.

Відповідно до Постанови Ве рховної Ради України від 19 лют ого 2004 року №1511-ІV “Про передачу цілісного майнового комплек су державного підприємства “ Готель “Україна” спірний ціл існий майновий комплекс пере дано Державному управлінню с правами в управління.

Законом України від 18 листо пада 1992 року №2796-ХІІ “Про тимчас ове делегування Кабінету Мін істрів України повноважень в идавати декрети в сфері зако нодавчого регулювання” Кабі нету Міністрів України тимча сово, строком до 21 травня 1993 рок у, делеговані повноваження в идавати декрети в сфері зако нодавчого регулювання з пита нь передбачених пунктом 13 ста тті Конституції України, щод о відносин власності, підпри ємницької діяльності, соціал ьного і культурного розвитку , державної митної, науково-те хнічної політики, кредитно-ф інансової системи, оподаткув ання державної політики опла ти праці і ціноутворення.

Декретом Кабінету Міністр ів України від 15 грудня 1992 року №8-92 “Про управління майном, що є у загальнодержавній власн ості” на міністерства та інш і підвідомчі Кабінету Мініст рів України органи державної виконавчої влади покладено здійснення функцій щодо упра вління майном, що є у загально державній власності, крім ма йнових комплексів підприємс тв, установ, організацій, упра вління якими здійснюють відп овідні служби Верховної Ради України, Президента України , Кабінету Міністрів України згідно з законодавчими акта ми України.

Згідно з пунктом 2 вказаного Декрету Кабінету Міністрів України міністерства та інші підвідомчі Кабінету Міністр ів України органи державної виконавчої влади відповідно до покладених на них повнова жень: приймають рішення про с творення, реорганізацію, лік відацію, підприємств, устано в і організацій, заснованих н а загальнодержавній власнос ті, дають згоду Фондові держа вного майна України на створ ення спільних підприємств бу дь-яких організаційно-правов их форм, до статутного фонду я ких передається майно, що є за гальнодержавною власністю.

Відповідно до абзацу 2 підпу нкту 15 пункту 4 Положення про Д ержавне управління справами , затвердженого Указом Прези дента України від 17 грудня 2002 р оку №1180 “Про Положення про Дер жавне управління справами”, Державне управління справам и відповідно до переданих йо му повноважень щодо управлін ня державним майном приймає рішення про створення, реорг анізацію, ліквідацію підприє мств установ і організацій, з аснованих на державному майн і, надає згоду Фонду державно го майна України на створенн я підприємств з іноземними і нвестиціями будь-яких органі заційних форм, до статутного фонду яких передається майн о, що перебуває в управлінні Д ержавного управління справа ми.

Пунктом 1 Тимчасового полож ення про Фонд державного май на України, затвердженого по становою Верховної Ради Укра їни від 07 липня 1992 року №2558-ХІІ “П ро Тимчасове положення про Ф онд державного майна України ” (далі по тексту - Тимчасове положення), визначено, що Фонд державного майна України є д ержавним органом, який здійс нює державну політику в сфер і приватизації державного ма йна, виступає орендодавцем м айнових комплексів, що є зага льнодержавною власністю.

Згідно з абзацом 3 пункту 4 Ти мчасового положення одним з основних завдань Фонду держа вного майна України, зокрема , є створення спільних підпри ємств.

Абзацом 14 пункту 5 Тимчасово го положення визначено, що Фо нд державного майна України відповідно до покладених на нього завдань бере участь у с творенні спільних підприємс тв, до статутного фонду яких п ередається майно, що є загаль нодержавною власністю.

Відповідно до частин першо ї та другої статті 141 Господар ського кодексу України до де ржавного майна у сфері госпо дарювання належать цілісні м айнові комплекси державних п ідприємств або їх структурни х підрозділів, нерухоме майн о, інше окреме індивідуально визначене майно державних п ідприємств, акції (частки, паї ) держави у майні суб' єктів г осподарювання різних форм вл асності, а також майно, закріп лене за державними установам и і організаціями з метою зді йснення необхідної господар ської діяльності, та майно, пе редане в безоплатне користув ання самоврядним установам і організаціям або в оренду дл я використання його у господ арській діяльності. Держава через уповноважені органи де ржавної влади здійснює права власника також щодо об' єкт ів права власності Українськ ого народу, зазначених у част ині першій статті 148 цього Код ексу. Управління об' єктами державної власності відпові дно до закону здійснюють Каб інет Міністрів України і, за й ого уповноваженням, централь ні та місцеві органи виконав чої влади. У випадках, передба чених законом, управління де ржавним майном здійснюють та кож інші суб' єкти.

Таким чином, створення спіл ьного підприємства з передач ею його у статутний фонд майн а, що є загальнодержавною вла сністю, здійснюється Фондом державного майна України за умови отримання згоди держав ного органу, в сфері управлін ня якого знаходиться це майн о, у даному випадку згоду Держ авного управління справами.

Відповідно до статті 1 Закон у України “Про зовнішньоекон омічну діяльність” спільні п ідприємства - підприємства, я кі базуються на спільному ка піталі суб' єктів господарс ької діяльності України та і ноземних суб' єктів господа рської діяльності, на спільн ому управлінні та на спільно му розподілі результатів та ризиків.

З урахуванням викладеного , Окружний адміністративний суд міста Києва звертає уваг у на те, що для створення спіль ного підприємства на базі ці лісного майнового комплексу “Готель “Україна” хоча б одн им із засновників мав бути ін оземний суб' єкт господарсь кої діяльності.

Разом з цим, судом встановле но, що серед засновників Закр итого акціонерного товарист ва “Готель “Україна” не було іноземного суб' єкту господ арської діяльності, а тому За крите акціонерне товариство “Готель “Україна” не є спіль ним підприємством.

З огляду на зазначене, Окруж ний адміністративний суд міс та Києва вертає увагу на те, що Державне управління справам и та Фонд державного майна Ук раїни діяли з перевищенням н аданих їм законодавством Укр аїни повноважень, оскільки у Державного управління справ ами не було повноважень щодо надання згоди на створення г осподарського товариства на базі цілісного майнового ко мплексу “Готель “Україна”, а у Фонду державного майна Укр аїни не було повноважень вис тупати засновником Закритог о акціонерного товариства “Г отель “Україна”.

Крім того, Окружний адмініс тративний суд міста Києва зв ертає увагу на те, що пунктом 2 статті 1 Указу Президента Укр аїни від 03 лютого 2004 року №144 “Пи тання Державного управління справами” Державному управл інню справами надано повнова ження щодо надання згоди Фон ду державного майна України на створення підприємств з і ноземними інвестиціями будь -яких організаційних форм, до статутного фонду яких перед ається майно, що перебуває в у правлінні Державного управл іння справами.

Таким чином, зазначеним Ука зом Президента України Держа вне управління справами През идента України могло надават и згоду Фонду державного май на на створення підприємств будь-яких організаційних фор м виключно лише з іноземними інвестиціями.

Відповідно до частини друг ої статті 63 та частини першої статті 116 Господарського коде ксу України підприємством з іноземними інвестиціями виз нається підприємство, створе не відповідно до вимог цього Кодексу, в статутному фонді я кого не менш як десять відсот ків становить іноземна інвес тиція. Підприємство набуває статусу підприємства з інозе мними інвестиціями з дня зар ахування іноземної інвестиц ії на його баланс.

Судом встановлено, що засно вники Закритого акціонерног о товариства “Готель “Україн а” не є іноземними юридичним и особами чи іноземцями, як це передбачено нормами чинного законодавства, а отже Закрит е акціонерне товариство “Гот ель “Україна” не набуло прав ового статусу підприємства з іноземними інвестиціями, у з в' язку з відсутністю правов их підстав для набуття таког о статусу.

Таким чином, надання Держав ним управлінням справами зго ди Фонду державного майна Ук раїни на створення товариств а без іноземних інвестицій с уперечило положенням Указу П резидента України від 03 лютог о 2004 року №144 “Питання Державно го управління справами”, оск ільки не було уповноваженим на надання згоди на створенн я підприємства (господарсько го товариства), заснованого н а базі державного майна, яке н е є підприємством з іноземни ми інвестиціями, а отже, керів ником Державного управління справами перевищено свої по вноваження, внаслідок чого ц ілісний майновий комплекс “Г отель “Україна” передано Зак ритому акціонерному товарис тва “Готель “Україна” всупер еч нормам чинного на той час з аконодавства.

При цьому, Окружний адмініс тративний суд міста Києва не приймає до уваги посилання н а те, що Указ Президента Украї ни від 03 лютого 2004 року №144 “Пита ння Державного управління сп равами” не набрав чинності о скільки не був офіційно опри люднений, оскільки відповідн о до абзаців 1 та 2 пункту 7 Указу Президента України вiд 10 черв ня 1997 року №503/97 “Про порядок офі ційного оприлюднення нормат ивно-правових актів та набра ння ними чинності”, передбач ено, що Акти Верховної Ради Ук раїни, Президента України, Ка бінету Міністрів України, як і не мають загального значен ня чи нормативного характеру , можуть не публікуватися за р ішенням відповідного органу . Ці акти та акти з обмежувальн ими грифами офіційно оприлюд нюються шляхом надіслання ві дповідним державним органам та органам місцевого самовр ядування і доведення ними до відома підприємств, установ , організацій та осіб, на яких поширюється їх чинність. Нео публіковані акти Верховної Р ади України і Президента Укр аїни набирають чинності з мо менту одержання їх державним и органами або органами місц евого самоврядування, якщо о рганом, що їх видав, не встанов лено інший строк набрання ни ми чинності.

З урахуванням викладеного , суд дійшов висновку, що Держа вне управління справами, над авши листом від 08 вересня 2004 ро ку №01002-01/3-2443 дозвіл на створення Закритого акціонерного това риства “Готель “Україна” пер евищило свої повноваження що до управління спірним майном .

Окружний адміністративний суд міста Києва також зверта є увагу на те, що згідно з пунк том 3.2.1 статуту Закритого акці онерного товариства “Готель “Україна” дане товариство с творено шляхом реорганізаці ї (перетворення) Державного п ідприємства “Готель “Україн а” в Закрите акціонерне това риство “Готель “Україна” та є його повним правонаступник ом.

Статтею 33 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” передбачено, щ о юридична особа припиняєтьс я в результаті передання всь ого свого майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результ аті злиття, приєднання, поділ у, перетворення (реорганізац ії) або в результаті ліквідац ії за рішенням, прийнятим зас новниками (учасниками) юриди чної особи або уповноваженим ними органом.

Відповідно до частини трет ьої статті 7 Закону України “П ро приватизацію державного м айна” державні органи приват изації у межах своєї компете нції змінюють у процесі прив атизації організаційну форм у підприємства, що перебуваю ть у державній власності, та з дійснюють повноваження влас ника державного майна у проц есі приватизації.

Таким чином, рішення про при пинення державного підприєм ства має приймати відповідни й державний орган приватизац ії після одержання функцій з управління майном цього під приємства згідно зі статтею 12 Закону України “Про привати зацію державного майна Украї ни”.

Проте, як встановлено судом на підставі наявних у справі матеріалів, рішення про прип инення Державного підприємс тва “Готель “Україна” Фондом державного майна України не приймалося, функції з управл іння державним майном не пер едавались, про що свідчать са мі накази Фонду державного м айна України від 28 жовтня 2004 ро ку №2289 “Про участь Фонду держа вного майна України у закрит ому акціонерному товаристві “Готель “Україна” та від 12 ли стопада 2004 року №2463 “Щодо участ і Фонду державного майна Укр аїни у закритому акціонерном у товаристві “Готель “Україн а”, а тому норми статуту Закри того акціонерного товариств а “Готель “Україна” не ґрунт уються на рішеннях Фонду дер жавного майна України.

Таким чином, у наказах Фонду державного майна України ві д 28 жовтня 2004 року №2289 “Про участ ь Фонду державного майна Укр аїни у закритому акціонерном у товаристві “Готель “Україн а” та від 12 листопада 2004 року №246 3 “Щодо участі Фонду державно го майна України у закритому акціонерному товаристві “Го тель “Україна” щодо створенн я Закритого акціонерного тов ариства “Готель “Україна” на базі майна Державного підпр иємства “Готель “Україна” не дотримано вищенаведені вимо ги чинного законодавства, ст атей 104, 105, 106, 107, 108 Цивільного кодек су України та статті 59 Господа рського кодексу України щодо порядку реорганізації шляхо м перетворення зазначеного д ержавного підприємства, оскі льки Фондом державного майна України передано до статутн ого фонду Закритого акціонер ного товариства “Готель “Укр аїна” не підприємство як ціл існий майновий комплекс у ре зультаті реорганізації, а ли ше нерухоме майно готелю.

При цьому, Державне підприє мство "Готель “Україна”, як юр идична особа, продовжувало д іяти.

Фонд державного майна Укра їни не міг перебрати на себе ф ункції з управління об' єкто м - цілісним майновим комплек сом “Готель “Україна” від Де ржавного управління справам и без набуття права на управл іння зазначеним об'єктом, оск ільки передачі цілісного май нового комплексу “Готель “Ук раїна” від Державного управл іння справами до Фонду держа вного майна України, як це пер едбачено Положенням про поря док передачі об' єктів права державної власності, затвер дженим постановою Кабінету М іністрів України від 21 вересн я 1998 року №1482 “Про передачу об' єктів права державної та ком унальної власності”, не пров одилось.

Таким чином, Фонд державног о майна України не мав повнов ажень щодо розпорядження май ном цілісного майнового комп лексу “Готель “Україна"”, яке забезпечує діяльність Прези дента України і не підпадало під дію Декрету Кабінету Мін істрів України від 15 грудня 1992 року №8-92 “Про управління майн ом, що є у загальнодержавній в ласності”, не витребувавши у Державного управління справ ами відповідних нормативних актів, виданих Президентом У країни, які б визначали повно важення Державного управлін ня справами щодо надання зго ди Фонду державного майна Ук раїни на створення господарс ького товариства.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Судом встановлено, що Фонду державного майна України не було відомо про обмеження по вноважень Державного управл іння справами щодо надання з годи на створення підприємст в, що засновані державній вла сності, а тому Фонд державног о майна України видав накази від 28 жовтня 2004 року №2289 “Про уча сть Фонду державного майна У країни у закритому акціонерн ому товаристві “Готель “Укра їна” та від 12 листопада 2004 року №2463 “Щодо участі Фонду держав ного майна України у закрито му акціонерному товаристві “ Готель “Україна” внаслідок п омилкового уявлення щодо обс ягу повноважень Державного у правління справами щодо ство рення господарських товарис тв на основі державної власн ості, але з урахуванням встан овлення перевищення Державн им управлінням справами повн оважень при наданні згоди на створення спільного підприє мства, Фондом державного май на України наказом від 05 жовт ня 2005 року № 2695 вищевказані нака зи скасовано.

Однак, оскільки зазначеним наказом скасовано накази ві д 28 жовтня 2004 року №2289 “Про участ ь Фонду державного майна Укр аїни у закритому акціонерном у товаристві “Готель “Україн а” та від 12 листопада 2004 року №246 3 “Щодо участі Фонду державно го майна України у закритому акціонерному товаристві “Го тель “Україна” саме з 05 жовтня 2005 року, а спірні правовідноси ни, не зважаючи на їх протипра вність, продовжують тривати, Окружний адміністративний с уд міста Києва з метою захист у прав та інтересів позивача у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку су б' єктів владних повноважен ь погоджується з обґрунтован істю позовних вимог щодо виз нання цих наказів нечинними з моменту їх підписання.

Крім того, Окружний адмініс тративний суд міста Києва зв ертає увагу на те, що рішення у становчих зборів Закритого а кціонерного товариства “Гот ель “Україна” від 12 листопада 2004 року не базується на відпов ідних документах, що підтвер джують повноваження та вклад и учасників, виходячи з насту пного.

Абзацом четвертим частини третьої статті 58 Господарськ ого кодексу України визначен о, що для державної реєстраці ї суб'єкта господарювання по дається документ (документи) , що засвідчує сплату засновн иком (засновниками) внеску до статутного фонду суб'єкта го сподарювання в розмірі, вста новленому законом.

Згідно зі статтею 29 Закону У країни “Про господарські тов ариства” при створенні акціо нерного товариства акції мож уть бути розповсюджені шляхо м розподілу всіх акцій між за сновниками (у закритих акціо нерних товариствах).

Як встановлено судом, засно вниками Закритого акціонерн ого товариства “Готель “Укра їна” виступили Фонд державно го майна України та Товарист во з обмеженою відповідальні стю “Комерційна компанія”.

Акції Закритого акціонерн ого товариства “Готель “Укра їна" розподілено між засновн иками - Фондом державного май на України (на суму у розмірі 1 08 504 861,00 гривня) та Товариством з обмеженою відповідальністю “Комерційна компанія”(на су му у розмірі 108 504 861 гривня).

Відповідно до статті 31 Зако ну України “Про господарські товариства” у випадках, коли всі акції акціонерного това риства розподіляються між за сновниками, вони повинні вне сти до дня скликання установ чих зборів не менше 50 відсоткі в номінальної вартості акцій .

Окружним адміністративним судом міста Києва встановле но, що всупереч вимогам статт і 31 Закону України “Про господ арські товариства”, пункту 3 н аказу Фонду державного майна України від 28 жовтня 2004 року №228 9 “Про участь Фонду державног о майна України у закритому а кціонерному товаристві “Гот ель “Україна” та пункту 5.2.1 ста туту Закритого акціонерного товариства “Готель “Україна ” його засновником - Товарист вом з обмеженою відповідальн істю “Комерційна компанія” н е внесено до дня скликання ус тановчих зборів - 12 листопад а 2004 року, не менше 50 відсотків н омінальної вартості акцій (54 252 430,50 гривні), що підтверджуєть ся наступним.

03 листопада 2004 року Товарист во з обмеженою відповідальні стю “Комерційна компанія” на діслало на адресу Закритого акціонерного товариства “Ко мерційний банк “НРБ-Україна” лист №8-01/2032, в якому просило над ати довідку щодо зарахування на рахунок Закритого акціон ерного товариства “Готель “У країна” коштів у розмірі 54 252 430 ,50 гривні як внеску цього това риства до статутного фонду, г арантуючи, що необхідні кошт и надійдуть до банку до кінця операційного дня 03 листопада 2004 року.

03 листопада 2004 року Закрите а кціонерне товариство “Комер ційний банк “НРБ-Україна” на дало таку довідку.

Разом з тим, 04 листопада 2004 рок у Закрите акціонерне товарис тво “Комерційний банк “НРБ-У країна” повідомило Товарист во з обмеженою відповідальні стю “Комерційна компанія”, щ о воно відкликає свою довідк у від 03 листопада 2004 року у зв' язку з ненадходженням коштів на рахунок Товариства з обме женою відповідальністю “Ком ерційна компанія”, але 12 листо пада 2004 року Фондом державног о майна України прийнято нак аз №2463 “Щодо участі Фонду держ авного майна України у закри тому акціонерному товариств і “Готель “Україна”, у преамб улі якого вказується про те, щ о засновники виконали зобов' язання щодо оплати більше 50 ві дсотків номінальної вартост і акцій Закритого акціонерно го товариства “Готель “Украї на”.

Відповідно до протоколу ві д 12 листопада 2004 року №1 установ чими зборами Закритого акціо нерного товариства “Готель “ Україна” засновники підтвер дили внесення до статутного фонду товариства 100% вартості акцій.

З метою встановлення зазна чених обставин Окружним адмі ністративним судом міста Киє ва досліджено: 1) виписку Закри того акціонерного товариств а “Комерційний банк “НРБ-Укр аїна”, відповідно до якої за о собовими рахунками від 31 груд ня 2004 року вхідний та вихідний залишки Закритого акціонерн ого товариства “Готель “Укра їна" становили 0,0 гривень; 2) лис т Закритого акціонерного тов ариства “Готель “Україна” ві д 05 січня 2005 року, відповідно до якого станом на 01 січня 2005 року грошові кошти на поточному р ахунку Закритого акціонерно го товариства “Готель “Украї на” відсутні і ніколи на ньог о не надходили; 3) лист від 26 січ ня 2005 року №10, яким Товариство з обмеженою відповідальністю “Комерційна компанія” повід омило Закрите акціонерне тов ариство “Готель “Україна” пр о те, що не встигло акумулюват и кошти на рахунку в Закритом у акціонерному товаристві “К омерційний банк “НРБ-Україна ” для здійснення внеску до ст атутного фонду та про те, що до 03 лютого 2005 року здійснить пер еказ коштів в обсязі 50 відсотк ів від розміру внеску до стат утного фонду Закритого акціо нерного товариства “Готель “ Україна” -54 252 430,50 гривні.

Листом від 24 травня 2005 року №01 -05/19-24 Закрите акціонерне товар иство “Готель Україна” повід омило Фонд державного майна України про невнесення Товар иством з обмеженою відповіда льністю “Комерційна компані я” станом на 31 грудня 2004 року за значених коштів.

При цьому, відповідно до дов ідки Закритого акціонерного товариства “Комерційний бан к “НРБ-Україна” від 29 червня 2005 року кошти від Товариства з о бмеженою відповідальністю “ Комерційна компанія” надійш ли на рахунок Закритого акці онерного товариства “Готель “Україна” лише 02 лютого 2005 рок у.

Відповідно до статті 4 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців” держ авна реєстрація юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців - засвідчення факту ство рення або припинення юридичн ої особи, засвідчення факту н абуття або позбавлення стату су підприємця фізичною особо ю, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців включає, зокрема: переві рку комплектності документі в, які подаються державному р еєстратору, та повноти відом остей, що вказані в реєстраці йній карті; перевірку докуме нтів, які подаються державно му реєстратору, на відсутніс ть підстав для відмови у пров еденні державної реєстрації ; внесення відомостей про юри дичну особа або фізичну особ у-підприємця до Єдиного держ авного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про держав ну реєстрацію та виписки з Єд иного державного реєстру.

Судом встановлено, що предс тавник Закритого акціонерно го товариства “Готель Україн а” подав державному реєстрат ору Печерського району м. Киє ва для проведення державної реєстрації зазначеного госп одарського товариства докум енти відповідно до переліку, визначеного статтею 24 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців”, а с аме: реєстраційну картку для проведення державної реєстр ації від 12 листопада 2004 року, за повнену відповідно до вимог цього Закону; два примірники нотаріально посвідчених ста тути; довідку з Єдиного держа вного реєстру про резервуван ня найменування; копію квита нції, виданої банком; докумен т, що підтверджує внесення за сновниками вкладу до статутн ого капіталу юридичної особи в розмірі, який встановлений законом, а саме довідку Закри того акціонерного товариств а “Комерційний банк “НРБ-Укр аїна” від 03листопада 2004 року №8 -02-01/2032 про внесення коштів на ра хунок Закритого акціонерног о товариства “Готель “Україн а” для формування статутного фонду вказаного товариства; копію рішення засновників п ро створення юридичної особи - протоколу установчих збор ів Закритого акціонерного то вариства “Готель “Україна” в ід 12 листопада 2004 року №1

Відповідно до пункту 8 статт і 24 Закону України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців” державному реєстратору заборонено вимагати докумен ти для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо вони не передбачені час тинами першою - сьомою цієї статті.

Статтею 27 Закону України “П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - підприємців” визначено виче рпний перелік підстав для ві дмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, а саме: невідповідність відо мостей, які вказані в реєстра ційній картці на проведення державної реєстрації юридич ної особи, відомостям, які заз начені в документах, що подан і для проведення державно ре єстрації юридичної особи; не відповідність установчих до кументів вимогам частини тре тьої статті 8 цього Закону; пор ушення порядку створення юри дичної особи, який встановле но законом, зокрема, наявніст ь обмежень на зайняття відпо відних посад, встановлених з аконом щодо осіб, які зазначе ні законом як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відо мостей про засновників (учас ників) юридичної особи відом остям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстр і; наявність обмежень щодо вч инення засновниками (учасник ами) юридичної особи або упов новаженою ними особою юридич них дій, які встановлені абза цом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявні сть в Єдиному державному реє стрі найменування, яке тотож не найменуванню юридичної ос оби, яка має намір зареєструв атися; використання у наймен уванні юридичної особи повно го чи скороченого найменуван ня органу державної влади аб о органу місцевого самовряду вання, або похідних від цих на йменувань, або історичного д ержавного найменування, пере лік яких встановлюється Кабі нетом Міністрів України.

Враховуючи викладене, у дер жавного реєстратора Печерсь кого району м. Києва не було пі дстав для відмови у державні й реєстрації Закритого акціо нерного товариства “Готель “ Україна”.

Однак, як встановлено Окруж ним адміністративним судом м іста Києва під час розгляду д аної справи, при створенні За критого акціонерного товари ства “Готель “Україна” допущ ені порушення порядку створе ння юридичної особи, встанов леного чинним законодавство м України, які усунути неможл иво.

Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.

Підпунктом 2 статті 110 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа лікві дується за рішенням суду про визнання судом недійсною де ржавної реєстрації юридично ї особи через допущені при її створенні порушення, які не м ожна усунути.

Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця.

Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.

Пунктом 2 статті 38 Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” встановле но підстави постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, не пов' я заного з банкрутством, зокре ма, визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.

Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ”. Термін “припинення юридич ної особи” вживається також у Законі України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”.

Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п' ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов' язують м омент припинення юридичної о соби (суб' єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб' єкта господарювання).

Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільна правоздатність юридичної ос оби припиняється з дня внесе ння до єдиного державного ре єстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.

Таким чином, Окружний адмін істративний суд міста Києва погоджується з обґрунтовані стю позовних вимог щодо визн ання недійсним запису про пр оведення державної реєстрац ії Закритого акціонерного то вариства “Готель “Україна”, припинення юридичної особи - Закритого акціонерного това риства “Готель “Україна” та зобов' язання державного ре єстратора Печерської районн ої у місті Києві державної ад міністрації провести держав ну реєстрацію припинення юри дичної особи - Закритого акці онерного товариства “Готель “Україна”, з огляду те, що під час створення Закритого акц іонерного товариства “Готел ь “Україна” допущені порушен ня чинного законодавства Укр аїни, які неможливо усунути, т обто наявні обставини, за яки х відповідно до положень чин ного законодавства, що регул юють правовідносини у сфері створення та здійснення держ авної реєстрації юридичної о соби, є підстави для припинен ня юридичної особи та визнан ня недійсним запису в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців.

Посилання Закритого акціо нерного товариства “”Готель “Україна” на те, що зазначени й спір не є публічно-правовим та не відноситься до юрисдик ції адміністративних судів н е приймається Окружним адмін істративним судом міста Києв а до уваги з огляду на наступн е.

Відповідно до пункту 1 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється в тому числі на спори фізични х чи юридичних осіб із суб' є ктом владних повноважень щод о оскарження його рішень (нор мативно-правових актів чи пр авових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 1 частини першої ста тті 3 Кодексу адміністративн ого судочинства України визн ачено, що справа адміністрат ивної юрисдикції (далі - адмін істративна справа) - передани й на вирішення адміністратив ного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа або інший суб'єкт , який здійснює владні управл інські функції на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень.

Згідно пункту 7 частини перш ої статті 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и суб' єкт владних повноваже нь - орган державної влади, орг ан місцевого самоврядування , їхня посадова чи службова ос оба, інший суб' єкт при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

Отже, необхідною та єдиною о знакою суб' єкта владних пов новажень є здійснення цим су б' єктом владних управлінсь ких функцій, при цьому ці функ ції повинні здійснюватись су б'єктом саме у тих правовідно синах, у яких виник спір.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, Фонд державного майна Украї ни, приймаючи спірне рішення про створення Закритого акц іонерного товариства “Готел ь “Україна”, а також про перед ачу до його статутного фонду майна, яке перебувало в госпо дарському віданні Державног о підприємства “Готель “Укра їна”, діяв як суб' єкт владни х повноважень, на підставі на даних йому Тимчасовим положе нням про Фонд державного май на України, яке затверджене п остановою Верховної Ради Укр аїни від 07 липня 1992 року №2558-ХІІ “ Про Тимчасове положення про Фонд державного майна Україн и”, повноважень.

З урахуванням викладеного , даний спір пов' язаний із за хистом прав та інтересів поз ивача у сфері публічно-право вих відносин від порушень з б оку суб' єкта владних повнов ажень, а справу належить розг лядати в порядку адміністрат ивного судочинства.

Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адмініст ративний позов Державного пі дприємства “Готель “Україна ” є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню. Крім т ого, судом враховано визнанн я Фондом державного майна Ук раїни позовних вимог Державн ого підприємства “Готель “Ук раїна” в повному обсязі.

Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державного під приємства “Готель “Україна” задовольнити повністю.

2. Визнати нечинним з момент у підписання наказ Фонду дер жавного майна України від 28 ж овтня 2004 року №2289 “Про участь Фо нду державного майна України у Закритому акціонерному то варистві “Готель “Україна”.

3. Визнати нечинним з момент у підписання наказ Фонду дер жавного майна України від 12 л истопада 2004 року №2463 “Щодо учас ті Фонду державного майна Ук раїни у Закритому акціонерно му товаристві “Готель “Украї на”.

4. Припинити юридичну особу - Закрите акціонерне товари ство “Готель “Україна” (іден тифікаційний код 33103340).

5. Визнати нечинним запис пр о проведення державної реєст рації Закритого акціонерног о товариства “Готель “Україн а” (ідентифікаційний код 33103340).

6. Зобов' язати державного р еєстратора Печерської район ної у місті Києві державної а дміністрації провести держа вну реєстрацію припинення юр идичної особи - Закритого акц іонерного товариства “Готел ь “Україна” (ідентифікаційни й код 33103340), внести до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців запис щодо цього судово го рішення та здійснити захо ди з припинення юридичної ос оби у встановленому порядку.

7. Присудити з Державного бю джету України на користь Дер жавного підприємства “Готел ь “Україна” судові витрати у розмірі 3,40 грн. (три гривні сор ок копійок).

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Головуючий суддя В.А. Кузьменко

Судді І.А. Качур

К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.07.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11243504
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6632/10/2670

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бачун О.В.

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бачун О.В.

Ухвала від 11.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бачун О.В.

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бачун О.В.

Ухвала від 28.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бачун О.В.

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 20.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні