Постанова
від 07.09.2010 по справі 2а-1973/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 вересня 2010 року 10:46 № 2а-1973/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "ТК "Укрпромс ервіс"

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про скасування податкового по відомлення-рішення від 19.08.2009р. № 0014711530

За участю представників:

від позивача : Домачук В.А. (довіреність від 01.04.2010р.)

від відповідача : Піскун І.О. (довіреність в ід 26.02.10р. №1081/9/10-011)

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 07.09.20 10р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «ТК «Укрп ромсервіс»звернулось до Окр ужного адміністративного су ду м. Києва з позовом до Держав ної податкової інспекції у Г олосіївському районі м. Києв а про скасування податкового повідомлення - рішення №001471153 0 від 19.08.2009р.

Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує безпідставніс тю проведення камеральної пе ревірки та визначення податк ового зобов' язання по земел ьному податку за період квіт ень - червень 2009 року пропорц ійно з 1% до 3% задекларованої су ми за кожен місяць на підстав і Рішення Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про врегулю вання питання користування з емельними ділянками в місті Києві». Земельна ділянка, що з находиться у користуванні то вариства відноситься до земе ль, грошову оцінку яких встан овлено і не відноситься до зе мель них ділянок, зазначених у частинах п' ятій - десяті й статті 7 та частині другій ст атті 6 Закону України «Про пла ту за землю». Позивач вважає, щ о оскаржуване податкове пові домлення - рішення винесене з порушенням Законів Україн и «Про плату за землю», «Про си стему оподаткування» та прос ить скасувати повністю.

Відповідач проти позову за перечив, зазначивши, що, за рез ультатами камеральної перев ірки позивача складено Акт № 768/15-30/35571027 від 30.07.2009р., яким встановле но заниження податкового зоб ов' язання на 115657,86 грн. та поруш ення п. 2 Рішення Київської міс ької ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про вр егулювання питання користув ання земельними ділянками в місті Києві», внаслідок чого , винесено податкове повідом лення - рішення №0014711530/0 від 19.08.2009р. п ро визначення податкового зо бов' язання по земельному по датку із урахуванням штрафни х (фінансових) санкцій в загал ьній сумі 121440,75 грн., яке вважає п равомірним та таким що винес ене у відповідності з вимога ми чинного законодавства.

Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою ін спекцією у Голосіївському р айоні м. Києва було проведено камеральну перевірку податк ової декларації (розрахунку) земельного податку Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ТК «Укрпромсервіс»(код ЄДРПОУ 35571027) поданого за 2009 рік т а складено Акт перевірки №765/15 -30/35571027 від 30.07.2009р.

Камеральною перевіркою вс тановлено, що розмір зобов' язання з земельного податку ТОВ «ТК «Укрмромсервіс», заз начений платником податку у розрахунку земельного подат ку на 2009 рік (№2098 від 28.01.2009р.) є менши м ніж визначено за результат ами перевірки, що призвело до заниження податкового зобов ' язання на 115657,86 грн.

Представник відповідача з азначив, що при винесені оска ржуваного податкового повід омлення - рішення ДПІ у Голосі ївському районі м. Києва керу валась Рішенням Київської мі ської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про в регулювання питання користу вання земельними ділянками в місті Києві»яким встановлен о, що 01.04.2009р. плата за земельні (кр ім земель, які використовуют ься державними та комунальни ми підприємствами, установам и, організаціями для ведення лісового господарства, для в одогосподарських потреб, та земель, зайнятих зеленими на садженнями загального корис тування, житловим фондом, об' єктами інженерно-транспортн ої інфраструктури, крім прис адибних і садових земельних ділянок, а також визначених К иївською міською радою, прий няті рішення про їх передачу у власність або в користуван ня, але документи, що посвідчу ють права на такі земельні ді лянки, не зареєстровані), які в икористовуються суб' єктам и господарської діяльності, але право власності на які аб о право оренди яких у встанов леному законодавством поряд ку не оформлено (не переоформ лено), справляється в розмірі мінімальної річної орендної плати за земельні ділянки, вс тановленої статтею 21 Закону У країни «Про оренду землі»(3%).

За висновками Акту перевір ки від 30.07.2009р. та на підставі п.п. «в»п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 , пп.17.1.4 п. 17.1 ст.17 За кону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»та абз. 1 ст. 17 Закону України №2535-ХІІ від 03.07.19 99р. «Про плату за землю», ДПІ у Г олосіївському районі м. Києв а винесено податкове повідом лення - рішення №0014711530/0 від 19.08.2009р . про визначення податкового зобов' язання по земельному податку з юридичних осіб у ро змірі 121440,75 грн., в т.ч. 115657,86 - основ ний платіж, 5782,89 грн. - штрафні (ф інансові) санкції.

Відповідно даних Державно го земельного кадастру ТОВ « ТК «Укрпромсервіс»є землеко ристувачем у Голосіївському районі м. Києва земельної діл янки по вул. Інженерна, буд. 2, пл ощею 6888,25 кв.м.

Нормативно - грошова оцін ка земельних ділянок була пр оведена і згідно Витягу з Земельного кадастру №Ю-22467/2008 ( кадастровий №8000000000:90:108:0016) станови ть 20079492,25 грн.

Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су д бере до уваги наступне.

З аналізу п. 35 ст. 26 Закону Укра їни «Про місцеве самоврядува ння в Україні»видно, що орган місцевого самоврядування ви рішує питання затвердження с тавки земельного податку від повідно до закону, тобто у пор ядку та в межах, встановлених нормами спеціального закону у сфері оподаткування.

Спеціальними законами, які регулюють суспільні відноси ни у сфері обрахування та спл ати земельного податку є Зак он України «Про систему опод аткування», який відповідно до преамбули визначає принци пи побудови системи оподатку вання в Україні, податки і збо ри (обов'язкові платежі) до бюд жетів та до державних цільов их фондів, а також права, обов' язки і відповідальність плат ників, а також Закон України « Про плату за землю», преамбул ою якого встановлено, що цей З акон визначає розміри та пор ядок плати за використання з емельних ресурсів, а також ві дповідальність платників та контроль за правильністю об числення і справляння земель ного податку.

Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с т. 14 Закону України «Про систе му оподаткування»земельний податок належить до загальн одержавних податків та зборі в, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону перед бачено, що загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) встановлюються Верхо вною Радою України і справля ються на всій території Укра їни.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 2 Закону Укр аїни «Про плату за землю»вик ористання землі в Україні є п латним. Плата за землю справл яється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель. Розмі ри податку за земельні ділян ки, грошову оцінку яких не вст ановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визн аченому цим Законом. Власник и земельних ділянок, земельн их часток (паїв) та землекорис тувачі, крім орендарів та інв есторів - учасників угоди про розподіл продукції, сплачую ть земельний податок.

Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плату за землю» ставки земельного податку, п орядок обчислення і сплати з емельного податку не можуть встановлюватись або змінюва тись іншими законодавчими ак тами, крім цього Закону. Зміни і доповнення до цього Закону вносяться не пізніше ніж за т ри місяці до початку нового б юджетного року і набирають ч инності з початку нового бюд жетного року.

З системного аналізу п. 8 ч. 1 с т. 14, ч. 2 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування», ч.ч. 1 , 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4 Закону України «Пр о плату за землю»видно, що пов новаження щодо встановлення ставок земельного податку, я к загальнодержавного обов'яз кового платежу, належить до в иключних повноважень Верхов ної Ради України та може реал ізовуватись лише у вигляді в несення відповідних змін до Закону України «Про плату за землю». Натомість, до повнова жень органів місцевого самов рядування у сфері регулюванн я суспільних відносин щодо о брахування та сплати земельн ого податку відповідно до зм істу ч. 5 ст. 7 Закону України «Пр о плату за землю»належить ди ференціація та затвердження ставок земельного податку з а земельні ділянки в межах ст авок такого податку, встанов лених Законом України «Про п лату за землю».

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону Украї ни «Про плату за землю»ставк и земельного податку з земел ь, грошову оцінку яких встано влено, встановлюються у розм ірі одного відсотка від їх гр ошової оцінки, за винятком зе мельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій ціє ї статті та частині другій ст атті 6 цього Закону.

Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС Укр аїни у разі невідповідності нормативно-правового акта Ко нституції України, закону Ук раїни, міжнародному договору , згода на обов'язковість яког о надана Верховною Радою Укр аїни, або іншому правовому ак ту суд застосовує правовий а кт, який має вищу юридичну сил у.

Враховуючи, що відповідно д о положень спеціальних закон ів у сфері сплати земельного податку повноваження щодо в становлення ставок такого по датку, як загальнодержавного обов'язкового платежу, належ ить до виключних повноважень Верховної Ради України та мо же реалізовуватись лише у ви гляді внесення відповідних з мін до Закону України «Про пл ату за землю», суд приходить д о висновку, що п. 2 Рішення Київ ської міської ради №944/944 від 25.12.20 08 «Про врегулювання питання к ористування земельними діля нками в місті Києві», яким вст ановлюються підвищені ставк и земельного податку, не відп овідає ч.ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 7 За кону України «Про плату за зе млю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання», а тому при визначенні с тавки земельного податку, як ий підлягає сплаті суб'єктам и господарської діяльності п ри використанні земельних ді лянок, право власності на які або право оренди яких в устан овленому законодавством пор ядку не оформлено (не переофо рмлено), застосуванню відпов ідно до ч. 4 ст. 9 КАС України під лягає ч. 1 ст. 7 Закону України «П ро плату за землю».

При цьому, Окружний адмініс тративний суд м. Києва вважає за необхідне звернути увагу на те, що відповідач не запере чує своєчасності сплати пози вачем земельного податку за ставкою, встановленою ч. 1 ст. 7 З акону України «Про плату за з емлю», визначеного ТОВ «ТК «У крпромсервіс»у податковому розрахунку №2098 від 28.01.2009р.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Враховуючи викладене, Окру жний адміністративний суд м. Києва вважає, що ДПІ у Голосії вському районі м. Києва безпі дставно зроблено висновок пр о заниження податкового зоб ов' язання з земельного пода тку, зазначеного позивачем у податковому розрахунку на 2009 рік та, відповідно, застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій на підставі пп.17.1.4 п. 17.1 ст. 17 З акону №2181-ІІІ, внаслідок чого, п одаткове повідомлення-рішен ня ДПІ у Голосіївському райо ні м. Києва №0014711530/0 від 19.08.2009р. підля гає скасуванню.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу. В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності

Відповідно до ст. 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України при вирішенні сп рави по суті суд може задовол ьнити адміністративний позо в повністю або частково чи ві дмовити в його задоволенні п овністю або частково, у разі з адоволення адміністративно го позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, оцінивши д окази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд м. Києва вваж ає, що позовні вимоги Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ТК «Укрпромсервіс»є об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню.

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, Окружний адміні стративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовол ьнити повністю.

2. Скасувати податкове повідомлення - рішення №001471153 0/0 від 19.08.2009р. ДПІ у Голосіївськом у районі м. Києва.

Постанова набирає за конної сили в порядку, встано вленому ст. 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляцій на скарга подається до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції, який ухвалив оск аржуване судове рішення. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено24.09.2010
Номер документу11279862
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1973/10/2670

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Постанова від 07.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні