СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ун. № 759/1404/22
пр. № 2/759/540/23
18 січня 2023 року м. Київ
Святошинський районний суд м. Києва
під головуванням судді Сенька М.Ф.,
за участю секретаря судового засідання Сініцина В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за правилами загального позовного провадження цивільну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Генеральне агенство по туризму «ІНТУРС-КИЇВ» до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, ОСОБА_1 про визнання недійсними результатів цільового аукціону та договору купівлі-продажу,
в с т а н о в и в:
24.06.2021 року Прикарпатською регіональною товарною біржею було проведено аукціон з продажу майна платників податку, що знаходиться на балансі Приватного акціонерного товариства «Генеральне агенство по туризму «ІНТУРС-КИЇВ» (далі ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ») та перебуває в податковій заставі Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (ГУ ДПС у м. Києві), результати якого були оформлені протоколом №19/21 від 24.06.2021 року.
Об`єктом продажу був лот №19/21 - однокімнатна квартира, площею 34,90 кв.м., за місцемзнаходження:
АДРЕСА_1 Переможцем аукціону стала гр. ОСОБА_2 , яка запропонувала найвищу ціну 460322,98 грн. без ПДВ.
30.06.2021 року ГУ ДПС у м. Києві та ОСОБА_2 оформили договір купівлі-продажу вказаної квартири №19/21-Д .
Право власності ОСОБА_2 на АДРЕСА_1 внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» заявили позов про визнання недійсними наведених результатів цільового аукціону та договору купівлі-продажу квартири.
Позов мотивовано тим, що продаж майна ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» було здійснено податковим органом з суттєвими порушеннями чинного на той час законодавства.
Провадження за позовом відкрите відповідно до ухвали судді від 28.04.2022 року, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Представник ОСОБА_2 - адвокат Панюшкіна Л.М. надіслала відзив, за яким просила в задоволенні позову відмовити, у зв`язку з необгрунтованістю.
Інших заяв до розгляду справи по суті не надходило.
Ухвалою суду від 10.10.2022 року підготовче провадження закрите, справу призначено до розгляду по суті.
Від сторін надійшли заяви про розгляд справи без їх участі.
Разом з тим, суд поновив строки подання та прийняв до розгляду відзив на позов ГУ ДПС України в м. Києві, за яким представник цього органу також просив відмовити в позові за необгрунтованістю.
Судом встановлено таке.
ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у м. Києві (Печерський р-н), як платник податків за основним місцем обліку від 28.03.1995р. за №699.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПРАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» зареєстровано за юридичною адресою: м. Київ. вул. Госпітальна.буд. 12.
Податковий борг у Позивача виник 17.03.2014, у зв`язку з чим контролюючим
органом сформовано податкову вимогу від 04.04.2014 №1233-25, яка направлена на юридичну адресу Позивача рекомендованим листом з повідомленням про вручення за №0101114283291. Згідно корінця поштового повідомлення про вручення лист
повернувся з відміткою «інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення: Інтурс-Київ вибув».
З метою вжиття заходів з погашення податкового боргу прийнято рішення про опис
майна у податкову заставу від 04.04.2014.
Контролюючим органом на адресу ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» було спрямовано лист від 08.09.2014 №44114/10/26-55-25-01-10 рекомендованим листом з повідомленням про вручення за №010114455629 яким повідомлено про складання акту опису майна. Згідно корінця поштового повідомлення вручення лист повернувся з відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання»
В подальшому контролюючим органом складено акт опису майна віл 21.11.2014
№6/26-55-25-01-17 за задими інформаційної довідки №24904608 реєстраційної служби ГУ
МЮ у м. Києві від 30.07.2014, а саме: квартира (34,90 кв.м.). яка розташована за адресою АДРЕСА_1 . Податкова застава зареєстрована 27.11.2014р., на спірне майно 28.11.2014 зареєстроване обтяження за №30170348.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.11.2015р. по справі №826/19685/15 (далі Постанова №826/19685/15) надано дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі згідно з актом опису майна від 21.11.2014 №6/26-55-25-01-17.
Відповідно до пунктів 95.3, 95.12 ст. 95 ПК контролюючим органом, на
підставі Постанови №826/19685/15 прийнято рішення від 25.04.2016 №2 про погашення усієї суми податкового боргу та направлено Позивачу лист віл 27.04.2016 №17370/10/26-
55-17 з пропозицією самостійно здійснити оцінку майна.
Вищезазначені рішення та лист спрямовані на юридичну адресу ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» рекомендованим листом з повідомленням про вручення за №0101117976620, яке повернуто до контролюючого органу не врученим з відміткою пошти «за закінченням встановленого строку зберігання».
У зв`язку з ненаданням ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ» у визначені п. 95.12 ст. 95
ПК звіту про незалежну оцінку майна, контролюючим органом самостійно укладено договір віл 23.06.2020 про проведення незалежної оцінки майна.
На виконання умов договору суб`єктом оціночної діяльності надано звіт про
незалежну оцінку від 13.07.2020, який внесена до Єдиної бази даних звітів про оцінку, та на який ГУ ДИС у м. Києві здійснено рецензію відповідно до ст. 13 Закону Украйни «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12 липня
2001 року №2658-111.
3 метою продажу майна платника податків головним управлінням ДПС у м. Києві
30.09.2020 укладено договір доручення на організацію проведення цільового аукціону з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, з Правобережною
товарною біржою.
На виконання умов договору та у відповідності до вимог Порядку зміни початкової
ціни продажу майна Правобережною товарною біржою організовано перший цільовий аукціон на 28.10.2020, який не відбувся у зв`язку з відсутністю заявників (лист від 26.10.2020 №2610/20/1):
Повторний цільовий аукціон зі знижкою на 15% вартістю майна на 18.11.2020.
який не відбувся у зв`язку з відсутністю заявників.
Третій цільовий аукціон зі зниженою на 25% вартістю майна на 09.12.2021, який не
відбувся у зв`язку з відсутністю заявників (лист від 07.12.2020 №0712/20/1).
У зв`язку з відсутністю заявників на участь у цільовому аукціоні продаж майна
ПрАТ «ГАТ«ІНТУРС-КИЇВ», що перебуває у податковій заставі, не відбувся, а отже вжиті заходи не призвели до погашення податкового боргу платника податків. Постанова №826/19685/15 залишилась невиконаною.
Даних, що у позивача було інше майно, яке можна було звернути на погашення боргу матеріали справи не містять.
Позивач не пропонував інше майно на реалізацію, не надано позивачем і відомостей про таке майно при цьому зверненні до суду.
Тому, суд погоджується, що наявне у позивача майно мало б бути виставлено на продаж повтороно.
З метою погашення податкових зобовязань ГУ ДПС у м. Києві знову надіслали Позивачу лист від 26.01.2021 №5429/6/26-15-13-05-20 з пропозицією самостійно провести оцінку квартири, який також повернувся з відміткою «за закінченням терміну зберігання».
ГУ ДПС у м. Києві проведено актуалізацію оціночної вартості, за результатами чого суб`єктом оціночної діяльності складено звіт про незалежну оцінку майна віл 23.02.2021. який внесено до Єдиної бази даних звітів про оцінку, та на який ГУ ДПС у м. Києві здійснено рецензію відповідно до ст. 13 Закону України «Про оцінку майна. майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12 липня 2001 року. № 2658-111.
ГУ ДПС у м. Києві 31.03.2021 укладено договір доручення на організацію проведення цільового аукціону з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, з Прикарпатською регіональною товарною біржою.
На виконання умов договору та у відповідності до вимог Порядку зміни початкової ціни продажу майна Прикарпатською регіональною товарною біржою організовано перший цільовий аукціон. Аукціон призначено на 30.04.2021 об 11:00 год.. за адресою: м. Київ. вул. Шовковична, буд. 13/2. офіс 112. Оголошення про проведення цільового аукціону оприлюднене у газеті «КП в Украине» оприлюднено 15.04.2021 (замовлення 83146 від 14.04.2021 No15/14 (6078) 15-22 квітня 2021 року), тобто, за 15 днів до його проведення, що підтверджується першою сторінкою газети, скріншотом з сайту газети «КП в Украине» kp.ua щодо дати виходу газети. Також інформація про проведення цільового аукціону розміщена на сайті Прикарпатської регіональної товарної біржі www.ptrb.com.ua 15.04.2021. Крім того, інформація про проведення цільового аукціону розміщена на офіційному сайті Державної податкової служби України tax.gov.ua.
Цільовий аукціон не відбувся у зв`язку з відсутністю належним чином
зареєстрованих заяв на участь в ньому, а також несплачених гарантійних та реєстраційних внесків для участі в аукціоні (лист від 13.05.2021 №02-1305/2021).
Повторний цільовий аукціон зі зниженою на 15% вартістю майна позначено на 31.05.2021 о 14:00 год.. за адресою: м. Київ. вул. Шовковична, буд. 13/2
офіс 112. Оголошення про проведення цільового аукціону оприлюднене у газеті «КП в Украине» 13.05.2021 (замовлення 83393 від 12.05.2021 №18-19/17 (6081) 13-22 травня 2021 року). тобто, за 19 днів до його проведення. що підтверджується першою сторінкою газети, скріншотом з сайту газети «КП в Украине» kp.ua щодо дати виходу газети. Також інформація про проведення цільового аукціону розміщена на сайті Прикарпатської регіональної товарної біржі www.ptrb.com.ua 13.05.2021.
Цільовий аукціон не відбувся у зв`язку з відсутністю належним чином зареєстрованих заяв на участь в ньому, а також несплачених гарантійних та реєстраційних внесків для участі в аукціоні (лист від 31.05.2021 №01-3105/2021).
Третій цільовий аукціон зі зниженою на 25% вартістю майна призначено на 24.06.2021 о 10:00 год.. за адресоо: м. Київ, вул. Шовковична, буд. 13/2. офіс 112. Оголошення про проведення цільового аукціону оприлюднене у газеті «Експрес об`ява» 04.06.2021 (випуск №21 (5377) 4-10 червня 2021 року), тобто, за 20 днів до його проведення. шо підтверджується першою сторінкою газети, скріншотом з сайту газети
«Експрес об`ява» eo.kiev.ua щодо дати виходу газети. Також інформація про проведення цільового аукціону розміщена на сайті Прикарпатської регіональної товарної біржі www.ptrb.com.ua 04.06.2021.
За результатами проведеного третього цільового аукціону майно реалізовано та скалено протокол №19/21 проведення цільового аукціону з продажу майна платника податків.
З метою підписання договору купівлі-продажу від 30.06.2021 №19-21-Д майна
платника податків, яке перебуває в податковій заставі, податковим керуючим здійснено виїзд за юридичною адресою Позивача: вул. Госпітальна, буд. 12, м. Київ. Проте Позивач за юридичною адресою не перебував, підписати договір купівлі-продажу не видалося за можливе, про що складено акт обстеження щодо місцезнаходження суб`єкта
підприємницькою діяльності за юридичною (фактичною адресою) від 30.06.2021р.
У зв`язка з відсутністю Позивача за юридичною адресою договір купівлі-продажу від 30.06.2021р. №19-21-Д майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі.
підписано в порядку визначеним 95.14 ст. 95 Кодексу заступником Головного
управління ДПС у м. Києві у присутності двох понятих.
Отже, ГУ ДПС у м. Києві проведено два цільових аукціони (Перший - Правобережною товарною біржою, другий - Прикарпатською регіональною товарною біржою) з відповідними зниженнями вартості майна (на 15% та 25%), в порядку передбаченим Порядком зміни початкової ціни продажу майна та Порядком №518.
Відповідно до п.45.2 ст.45 ПК, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб
- підприємців та громадських формувань.
Позивач не повідомляв податковий орган про зміну податкової адреси, а відтак всі наведені вище повідомлення, вимоги, рішення тощо вважаються вручені йому в силу приписів п.42.2 ст.42 ПК.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК, рішення суду щодо наданих вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органна підписуються керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей які зазначаються у такому рішенні. встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 95.7 ст. 95 ПК визначено, що продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації.
Продаж майна платника податків па публічних торгах здійснюється у такому
порядку: майно, яке може бути згруповано та стандартизовано, підтягає продажу за кошти виключно на біржових торгах, які проводяться біржами, що створені відповідно до закону і визначені контролюючим органом на конкурсних засадах; цінні папери - на фондових біржах у порядку, встановленому Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок";
інше майно, об`єкти рухомого чи нерухомого майна, а також цілісні майнові комплекси підприємств підлягають продажу за кошти виключно на цільових аукціонах, які організовані за поданням відповідного контролюючого органу на зазначених біржах.
Відповідно до п. 95.10 ст. 95 ПК, з метою реалізації майна, яке перебуває у податковій заставі, проводиться експертна оцінка вартості такого майна для визначення початкової ціни його продажу. Така оцінка проводиться у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
Платник податків має право самостійно здійснити оцінку шляхом укладення договору оцінювачем. Якщо платник податків самостійно не здійснює оцінку протягом одного місяця з дня прийняття рішення про реалізацію майна, контролюючий орган самостійно укладає договір про проведення оцінки майна (п. 95.12 ст. 95 Кодексу).
Згідно з п. 95.13 ст. 95 Кодексу. під час продажу майна на товарних біржах контролюючий орган уклали відповідний договір 3 брокером (брокерською конторою).
яка вчиняє дії з продажу такого майна за дорученням контролюючого органу на умовах
найкращої цінової пропозицій.
Відповідно до п. 95.14 ст. 95 Кодексу, покупець майна, яке перебуває у податковій заставі, набуває права власності на таке майно відповідно до умов, визначених у договорі купівлі-продажу, що укладаються за результатами проведених торгів. Договір купівлі-продажу майна, що укладаються за результатами проведених торгів, обов`язково має бути підписаний платником податків - боржником, майно якого було в заставі. У разі відмови боржника від підписання договору купівлі-продажу такий договір підписується керівником (його заступником або уповноважено особою) контролюючого органу, за дорученням якого здійснювався продаж майна, у присутності не менш як двох понятих.
Механізм зміни початкової ціни продажу майна платника податків, яке перебував у податковій заставі (далі - майно), в рахунок погашення його податкового боргу та оприлюднення інформації про час та умови проведення відповідних торгів регулюється Порядком зміни початкової ціни продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. в рахунок погашення його податкового боргу та оприлюднення Інформацій про час та умови проведення відповідних торгів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 N 1244 «Деякі питання реалізації статті 95
Податкового кодексу України» (далі - Порядок зміни початкової ціни продажу майна).
Відповідно до п. 2 Порядку зміни початкової ціни продажу майна погашення усієї
суми податкового боргу платника податків за рахунок його майна здійснюється за
рішенням контролюючого органу. прийнятим з урахуванням вимог пункту 95.3 статті 95
Податкового кодексу Украйни. за формо згідно з додатком.
Пунктом 11 Порядку зміни початкової ціни продажу майна визначено, що у разі
продажу майна на аукціоні контролюючий орган укладав відповідний уповноваженою товарною біржою та/або з брокерською конторою (брокером). яка вчиняє дії з продажу майна за дорученням контролюючого органу на умовах найкращої цінової пропозиції (далі - організатор аукціону) на підставі акта опису майна в податкову заставу. складеного відповідно до пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України, та витягу з відповідного державного реєстру.
Перелік організаторів аукціону з продажу майна (далі - аукціон) визначаються
Державною податковою службою на конкурсних засадах.
Відповідно до п. 12 Порядку зміни початкової ціни продажу майна, організатор аукціону проводить аукціон у строки, передбачені зазначеним у пункті 11 цього Порядку договором, але не пізніше ніж через два місяці після його укладення.
Початкова ціна майна, яке виставляться на аукцон, визначається контролюючим органом на підставі звіту (акта) про оцінку майна (п. 13 Порядку зміни початкової ціни
продажу майна.
Згідно з п. 14 Порядку зміни початкової ціни продажу майна, продаж майна на аукціоні здій стоється не раніше піж через 15 днів після оприлюднює оголошення про проведення аукціону (далі - оголошення).
Пунктом 15 Порядку зміни початкової ціни продажу майна передбачено, що організатор аукціону оприлюднює оголошення в засобах масової інформації та на власній веб-сторінці не пізніше ніж за 15 днів до його проведення.
Відповідно до п. 16 Порядку зміни початкової ціни продажу майна, оголошення, що розміщується у друкованому засобі масової інформації.
Пунктом 20 Порядку встановлено, що зміни початкової ціни продажу майна, початкова ціна майна, виставленого для продажу на аукціон, знижуються організатором аукціону, на повторному аукціоні, який проводиться в місячний строк після проведення
попереднього аукціону - на 15 відсотків; на третьому аукціоні, який проводиться у місячний строк після повторного аукціону в разі визнання повторного аукціону таким, що не відбувся у зв`язку з відсутністю зареєстрованих заявок на участь у ньому - на 25 відсотків початкової ціни повторного аукціону.
Аналогічні за змістом норми та строки проведення цільового аукціону визначені Порядком проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від
22.05.2017 № 518 (далі - Порядок № 518), який розроблений відповідно до статті 95 глави
9 розділу 1| Кодексу. Закопу України "Про товарну біржу". постанови Кабінету Міністрів України міг 29.12.2010 року № 1244 "Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодекс України" та визначає порядок проведення пільгових аукціонів з продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі (далі - цільовий аукціон).
Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу V Порядку № 518 під час цільового аукціону ведеться протокол. Протокол складаються в чотирьох примірниках (по одному примірнику для контролюючого органу, переможця аукціону, організатора аукціону та власника майна), підписується ліцитатором, переможцем аукціону (його представником) та погоджується керівником (його заступником або уповноважено особою) контролюючого органу. Організатор аукціону затверджує протокол у день проведення цільового аукціону. Затверджений протокол є Підставою для укладення протягом трьох днів договору
купівлі-продажу майна (пункт 2 розділу V Порядку №518).
Згідно з п. 21 Порядку зміни початкової ціни продажу майна, майно, що не реалізовано відповідно до пункту 20 цього Порядку, знімається з торгів і повертається власнику. У такому випадку контролюючим органом вживаються заходи щодо заміни предмета податкової застави.
Проте, на переконання суду, остання норма може бути застосована лише у разі коли у боржника є інше майно, в противному це буде суперечити принципу обов`язковості податкових зобов`язнь, тобто суперечить загальним засадам законодавства, а тому суд вважає, з огляду на обставини справи, що ГУ ДПС у м. Києві мали право повторно виставити те ж майно позивача на продаж.
Не може прийняти суд і доводи позивача про неналежне оголошення про аукціон, зокрема щодо розміщення в оголошеннях фото об`єкту, оскільки позивачем не було надано доступу до квартири.
Відхиляє суд і доводи позивача про неналежну оцінку об`єкту продажу, так як вони не підкріплені доказами. До того ж відповідачем надано фото квартири безпосередньо після придбання, з яких вбачається, що квартира перебувала вкрай занедбаному стані. Відповідачка також подала документи про витрати на ремонт квартири, за якими вбачаєть, що нею на цей час витрачено близько 300000 грн.
Відсутність боржника за місцем податкової адреси унеможливлювало підписання ним договору спірного купівлі-продажу, а відтак суд визнає, що договір укладено відповідно до закону за участю двох понятих.
Інші обставини викладені позивачем в заяві не можуть слугувати підставою для визнання аукціону недійсним.
Отже з наведеного вбачається, що ГУ ДПС у м. Києві реалізувала квартиру позивача в рахунок погашення податкових зобов`язань правомірно, і без порушень закону, а відтак і ОСОБА_1 набула право на цю квартиру правомірно.
Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що у позивача з часу повідомлення про податкову заставу і до реалізації квартири (7 років), з огляду на вказані вище норми закону, була можливість погасити заборгованість перед органами ДПС, або ж надати інше майно на продаж в рахунок виконання податкових зобов`язань, проте таким правом позивач не скористався, що на думку суду свідчить про недобросовісну поведінку позивача по відношенню до виконання своїх зобов`язань перед державою.
Таким чином, суд знаходить позов необгрунтованим і таким, що не підлягає задоволенню.
За такого рішення витрати позивача на розгляд справи, відповідно до ст. 141 ЦПК України, розподілу не підлягають.
Відповідачі заяв про відшкодування судових витрат не подавали.
Заходів забезпечення позову судом не вживалося.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 10-13, 77-80, 259, 263-265 ЦПК України, суд
ухвалив:
В задоволенні позову Приватного акціонерного товариства «Генеральне агенство по туризму «ІНТУРС-КИЇВ» до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, ОСОБА_1 про визнання недійсними результатів цільового аукціону та договору купівлі-продажу відмовити.
На рішення може бути подана апеляційна скарга до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК Кодексу.
Можливість отримати інформацію щодо справи, учасники справи мають на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет. Веб-адреса сторінки: http://sv.ki.court.gov.ua.
Головуючий Сенько М.Ф.
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2023 |
Оприлюднено | 24.08.2023 |
Номер документу | 112964858 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них купівлі-продажу |
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Шипович Владислав Володимирович
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Шипович Владислав Володимирович
Цивільне
Святошинський районний суд міста Києва
Сенько М. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні