П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 600/6465/21-а Головуючий суддя 1-ої інстанції - Лелюк Олександр Петрович
Суддя-доповідач - Капустинський М.М.
08 серпня 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Ватаманюка Р.В. Сапальової Т.В. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,
представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу представника третьої особи ОСОБА_1 - адвоката Загарія Олександра Дмитровича на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу "Житлово будівельний кооператив "Зоряний-3" до Чернівецької міської ради, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В :
В листопаді 2021 року Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив Зоряний-3" звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Чернівецької міської ради з позовом в якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької міської ради від 02.09.2021 року за №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"».
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 січня 2022 року адміністративний позов Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Зоряний-3" до Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Чернівецької міської ради від 02.09.2021 року за №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"».
Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 28 червня 2022 року апеляційні скарги ОСОБА_1 , Чернівецької міської ради задоволено частково. Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 січня 2022 року у справі за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Зоряний-3" до Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення змінено в мотивувальній частині з мотивів викладених в даній постанові. В решті рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 січня 2022 року залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 28 лютого 2023 року касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено. Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 18 січня 2022 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 28 червня 2022 року скасовано, а справу №600/6465/21-а направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 17 травня 2023 року закрито підготовче провадження та призначено дану справу до судового розгляду по суті.
Позивач в обґрунтування позову вказував, що 11.12.2020 року рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради за №606/27 був затверджений проект детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях. Затверджений звіт про стратегічну екологічну оцінку до проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул. Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях.
Рішенням Чернівецької міської ради від 02.09.2021 року за №421 скасовано рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради за №606/27 від 11.12.2020 року «Про затвердження проект детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м. ернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку».
Позивач вважав вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки в оскаржуваному рішенні Чернівецької міської ради не зазначено в чому полягає незаконність рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради за №606/27 від 11.12.2020 року «Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул. Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м. Чернівцях».
Також позивач зазначав, що Чернівецька міська рада може скасувати рішення Виконавчого комітету лише впродовж трьох місяців після його прийняття за наявності сукупності двох умов, а саме: рішення Виконавчого комітету прийняте на реалізацію власних (самоврядних) повноважень; рішення Виконавчого комітету не відповідає Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням міської ради, прийнятим у межах її повноважень. Проте з моменту прийняття Виконавчим комітетом рішення №606/27 від 11.12.2020 року «Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях» минуло більше трьох місяців.
Зважаючи на вказане, позивач вважав, що рішення відповідача не відповідає вимогам чинного законодавства, прийняте в порушення установлених процедур, в зв`язку із чим повинно бути визнано протиправним.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2023 року адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та нечинним рішення 9 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради від 02 вересня 2021 року №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку".
Стягнуто на користь Обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив "Зоряний-3" за рахунок бюджетних асигнувань Чернівецької міської ради судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн 00 коп., сплачений відповідно до платіжного доручення №30 від 15 листопада 2021 року.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, третьою особою у справі, до суду, подано апеляційну скаргу в якій, з підстав порушення судом норм матеріального та процесуального права просили скасувати прийняте рішення та постановити нове - про відмову в задоволенні позову.
В обгрунтування наведених вимог апеляційної скарги, по суті, підтримали позицію відповідача про порушення Виконкомом Чернівецької міської ради норм Конституції України та законодавства України при прийнятті рішення від 11.12.2020 року №606/27 «Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку», а тому його правомірно було скасовано оскаржуваним рішенням Чернівецької міської ради від 02 вересня 2021 року №421.
Також зазначили, що в майбутньому, через відновлення дії детального плану, яку складової містобудівної документації, можливе обмеження і порушення їх права вільно володіти, користуватися і розпоряджатися належною їм власністю об`єктами житлової нерухомості та земельними ділянками. При тому, що до території, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, позивач має відношення виключно в межах однієї адреси: вул.Ясська,13. На думку апелоянта, оскільки будь-якого відношення до території за межами вул.Ясська,13 в м.Чернівцях позивач не має, то детальний план території, затверджений рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020 року №606/27, за межами цієї вулиці жодним чином не стосується прав та інтересів позивача.
Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, колегія суддів дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Зоряний-3" (код ЄДРПОУ 40480450) зареєстрований 13 травня 2016 року за №10381020000010240 за адресою вул.Ясська, буд.13, м.Чернівці, Чернівецька область, 58000. Вид економічної діяльності комплекс обслуговування об`єктів. Діє на підставі Статуту затвердженого рішенням Загальних зборів членів Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Зоряний-3 від 27 грудня 2019 року.
За договором оренди землі від 27 жовтня 2020 року №11429 Чернівецькою міською радою надано позивачу в користування земельну ділянку площею 1,5957 га, що розташована за адресою: м. Чернівці, вул.Ясська, 13, кадастровий номер: 7310136600:08:003:0127, для будівництва та обслуговування житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури.
Рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11 грудня 2020 року №606/27 Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку, вирішено:
1. Затвердити проект детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул. Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях (додається).
2. Затвердити звіт про стратегічну екологічну оцінку до проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул. Залозецького Володимира, вул. Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м. Чернівцях (додається).
3. Визначити, що проект детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, є невід`ємною складовою частиною містобудівної документації - генерального плану міста Чернівців.
Рішенням 5 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради від 29 квітня 2021 року №199 "Про надання дозволів на внесення змін до містобудівної документації", вирішено:
1. Надати дозвіл департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, який зареєстрований за адресою вул.Хмельницького Богдана, 64-А, на внесення змін до наступної містобудівної документації;
1.4. До детального плану території багатоквартирної житлової забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, Ясською в м.Чернівцях.
30 квітня 2021 року позивач звернувся до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради із заявою, в якій просив надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на нове будівництва багатоквартирних житлових будинків з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, а також паркінгу за адресою: м.Чернівці, вул.Ясська,13.
Позивачем було подано до Чернівецького окружного адміністративного суду позов до Чернівецької міської ради, Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради про визнання рішень протиправними.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 16 червня 2021 року по справі №600/2328/21-а вирішено:
- визнати протиправним та скасувати підпункт 1.1. рішення Чернівецької міської ради від 25 лютого 2021 року за №112 про зобов`язання Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради не видавати містобудівні умови та обмеження для забудови багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівці;
- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради №869-МУО від 20 травня 2021 року Про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень;
- зобов`язати Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради видати Обслуговуючому кооперативу Житлово-будівельний кооператив Зоряний-3 містобудівні умови та обмеження для проектування забудови земельної ділянки будівництва багатоквартирних житлових будинків з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, а також паркінгу за адресою: м.Чернівці, вул. Ясська, 13.
Рішенням 9 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради від 02 вересня 2021 року №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку", вирішено:
1. Підтримати місцеву ініціативу про скасування рішення виконавчого комітет Чернівецької міської ради від 11 грудня 2020 року №606/27 Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул. Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку.
2. Скасувати рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11 грудня 2020 року №606/27 Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул. Залозецького Володимира, вул. Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Вважаючи протиправним рішення Чернівецької міської ради від 02 вересня 2021 року за №421, Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив "Зоряний-3" звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку правовідносинам сторін колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пунктів 7,9 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг; позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду; відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
За змістом частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно пункту 18 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.
Відповідно до пункту 19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Таким чином, рішення суб`єкта владних повноважень у контексті положень Кодексу адміністративного судочинства України необхідно розуміти як нормативно-правові акти, так і правові акти індивідуальної дії. При цьому під рішенням розуміється владне волевиявлення суб`єкта владних повноважень, викладене за встановленою формою, спрямоване на врегулювання тих чи інших суспільних відносин, що має обов`язковий характер та породжує певні правові наслідки. До нормативно-правових актів відносяться прийняті уповноваженими органами акти, які встановлюють, змінюють норми права, носять загальний чи локальний характер, розраховані на невизначене коло осіб та застосовується неодноразово.
Як слідує з матеріалів справи, позивач не погоджується з прийнятим Чернівецькою міською радою рішенням від 02.09.2021 року за №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради за №606/27 від 11.12.2020 року "Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул. Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Яською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку".
Відповідно до статей 28, 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема: підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації; встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність.
Статтею 12 Закону України «Про основи містобудування» визначено, що до компетенції сільських, селищних, і міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території: визначення територій для містобудівних потреб.
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Статтею 7 цього Закону визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом: 1) планування територій на державному, регіональному та місцевому рівнях; 2) моніторингу стану розроблення та реалізації містобудівної документації на всіх рівнях; 3) визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення містобудівної документації; 4) проведення ліцензування і професійної атестації; 5) розроблення і затвердження будівельних норм, державних стандартів і правил, запровадження одночасної дії міжнародних кодів та стандартів; 6) контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації.
Планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації (стаття 8 вказаного Закону).
Згідно статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.
Згідно із положеннями статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території. Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою.
З наведених правових норм слідує, що детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати положення останнього та не суперечити йому.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 червня 2018 року у справі № 826/4504/17, від 05 березня 2019 року у справі № 360/2334/17, від 15 квітня 2020 року у справі №702/1384/16-а.
Згідно статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцева рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Виходячи з наведеного, місцева рада, затверджуючи своїм рішенням містобудівну документацію щодо детального плану території, формує обґрунтування щодо деталізації положень генерального плану міста, тобто здійснює нормативне регулювання відповідних відносин. Оскаржуване у цій справі рішення стосується скасування міською радою рішення свого ж виконавчого комітету, яке належить до актів нормативно правового характеру, а саме про затвердження детального плану території населеного пункту. Відповідач, скасувавши раніше прийняте виконавчим комітетом рішення щодо затвердження детального плану частини території населеного пункту, тобто акт нормативно правового характеру, фактично відновив правову регламентацію відносин у сфері містобудування з питань планувальної організації та розвитку території, яка існувала до затвердження такої містобудівної документації, врегулювавши таким чином ці відносини щодо невизначеного кола осіб. Тому, рішення органу місцевого самоврядування, яким скасовується раніше прийнятий нормативно правовий акт (детальний план території населеного пункту), також слід відносити до актів нормативного характеру, оскільки таке рішення змінює правове регулювання відносин у сфері містобудівної діяльності у межах певної території населеного пункту щодо її планувальної організації та розвитку й поширює свою дію на невизначене коло осіб.
Наведене узгоджується із правовою позицією, викладеною як у постанові Верховного Суду від 28 лютого 2023 року по цій справі, так і у постанові Верховного Суду від 18 серпня 2022 року у справі №580/871/20.
Отже, оскаржуване позивачем рішення є нормативно-правовим актом.
Особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень визначені статтею 264 Кодексу адміністративного судочинства України.
Зокрема, частинами другою та третьою названої статті передбачено, що право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб`єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.
Оскільки, згідно встановлених обставин справи, позивачу, який створений з метою отримання (будівництва, придбання) житлової та нежитлової нерухомості для членів та асоційованих членів кооперативу, отримання на баланс житлових будинків за адресою: м. Чернівці, вул. Ясська, 13, органом місцевого самоврядування було надано у користування земельну ділянку площею 1,5957 га, що розташована за адресою: м.Чернівці, вул. Ясська,13, кадастровий номер: 7310136600:08:003:0127, для будівництва та обслуговування житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, а згодом рішенням суду, яке набрало законної сили, зобов`язано Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради видати позивачу містобудівні умови та обмеження для проектування забудови земельної ділянки будівництва багатоквартирних житлових будинків з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, а також паркінгу за адресою: м.Чернівці, вул. Ясська, 13, і названа вулиця входить до переліку вулиць, що указані в рішенні Виконавчого комітету Чернівецької міської ради №606/27 від 11.12.2020 року "Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Яською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку", то скасування Чернівецькою міською радою рішенням від 02.09.2021 року №421 зазначеного рішення Виконавчого комітету від 11.12.2020 року №606/27 безпосередньо стосується прав та інтересів позивача.
У силу вимог законодавства, яке регулює спірні відносини, та дії оскаржуваного нормативно-правового акту, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржуване рішення Чернівецької міської ради, яким скасовано детальний план, що визначав планувальну організацію і функціональне призначення, просторову композицію і параметри забудови та ландшафтної організації кварталу; червоні лінії та лінії регулювання забудови; потребу в підприємствах та закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формування екомережі, порушує права та інтереси позивача на забудову земельної ділянки, наданої йому відповідачем у користування саме для будівництва та обслуговування житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури.
Отже, позивач є суб`єктом правовідносин, у яких застосовується рішення 9 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради від 02 вересня 2021 року №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"», а тому він має право оскаржити названий нормативно-правовий акт в судовому порядку згідно приписів ч.2 ст.264 КАС України.
Таким чином, позиція апелянта, що детальний план території, затверджений рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27, не стосується прав та інтересів позивача, є помилковою.
Щодо доводів позову відносно незаконності оскаржуваного рішення, колегія суддів зазначає, що відповідно до наведених (проаналізованих) судом першої інстанції норм діючого законодавства, питання наявності підстав для скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради належить до компетенції Чернівецької міської ради, яке за необхідності, має розглядатись на пленарному засіданні Чернівецької міської ради з урахуванням вивчення підстав для скасування такого рішення виконавчого комітету.
З наявних у справі матеріалів вбачається, що юридичним управлінням Чернівецької міської ради надано Висновок від 17 серпня 2021 року №528-юр на п.2 проекту рішення Чернівецької міської ради «Про скасування рішення 27-го засідання виконкому міської ради м. Чернівців від 11.12.2020 року №606/27 "Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Яською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку".
У вказаному Висновку від 17 серпня 2021 року №528-юр, з-поміж іншого, зазначено, що в обґрунтування мети прийняття проекту рішення Чернівецької міської ради не зазначено в чому полягає незаконність рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020 року №606/27 «Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Яською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку». Тому, юридичне управління міської ради пропонувало міській раді під час розгляду вказаного проекту рішення вилучити з нього 2-й пункт.
Не приймаючи до уваги вказаний Висновок, Чернівецькою міською радою на 9-тій сесії VIII скликання прийнято рішення №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"».
В ході судового розгляду, в порушення ст.77 КАС України, відповідачем не доведено суду обґрунтованості прийняття рішення від 02 вересня 2021 року №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул. Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"», а також не спростовано тверджень щодо відсутності правових підстав для його прийняття, наведених у Висновку юридичного управління Чернівецької міської ради від 17 серпня 2021 року №528-юр.
Суд вірно зазначив, що в оскаржуваному рішенні не наведено належного правового обґрунтування в чому полягає незаконність рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул. Залозецького Володимира, вул. Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м. Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку".
Проте, вказане рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 не є предметом у даній справі, тому судом не надається оцінка його обґрунтованості та законності.
Відповідно до частини десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
У відповідності до положень Кодексу адміністративного судочинства України, особа , якщо вважає, що рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради №606/27 від 11.12.2020 року порушені її права, свободи або законні інтереси має право звернутися до адміністративного суду і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та нечинним такого нормативно-правового акта.
Втім, третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача, не було надано суду доказів оскарження ними в судовому порядку вказаного рішення Виконавчого комітету.
Беручи до уваги доводи та заперечення учасників зазначеної справи, суд виходить з наступного.
Рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020 №606/27 "Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку", вирішено:
1. Затвердити проект детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Ясською в м. Чернівцях (додається).
2. Затвердити звіт про стратегічну екологічну оцінку до проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях (додається).
3. Визначити, що проект детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, є невід`ємною складовою частиною містобудівної документації - генерального плану міста Чернівців.
У відповідності до приписів статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту.
Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися за результатами містобудівного моніторингу не частіше одного разу на рік.
Такі зміни розробляються, узгоджуються та затверджуються в порядку, визначеному цим Законом для розроблення, узгодження та затвердження генерального плану населеного пункту та Законом України "Про землеустрій", а якщо територія територіальної громади не обмежується територією одного населеного пункту, - у порядку, визначеному цим Законом та Законом України "Про землеустрій" для розроблення, узгодження та затвердження комплексного плану.
У разі виникнення державної необхідності рішення про розроблення змін до генерального плану населеного пункту приймається за ініціативою Кабінету Міністрів України, який у такому разі забезпечує фінансування розроблення таких змін.
Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами протягом трьох місяців з дня їх подання.
Генеральні плани міст підлягають обов`язковій експертизі містобудівної документації. Проведення експертизи містобудівної документації генеральних планів сіл та селищ може здійснюватися за рішенням замовників.
Порядок проведення експертизи містобудівної документації визначається Кабінетом Міністрів України.
Генеральні плани населених пунктів підлягають стратегічній екологічній оцінці.
У разі затвердження у встановленому цим Законом порядку генерального плану населеного пункту не розробляються:
- схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці на територію відповідного населеного пункту;
- проект землеустрою щодо впорядкування території відповідного населеного пункту;
- плани земельно-господарського устрою території відповідного населеного пункту;
- проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб (для територій, на які затверджено детальні плани території, або для яких генеральний план населеного пункту містить планувальні рішення детальних планів територій);
- проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів (щодо обмежень у використанні земель, відомості про які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру на підставі цього генерального плану населеного пункту).
Згідно з ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» план зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон. До затвердження генерального плану населеного пункту в межах території територіальної громади, щодо якої затверджено комплексний план (якщо обов`язковість розроблення генерального плану населеного пункту визначена рішенням про затвердження комплексного плану), межі функціональних зон та функціональне призначення територій у такому населеному пункті визначаються комплексним планом.
План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.
Зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог:
1 - урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території;
2 - виділення зон обмеженої містобудівної діяльності;
3 - відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій;
4 - урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон;
5 - установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови;
6 - узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно-захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями;
7 - відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів;
8 - відображення обмежень (у тому числі меж) використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.
Параметри використання території та будівель, запропонованих для розташування у межах декількох земельних ділянок або окремої земельної ділянки, зокрема функціональне призначення, граничні поверховість та площа забудови, можливе розміщення на ділянці, є обов`язковими для врахування під час зонування відповідної території.
Внесення змін до плану зонування території допускається за умови їх відповідності іншим положенням генерального плану населеного пункту, комплексного плану (за наявності).
Такі зміни розробляються, узгоджуються та затверджуються в порядку, визначеному цим Законом для розроблення, узгодження та затвердження комплексного плану, генерального плану населеного пункту.
Згідно з положеннями ст.19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України.
Детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Таким чином, законодавством передбачено відповідну процедуру щодо подання, розроблення, розгляду та затвердження генеральних планів населених пунктів та внесення змін до них.
Як вбачається з наявних у справі письмових доказів та не заперечувалося учасниками справи, Чернівецькою міською радою генеральний план (в частині плану зонування міста) відносить території обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул. Яською в м.Чернівцях до зони Ж-3 (зона змішаної багатоквартирної житлової забудови та громадської забудови).
У відповідності до ч.2 ст.5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.
Як вбачається з пункту 16 Пояснювальної записки «Заходи щодо реалізації детального плану на етапі від 3 до 7 років» реалізація першої черги проекту детального плану території, а саме будівництво багатоквартирної житлової забудови, може здійснюватися після зміни цільового призначення земельних ділянок в межах території житлової забудови та отримання містобудівних умов та обмежень. Пріоритетне для реалізації є проектовані групи житлових будинків, розташовані на земельних ділянках вільних від житлової забудови.
"Заходи щодо реалізації детального плану на етап від 15 до 20 років" може здійснюватись після внесення та затвердження змін до Генерального плану та плану зонування м.Чернівці.
Виходячи з наведеного, судом першої інстанції вірно констатовано, що фактично змін до генерального плану в частині території обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Яською в м.Чернівцях на момент прийняття оскаржуваного рішення від 02 вересня 2021 року №421 не відбулось, а дана територія відповідно до плану зонування міста відноситься до зони Ж-3.
При цьому, реалізація указаного вище Детального плану території можлива в майбутньому за рахунок вільних від житлової забудови земельних ділянок і в довгостроковій перспективі на інших земельних ділянках за бажанням власників цих ділянок. Твердження в оскаржуваному рішенні: про передбачення знесення існуючого кварталу садибної забудови; відсутності приватних будинків на детальному плані - безпідставні, та є такими, що не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду справи. Водночас суд першої інстанції вірно зауважив, що знесення офіційної приватної власності може бути здійснене лише за згоди власника, а детальний план кореспондується з генеральним планом, до якого зміни не було внесено.
З огляду на наведене, суд правомірно відхилив доводи третіх осіб, про те, що відновлення дії рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020 року №606/27 «Про затвердження проекту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Яською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку» безпосередньо порушує їх права як власників нерухомого майна та призводить до позбавлення їх права власності на таке майно. Така позиція є помилковою та ґрунтується на неправильному трактуванні скасованого рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради.
Щодо правомірності Чернівецької міської ради скасовувати рішення свого Виконавчого комітету, колегія суддів зазнеачає.
Згідно статті 62 Регламенту Виконавчого комітету Чернівецької міської ради VIII скликання, затвердженого рішенням Чернівецької міської ради VIII скликання від 29.04.2021 року №201, підставою для скасування, або визнання таким, що втратило чинність, рішення Виконавчого комітету можуть бути:
- визнання його недійсним на підставі рішення суду;
- скасування його рішенням Міської ради.090823
Згідно підпункту 2.1. частини другої статті 62 Регламенту Виконавчого комітету Чернівецької міської ради Міська рада може скасувати рішення Виконавчого комітету впродовж трьох місяців після його прийняття за наявності сукупності двох умов, а саме:
2.1.1. Рішення Виконавчого комітету прийняте на реалізацію власних (самоврядних) повноважень;
2.1.2. Рішення Виконавчого комітету не відповідає Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням Міської ради, прийнятим у межах її повноважень.
Отже, наведеними вище положеннями Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту Виконавчого комітету Чернівецької міської ради встановлені підстави та порядок скасування Чернівецькою міською радою рішень Виконавчого комітету Чернівецької міської ради. При цьому імперативно встановлено і строк, впродовж якого Міська рада може скасувати такі рішення - три місяці після його прийняття.
З обставин справи вбачається, що оскаржуваним рішенням Чернівецької міської ради від 02.09.2021 року №421 скасовано рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020 року №606/27. Тобто, з часу прийняття Виконавчим комітетом Чернівецької міської ради рішення №606/27 до прийняття Чернівецькою міською радою рішення №421 про його скасування минуло більше трьох місяців.
Наведене дає підстави для висновку, що оскаржуване позивачем рішення прийнято з порушенням норм Регламенту Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, затвердженого рішенням Чернівецької міської ради VIII скликання від 29.04.2021 року №201, а саме - вимог статті 62, яка встановлює для Міської ради не тільки підстави скасування таких рішень, а й визначає строк, протягом якого можливе таке скасування.
При цьому, судом вірно констатовано те, що у Висновку юридичного управління Чернівецької міської ради від 17 серпня 2021 року №528-юр також зазначено, що оскільки з моменту прийняття виконавчим комітетом рішення від 11.12.2020 року №0606/27 минуло більше трьох місяців, то воно не може бути скасоване міською радою, а тому було запропоновано міській раді під час розгляду вказаного проекту рішення вилучити з нього 2-й пункт.
Проте, не взявши до уваги позицію юридичного управління, Чернівецькою міською радою 02 вересня 2021 року на 9-тій сесії VIII скликання, в порушення вимог статті 62 Регламенту Виконавчого комітету Чернівецької міської ради, відповідачем було прийнято рішення №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул.Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"».
Враховуючи наведене, суд правомірно відхилив доводи відповідача та третіх осіб, що законодавством не передбачено та не встановлено міській раді жодних строків, в межах яких можливим є скасування рішення її виконавчого комітету, та те, що Регламент Виконавчого комітету Чернівецької міської ради не може встановлювати вимоги та умови для скасування рішень сесією міської ради, прийнятих виконавчим комітетом ради.
Отже, суд дійшов правомірного висновку, що у даній ситуації Чернівецькою міською радою було скасовано рішення Виконавчого комітету Чернівецької міської ради за відсутності правових підстав та з порушенням строку, впродовж якого можливе таке скасування.
Враховуючи викладене у своїй сукупності, перевіряючи оскаржуване позивачем рішення суб`єкта владних повноважень на відповідність його критеріям, наведеним у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів дійшла висновку, що при його прийнятті відповідач діяв не на підставі законодавства, який регулює спірні відносини; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого виду рішень; нерозсудливо; без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване прийняте ним рішення.
Таким чином, наявні правові підстави для визнання в судовому порядку - протиправним та нечинним рішення 9 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради від 02 вересня 2021 року №421 «Про скасування рішення виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020р. №606/27 "Про затвердження проєкту детального плану території багатоквартирної житлової та громадської забудови, обмеженої вул. Головною, вул.Залозецького Володимира, вул.Криворізькою, залізничною колією, проспектом Незалежності, вул.Ясською в м.Чернівцях, та звіту про стратегічну екологічну оцінку"».
Вказане узгоджується з положенням ч.9 ст.264 КАС України, п.1 ч.2 ст.245 КАС України, відповідно до яких, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.
Відповідно до частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Згідно частин першої третьої статі 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши належність, допустимість, достовірність наявних у справі доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, колегія суддів вважає, що позивач довів незаконність оскаржуваного рішення органу місцевого самоврядування. Натомість доводи останнього не спростовують обґрунтованості позову.
Щодо розподілу судових витрат, то останні вирішено у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу представника третьої особи ОСОБА_1 - адвоката Загарія Олександра Дмитровича залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 08 серпня 2023 року.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Ватаманюк Р.В. Сапальова Т.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2023 |
Оприлюднено | 11.08.2023 |
Номер документу | 112728839 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні