Постанова
від 26.08.2010 по справі 2а-10661/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 серпня 2010 року 08:39 № 2а-10661/10/2670

За позовом Державної податкової інспе кції у Святошинському район і м. Києва

до відповідача Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Еверестту рстиль К»

третя особа Свято шинська районна у м. Києві дер жавна адміністрація

про припинення державної реєст рації юридичної особи

Суддя Добрянська Я.І..

Секретар судового засідан ня Пономарьов Д.Г.

Представники:

від позивача: Старощюк С.В. (довіреність від 11.01.2010 р. № 3/10-021)

від відповідача: не з' явилися

третя особа не з' явили ся

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 26.08.2010 р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улася Державна податкова інс пекція у Святошинському рай оні м. Києва з позовом до ТОВ « Евересттурстиль К», третя ос оба Святошинська районна у м . Києві державна адміністрац ія про припинення державної реєстрації юридичної особи.

В обґрунтування позову пре дставник позивача позов підт римав, просив визнати недійс ним запис про проведення дер жавної реєстрації ТОВ «Евере сттурстиль К» від 26.07.2006р. №1 072 102 0000 007767 через порушення закону, доп ущені при створенні юридично ї особи, які неможна усунути т а припинити юридичну особу Т ОВ «Евересттурстиль К».

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначив, що в ідповідач має ознаки фіктив ного підприємства, а тому пра вочин у формі створення уста новчих документів та державн ої реєстрації відповідача є нікчемним, крім того, зазначи в що відповідач не подає звіт ності протягом тривалого час у - більше року не звітує до п одаткових органів.

Відповідно до Свідоцтва пр о державну реєстрацію суб' є кта підприємницької діяльно сті місцем знаходження відпо відача є: 03115, м. Київ, площа Свято шинська, б.1 кв. 272.

На зазначену адресу судом б ула надіслана повістка про в иклик разом із ухвалою про ві дкриття провадження у справі від 17.07.2010р та позовною заявою з додатками до неї, однак судов а кореспонденція повернулас ь на адресу суду з відміткою « за зазначеною адресою не про живає».

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру, або за адре сою, яка зазначена її предста вником, і це підтверджується підписом відповідної службо вої особи.

З огляду на положення ст.ст. 35, 128 КАС України та відповідні обставини, адміністративна справа розглядалась і вирішу валась без участі відповідач а.

Представник третьої особи у судове засідання не з' яви вся, про причини неявки суд не повідомив. Про час, місце та д ату був повідомлений належни м чином.

Розглянувши подані сторо ною документи і матеріали, за слухавши пояснення предста вника позивача, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Евересттурстиль К»(ЄДРПОУ 34483239) зареєстроване С вятошинською районною у м. Ки єві Державною адміністраціє ю та перебуває на обліку в ДПІ у Святошинському районі м. Ки єва.

Згідно довідки ДПІ у Святош инському районі міста Києва від 12.08.2010 року №398/28-317 ТОВ «Еверест турстиль К»останній звіт под ано 07.09.2007р. (декларація з ПДВ за ч ервень 2007р.)

Однак відповідно до службо вої записки від 13.08.2010р. №498/24-036, яка наявна в матеріалах справи, в бачається, що відповідач має недоїмку по податку в розмір і 1 081 грн. 00 коп. та по ПДВ в розм ірі 2 761 грн. 00 коп.

Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» передбачені обов' язки плат ників податків і зборів (обов ' язкових платежів), а саме пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні:

1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;

2) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів);

3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни;

4) допускати посадових осіб державних податкових органі в до обстеження приміщень, що використовуються для одержа ння доходів чи пов'язані з утр иманням об'єктів оподаткуван ня, а також для перевірок з пит ань обчислення і сплати пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів).

Керівники і відповідні пос адові особи юридичних осіб т а фізичні особи під час перев ірки, що проводиться державн ими податковими органами, зо бов'язані давати пояснення з питань оподаткування у випа дках, передбачених законами, виконувати вимоги державних податкових органів щодо усу нення виявлених порушень зак онів про оподаткування і під писати акт про проведення пе ревірки.

Обов'язок юридичної особи щ одо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припи няється із сплатою податку, з бору (обов'язкового платежу) а бо його скасуванням або спис анням податкової заборгован ості відповідно до Закону Ук раїни "Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом". У разі ліквідації юридичної особи заборгованість з податків і зборів (обов'язкових платежі в) сплачується у порядку, вста новленому законами України. У разі укладення мирової уго ди у процедурі провадження у справі про банкрутство забо ргованість з податків і збор ів (обов'язкових платежів) спл ачується у розмірах, визначе них мировою угодою, укладено ю у порядку, встановленому за конами України.

В статті 4 Закону України “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців” визначено поня ття державної реєстрації юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення фа кту створення або припинення юридичної особи, засвідченн я факту набуття або позбавле ння статусу підприємця фізич ною особою, а також вчинення і нших реєстраційних дій, які п ередбачені цим Законом, шлях ом внесення відповідних запи сів до Єдиного державного ре єстру.

Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” підстава ми для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної ос оби, зокрема є: визнання недій сним запису про проведення д ержавної реєстрації через по рушення закону, допущені при створенні юридичної особи, я кі не можна усунути; провадже ння нею діяльності, що супере чить установчим документам, або такої, що заборонена зако ном; невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону; неподання протягом ро ку органам державної податко вої служби податкових деклар ацій, документів фінансової звітності відповідно до зако ну; наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Згідно зі статтею 247 Господ арського кодексу України, у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи уста новчим документам, до нього м оже бути застосовано адмініс тративно-господарську санкц ію у вигляді скасування держ авної реєстрації цього суб'є кта та його ліквідації.

Як встановлює норма п. 6 ст. 58 Г осподарського кодексу Украї ни, суб'єкт господарюванн я ліквідується:

за ініціативою осіб, зазнач ених у частині першій цієї ст атті;

у зв'язку із закінченням стр оку, на який він створювався, ч и у разі досягнення мети, зара ди якої його було створено;

у разі визнання його в устан овленому порядку банкрутом, крім випадків, передбачених законом;

у разі скасування його держ авної реєстрації у випадках, передбачених законом.

Відповідно до положень ч. 2 ст.. 38 Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців»від 15.05.2003 р. № 755-IV, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є:

визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

невідповідність мінімальн ого розміру статутного фонду юридичної особи вимогам зак ону;

неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Представник позивача поси лається на порушення закону, допущені при створенні юрид ичної особи, які не можна усун ути, однак в судовому засідан ні не надав доказів, що підтве рджують дану обставину.

Крім того, як вже було зазн ачено вище та підтверджуєтьс я службовою запискою від 13.08.2010р , наявною в матеріалах справи відповідач має заборговані сть перед бюджетом по податк у в розмірі 1 081 грн. 00 коп. та по П ДВ в розмірі 2 761 грн. 00 коп.

Однак представник позивач а не надав суду жодних доказі в, що підтверджують намаганн я ПДІ у Святошинському район і м. Києва стягнути з відповід ача вищезазначену заборгова ність з 2007р.

Також з матеріалів справи в бачається, що позивач не пода є податкову звітність з 2007р. (ос тання декларація за червень 2007р.),

Не зважаючи на зазначене, пр едставник позивача не обґрун тував с судовому засіданні п ричин бездіяльності з червн я 2008р. ДПІ у Святошинського рай оні м. Києва щодо звернення до суду з позовом про припиненн я юридичної особи ТОВ «Евере сттурстиль К».

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 р. № 50 9, органи державної податково ї служби у випадках, в межах ко мпетенції та у порядку, встан овлених законами України, ма ють право звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.

Слід зазначити, що позивачем порушено вимоги 99 К АС України, пропущено строк з вернення до суду, згідно яких адміністративний позов може бути подано в межах строку зв ернення до адміністративног о суду, встановленого цим Код ексом або іншими законами.

Для звернення до адмі ністративного суду, до внесе ння змін у КАС України, за зах истом прав, свобод та інтерес ів особи встановлювався річн ий (на даний момент шестиміся чний) строк, який, якщо не вста новлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про п орушення своїх прав, свобод ч и інтересів.

Статтею 106 КАС України передбачено вимоги до позов ної заяви, зокрема у разі необ хідності - заява про поновлен ня строку звернення до адмін істративного суду", що не було надано позивачем.

Наслідком пропущенн я строку звернення до адміні стративного суду, до внесенн я змін у КАС України, є підста вою для відмови у задоволенн і адміністративного позову.

Враховуючи, що обставини с прави, які відповідно до зако нодавства повинні бути підтв ерджені певними конкретними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд пр ийшов до висновку, що позивач не надав жодних доказів щодо намагання стягнення з відпо відача наявного у нього борг у перед державним бюджетом. Т акож позивач не звернувся з к лопотанням про поновлення ст року на звернення до адмініс тративного суду, не надав поя снень щодо причини його проп ущення,не надав доказів щодо порушень закону, допущених п ри створенні юридичної особи та не обґрунтував не подання позову до суду з підстав не по дання податкової звітності п ротягом року з червня 2007р.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Враховуючи вищенаведене, с уд дійшов висновку, що з ураху ванням положень зазначених с таттей необхідно відмовити у задоволенні позову, оскільк и позивач не надав достатніх доказів щодо обґрунтування заявлених позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го кодексу.

Cуд прийшов до висновку п ро відмову у задоволенні поз овних вимог позивача.

Враховуючи викладене, ке руючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 99, 100, 106, 112, 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд м. Києва , -

ПОСТАНОВИВ :

1. В задоволенні позову відмовити.

. Постанова відп овідно до ст. 254 КАС України, якщо інше не встановлено ц им Кодексом, набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано.

Постанова може бути оскар жена за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Дата підписання пост анови в повному обсязі 27.08.2010 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.08.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11279741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10661/10/2670

Окрема ухвала від 26.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 16.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 15.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 02.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 26.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні