ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 вересня 2010 року 10 год. 43 хв. № 2а-9705/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва в особі судді Пилипенко О.Є., при секретарі Ісаковій Є.К.
За результатами розгляду у відкритому судовому засіданні адміністративної справи
За позовом
Державної податкової інспекції у Бородянському районі Київської області
До
Товариства з обмеженою відповідальністю «Сихів»
Про
Стягнення заборгованості у розмірі 26097,73 грн.
За участю представників сторін
від позивача: Мануїлова М.Ю. за дов. № 1538/9/10 від 20.08.2010 р.
від відповідача: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Бородянському районі Київської області звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сихів»про стягнення заборгованості по орендній платі з юридичних осіб у розмірі 26097,73 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у зв’язку з несплатою податкових зобов’язань у відповідача сформувався податковий борг по орендній платі з юридичних осіб в сумі 26097,73 грн.
Відповідач відзиву на позов не надав, явку своїх представників в судове засідання не забезпечив, хоча про час і місце розгляду справи був повідомлений.
У зв’язку з нез’явленням представників відповідача та ненаданням витребуваних доказів, відповідно до ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд приходить до наступних висновків.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сихів»зареєстроване 09.10.2002 р. за № 1 071 105 0001 001105 Подільською районною державною адміністрацією як юридична особа та з 24.10.2002 р. перебуває на обліку платників податків за № 4127.
Відповідач є платником податку за земельні ділянки державної і комунальної власності, розташованих на території Бородянського району, в зв'язку з чим взятий на облік до Державної податкової інспекції у Бородянському районі Київської області як платник окремих податків.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не сплачені самостійно узгоджені суми податкових зобов'язань по сплаті земельного податку.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про систему оподаткування»під податком і збором (обов’язковим платежем) до бюджетів та державних цільових фондів слід розуміти обов’язків внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування.
Стаття 4 Закону України «Про систему оподаткування»визначає, що платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких покладено обов’язок сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі).
Згідно зі ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», одним із обов’язків платників податків і зборів (обов’язкових платежів) сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про плату за землю», платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Згідно приписів ст. 17 Закону України «Про плату за землю», податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Так, відповідачем всупереч вищенаведеним нормам законодавства не сплачені самостійно обчислені ним суми зобов’язань по сплаті податку за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Так, згідно декларацій відповідач мав сплатити нараховану суму податку у розмірі 27419,64 грн., з яких по декларації № 1833 від 30.01.2009 р.:
- по строку сплати за березень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за квітень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за травень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за червень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за липень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за серпень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за вересень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за жовтень 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за листопад 2009 року - 2262,72 грн.;
- по строку сплати за грудень 2009 року - 2262,72 грн.;
по декларації № 1613 від 29.01.2010 р.:
- 02.03.2010 р. нараховано до сплати 2396,22 грн.;
- 30.03.2010 р. нараховано до сплати 2396,22 грн.
Крім того, податковим органом на підставі п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»за несвоєчасну сплату зобов’язання по сплаті земельного податку нараховано штрафні санкції:
- в розмірі 10% від узгодженої суми податкового зобов'язання, що становить 226,18 грн., про що відповідачу виставлене податкове повідомлення-рішення № 0002341520/0 від 15.05.2009 р.;
- в розмірі 10% від узгодженої суми податкового зобов'язання, що становить 50 грн., про що відповідачу виставлене податкове повідомлення-рішення № 0002961520/0 від 15.06.2009 р.;
- в розмірі 20% від узгодженої суми податкового зобов'язання, що становить 407,90 грн., про що відповідачу виставлене податкове повідомлення-рішення № 0002331520/0 від 15.05.2009 р.;
- в розмірі 50% від узгодженої суми податкового зобов'язання, що становить 1499,53 грн., про що відповідачу виставлене податкове повідомлення-рішення № 0006101520/0 від 14.12.2009 р., загалом відповідачу до сплати нараховано 2183,61 грн.
Позивач зазначив, що податкові повідомлення рішення відправлені відповідачу поштою та до ДПІ у Бородянському районі Київської області в адміністративному та судовому порядку не оскаржувались.
Також, у відповідності з вимогами ст.16 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»боржнику нарахована пеня в сумі 230,04 грн.
Таким чином за відповідачем обліковувалась заборгованість з врахуванням штрафних санкцій та пені –29833,29 = 27419,64 + 2183,61 + 230,04
З матеріалів справи вбачається, що відповідач по сплатив нараховану суму податку в розмірі 3735,56 грн. = 235,56 грн. + 500 грн. + 3000 грн.
Таким чином, сума заборгованості відповідача становить 26097,73 грн. = 29833,29 грн. - 3735,56 грн.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Оскільки податкове зобов’язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов’язання визнається податковим боргом.
Відповідно до підпункту “а” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Відповідно до підпункту “б” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Перша податкова вимога № 1/108 від 22.06.2009 р. направлялась відповідачу, але її було повернуто у зв’язку з відсутністю адресата за вказаною адресою, та розмішена на дошці податкових оголошень 10.08.2009 р., про що складено акт № 36 від 10.08.2009 р.
09.09.2009 р. відповідачу виставлено другу податкову вимогу за № 2/159 від 09.09.2009 р., яка 10.11.2009 р. повернута до інспекції в зв’язку з відсутністю адресата за вказаною адресою та в цей же день була розміщена на дошці податкових оголошень, про що складено акт № 51 від 10.11.2009 р.
Станом на день винесення постанови сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сихів» становить 26097,73 грн.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Пунктом 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» № 509-ХІІ від 04.12.1990 р. визначено, що органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів (ст. 69 КАС України).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не наддав.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94, 158, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва –
ПостановиВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сихів»(04071, м. Київ, вул. Обухівська, 7, код ЄДРПОУ 32209982) 26097 (двадцять шість тисяч дев’яносто сім) грн. 73 (сімдесят три) коп. на користь місцевого бюджету, рахунок одержувача 33219812700125, код платежу 13050210 –орендна плата з юридичних осіб, отримувач: Бородянська селищна рада, код 23569872, банк: УДК в Київській області, МФО 821018.
Постанова набирає законної сили відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя
О.Є. Пилипенко
Дата підписання повного тексту постанови: 10.09.2010 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2010 |
Номер документу | 11260433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні