Справа № 420/8820/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 серпня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю РСК ПАРУС до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
I. Зміст позовних вимог.
До Одеського окружного адміністративного суду з позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю РСК ПАРУС (далі - позивач) до Державної податкової служби України (далі відповідач-1, ДПС України) та до Головного управління ДПС в Одеській області (далі відповідач-2, ГУ ДПС в Одеській області) та, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 13078 від 11.04.2023 р.;
- визнати протиправним та скасувати рішення від 04.04.2023 р. № 8563811/41149945 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну № 3 днем її фактичного подання;
- зобов`язати ГУ ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю РСК ПАРУС з переліку платників податку, що відповідають Критеріям ризиковості платника податку.
II. Позиція позивача та заперечення відповідачів.
На обґрунтування вказаних позовних вимог позивач вказує, що рішення від 16.03.2023 р. № 10082 про відповідність платника податку щодо ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку з посиланням на коди податкової інформації« 03», « 07», « 13» є безпідставним та незаконним, оскільки 05.04.2023 р. Позивач подав Відповідачу Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а 11.04.2023 р. - Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, форма № 20-ОПП, квитанція про прийняття контролюючим органом вранці 11.04.2023 р. зазначеного повідомлення додається до позову. Проте ввечері 11.04.2023 р. щодо Позивача, незважаючи на надані пояснення та подані документи, було прийняте аналогічне за змістом рішення про відповідність платника критеріям ризиковості, яке наразі оскаржується. Крім того, форма оскаржуваного рішення передбачає зазначення контролюючим органом документів, не наданих для підтвердження критеріїв ризиковості. Таким документом Відповідач зазначив «розрахунковий документ», проте не зазначив, який саме, що ставить Позивача у стан правової невизначеності, адже всі розрахункові документи Товариством надавалися. Щодо оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної (ПН) №3 від 10.03.2023 р., то підставою її складання та направлення на реєстрацію до ЄРПН є акт № 3/2023 виконаних робіт, підписаний між ТОВ «РСК ПАРУС» (підрядник) та ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ» згідно укладеного договору №01/04/2022 підряду на вивезення сміття. На підтвердження реальності здійснення господарської операцій до контролюючого органу було надано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/ РК від 29.03.2023 р. 04.04.2023 року у відповідь на зазначене повідомлення Товариство отримало оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстави «надання платником копій документів, складених із порушенням законодавства». 05.04.2023 р. представником Товариства було подано адвокатський запит інформації щодо того, які саме порушення і в яких саме документах вбачає контролюючий орган. Проте ні у оскаржуваному рішення щодо відмови в реєстрації податкової накладної, ні у відповіді на адвокатський запит (отриманій 11.04.2023 р.), ні у рішенні за результатами адміністративного оскарження зазначеного рішення Відповідачем не надано пояснення, які саме порушення і в яких саме документах вбачає контролюючий орган. Зважаючи на те, що фактично Товариством були подані усі наявні документи, які підтверджують реальність здійснення господарської операції, вказане формулювання рішення свідчить про те, що подані пояснення контролюючим органом навіть не було ним вивчено. Крім того, аналогійний пакет документів подавався до контролюючого органу також при зупиненні реєстрації податкових накладних № 1 та №2, при цьому ці ж пояснення та додані документи щодо цих податкових накладних були прийняті Відповідачем, як достатні докази невідповідності податкових накладних №1 та №2 критеріям ризиковості.
16.05.2023 р. представником відповідачів подано до суду відзив на позов, яким вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, обґрунтовуючи тим, що рішенням Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 16.03.2023 року № 10082 ТОВ «РСК ПАРУС» включено до Переліку ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, за кодами податкової інформації « 03», « 07», « 13». Також, у вказаному рішенні зазначено податкові номери платників податків, задіяних в ризикових операціях (ТОВ «МЕДТОРГ СЕРВІС», ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», ТОВ «ДНЕПРСТРОЙ ТРЕЙД»), період здійснення господарських операцій та коди УКТЗЕД та ДКПП операцій, визначених як ризикових. З метою виключення з переліку ризикових платників податку, позивачем подано 05.04.2023 Повідомлення № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у кількості 8 документів, проте серед наданих позивачем документів не надано розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок), а також інформації та документів щодо господарських операцій з контрагентами, зазначеними у вказаному рішенні від 16.03.2023 року 10082, що стало підставою для прийняття Комісією регіонального рівня оскаржуваного рішення від 11.04.2023 № 13078 про відповідність TOB «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку із зазначенням кодів податкової інформації, стосовно яким подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлювало прийняття рішення невідповідність критеріям ризиковості. Щодо оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 3 від 10.03.2023 р., то відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація вказаної податкової накладної зупинена, оскільки позивач відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Надалі позивачем до контролюючого органу подано 29.03.2023 Повідомлення № 33 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Рішенням комісії регіонального рівня від 04.04.2023 р. № 8563811/41149945 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 у зв`язку з наданням платником податку документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, а саме платіжні доручення на підтвердження оплати за надання послуг (виконання робіт) згідно Договору субпідряду № 01/04/2022-1 від 01.04.2022 року, які не містять усіх обов`язкових реквізитів, передбачених Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті користувачів платіжних ». З огляду на вказане контролюючий орган правомірно відмовив в реєстрації спірної податкової накладної. При цьому, повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, а відтак зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених податкових накладних є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС України повторно розглянути питання щодо реєстрації вищезазначених податкових накладних.
17.05.2023 року представником позивача подана до суду відповідь на відзив, в якій вказує, що у відзиві не спростувало заявлених підстав позову щодо визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень. Щодо застосування принципу належної обачності платника податків, то представник позивача вказує, що на момент вчинення господарських операцій з контрагентами, на які посилається Відповідач, зазначених контрагентів не було віднесено до ризикових платників. При цьому, поширення на позивача «ризиковості» через стосунки з іншим «ризиковими» платником податків перечить базовим принципам та основам податкового законодавства. Щодо доводів відповідачів стосовно рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, то представник позивача вказує, що лише у відзиві на позов Відповідач зазначив, що начебто платіжні доручення не містять усіх обов`язкових реквізитів, чим порушив вимоги до форми та змісту оскаржуваного рішення.
III. Процесуальні дії у справі.
Ухвалою суду від 27.04.2023 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, якою передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Ухвалою суду від 18.05.2023 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Оскільки відсутні клопотання про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
ТОВ «РСК ПАРУС» зареєстровано, як юридична особа 13.02.2017 року, перебуває на обліку в ГУ ДПС В Одеській області. Основним видом діяльності за кодом КВЕД 81.10. є Комплексне обслуговування об`єктів, що підтверджується Інформаційною довідкою ДПС станом на 11.05.2023 року.( а.с.176).
16.03.2023 р Комісією ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ( далі - Комісія регіонального рівня) відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийнято рішення № 10082 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким платника податку ТОВ «РСК ПАРУС», визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податку. Підстава - пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку за кодами податкової інформації .
- « 03» відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності
- « 07» недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);
- « 13» придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку
Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості, наведена у табличному варіанті за типом операції придбання/постачання, періодом здійснення господарської операції, кодом згідно з УКТЗЕД операції, визначеної, як ризикова, кодом згідно з ДКПП операції, визначеної як ризикова, умовним кодом товару операції, визначеної як ризикова, податковим номером платника податку, задіяного в ризиковій операції. ( а.с. 176 зворотній бік, 177)
05.04.2023 р. ТОВ «РСК ПАРУС» подало до ГУ ДПС в Одеській області повідомлення № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку на рішення Комісії № 10082 від 16.03.2023 р., у кількості 8 документів, ( а.с. 177 зворотній бік), зокрема
- інформація щодо невідповідності товариства критеріям ризиковості.
- договір підряду між Замовником ( ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ») та Підрядником (ТОВ «РСК ПАРУС»)
- договір субпідряду між Підрядником (ТОВ «РСК ПАРУС») та Субпідрядником (ПП « КЕРАМІК»)
- акти виконаних робіт на підставі договору підряду
- акти виконаних робіт згідно договору субпідряду
- виписка по рахунку ТОВ «РСК ПАРУС» -ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ»
- платіжні доручення на оплату субпідрядника
- платіжні доручення згідно договору про відступлення права вимоги. ( а.с. 191)
11.04.2023 року з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 05.04.2023 р. за № 1, Комісією регіонального рівня прийнято рішення № 13078 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку , залишивши незмінною інформацію щодо кодів податкової інформації та інформацію, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості у табличному варіанті, яка була зазначена у рішенні Комісії регіонального рівня № 10082 від 16.03.2023 р.(а.с. 197).
Крім того, 01.04.2022 р. між ТОВ «РСК ПАРУС» (Підрядник) та ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ» ( Замовник) було укладено договір підряду № 01/04/2022, за умовами якого Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе зобов`язання щодо надання послуг по вивозу відходів з території, підвідомчої Замовнику, на якій розташовані житлові будинки, а Замовник зобов`язаний сплатити вартість послуг відповідно до умов цього Договору. ( пункт 1.1. договору). Послуги надаються на підставі замовлення Замовника. Кожне замовлення вважається виконаним після підписання Акта надання послуг вповноваженими представниками Замовника. ( пункт 1.3. договору) Послуги надаються Підрядником особисто або за допомогою залучених ним третіх осіб та/або субпідрядників ( пункт 1.4. договору).Оплата послуг здійснюється Замовником за фактично надані послуги згідно акту наданих Послуг, підписаного Підрядником та Замовником. Акт наданих послуг повинен бути підписаний протягом 3-х днів з моменту надання послуг. Замовник зобов`язаний здійснити оплату за надані послуги протягом 30- ти робочих днів з моменту надання послуг.( пункт 4.1. договору) ( а.с. 51-52).
У зв`язку з виконанням послуг за умовами даного договору, між ТОВ «РСК ПАРУС» (Підрядник) та ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ» ( Замовник) був підписаний акт виконаних робіт № 3/2023 від 10.03.2023 року за вивіз ТПВ на загальну суму 166 766,70 грн., у т.ч. ПДВ ( а.с.31)
10.03.2023 року ТОВ «РСК ПАРУС» за правилами першої події (дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку) складено податкову накладну № 3 на суму 166766,70 грн., у т.ч. ПДВ (а.с. 104)
27.03.2023 р. за результатами обробки вказаної податкової накладної ТОВ «РСК ПАРУС» отримав від ДПС України квитанцію, згідно яких відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. (а.с. 200 зворотній бік)
29.03.2023 року ТОВ «РСК ПАРУС» були подані до ГУ ДПС в Одеській області електронній формі повідомлення № 33 про подання пояснень, письмові пояснення та копії первинних документів до вищезазначених податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, зазначених у 10 додатках, зокрема,
- інформація щодо невідповідності податкової накладної критеріям ризиковості. ( а.с. 53)
- договір підряду між Замовником ( ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ») та Підрядником (ТОВ «РСК ПАРУС»)
- договір субпідряду між Підрядником (ТОВ «РСК ПАРУС») та Субпідрядником (ПП « КЕРАМІК»)
- акти виконаних робіт на підставі договору підряду
- акти виконаних робіт згідно договору субпідряду
- платіжні доручення (оплата згідно договору підряду)
- платіжні доручення (оплата згідно договору субпідряду)
- платіжні доручення на оплату субпідрядника
- платіжні доручення згідно договору про відступлення права вимоги.
- повідомлення про відступлення права вимоги на суму 166766 грн. 70 коп. (суми, що підлягає оплаті згідно акту №3/2023 виконаних робіт по договору підряду)
- рахунок на оплату згідно договору про відступлення права вимоги на суму 166 766 грн. 70 коп. (суми, що підлягає оплаті згідно акту №3/2023 виконаних робіт по договору підряду)
- платіжне доручення про сплату Замовником 166766 грн. 70 коп. (суми, що підлягає оплаті згідно акту №3/2023 виконаних робіт по договору підряду)
Підтвердженням електронної доставки до ДПС вищезазначених документів є скріншот з бази АІС « Податковий блок» з переліком вказаних документів, документи довільного формату із зазначеним переліком документів ( а.с. 219, 70-103)
04.04.2023 року за результатами розгляду зазначених документів, Комісією регіонального рівня прийнято рішення № 8563811/41149945 про відмову в реєстрації податкової накладної від 10.03.202 р. № 3 у зв`язку наданням платником податків документів, складених з порушенням законодавства. ( а.с. 19-20).
11.04.2023 року позивачем було оскаржено вказане рішення Комісії регіонального рівня до ДПС України. ( а.с. 128-140)
18.04.2023 року рішенням Комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування в ЄРПН № 36081/41149945/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування в ЄРПН скаргу ТОВ «РСК ПАРУС» залишено без задоволення та рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН без змін у зв`язку з ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. ( а.с. 109)
Не погодившись з рішеннями комісії регіонального рівня про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
V. Норми права, які застосував суд.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями ПК України від 02.12.2010 р. № 2755-VI ( далі - ПК України) передбачено, зокрема, -
- Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. ( підпункт 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
- податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу;( пункт 14.1.178 статті 14 ПК України);
- центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику ( пункт 20.2. статі 20 ПК України);
- об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, ; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу . ( підпункти а, б пункту 185.1 стаття 185 ПК України);
- датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. ( абзаци перший - третій пункту 187.1 статті 187 ПК України);
- на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін ( п.201.1. ст. 201 ПК України);
- при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. ( абзац перший пункту 201.10 ст. 201 ПК України);
- податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. (абзац другий пункту 201.10 ст. 201 ПК України).
- підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. ( абз. п`ятий п. 201.10. ст. 201 ПК України);
- реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. ( пункт 201.16. ст. 201 ПК України);
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 , в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 34, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок № 1246) передбачено, зокрема,
- у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації ( абзаци 1-2 пункту 2 Порядку № 1246);
- після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування ( абзац 10 пункту 12 Порядку № 1246);
- за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). ( пункт 13 Порядку № 1246);
- квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. ( пункт 14 Порядку № 1246).
- у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття. ( пункт 15 Порядку № 1246).
- у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку. ( пункт 17 Порядку № 1246).
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначено постановою Кабміну України від 11 грудня 2019 року № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка з 01 лютого 2020 року набрала чинності ( далі - Порядок № 1165), зокрема, -
- у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. ( пункт 4 Порядку № 1165)
- платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку № 1165), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2 до Порядку №1165). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1165). ( пункт 5 Порядку №1165)
- у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. ( абзаци перший та другий пункт 6 Порядку №1165).
- у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. ( пункт 7 Порядку № 1165)
- платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. ( пункт 8 Порядку №1165).
- у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації. ( пункт 11 Порядку №1165);
- комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. ( абзац другий пункту 25 цього Порядку);
- комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. (абзац перший пункту 26 Порядку №1165);
- комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (пункт 44 Порядку № 1165).
Додатком № 1 до Порядку № 1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС. ( пункт 8 додатку № 1 Порядку №1165 в редакції Постанови КМ № 1428 від 23.12.2022)
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 1212.2019 року № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 за № 1245/34216, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин ( далі - Порядок № 520), зокрема, -
- прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). ( пункт 2 Порядку № 520).
- у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. ( пункт 4 Порядку № 520).
- перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні ( абзац четвертий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023)
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. ( пункт 5 Порядку № 520).
- письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)). ( пункт 6 Порядку № 520).
- письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту. ( пункт 9 Порядку № 520 в редакції Наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023).
- Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. ( пункт 10 Порядку № 520 в редакції Наказу Міністерства фінансів № 19 від 12.01.2023)
- Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. (пункт 12 Порядку № 520).
VI. Оцінка суду.
З аналізу наведених вище правових норм вбачається чітко встановлений алгоритм поведінки контролюючого органу щодо автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків; віднесення комісією регіонального рівня ДПС платника податку до категорії ризикових, зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (направлення платнику податку в автоматизованому режимі квитанції про зупинення реєстрації із зазначенням критеріїв ризиковості платника та/або операції, на підставі якого зупинена реєстрація, та пропозиції надати пояснення та копії документів, необхідних для вирішення питання про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування); прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування комісією контролюючого органу; підстави для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Отже, наявність повноважень віднесення платника податку до категорії ризикових, на здійснення моніторингу податкових накладних, зупинення їх реєстрації та прийняття подальшого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та подальша реалізація його управлінських функцій, у даному випадку прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є обставинами, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії.
Щодо правомірності рішення, прийнятого регіональною комісією ГУ ДПС в Одеській області рішення № 13078 від 11.04.2023 р. про відповідність ТОВ РСК ПАРУС критеріям ризиковості платника податку.
Як зазначалось вище, за положеннями пункту 6 Порядку № 1165 включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.
При цьому, віднесення до пункту 8 Критеріїв здійснюється у разі наявної у контролюючого органу податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.
При цьому, форма рішення про відповідність /невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі пункту 8 Критеріїв.
При цьому, законодавцем установлена певна послідовність, умови та підстави для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.
Зокрема, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
А тому питання відповідності підприємства критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
Моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.
Крім цього, комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції… (пункт 8 Додатку № 1 до Порядку № 1165), має обґрунтувати суду, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.
Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, що викладена в постановах від 05.01.2021 у справі № 640/10988/20 (адміністративне провадження № К/9901/32575/20) та від 23.06.2022 у справі № 640/6130/20 (адміністративне провадження № К/9901/34636/20) у справі № 908/41/22 (908/398/22) від 14 березня 2023 року.
Як встановлено судом та не заперечується відповідачами, оскаржуване рішення Комісії ГУ ДПС В Одеській області від 11.04.2023 р. № 13078 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку прийнято, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів, поданих щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку на рішення Комісії ГУ ДПС В Одеській області № 10082 від 16.03.2023 р.
За положеннями пункту 6 Порядку № 1165 документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Отже, законодавцем на Комісію покладено розгляд питання щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, яке можливе у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку (договори та додатки до них, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські та розрахункові документи тощо).
Як вбачається зі змісту вище вказаного рішення, то висновок Комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку ґрунтується на ненадані платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, витяг з Протоколу засідання Комісії регіонального рівня № 71/15-32 від 11.04.2023 про розгляд матеріалів на виключення з переліку ризикових, крім, рішення Комісії про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, не містить іншої інформації. ( а.с. 221)
При цьому, ні оскаржуване рішення, ні витяг з протоколу засідання Комісії не містять жодної конкретизації щодо переліку первинних документів, які не були надані позивачем, що не відповідає вимогам Порядку № 1165 в частині обов`язку Комісії обрати з переліку документи, не надані платником податку, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Відтак, відповідачем не надано до суду як результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні, так і копії протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 25.05.2020 за № 24574, матеріалів щодо роботи комісії, тощо, тобто доказів додержання вимог п. 44, 46 Порядку № 1165, що свідчить про недоведеність відповідачем додержання процедури розгляду матеріалів
У відзиві на позов представник відповідачів зазначив, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, оскільки серед наданих позивачем документів не надано розрахункових документів (платіжних доручень, банківських виписок), а також інформації та документів щодо господарських операцій з контрагентами, зазначеними в первісному рішенні від 16.03.2023 року № 10082, що унеможливлювало прийняття рішення невідповідність критеріям ризиковості.
Як зазначалось вище, то відповідачем було підтверджено, що ТОВ «РСК ПАРУС» подало до ГУ ДПС в Одеській області повідомлення від 05.04.2023 р. № 1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку на рішення Комісії № 10082 від 16.03.2023 р., у т.ч. виписку по рахунку ТОВ «РСК ПАРУС» -ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ», платіжні доручення на оплату субпідрядника, платіжні доручення згідно договору про відступлення права вимоги, чим спростовується довід відповідача-1 про ненадання позивачем вказаних документів.
Щодо позиції відповідача-1 про не надання інформації та документів щодо господарських операцій з контрагентами, зазначеними в первісному рішенні від 16.03.2023 року № 10082, то суд вказує про таке.
Так, у рішенні Комісії регіонального рівня від 16.03.2023 року № 10082 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку, зазначено податкові номери платників податків, в ризикових операціях- ТОВ «МЕДТОРГ СЕРВІС», ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», ТОВ «ДНЕПРСТРОЙ ТРЕЙД», період здійснення господарських та коди УКТЗЕД та ДКПП операцій, визначених як ризикових.
Разом з тим, повертаючись до питання щодо послідовності та умов для прийняття Комісією регіонального рівня рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Як зазначалось вище, оскаржуване рішення Комісії регіонального рівня від 11.04.2023 р № 13078 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку прийняте «з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 05.04.2023 р. за № 1».
Водночас первинним рішенням, яким було визнано відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку згідно пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та послугувало підставою для подання позивачем інформації та копій відповідних документів, є рішення Комісії від 16.03.2023 р № 10082, у якому вказано, що воно прийняте «у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності».
У відзиві на позов представник відповідача-1 вказує, що за результатами проведеного моніторингу реєстрації TOB «РСК ПАРУС» податкових розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та даних інших інформаційно-аналітичних систем встановлено участь ТОВ «РСК ПАРУС» у ризикових операціях. Зокрема, на адресу ТОВ «РСК ПАРУС» встановлено придбання товару за період з 20.12.2021 року по 05.03.2023 року від суб`єктів господарювання, щодо яких прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості, а саме:
ТОВ «МЕДТОРГ СЕРВІС», код ЄДРПОУ 42779201, якого включено до переліку ризикових платників податку 23.01.2023 року за рішенням № 2440, код згідно з ДКПП операції, визначеної як сова 69.20;
- ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443, якого включено до переліку ризикових платників податку 03.06.2022 року за рішенням № 15636, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 3214
- ТОВ «ДНЕПРСТРОЙ ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 43502618, якого включено до переліку ризикових платників податку 25.08.2022 року за рішенням № 30211, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 6904.
Таким чином, Комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість безвідносно до конкретної господарської операції, зазначеної у поданій для реєстрації податковій накладній розрахунку коригування, а за результатами проведеного моніторингу реєстрації TOB «РСК ПАРУС» податкових розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних інформаційних ресурсів та на основі баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, що поставило позивача у стан правової невизначеності щодо підстав визнання відповідності критеріям ризиковості та документів, які необхідно подати на підтвердження невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Суд також зауважує, що при розгляді питання виключення платника податку з переліку платників на підставі поданої інформації та копій документів контролюючий орган не може здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
При цьому, ні оскаржуване рішення, ні протокол засідання Комісії не містить встановлених обставин, які б свідчили про невиконання позивачем чи його контрагентами договірних зобов`язань за господарськими операціями або встановлення обставин, які б свідчили про неправдивість чи ризиковість господарських операцій між позивачем та його контрагентами.
З огляду на вказане, суд вважає безпідставним доводи відповідача-1 щодо не надання інформації та документів щодо господарських операцій з вище переліченими контрагентами, як такими, що включено до переліку ризикових платників податку.
Надаючи правову оцінку зазначеним Комісією регіонального рівня в оскаржуваному рішенню від 11.04.2023 р № 13078 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку кодам податкової інформації, суд враховує наступне.
Щодо коду « 03» відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.
Разом з тим, матеріали справи не містять доказів подання позивачем до контролюючих органів будь-якої звітності, яка б свідчила про вказані обставини.
Відповідачем не надано суду жодних доказів на підтвердження фактичної відсутності у контрагента позивача об`єктивної неможливості здійснення господарської діяльності з надання послуг, адже у комерційній діяльності виконання послуг не завжди вимагає наявності власних основних засобів, значної кількості персоналу, оскільки наявна можливість укладення договорів оренди, найму тощо.
При цьому, у позові представник позивача вказує, шо Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, форма № 20-ОПП, було подано 11.04.2023 р., що підтверджується квитанцією про прийняття контролюючим органом. При цьому, стверджує, що послуги транспортування, послуги оренди місць зберігання товарно- матеріальних цінностей, послуги оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів не використовуються Позивачем під час здійснення господарської діяльності.
В свою чергу, під час розгляду справи відповідачем-1 не надано доказів зворотного.
Щодо коду « 07» недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції), то суд також звертає увагу, що матеріали справи не містять жодного доказу на підтвердження вказаних обставин.
При цьому, відповідачем не надано доказів того, за якими критеріями та на підставі якої податкової або іншої інформації контролюючий орган встановив недостатню кількість трудових ресурсів у господарській діяльності підприємства.
За позицією позивача, вказаний критерій можливо застосувати лише за відсутності у контролюючого органу інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції, проте, контролюючий орган неодноразово отримував від Позивача інформацію щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції. (пояснення, договір субпідряду щодо придбання послуг, акти виконаних робіт тощо).
Проте, відповідачем-1 дане твердження позивача не спростовано та не надано доказів зворотного.
Щодо коду « 13» придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, то суд враховує наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, на підтвердження вказаних обставин відповідачем-1 надано Рішення № 2440 від 23.01.2023 року про відповідність критеріям ризиковості платника податку щодо ТОВ «МЕДТОРГ СЕРВІС», код ЄДРПОУ 42779201.( а.с. 198). Рішення № 15636 від 03.06.2022 року про відповідність критеріям ризиковості платника податку щодо ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ», код ЄДРПОУ 43004443. ( а.с. 198 зворотній бік). Рішення № 30211 від 25.08.2022 року про відповідність критеріям ризиковості платника податку щодо ТОВ «ДНЕПРСТРОЙ ТРЕЙД», код ЄДРПОУ 43502618 ( а.с. 199).
У змісті оскаржуваного рішення Комісії № 13078 від 11.04.2023 року про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку вказано періоди здійснення позивача з вказаними контрагентами господарської діяльності з 20.12.2021 по 05.03.2023 року.
Натомість, позивач стверджує, що відповідно до роздруківок ЄРПН, господарські операції між ТОВ «РСК ПАРУС» та контрагентами ТОВ «ЦЕНТР ОПТИМАЛЬНИХ БУДІВЕЛЬНИХ РІШЕНЬ» (код 43004443), ТОВ «ДНЕПРСТРОЙ ТРЕЙД» (код 43502618) проводилися у 2021-2022 році, в ході яких всі податкові накладні реєструвалися без зупинення, якщо реєстрація податкових накладних зупинялася - вони були у подальшому зареєстровані за рішенням комісії після надання пояснень та документів. ( а.с. 114-117). Щодо контрагента ТОВ «МЕДТОРГ СЕРВІС», то позивач вказує, судовим рішенням від 10.04.2023 р. у справі № 420/5087/23 скасовано рішення контролюючого органу про відповідність ТОВ «МЕДТОРГ СЕРВІС» відповідність критеріям ризиковості.
Під час розгляду справи відповідачем-1 не надано пояснень та доказів щодо спростування вказаних тверджень позивача.
Крім того, відповідачем-1 не надано документального підтвердження обставин того, що ТОВ «РСК ПАРУС» та/або його контрагенти задіяні у проведенні ризикових операцій.
При цьому, суд приймає до уваги, що висновок контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку ґрунтується в тому числі і на тому, що серед контрагентів позивача є суб`єкти господарювання, які здійснюють сумнівні господарські операції, проте негативна податкова інформація стосується не господарської діяльності позивача, а його контрагентів.
Отже, Європейський суд з прав людини однозначно вказав на правило індивідуальної відповідальності платника податків. Це означає, що добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення законодавства його контрагентом.
Вказаний підхід застосовано також і Європейським судом з прав людини, який у справах «Булвес» АД проти Болгарії» (2009 рік, заява № 3991/03), «Бізнес Супорт Центр» проти Болгарі ї» (2010 рік, заява № 6689/03), «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та Вуліч проти Швеції» (заява № 36985/97), «Полторацький проти України» від 29.04.2003 (заява № 38812/97), дійшов висновку про правило «індивідуальної юридичної відповідальності», тобто платник податків не повинен нести відповідальності за порушення, допущені його контрагентами.
Відтак, віднесення позивача до ризикових платників з тих підстав, що підприємство мало господарські операції із платником(ами) податків, які на думку податкового органу є ризиковими, суд оцінює критично.
Підсумовуючи вище викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем-1 не доведено підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання, що є підставою для визнання протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 13078 від 11.04.2023 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, положеннями пункту 6 Порядку №1165 закріплено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, скасування у судовому порядку рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості є безумовною підставою для виключення комісією регіонального рівня платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
З огляду на викладене, суд вважає, що належним і повним способом захисту порушених прав позивача є зобов`язання відповідача-1 виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Щодо правомірності рішення від 04.04.2023 р. № 8563811/41149945, прийнятого регіональною комісією ГУ ДПС в Одеській області про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 10.03.2023 року, суд враховує наступне.
Як встановлено судом та не заперечується відповідачем, у зв`язку з виконанням послуг по вивезенню ТПВ згідно умов договору від 01.04.2022 р за № 01/04/2022, між ТОВ «РСК ПАРУС» (Підрядник) та ТОВ «УК «ЧОРНОМОРСЬКИЙ» ( Замовник) був підписаний акт виконаних робіт № 3/2023 від 10.03.2023 року на загальну суму 166 766,70 грн., у т.ч. ПДВ, та за правилами першої події ТОВ «РСК ПАРУС» було складено направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну від 10.03.2023 № 3 на суму наданих послуг 166 766,70 грн., у т.ч. ПДВ.
За отриманою від ДПС України квитанцією позивачу повідомлено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 10.03.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
За положеннями пунктів 9 та 10 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, серед іншого, приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Верховний Суд за результатами аналізу наведених норм Порядку № 520 у постанові від 18 листопада 2021 року у справі № 380/3498/20 дійшов висновку, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік обставин, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку № 520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.
В залежності від виду господарської операції, за наслідками якої подається податкова декларація для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також відповідних договірних зобов`язань між суб`єктами господарювання, обсяг документів може бути відмінним.
На виконання п. 11 Порядку № 1165 позивачем подано до комісії Головного управління ДПС у Одеській області Повідомлення від 29.03.2023 року № 33 про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію яких було зупинено, однак податковим органом прийнято оскаржуване рішення № 8563811/41149945 від 04.04.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 10.03.2023 № 3, у зв`язку наданням платником податків документів, складених з порушенням законодавства.
При цьому, наданий до суду у табличному варіанті витяг з Протоколу від 04.04.2023 за № 66/15-32 засідання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо розгляду пояснень та копій документів, поданих платниками податків, не містить пояснень щодо підстав прийняття Комісією ГУ рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а саме, які документи, складені з порушенням законодавства. ( а.с. 220 зворотній бік).
Разом з тим, у відзиві на позов представник відповідача-1 вказує, що разом з Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 29.03.2023 року № 33 були надані платіжні доручення на підтвердження оплати за надання послуг (виконання робіт) згідно Договору підряду № 01/04/2022-1 від 01.04.2022 року, які не містять усіх обов`язкових реквізитів, як це передбачено Постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163 «Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті користувачів платіжних».
Проте, відповідач-1 знову не конкретизує відсутність обов`язкових реквізитів у платіжних дорученнях.
Підсумовуючи вищевикладене та зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення позивачем господарської діяльності та операцій між позивачем та контрагентами, та, враховуючи, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості.
Аналогічне правозастосування викладене у постановах Верховного Суду від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19, від 15.02.2023 у справі № 2240/3117/18 та ін.
Таким чином, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2023 р. № 8563811/41149945 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 10.03.202 року є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 3 від 10.03.202 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Згідно частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
У цьому випадку, зобов`язання відповідача-2 (ДПС України) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
Зважаючи на те, що судом встановлено протиправність рішень відповідача-1 щодо відмови реєстрації спірної податкової накладної, то, відповідно, вимога позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну від 10.03.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання на реєстрацію днем її фактичного подання, є також обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09.12.1994, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Інші доводи учасників справи висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні фактичних обставин та норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини.
VІІ. Висновок суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. (ч. 2 ст. 9 КАС України)
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.
VIII. Розподіл судових витрат.
Відповідно до вимог частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа лише у разі задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень.
Як встановлено судом, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 4 294,40 грн. з урахуванням понижуючого коефіцієнту 0,8 за подання позову в електронній формі, що підтверджується платіжним документом від 19.04.2023 р. ( а.с. 13).
Враховуючи, що за результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, тому судовий збір у сумі 4 294,40 грн., підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС в Одеській області.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України,
вирішив:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю РСК ПАРУС (вул. Космонавта Комарова, буд. 10, оф. 108, м. Одеса, Одеська обл., 65101, код ЄДРПОУ: 41149945) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ: 44069166), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ: 43005393) про визнання протиправними, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії. задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13078 від 11.04.2023 про відповідність ТОВ «РСК ПАРУС» критеріям ризиковості платника податку.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2023 р. № 8563811/41149945 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 10.03.202 року.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну від 10.03.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного подання.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю РСК ПАРУС з переліку платників податку, що відповідають Критеріям ризиковості платника податку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю РСК ПАРУС судові витрати зі сплати судового збору в сумі 4294,40 (чотири тисячі двісті дев`яносто чотири грн. 40 коп ) гривень.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.А.Дубровна
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2023 |
Оприлюднено | 17.08.2023 |
Номер документу | 112834129 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні