КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-6632/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Кузьменко В.А.
Суддя-доповідач: Мельни чук В.П.
У Х В А Л А
Іменем України
"21" грудня 2010 р. м. Київ
Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
Головуючого-су дді: М ельничука В.П.
суддів : Ш веда Е.Ю., Бабенка К.А.,
при секретарі: Плаксі В.І.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду апеляційну скаргу Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Комерційна компанія» на постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 20 липня 2010 року у справі за адм іністративним позовом Держа вного підприємства «Готель У країна»до Фонду державного м айна України, Печерської рай онної у м. Києві, треті особи: Д ержавне управління справами , Закрите акціонерне товарис тво «Готель «Україна», Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Комерційна компанія », Територіальне управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку м. Києві та Київській області п ро визнання нечинними та ска сування наказів, зобов' язан ня вчинити дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У квітні 2010 року Державне підприємство «Готель Україн а»звернулося до Окружного ад міністративного суду м. Києв а з позовом до Фонду державно го майна України, Печерської районної у м. Києві, треті осо би: Державне управління спра вами, Закрите акціонерне тов ариство «Готель «Україна», Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Комерційна комп анія», Територіальне управлі ння Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у м. Києві та Київській облас ті про визнання нечинними та скасування наказів, зобов' язання вчинити дії. Свої вимо ги мотивує тим, що вважає нечи нними з моменту підписання н акази Фонду державного майна України від 28 жовтня 2004 року №228 9 "Про участь Фонду державною м айна України у Закритому акц іонерному товаристві "Готель "Україна"; наказ Фонду державн ого майна України від 12 листоп ада 2004 року №2463 "Щодо участі Фонд у державного майна України у Закритому акціонерному това ристві "Готель "Україна"; також просить визнати недійсним з апис про проведення державно ї реєстрації Закритого акціо нерного товариства "Готель "У країна" та припинити юридичн у особу - Закрите акціонерне т овариство "Готель "Україна"; зо бов'язати державного реєстра тора Печерської районної у м істі Києві державної адмініс трації провести державну реє страцію припинення юридично ї особи - Закритого акціонерн ого товариства "Готель "Украї на".
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 20 липня 2010 року позов за доволено повністю. Визнано н ечинним з моменту підписання наказ Фонду державного майн а України від 28 жовтня 2004 року № 2289 "Про участь Фонду державног о майна України у'Закритому а кціонерному товаристві "Готе ль "Україна". Визнано нечинним з моменту підписання наказ Ф онду державного майна Україн и від 12 листопада 2004 року № 2463 "Щод о участі Фонду державного ма йна України у Закритому акці онерному товаристві "Готель "Україна". Припинено юридичну особу Закрите акціонерне то вариство "Готель "Україна". Виз нано нечинним запис про пров едення державної реєстрації Закритого акціонерного това риства "Готель "Україна". Зобов 'язано державного реєстратор а Печерської районної у міст і Києві державної адміністра ції провести державну реєстр ацію припинення юридичної ос оби - Закритого акціонерного товариства "Готель "Україна" ( ідентифікаційний код 33103340), вне сти до Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців запис щодо цього судового рішення та здійснити заходи з припин ення юридичної особи у встан овленому порядку.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Комерційна компанія»по дало апеляційну скаргу, в які й просить скасувати постанов у суду першої інстанції як та ку, що постановлена з порушен ням норм матеріального та пр оцесуального права, та ухвал ити нову постанову, якою відм овити у задоволенні позову п овністю.
Розглянувши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши пр авильність застосування суд ом першої інстанції норм зак онодавства, колегія суддів в важає, що апеляційну скаргу н еобхідно залишити без задово лення, оскаржувану постанову суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200 К АС України суд апеляційної і нстанції має право залишити апеляційну скаргу без задово лення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.
Судом першої інстанції вс тановлено наступне.
До 2004 року майно Державного підприємства "Готель "Україн а" знаходилось у віданні Верх овної Ради України.
Розпорядженням Кабінету М іністрів України від 12 лютого 2004 року №76-р "Пpo передачу цілісн ого майнового комплексу держ авного підприємства "Готельн ий комплекс "Київ" вирішено пр ийняти пропозицію Державною управління справами про пер едачу цілісною майновою комп лексу Державного підприємст ва "Готельний комплекс" Київ" д о Управління справами Апарат у Верховної Ради України піс ля прийняття нею рішення про передачу в управління Держа вним управлінням справами ці лісного майнового комплексу Державного підприємства "Го тель "Україна".
Постановою Верховної Ради України від 19 лютою 2004 року №1511-IV "Про передачу цілісного майн ового комплексу державного п ідприємства "Готель "Україна " в управління Державною упра вління справами" відповідно до вимог Закону України "Про п равовий режим майна, що забез печує діяльність Верховної Р ади України" та Постанови Вер ховної Ради України від 11 трав ня 2000 року №1711-ІІІ "Про питання у правління державним майном, яке забезпечує діяльність Ве рховної Ради України" виріше но передати в управління Дер жавного управління справами цілісний майновий комплекс Державною підприємства "Готе ль "Україна", розташованого по вул. Інститутській, 4 у місті К иєві.
Так, пунктом 1 Постанови Вер ховної Ради України від 1 9 лют ою 2004 року №1511-IV "Про передачу ціл існою майнового комплексу де ржавного підприємства "Готел ь "Україна" в управління Держа вною управління справами" ви рішено передати в управлінн я Державного управління спра вами цілісний майновий компл екс державного підприємства "Готель "Україна", розташовано го по вул. Інститутській, 4 у м. К иєві, який відповідно до зако нодавства України знаходить ся у віданні Верховної Ради У країни та забезпечує її діял ьність.
Пунктом 2 Постанови Верховн ої Ради України від 19 лютого 2004 року №1511-IV "Про передачу цілісн ого майнового комплексу держ авного підприємства "Готель "Україна" в управління Держав ного управління справами" до ручено Управлінню справами А парату Верховної Ради Україн и здійснити передачу об'єкта державної власності, зазнач еною у пункті 1 цієї Постанови , за умови передачі Державним управлінням справами в уста новленому порядку до відання Верховної Ради України цілі сною майнового комплексу дер жавного підприємства "Готель ний комплекс "Київ", розташова ного по вул. Грушевського, 26/1 у м. Києві.
15 березня 2004 року па виконанн я Постанови Верховної Ради У країни від 19 лютого 2004 року №1511-І V "Про передачу цілісного майн ового комплексу державного п ідприємства "Готель "Україна " в управління Державного упр авління справами" в установл еному законом порядку до Дер жавного управління справами переданий цілісний майновий комплекс Державного підприє мства "Готель "Україна", а до Уп равління справами Апарату Ве рховної Ради України - цілісн ий майновий комплекс державн ого підприємства "Готельний комплекс "Київ", що підтверджу ється відповідними актами ві д 15 березня 2004 року, які підписа ні всіма членами комісії від Управління справами Апарату Верховної Ради України та Де ржавного управління справам и Президента України.
Розпорядженням Керівника Державною управління справа ми "Про прийняття в управлінн я Державного управління спра вами цілісного майнового ком плексу Державною підприємст ва "Готель "Україна" від 19 берез ня 2004 року прийнято в управлін ня Державного управління сп равами цілісний майновий к омплекс Державного підприє мства "Готель "Україна", затвер джено статут Державного підп риємства "Готель "Україна", виз начено місцезнаходження Дер жавного підприємства „Готел ь «Україна».
Відповідно до листів від 21 т равня 2004 року №01-03-01/1-1391 та від 08 чер вня 2004 року №01-03-01-1568 Державне упра вління справами з метою залу чення інвестиційних коштів у реконструкцію готельного ко мплексу звернулось до Прем'є р-міністра України з пропози цією дозволити Фонду держмай на України вжити заходів щод о створення на основі цілісн ого майнового комплексу Держ авного підприємства "Готель "Україна" господарського тов ариства за участю Фонду держ авного майна України.
10 червня 2004 року Прем'єр-Мініс тр України своїм дорученням №25610/1/1-04 направив зазначену проп озицію до Фонду держмайна Ук раїни.
Листом від 28 серпня 2004 року №19 0/2 Товариство з обмеженою відп овідальністю "Комерційна ком панія", яке є управляючою стру ктурою фінансової групи "НРБ ", надало пропозицію Державно му підприємству "Готель "Укра їна" щодо створення господар ського товариства на базі Де ржавного підприємства "Готел ь "Україна".
Після отримання цієї пропо зиції Державне підприємство "Готель "Україна" звернулося л истом від 06 вересня 2004 року №15-5/19- 375 до Державного управління сп равами з проханням надати зг оду на створення господарськ ого товариства з Товариством з обмеженою відповідальніст ю "Комерційна компанія" з част ками 50 на 50 відсотків.
Відповідно до листа від 08 ве ресня 2004 року №01-02-01/3-2443 Державне у правління справами, розгляну вши пропозицію Державного пі дприємства "Готель "Україна" т а надіслані матеріали, не зап еречувало щодо внесення майн а підприємства до статутного фонду спільного підприємств а (господарського товариства ) відповідно до чинного закон одавства України.
Листом від 10 вересня 2004 року Д ержавне підприємство "Готель "Україна" з посиланням па те, щ о готель "Україна" збудований та введений в експлуатацію в 1961 році і технічний стан не від повідає вимогам часу, необхі дність реконструкції давно н азріла, звернулось до Фонду д ержавного майна України з пр опозицією про вступ в спільн у діяльність з Товариством з обмеженою відповідальністю "Комерційна компанія" з метою модернізації готелю та пере творення його в сучасний гот ельний комплекс шляхом створ ення на базі готелю господар ського товариства.
Наказом Фонду державного м айна України від 28 жовтня 2004 ро ку № 2289 "Про участь Фонду держав ного майна України у закрито му акціонерному товаристві " Готель "Україна" з метою здійс нення господарської, виробни чої і комерційної діяльності та отримання прибутку шляхо м створення готельно-офісног о центру, надання готельних ч и інших послуг, організації о здоровчих центрів підтриман о пропозицію Державного підп риємства "Готелі. "Україна", по годжену Державним управлінн ям справами про створення За критого акціонерного товари ства "Готель "Україна"; Фонд де ржавного майна України визна чено як засновника Закритого акціонерного товариства "Го тель "Україна" шляхом підписа ння Установчого договору про створення та діяльність Зак ритого акціонерного товарис тва "Готель "Україна"; департам енту спільних підприємств, м іждержавних майнових віднос ин та власності за кордоном н аказано забезпечити контрол ь за виконанням зобов'язань Ф онду державного майна Україн и щодо оплати акцій Закритою акціонерного товариства "Го тель "Україна" з боку співзасн овників недержавної форми вл асності у розмірі, що вимагає ться чинним законодавством У країни; після виконання вимо г чинного законодавства Укра їни щодо оплати не менш як 50 % ак цій усіма засновниками Закри тою акціонерного товариства "Готель "Україна" у встановлен ому чинним законодавством Ук раїни порядку вжити подальши х заходів щодо створення Зак ритого акціонерного товарис тва "Готель "Україна".
28 жовтня 2004 року відповідно д о протоколу зборів засновник ів Закритого акціонерного то вариства "Готель "Україна" при йнято рішення про створення Закритого акціонерного това риства "Готель "Україна", виріш ено укласти договір про ство рення Закритого акціонерног о товариства «Готель «Україн а»; затверджено рішення про в ипуск простих іменних акцій Закритого акціонерного това риства "Готель "Україна"; уповн оважено Василів Б.М. підпи сати акт прийому-передачі ма йна з метою формування стату тного фонду Закритого акціон ерного товариства "Готель "Ук раїна" та здійснити всі необх ідні дії щодо відкриття тимч асового рахунку у банку.
28 жовтня 2004 року представник и Державного управління спра вами, Фонду державного майна України та Закритого акціон ерного товариства "Готель "Ук раїна" підписали акт №463 прийм ання-передачі внеску до стат утного фонду Закритого акціо нерного товариства "Готель "У країна", відповідно до якого Д ержавне управління справами передає Фонду державного ма йна України відповідне майно , а Фонд державного майна Укра їни приймає його і передає За критому акціонерному товари ству "Готель "Україна" на викон ання зобов'язань щодо формув ання статутного фонду закрит ого акціонерного товариства .
12 листопада 2004 року Фондом де ржавного майна України прийн ято наказ №2463 "Щодо участі Фонд у державного майна України у закритому акціонерному това ристві "Готель "Україна" в яком у зазначено, що відповідно до наказу Фонду державного май на України від 28 жовтня 2004 року №2289 "Про участь Фонду державно го майна України у закритому акціонерному товаристві "Го тель "Україна" з урахуванням в иконання засновниками зобов 'язань щодо оплати більш як 50% н омінальної вартості акцій За критого акціонерного товари ства "Готель "Україна" доручен о Департаменту спільних підп риємств, міждержавних майнов их відносин та власності за к ордоном взяти на облік належ ний державі пакет акцій Закр итого акціонерного товарист ва "Готель "Україна", розмір як ою становить 108504861 акція загаль ною номінальною вартістю 108504861 ,00 грн., що становить 50.0 % статутн ого фонду закритого акціонер ного товариства; статутний ф онд Закритого акціонерною то вариства "Готель «Україна»ст ановить 217009722,00 грн., поділений на 217009722 прості іменні акції номін альною вартістю одна гривня.
Відповідно до пункту 2 наказ у Фонду державного майна Укр аїни від 12 листопада 2004 року №2463 "Щодо участі Фонду державною майна України у закритому ак ціонерному товаристві "Готел ь "Україна" встановлено, що Вик онавчому органу Закритого ак ціонерного товариства "Готел ь "Україна" доручено повідоми ти Фонд державного майна Укр аїни про: погодження питання створення товариства з Анти монопольним комітетом Украї ни; здійснення державної реє страції товариства протягом місяця з дати реєстрації тов ариства; реєстрацію випуску акцій товариства у Державній комісії з цінних паперів та ф ондового ринку України; вико нання всіма засновниками зоб ов'язань щодо оплати акцій то вариства.
Відповідно до протоколу ві д 12 листопада 2004 року №1 установ чими зборами Закритого акціо нерного товариства "Готель "У країна" прийнято рішення про створення товариства, затве рдження його статуту, розмір у статутного фонду і його роз поділу між засновниками 50 % на 50%, обрані виконавчі органи то вариства.
18 листопада 2004 року Печерськ ою районною у місті Києві дер жавною адміністрацією прове дено державну реєстрацію ста туту Закритого акціонерного товариства «Готель "Україна " за номером 10701020000003620 та видано св ідоцтво про державну реєстра цію юридичної особи №027400.
27 грудня 2004 року керівником Д ержавною управління справам и прийнято розпорядження №886 " Про припинення Державного пі дприємства "Готель "Україна" ш ляхом його ліквідації" зі ств оренням ліквідаційної коміс ії, порядком і строками лікві дації.
06 січня 2005 року на виконання з азначеного розпорядження №88 6 Державним підприємством "Го тель "Україна" видано наказ №4 "Про забезпечення виконання розпорядження Керівника Дер жавного управління справами від 27.12.04 року № 886, яким створено робочу групу для реалізації заходів припинення Державно го підприємства "Готель "Укра їна".
Разом з тим, 31 грудня 2004 року р озпорядженням керівника Дер жавного управління справами №903 призупинено дію розпоря дження 27 грудня 2004 року №886 "Пр о припинення Державного підп риємства "Готель "Україна" шля хом його ліквідації" на періо д додаткового вивчення докум ентів з метою підготовки вис новків щодо наявності переду мов здійснення ліквідації пі дприємства на підставі допов ідної записки Юридичного упр авління від 30 грудня 2004 року, ке руючись Положенням про Держа вне управління справами, зат вердженим Указом 1 Президент а України від 17 грудня 2002 року № 1180.
01 лютого 2005 року Державним пі дприємством "Готель "Україна " видано розпорядження №1, відп овідно до якого призупинено дію наказу від 06 січня 2005 року № 4 "Про забезпечення виконання розпорядження Керівника Дер жавного управління справами від 27.12.04 року №886, яким створено р обочу групу для реалізації з аходів припинення Державног о підприємства "Готель "Украї на", до надходження додатково ї інформації від керівництва державного управління справ ами та голови ліквідаційної комісії.
05 жовтня 2005 року Фондом держа вного майна України видано н аказ № 2695, яким скасовано наказ и Фонду державного майна Укр аїни від 28 жовтня 2004 року №2289 "Про участь Фонду державного май на України у закритому акціо нерному товаристві "Готель "У країна" та від 12 листопада 2004 ро ку №2463 "Щодо участі Фонду держа вного майна України у закрит ому акціонерному товаристві "Готель "Україна"; Департамент у міждержавних майнових відн осин та спільних підприємств доручено повідомити про при йняття цього наказу Прокурат уру міста Києва та Державне у правління справами.
Задовольняючи позов суд пе ршої інстанції виходив з тог о, що створення Закритого акц іонерного товариства "Готель "Україна" відбулося з порушен ням вимог чинного на час вини кнення спірних правовідноси н законодавства.
З таким висновком суду кол егія суддів погоджується з о гляду на наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 72 КАС Ук раїни зазначені вище обстави ни справи, визнаються сторон ами, а отже, не потребують дока зуванню перед судом, оскільк и проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає су мніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Так, відповідно до Положенн я про Державне управління сп равами, яке затверджено Указ ом Президента України від 17 гр удня 2002 року №1180 "Про Положення п ро Державне управління справ ами" Державне управління спр авами здійснює відповідно до законодавства функції з упр авління об'єктами державної власності, що належить до сфе ри його управління.
Відповідно до Постанови Ве рховної Ради України від 10 лют ого 2004 року №1511-ІV "Про передачу ц ілісного майнового комплекс у державного підприємства "Г отель "Україна" спірний ціліс ний майновий комплекс переда но Державному управлінню спр авами в управління.
Законом України "Про тимчас ове делегування Кабінету Мін істрів України повноважень в идавати декрети в сфері зако нодавчого регулювання" Кабін ету Міністрів України тимчас ово, строком до 21 травня 1993 року , делеговані повноваження ви давати декрети в сфері закон одавчою регулювання з питань передбачених пунктом 13 статт і Конституції України, щодо в ідносин власності, підприємн ицької діяльності, соціально го і культурного розвитку, де ржавної митної, науково-техн ічної політики, кредитно-фін ансової системи, оподаткуван ня державної політики оплати праці і ціноутворення.
Декретом Кабінету Міністр ів України від 15 грудня 1992 року №8-92 "Про управління майном, що є у загальнодержавній власно сті" на міністерства та інші п ідвідомчі Кабінету Міністрі в України органи державної в иконавчої влади покладено зд ійснення функцій щодо управл іння майном, що є у загальноде ржавній власності, крім майн ових комплексів підприємств , установ, організацій, управл іння якими здійснюють відпов ідні служби Верховної Ради У країни, Президента України, К абінету Міністрів України зг ідно з законодавчими актами України.
Згідно з пунктом 2 вказаного Декрету Кабінету Міністрів України міністерства та інші підвідомчі Кабінету Міністр ів України органи державної виконавчої влади відповідно до покладених на них повнова жень приймають рішення про с творення, реорганізацію, лік відацію, підприємств, устано в і організацій, заснованих н а загальнодержавній власнос ті, дають згоду Фондові держа вного майна України на створ ення спільних підприємств бу дь-яких організаційно-правов их форм, до статутного фонду я ких передається майно, що є за гальнодержавною власністю.
Відповідно до абзацу 2 підпу нкту 15 пункту 4 Положення про Д ержавне управління справами , затвердженого Указом Прези дента України від 17 грудня 2002 р оку №1180 "Про Положення про Держ авне управління справами" Де ржавне управління справами в ідповідно до переданих йому повноважень щодо управління державним майном приймає рі шення про створення, реорган ізацію, ліквідацію підприємс тв установ і організацій, зас нованих на державному майні, надає згоду Фонду державног о майна України на створення підприємств з іноземними ін вестиціями будь-яких організ аційних форм, до статутного ф онду яких передається майно, що перебуває в управлінні Де ржавного управління справам и.
Пунктом 1 Тимчасового полож ення про Фонд державного май на України, затвердженого по становою Верховної Ради Укра їни від 07 липня 1992 року №2558-ХІІ "Пр о Тимчасове положення про Фо нд державного майна України" визначено, що Фонд державног о майна України є державним о рганом, який здійснює держав ну політику в сфері приватиз ації державного майна, висту пає орендодавцем майнових ко мплексів, що є загальнодержа вною власністю.
Згідно з абзацом 3 пункту 4 Ти мчасового положення одним з основних завдань Фонду держа вного майна України, зокрема , є створення спільних підпри ємств.
Абзацом 14 пункту 5 Тимчасово го положення визначено, що Фо нд державного майна України відповідно до покладених на нього завдань бере участь у с творенні спільних підприємс тв, до статутного фонду яких п ередається майно, що є загаль нодержавною власністю.
Відповідно до частин першо ї та другої статті 141 Господар ського кодексу України до де ржавного майна у сфері госпо дарювання належать цілісні м айнові комплекси державних п ідприємств або їх структурни х підрозділів, нерухоме майн о, інше окреме індивідуально визначене майно державних п ідприємств, акції (частки, паї ) держави у майні суб'єктів гос подарювання різних форм влас ності, а також майно, закріпле не за державними установами і організаціями з метою здій снення необхідної господарс ької діяльності, та майно, пер едане в безоплатне користува ння самоврядним установам і організаціям або в оренду дл я використання його у господ арській діяльності. Держава через уповноважені органи де ржавної влади здійснює права власника також щодо об'єктів права власності Українською народу, зазначених у частині першій статті 148 цього Кодекс у. Управління об'єктами держа вної власності відповідно до закону здійснюють Кабінет М іністрів України і, за його уп овноваженням, центральні та місцеві органи виконавчої вл ади. У випадках, передбачених законом, управління державн им майном здійснюють також і нші суб'єкти.
Таким чином, створення спіл ьного підприємства з передач ею його у статутний фонд майн а, що є загальнодержавною вла сністю, здійснюється Фондом державного майна України за умови отримання згоди держав ного органу, в сфері управлін ня якого знаходиться це майн о, у даному випадку - згоду Де ржавного управління справам и.
Відповідно до статті 1 Закон у України "Про зовнішньоекон омічну діяльність" спільні п ідприємства - підприємства, я кі базуються на спільному ка піталі суб'єктів господарськ ої діяльності України та іно земних суб'єктів господарськ ої діяльності, на спільному у правлінні та на спільному ро зподілі результатів та ризик ів.
З урахуванням викладеного , колегія суддів звертає уваг у на те, що для створення спіль ного підприємства на базі ці лісною майнового комплексу " Готель "Україна" хоча б одним і з засновників мав бути інозе мний суб'єкт господарської д іяльності.
Разом з цим, судом першої ін станції встановлено, що сере д засновників Закритого акці онерною товариства "Готель "У країна" не було іноземного су б'єкту господарської діяльно сті, а тому колегія суддів вва жає правильним висновок суду першої інстанції про те, що За крите акціонерне товариство "Готель "Україна" не є спільни м підприємством.
З огляду на зазначене, колег ія суддів звертає увагу на те , що Державне управління сп равами та Фонд державного майна України діяли з пер евищенням наданих їм законод авством України повноважень , оскільки у Державного управ ління справами не було повно важень щодо надання згоди па створення господарського то вариства на базі цілісного м айнового комплексу "Готель "У країна", а у Фонду державною ма йна України не було повноваж ень виступати засновником За критого акціонерного товари ства "Готель "Україна".
Крім того, колегія суддів зв ертає увагу на те, що пунктом 2 статті 1 Указу Президента Укр аїни від 03 лютого 2004 року №144 "Пит ання Державного управління с правами" Державному управлін ню справами надано повноваже ння щодо надання згоди Фонду державного майна України на створення підприємств з іно земними інвестиціями будь-як их організаційних форм, до ст атутного фонду яких передаєт ься майно, що перебуває в упра влінні Державного управлінн я справами.
Таким чином, зазначеним Ука зом Президента України Держа вне управління справами През идента України могло надават и згоду Фонду державною майн а на створення підприємств б удь-яких організаційних форм лише виключно з іноземними і нвестиціями.
Відповідно до частини друг ої статті 63 та частини першої статті 116 Господарського коде ксу України підприємством з іноземними інвестиціями виз нається підприємство, створе не відповідно до вимог цього Кодексу, в статутному фонді я кого не менш як десять відсот ків становить іноземна інвес тиція. Підприємство набуває статусу підприємства з інозе мними інвестиціями з дня зар ахування іноземної інвестиц ії на його баланс.
Судом першої інстанції бул о встановлено, що засновники Закритого акціонерного това риства "Готель "Україна" не є і ноземними юридичними особам и чи іноземцями, як це передба чено нормами чинного законод авства, а отже колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції про те, що Закрите акціонерне товарист во "Готель "Україна" не набуло правового статусу підприємс тва з іноземними інвестиціям и, у зв'язку з відсутністю прав ових підстав для набуття так ого статусу.
Таким чином, надання Держав ним управлінням справами зго ди Фонду державного майна Ук раїни на створення товариств а без іноземних інвестицій с уперечило положенням Указу П резидента України від 03 лютог о 2004 року №144 "Питання Державног о управління справами", оскіл ьки не було уповноваженим на надання згоди на створення п ідприємства (господарського товариства), заснованого на б азі державного майна, яке не є підприємством з іноземними інвестиціями, а отже, керівни ком Державного управління сп равами перевищено свої повно важення, внаслідок чого цілі сний майновий комплекс "Готе ль "Україна" передано Закрито му акціонерному товариства " Готель "Україна" всупереч нор мам чинного на той час законо давства.
При цьому колегія суддів вв ажає, що судом першої інстанц ії обгрунтовано не прийнято до уваги посилання па те, що Ук аз Президента України від 03 лю того 2004 року №144 "Питання Держав ного управління справами" не набрав чинності, оскільки не був офіційно оприлюднений, о скільки відповідно до абзаці в 1 та 2 пункту 7 Указу Президент а України від 10 червня 1997 року № 503/97 "Про порядок офіційного опр илюднення нормативно-правов их актів та набрання ними чин ності", передбачено, що Акти Ве рховної Ради України. Презид ента України, Кабінету Мініс трів України, які не мають заг ального значення чи норматив ного характеру, можуть не пуб лікуватися за рішенням відпо відного органу. Ці акти та акт и з обмежувальними грифами о фіційно оприлюднюються шлях ом надіслання відповідним де ржавним органам та органам м ісцевою самоврядування і дов едення ними до відома підпри ємств, установ, організацій т а осіб, на яких поширюється їх чинність. Неопубліковані ак ти Верховної Ради України і П резидента України набирають чинності з моменту одержанн я їх державними органами або органами місцевого самовряд ування, якщо органом, що їх вид ав, не встановлено інший стро к набрання ними чинності.
З урахуванням викладеного , колегія суддів погоджуєтьс я з висновком суду першої інс танції про те, що Державне упр авління справами, надавши ли стом від 08 вересня 2004 року №01002-01/3-2 443 дозвіл на створення Закрито го акціонерною товариства "Г отель "Україна" перевищило св ої повноваження щодо управлі ння спірним майном.
При цьому колегія суддів зв ертає увагу на те, що згідно з пунктом 3.2.1 статуту Закритого акціонерною товариства "Гот ель "Україна" дане товариство створено шляхом реорганізац ії (перетворення) Державної о підприємства "Готель "Україн а" в Закрите акціонерне товар иство "Готель "Україна"" та є йо го повним правонаступником.
Статтею 33 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб під приємців" передбачено, що юри дична особа припиняється в р езультаті переданім всього с вого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом.
Відповідно до частини трет ьої статті 7 Закону України "Пр о приватизацію державного ма йна" державні органи привати зації у межах своєї компетен ції змінюють у процесі прива тизації організаційну форму підприємства, що перебувают ь у державній власності, та зд ійснюють повноваження власн ика державного майна у проце сі приватизації.
Таким чином, рішення про при пинення державного підприєм ства має приймати відповідни й державний орган приватизац ії після одержання функцій з управління майном цього під приємства згідно зі статтею 12 Закону України "Про приватиз ацію державного майна Україн и".
Проте, як встановлено судом першої інстанції на підстав і наявних у справі матеріалі в, рішення про припинення Дер жавного підприємства "Готель "Україна" Фондом державного м айна України не приймалося, ф ункції з управління державни м майном не передавались, про що свідчать самі накази Фонд у державного майна України в ід 28 жовтня 2004 року №2289 "Про участ ь Фонду державного майна Укр аїни у закритому акціонерном у товаристві "Готель "Україна " та від 12 листопада 2004 року №2463 "Щ одо участі Фонду державного майна України у закритому ак ціонерному товаристві "Готел ь "Україна"", а тому норми стату ту Закритого акціонерного то вариства "Готель "Україна" не г рунтуються на рішеннях Фонду державного майна України.
Таким чином, у наказах Фонду державного майна України ві д 28 жовтня 2004 року №2289 "Про участь Фонду державного майна Укра їни у закритому акціонерному товаристві "Готель "Україна" т а від 12 листопада 2004 року № 2463 "Щод о участі Фонду державного ма йна України у закритому акці онерному товаристві "Готель "Україна" щодо створення Закр итого акціонерного товарист ва "Готель "Україна" на базі ма йна Державного підприємства "Готель "Україна" не дотримано вищенаведені вимоги чинного законодавства, статей 104, 105, 106, 107, 108 Цивільного кодексу України та статті 59 Господарського ко дексу України щодо порядку р еорганізації шляхом перетво рення зазначеного державног о підприємства, оскільки Фон дом державного майна України передано до статутного фонд у Закритого акціонерного тов ариства "Готель "Україна" не пі дприємство як цілісний майно вий комплекс у результаті ре організації, а лише нерухоме майно готелю.
При цьому Державне підприє мство "Готель "Україна", як юри дична особа, продовжувало ді яти.
Колегія суддів зазначає, що Фонд державного майна Украї ни не міг перебрати на себе фу нкції з управління об'єктом - ц ілісним майновим комплексом "Готель "Україна" від Державно го управління справами без н абуття права на управління з азначеним об'єктом, оскільки передачі цілісного майновог о комплексу "Готель "Україна" в ід Державного управління спр авами до Фонду державного ма йна України, як це передбачен о Положенням про порядок пер едачі об'єктів права державн ої власності, затвердженим п остановою Кабінету Міністрі в України від 21 вересня 1998 року №1482 "Про передачу об'єктів прав а державної та комунальної в ласності", не проводилось.
Таким чином, Фонд державног о майна України не мав повнов ажень щодо розпорядження май ном цілісного майнового комп лексу "Готель "Україна", яке за безпечує діяльність Президе нта України і не підпадало пі д дію Декрету Кабінету Мініс трів України від 15 грудня 1992 ро ку №8-92 "Про управління майном, щ о є у загальнодержавній влас ності", не витребувавши у Держ авного управління справами в ідповідних нормативних акті в, виданих Президентом Украї ни, які б визначали повноваже ння Державного управлінця сп равами щодо надання згоди Фо нду державного майна України на створення господарського товариства.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Судом першої інстанції вст ановлено, що Фонду державног о майна України не було відом о про обмеження повноважень Державного управління справ ами щодо надання згоди на ств орення підприємств, що засно вані державній власності, а т ому Фонд державного майна Ук раїни видав накази від 28 жовтн я 2004 року №2289 "Про участь Фонду д ержавного майна України у за критому акціонерному товари стві "Готель "Україна" та від 12 л истопада 2004 року №2463 "Щодо участ і Фонду державного майна Укр аїни у закритому акціонерном у товаристві "Готель "Україна " внаслідок помилкового уявл ення щодо обсягу повноважень Державного управління справ ами щодо створення господарс ьких товариств на основі дер жавної власності, але з ураху ванням встановлення перевищ ення Державним управлінням с правами повноважень при нада нні згоди на створення спіль ного підприємства, Фондом де ржавного майна України наказ ом від 05 жовтня 2005 року № 2695 вищев казані накази скасовано.
Однак, колегія суддів зазна чає, що оскільки зазначеним н аказом скасовано накази від 28 жовтня 2004 року №2289 "Про участь Ф онду державного майна Україн и у закритому акціонерному т оваристві "Готель "Україна" та від 12 листопада 2004 року №2463 "Щодо участі Фонду державного май на України у закритому акціо нерному товаристві "Готель "У країна" саме з 05 жовтня 2005 року, а спірні правовідносини, не зв ажаючи на їх протиправність продовжують тривати, судом п ершої інстанції правильно з метою захисту прав та інтере сів позивача у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку суб'єктів владних повноважень визнано обґрунт ованими позовні вимоги щодо визнання цих наказів нечинни ми з моменту їх підписання.
Крім того, суд першої інстан ції правильно звернув увагу на те, що рішення установчих з борів Закритого акціонерног о товариства "Готель "Україна " від 12 листопада 2004 року не базу ється на відповідних докумен тах, що підтверджують повнов аження та вклади учасників, в иходячи з наступного.
Абзацом четвертим частини третьої статті 58 Господарськ ого кодексу України визначен о, що для державної реєстраці ї суб'єкта господарювання по дається документ (документи) , що засвідчує сплату засновн иком (засновниками) внеску до статутного фонду суб'єкта го сподарювання в розмірі, вста новленому законом.
Згідно зі статтею 29 Закону У країни "Про господарські тов ариства" при створенні акціо нерного товариства акції мож уть бути розповсюджені шляхо м розподілу всіх акцій між за сновниками (у закритих акціо нерних товариствах).
Як встановлено судом, засно вниками Закритого акціонерн ого товариства "Готель "Украї на" виступили Фонд державног о майна України та Товариств о з обмеженою відповідальніс тю "Комерційна компанія".
Акції Закритого акціонерн ого товариства "Готель "Украї на" розподілено між засновни ками - Фондом державного майн а України (на суму у розмірі 10850 4861,00 грн.) та Товариством з обмеж еною відповідальністю "Комер ційна компанія"(на суму у розм ірі 108504861,00 грн.).
Відповідно до статті 31 Зако ну України "Про господарські товариства" у випадках, коли в сі акції акціонерного товари ства розподіляються між засн овниками, вони повинні внест и до дня скликання установчи х зборів не менше 50 відсотків номінальної вартості акцій.
Судом першої інстанції вст ановлено, що всупереч вимога м статті 31 Закону України "Про господарські товариства", пу нкту 3 наказу Фонду державног о майна України від 28 жовтня 2004 року №2289 "Про участь Фонду держ авного майна України у закри тому акціонерному товариств і "Готель "Україна" та пункту 5.2. 1 статуту Закритого акціонер ного товариства "Готель "Укра їна" його засновником - Товари ством з обмеженою відповідал ьністю "Комерційна компанія" не внесено до дня скликання у становчих зборів 12 листопада 2004 року, не менше 50 відсотків но мінальної вартості акцій (54252430 ,50 гривні), що підтверджується наступним.
Судом першої інстанції вст ановлено, що 03 листопада 2004 рок у Товариство з обмеженою від повідальністю "Комерційна ко мпанія" надіслало на адресу З акритого акціонерного товар иства "Комерційний банк "1 1РБ-У країна" лист №8-01/2032, в якому прос ило надати довідку щодо зара хування на рахунок Закритого акціонерного товариства "Го тель "Україна" коштів у розмір і 54252430.50 грн. як внеску цього това риства до статутного фонду, г арантуючи, що необхідні кошт и надійдуть до банку до кінця операційного дня 03 листопада 2004 року.
03 листопада 2004 року Закрите а кціонерне товариство "Комерц ійний банк "НРБ-Україна" надал о таку довідку.
Разом з тим, 04 листопада 2004 рок у Закрите акціонерне товарис тво "Комерційний банк "НРБ-Укр аїна" повідомило Товариство з обмеженою відповідальніст ю "Комерційна компанія", що вон о відкликає свою довідку від 03 листопада 2004 року у зв'язку з н енадходженням коштів на раху нок Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Комерційна компанія", але 12 листопада 2004 ро ку Фондом державного майна У країни прийнято наказ №2463 "Щод о участі Фонду державного ма йна України у закритому акці онерному товаристві "Готель "Україна", у преамбулі якого вк азується про те. що засновник и викопали зобов'язання щодо оплати більше 50 відсотків ном інальної вартості акцій Закр итого акціонерного товарист ва "Готель "Україна".
Відповідно до протоколу ві д 12 листопада 2004 року №1 установ чими зборами Закритого акціо нерного товариства "Готель "У країна" засновники підтверди ли внесення до статутного фо нду товариства 100% вартості ак цій.
З метою встановлення зазна чених обставин судом першої інстанції було досліджено: 1) в иписку Закритого акціонерно го товариства "Комерційний б анк "НРБ-Україна", відповідно д о якої за особовими рахункам и від 31 грудня 2004 року вхідний т а вихідний залишки Закритого акціонерного товариства "Го тель "Україна" становили 0,0 гри вень; 2) лист Закритого акціоне рного товариства "Готель "Укр аїна" від 05 січня 2005 року, відпов ідно до якого станом на 01 січн я 2005 року грошові кошти на пото чному рахунку Закритого акці онерного товариства "Готель "Україна" відсутні і ніколи на нього не надходили: 3) лист від 26 січня 2005 року №10, яким Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "Комерційна компанія" по відомило Закрите акціонерне товариство "Готель "Україна" п ро те, що не встигло акумулюва ти кошти на рахунку в Закрито му акціонерному товаристві " Комерційний банк "НРБ-Україн а" для здійснення внеску до ст атутного фонду та про те, що до 03 лютого 2005 року здійснить пер еказ коштів в обсязі 50 відсотк ів від розміру внеску до стат утного фонду Закритого акціо нерного товариства "Готель "У країна" -54252430,50 гривні.
Листом від 24 травня 2005 року №01 -05/19-24 Закрите акціонерне товар иство "Готель Україна" повідо мило Фонд державною майна Ук раїни про невнесення Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю "Комерційна компанія" с таном па ЗІ грудня 2004 року зазн ачених коштів.
При цьому, відповідно до дов ідки Закритого акціонерного товариства "Комерційний бан к "НРБ-Україна" від 29 червня 2005 ро ку кошти від Товариства з обм еженою відповідальністю "Ком ерційна компанія" надійшли н а рахунок Закритого акціонер ного товариства "Готель "Укра їна" лише 02 лютого 2005 року.
Відповідно до статті 4 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців" держа вна реєстрація юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів засвідчення факту створен ня або припинення юридичної особи, засвідчення факту наб уття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державною реєстру.
Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб- підприємц ів включає, зокрема, перевірк у комплектності документів, які подаються державному реє стратору, та повноти відомос тей, що вказані в реєстраційн ій карті: перевірку документ ів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у провед енні державної реєстрації: в несення відомостей про юриди чну особа або фізичну особу-п ідприємця до Єдиного державн ого реєстру; оформлення і вид ачу свідоцтва про державну р еєстрацію та виписки з Єдино го державного реєстру.
Судом першої інстанції бул о встановлено, що представни к Закритого акціонерного тов ариства "Готель Україна" пода в державному реєстратору І П ечерського району м. Києва дл я проведення державної реєст рації зазначеного господарс ького товариства документи в ідповідно до переліку, визна ченого статтею 24 Закону Украї ни "Про держави) реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б підприємців", а саме: реєстра ційну картку для проведення державної реєстрації від 12 ли стопада 2004 року, заповнену від повідно до вимог цього Закон у; два примірники нотаріальн о посвідчених статути; довід ку з Єдиного державного реєс тр) про резервування наймену вання; копію квитанції, видан ої банком; документ, що підтве рджує внесення засновниками вкладу до статутного капіта л) юридичної особи в розмірі, я кий встановлений законом, а с аме довідку Закритого акціон ерного товариства "Комерційн ий банк "НРБ-Україна" від 03 лист опада 2004 року №8-02-01/2032 про внесенн я коштів на рахунок Закритог о акціонерного товариства "Г отель "Україна" для формуванн я статутного фонду вказаного товариства; копію рішення за сновників про створення юрид ичної особи протоколу устано вчих зборів Закритого акціон ерного товариства "Готель "Ук раїна" від 12 листопада 2004 року № 1.
Відповідно до пункту 8 статт і 24 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" державному реєстратору за боронено вимагати документи для проведення державної ре єстрації юридичної особи, як що вони не передбачені части нами першою сьомою цієї стат ті.
Статтею 27 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців" визначено вичерпни й перелік підстав для відмов и у проведенні державної реє страції юридичної особи, а са ме: невідповідність відомост ей, які вказані в реєстраційн ій картці на проведення держ авної реєстрації юридичної о соби, відомостям, які зазначе ні в документах, що подані для проведення державно реєстра ції юридичної особи, невідпо відність установчих докумен тів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону порушен ня порядку створення юридичн ої особи, який встановлено за коном, зокрема, наявність обм ежень на зайняття відповідни х посад, встановлених законо м щодо осіб, які зазначені зак оном як посадові особи орган у управління юридичної особи ; невідповідність відомостей про засновників (учасників) ю ридичної особи відомостям що до них, які містяться в Єдином у державному реєстрі; наявні сть обмежень щодо вчинення з асновниками (учасниками) юри дичної особи або уповноважен ою ними особою юридичних дій , які встановлені абзацом чет вертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єд иному державному реєстрі най менування, яке тотожне найме нуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; в икористання у найменуванні ю ридичної особи повного чи ск ороченою найменування орган ) державної влади або органу м ісцевою самоврядування, або похідних від цих найменувань , або історичного державного найменування, перелік яких в становлюється Кабінетом Мін істрів України.
Враховуючи викладене, коле гія суддів вважає правильним висновок суду першої інстан ції про те, що у державного реє стратора Печорського району м. Києва не було підстав для в ідмови у державній реєстраці ї Закритого акціонерного тов ариства "Готель ''Україна".
Однак, судом першої інстанц ії було встановлено що при ст воренні Закритою акціонерно го товариства "Готель "Україн а" допущені порушення порядк у створення юридичної особи, встановленого чинним законо давством України, які усунут и неможливо.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського кодексу України за порушенн я встановлених законодавчим и актами правил здійснення г осподарської діяльності до с уб'єктів господарювання можу ть бути застосовані уповнова женими органами державної вл ади або органами місцевого с амоврядування адміністрати вно-господарські санкції, то бто заходи організаційно-пра вового або майнового характе ру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта гос подарювання та ліквідацію йо го наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб'єктом госп одарювання діяльності, що су перечить закону чи установчи м документам, до нього може бу ти застосовано адміністрати вно-господарську санкцію у в игляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єк та господарювання провадить ся за рішенням суду.
Підпунктом 2 статті 110 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа лікві дується за рішенням суду про визнання судом недійсною де ржавної реєстрації юридично ї особи через допущені при її створенні порушення, які не м ожна усунути..
Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни "Пpo державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб підприємців", якими визначен і підстави для постановлення судового рішення про припин ення юридичної особи або при пинення підприємницької дія льності фізичної особи-підпр иємця.
Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України "Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців" юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.
Пунктом 2 статті 38 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" встановле но підстави постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, не пов'яза ного з банкрутством, зокрема , визнання недійсним запису п ро проведення державної реєс трації через порушення закон у, допущені при створенні юри дичної особи, які не можна усу нути.
Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб'єкта гос подарювання здійснюється шл яхом його ліквідації за ріше нням суду з підстав скасуван ня державної реєстрації тако го суб'єкта господарювання.
Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни "ска сування державної реєстраці ї суб'єкта господарювання" та "припинення діяльності суб'є кта господарювання". Водноча с, стаття 104 Цивільного кодекс у України вживає термін "прип инення юридичної особи". Терм ін "припинення юридичної осо би" вживається також у Законі України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб підприємців".
Частина друга статті 33 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців", част ина друга статті 104, частина п'я та статті 111 Цивільного кодекс у України та частина сьома ст атті 59 Господарського кодекс у України пов'язують момент п рипинення юридичної особи (с уб'єкта господарювання) з одн ією подією - внесенням до де ржавного реєстру запису про припинення такої особи (суб'є кта господарювання).
Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільна правоздатність юридичної ос оби припиняється з дня внесе ння до єдиного державного ре єстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.
Таким чином, суд першої інст анції правильно погодився з обґрунтованістю позовних ви мог щодо визнання недійсним запису про проведення держав ної реєстрації Закритого акц іонерного товариства "Готель "Україна", припинення юридичн ої особи - Закритого акціонер ного товариства "Готель "Укра їна" та зобов'язання державно го реєстратора Печерської ра йонної у місті Києві державн ої адміністрації провести де ржавну реєстрацію припиненн я юридичної особи - Закритого акціонерного товариства "Го тель "Україна", з огляду те, що п ід час створення Закритого а кціонерного товариства "Готе ль "Україна" допущені порушен ня чинного законодавства Укр аїни, які неможливо усунути, т обто наявні обставини, за яки х відповідно до положень чин ного законодавства, що регул юють правовідносини у сфері створення та здійснення держ авної реєстрації юридичної о соби, є підстави для припинен ня юридичної особи та визнан ня недійсним запису в Єдином у-державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців.
Посилання Закритого акціо нерного товариства "Готель "У країна" на те, що зазначений сп ір не є публічно-правовим та н е відноситься до юрисдикції адміністративних судів не пр иймається Окружним адмініст ративним судом міста Києва д о уваги з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 1 части ни першої етапі 17 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни компетенція адмініст ративних судів поширюється в тому числі на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єкто м владних повноважень щодо о скарження його рішень (норма тивно-правових актів чи прав ових актів індивідуальної ді ї), дій чи бездіяльності.
Пунктом 1 частини першої ста тті 3 Кодексу адміністративн ого судочинства України визн ачено, що справа адміністрат ивної юрисдикції (далі - адмін істративна справа) переданий на вирішення адміністративн ого суду публічно-правовий с пір, у якому хоча б однією зі с торін є орган виконавчої вла ди, орган місцевого самовряд ування. їхня посадова чи служ бова особа або інший суб'єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.
Згідно пункту 7 частини перш ої статті 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень .
Отже, необхідною та єдиною о знакою суб'єкта владних повн оважень є здійснення цим суб 'єктом владних управлінських функцій, при цьому ці функції повинні здійснюватись суб'є ктом саме у тих правовідноси нах, у яких виник спір.
За таких обставин колегія с уддів погоджується з висновк ом суду першої інстанції про те, що рішення про створення З акритого акціонерного товар иства "Готель "Україна", а тако ж про передачу до його статут ного фонду майна, яке перебув ало в господарському віданні Державного підприємства "Го тель "Україна", діяв як суб'єкт владних повноважень, на підс таві наданих йому Тимчасовим положенням про Фонд державн ого майна України, яке затвер джене постановою Верховної Р ади України від 07 липня 1992 року №2558-ХІ1 "Про Тимчасове положенн я про Фонд державного майна У країни", повноважень.
З урахуванням викладеного , колегія суддів вважає прави льним висновок суду першої і нстанції про те, що даний спір пов'язаний із захистом прав т а інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкта в ладних повноважень, а справу належить розглядати в поряд ку адміністративного судочи нства.
За наведених обставин, коле гія суддів погоджується з ви сновком суду першої інстанці ї про те, що вимоги позивача є обгрунтованими та підлягают ь задоволенню.
Доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладе ним, а тому вона задоволенню н е підлягає.
Зі змісту ст. 159 КАС Украї ни, судове рішення повинно бу ти законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм мат еріального права при дотрима нні норм процесуального прав а, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з' ясування обст авин в адміністративній спра ві, підтверджених доказами, д ослідженими в судовому засід анні.
З урахуванням вищевикла деного, колегія суддів дійшл а висновку, що судом першої ін станції правильно встановле но обставини справи, судове р ішення ухвалено з додержання м норм матеріального та проц есуального права і підстав д ля його скасування не вбачає ться.
Керуючись ст. ст. 2, 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу То вариства з обмеженою відпові дальністю «Комерційна компа нія»- залишити без задово лення, а постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 20 липня 2010 року - б ез змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена про тягом двадцяти днів з дня скл адання в повному обсязі шлях ом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адмі ністративного суду України.
Головуючий-суддя: В.П. Мельничук
Судді: Е.Ю. Швед
К.А. Бабенко
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2010 |
Оприлюднено | 05.01.2011 |
Номер документу | 13340846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Мельничук В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні