ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
25 липня 2023 року ЛуцькСправа № 140/20386/23 Суддя Волинського окружного адміністративного суду Андрусенко О. О., одержавши позовну заяву Громадської організації За світле майбутнє Гуто-Боровенської громади до Камінь-Каширської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Громадська організація За світле майбутнє Гуто-Боровенської громади звернулася з позовом до Камінь-Каширської міської ради про визнання протиправними дії Камінь-Каширської міської ради здійснені з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради Камінь-Каширського району Волинської області та скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради Камінь-Каширського району Волинської області від 16.11.2022, внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1001831120008000301.
Відповідно до пунктів 3, 5 частини першоїстатті 171 Кодексу адміністративного судочинства України(даліКАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями160,161,172цьогоКодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Згідно із частиною шостою статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Частиною другоюстатті 122 КАС Українивизначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Отже, строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З долученої до позовної заяви виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань слідує, що 16.11.2022 до Реєстру внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради (код ЄДРПОУ 04333508).
У даній справі Громадська організація За світле майбутнє Гуто-Боровенської громади оскаржує дії Камінь-Каширської міської ради здійснені з метою проведення державної реєстрації припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради Камінь-Каширського району Волинської області та просить скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради Камінь-Каширського району Волинської області від 16.11.2022, внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1001831120008000301.
В той же час, позивач звернувся до суду з цим позовом 18.07.2023, тобто із пропуском шестимісячного строку звернення до суду.
Представник позивача не заперечує факт пропуску строку звернення до суду із цим позовом, про що зазначає у позовній заяві та просить поновити цей строк. Як на підставу для поновлення пропущеного строку звернення до суду вказує, що 19.12.2022 згідно протоколу №1 було прийнято рішення про утворення Громадської організації За світле майбутнє Гуто-Боровенської громади, а 20.01.2023 до Реєстру внесено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи, тому раніше ніж було створено Громадську організацію звернення до суду було неможливим. Також зазначає, що 17.05.2023 позивач звертався до суду з позовом з аналогічною позовною заявою до Камінь-Каширської міської ради, однак ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 25.05.2023 у справі №140/10559/23 спочатку позовну заяву було залишено без руху у зв`язку з несплатою судового збору, а в подальшому ухвалою суду від 19.06.2023 було повернуто позовну заяву у зв`язку із несплатою судового збору в повному розмірі. У зв`язку з відсутністю будь-якого постійного фінансування своєї діяльності позивач був змушений ініціювати звернення до суду про повернення оригіналу квитанції за раніше сплачений судовий збір у справі №140/10559/23 та лише 12.07.2023 квитанцію було повернуто представнику позивача. З урахуванням наведеного вважає, що вище наведені обставини є об`єктивними та поважними причинами пропуску строку звернення до суду.
Оцінюючи наведені представником позивача причини пропуску строку звернення до суду, суд зазначає наступне.
Поважними причинами пропуску строку звернення до суду можуть бути визнані лише ті обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами. Чітко визначені та однакові для всіх учасників справи строки звернення до суду, здійснення інших процесуальних дій є гарантією забезпечення рівності сторін та інших учасників справи.
Інститут строків звернення до суду з відповідними позовними заявамизакономпередбачено з метою спонукання учасників адміністративного судочинства до своєчасного вчинення ними процесуальних дій. Регламентування строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.
Рішенням Конституційного Суду України №17-рп/2011 від 13.12.2011 визначено, що держава може встановленням відповідних процесуальних строків, обмежувати строк звернення до суду, що не впливає на зміст та обсяг конституційного права на судових захист і доступ до правосуддя.
Отже, право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмежене, в тому числі і встановленням строків для звернення до суду, якими чинне законодавство обмежує звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
Суд звертає увагу на те, що 16.11.2022 до Реєстру внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради (фактично це є предметом спору), а позивач Громадська організація За світле майбутнє Гуто-Боровенської громади створена (внесено запис до Реєстру) - 20.01.2023. Лише 15.05.2023 (тобто в останні дні завершення шестимісячного строку для звернення до суду) позивач вперше звернувся до суду з позовом до Камінь-Каширської міської ради, в тому числі про зобов`язання скасувати державну реєстрацію припинення юридичної особи Гуто-Боровенської сільської ради Камінь-Каширського району Волинської області від 16.11.2022, внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1001831120008000301 (справа №140/10559/23).
Згідно даних автоматизованої системи документообігу Діловодство спеціалізованого суду встановлено, що ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 25.05.2023 у справі №140/10559/23 позовну заяву було залишено без руху, в тому числі у зв`язку з несплатою судового збору. Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 у справі №140/10559/23 на підставі пункту 1 частини четвертої статті 169 КАС України (позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк) позовну заяву та додані до неї документи повернуто позивачу без розгляду.
В цьому контексті суд зауважує, що обов`язок позивача щодо усунення недоліків позовної заяви у справі №140/10559/23 був визначений ухвалою суду, яка набрала законної сили. А наслідки невиконання таких вимог суду прямо передбачені законом, про що також було зазначено в ухвалі від 25.05.2023 про залишення позовної заяви без руху. А тому, не виконуючи в повному обсязі вимог такої ухвали та не усуваючи чи частково усуваючи недоліки позовної заяви позивач достеменно розумів про можливі наслідки таких дій- повернення позовної заяви, і, відповідно, сплив строку для повторного звернення до суду.
Суд враховує, що право позивача на повторне звернення з позовною заявою після її повернення не є абсолютним в розумінні частини восьмоїстатті 169 КАС України, і таке право може бути реалізовано лише в межах визначеного законом процесуального строку. Разом з тим, повторно позивач звернувся із позовною заявою поза межами встановленого строку.
Тому у даному випадку пропуск позивачем строку звернення до суду пов`язаний не з певними об`єктивними чи непереборними обставинами, а виключно із власними суб`єктивними діями/бездіяльністю, які пов`язані із процесуальними обов`язками щодо виконання вимог суду в іншій судовій справі №140/10559/23.
Таким чином, наведені представником позивача обставини не дають підстав для висновку про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду із цим позовом.
За правилами частин першої, другоїстатті 123 КАС Україниу разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку. Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
З урахуванням наведеного, позовну заяву на підставі частини першоїстатті 123 КАС Україниналежить залишити без руху, при цьому протягом десяти днів з дня вручення цієї ухвали позивач має право звернутися до суду із заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду, вказавши інші підстави для поновлення строку та надавши відповідні докази на їх підтвердження.
Керуючись статтями122,123,161,171,248 КАС України, суддя
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви про поновлення строку звернення до суду відмовити.
Позовну заяву Громадської організації За світле майбутнє Гуто-Боровенської громади до Камінь-Каширської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Роз`яснити, що у випадку не усунення недоліків позовної заяви у встановлений судом строк позовну заяву і додані до неї документи будуть повернуті позивачу без розгляду.
Копію ухвали надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя О. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2023 |
Оприлюднено | 31.07.2023 |
Номер документу | 112464141 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні