ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" серпня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/1371/23
Господарський суд Одеської області у складі:
судді Малярчук І.А.,
при секретарі судового засідання: Ігнатишеній А.О.,
за участю представників сторін:
позивача: Кіценко О.Ю., за посвідченням №004254 від 19.08.2020р.,
відповідача: не з`явився,
третя особа: Дмитрієв А.П., за ордером,
розглянувши справу №916/1371/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66, код ЄДРПОУ 3314107) до Комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси» (65029, м. Одеса, вул. Балківська, 1-Б, ЄДРПОУ 4674102) про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача, заяв, клопотань, процесуальні дії суду:
Позивач, позовні вимоги підтримує, в їх обґрунтування зазначає, що 01.10.2007 між ТОВ «СПА» та Комунальним підприємством «Теплопостачання міста Одеси» було укладено Договір №6196 на постачання теплової енергії до нежитлового приміщення за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66. 05.11.2015 ТОВ «СПА» за власні кошти обладнало вузлом обліку теплової енергії нежитлове приміщення, розташоване за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, а саме обладнанням: TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208; Р-Р ДУ-15; ТС Р1-1000, заводський помер 1221000140 ; ТС Р1-1000, заводський номер 1221000135 . Так, позивач вказує, що встановлення вузлу обліку на системі опалення було здійснено у відповідності до технічних умов на виконання самостійної системи опалення нежитлового приміщення за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, виданих КП «Теплопостачання міста Одеси» №15/02-05-828 від 06.08.2015 та на підставі погодженого відповідачем проекту встановлення квартирного вузлу обліку теплової енергії в житловому будинку розробленого спеціалізованою організацією ТОВ «Інвест-Монтаж». Актом приймання в експлуатацію вузлу обліку теплової енергії від 05.11.2015 між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси» за адресою: м. Одеса вул. Базарна, буд. 66, зафіксовано допуск в експлуатацію вузлу обліку теплової енергії у вищевказаному складі обладнання, встановлені втрати на ділянці теплової мережі, зазначено, що заводські номери на приладах відповідають номерам, зазначеним у паспортах приладів та всі системи обліку пройшли держповірку, пломби передані на зберігання абоненту. Актом приймання від 15.11.2015 ТОВ «СПА» зобов?язано знімати показники 25 числа кожного місяця та надавати звіт до ДП «Теплопостачання міста Одеси» з 25 по 28 число щомісяця.
20.10.2015 року Додатковою угодою №1 до Договору №6196 від 01.10.2007 на постачання теплової енергії було закріплено порядок обліку теплової енергії та взаєморозрахунків з теплопостачання, визначено терміни та порядок надання звіту про фактичне щомісячне споживання теплової енергії ТОВ «СПА» до КП «Теплопостачання міста Одеси», порядок знімання показників обліку, порядок та термін періодичної повірки вузлів обліку теплової енергії.
Також додатковою угодою №1 від 20.10.2015 встановлено постачання теплової енергії на опалення нежилих приміщень, згідно витрат теплоносія G-0,22 г/годину, в обсягах згідно додатку 1, до додаткової угоди №1; облік споживання теплової енергії на опалення визначається за показаннями приладу обліку «SensoStar2» одиниці виміру МВт, коефіцієнт перерахунку в Гкал - 0,86.
ТОВ «СПА» дані договірні обов`язки виконувались належним чином, проте, 26.04.2022 на електрону адресу ТОВ «СПА» від КП «Теплопостачання міста Одеси» надійшли рахунки-фактури №6196 за постачання теплової енергії у січні, лютому та березні 2022 року, в яких у четвертій колонці «Теплова енергія Гкал» відповідачем вказані показники, які не відповідають наданим ТОВ «СПА» у звіті за спожиту теплову енергію з опалення відповідно до договору №6196 за звітний період з 01 лютого 2022 по 31 березня 2022, а саме рахунок - фактура №6196 за постачання теплової енергії у лютому місяці 2022 року містить показник теплової енергії Гкал в об`ємі 2.327174 та рахунок-фактура № 6196 за постачання теплової енергії у березні місяці 2022 року містить показник теплової енергії Гкал в об`ємі 2.783386. Проте в звіті ТОВ «СПА» за спожиту теплову енергію за опалення відповідно до договору за період з 01 лютого 2022 по 31 березня 2022 загальний показник теплової енергії склав 1, 470624 Гкал, який розрахований на підставі показань теплового лічильника «SensoStar 2», заводський номер 53983208. Не погоджуючись з нарахуваннями відповідача за постачання теплової енергії за лютий - березень 2022 року, 26.09.2022 ТОВ «СПА» було направлено на адресу КП «Теплопостачання міста Одеси» лист №1 з вимогою здійснити перерахунок теплової енергії на нежитлове приміщення за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, спожитої у лютому та березні 2022 теплоенергії з урахуванням показань прибору обліку «SensoStar 2», заводський номер 53983208. У відповіді від №15-06-2086 від 21.11.2022 відповідач зазначив, що 01.05.2021 ЗУ №1060 від 03.12.2020 «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» внесені зміни до ст.13 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» та запроваджено публічні договори приєднання про надання комунальних послуг для житлових багатоквартирних будинків. У зв`язку з цим з 05.11.2021 визнаються укладеними типові договори з індивідуальними споживачами про надання послуги з постачання теплової енергії, тому договір від 01.10.2007 року №6196 укладений між КП «Теплопостачання міста Одеси» та споживачем ТОВ «СПА» про надання послуг з постачання теплової енергії автоматично було припинено. Нарахування ТОВ «СПА» плати за постачання теплової енергії здійснюється на підставі Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 22.11.2018 р. №315 пропорційно опалюваній площі (об?єму) приміщення споживача з огляду на те, що вузол розподільного обліку (лічильник) влаштований на індивідуальній системі опалення ТОВ «СПА».
Позивач вважає, що дії відповідача щодо зняття з обліку встановленого вузлу обліку теплової енергії та не урахування щомісячних показників цього лічильника є неправомірними, а нарахування вартості послуг з постачання теплової енергії такими, що підлягають перерахуванню та подальшому нарахуванню відповідно до умов Типового індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії та норм діючого законодавства з урахуванням показань прибору обліку «SensoStar 2», заводський номер 53983208 починаючи з лютого 2022.
Відповідач в своєму відзиві на позовну заяву від 08.05.2023 за вх.№15165/23 вказав, що укладений між ним та позивачем ТОВ «СПА» договір №6196 від 01.10.2007 на постачання теплової енергії відповідно до вимог ч. 1,2 ст. 598 ЦК України припинений за законом. Згідно Постанови Кабінету Міністрів України №830 від 21.08.2019 типовий індивідуальний договорів про надання послуг з постачання теплової енергії є публічним договором приєднання, який встановлює порядок та умови надання послуги з постачання теплової енергії для потреб опалення або на індивідуальний тепловий пункт для потреб опалення та приготування гарячої води індивідуальному споживачу. Індивідуальний договір укладається сторонами відповідно до приписів ст.ст. 633, 634, 641, 642 ЦК України. Даний договір є публічним договором приєднання, який набирає чинності через 30 днів з моменту розміщення на офіційному веб-сайті КП «Теплопостачання міста Одеси». Виконавець має право змінити умови договору. У разі зміни виконавцем умов, крім зміни ціни договору, вони вступають в силу через 30 днів з моменту розміщення змінених умов на офіційному веб-сайті КП «Теплопостачання міста Одеси». Фактом приєднання споживача до умов договору є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання, сплата рахунка за надану послугу, факт отримання послуги.
Так, 15.02.2022 ТОВ «СПА» був здійснений платіж з постачання теплової енергії на суму 1450,00 грн, що являє собою фактом приєднання споживачем до умов індивідуального договору. Також, відповідно до ч.1 ст. 4 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №205 від 09.08.2018 відповідач вказує, що оснащення окремих приміщень у житловій будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 вузлами розподільного обліку/приладами, розподілювачами теплової енергії не потребує ані розроблення проектної документації, видачі технічних умов та інших вимог до їх встановлення, ані погодження з оператором зовнішніх інженерних мереж, тому посилання позивача на розроблення проектної документації для оснащення нежитлового приміщення вузлом розподільного обліку теплової енергії є безпідставними. Крім цього, відповідач вказує, що відповідно до положень наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №270 від 12.10.2018 ТОВ «СПА» не звертався до КП «Теплопостачання міста Одеси» із заявою про прийняття вузла розподільного обліку на абонентський облік та не надавав відповідних документів, з огляду на що належний огляд вузла розподільного обліку представником виконавця не проводився та акт передбачений додатком 2 наказу №270 від 12.10.2018 не складався. Отже, оскільки процедура прийняття на абонентський облік вузла розподільного обліку теплової енергії, встановленого на окремому відгалуженні до нежитлового приміщення позивача площею 92,4 кв.м, не здійснювалася, то й правових підстав для нарахування оплати за послуги з постачання теплової енергії за показаннями вказаного вузла обліку наразі немає. Наданий позивачем до справи акт від 05.11.2015 приймання в експлуатацію вузла обліку теплової енергії, обладнаного у нежитловому приміщенні житлової будівлі за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, лише встановлює факт допуску до експлуатації вузла обліку теплової енергії у споживача і не є підставою для прийняття виконавцем комунальної послуги (який здійснює розподіл обсягів між споживачами) цього вузла на абонентський облік та не є обов`язковим для визначення обсягів спожитої комунальної послуги і розрахунків за неї. До того ж відповідач в своєму відзиві послався на те, що позивач із встановленням у належному йому нежитловому приміщенні багатоквартирного будинку № 66 по вул. Базарна у місті Одеса вузла розподільного обліку теплової енергії фактично облаштував в цьому приміщенні індивідуальну систему опалення. При цьому, у справі відсутні докази узгодження товариством відгалуження від внутрішньобудинкової системи опалення з іншими власниками житлових і нежитлових приміщень у цьому багатоквартирному будинку, чим можуть бути порушені їх права.
У відповіді на відзив від 26.05.2023 за вх.№17362/23 позивач вказує про визнання факту укладення типового індивідуального договору, що був розміщений на офіційному сайті відповідача. Також, посилання відповідача на п. 22 типового договору, за яким розподіл обсягу теплової енергії, спожитої в будинку здійснює виконавець, згідно з вимогами Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», тобто зобов`язання виконавця послуги, в даному випадку КП «Теплопостачання міста Одеси», розподіляти обсяг теплової енергії, спожитої в будинку, не співставлений з ним положеннями ст. 10 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», якою передбачено, що обсяг відповідної комунальної послуги, визначений за допомогою вузла комерційного обліку або за розрахунковим або середнім споживанням, розподіляється між усіма споживачами з урахуванням показань вузлів розподільного обліку, приладів - розподілювачів теплової енергії відповідно до частин другої - четвертої цієї статі. При цьому, Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва житлово-комунального господарства України №315 від 22.11.2018 встановлено порядок розподілу між споживачами спожитих у будівлі будинку послуг з постачання теплової серії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, обсяг споживання яких визначений за допомогою вузла (вузлів) комерційного обліку або розрахунково у разі його відсутності, тимчасового виходу з ладу або втрати, та послуги з централізованого водовідведення, обсяг споживання якої визначається відповідно до обсягу споживання інших комунальних послуг. Розділом 1 п. 4 Порядку, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва житлово-комунального господарства України №315 від 22.11.2018 передбачено, що для розподілу приймаються показання вузлів комерційного та розподільного обліку, приладів розподільного обліку теплової енергії станом на кінцеву дату розрахункового періоду, отримані виконавцем розподілу комунальної послуги, у спосіб, визначений договором про надання комунальної послуги. Пунктами 23, 24 типового договору визначено щомісячне отримання теплопостачальною організацією показань засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) розподільного обліку теплової енергії (приладів-розподілювачів теплової енергії) споживача. Таким чином, КП «Теплопостачання міста Одеси», як виконавець послуги з постачання теплової енергії за Типовим договором укладеним з ТОВ «СПА» 15 лютого 2022 зобов`язаний обліковувати теплову енергію на підставі показань вузла розподільного обліку ТВ «SensoStar 2», заводський номер 53983208 за адресою: вул. Базарна, 66, м. Одеса.
В спростування позиції відповідача щодо оснащення нежитлового приміщення самостійною системою опалення, позивач зазначає те, що оснащення в 2015 році належного йому нежитлового приміщення розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 вузлом обліку теплової енергії у наступному складі обладнання: TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208; Р-Р ДУ - 15; ТС Pt-1000, заводський номер 1221000140; ТС Pt-1000, заводський номер 1221000135 відбувалось у порядку передбаченому нормативно-правовими актами, які діяли у той період, а саме на підставі Постанови КМУ «Про затвердження Правил користування тепловою енергією» № 1198 від 03.10.2007 в редакції чинній на момент видачі КП «Теплопостачання міста Одеси» технічних умов договору №15/02-05-828 від 06.08.2015. Зокрема, п. 7 Постанови КМУ №1198 від 03.10.2007 встановлено, що усі системи теплопостачання і теплоспоживання повинні бути забезпечені вузлами обліку відповідно до затверджених технічних умов і проектів. Дані вимоги ТОВ «СПА» було виконано в 2015 році, а отже правовідносини щодо оснащення нежитлового приміщення ТОВ «СПА», розташованого за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 самостійною системою опалення та вузлом обліку теплової енергії, лічильником було завершено в 2015 році, що мали наслідком підписання між позивачем та відповідачем акту приймання в експлуатацію вузла обліку теплової енергії 05.11.2015 року. Проте, відповідач не звертає увагу на перелік обґрунтованих правових підстав, наданих позивачем у позовній заяві та фактичних обставин справи, які підтверджуються доданими до позовної заяви доказами, а застосовує нормативно-правові акти, що були прийняті в 2017, 2018 роках, які встановили інший порядок та нові правила оснащення окремих приміщень у будівлях вузлами розподільного обліку/приладами розподілювачами теплової енергії та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку.
З приводу заперечення відповідача щодо прийняття на абонентський облік вузла розподільного обліку ТОВ «СПА», позивач вказує на те, що правовою підставою для таких заперечень відповідач навів положення ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та Порядок прийняття приладу обліку на абонентський облік, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.10.2018 №270, тоді як на момент введення в експлуатацію та взяття на облік вузла розподільного обліку в 2015 році такого поняття, як абонентський облік ще не існувало. З огляду на те, що правовідносини ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси» щодо встановлення вузлу обліку на системі опалення за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, 66, взяття на облік відбувалися на підставі положень чинного на той момент законодавства, яким було закріплено відповідну процедуру щодо здійснення перелічених дій, то з моменту підписання Акту приймання в експлуатацію вузла обліку теплової енергії від 05.11.2015, здійснюється облік теплової енергії і теплоносія на основі показів теплового лічильника TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208, розташованого у даному нежитловому приміщення. Саме з 05.11.2015 КП «Теплопостачання міста Одеси» допущено в експлуатацію та опломбовано вузол обліку теплової енергії, встановлено теплові втрати на дільниці теплової мережі, яка знаходиться на балансі ТОВ «СПА» (Абонента), від межі розділу до місця облаштування приладу обліку теплової енергії, встановлено відповідність заводських номерів на приладах номерам, зазначеним в паспортах приладів. Всі елементи системи обліку пройшли держповірку, зняття показань проводяться 25 числа кожного місяця починаючи з 2015 року та надаються КП «Теплопостачанню міста Одеси» з 25 по 28 число щомісячно. Отже, з листопада 2015 року до лютого 2022 року вузол обліку теплової енергії опалення ТОВ «СПА» за адресою вул. Базарна, 66, м. Одеса обліковувався КП «Теплопостачання міста Одеси», на підставі його показань позивачем здійснювались нарахування за постачання теплової енергії та проводилась оплата, яка приймались відповідачем, що спростовує твердження останнього про неприйняття на абонентський облік вузлу обліку теплової енергії.
Резюмуючи викладене, позивач наголошує на тому, що з 05.11.2015 нежитлове приміщення розташоване за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 обладнане вузлом обліку теплової енергії, який прийнято на облік КП «Теплопостачання міста Одеси», тому починаючи з лютого 2022 року відповідачем порушено вимоги п. 24 «Правил користування теплової енергії», затвердженими кабінетом Міністрів України від 03.10.2007р. №1198 щодо здійснення ним розподілу між споживачами обсягу спожитої у будівлі послуги з урахуванням показань вузлу розподільного обліку ТОВ «СПА».
Позиція відповідача нівелює положення ст. 58 Конституції України, якою передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, породжуючи впевненість у тому, що існуюче становище будь-якої особи не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно- правового акту. Позиція відповідача про не підтвердження позивачем відповідності критеріям технічної можливості встановлення засобу обліку теплової енергії згідно п. 6 Постанови КМУ №829, яку прийнято після встановлення вузла розподільного обліку теплової енергії та після взяття його на облік відповідача, а саме 10.10.2018 року, прямо суперечить наведеній нормі Конституції України. Зміна законодавцем технічних вимог щодо порядку облаштування вузлів розподільного обліку теплової енергії (квартирних лічильників) не є підставою до встановлення споживачем нового обладнання для обліку тепла, за умови, що таким споживачем до прийняття нового порядку згідно Постанови КМУ №829 вже встановлено індивідуальний вузол. До того ж, даним нормативним актом не передбачено необхідність приведення раніше встановленого вузла обліку у відповідність до Порядку прийняття приладу обліку на абонентський облік, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.10.2018 №270 та не встановлено заборони щодо врахування показників за такими лічильниками, які надаються споживачами. Крім того, Постанова КМУ №829 не визначає необхідність зняття з обліку тих лічильників споживачів, які були погоджені та взяті на облік до набрання її чинності, як не передбачає повторне прийняття на абонентський облік вузла розподільного обліку відповідно з новою процедурою. За викладеним, позивач вважає доводи відповідача безпідставними.
В запереченнях на відповідь на відзив від 30.06.2023 за вх.№ 21862/23 відповідачем відмічено, що у разі винесення судом рішення в частині нарахування оплати за спожиту позивачем теплову енергію на підставі показників вузла розподільного обліку будуть суттєво порушені права та інтереси споживачів власників (співвласників) інших житлових та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків номер 66, 661/1, 68 по вул. Базарна у м. Одеса, яким надається послуга з постачання теплової енергії через єдиний загальний вузол комерційного обліку теплової енергії, через який вона також постачається до ТОВ «СПА». Адже в п. 11 типового договору встановлено, що обсяг спожитої у будинку послуги визначається, як обсяг теплової енергії, спожитої в будинку за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку або розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.11.2018 №315. Якщо будинок оснащено двома та більше вузлами комерційного обліку теплової енергії відповідно до вимог Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", обсяг спожитої послуги у будинку визначається як сума показань таких вузлів обліку. За рішенням співвласників багатоквартирного будинку розподіл обсягу спожитої теплової енергії здійснюються для кожної окремої частини будинку, обладнаної вузлом комерційного обліку послуги. Одиницею вимірювання обсягу спожитої послуги - є гігакалорія (Гкал). У разі коли будинок на дату укладення цього договору не обладнаний вузлом (вузлами) комерційного обліку теплової енергії, до встановлення такого вузла (вузлів) обліку обсяг споживання послуги у будинку визначається відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.11.2018 №315. Так, Постановою КМУ від 21.08.2019 №830 було затверджено Правила надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії, якими унормовано, що розподіл між споживачами обсягу спожитої у будівлі послуги здійснюється з урахуванням показань вузлів розподільного обліку приладів-розподілювачів теплової енергії, а у разі їх відсутності пропорційно опалюваній площі (об?єму) приміщення споживача відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.11.2018 №315. Тобто, у разі зобов`язання відповідача нараховувати позивачеві оплату за спожиту теплову енергію на підставі показань вузла розподільного обліку теплової енергії, різниця між показаннями будинкового вузла комерційного обліку та вузла розподільного обліку позивача буде покладатись саме на інших співвласників вищезазначених будинків номер 66, 661/1, 68 по вул. Базарна у м. Одеса пропорційно опалюваній площі (об?єму) їх приміщень (з огляду на відсутність у інших споживачів вузлів розподільного обліку/приладів-розподілювачів теплової енергії). Внаслідок чого зростуть і платіжні вимоги теплопостачальної організацій до цих споживачів. За таких обставин відповідач просить суд у задоволенні позову відмовити повністю, всі судові витрати у справі покласти на позивача.
Ухвалою суду від 06.04.2023 відкрито провадження у справі №916/1371/23, постановлено розглядати справу в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання суду на 29.05.2023 о 12год.00хв.
Ухвалою суду від 29.05.2023 залучено до участі у справі КП "ЖКС "ПОРТО- ФРАНКІВСЬКИЙ" (код ЄДРПОУ 35303262; місцезнаходження: 65069, м. Одеса, вул. Льва Толстого, 5) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
03.07.2023 від КП "ЖКС "ПОРТО-ФРАНКІВСЬКИЙ" до суду надійшли пояснення (вх.№ 21969/23), в яких третя особа просить здійснювати розгляд даної справи за відсутності їх представника.
Ухвалою суду від 24.07.2023 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті у судовому засіданні на "14" серпня 2023 р. об 11:15.
У судовому засіданні 14.08.2023 оголошено протокольну ухвалу про перерву на 18.08.2023 о 11год. 00хв.
Зміст спірних правовідносин, фактичні обставини справи та докази, на підставі яких судом встановлені обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю «СПА» є власником нежитлового приміщення салону-магазину 1-го поверху, загальною площею 92,4 кв.м., на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно №8059328 від 15.08.2023 серія СВР №020040, розташоване за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66.
01.10.2007 між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси» було укладено договір №6169 на постачання теплової енергії до нежитлового приміщення, розташованого за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66.
Відповідно до п.п. 1, 2.1, 3.2.2., 4.2.1, 4.2.3. договору від 01.10.2007 №6169 за цим договором теплопостачальна організація бере на себе зобов`язання постачати Споживачу теплову енергію, а споживач зобов`язується оплачувати фактично одержану теплову енергію за встановленими тарифами в терміни, передбачені цим договором. Теплова енергія постачається споживачу на опалювання об?єкта по вул. Базарна, 66. Споживач зобов`язаний виконувати умови та порядок оплати спожитої теплової енергії в обсягах і в терміни, що передбачені цим договором. Теплопостачальна організація зобов`язана забезпечувати постачання теплової енергії споживачу в обсягах згідно з додатком 1. Повідомляти споживача письмово або в засобах масової інформації про зміну тарифів або про обмеження постачання тепла.
Відповідно до пунктів 5.1., 5.2., 5.3. договору від 01.10.2007 №6169 облік споживання теплової енергії визначається на опалення розрахунковим способом. Межа балансової та експлуатаційної відповідальності сторін: система опалення входить до системи опалення житлового будинку і не може бути змінена в односторонньому порядку. Кількість спожитої теплової енергії визначається розрахунковим способом на опалення згідно теплового навантаження будівлі з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія від теплових джерел Теплопостачальної організації та кількості діб роботи теплоспоживчого обладнання Споживача в розрахунковий період. Теплове навантаження - це норма витрат на опалення будівель, яка визначається згідно будівельного обсягу та опалювальних характеристик будівель. У випадку реконструкції об?єкта, або проведенні заходів по зменшенню теплових втрат, споживач має право на коригування теплового навантаження на основі проекту, виконаного спеціалізованою проектною установою та узгодженого з Теплопостачальною організацією.
Згідно п.п. 6.3., 6.4., 6.5., 6.7 договору №№6169 від 01.10.2007 розрахунковим періодом є календарний місяць. Споживач за три дні до початку розрахункового періоду сплачує Теплопостачальній організації вартість заявленої та зазначеної в договорі кількості теплової енергії, передбаченої на розрахунковий період. Щомісяця Споживач та Теплопостачальна організація до 15 числа місяця після розрахункового складають акт звіряння взаєморозрахунків. Сальдо, що відображено в акті звіряння взаєморозрахунків враховується для подальшої оплати. Перераховані Споживачем платежі зараховуються згідно призначення платежу у банківських документах, а в разі відсутності такого зазначення в наступному порядку в першу чергу в рахунок погашення пені, далі заборгованості по оплаті за спожиту теплову енергію, потім поточні платежі.
Пунктами 8.1. та 8.2. договору від 01.10.2007 №6169 встановлено, що розбіжності та спори між сторонами, пов`язані з виконанням, зміною, та розірванням цього договору, вирішуються шляхом проведення переговорів, обміном листами (телеграмами, факсограмами), укладенням додаткових угод. Пропозиції щодо зміни договірних величин теплопостачання надаються сторонами до початку розрахункового періоду. У разі неможливості досягти згоди, сторони мають право звернутися до суду для вирішення спірного питання.
Щодо дії договору, пунктами 10.1., 10.2., 10.3.,10.4. визначено, що цей договір набуває чинності з « 01» жовтня 2007 року та діє до « 30» вересня 2008 року. Договір припиняє свою дію у випадках: ??закінчення строку, на який він був укладений; ??взаємної згоди сторін про його припинення: ??прийняття рішення Господарським судом: ??ліквідації будь якої із сторін. Припинення дії договору не звільняє Споживача від обов`язку повної сплати спожитої теплової енергії. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення строку його дії про його припинення не буде письмово заявлене однією із сторін.
05.11.2015 ТОВ «СПА» обладнало нежитлове приміщення, розташоване за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, вузлом обліку теплової енергії у наступному складі обладнання: TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208; Р-Р ДУ-15; ТС Р1-1000, заводський номер 1221000140; ТС Р1-1000, заводський номер 1221000135.
05.11.2015 було складено акт між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси» про приймання в експлуатацію вузла обігу теплової енергії нежитлового приміщення салону-магазину 1-го поверху, загальною площею 92,4 кв.м., розташованого за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, в якому зобов`язано споживача знімати показники лічильника до 25 числа кожного місяця, передавати виконавцю показники лічильника з 25 по 28 число кожного місяця.
20.11.2015 між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси» укладено додаткову угоду №1 до договору від 01.10.2007 №6196, у зв`язку з встановленням 05.11.2015 приладу обліку теплової енергії.
Додатковою угодою №1 змінені п.п. 2,1, 5.1, 5.2, 5.3, 5.4 договору №6196 від 01.10.2007 та викладено їх в наступній редакції. Теплова енергія постачається Споживачу на опалення нежилих приміщень по вул. Базарна, 66, згідно витрат теплоносія G-0,22 т/годину, в обсягах згідно додатку 1, до додаткової угоди №1 від 20.11.2015 р. до діючого договору. Облік споживання теплової енергії на опалення визначається за показниками приладу обліку "SensoStar2" одиниці виміру МВт, коефіцієнт перерахунку в Гкал-0,86. Звіт про фактичне щомісячне споживання теплової енергії Споживач надає Теплопостачальній організації в термін з 28 по 30 число звітного місяця. Показники приладів обліку щодобово знімаються та фіксуються в журналі. Вузли обліку теплової енергії зобов`язані проходити періодичну повірку згідно технічної документації на прилад обліку теплової енергії і вимог Держстандарту України. Межа балансової та експлуатаційної відповідальності: відключаюча арматура в місці приєднання до трубопроводів опалення будинку після елеваторного вузла. Втрати теплової енергії на дільницях тепломереж, що перебувають на балансі Споживача, від межі балансової належності до місця встановлення приладів обліку складають 0% від об`єму споживання теплової енергії в звітному періоді. При виході приладу обліку з ладу кількість спожитої теплової енергії визначається розрахунковим способом - згідно п.23 Правил користування теплової енергії, затверджених Постановою КМУ від 03.10.2007р. №1198. Вузол обліку теплової енергії визначається таким, що вийшов із ладу у випадку:? несанкційованного втручання в його роботу; ??порушенні пломб на устаткуванні вузла обліку; ??механічному пошкодженні приладів і елементів вузла обліку.
05.07.2019 ТОВ «СПА» отримано свідоцтво №5/2-3-0675 про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки на теплолічильник TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208 нежитлового приміщення, розташованого за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, строком до 05.07.2023.
Як вказує позивач, за період дії вказаного договору № 6196 від 01.10.2007р. і до лютого 2022 року відповідачем здійснювалось нарахування оплати за спожиту позивачем теплову енергію на підставі показників приладу обліку теплової енергії, що не заперечується відповідачем.
Так, судом встановлено, що відповідно до рахунку-фактури №6196, за постачання теплової енергії у січні 2022 року, рахунку-фактури №6196, за постачання теплової енергії у лютому 2022 року, рахунку-фактури №6196, за постачання теплової енергії у березні 2022 року, КП «Теплопостачанням міста Одеси» вказано показники, які не відповідають теплолічильнику TB «SensoStar 2» заводський номер 53983208 нежитлового приміщення, розташованого за адресою м. Одеса, вул. Базарна., буд. 66.
26.09.2022 року ТОВ «СПА» за вх.№1 було направлено лист на адресу КП «Теплопостачання міста Одеси» з вимогою здійснити перерахунок за спожиту теплоенергію за січень, лютий та березень 2022 року на нежитлове приміщення за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 у відповідь на який КП «Теплопостачанням міста Одеси» 21.11.2022 за вх.№15-06-2086 зазначено, що 05.11.2021 ТОВ «СПА» підписало типовий договір про надання послуги з постачання теплової енергії відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг» №1060 від 03.12.2020, у зв`язку з чим договір від 01.10.2007 року №6196, укладений між КП «Теплопостачання міста Одеси» та споживачем ТОВ «СПА» про надання послуг з постачання теплової енергії до приміщень у житловому багатоквартирному будинку за адресою м. Одеса, вул. Базарна, 66, нежитлове приміщення (офіс) було припинено.
27.12.2022 представником ТОВ «СПА» надіслано адвокатський запит за вх.№1 до КП «Теплопостачання міста Одеси» з проханням надання належно завіреної копії діючого договору між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси», інформації щодо облікових даних вузла обліку теплової енергії нежитлового приміщення, розташованого за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 інформації щодо нарахувань теплової енергії.
На виконання адвокатського запиту 11.01.2023 за вх.№02.01-21/14 КП «Теплопостачання міста Одеси» надано відповідь, в якій вказано, що текст договору розміщений на офіційну сайті КП «Теплопостачання міста Одеси». 04.01.2022 за вх.№13.02-04-05 на адресу ТОВ «СПА» направлений лист про зміну тарифів на послугу з постачання теплової енергії з пропозицією підписання заяви на приєднання до індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії, копія якого додається. 15.02.2022 ТОВ «СПА» був здійснений платіж на суму 1450 грн, що і є акцептуванням даного договору. Щодо надання інформації про облікові дані вузла обліку теплової енергії за адресою м. Одеса, вул. Базарна, 66 на адресу ТОВ «СПА» було скеровано акт звіряння розрахунків №6196 від 10.01.2023 між КП «Теплопостачання міста Одеси» та ТОВ «СПА» за період з 01 січня 2021 по 01 грудня 2022 року.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши пояснення представників сторін, надавши мотивовану оцінку кожному аргументу щодо наявності підстав для задоволення чи відмови у позові, проаналізувавши нижченаведені норми чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.
З 01.05.2021 року набрав чинності Закон України від 03.12.2020 № 1060 «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг».
Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VIII надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
Водночас Законом України № 1060 від 01.05.2021 внесено зміни до ч. 2 ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», згідно яких договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач (співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку), колективний споживач).
Також Законом України № 1060 від 01.05.2021 були внесені зміни до статті 13 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», якими передбачено запровадження публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг для житлових багатоквартирних будинків.
Частиною 4 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що з пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої цієї статті) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
У разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання (ч. 5 ст. 13 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»).
Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг. У разі укладення публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг виконавці комунальних послуг розміщують вимоги до якості відповідних послуг згідно із законодавством та іншу необхідну інформацію для кожного багатоквартирного будинку окремо на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на власному веб-сайті. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування таких вимог у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг (абз. 2, 3, ч. 5 ст. 13 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»).
У разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про обрання моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) відповідно до частини першої статті 14 цього Закону та повідомлення виконавців комунальних послуг про прийняте рішення за два місяці до запланованої дати укладення договору: такий виконавець зобов`язаний укласти договори про надання комунальних послуг відповідно до вимог цієї статті згідно з обраною співвласниками моделлю організації договірних відносин; раніше укладений із таким виконавцем договір про надання комунальної послуги достроково припиняється з дати набрання чинності новим договором, укладеним із співвласниками, але припинення (втрата чинності) дії раніше укладеного договору не звільняє сторони від виконання зобов`язань за цим договором та від відповідальності за порушення його умов (абз. 4 ч. 5 ст. 13 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»).
Відповідно до п.3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги», в редакції Закону України № 1060 від 01.05.2021 визначено, що договори про надання комунальних послуг у тому числі із співвласниками багатоквартирних будинків, які не приймали рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг, мають бути укладені виконавцями відповідних послуг протягом двох місяців з дня набрання чинності рішення Кабінету Міністрів України про затвердження типових публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг.
Текст відповідного договору з постачання теплової енергії було затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії».
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2021 № 1022 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії». Постанову опубліковано 01.10.2021 в офіційному виданні «Урядовий кур`єр» 2021, № 190.
Текст типового договору було розміщено на офіційному сайті КП «Теплопостачання міста Одеси» (www.teplo.od.ua) 04 жовтня 2021 року.
Згідно частини першої, другої статті 633 ЦК України публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо). Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.
Актами цивільного законодавства можуть бути встановлені правила, обов`язкові для сторін при укладенні і виконанні публічного договору (частина п`ята статті 633 ЦК України).
За визначенням наведеним у частині першій статті 634 ЦК України договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.
Відповідно до загальних положень типового індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії (далі - Типовий договір), затвердженого Постановою КМУ від 21.08.2019 № 830 (в редакції постанови КМУ від 08.09.2021 № 1022), цей договір є публічним договором приєднання, який встановлює порядок та умови надання послуги з постачання теплової енергії для потреб опалення або на індивідуальний тепловий пункт для потреб опалення та приготування гарячої води (далі послуга) індивідуальному споживачу. Цей договір укладається сторонами з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 ЦК України.
Даний договір є публічним договором приєднання, який набирає чинності через 30 днів з моменту розміщення на офіційному веб-сайту КП «ТМО». Виконавець має право змінити умови договору. У разі зміни виконавцем умов, крім зміни ціни договору, вони вступають в силу через 30 днів з моменту розміщення змінених умов на офіційному веб-сайту КП «ТМО». Фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток), сплата рахунка за надану послуги, факт отримання послуги (п.п. 1, 2, 3, 4 Постанови КМУ від 21.08.2019 № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії»).
Цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини. Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Частина 1 статті 202 ЦК України визначає, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства (ст. 11. ЦК України, ч. 1 ст. 626 ЦК України, ч. 1 ст. 202 ЦК України, ст. 14 ЦК України).
Згідно з частиною 1 статті 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.
Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до статті 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Отже, вищевказаний публічний договір постачання теплової енергії є підставою для виникнення у сторін за цим договором господарських зобов`язань відповідно до ст.ст. 173, 174 ГК України (ст.ст. 11, 202, 509 ЦК України), і згідно ст. 629 ЦК України є обов`язковим для виконання його сторонами.
У зв`язку із вищезазначеними законодавчими змінами та враховуючи те, що 15.02.2022 позивачем був здійснений платіж за теплову енергію у розмірі 1450,00 грн. вищевказаний договір від 01.10.2007 р. №6169 про постачання теплової енергії між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси» про надання послуги з постачання теплової енергії до нежитлового приміщення за адресою: м. Одеса, вул. Базарна, 66, вважається припиненим та відповідно між ТОВ «СПА» та КП «Теплопостачання міста Одеси», як споживачем було укладено договір постачання теплової енергії на умовах типового індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії, передбаченого Правилами надання послуг з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених Постановою КМУ від 21.08.2019 № 830 (далі Правила № 830) в редакції Постанови КМУ від 08.09.2021 р. № 1022.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 714 Цивільного кодексу України за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання. До договору постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин сторін.
Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
В силу ч. 1 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).
За умовами п. 5 типового договору розміщеного офіційному сайті КП «Теплопостачання міста Одеси» (www.teplo.od.ua) виконавець зобов`язується надавати споживачу послугу відповідної якості та в обсязі відповідно до теплового навантаження будинку, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надану послугу в строки і на умовах, що визначені цим договором.
В п. 11 типового договору встановлено, що обсяг спожитої у будинку послуги визначається як обсяг теплової енергії, спожитої в будинку за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку або розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315 (далі - Методика розподілу). Якщо будинок оснащено двома та більше вузлами комерційного обліку теплової енергії відповідно до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», обсяг спожитої послуги у будинку визначається як сума показань таких вузлів обліку. За рішенням співвласників багатоквартирного будинку розподіл обсягу спожитої теплової енергії здійснюється для кожної окремої частини будинку, обладнаної вузлом комерційного обліку послуги. Одиницею вимірювання обсягу спожитої послуги є гігакалорія (Гкал). У разі коли будинок на дату укладення цього договору не обладнаний вузлом (вузлами) комерційного обліку теплової енергії, до встановлення такого вузла (вузлів) обліку обсяг споживання послуги у будинку визначається відповідно до Методики розподілу.
Правовідносини між суб`єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг - виконавцем та споживачем, що отримує послуги з постачання теплової енергії, врегульовано Законом України "Про житлово-комунальні послуги, Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність", Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", Законом України "Про теплопостачання", а також Законом України "Про захист прав споживачів".
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виконавець комунальної послуги - суб`єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору. Житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг. Балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Згідно ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач має право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів.
Статтею 6 Закону України "Про теплопостачання" визначено, що державна політика у сфері теплопостачання базується на принципах: зокрема, забезпечення захисту прав та інтересів споживачів; забезпечення комерційного обліку постачання теплової енергії.
Відповідно до пункту 22 типового договору розподіл обсягу теплової енергії, спожитої в будинку, згідно з вимогами Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» здійснює виконавець.
Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 № 2119-VIII визначає засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг.
Вузлом розподільного обліку є вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів (п. 6 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»).
Оснащення окремих приміщень у будівлях вузлами розподільного обліку/приладами - розподілювачами теплової енергії та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, та не потребує розроблення проектної документації, видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла розподільного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, оператором зовнішніх інженерних мереж, виконавцем відповідної послуги. Оператор зовнішніх інженерних мереж, виконавець комунальної послуги, інша особа, що здійснює розподіл обсягів комунальних послуг, зобов`язані приймати вузли обліку, встановлені відповідно до вимог цього Закону, на абонентський облік протягом 14 календарних днів, про що складається відповідний акт. Прийняття приладу обліку на абонентський облік здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства (ч. 1 ст. 4, ч. 4, ст. 6 «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання»).
На момент укладення між сторонами по справі договору № 6196 від 01.10.2007 року, в якому було передбачено здійснення оплати позивачем спожитої теплової енергії відповідно до показників відповідного приладу обліку, який був встановлений в приміщенні позивача за погодженням з відповідачем, і до прийняття Порядку про прийняття приладу обліку на абонентський облік, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.10.2018 №270, діяли Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630.
Пунктом 10, 29 вказаних Правил № 630 передбачено, що справляння плати за нормативами споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених абзацом п`ятим пункту 15 цих Правил. Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку. Споживач має право: зокрема, на установлення квартирних засобів обліку та взяття їх на абонентський облік; на періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку.
Статтею 32 Закону України "Про теплопостачання" передбачено, що плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку. За наявності засобів обліку оплата комунальних послуг здійснюється виключно на підставі їх показників на кінець розрахункового періоду згідно з умовами договору, крім випадків, передбачених законодавством.
Відповідно до статті 8 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" рахунки на оплату наданої комунальної послуги формуються виконавцем або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги, на основі показань вузла комерційного обліку відповідної комунальної послуги згідно з вимогами статей 9-11 цього Закону. Виконавець або визначена власником (співвласниками) інша особа, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги, формує та надає споживачу (його представнику) рахунки на оплату наданої комунальної послуги щомісяця.
Статтею 1 Закону України „Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання передбачено, що: вузол обліку - комплекс пристроїв (у тому числі засобів вимірювальної техніки, що відповідають вимогам технічних регламентів), допоміжного обладнання та матеріалів до них, призначений для вимірювання спожитої теплової енергії та води, а також технічної реєстрації результатів такого вимірювання, включаючи засоби дистанційної передачі результатів вимірювання (за наявності); вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.
Відповідно до ч. 7 ст. 4 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" вузли розподільного обліку теплової енергії у випадках, коли це технічно неможливо, не встановлюються. У такому разі для визначення обсягу теплової енергії, спожитої на потреби опалення, на всіх опалювальних приладах (крім розташованих у приміщеннях (місцях) загального користування багатоквартирних будинків) особами, визначеними частинами другою і третьою цієї статті, повинні бути встановлені прилади - розподілювачі теплової енергії, крім випадків, коли це економічно недоцільно. Модель приладу-розподілювача теплової енергії визначається власником (співвласниками) будівлі за погодженням з виконавцем комунальної послуги або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги. Усі опалювальні прилади при застосуванні вузлів розподільного обліку теплової енергії або приладів - розподілювачів теплової енергії обладнуються автоматичними регуляторами температури повітря у приміщенні відповідно до будівельних норм. Порядок визначення технічної можливості встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії та економічної доцільності встановлення приладів-розподілювачів теплової енергії затверджується Кабінетом Міністрів України. За наявності окремого відгалуження системи опалення у квартиру, інше житлове або нежитлове приміщення встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії для такої квартири (приміщення) є обов`язковим.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2018 року №829 був затверджений Порядок визначення технічної можливості встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії та економічної доцільності встановлення приладів - розподілювачів теплової енергії (далі Порядок № 829).
Пунктом 6 Порядку №829 передбачено, що технічна можливість встановлення вузлів розподільного обліку наявна за відповідності внутрішньобудинкової системи опалення всім таким критеріям: окреме відгалуження системи опалення для окремого приміщення, наявність якого встановлено під час візуального огляду та яке передбачене принциповою схемою внутрішньобудинкової системи опалення будівлі (за наявності); принциповою схемою внутрішньобудинкової системи опалення передбачено технічну можливість встановлення автоматичних регуляторів температури в приміщеннях для регулювання споживання теплової енергії в окремих приміщеннях будівлі, що не призведе до порушень гідравлічного режиму внутрішньобудинкової системи опалення будівлі; під час встановлення вузла розподільного обліку буде забезпечено дотримання вимог застосування засобу вимірювальної техніки та умов його належної експлуатації, що зазначені у технічній (супровідній) документації на цей засіб; можливість забезпечення вільного доступу для зняття показань приладу обліку, його обслуговування, заміни під час подальшої експлуатації.
Розподільний облік споживання комунальної послуги з постачання теплової енергії в окремих приміщеннях будівлі, що приєднана до зовнішніх інженерних мереж і оснащена вузлами комерційного обліку теплової енергії, забезпечується шляхом встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії на вводі трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення в окреме приміщення будівлі або приладів - розподілювачів теплової енергії на опалювальних приладах. Оснащення окремих приміщень у будівлях вузлами розподільного обліку/приладами-розподілювачами теплової енергії та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 09 серпня 2018 року №205, за наявності окремого відгалуження системи опалення у квартиру, інше житлове або нежитлове приміщення встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії для такої квартири (приміщення) є обов`язковим ( п. п. 3, 10 Порядку №829).
Порядок №829 набрав чинності лише 24 жовтня 2018 року, тому положення та вимоги даного Порядку підлягають застосовуванню з моменту набрання ним чинності, до нових відносин, які визначають процедуру встановлення вузлів розподільного обліку комунальної послуги з постачання теплової енергії та не мають зворотної сили до вже встановлених лічильників, які були прийняті на облік.
Відповідно до статті 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Як вже зазначалось вище, під час дії договору № 6961 від 01.10.2007 року до лютого 2022 року КП «Теплопостачання міста Одеси» як виконавець послуг здійснювало розподіл обсягів комунальних послуг з урахуванням показників встановленого позивачем вузла розподільчого обліку теплової енергії. Однак, на думку суду, зміна законодавства, що регулює питання порядку обладнення та прийняття на облік вузла розподільчого обліку теплової енергії, не припинила можливість споживача теплової енергії, за наявності встановленого у передбаченому порядку (на момент встановлення) індивідуального приладу обліку тепла, оплачувати такі послуги за показниками відповідного лічильника.
Наразі Порядок №829 від 10.10.2018 не передбачає зняття з обліку тих лічильників споживачів, які були погоджені та взяті на облік до набуття чинності цієї постанови, та не встановлює заборони щодо врахування показників по даним лічильникам, які надаються споживачами. Не вимагається повторне прийняття на облік вузла розподільного обліку, який раніше був прийнятий на облік, до набрання чинності Порядку №829 відповідно з новою процедурою. Натомість, даним Порядком визначено обов`язковість встановлення споживачем за наявності технічної можливості вузлів розподільчого обліку теплової енергії.
Отже, зміна законодавцем технічних вимог щодо порядку встановлення вузлів розподільного обліку теплової енергії (квартирних лічильників) не є підставою для встановлення споживачем нового обладнання для обліку тепла, за умови, що таким споживачем до прийняття нового Порядку №829 вже облаштовано індивідуальний вузол розподільного обліку теплової енергії та здійснюється його експлуатація без порушень чинного законодавства.
Водночас, слід визначити, що Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630, було визначено право споживача на встановлення квартирних засобів обліку та взяття їх на абонентський облік, а також проведення оплати за спожиті послуги згідно з показниками індивідуальних приладів обліку. Звідси, показники лічильників, встановлених та прийнятих на облік у визначеному законом порядку до прийняття Порядку №829, повинні враховуватися виконавцем послуг, тобто у цьому випадку КП «Теплопостачання міста Одеси».
Аналогічні висновки містяться у постановах Верховного Суду від 02 листопада 2021 року у справі №756/2361/20-ц, від 22 лютого 2023 року у справі №753/2748/20, в яких Верховний Суд зазначив, що Порядок №829 не передбачає необхідність приведення раніше встановленого вузла обліку у відповідність до цього Порядку та не встановлює заборони щодо врахування показників за такими лічильниками, які надаються споживачами.
В силу частини четвертої статті 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58) відповідно до яких згідно з усталеною практикою Суду, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень. Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Однакове застосування закону забезпечує загальнообов`язковість закону, рівність перед законом та правову визначеність у державі, яка керується верховенством права. Єдина практика застосування законів поліпшує громадське сприйняття справедливості та правосуддя, а також довіру до відправлення правосуддя. Відтак, посилання відповідача на те, що вузол розподільчого обліку (квартирний вузол обліку теплової енергії), встановлений у приміщенні позивача, не був прийнятий на абонентський облік відповідно до вимог Порядку №829, є необґрунтованими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Більш того, судом встановлено, що влаштування позивачем вузла обліку теплової енергії було виконане на підставі робочого проекту індивідуальної системи опалення з вузлом обліку теплової енергії, погодженого КП «Теплопостачання міста Одеси». Постачальник послуг з надання теплової енергії вказаний лічильник обліку теплової енергії прийняв в експлуатацію, жодних зауважень щодо його облаштування та взяття на облік не виплив.
За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача про те, КП «Теплопостачання міста Одеси», яке є виконавцем послуг з постачання теплової енергії в приміщення позивача, всупереч положень чинного законодавства і Правил № 630, які були чинними на час встановлення позивачем лічильника теплової енергії, обмежило право позивача здійснювати оплату вартості фактично отриманої теплової енергії відповідно до даних індивідуального вузла розподільчого обліку теплової енергії у належному йому приміщенні.
Незважаючи на наявність у нежитловому приміщенні позивача встановленого вузла розподільчого обліку теплової енергії (TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208), нарахування оплати за теплову енергію відповідач проводив на загальних підставах, без урахування його показників, що суперечить нормам законодавства і умовам індивідуального договору, за якими обсяг спожитої послуги визначається за показниками засобів вимірювальної техніки вузла комерційного обліку. Відтак, суд вважає, що дії відповідача по нарахуванню позивачу вартості послуг з постачання теплової енергії до нежитлового приміщення за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, без врахування показників лічильника теплової енергії TB «SensoStar 2», заводський номер 53983208, починаючи з лютого 2022року є протиправними. Позиція відповідача як постачальника теплової енергії щодо необхідності прийняття на абонентський облік вузла розподільного обліку теплової енергії згідно Порядку №829, який прийнято після встановлення вузла розподільного обліку теплової енергії та після прийняття в експлуатацію лічильника теплової енергії позивача, а саме у листопаді 2015 року, прямо суперечить ст. 58 Конституції України.
Наразі, здійснюючи нарахування позивачу вартості послуги з постачання теплової енергії з лютого 2022 року без урахування показників лічильника теплової енергії, відповідач обмежив право позивача на раціональне споживання теплової енергії та оплату за фактично отриманні послуги з постачання теплової енергії. Водночас, абз. 2 п. 10 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення №630 саме унормовано обов`язковість справляння плати за нормативами споживання за наявності квартирних засобів обліку з урахуванням їх показань, тому є незрозумілою позиція КП «Теплопостачання міста Одеси» щодо зворотного, тобто правомірності виставлення рахунків-фактури №6196 за постачання теплової енергії у січні, лютому та березні 2022 на оплату послуг, розрахованих на загальних підставах.
Тим більш слід зауважити, що встановлений в приміщенні позивача тепло лічильник пройшов повірку, про що свідчить свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювання техніки №5/2-3-0675, в якому визначено, що зазначений лічильник за заводським номером №53983208 відповідає вимогам ДСТУ ЕN1434. Дане свідоцтво було чинне до липня 2023 року, тобто у вказаний позивачем спірний період з лютого 2022 року до подання позовної заяви. Так, в п.п. 4 п. 32 Правил № 630 встановлено обов`язок виконавця послуг контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж. За частиною четвертою статті 17 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну енергію і газ), що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, здійснюються за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання, якщо інше не встановлено договором, укладеним відповідно до законів, що регулюють відносини у сферах електроенергетики та газопостачання. Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.
Виходячи з вищевикладеного та враховуючи принцип диспозитивності, суд доходить висновку про безпідставність нараховування відповідачем вартості послуги з постачання теплової енергії починаючи з лютого 2022 року в приміщенні позивача без врахування показників лічильника, а відповідно судом задовольняються позовні вимоги ТОВ «СПА» щодо зобов`язання КП «Теплопостачання міста Одеси» здійснити перерахунок теплової енергії за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66, починаючи з лютого 2022 року, відповідно до показників теплової енергії «SensoStar 2», заводський номер 53983208 та зобов`язання КП «Теплопостачання міста Одеси» здійснювати ТОВ «СПА» нарахування вартості послуг з постачання теплової енергії ТОВ «СПА» за адресою м. Одеса, вул. Базарна, буд. 66 на підставі показників лічильників «SensoStar 2», заводський номер 53983208, відповідно до умов типового індивідуального договору.
Згідно вимог ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.
Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи викладене, на підставі повного, всебічного та безпосереднього дослідження наявних в матеріалах справи доказів у сукупності з урахуванням всіх обставин справи, положень законодавства суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ «СПА» та їх задоволення в повній мірі.
За умови задоволення судом позовних вимог ТОВ «СПА», згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2684,00 грн, понесені позивачем при подачі позову, покладаються на відповідача. З відповідача підлягає стягненню до державного бюджету судовий збір в сумі 5368,00 грн за дві позовні вимоги немайнового характеру.
Керуючись ст.ст. 123, 124, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити повністю позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66) до Комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси» (65029, м. Одеса, вул. Балківська, 1-Б) про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії.
2. Визнати протиправними дії Комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси» (65029, м. Одеса, вул. Балківська, 1-Б, ЄДРПОУ 4674102) щодо нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66, код ЄДРПОУ 3314107) вартості послуги з постачання теплової енергії в приміщенні за адресою: вул. Базарна, 66, м. Одеса без врахування показників лічильника теплової енергії «SensoStar2», заводський номер 53983208, починаючи з лютого 2022 року.
3. Зобов?язати Комунальне підприємство «Теплопостачання міста Одеси» (65029, м. Одеса, вул. Балківська, 1-Б, ЄДРПОУ 4674102) здійснити перерахунок вартості послуг з постачання теплової енергії Товариству з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66, код ЄДРПОУ 3314107) в приміщенні за адресою: вул. Базарна, 66, м. Одеса, починаючи з лютого 2022 року, відповідно до показників лічильника теплової енергії «SensoStar2», заводський номер 53983208.
4. Зобов`язати Комунальне підприємство «Теплопостачання міста Одеси» (65029, м. Одеса, вул. Балківська, 1-Б, ЄДРПОУ 4674102) здійснювати Товариству з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66, код ЄДРПОУ 3314107) нарахування вартості послуг з постачання теплової енергії Товариству з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66, код ЄДРПОУ 3314107) в приміщенні за адресою: вул. Базарна, 66, м. Одеса на підставі показників лічильника теплової енергії «SensoStar2», заводський номер 53983208 відповідно до умов типового індивідуального договору.
5.Стягнути з Комунального підприємства «Теплопостачання міста Одеси» (65029, м. Одеса, вул. Балківська, 1-Б, ЄДРПОУ 4674102) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СПА» (65011, м. Одеса, вул. Базарна, 66, код ЄДРПОУ 3314107) 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривень судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст.241 ГПК України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до п.1 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 23 серпня 2023 р.
Суддя І.А. Малярчук
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2023 |
Номер документу | 113014614 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Малярчук І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні