УХВАЛА
про відкриття касаційного провадження
18 серпня 2023 року
м. Київ
справа № 640/29330/21
адміністративне провадження № К/990/24980/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Берназюка Я.О., Єзерова А.А.,
перевірив касаційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2022 року (суддя Аблов Є.В.) та
постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2023 року (колегія у складі суддів Грибан І.О., Беспалов О.О., Парінов А.Б.)
у справі № 640/29330/21
за позовом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСФ № 11"
про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
УСТАНОВИВ:
У жовтні 2021 року Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент з питань ДАБК м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) звернувся до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КСФ № 11" (далі - ТОВ "КСФ № 11"; відповідач), у якому просив:
- припинити право на виконання будівельних робіт, набуте ТОВ "КСФ № 11" на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) "Реконструкцій приміщень нежилої споруди-стимул (літ. Б) по просп. Мінському, 4 в Оболонському районі м. Києва" від 20.09.2018 № КВ 061182632213;
- скасувати реєстрацію повідомлення ТОВ "КСФ № 11" про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) "Реконструкцій приміщень нежилої споруди-стимул (літ. Б) по просп. Мінському, 4 в Оболонському районі м. Києва" від 26.02.2020 № КВ 071200570377;
- скасувати реєстрацію повідомлення ТОВ "КСФ № 11" про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) "Реконструкцій приміщень нежилої споруди-стимул (літ. Б) по просп. Мінському, 4 в Оболонському районі м. Києва" від 13.08.2020 № КВ 061200810852;
- скасувати реєстрацію декларації ТОВ "КСФ № 11" про готовність до експлуатації об`єкта з незначними наслідками (СС1) "Реконструкцій приміщень нежилої споруди-стимул (літ. Б) по просп. Мінському, 4 в Оболонському районі м. Києва" від 01.03.2021 № КВ 101210223238 на об`єкті будівництва: "Реконструкцій приміщень нежилої споруди-стимул (літ. Б) по просп. Мінському, 4 в Оболонському районі м. Києва", замовник будівництва - ТОВ "КСФ № 11".
Окружний адміністративний суд міста Києва рішенням від 13.12.2022, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.06.2023, відмовив у задоволенні позову.
13.07.2023 Департамент з питань ДАБК м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) подав до Верховного Суду касаційну скаргу, у якій, із посиланням на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просять скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.12.2022 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.06.2023, ухвалити нове рішення про задоволення позову.
Як на підставу касаційного оскарження покликається на те, що суди попередніх інстанцій вирішили спір без врахування висновків Верховного Суду щодо застосування норм права, висловлених у постановах від 27.01.2020 у справі № 809/772/16, від 02.04.2020 у справі № 809/998/16, від 28.04.2020 у справі № 808/3616/16, від 25.04.2018 у справі № 815/5987/16, від 19.08.2020 у справі № 826/6660/16, помилково вважали, що порушення органом державного архітектурно-будівельного контролю процедури встановлення факту можливого порушення ТОВ "КСФ № 11" будівельних норм у зв`язку із відсутністю доказів проведення позапланової перевірки. Суди попередніх інстанцій не врахували, що закон не зобов`язує Департамент з питань ДАБК м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) проводити перевірку, якщо недостовірність зазначених у повідомлення та / або декларації даних є очевидною.
Верховний Суд ухвалою від 26.07.2023 залишив касаційну скаргу без руху відповідно до ч. 2 ст. 332 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
09.08.2023 до Верховного Суду від Департаменту з питань ДАБК м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) надійшло платіжна інструкція від 07.08.2023 № 1128 про доплату судового збору.
Отже, скаржник усунув недолік, який слугував підставою для залишення касаційної скарги без руху.
Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.
Суди попередніх інстанцій здійснили розгляд цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Разом з тим, Суд ураховує підстави, на яких подано касаційну скаргу, предмет спору, вважає, що у цій справі слід здійснити касаційний перегляд рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.12.2022 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.06.2023 для перевірки правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553, у питанні можливості встановлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту наведення заявником недостовірних даних щодо правових підстав виконання будівельних робіт без належних документів чи відхилення від проєктної документації (самочинності будівництва) без проведення планової (позапланової) перевірки, без складання акту перевірки, якщо недостовірність таких даних, зазначених у повідомлення та / або декларації, є очевидною.
Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.
Підставою для відкриття касаційного провадження у цій справі є доводи скаржника щодо неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права й наявність обставин, наведених у п. 1 ч. 4 ст. 328 КАС України, пп. «а» п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Скарга подана у строк, встановлений ч. 1 ст. 328 КАС України, відповідає вимогам ст. 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.
15.12.2022 набрав чинності Закон України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду», яким ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва та утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Пунктом 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного Закону встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
Цим же пунктом передбачено, що Окружний адміністративний суд міста Києва невідкладно, протягом десяти робочих днів, передає судові справи, які перебувають у його володінні, до Київського окружного адміністративного суду.
Ураховуючи викладене, матеріали адміністративної справи № 640/29330/21 слід витребувати з Київського окружного адміністративного суду.
Також Суд звертає увагу реєстрацію учасників справи в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС).
Відповідно до ч. 6 ст. 18 КАС України адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС) в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС в добровільному порядку.
Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі в порядку, визначеному цим Кодексом.
Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою ЄСІСТ, з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", якщо інше не визначено цим Кодексом.
Суд інформує, що з 05.10.2021 функціонують окремі підсистеми (модулі) ЄСІТС «Електронний кабінет»; «Електронний суд»; підсистема відеоконференцзв`язку.
У зв`язку із запровадженням в України воєнного стану, режиму економії та недофінансуванням судів, можливості направляти повістки та судові рішення поштовим зв`язком вкрай обмежені.
Тому, Суд рекомендує ТОВ "КСФ № 11" зареєструватися у системі «Електронний суд».
Інструкція користувача Електронного суду розміщується на веб-сторінці технічної підтримки користувачів ЄСІТС за веб-адресою https://wiki.court.gov.ua.
Керуючись ст. 328-335, 338, 359 КАС України, Суд,-
УХВАЛИВ:
1. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2022 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2023 року.
2. Витребувати із Київського окружного адміністративного суду матеріали справи № 640/29330/21.
3. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.
4. Установити десятиденний строк з моменту отримання учасниками справи цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.
5. Рекомендувати Товариству з обмеженою відповідальністю "КСФ № 11" зареєструватися в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.
Суддя В.М. Кравчук
Суддя Я.О. Берназюк
Суддя А.А. Єзеров
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2023 |
Оприлюднено | 21.08.2023 |
Номер документу | 112904288 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Кравчук В.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні