Ухвала
від 21.08.2023 по справі 280/2102/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ

21 серпня 2023 рокуСправа № 280/2102/19 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Батрак І.В., розглянувши заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Промелектроніка» (вул.Фортечна, буд. 4-А, м. Запоріжжя, 69002, код ЄДРПОУ 24510970)

до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197),

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

14 серпня 2023 року від представника позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Промелектроніка» до суду надійшла заява (вх.№35026), в якій останній просить замінити боржника у виконавчому листі по справі № 280/2102/19, виданому Запорізьким окружним адміністративним судом, а саме: Державна фіскальна служба України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) на його правонаступника - Державна податкова служба України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Для розгляду питання щодо заміни сторони виконавчого провадження, судом було призначене судове засідання на 21 серпня 2023 року о 10 год. 00 хв., про що повідомлено заявника (позивача), боржника, відповідача 2 та заінтересовану особу.

В судове засідання представники сторін і заінтересованої особи не з`явились, про дату, час та місце слухання справи повідомлялись належним чином, про причини неявки суд не повідомили. Заперечення проти задоволення заяви на адресу суду не надходили.

Відповідно до ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

За таких обставин, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.

На підставі приписів частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши наявні матеріали справи судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Промелектроніка (далі ТОВ Промелектроніка, позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі ДФС України, відповідач 1), до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі ГУ ДФС у Запорізькій області, відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням суду від 05.08.2019 адміністративний позов ТОВ Промелектроніка задоволено.

Вказане рішення набрало законної сили відповідно до ухвали Третього апеляційного адміністративного суду від 30.10.2019 про повернення апеляційної скарги.

Крім того, 06 серпня 2019 року судом ухвалене додаткове рішення, яким стягнуто солідарно з ДФС України, ГУ ДФС у Запорізькій області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ Промелектроніка витрати на правничу допомогу у розмірі 5000,00 грн. Вказане судове рішення набрало законної сили 06 вересня 2019 року.

29 січня 2021 року судом за заявою стягувача видані виконавчі листи по даній адміністративній справі, зокрема в частині стягнення на користь позивача суми судового збору та витрат на правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Стаття 129-1 Конституції України та стаття 14 КАС України встановлюють, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до частини 1 статті 257 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

При цьому, відповідно до визначення судового процесу, наведеного у статті 4 КАС України, це правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.

Таким чином, процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.

Постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України шляхом реорганізації (поділу) Державної фіскальної служби України.

Згідно із пунктом 2 вищезазначеної Постанови Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Згідно з абз. 6 п. 2 Постанови КМУ №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Постановою Кабінету Міністрів України №227 від 06.03.2019 затверджено Положення про Державну податкову службу України, у відповідності до пункту 1 якого Державна податкова служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

17.05.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) внесено запис про стан припинення Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197).

17.05.2019 в ЄДР зареєстровано юридичну особу Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393), номер запису: 1 074 135 0000 085321.

Згідно із п. 12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №10-74 орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї Полстановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., N 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Отже, з дати початку функціонування Державна податкова служба України є правонаступником усіх прав та обов`язків Державної фіскальної служби України.

Відповідно до частини 1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Оскільки, за матеріалами справи Державна податкова служба України є правонаступником усіх прав та обов`язків Державної фіскальної служби України, то суд вважає за можливе, допустити заміну сторони виконавчого провадження, а саме боржника, її правонаступником.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241, 243, 248, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву представника позивача Товариства з обмеженою відповідальністю «Промелектроніка» задовольнити.

Замінити боржника у виконавчому листі, виданого 29.01.2021 Запорізьким окружним адміністративним судом по справі №280/2102/19, а саме: Державна фіскальна служба України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) на його правонаступника Державна податкова служба України (04655, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393).

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня її підписання.

СуддяІ.В.Батрак

Дата ухвалення рішення21.08.2023
Оприлюднено23.08.2023
Номер документу112940672
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/2102/19

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 14.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 25.11.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні