Постанова
від 08.12.2009 по справі 2а-13763/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 грудня 2009 року 11:26 № 2а-13763/09/2670

За позовом Товарис тва з обмеженою відповідал ьністю «Анчар Груп»

до Державної п одаткової інспекції у Шевчен ківському районі м Києва

про визнання не чинним акту

Суддя Смолій І.В.

Секретар Бузінова І.Ю.

Представники:

від позивача: Демченко О .С.- п\к (дов.від 19.11.09р. №215- 04/11)

від відповідача: Гера сименко Л.П. - п\к (дов. від 04.0 9.2009р. №5211/9/10-214)

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни в судовому засіданні 08.12.2009 р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

Обставини справи:

Позивач Товариства з обмеженою відповідальніс тю «Анчар Груп» звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Києва з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Шевченківському районі м Києва про визнання нечинним акту.

Ухвалою суду від 11.11.09р. відкри то провадження по справі та п ризначено справу до розгляду в попередньому судовому зас іданні на 24.11.09р.

Ухвалою суду від 24.11.09р. по спр аві завершено підготовче про вадження та призначено справ у до розгляду по суті на 03.12.09р.

03.12.09р. по справі оголошено пер ерву до 08.12.09р. для надання предс тавнику позивача можливості ознайомитись з поданими від повідачем запереченнями та д одатковими матеріалами.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, змін та доповнень до позову не подав, просив позов задово лити.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що прийнятий відповід ачем акт суперечить чинному законодавству, комісією було неправомірно визначено поді ю, яка є підставою для анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість та неп равдиво зазначено, що платни ком податку на додану вартіс ть протягом періоду з березн я 2008року по грудень 2008року (січе нь 2009року-травень 2009року) було з анижено податкові зобов' яз ання на суму 1378,2 тис. грн.

Крім того представник пози вача пояснив, що згідно з оска ржуваним актом свідоцтво пла тника податку на додану варт ість було анульовано у відпо відності із п.п. «в»п.9.8 ст. 9 Зако ну України «Про податок на до дану вартість», однак дана но рма не передбачає такої підс тави анулювання свідоцтва як заниження податкових зобов' язань.

Представник відповідача в судовому засіданні позов за перечив в повному обсязі, вва жає що оскаржуваний акт прий нятий в межах повноважень та на підставі чинного законод авства.

Крім того представник відп овідача пояснив, що при винес енні рішення про анулювання свідоцтва платка податку на додану вартість ТОВ «Анчар Г руп»Державна податкова інсп екція керувалась вимогами п. п. в п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97 ВР із змінами та д оповненнями та п.2 Розпорядже ння Кабінету Міністрів Украї ни «Деякі питання адміністру вання податків, зборів (обов' язкових платежів)». Тому вваж ає, що позов є безпідставним т а не підлягає задоволенню.

Розглянувши подані сторон ами документи та матеріали, з аслухавши пояснення їх предс тавників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

З копії свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи вбачається, що ТОВ «Ан чар Груп»зареєстровано як юр идична особа Шевченківською районною у місті Києві Держа вною адміністрацією 06.02.08р., іде нтифікаційний код 35678548.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Анчар Груп »(код 35678548, місцезнаходження: 01025, м. Київ, вул.. Володимирська, 7, о ф.1) взятий на податковий облік та зареєстровано платником податку на додану вартість щ о підтверджується свідоцтво м про реєстрацію платником п одатку на додану вартість № 100 101310 серії НБ № 211983 виданого 27.02.08р.

Державною податковою інсп екцією в Шевченківському рай оні міста Києва було винесен о Акт № 991 від 17 липня 2009 року про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь у зв' язку із заниженням пл ати податкових зобов' язань обсяг яких перевищує суму, ви значену підпунктом 2.3.1.пункту 2.3 ст. 2 Закону України «Про под аток на додану вартість»від 03.04.1997р. № 168/97 ВР із змінами та допо вненнями та абз. 3 п.2 розпорядж ення Кабінету Міністрів Укра їни від 01.07.09р. №757-р «Деякі питанн я адміністрування податків, зборів (обов' язкових платеж ів)».

Довідкою Державної податк ової інспекції у Шевченківсь кому районі міста Києва № 144/1501 в ід 17.07.09р. про результати докуме нтальної невиїзної (камераль ної) перевірки звітності з по датку на додану вартість від повідно до даних дослідного програмного забезпечення «а втоматизоване співставленн я податкових зобов' язань і податкового кредиту в розріз і контрагентів на рівні ДПА У країни»було встановлено зан иження податкових зобов' яз ань ТОВ «Анчар Груп»за берез ень 2008року - грудень 2008року (січе нь 2009року-травень 2009року) у розм ірі 1378,2 тис грн., тобто не включе ння до податкових накладних до складу своїх податкових з обов' язань. Дані обставини послужили підставою для анул ювання свідоцтва платника по датку.

Представником позивача за значено, що ТОВ «Анчар Груп»н алежним чином подавались под аткові декларації із правдив ими показниками сум податков их зобов' язань. На підтверд ження своїх пояснень предста вником позивача було надано в судове засідання копії под аткових декларацій за весь п еріод діяльності товариства . В судовому засіданні були ог лянуті копія реєстру та пода ткових декларацій за березен ь 2008року - грудень 2008року (січень 2009року-травень 2009року).

В судовому засіданні встан овлено що працівниками держа вної податкової інспекції бу ло проведено систематизован е співставлення податкових з обов'язань, перевірка господ арської діяльності ТОВ «Анча р Груп»не проводилась, жодно ї документації у позивача не витребовувались, первинна д окументація Державною подат ковою інспекцією у Шевченків ському районі міста Києва не досліджувалась.

Проаналізувавши обстави ни справи, пояснення предста вників сторін, ознайомившись з доказами, які наявні у матер іалах справи, суд приходить д о переконання, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.

Актом державної податков ої інспекції у Шевченківсько му районі міста Києва № 991 від 17 .07.09р. анульовано реєстрацію пл атника податку на додану вар тість ТОВ «Анчар Груп»у відп овідності до п.п. в п.9.8 ст. 9 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»від 03.04.1997р. № 168/97 ВР і з змінами та доповненнями та абз. 3 п.2 розпорядження Кабіне ту Міністрів України від 01.07.09р . №757-р «Деякі питання адмініст рування податків, зборів (обо в' язкових платежів)».

Пунктами 2.1, 2.2 та підпунктам и 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 Закону України «Пр о податок на додану вартість »встановлено, що платником п одатку на додану вартість є б удь-яка особа, яка здійснює аб о планує здійснювати господа рську діяльність та реєструє ться за своїм добровільним р ішенням як платник цього под атку; підлягає обов'язковій р еєстрації як платник цього п одатку; імпортує товари (супу тні послуги) в обсягах, що підл ягають оподаткуванню цим под атком згідно з нормами цієї с татті. Будь-яка особа, яка за с воїм добровільним рішенням з ареєструвалася платником по датку.

Особа підлягає обов'язкові й реєстрації як платник пода тку у разі, коли загальна сума від здійснення операцій з по ставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локал ьної або глобальної комп'юте рної мережі, що підлягають оп одаткуванню згідно з цим Зак оном, нарахована (сплачена, на дана) такій особі або в рахуно к зобов'язань третім особам, п ротягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300 000 гривень (без ура хування податку на додану ва ртість).

З копії свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би вбачається, що ТОВ «Анчар Г руп»зареєстрована як юридич на особа Шевченківською райо нною у місті Києві Держаною а дміністрацією 06.02.08р., ідентифі каційний код 35678548..

З копії свідоцтва про реєст рацію платника податку на до дану вартість № 100101310 вбачаєтьс я що позивач зареєстрований платником податку на додану вартість, дата початку дії 27.02.0 8р.

Відповідно до п. 9.8. ст. 9 Закону України «Про податок на дода ну вартість»реєстрація особ и платником податку на додан у вартість діє до дати її анул ювання, яка відбувається у ви падках, якщо, платник податку , який до місяця, в якому подає ться заява про анулювання ре єстрації, є зареєстрованим з гідно з положеннями підпункт у 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Зак ону більше двадцяти чотирьох календарних місяців, включа ючи місяць реєстрації, та має за останні дванадцять поточ них календарних місяців обся ги оподатковуваних операцій , менші за визначені зазначен им підпунктом; ліквідаційна комісія платника податку, ог олошеного банкрутом, закінчу є роботу або платник податку ліквідується за власним баж анням чи за рішенням суду (фіз ична особа позбувається стат усу суб'єкта господарювання) ; особа, зареєстрована як плат ник податку, реєструється як платник єдиного податку або стає суб'єктом інших спрощен их систем оподаткування, які визначають особливий порядо к нарахування чи сплати пода тку на додану вартість, відмі нний від тих, що встановлені ц им Законом, чи звільняють так у особу від сплати цього пода тку за рішенням суду або з буд ь-яких інших причин; зареєстр ована як платник податку осо ба обирає відповідно до цьог о Закону спеціальний режим о податкування за ставками, ін шими, ніж зазначені у статті 6 та статті 8-1 цього Закону; особ а, зареєстрована як платник п одатку, не надає податковому органу декларації з цього по датку протягом дванадцяти по слідовних податкових місяці в або подає таку декларацію (п одатковий розрахунок), яка (як ий) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок пр отягом такого періоду, а тако ж у випадках, визначених зако нодавством стосовно порядку реєстрації суб'єктів господ арювання.

Реєстрація платника подат ку на додану вартість може бу ти анульована у випадку визн аченому підпунктом «в»пункт у 9.8. статті 9 Закону України «Пр о податок на додану вартість »у разі якщо особа, зареєстро вана як платник податку, реєс трується як платник єдиного податку, або особа, зареєстро вана як платник податку, стає суб'єктом інших спрощених си стем оподаткування, які визн ачають особливий порядок нар ахування чи сплати податку н а додану вартість, відмінний від тих, що встановлені Закон ом України «Про податок на до дану вартість», звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з будь-яких інших причин.

З пояснень позивача судом в становлено, що жодна з перелі чених умов анулювання свідоц тва платника податку не мала місце. Даний факт представни ком відповідача не заперечув ався.

Відповідно до ч.1 ст.2 закону У країни «Про Державну податко ву службу в Україні»Завдання м органів державної податков ої служби є здійснення контр олю за додержанням податково го законодавства, правильніс тю обчислення, повнотою і сво єчасністю сплати до бюджетів , державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством (далі - податки, і нші платежі). Відповідно до ст . 3 цього ж Закону органи держа вної податкової служби Украї ни у своїй діяльності керуют ься Конституцією України, за конами України, іншими норма тивно-правовими актами орган ів державної влади, а також рі шеннями Верховної Ради Автон омної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим, органів місцевого самоврядування з питань опо даткування, виданими у межах їх повноважень.

Статтею ст. 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні»від 04.12.1990р. №509/ХІІ державні податкові інспекці ї в районах, містах без районн ого поділу, районах у містах, м іжрайонних та об'єднаних дер жавних податкових інспекцій виконують функції по здійсн енню контролю за своєчасніст ю, достовірністю, повнотою на рахування та сплати податків та зборів (обов'язкових плате жів), забезпечують облік плат ників податків, інших платеж ів, правильність обчислення і своєчасність надходження ц их податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізич них осіб - платників податків та інших обов'язкових платеж ів, контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і бал ансів, податкових декларацій , розрахунків та інших докуме нтів, пов'язаних з обчислення м податків, інших платежів, а т акож перевіряють достовірні сть цих документів щодо прав ильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, та і н.

Статтею 11 цього ж Закону пер едбачені права державних под аткових інспекцій а саме : зді йснювати документальні неви їзні перевірки (на підставі п оданих податкових деклараці й, звітів та інших документів , пов'язаних з нарахуванням і с платою податків та зборів (об ов'язкових платежів) незалеж но від способу їх подачі), а та кож планові та позапланові в иїзні перевірки своєчасност і, достовірності, повноти нар ахування і сплати податків т а зборів (обов'язкових платеж ів), додержання валютного зак онодавства юридичними особа ми, їх філіями, відділеннями, і ншими відокремленими підроз ділами, що не мають статусу юр идичної особи, а також фізичн ими особами, які мають статус суб'єктів підприємницької д іяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із зак онами України покладено обов 'язок утримувати та/або сплач увати податки і збори (обов'яз кові платежі), крім Національ ного банку України та його ус танов (далі - платники податкі в); здійснювати контроль за до держанням порядку проведенн я готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановлен ому законом порядку, наявніс тю свідоцтв про державну реє страцію суб'єктів підприємни цької діяльності, ліцензій н а провадження видів господар ської діяльності, що підляга ють ліцензуванню відповідно до закону, з наступною переда чею матеріалів про виявлені порушення органам, які видал и ці документи, торгових пате нтів; 3) одержувати у платників податків (посадових осіб пла тників податків) пояснення з питань, що виникають під час п еревірок та стосуються реалі зації повноважень органів де ржавної податкової служби, в становлених цим та іншими за конами України; перевіряти п ід час проведення перевірок у фізичних осіб документи, що посвідчують особу; 4) запрошув ати платників податків або ї х представників для перевірк и правильності нарахування т а своєчасності сплати податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів) такими платниками под атків. Письмові повідомлення про такі запрошення направл яються не пізніше ніж за деся ть робочих днів до дня запрош ення рекомендованими листам и, в яких зазначаються підста ви запрошення, дата і час, на я кі запрошується платник пода тків (посадова особа платник а податків); 5) одержувати безо платно від платників податкі в, а також від установ Націона льного банку України та коме рційних банків у порядку, вст ановленому Законом України " Про банки і банківську діяль ність", довідки та/або копії до кументів про наявність банкі вських рахунків, а на підстав і рішення суду - про обсяг та о біг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження у вс тановлені терміни валютної в иручки від суб'єктів підприє мницької діяльності та ін.

Позивачем не заперечуєтьс я право державної податкової інспекції проводити перевір ки чи витребовувати необхідн у для перевірки документацію .

Відповідно до абз. 3 п.2 розпор ядження Кабінету Міністрів У країни від 01.07.09р. №757-р «Деякі пит ання адміністрування податк ів, зборів (обов' язкових пла тежів)»у разі встановлення о рганами державної податково ї служби факту виписки подат кових накладних, згідно з яки ми не задекларовано (не сплач ено) податкові зобов'язання, о бсяг яких за оподаткованими операціями перевищує суму, в изначену підпунктом 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 Закону України "Про податок на додану вартість", р еєстрація платників податку на додану вартість анулюєть ся.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні»від 04.12.1990р. № 509/ХІІ посадові особи органів державної податкової служби зобов'язані дотримувати Кон ституції і законів України, і нших нормативних актів, прав та охоронюваних законом інт ересів громадян, підприємств , установ, організацій, забезп ечувати виконання покладени х на органи державної податк ової служби функцій та повно ю мірою використовувати нада ні їм права.

Судом встановлено, що відпо відачем під час складання ос каржуваного акту перевірки г осподарської діяльності поз ивача не проводилось, жодна д окументація чи пояснення у Т ОВ «Анчар Груп»не витребовув ались. Крім того з пояснень пр едставника відповідача що бу ли надані в судовому засідан ні вбачається що комісією не досліджувалась первинна док ументація господарської дія льності позивача. Таким чино м, відповідачем не було викор истано наданих йому законода вством можливостей для встан овлення факту додержання від повідачем податкового закон одавства.

Крім того в судовому засіда нні досліджено копії податко вих декларацій за період з бе резня 2008року по грудень 2008року (січень 2009року по травень 2009рок у ) ТОВ «Анчар Груп»з яких вбач ається що у зазначений періо д ТОВ «Анчар Груп»належним ч ином подавала податкові декл арації до податкового органу в яких вірно визначено розмі ри податкових зобов' язань, обставин що могли б підтверд жувати факт не включення до п одаткових накладних до склад у своїх податкових зобов' яз ань судом не встановлено.

Також суд зазначає, що п.2 Роз порядження Кабінету Міністр ів України «Деякі питання ад міністрування податків, збор ів (обов' язкових платежів)» від 01.07.09р. №757 на підставі якого і було прийнято оскаржуваний акт Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні м. Києва було скасовано Ро зпорядженням Кабінету Мініс трів України від 09.09.09р. за № 1120-р « Деякі питання адмініструван ня податків, зборів (обов' яз кових платежів)».

Аналізуючи все вище наведе не суд приходить до перекона ння, що Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні міста Києва не встанови вши факту заниження суми под аткових зобов' язань за бере зень 2008року - грудень 2008року (січ ень 2009року по травень 2009року ) ТО В «Анчар Груп»анулювала його свідоцтво платника податку на додану вартість.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

При розгляді справи, суд пер евіряє відповідність оскарж уваного рішення принципам, в изначеним ч.3 ст.2 КАС України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Відповідач не довів суду пр авомірність прийнятого оска ржуваного акту.

Оскільки позивач в судовом у засіданні відмовився від п озовних вимог в часті стягне ння з відповідача судових ви трат у вигляді сплаченого де ржавного мита за розгляд спр ави в суді в сумі 3, 40грн., тому вк азана сума не підлягає відшк одуванню.

Керуючись ст.ст. 69, 70 71, 158-163,167 КАС У країни, Окружний адміністрат ивний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задово льнити повністю.

2. Визнати протиправним та с касувати Акт Державної подат кової інспекції у Шевченківс ькому районі міста Києва № 991 в ід 17.07.09р. про анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість.

3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Шевченків ському районі м. Києва понови ти реєстрацію ТОВ «Анчар Гру п»платником податку на додан у вартість з дати реєстрації .

4. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію у Шевченківс ькому районі міста Києва пон овити дію свідоцтва про реєс трацію платником податку на додану вартість виданого Т овариства з обмеженою відп овідальністю «Анчар Груп»(ко д 35678548, місцезнаходження: 01025, м. Ки їв, вул.. Володимирська, 7, оф.1) № 100101310 з дати початку дії 27 лютого 2008 року;

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними ст.ст.185-187 КАС України, шлях ом подання через суд першої і нстанції заяви про апеляційн е оскарження з наступним под анням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.

Суддя Смолій І.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.12.2009
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11279406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13763/09/2670

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 19.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 23.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 08.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 07.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні