ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 липня 2023 року Справа № 915/1204/21
м.Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складi головуючого суддi Мавродієвої М.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Жиган А.О.,
представника позивача: Польщіної Т.Л. (в режимі ВКЗ),
представників відповідача: Вакар І.С., Карпенка А.О. (в залі суду),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (юридична адреса: 65114, м.Одеса, вул.Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, буд.22, код ЄДРПОУ 43879780; адреса зазначена позивачем у позові: 65058, м.Одеса, пр.Шевченка, буд.12; е-mail: sw@dei.gov.ua; електронна адреса представника Лех А.О.: ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ел.адреса представника Польщіної Т.Л.: ІНФОРМАЦІЯ_2 ),
про: стягнення збитків у розмірі 138915,49 грн, -
в с т а н о в и в:
04.08.2021 Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) звернулась до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою №4445/1.1 від 27.07.2021 (вх.№11949/21), в якій просить суд стягнути з Комунального підприємства "Ольшанське" 138915,49 грн на відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та скиду зворотних вод з перевищення встановлених нормативів граничнодопустимого скиду на розрахунковий рахунок бюджет Ольшанської тгсмт, Миколаївського району, Миколаївської області.
В обґрунтування свої позовних вимог позивач наступне:
- на підставі наказу Державної екологічної інспекції у Миколаївській області №39 від 25.04.2019 та направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №263 від 02.05.2019 було проведено плановий захід державного нагляду. Актом планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства встановлено, що КП "Ольшанське" в Державному агентстві водних ресурсів у Миколаївській області отримано дозвіл на спеціальне водокористування №82/мл/49Д-17 від 27.12.2017 з терміном дії до 27.12.2020. До цього часу водокористування здійснювалось на підставі дозволу на спеціальне водокористування від 03.10.2014 №УКР151А/НИК отриманого в Управлінні екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації з терміном дії до 13.06.2017. У зв`язку з чим встановлено, що підприємство у період з 14.06.2017 по 26.12.2017 здійснювало забір води без відповідного дозволу на спеціальне водокористування з підземних джерел (свердловин);
- з метою усунення порушень природоохоронного законодавства виявлених під час проведення планової перевірки КП "Ольшанське", проведеної з 15.05.2019 по 23.05.2019, спеціалістами Державної екологічної інспекції у Миколаївській області відповідачу було надано припис №02-03-07-08/35 від 24.05.2019. На виконання припису №02-03-07-08/35 від 24.05.2019 відповідачем було надано довідку №61 від 06.06.2019 з інформацією про кількість забраної води з підземних джерел за період з 14.06.2017 по 26.12.2017 та інформацію щодо фактичної тривалості та фактичного скидання зворотних вод;
- позивачем правомірно зафіксовано, що відповідач здійснює скид зворотних вод з перевищенням встановлених нормативів граничнодопустимого скиду, що є порушенням п.3 ст.44, ст.70 Водного кодексу України, ст.ст.40, 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища";
- позивач посилаючись на ст.38, п.п.3), 7) ч.1 ст.44, ч.1 ст.70, ст.95 Водного кодексу України, ст.5, п.п.б), е) ч.1 ст.40, п.в) ст.41 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" вказує, що в порушення наведених вимог законодавства відповідач перевищив встановлені нормативи ГДС забруднюючих речовин під час скиду на випуску №1 (очисні споруди каналізації) зворотних вод в р.Південний Буг;
- в результаті порушень, посадову особу відповідача - ОСОБА_1 - директора КП "Ольшанське" притягнуто до адміністративної відповідальності за ст.59 (порушення правил охорони водних ресурсів) КУпАП. Доказом, що підтверджує вчинення правопорушення посадовою особою КП "Ольшанське" є протокол №000947 від 20.05.2019. Посадову особу відповідача визнано виною у скоєнні правопорушення та накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафу. Згідно платіжного доручення №0.0.1369133373.1 від 31.05.2019 штраф сплачено у добровільному порядку в повному обсязі, що свідчить про визнання вчинених порушень;
- відповідачем визнано порушення вимог природоохоронного законодавства, встановлене під час перевірки так, як результати перевірки та припис не оскаржувалися;
- за результатами інформації наданої відповідачем у довідці №61 від 06.06.2019, позивачем проведено розрахунки розміру відшкодування збитків, які заподіяні державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, згідно з якими розмір заподіяних державі збитків внаслідок скиду зворотних вод з перевищенням встановлених нормативів граничнодопустимого скиду на випуску №1 складає 14338,89 грн та самовільного спеціального водокористування складає 124576,60 грн, що разом становить 138915,49 грн;
- позивачем вживалися заходи досудового врегулювання даного спору, а саме на адресу відповідача було направлено листи з пропозицією добровільного відшкодування завданих збитків №07/07-02/1482 від 26.06.2019 та №07/01-15/1792 від 31.07.2019. В добровільному порядку відповідачем визначену суму збитків не сплачено, що і стало підставою звернення позивача з даним позовом до суду.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.08.2021, - справу №915/1204/21 призначено головуючому судді Мавродієвій М.В.
Ухвалою суду від 09.08.2021 даний позов залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви, - десять днів з дня вручення цієї ухвали.
10.09.2021 від позивача до суду надійшла заява б/н від 10.09.2021 (вх.№13813/21) про усунення недоліків позовної заяви, зазначених в ухвалі суду від 09.08.2021.
Ухвалою суду від 05.10.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу визначено розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 05.11.2021.
05.11.2021 судом у підготовчому засіданні оголошено перерву до 01.12.2021.
01.12.2021 суд ухвалив відкласти підготовче засідання на 11.01.2022.
11.01.2022 суд ухвалив продовжити строк проведення підготовчого провадження на 30 днів та оголосив у підготовчому засіданні перерву до 27.01.2022.
27.01.2022 від відповідача до суду надійшли письмові пояснення №14 від 24.01.2022 (вх.№1340/22), в яких він повідомив суд, що jплата збитків у сумі 138915,49 грн буде зараховуватись до бюджету Ольшанської селищної ради. Саме Ольшанська селищна рада є засновником підприємства відповідача (рішення №1 від 22.02.2011), органом управління якого є виконавчий комітет Ольшанської селищної ради. Підприємство є платником податку на загальних підставах. На теперішній час підприємство є збитковим. Основним видом діяльності підприємства є надання комунальних послуг населенню (водопостачання, водовідведення, поводження з побутовими відходами (збирання та вивезення)). Середньомісячний дохід підприємства за 2021 рік від наданих послуг склав 404,3 тис. грн, оплата склала 382,4 тис. грн, або 91%. Витрати складаються з виплати заробітної плати 220,0 тис. грн, ЄСВ - 48,0 тис. грн, ПДВ та інші податки - 50,0 тис. грн, електроенергія - 80,0 тис. грн, паливо-мастильні матеріали 15,0 тис. грн та інші поточні видатки на утримання, ремонти та ін. На теперішній час підприємство неспроможне провести сплату даного позову.
27.01.2022 суд ухвалив закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 01.03.2022.
01.03.2022 судове засідання не відбулось у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введенням на всій території України воєнного стану за Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ та проведенням активних бойових дій на території Миколаївської області та міста Миколаєва.
Наказом голови Господарського суду Миколаївської області від 02.03.2022 судові засідання призначені з 02.03.2022 по 01.04.2022 були скасовані, враховуючи ведення бойових дій на адміністративно-територіальній одиниці місця розташування суду.
Відповідно до положень частини 7 статті 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", враховуючи, зокрема, неможливість Господарським судом Миколаївської області здійснювати правосуддя під час воєнного стану, Голова Верховного Суду розпорядженням від 22.03.2022 №12/0/9-22 змінив територіальну підсудність судових справ на Господарський суд Одеської області.
Розпорядженням Голови Верховного Суду від 25.07.2022 №41 з 26 липня 2022 року відновлено територіальну підсудність судових справ Господарського суду Миколаївської області.
За вказаних обставин, розгляд справи відбувається у розумний строк, тривалість якого обумовлюється введенням в Україні за указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, воєнного стану через військову агресію Російської Федерації проти України.
Ухвалою суду від 23.12.2022 призначено судове засідання у справі на 23.01.2023.
23.01.2023 суд ухвалив відкласти судове засідання на 10.02.2023.
02.02.2023 від відповідача на адресу суду надійшли пояснення №11 від 01.02.2023 (вх.№1250/23), в яких просить суд скасувати накладення штрафу в сумі 138915,49 грн та зазначає про наступне. КП "Ольшанське" було створене рішенням Ольшанської селищної ради 2011 році основним видом діяльності якого було експлуатація та утримання житлового фонду та прибудинкової території. Згідно рішення Ольшанської селищної ради від 28.12.2023 №9 підприємство було надавачем послуг з водопостачання та водовідведення на території селищної ради для задоволення потреб населення, промисловості, бюджетних установ та передано в господарське відання цілісний майновий комплекс з водопостачання та водовідведення до складу якого входять очисні споруди (рік вводу в експлуатацію 1967-69р.). Згідно акту приймання-передачі від 15.01.2013 між Ольшанською селищною радою та КП "Ольшанське" очисні споруди, фекальні станції та насосні станції перекачки фекальних стоків знаходились в неробочому, незадовільному стані, розграбовані, фактично зруйновані, що підтверджується наданими фото та актами обстеження, тому підприємство не має можливості проводити очистку стічних вод і надає тільки послугу з водовідведення. Підприємство надає послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для трьох населених пунктів громади смт.Ольшанське, с.Тернувате, с.Сапетня, психіатрична лікарня, центр надання соціальних послуг, дитячий садочок, школа та інші споживачі, що являється життєвою необхідністю. Для забезпечення виконання Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища", Водного кодексу України та інших законодавчих актів Ольшанською селищною радою постійно приймаються відповідні дії та рішення щодо відновлення діяльності очисних споруд. Починаючи з 2012 року з місцевого бюджету виділялися кошти на розробку проектно-кошторисної документації на реконструкцію очисних споруд каналізації, яка була завершена у 2015 році з кошторисною вартістю 30,0 млн. грн, який декілька разів уже був відкоригований у зв`язку з відсутністю фінансування для проведення будівельних робіт. В 2022 році селищна рада з КП "Ольшанське" прийняла участь у Державному екологічному проекті "Вода і каналізація" та отримала попереднє схвалення на виділення фінансування для проведення будівництва очисних споруд очікуваною вартістю 56,0 млн. грн, яке повинно бути розпочато у ІІ кварталі 2022 року, але у зв`язку з агресією російської федерації так і не було розпочато. Відповідач зазначає, що усвідомлюючи порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів спрямування стоків без належної очистки, був вимушений надавати послуги з водопостачання та водовідведення населенню за для недопущення екологічної катастрофи, а саме залишення без питної води населення більш як 4500 осіб. На сьогоднішній день підприємство відповідача являється збитковим і функціонує тільки завдяки фінансовій підтримці Ольшанської селищної ради. Щорічні штрафи призведуть до банкрутства підприємства та припинення водопостачання населенню.
Ухвалою суду від 10.02.2023 призначено судове засідання на 15.03.2023.
15.03.2023 від позивача на адресу суду надійшло клопотання б/н від 14.03.2023 (вх.№3093/23) в електронному вигляді, в якому просить суд відкласти розгляд справи №915/1204/21 на іншу дату.
Ухвалою суду від 15.03.2023 призначено судове засідання на 07.04.2023.
06.04.2023 від позивача на електронну адресу суду надійшли пояснення по справі №915/1204/21 відповідно до ст.42 ГПК України №1229/1.2 від 06.04.2023 (вх.№4318/23).
07.04.2023 суд ухвалив відкласти судове засідання на 15.05.2023.
У судовому засіданні 15.05.2023 суд оголосив перерву до 08.06.2023.
08.06.2023 відповідачем подано суду додаткові документи по справі №75 від 07.06.2023 (вх.№7433/23).
08.06.2023 суд в судовому засіданні оголосив перерву до 19.07.2023.
У судовому засіданні представником позивача підтримані позовні вимоги у повному обсязі та підтримано вимоги та пояснення, викладені у позовній заяві та в письмових поясненнях.
Представниками відповідача підтримано доводи та пояснення, викладені в наданих суду письмових поясненнях.
У судовому засіданні 19.07.2023 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши представників сторін, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів у їх сукупності, а також приймаючи до уваги, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, суд встановив наступні обставини.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 №802 "Про утворення міжрегіональних територіальних органів та ліквідацію територіальних органів Державної екологічної інспекції" утворено юридичну особу публічного права, зокрема, Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), ліквідовано як юридичну особу публічного права, зокрема, Державну екологічну інспекцію в Одеській області та Державну екологічну інспекцію у Миколаївській області.
Пунктом 3 Постанови №802 визначено, що територіальні органи Державної екологічної інспекції, що ліквідуються згідно з п.2 цієї постанови, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень відповідним міжрегіональним територіальним органам, які утворюються згідно з п.1 цієї постанови.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 №802 Державною екологічною інспекцією України 22.12.2020 прийнято наказ №502 "Про питання діяльності Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області)", яким визначено Державній екологічній інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) забезпечити здійснення покладення на неї функцій і повноважень на відповідній території відповідно до Положення, Державній екологічній інспекції у Миколаївській області припинити здійснення функцій і повноважень.
Згідно п.4 наказу Державної екологічної інспекції України від 22.12.2020 №502 встановлено, що датою початку здійснення відповідних повноважень і виконання відповідних функцій Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є 23.12.2020.
Таким чином, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 №802 та наказу Державної екологічної інспекції України від 22.12.2020 №502, повноваження Державної екологічної інспекції у Миколаївській області з 23.12.2020 розпочала здійснювати Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області).
У період з 15.05.2019 по 23.05.2019 Державною екологічною інспекцією у Миколаївській області (надалі - Інспекція, позивач у справі) було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Комунального підприємства "Ольшанське" (надалі - КП "Ольшанське", відповідач у справі).
22.08.2014 КП "Ольшанське" у Миколаївській обласній державній адміністрації було отримано Ліцензію на провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення Серії АЕ№186452, строк дії якої визначено до 22.08.2019, рішення про видачу ліцензії №253-р від 22.08.2014.
На підставі наказу Державної екологічної інспекції у Миколаївській області №39 від 25.04.2019 та направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №263 від 02.05.2019 було проведено плановий захід державного нагляду.
Актом планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства встановлено, що КП "Ольшанське" в Державному агентстві водних ресурсів у Миколаївській області отримано дозвіл на спеціальне водокористування №82/мл/49Д-17 від 27.12.2017 з терміном дії до 27.12.2020. До цього часу водокористування здійснювалось на підставі дозволу на спеціальне водокористування від 03.10.2014 №УКР151А/НИК отриманого в Управлінні екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації з терміном дії до 13.06.2017.
У зв`язку з чим встановлено, що підприємство у період з 14.06.2017 по 26.12.2017 здійснювало забір води без відповідного дозволу на спеціальне водокористування з підземних джерел (свердловин).
Підземний водозабір КП "Ольшанське" складається з трьох свердловин:
-Свердловина №1 (с.Терновате) - гл.19,2 м деб.49,5 куб.м/год;
-Свердловина №9 (с.Сапетня) - гл.15,0 м деб.66,7 куб.м/год;
-Свердловина №26 (с.Морозівка) - гл.21,8 м деб.40,0 куб.м/год.
Крім того, під час перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства встановлено, що КП "Ольшанське" здійснює на випуску №1 (очисні споруди каналізації) скид зі зворотними водами забруднюючих речовин з перевищенням встановлених нормативів.
Під час проведення планової перевірки КП "Ольшанське" були відібрані проби води в наступних точках: випуск №1 (скид зворотних вод з очисних споруд каналізації); р.Південний Буг - 500 м вище та нижче скиду зворотних вод, що зафіксовано в Актах відбору проб води №45 від 15.05.2019 та №46 від 22.05.2019.
Згідно з протоколам вимірювання показників складу та властивостей проб води №45 від 20.05.2019 та №46 від 22.05.2019, в яких зафіксовано перевищення дозволеної для скиду концентрації забруднюючих речовин по завислим речовинам, азоту амонійному, фосфатам, залізу загальному, хлоридам, нітритам, хімічному споживанню кисню (ХСК), біохімічному споживанню кисню (БСК5), нафтопродуктам, аніонно поверхнево-активним речовинам.
Відповідно до природоохоронних заходів підприємство повинно виконувати відомчий контроль за скидом зворотних вод якістю водойми в контрольному створі. За відсутності відомчої лабораторії на підприємстві, контроль за скидом зворотних вод та поверхневих вод виконується лабораторією Південно-Бузького басейнового управління водних ресурсів (Свідоцтво про визнання технічної компетентності №LB/23/18 від 02.11.2018) один раз на квартал. Контроль ведеться не в повному обсязі, а саме не проконтрольовано у зворотних водах АПАР, завислі речовини (відбір 27.01.2016 та 16.01.2017). Поверхневі води в контрольному створі проконтрольовано лише один раз. Місця та періодичність відбору проб, перелік контрольованих показників не погоджено з Управлінням екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації, що є порушенням п.22 Постанови КМУ від 25.03.1999 №465 "Про затвердження Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами".
За результатами відомчого контролю, що проведено лабораторією Південно-Бузького басейнового управління водних ресурсів, за 2016-2019 роки зафіксовано перевищення дозволеної для скиду концентрації забруднюючої речовини по завислим речовинам, азоту амонійному, сухому залишку, фосфатам, залізу загальному, сульфатам, хлоридам, нітритам, хімічному споживанню кисню (ХСК), біохімічному споживанню кисню (БСК5), нафтопродуктам, аніонно поверхнево-активним речовинами, згідно результатів аналізів стічної води від 04.02.2016 №01-4/88/07-7, від 24.01.2017 №13/151, від 22.05.2017 №13/937, від 22.01.2018 №13/186, від 05.02.2019 №13/277 та від 14.05.2019 №13/895.
З метою усунення порушень природоохоронного законодавства виявлених під час проведення планової перевірки КП "Ольшанське", проведеної з 15.05.2019 по 23.05.2019, спеціалістами Державної екологічної інспекції у Миколаївській області відповідачу було надано припис №02-03-07-08/35 від 24.05.2019.
На виконання вищевказаного припису відповідачем було надано Довідку №61 від 06.06.2019 з інформацією про кількість забраної води з підземних джерел за період з 14.06.2017 по 26.12.2017 та інформацію щодо фактичної тривалості та фактичного скидання зворотних вод.
Згідно Довідки №61 від 06.06.2019 КП "Ольшанське": об`єм видобутої з підземних джерел водозабору свердловини №1 та №9 за період з 14.06.2017 по 26.12.2017 (включно) склав 68000 куб.м; фактична витрата зворотних вод за період з 27.01.2016 по 11.05.2017 складає 15,55 куб.м/год; тривалість скиду зворотних вод з порушенням нормативів ГДС - 11256 год.
Скид зворотних вод здійснюється у водний об`єкт рибогосподарського використання - р.Південний Буг.
Фактичні показники концентрації забруднюючих речовин за результатами досліджень лабораторії Південно-Бузького басейного управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України (проби відібрано з 27.01.2016 по 11.05.2017; 27.01.2016; 16.01.2017; 11.05.2017) наведено в Таблиці 1 розрахунку розміру збитків.
За результатом проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природніх ресурсів, порушення зафіксовано у Акті, який є уніфікованою формою актів перевірок дотримання вимог природоохоронного законодавства, що містять перелік питань для здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджений наказом Мінприроди України №303 від 09.08.2017 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України за №1289/31157 від 23.10.2017.
Відповідач в порушення вимог природоохоронного законодавства перевищив встановлені нормативи ГДС забруднюючих речовин під час скиду та випуску №1 (очисні споруди каналізації) зворотних вод в р.Південний Буг.
20.05.2019 державним інспектором з охорони навколишнього природнього середовища державної екологічної інспекції у Миколаївській області Бешлягою Г.М. відносно директора КП "Ольшанське" ОСОБА_1 складено протокол №000947 про адміністративне правопорушення, за вчинення ним правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.59 КУпАП, а саме за, те що, порушено ст.ст.44, 70, 98, 99 Водного кодексу України.
В графі протоколу "пояснення порушника та його зауваження до змісту протоколу чи мотиви відмови від його підписання" відсутні пояснення та зауваження, міститься лише підпис ОСОБА_1
Постановою про накладення адміністративного стягнення №02-03-07-08/36 від 23.05.2019 державним інспектором з охорони навколишнього природнього середовища Миколаївської області Бешлягою Г.М. визнано директора КП "Ольшанське" гр. ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.59 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 136,0 грн.
Вказана постанова правопорушником не оскаржена, сума штрафу сплачена добровільно, що підтверджується дублікатом квитанції №0.0.1369133373.1 від 31.05.2019 на суму 136,0 грн.
26.06.2019 Державною екологічною інспекцією у Миколаївській області було здійснено розрахунок розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання видних ресурсів КП "Ольшанське" (юридична адреса: 57113, Миколаївська обл., смт.Ольшанське, вул.Леніна, 1А; фактична адреса: 57113, Миколаївська обл., смт.Ольшанське, вул.Гагаріна, буд.23), відповідно до якого розмір збитків, заподіяних державі внаслідок скиду забруднюючих речовин у водний об`єкт зі зворотними водами з перевищенням встановлених нормативів ГДС КП "Ольшанське" становить 14338,89 грн.
Позивачем було направлено відповідачу лист №07/07-02/1482 від 26.06.2019 з пропозицією відшкодувати збитки, заподіяних внаслідок скиду зворотних вод з перевищенням встановлених нормативів граничнодопустимого скиду, заподіяні в результаті порушення природоохоронного законодавства у розмірі 14338,89 грн.
30.07.2019 Державною екологічною інспекцією у Миколаївській області було здійснено розрахунок розміру відшкодування збитків, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів за відсутності дозвільних документів (відсутність дозволу на спеціальне водокористування) КП "Ольшанське" (юридична адреса: 57113, Миколаївська обл., смт.Ольшанське, вул.Леніна, 1А; фактична адреса: 57113, Миколаївська обл., смт.Ольшанське, вул.Гагаріна, буд.23), відповідно до якого розмір збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного водокористування КП "Ольшанське" становить 124576,60 грн.
Позивачем направлено відповідачу лист №07/01-15/1792 від 31.07.2019 з пропозицією відшкодувати збитки, обумовлених самовільним використанням водних ресурсів при відсутності дозвільних документів, заподіяні в результаті порушення природоохоронного законодавства у розмірі 124576,60 грн.
Зазначені збитки в загальному розмірі 138915,49 грн, відповідачем у добровільному порядку не були сплачені, що стало підставою звернення позивача до суду.
На підставі повно і всебічно з`ясованих обставин справи, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки аргументам сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити в повному обсязі, виходячи з наступного.
За приписами ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
У відповідності до ст.5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Відповідно до ч.1 ст.38 Водного кодексу України нормативи гранично допустимого скидання забруднюючих речовин встановлюються з метою поетапного досягнення екологічного нормативу якості води.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються цим Законом, а також земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра, про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством.
Згідно ч.1 ст.70 ВК України скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.
У відповідності до ч.1 ст.95 ВК України усі води (водні об`єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров`ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об`єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.
Відповідно до п.п.б), е) ч.1 ст.40 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов`язкових екологічних вимог: здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
Згідно п.в) ч.1 ст.41 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають, зокрема, встановлення лімітів використання природних ресурсів, скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище.
У відповідності до п.є) ч.2 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у допущенні наднормативних, аварійних і залпових викидів і скидів забруднюючих речовин та інших шкідливих впливів на навколишнє природне середовище.
Відповідно до п.е) ч.1 ст.41 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
У відповідності до ч.1 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Згідно п.з) ч.2 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів.
Приписами частини четвертої вказаної статті визначено, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
У відповідності до ч.1 ст.69 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Відповідно до ч.ч.1-3 ст.22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.
Вирішуючи спори про стягнення заподіяних збитків, слід з`ясувати правові підстави покладення на винну особу зазначеної майнової відповідальності.
Згідно до ч.ч.1, 2 ст.22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.
Притягнення до цивільно-правової відповідальності можливе лише при наявності певних, передбачених законом, умов. Їх сукупність утворює склад цивільного правопорушення, який і є підставою цивільно-правової відповідальності.
Згідно з ч.1 ст.1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи. а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Частиною 2 ст.1166 Цивільного кодексу України закріплено принцип презумпції вини, а саме - обов`язок доводити відсутність своєї вини покладено на особу, яка завдала шкоди.
Крім застосування принципу вини при вирішенні спорів про відшкодування шкоди необхідно виходити з того, що шкода підлягає відшкодуванню за умови безпосереднього причинного зв`язку між неправомірними діями особи, яка завдала шкоду, і самою шкодою.
За змістом статей 22, 1166 Цивільного кодексу України відповідальність за завдану шкоду настає за наявності повного складу правопорушення: протиправної поведінки заподіювача шкоди, завдання шкоди (збитків - грошового вираження шкоди), причинного зв`язку між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача та вини.
Терміном "збитки" ("шкода") позначаються наслідки правопорушення, які виражаються у зменшенні майнової сфери потерпілого у результаті порушення належного йому права або блага. Протиправною поведінкою (дією або бездіяльністю) є будь-яка поведінка, яка суперечить правовим нормам. Причинний зв`язок - це відповідний об`єктивно існуючий зв`язок між явищами, при якому одне явище, яке передує, при відповідних умовах породжує, викликає інше явище - наступне. Відповідальність за заподіяні протиправною поведінкою збитки виникає при наявності вини особи, що заподіяла збитки (шкоду).
Крім застосування принципу вини при вирішенні спорів про відшкодування шкоди необхідно виходити з того, що шкода підлягає відшкодуванню за умови безпосереднього причинного зв`язку між неправомірними діями особи, яка завдала шкоду, і самою шкодою.
Тобто, для відшкодування завданої шкоди необхідно довести такі факти як неправомірність поведінки особи; вина завдавача шкоди; наявність шкоди; причинний зв`язок між протиправною поведінкою та заподіяною шкодою. Наявність всіх вищезазначених умов є обов`язковим для прийняття судом рішення про відшкодування шкоди. Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає відповідальність за заподіяну шкоду.
Загальною підставою деліктної відповідальності є протиправне, шкідливе, винне діяння особи, яка завдала шкоду (цивільне правопорушення).
Винне діяння це усвідомлений, вольовий вчинок людини, зовні виражений у формі дії (активного поводження) або бездіяльності (пасивного поводження).
Протиправною вважається поведінка, яка порушує імперативні норми права або санкціоновані законом умови договору, внаслідок чого порушуються права іншої особи.
Бездіяльність це пасивна форма поведінки особи, що полягає у невчиненні нею конкретної дії (дій), які вона повинна була і могла вчинити в даних конкретних умовах. Бездіяльність тотожна дії за своїми соціальними та юридичними властивостями, тобто вона суспільно небезпечна і протиправна, є свідомим і вольовим актом поведінки людини.
Бездіяльність відрізняється від дії зовнішньою, фізичною стороною. При бездіяльності особа не робить певної дії, яку вона за даних конкретних умов повинна була і могла вчинити для запобігання заподіянню шкоди охоронюваним законом суспільним відносинам.
Наявність реальної можливості діяти певним чином полягає в тому, що особа в даній конкретній ситуації мала реальну можливість діяти, тобто виконати активні дії і запобігти тим самим злочинним наслідкам. При оцінці можливості (чи неможливості) виконати покладені на особу обов`язки слід враховувати конкретну обстановку, умови місця і часу, зміст обов`язків, покладених на особу. Враховуються і її суб`єктивні можливості щодо виконання необхідних дій.
У спірних деліктних правовідносинах саме на позивача покладається обов`язок довести належними та допустимими доказами факт заподіяння шкоди (збитків) та її(їх) розмір, протиправність (незаконність) поведінки заподіювача шкоди та наявність причинно-наслідкового зв`язку між такою поведінкою та заподіяною шкодою. У свою чергу відповідач повинен довести, що в його діях відсутня вина у заподіянні шкоди.
У відповідності до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 19.04.2017 №275 Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно п.1 Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07.04.2020 №230, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.04.2020 за №350/34633 (надалі - Положення), Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є міжрегіональним територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується.
Відповідно з п.п.3) п.2 Розділу ІІ Положення, Інспекція, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема, про охорону, раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів, зокрема щодо:
- виконання державних цільових, міждержавних та регіональних програм використання і охорони вод, відтворення водних ресурсів;
- наявності та додержання умов дозволів, установлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин, лімітів забору і використання води та скидання забруднюючих речовин;
- ведення водокористувачами обліку забору та використання вод, здійснення контролю за якістю і кількістю скинутих у водні об`єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об`єктів у контрольних створах, а також подання відповідним органам звітів;
- здійснення водокористувачами заходів із запобігання забрудненню водних об`єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з їх території;
- використання води (водних об`єктів) відповідно до цілей та умов їх надання водокористувачам.
Відповідно до Розділу ІІ Положення, Інспекція, зокрема:
- вносить у встановленому порядку територіальним органам центральних органів виконавчої влади, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування вимоги щодо приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань, що належать до компетенції Інспекції (п.8);
- складає протоколи про адміністративні правопорушення та розглядає справи про адміністративні правопорушення, накладає адміністративні стягнення у випадках, передбачених законом (п.9);
- пред`являє претензії про відшкодування шкоди, збитків і втрат, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до її компетенції, та розраховує їх розмір, звертається до суду з відповідними позовами;
- вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступає позивачем та відповідачем у судах (п.11).
Отже, Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є органом, який уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Як вбачається з матеріалів справи, в ході планової перевірки КП "Ольшанське" проведеної 20.05.2019 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища державної екологічної інспекції у Миколаївської області Бешлягою Г.М. виявлено, що директором КП "Ольшанське" ОСОБА_1 здійснено адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.59 КУпАП та встановлено, що заходи із запобігання забрудненню водних об`єктів водами, які скидає підприємство, не здійснюються. Вимоги щодо запобігання забрудненню водних об`єктів не дотримуються, чим порушується водоохоронний режим на водозаборах, що є порушенням ст.ст.44, 70, 98, 99 Водного кодексу України. Унаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства державі заподіяна шкода - водним ресурсам.
Тобто, в ході перевірки було встановлено особу, яка порушила правила охорони водних ресурсів, а саме відповідача у справі.
Постановою про накладення адміністративного стягнення №02-03-07-08/36 від 23.05.2019 визнано гр. ОСОБА_1 директора КП "Ольшанське", винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.59 КУпАП, та накладено штраф у розмірі 136,0 грн.
Постанова про накладення адміністративного стягнення №02-03-07-08/36 від 23.05.2019 не оскаржена та не скасована, штраф у розмірі 136,0 грн добровільно сплачено гр. ОСОБА_1 , що підтверджується дублікатом квитанції №0.0.1369133373.1 від 31.05.2019 на вказану суму.
Згідно п.3) ч.1 ст.44 ВК України водокористувачі зобов`язані, зокрема, дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.
Відповідно до ч.1 ст.70 ВК України скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.
У відповідності до ч.1 ст.95 ВК України усі води (водні об`єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров`ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об`єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.
Відповідно до п.п.б), е) ч.1 ст.40 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов`язкових екологічних вимог: здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.
Згідно п.в) ч.1 ст.41 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають, зокрема, встановлення лімітів використання природних ресурсів, скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище.
У відповідності до п.є) ч.2 ст.68 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у допущенні наднормативних, аварійних і залпових викидів і скидів забруднюючих речовин та інших шкідливих впливів на навколишнє природне середовище.
Відповідно до п.е) ч.1 ст.41 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища передбачають відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Згідно ч.1 ст.59 КУпАП забруднення і засмічення вод, порушення водоохоронного режиму на водозборах, яке спричиняє їх забруднення, водну ерозію грунтів та інші шкідливі явища, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян у розмірі від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п`яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, суд вважає доведеним той факт, що в діях відповідача має місце порушення приписів ст.ст.44, 70 Водного кодексу України та ст.ст.40, 68 Закону України "Про охорону навколишнього природнього середовища" та ч.1 ст.59 КУпАП, які заподіяли державі збитки внаслідок скиду зворотних вод з перевищенням встановлених нормативів граничнодопустимого скиду на випуску №1 та самовільне спеціальне водокористування відповідачем.
З метою встановлення розміру збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів (Розрахунок від 30.07.2019, відповідно до якого розмір збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного водокористування КП "Ольшанське" становить 124576,60 грн) та скиду зворотних вод з перевищення встановлених нормативів граничнодопустимого скиду (Розрахунок від 26.06.2019, відповідно до якого, розмір збитків, заподіяних державі внаслідок скиду забруднюючих речовин у водний об`єкт зі зворотними водами з перевищенням встановлених нормативів ГДС КП "Ольшанське" становить 14338,89 грн) КП "Ольшанське" (юридична адреса: 57113, Миколаївська обл., смт.Ольшанське, вул.Леніна, 1А; фактична адреса: 57113, Миколаївська обл., смт.Ольшанське, вул.Гагаріна, буд.23), позивачем виконано розрахунки від 26.06.2019 та від 30.07.2019, відповідно до яких в результаті зазначених порушень державі нанесено збитки в загальному розмірі 138915,49 грн.
Розмір шкоди розраховано позивачем відповідно до довідки відповідача №61 від 06.06.2019 та Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затверджена наказом Мінприроди України №389 від 20.07.2009, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2009 за №767/16783.
Відповідачем розрахунки збитків не заперечені та не спростовані.
Таким чином, на думку суду, наведені обставини у їх сукупності, підтверджують протиправну поведінку відповідача, яка полягає у порушенні ним норм природоохоронного законодавства, а саме у самовільному використанні водних ресурсів без дозвільних документів та скиду зворотних вод з перевищення встановлених нормативів граничнодопустимого скиду, стало причиною забруднення водних об`єктів та завдало шкоди навколишньому природному середовищу, якими державі нанесено збитки у загальному розмірі 138915,49 грн.
Посилання відповідача на те, що ним своєчасно було направлено документи для отримання відповідного дозволу, але їх розгляд та видача дозволу тривали більше ніж півроку, що і стало причиною порушення, судом відхиляються, оскільки в силу приписів закону правомірною підставою водокористування є наявність дозвільного документу на це, а не порушення процедури його отримання.
Вина відповідача полягає у порушенні законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, що призвело до завдання державі збитків, які підлягають відшкодуванню.
Причинний зв`язок між протиправною поведінкою особи та завданою шкодою є обов`язковою умовою відповідальності, яка передбачає, що шкода стала об`єктивним наслідком поведінки завдавача шкоди.
Суд вважає, що саме порушення з боку відповідача законодавства про охорону навколишнього середовища, у вигляді самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та скиду зворотних вод з перевищення встановлених нормативів граничнодопустимого скиду, стало причиною забруднення водних об`єктів, порушення водоохоронного режиму на водозаборах, нанесло шкоду навколишньому природному середовищу та, відповідно, завдало державі збитків у загальному розмірі 138915,49 грн.
Відповідно до ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Стаття 74 ГПК України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Згідно зі ст.ст.76, 77 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Позивачем доведено порушення з боку відповідача вимог чинного законодавства щодо охорони водних об`єктів та нанесення навколишньому природному середовищу, внаслідок протиправних, винних дій відповідача, збитків у розмірі 138915,49 грн, що є підставою для покладення на винну особу цивільно-правової відповідальності.
Відповідачем під час розгляду справи не спростовані вимоги позивача, не надані суду належні та допустимі докази того, що скид зворотних вод ним було здійснено в межах встановлених нормативів граничнодопустимого скиду на випуску №1 та наявність дозвільних документів на спеціальне водокористування у відповідності до чинного законодавства.
На час прийняття рішення відповідачем не надано суду доказів сплати ним коштів в сумі 138915,49 грн на відшкодування збитків, заподіяних внаслідок самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та скиду зворотних вод з перевищення встановлених нормативів граничнодопустимого скиду.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст.129 ГПК України, у разі задоволення позову, судовий збір підлягає покладенню на відповідача.
Керуючись ст.ст.73, 74, 76-79, 91, 129, 210, 220, 232, 233, 238, 240, 241 ГПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Комунального підприємства "Ольшанське" (57113, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, смт.Ольшанське, вул.Гагаріна, буд.23, код ЄДРПОУ 37307321) до Державного бюджету України (в бюджет Ольшанської тгсмт., Миколаївського району, Миколаївської області на розрахунковий рахунок №UА618999980333139331000014398, код бюджетної класифікації 24062100, код ЄДРПОУ 37992030, отримувач Миколаївське ГУК/тгсмт Ольшанське/, банк отримувача Казначейство України) 138915,49 грн збитків, заподіяних внаслідок самовільного використання водних ресурсів при відсутності дозвільних документів та скиду зворотних вод з перевищення встановлених нормативів граничнодопустимого скиду.
3. Стягнути з Комунального підприємства "Ольшанське" (57113, Миколаївська обл., Миколаївський р-н, смт.Ольшанське, вул.Гагаріна, буд.23, код ЄДРПОУ 37307321) на користь Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (65114, м.Одеса, вул.Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, буд.22, код ЄДРПОУ 43879780) 2270,0 грн судового збору.
Рішення суду, у відповідності до ст.241 ГПК України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ч.1 ст.254 ГПК України, учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повне судове рішення складено 31.07.2023 року.
Суддя М.В. Мавродієва
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2023 |
Оприлюднено | 04.08.2023 |
Номер документу | 112577998 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Мавродієва М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні