Рішення
від 15.08.2023 по справі 640/21435/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 серпня 2023 року № 640/21435/22

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до треті особиБроварської міської територіальної виборчої комісії, політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», Київська обласна організація політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», Броварська міська рада Броварського району Київської областіпро визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася ОСОБА_1 із позовом до Броварської міської територіальної виборчої комісії, в якому просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову (рішення) Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутата у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_2 ;

- визнати протиправною та скасувати реєстрацію від 29.11.2022 депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутата у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_2 ;

- зобов`язати утриматися Броварську міську територіальну виборчу комісію від вчинення дій щодо реєстрації депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутата у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 на підставі рішень Політичної ради партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» від 29.11.2022 та протоколу конференції Київської обласної організації Політичної Партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» від 25.11.2022.

На виконання положень пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, дана справа отримана Київським окружним адміністративним судом за належністю.

Вказані матеріали адміністративного позову отримано Київським окружним адміністративним судом та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.01.2023 справа розподілена судді Колесніковій І.С.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.01.2023 позовну заяву ОСОБА_1 до Броварської міської територіальної виборчої комісії про визнання протиправним та скасування рішення, визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

Позивачем у встановлені судом строки усунуто недоліки позовної заяви шляхом подання уточненої позовної заяви, відповідно до якої остання просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №230 «Про визнання ОСОБА_3 обраним депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області»;

- визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №238 «Про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021»;

- визнати протиправною та скасувати реєстрацію 29.11.2022 депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутатом у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_3 .

В обгрунтування вказаних позовних вимог позивачем зазначено про невідповідність оскаржуваних рішень вимогам щодо їх мотивування з посиланням на конкретні нормативно-правові акти, оскільки відповідачем жодним чином не проаналізовано рішення Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», рішення Політичної ради даної партії та їх Статут. На думку позивача, оскаржувані постанови відповідача є протиправними з підстав порушення алгоритму вчинення територіальною виборчою комісією дій щодо дотримання вимог статей 38-41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою. Вважає, що оскільки подані Політичною радою партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» документи було оформлено з порушенням норм Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» відповідач повинен був прийняти рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутатів місцевої ради.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.04.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №640/21435/22 та призначено судове засідання.

У письмових поясненнях, які надійшли до суду 09.05.2023, представником третьої особи (Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність») заперечено щодо задоволення позовних вимог і зазначено, що оскаржуючи дії та рішення відповідача, позивач фактично вказує на невиконання Політичною партією «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» вимог, передбачених Статутом Партії, що є її виключною компетенцією та правом вільно, в межах закону та Статуту, виконувати свої цілі, мету та завдання. Вирішення питань щодо відкликання депутатів місцевих рад за ініціативою місцевої організації політичної партії, від якої їх було висунуто, належить до внутрішньоорганізаційної діяльності політичної партії та є виключною компетенцією відповідного статутного органу, а тому такі питання в силу пункту 4 частини другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України не можуть бути предметом розгляду в порядку адміністративного судочинства.

За посиланнями представника Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», оскільки дії та рішення, на протиправність яких посилається позивач як на підставу скасування оскаржуваних рішень, належать до внутрішньоорганізаційної діяльності політичної партії і є її виключною компетенцією, а втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється законом, за винятком передбачених Законом України «Про політичні партії в Україні» випадків, і суди не належать до органів, які відповідно до цього Закону можуть здійснювати контроль за діяльністю політичних партій, у тому числі й стосовно дотримання ними вимог їх статуту, то заявлені позовні вимоги не можуть ґрунтуватись на протиправності рішень Політичної партії.

Крім того, Броварська міська територіальна виборча комісія, у силу положень Конституції України, Закону України «Про політичні партії в Україні», Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Виборчого кодексу України, не належить до органів, які відповідно до законодавства можуть здійснювати контроль за діяльністю політичних партій, у тому числі й стосовно дотримання ними вимог їх статуту.

Позивачем 11.05.2023 подано до суду заяву про зміну предмету позову та збільшення розміру позовних вимог, відповідно до якої останнім доповнено позовні вимоги та просить суд, зокрема, визнати протиправним та скасувати рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 про відкликання за народною ініціативою депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Спожка - «Єдність».

У cудовому засіданні 17.05.2023 протокольною ухвалою було прийнято до розгляду заяву в частині збільшення позовних вимог та поставлено на обговорення питання щодо залучення співвідповідачем Політичну партію «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» з одночасним виключенням із списку (кола) третіх осіб.

Таким чином, з урахуванням заяви про зміну предмету позову та збільшення розміру позовних вимог (вх. від 11.05.2023 №26604) позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 про відкликання за народною ініціативою депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Спожка - «Єдність»;

- визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №230 «Про визнання ОСОБА_3 обраним депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області»;

- визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №238 «Про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021»;

- визнати протиправною та скасувати реєстрацію 29.11.2022 депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутатом у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_3 .

У відзивах на позовну заяву, які надійшли до суду 15.05.2023 (через систему «Електронний суд») та 16.05.2023 (через канцелярію суду), відповідачем-1 (Броварська міська територіальна виборча комісія) заперечено проти позовних вимог з огляду на те, що ні Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», ні Виборчим кодексом України не передбачено обов`язку територіальної виборчої комісії повідомляти Політичну партію про проведення конференції місцевої організації Політичної партії, у випадку якщо пропозиція про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою вноситься місцевою організацією політичної партії. Наголошено на відповідності рішення Політичної партії від 29.11.2022 №3/2 вимогам Статуту Партії. Законодавством України не передбачено повноважень виборчої комісії на витребування інших додаткових документів у суб`єктів подання, крім тих, які чітко визначені Законом України «Про статус депутатів місцевих рад». Крім того, Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» не передбачено повноважень територіальної виборчої комісії на перевірку відомостей щодо правомірності відкликання депутата місцевої ради політичною партією.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.05.2023 залучено до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Броварської міської територіальної виборчої комісії про визнання протиправними та скасування рішення та постанов, зобов`язання вчинити дії, як співвідповідача - Політичну партію «Команда Ігоря Сапожка «Єдність». Виключено з кола третіх осіб у справі Політичну партію «Команда Ігоря Сапожка «Єдність».

У віддзиві на позовну заяву, поданого до суду відповідачем-2 (політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність»), зазначено про виключну компетенцію Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», в межах закону та Статуту, виконувати свої цілі, мету та завдання. Вирішення питань щодо відкликання депутатів місцевих рад за ініціативою місцевої організації політичної партії, від якої їх було висунуто, належить до внутрішньоорганізаційної діяльності політичної партії та є виключною компетенцією відповідного статутного органу, а тому такі питання в силу пункту 4 частини другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України не можуть бути предметом розгляду в порядку адміністративного судочинства.

У судовому засіданні 31.05.2023 представником позивача заявлено клопотання про допит позивача, як свідка для повідомлення обставин правомірності скликання обласної конференції політичної партії та проведення засідання виборчої комісії.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 31.05.2023 клопотання представника позивача про виклик свідка задоволено. Викликано до суду в якості свідка ОСОБА_1 .

Згідно письмових пояснень, поданих до суду 08.05.2023 Київською обласною організацією політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» через систему «Електронний суд», дії Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» щодо відкликання депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області були проведені у відповідності до Статуту Партії та Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».

У судовому засіданні 28.06.2023, суд протокольно ухвалив здійснити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та письмові пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Відповідно до постанови Броварської МТВК від 27.01.2021 № 218 ОСОБА_1 була зареєстрована депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області VIII скликання, обрані у єдиному територіальному окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність».

Відповідно до рішення ради Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» від 23.11.2022 (Протокол засідання Ради №1/11-23), на 25.11.2022 було скликано Конференцію Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» для розгляду питання щодо ініціювання відкликання депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_1 , які були висунуті Київською обласною організацією.

На Конференцію Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» 25.11.2022 прибуло 27 з 32 членів Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», які обліковуються в Київській обласній організації.

На Конференції більш ніж 2/3 голосів членів партії було прийнято рішення про внесення пропозицій про відкликання депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області, серед яких була позивач.

У подальшому, Київська обласна організація Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» повідомила Броварську МТВК області про факт проведення зборів та направила до виборчої комісії витяги з протоколу Конференції КОО ПП «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» 25.11.2022 по кожному депутату, по яким було прийнято рішення.

Також, протокол Конференції Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», на виконання вимог пункту 3 частини другої статті 39 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», було передано до Політичної партії.

Політичною партією «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» 26.11.2022 було отримано протокол Конференції Київської обласної організації ПП «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» від 25.11.2022, та на 28.11.2022 була скликана Політична рада партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» для прийняття рішення відповідно до частини сьомої статті 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад».

Відповідно до Протоколу від 28.11.2022 №2 на засіданні Політичної Ради Партії були присутні 3 з 5 членів Політичної ради партії. Депутати ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_1 на засіданні Політичної ради партії не з`явились.

Політичною радою партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» 28.11.2022 відповідно до пункту 6.3.7 Статуту Політичної партії, було прийнято рішення №3/2 про відкликання депутата Броварського міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 .

Вказане рішення підписано відповідно до пункту 6.4.2 Статуту Партії Головою Партії та 29.11.2022 на підставі повідомлення від 29.11.2022 було направлено до Броварської міської територіальної виборчої комісії.

Броварська МТВК повідомила Броварську міську раду Броварського району Київської області шляхом подання повідомлення до Центру надання адміністративних послуг «Прозорий офіс».

29.11.2022 до Броварської міської територіальної виборчої комісії надійшло рішення Політичної ради партії від 28.11.2022, яким позивача як депутата Броварської міської ради відкликано за народною ініціативою.

29.11.2022 на засіданні Броварської МТВК на підставі частини дев`ятої статті 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», у порядку передбаченому Виборчим кодексом України було визнано обраним депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, висунутого Київською обласною організацією Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» ОСОБА_3 , про що прийнято постанову від 29.11.2022 №230.

29.11.2022 після отримання від визнаних обраними депутатами заяв та документів, Броварською міською територіальною виборчою комісією було прийнято постанову №238 про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021 ОСОБА_3 .

Позивач з вказаними постановами не погоджується, вважає їх протиправними і такими, що були прийняті з грубим порушенням процедури, а тому звернулася до суду із цим позовом. Водночас, просить суд визнати протиправною і скасувати реєстрацію 29.11.2022 депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутатом у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_3 .

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначаються Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 №93-IV (далі - Закон №93-IV).

Відповідно до положень частин першої-третьої статті 4 вказаного Закону депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.

Повноваження депутата місцевої ради, обраного замість того депутата, який вибув, або на повторних виборах, починаються з дня заслуховування на черговому після виборів депутата місцевої ради пленарному засіданні відповідної місцевої ради повідомлення територіальної виборчої комісії про підсумки виборів.

У силу приписів пункту 1 частини першої статті 5 Закону №93-IV повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради, у разі його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

Водночас процедура відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою регламентується статтями 37-48 розділу V Закону №93-IV.

Так, згідно із частиною першою статті 37 Закону №93-IV підставами для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою можуть бути:

1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції України і законів України, що встановлено судовим рішенням, яке набрало законної сили;

2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі, передбачених статтею 10 цього Закону;

3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано;

4) невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов`язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними;

5) невходження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції.

Частиною першою статті 38 Закону №93-IV установлено, що право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.

Відповідно до частини дев`ятої статті 38 Закону №93-IV рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції).

Згідно з вимогами частини другої статті 39 Закону №93-IV у триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення.

Голова, а в разі його відсутності заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду.

Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом.

За змістом положень частини сьомої, дев`ятої статті 39 Закону №93-IV вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції.

На підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.

При цьому, статтею 46 Закону №93-IV визначено, що рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії, що стосуються відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Аналіз наведених правових норм дає можливість зробити такі основні висновки:

1) однією із законних підстав для дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради, яка не потребує прийняття рішення про це відповідною радою, є відкликання депутата за народною ініціативою;

2) перелік правових підстав для відкликання депутата за народною ініціативою є вичерпним, а сама процедура відкликання депутата чітко регламентована законом;

3) право ініціювати відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою належить двом суб`єктами: місцевій організації політичної партії, від якої особу обрано депутатом, та громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу; водночас алгоритм дій у процедурі відкликання депутата різниться залежно від суб`єкта ініціативи;

4) рішення про відкликання депутата за ініціативою місцевої організації політичної партії приймається вищим керівним органом політичної партії за результатами розгляду протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії про внесення пропозиції про відкликання такого депутата за народною ініціативою;

5) рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою є достатньою та самостійною правовою підставою для визнання відповідною територіальною виборчою комісією обраним наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії; при цьому територіальна виборча комісія зобов`язана (а не наділена дискреційними повноваженнями) прийняти рішення про визнання обраним наступного за черговістю кандидата у депутати та зареєструвати його депутатом відповідної місцевої ради;

6) повноваження такого депутата починаються після заслуховування на черговому пленарному засіданні місцевої ради відповідного повідомлення територіальної виборчої комісії;

7) закон гарантує право на оскарження в адміністративному суді будь-яких рішень, дій або бездіяльності виборчої комісії, що стосуються процедури відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Із урахуванням наведеного суд відхиляє доводи третьої особи (Київська обласна організація політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність») про те, що оскаржувані постанови Броварської МТВК не порушують прав та законних інтересів позивача, адже відповідні рішення були прийнятті відповідачем саме в межах процедури відкликання депутатів, зокрема, позивача, за народною ініціативою та на підставі рішення вищого керівного органу Політичної партії про їх відкликання за пропозицією Київської обласної організації політичної партії, за списками якої позивача було обрано депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області.

При цьому суд погоджується з твердженнями позивача, що відновлення прав позивача у спірних правовідносинах є неможливим без скасування у судовому порядку оскаржуваних постанов, зважаючи на те, що наступний за черговістю кандидат ( ОСОБА_3 ) набув повноважень депутатів саме на підставі цих постанов.

Як встановлено судом, підставою для прийняття постанов Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №230 «Про визнання ОСОБА_3 обраним депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області» та від 29.11.2022 №238 «Про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021» було рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 про відкликання за народною ініціативою депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Спожка - «Єдність».

Оскільки вищевказані рішення, які прийняті відповідачами, у цілому стосуються відкликання позивача за народною ініціативою як депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області, обраної на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Спожка - «Єдність», дослідженню підлягає саме правомірність дострокового припиння поважень позивача як народного депутата місцевої ради.

Із матеріалів справи вбачається, що рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 було прийнято за наслідками розгляду протоколу конференції Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» від 25.11.2022, на якій прийнято рішення про внесення пропозицій щодо відкликання депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області, ОСОБА_1 , обраної шляхом висування від цієї організації партії, за народною ініціативою, відповідно до пункту 1 частини першої статті 10, пункту 2 та пункту 3 частини першої статті 37, частини сьомої статті 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», пункту 6.2., п. 6.3.1, пункту 6.3.5, пункту 6.3.7 Статуту Партії.

Згідно протоколу №1/11-23 засідання Ради Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка Єдність» від 23.11.2022 ОСОБА_10 , як членом Ради, під час виступу було запропоновано скликати Конференцію Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», на яку запросити членів Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» від Київської обласної організації, до порядку денного якої включити вирішення питань, зокрема, про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обраної на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», за народною ініціативою.

Розділом ІІ вказаного протоколу проведення Конференції Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» призначено на 17 годину 00 хвилин 25 листопада 2022 року.

Частиною першою статті 48 Закону №93-IV визначено, що про дату, час і місце проведення зборів виборців, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, організатори таких зборів письмово повідомляють депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання.

Так, Головою Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» було сформовано повідомлення від 23.11.2022 про проведення конференції, адресоване депутату Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 .

Позивачем наголошено на тому, що про проведення конференції, призначеної на 25.11.2022 о 17:00 вона дізналась із засобів масової інформації.

Матеріали справи містять електронний витяг, сформований 16.12.2022, як доказ направлення повідомлення від 23.11.2022 на електронну адресу позивача.

Однак суд вважає, що вказаний документ не може свідчити про дотримання відповідачем-2 порядку вчинення дій, передбачених частиною першою статті 48 Закону №93-IV, щодо повідомлення позивача про дату, час та місце проведення зборів (конференції), призначених на 25.11.2022 о 17:00.

Разом з тим, матеріали справи містять опис вкладення за №0740030198127 щодо повідомлення позивача про проведення конференції Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», призначеної на 25.11.2022 о 17:00.

При цьому, направлення вказаного повідомлення відповідачем 24.11.2022 на адресу позивача не підтверджує правомірність належного повідомлення з урахуванням термінів доставки поштової кореспонденції засобами поштового зв`язку.

Для повного та всебічного з`ясування обставин справи, зокрема, щодо повімлення позивача про проведення конференції, призначеної на 25.11.2022 о 17:00, ОСОБА_1 у судовому засіданні 28.06.2023 було допитано в якості свідка.

Так, у судовому засідання 28.06.2023 судом було з`ясовано, що особа жіночої статі зателефонувала нібито ОСОБА_1 , про що свідчить схожість голосу, та повідомила про проведення конференції, призначеної на вказаний вище час, проте, згідно наданих ОСОБА_1 пояснень, як свідка, остання такої розмови не пам`ятає.

Згідно пояснень позивача, вона хоч і була допущена 25.11.2022 на засідання конференції, проте була позбавлена права довести свою позицію, зокрема, у зв`язку з недоведенням до неї змісту протоколу №1/11-23 засідання Ради Київської обласної організації політичної партії «Команда Ігоря Сапожка Єдність» від 23.11.2022.

Разом із тим, 25.11.2022 на конференції Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» 2/3 учасниками коференції було вирішено внести пропозицію про відкликання депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обраної на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», за народною ініціативою.

Як убачається з матеріалів справи, підставою для внесення такої пропозиції про відкликання ОСОБА_1 , як депутата Броварської міської ради Київської області стала втрата зв`язку позивача з окремими членами Політичної партії, які виразились у її неузгодженому голосуванні на сесії Броварської міської ради 17.11.2022 щодо створення Тимчасової контрольної комісії Броварської міської ради з питань перевірки використання коштів місцевого бюджету, сплачених на користь приватної структури Управлінням будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області.

Згідно частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Разом із тим суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які належні та допустимі докази на підтвердження факту недотримання позивачем, як депутатом місцевої ради, дисципліни неузгодженого голосування на сесії Броварської міської ради Броварського району, що свідчить про відсутність підстав для застосування до неї положень пункту 3 частини першої статті 37 Закону №93-IV, як однієї з підстав прийняття стосовно неї рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2.

Судом встановлено, що питання щодо відкликання позивача, як депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області, було розглянуто на засіданні політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», що підтверджується протоколом від 28.11.2022 №2.

Як свідчить зміст вказаного протоколу, позивач була відсутня на вказаному засіданнї.

Відповідно до опису вкладення за №0100105360414 повідомлення про проведення політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» на 28.11.2022 було направлено 27.11.2022, проте згідно наданих ОСОБА_1 пояснень в якості свідка, таке повідомлення вона отримала 29.11.2022, тобто після проведення політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність», хоча вона вправі бути присутньою на засіданні як заінтересована особа.

Положеннями статті 48 Закону №93-IV визначено, що депутату місцевої ради гарантується право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання. Крім того, депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян, а також звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання.

Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

Утім, під час розгляду справи судом встановлено, що жодним із перелічених вище прав у процедурі відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою позивач не скористалася, внаслідок чого відповідачем-2 було порушено гарантоване позивачу право щодо вирішення питання про відкликання позивача, як депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області.

Відтак, позивач була позбавлена гарантованого права у наданні пояснень щодо суті питань стосовно її діяльності, у поданні відповідних заяв на засіданні ради та у зверненні до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про її відкликання.

Згідно оскаржуваного рішення від 28.11.2022 №3/2 підставами для його прийняття стали положення пункту 2 та пункту 3 частини першої статті 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», відповідно до яких підставами для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою можуть бути: пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі, передбачених статтею 10 цього Закону; невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано.

Однак, матеріалами справи не підтверджено, а судом не встановлено порушення позивачем положень статті 37 Закону №93-IV.

Відповідачем-2 під час розгляду справи не надано належних та допустимих доказів пропуску позивачем, як депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання нею без поважних причин обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі, передбачених статтею 10 цього Закону, як і не доведено невідповідність практичної діяльності позивача основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої її обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої її обрано.

Разом з тим, вимогами частини першої статті 38 Закону №93-IV визначено, що право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) має місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом.

Відповідно до постанови Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №230 правом на відкликання скористалась Київська обласна організація Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність».

За приписами пункту 5 частини першої статті 8 Закону України «Про політичні партії в Україні», статут політичної партії визначає повноваження обласних, міських, районних організацій політичної партії та її первинних осередків.

У даній справі діяльність Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» та її обласної організації, окрім вимог статті 38 Закону №93-IV, регламентована підпунктами 5.11 5.16 Статуту Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка «Єдність» (далі Статут), які, в свою чергу, не містять порядку скликання зборів (конференції) та повноважень щодо ініціювання звернення обласної організації з пропозицією про відкликання того чи іншого депутата місцевої ради.

Відтак, положення підпунктів 5.11 5.16 Статуту на право обласного осередку, без закріплення таких повноважень безпосередньо у Статуті, вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не узгоджується зі статтею 8 Закону України «Про політичні партії в Україні».

Якщо Статутом не передбачено повноважень у обласної організації на вчинення таких дій, то в силу пунктів 6.1 та 6.2.4 Статуту такими повноваженням наділений виключно вищий керівний орган партії - З?їзд Партії.

Таким чином, ініціювати вказані питання в силу вимог статей 38, 39 та 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Статуту Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність», зокрема пунктів 6.1, 6.2.4, мав виключно З`їзд Партії, чого зроблено не було.

Верховний Суд неодноразово звертав увагу, що порушення процедури прийняття рішення суб`єктом владних повноважень саме по собі може бути підставою для визнання його протиправним та скасування лише у разі, коли таке порушення безпосередньо могло вплинути на зміст прийнятого рішення. Певні дефекти адміністративного акта можуть не пов`язуватись з його змістом, а стосуватися процедури його ухвалення. У такому разі можливі дві ситуації: внаслідок процедурного порушення такий акт суперечитиме закону (тоді акт є нікчемним), або допущене порушення не вплинуло на зміст акта (тоді наслідків для його дійсності не повинно наставати взагалі). Отже, саме по собі порушення процедури прийняття акта не повинно породжувати правових наслідків для його дійсності, крім випадків, прямо передбачених законом. Виходячи із міркувань розумності та доцільності, деякі вимоги до процедури прийняття акта необхідно розуміти не як вимоги до самого акта, а як вимоги до суб`єктів владних повноважень, уповноважених на їх прийняття. Так, дефектні процедури прийняття адміністративного акта, як правило, тягнуть настання дефектних наслідків (ultra vires actionact). Разом із тим, не кожен дефект акта робить його неправомірним. Стосовно ж процедурних порушень, то в залежності від їх характеру такі можуть мати наслідком нікчемність або оспорюваність акта, а в певних випадках, коли йдеться про порушення суто формальні, взагалі не впливають на його дійсність. Суд наголошує, що, у відповідності до практики Європейського Суду з прав людини, скасування акта адміністративного органу з одних лише формальних мотивів не буде забезпечувати дотримання балансу принципу правової стабільності та справедливості. Таким чином, ключовим питанням при наданні оцінки процедурним порушенням, допущеним під час прийняття суб`єктом владних повноважень рішення, є співвідношення двох базових принципів права: «протиправні дії не тягнуть за собою правомірних наслідків» і, на противагу йому, принцип «формальне порушення процедури не може мати наслідком скасування правильного по суті рішення». Межею, що розділяє істотне (фундаментальне) порушення від неістотного, є встановлення такої обставини: чи могло бути іншим рішення суб`єкта владних повноважень за умови дотримання ним передбаченої законом процедури його прийняття (постанови Верховного Суду від 23.04.2020 у справі № 813/1790/18 та від 22.05.2020 у справі № 825/2328/16).

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому, така оцінка надається судом, виходячи, зокрема, зі змісту протоколу засідання територіальної виборчої комісії.

Проте, відповідач-2, всупереч вимог суду про надання доказів до матеріалів справи, жодних доказів, з яких суд може встановити обставини, які належать доказуванню по цій справі, та, зокрема, слугували підставою для прийняття спірного рішення, не надав.

Частинами першою - другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, суд дійшов висновку про протиправність та скасування рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 про відкликання за народною ініціативою депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Спожка - «Єдність», як такого, що стало підставою для безпідставного та необгрунтованого відкликання позивача за народною ініціативою, як депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною та скасування постанов Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №230 «Про визнання ОСОБА_3 обраним депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області» та від 29.11.2022 №238 «Про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021», суд зазначає, що наведені вище доводи щодо протиравності порушення процедури прийняття рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 свідчать також і про протиправність постанов відповідача-1 від 29.11.2022 №230 та від від 29.11.2022 №238, прийнятих на підставі вказаного рішення Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність», у зв`язку з чим останні підлягають скасуванню.

Крім того, відповідно до статті 48 Закону №93-IV, відповідачем-1 не було дотримано гарантії прав позивача, як депутата місцевої ради, в частині належного повідомлення про засідання Броварської міської територіальної виборчої комісії і доведення своєї позиції.

Матеріали справи свідчать про те, що позивач не запрошувалась на засідання територіальної виборчої комісії, позаяк частиною першою статті 48 вказаного Закону гарантовано право депутата бути присутнім на засіданні територіальної виборчої комісії під час розгляду питання щодо його відкликання за народною ініціативою.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність постанов відповідача-1 від 29.11.2022 №230 та від від 29.11.2022 №238, за наведених обставин, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких вона звернулася до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд також дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправною та скасування реєстрації 29.11.2022 депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутатом у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_3 .

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи задоволення позовних вимог у даній справі суд дійшов висновку, що понесені позивачем судові витрати у вигляді сплати судового збору в сумі 4050,80 грн. (квитанції від 01.12.2022 №8785-8652-9914-8533 та від 10.05.2023 №32528798800006874692) підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів у повному обсязі пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, cуд,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність» від 28.11.2022 №3/2 про відкликання за народною ініціативою депутата Броварської міської ради Броварського району Київської області ОСОБА_1 , обрану на місцевих виборах 17.01.2021 шляхом висування від Київської обласної організації Політичної партії «Команда Ігоря Спожка - «Єдність»;

3. Визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №230 «Про визнання ОСОБА_3 обраним депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області»;

4. Визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії від 29.11.2022 №238 «Про реєстрацію депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області 17.01.2021»;

5. Визнати протиправною та скасувати реєстрацію 29.11.2022 депутатом Броварської міської ради Броварського району Київської області, наступного за черговістю, обраного депутатом у єдиному територіальному виборчому окрузі на повторних виборах депутатів Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.01.2021 ОСОБА_3 .

6. Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 1073,60 грн. (одна тисяча сімдесят три гривні шістдесят копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Політичної ради Політичної партії «Команда Ігоря Сапожка» - «Єдність».

7. Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 2977,20 грн. (дві тисячі дев`ятсот сімдесят сім гривень двадцять копійок) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Броварської міської територіальної виборчої комісії.

Позивач: ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 )

Відповідач-1: Броварська міська територіальна виборча комісія (ідентифікаційний код: 43757461, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Героїв України, 18).

Відповідач-2: Політична партія «Команда Ігоря Сапожка - «Єдність» (ідентифікаційний код: 39341474, місцезнаходження: 07400, Київська обл., м. Бровари, вул. Гагаріна, 26, оф. 401).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Колеснікова І.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2023
Оприлюднено21.08.2023
Номер документу112919176
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них

Судовий реєстр по справі —640/21435/22

Постанова від 12.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Постанова від 20.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Постанова від 20.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 15.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні