Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
11 серпня 2023 року Справа №200/4333/20-а
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаш Г.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Державної Азовської морської екологічної інспекції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Державна екологічна інспекція України про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
На адресу Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява позивача про заміну сторони виконавчого провадження з Державної Азовської морської екологічної інспекції України у зв`язку з її ліквідацією на Державну екологічну інспекцію України.
В обґрунтування заяви позивач вказує, що Державна Азовська морська екологічна інспекція ліквідована, що підтверджується записом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Держекоінспекція України є центральним органом, Державна Азовська морська екологічна інспекція була її територіальним органом та їй підпорядковувалась, фінансування визначає Держекоінспекція України, тому виконання рішення суду може здійснити лише вона.
Представник третьої особи заперечував проти заміни сторони. Зокрема представник вказав, що місцем роботи позивача була Державна Азовська морська екологічна інспекція. Саме власник або уповноважений ним орган має при звільненні провести всі розрахунки з працівником. Також представник зауважив, що Держекоінспекція України не є правонаступником відповідача та з цих підстав просив у задоволенні заяви відмовити.
Ухвалою суду від 01.07.2021 заява позивача була задоволена та замінена сторона виконавчого провадження у справі з Державної Азовської морської екологічної інспекції на Державну екологічну інспекцію України. Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2021 ухвалу суду першої інстанції залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 18.05.2023 ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 01.07.2021 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 02.11.2021 скасовано, справу направлено для продовження розгляду до Донецького окружного адміністративного суду.
Розглянувши заяву позивача про заміну сторони виконавчого провадження, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1, 2 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Частина 4 цієї статті визначає, що її положення застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17.09.2020 року Державну екологічну інспекцію України виключено зі складу відповідачів по справі та залучено її в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Рішенням суду від 08.10.2020 року зобов`язано Державну Азовської морську екологічну інспекцію нарахувати та виплатити ОСОБА_1 грошову компенсацію за невикористані дні щорічних відпусток за 2008-2011 роки в кількості 92 календарних дні, виходячи з грошового забезпечення станом на день звільнення із займаної посади - 26.03.2020 року.
Як вбачається з матеріалів справи, листом від 11.02.2021 року №09/01-22/1300 Державною Азовською морською екологічною інспекцією за підписом Голови Комісії з ліквідації повідомлено позивача, що на даний час проходить завершальна стадія ліквідації Державної Азовської морської екологічної інспекції, а саме передача справ до трудового архіву м. Маріуполь.
Крім того, Державною Азовською морською екологічною інспекцією повідомлено, що всі матеріальні і нематеріальні цінності передані до визначених інспекцій, так як і приміщення, яке було у користуванні Державної Азовської морської екологічної інспекції. Всі працівники звільнені, проведені відповідні перевірки діяльності інспекції Фондом соціального страхування, Пенсійним фондом, Податковою службою та знято Державну Азовську морську екологічну інспекцію з їх обліку. Будь-яке майно або кошти в Державній Азовській морській екологічній інспекції відсутні, ніяких бюджетних асигнувань на 2021 рік не виділялось та не передбачено, розрахунковий рахунок в органі казначейства закритий.
Таким чином, Державна Азовська морська екологічна інспекція не має можливості виконати рішення Донецького окружного адміністративного суду від 08.10.2020 року по справі №200/4333/20-а.
Судом встановлено, що згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Державна Азовська екологічна інспекція, яка є відповідачем по справі, припинена 13.05.2021, про що внесено запис 1010021110021002354.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2020 року №39 «Про ліквідацію територіального та міжрегіонального органу Державної екологічної інспекції» прийнято рішення про ліквідацію Державної Азовської морської екологічної інспекції як юридичної особи публічного права.
Відповідно п. 4 Постанови КМУ від 29.01.2020 року №39 Державній екологічній інспекції постановлено здійснити в установленому порядку заходи пов`язані з ліквідацією Державної Азовської морської екологічної інспекції.
Як вбачається з публічного звіту Т.в.о. Голови Державної екологічної інспекції України за 2019 рік на виконання постанови КМУ від 29.01.2020 року №39 видано наказ від 06.02.2020 року №26 «Про ліквідацію Державної Азовської морської екологічної інспекції» та здійснюються заходи з ліквідації територіального та міжрегіонального територіального органу Держекоінспекції, для вивільнення працівників територіальних органів.
Відповідно п.7 Положення про Державну екологічну інспекцію України, що затверджено постановою КМУ від 19 квітня 2017 року №275 Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно п.5.3 Положення Держекоінспекція з метою організації своєї діяльності організовує планово-фінансову роботу в апараті Держекоінспекції, її територіальних органах, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку в установленому законодавством порядку.
Наказом Державної екологічної інспекції України № 169 від 27.05.2020 року голові ліквідаційної комісії Державної Азовської морської екологічної інспекції наказано забезпечити передачу належного інспекції майна до Державних екологічних інспекцій у Донецькій, Херсонській та Запорізькій областях.
З метою встановлення обставин необхідних для вирішення заяви позивача, суд ухвалою від 27.06.2023 витребував у Державної екологічної інспекції пояснення з відповідним документальним підтвердженням обставин передання до Державної екологічної інспекції України (або іншим інспекціям) майна та службової документації Державної Азовської морської екологічної інспекції.
На виконання даної ухвали Державна екологічна інспекція повідомила, що під час ліквідації Державної Азовської морської екологічної інспекції нею не передавалось жодного майна Державній екологічній інспекції України. Водночас, встановлено, що Державна Азовська морська екологічна інспекція передала своє майно Державній екологічній інспекції у Донецькій області, що підтверджується актами приймання - передачі від 11.06.2020 № 1 - 19, від 25.06.2020 № 20 - 31; від 26.06.2020 № 32; від 16.09.2020 № 34.
Правовий висновок стосовно публічного правонаступництва, Верховний Суд виклав зокрема у постанові від 11.02.2021 у справі № 826/9815/18, в якій виходив із специфіки публічно-правових відносин, а саме: тієї обставини, що повноваження відповідних державних органів не є статичними і можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку зміни законодавства. При цьому, такий перехід може не збігатися у часі з юридичним припиненням суб`єкта владних повноважень унаслідок реорганізації чи ліквідації.
У цій постанові Верховний Суд сформулював правовий висновок, відповідно до якого, якщо спір виник з приводу реалізації суб`єктом владних повноважень, що припиняється, його компетенції, підстави для правонаступництва виникають з моменту його вибуття з правовідносин, щодо яких виник спір, унаслідок, зокрема, передачі відповідним розпорядчим актом його адміністративної компетенції іншому (іншим) суб`єктам владних повноважень.
Якщо спір виник у відносинах, що не пов`язані з реалізацією суб`єктом владних повноважень його компетенції, підстави для правонаступництва виникають з моменту припинення сторони - суб`єкта владних повноважень (повне правонаступництво).
У випадку повного правонаступництва до правонаступника переходять права та обов`язки юридичної особи, які стосуються не лише майнових правовідносин, але і правовідносин з приводу проходження публічної служби, зокрема, в частині продовження дії трудового договору з працівниками.
Разом з цим, в даній справі з наданих сторонами документів та досліджених нормативно-правових актів не вбачається факту юридичного або фактичного правонаступництва Держекоінспекцією України прав та обов`язків відповідача в даній справі.
За таких обставин у суду відсутні підстави для задоволення заяви позивача та заміни сторони виконавчого провадження.
Керуючись ст. ст. 14, 245, 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити в задоволенні заяви ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі.
Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Донецького окружного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.
Суддя Г.П. Бабаш
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2023 |
Оприлюднено | 16.08.2023 |
Номер документу | 112807158 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабаш Г.П.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні