Рішення
від 09.08.2023 по справі 560/5544/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5544/23

РІШЕННЯ

іменем України

09 серпня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Партнер-1" до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області:

1) №7881309/38798862 від 16 грудня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 28.12.2021;

2) №6910362/38798862 від 08 червня 2022 року про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 28.12.2021;

3) №8401719/38798862 від 10 березня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 29.03.2022;

- зобов`язати Державну податкової службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1) податкову накладну №3 від 28.12.202 на суму 84950,48 грн в т.ч. ПДВ 14158,41 грн;

2) податкову накладну №5 від 28.12.2021 на суму 70272,00 грн в т.ч. ПДВ 11712,00 грн;

3) податкову накладну №1 від 29.03.2022 на суму 88093,10 грн в т.ч. ПДВ 14682,18 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначає, що відповідно до норм податкового законодавства позивачем складено податкові накладні, які направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних зупинена з підстав відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної. На виконання зазначених вимог позивач направив до контролюючого органу пояснення та копії документів, які підтверджують господарську операцію, однак в реєстрації податкових накладних відмовлено з підстав ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Позивач звертає увагу, що в надісланих квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою. Також позивач вважає, що надіслані ним письмові пояснення з копіями документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентами та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкових накладних. Враховуючи викладене, просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 06.04.2023 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 08.05.2023 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.

23.05.2023 до суду надійшов спільний відзив на позовну заяву, в якому відповідачі заперечують проти задоволення позовних вимог. Представник відповідачів зазначає, що у квитанціях №9415787435, №9416538960 від 13.01.2022, №9073383939 від 10.06.2022, про зупинення реєстрації податкових накладних №5, №3 від 28.12.2021, №1 від 29.03.2022 зазначено підставу зупинення реєстрації ПН - відсутність Коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 43.29.1 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються(виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Вказує, що саме по собі зупинення реєстрації податкової накладної не створює для платника негативних наслідків у вигляді відмови в реєстрації податкової накладної. Платнику надано можливість, за умови подання достатнього пакету документів, повністю реалізувати своє право на реєстраиію податкової накладної.

Порядок №1165, Порядок №520 не пов`язують підстави для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної з підставами зупинення реєстраиії податкової накладної, а також не уповноважують податкові органи і не визначають процедуру надання платнику вказівок чи рекомендаиій про надання конкретних документів.

Представник відповідачів також зазначає, що на прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, вплинув той факт, що платником не надано необхідних первинних документів, достатніх пояснень, а також надано документи, складені із порушенням законодавства.

Вважає, що позовна вимога зобов`язального характеру є втручанням в дискреційні повноваження Державної податкової служби України.

На підставі викладеного, в задоволенні позовних вимог просить відмовити в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

01.09.2021 року між ПП «ПАРТНЕР-1» та ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" укладено договір виконання робіт на об`єктах нерухомості А604/09/1 відповідно до якого ПП «ПАРТНЕР-1» зобов`язувався виконати ремонтні роботи на об`єкті замовника.

На виконання вказаних робіт сторонами складено акти наданння послуг та відповідно до вимог Податкового кодексу України позивач склав в електронній формі і надіслав для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №3 від 28.12.2021, податкову накладну №5 від 28.12.2021 та податкову накладну №1 від 29.03.2022.

Відповідно до квитанцій №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному ресстрі податкових накладних: номер 9416538960 від 13.01.2022р. податкову накладну №3 від 28.12.2021 року прийнято, однак реєстрація податкової накладної зупинена; номер 9415787435 від 13.01.2022р. податкову накладну №5 від 28.12.2021 року прийнято, однак реєстрація податкової накладної зупинена; номер 9073383939 від 10.06.2022 р. податкову накладну №1 від 29.03.2022 року прийнято, однак реєстрація податкової накладної зупинена.

У всіх вказаних квитанціях зазначено, що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 28.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/КПП товару/послуг 43.29 1, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищу величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про рсестрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=16.3432%, "p"=12491.51

На вказану відповідачем пропозицію щодо надання пояснень стосовно зупинения реєстрації податкової накладної, позивач 14.12.2022 року на адресу ГУ ДПС у Хмельницькій області через систему електронний кабінет платника податків направив повідомлення №1 від 14.12.2022 (податкова накладана №3), повідомлення №1 від 02.06.2022 (податкова накладана №5), повідомлення №1 від 07.03.2022 (податкова накладана №1) про подання пояснень та копій документів, письмові пояснення та сканкопії первинних документів, які на думку позивача підтверджують реальність здійсненої операції, на підставі яких було виписано вищевказані податкові накладні.

Комісії, з питань зупинения реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області до пояснення по податковій накладаній №3 та пояснення по податковій накладній №5 було надано копії:

- витяг з ЄДР про реєстрацію ПП «ПАРТНЕР-1»;

- витяг про реєстрацію платником ПДВ ПП «ПАРТНЕР-1»,

- звіт про фінансові результати ПІ «ПАРТНЕР-1» за 2021 рік;

- декларація з податку на прибуток ШПІ «ПАРТНЕР- 1» за 2021 рік;

- договір №04/09/1 між ПП «ПАРТНЕР-1» - ТОВ «СІЛЬПО-ФУД»;

- додаток №2 до договору №04/09/1 від 01 вересня 2021 року;

- додаток №5 до договору №04/09/1 від 01 вересня 2021 року;

- акт надання послуг ТОВ «СІЛЬПО-ФУД» №6 від 28 грудня 2021 року;

- акт надання послуг ТОВ «СІЛЬПО-ФУ Д» №5 від 28 грудня 2021 року;

- технічний акт виконаних робіт №13407640 від 02.12.2021 р;

- технічний акт виконаних робіт №14312061 від 06.12.2021 р;

- акти приймання виконаних робіт ТОВ «СІЛЬПО-ФУД» за грудень 2021 року;

- кошторис виконаних робіт ТОВ «СІЛЬПО ФУД»;

- видаткова накладна №173 від 24.12.2021 р. з ТОВ «БАЗА БУДІВЕЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ «БУМ»;

- видаткова накладна №271 від 04.12.2021 р з ПП «ФАВОР ЦЕНТР»;

- видаткова накладна №5547811 від 03.11.2021 р. з ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП»;

- видаткові накладні №PH 0000381 від 04.11.2021 р, №PH 0000395 від 15.11.2021 р, №РН 0000454 від 09.12.2021 р. з ТОВ «ПОДІЛБУДСЕРВІС»;

- повідомлення про прийняття працівника на роботу;

- рахунок на оплату №5 від 06.12.2021 р;

- рахунок на оплату №6 від 02.12.2021 р;

- виписка з банку по рахунку ПП «ПАРТНЕР-1» в АТ «Перший український міжнародний банк».

- картка рахунку 361 ПП «ПАРТНЕР-1» за 2021 рік.

Додатково по накладній №1 від 29.03.2022 року було надано:

- акт надання послуг ТОВ «СІЛЬПО-ФУД» №2 від 29 березня 2022 року;

- кошторис виконаних робіт ТОВ «СІЛЬПО-ФУД»;

- видаткова накладна №5017475 від 18.01.2022 р. з ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП»;

- видаткові накладні №KP 0000665 від 01.02.2022 р, №КР 0000666 від 01.02.2022 р, № КР 0000245 від 14.01.2022 р. з ТОВ «Епіцентр К»;

- рахунок на оплату №1 від 11.01.2022 р;

- технічний акт виконаних робіт №15352930 від 10.05.2022 року;

- виписка з банку по рахунку ПП «ПАРТНЕР-1» за березень 2023 р;

- картка рахунку 361 ПП «ПАРТНЕР-1» за 2022 рік.

Після аналізу вказаних документів Комісією ГУ ДПС у Хмельницькій області прийнято рішення: №7881309/38798862 від 16.12.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 28.12.2021; №6910362/38798862 від 08.06.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 28.12.2021; №8401719/38798862 від 10.03.2023 про відмову в реєстрації податкової №1 від 29.03.2022.

Підставою відмови в реєстрації у вказаних рішеннях №7881309/38798862 від 116.12.2022 та №6910362/38798862 від 08.06.2022 вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів шодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортуванни, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

В розділі «Додаткова інформація» рішення №7881309/38798862 від 16.12.2022 року вказано «відсутні первинні документи, що підтверджують транспортування придбаних матеріалів (ТТН), відсутні пояснення та підтверджуючі документи щодо наявності власних/орендованих складських приміщень для зберігання будівельних матеріалів, відсутнє пояснення щодо можливості виконання будівельних робіт, навантаження, розвантаження будівельних матеріалів 1 працівником підприємства».

В розділі «Додаткова інформація» рішення №6910362/38798862 від 08.06.2022 зазначено «не надано картку рахунку 361 з контрагентом ТОВ «СІЛЬПО-ФУД», відповідно не можна дослідити дотримання платником вимог п. 187.1 ст. 187 ПКУ».

Підставою відмови в реєстрації в рішенні №8401719/38798862 від 10.03.2023 вказано: ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

В розділі «Додаткова інформація» рішення №8401719/38798862 від 10.03.2023 зазначено «Дата акту наданих послуг №2 на ТОВ «Сільпо-фуд» від 29.02.2022 не відповідає даті фактичного надання послуг, зазначених в технічному акті виконаних робіг від 10.05.2022 р. (виконавець Свитак В.О.). Крім того, платником не надано пояснення та підтверджуючі документи щодо наявності власних/орендованих складських приміщень для зберігання будівельних матеріалів, відсутнє пояснення щодо можливості виконання будівельних робіт, навантаження, розвантаження будівельних матеріалів 1 працівником підприємства».

Рішення №7881309/38798862 від 16.12.2022 та про відмову в ресстрації податкової накладної №3 від 28.12.2021 та ршення №8401719/38708862 від 10.03.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 29.03.2022 в адміністративному порядку до ДПС України не оскаржувалось.

На рішення №6910362/38798862 від 08 червня 2022 року через систему електронний кабінет платника податків позивач подав скаргу, а також документи по даних операціях на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному ресстрі податкових накладних ДПС України.

Повторно було надано копії всіх вище перелічених документів в тому числі: картку рахунку 361 з контрагентом ТОВ «СІЛЬПО-ФУД».

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення:

- №13357/38798862/2 від 21.06.2022, яким залишено скаргу без задоволення;

- №6910362/38798862 від 08.06.2022 без змін.

Вважаючи такі рішення протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної в оскаржуваних рішеннях відповідач зазначає ненадання первинних документів, що підтверджують транспортування придбаних матеріалів (ТТН), відсутні пояснения та підтверджуючі документи щодо наявності власних/орендованих складських приміщень для зберігання будівельних матеріалів, відсутнє пояснення щодо можливості виконання будівельних робіт, навантаження, розвантаження будівельних матеріалів 1 працівником підприємства»; не надання картки рахунку 361 з контрагентом ТОВ «СІЛЬПО-ФУД». Проте посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови ненаведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

Суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

Отже, відповідачами не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваного рішення, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результатами розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Отже, оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 8052 грн, тому ці витрати слід присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №7881309/38798862 від 16.12.2022; №6910362/38798862 від 08.06.2022; №8401719/38798862 від 10.03.2023

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Приватного підприємства "Партнер-1" №3 від 28.12.2021; №5 від 28.12.2021; №1 від 29.03.2022 датою їх первинного подання платником податків на реєстрацію.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Партнер-1" судовий збір у розмірі 8052 (вісім тисяч п`ятдесят дві) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Приватне підприємство "Партнер-1" (вул. Пушкінська, буд. 36,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32300 , код ЄДРПОУ - 38798862) Відповідач:Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2023
Оприлюднено14.08.2023
Номер документу112754932
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/5544/23

Ухвала від 12.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 03.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 09.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 06.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні