Дата документу 22.08.2023Справа № 554/540/23 Провадження № 1-кс/554/10660/2023
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 серпня 2023 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУНП в Полтавській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Полтавської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023170000000024 від 09.01.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
Слідча звернулася до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку, посилаючись на те що, слідчим управлінням ГУНП в Полтавській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023170000000024 від 09.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 Кримінального кодексу України.
Досудовим розслідуванням установлено, що у 2022 році, в умовах воєнного стану службові особи Департаменту освіти Полтавської міської ради, шляхом зловживання своїм службовим становищем, за попередньою змовою із суб`єктами господарської діяльності (ТОВ «Лона-Ч») розтратили бюджетні кошти на придбання «Неелектричних побутових приладів ( автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів на виконання Комплексної цільової програми надання підтримки внутрішньо переміщеним особам та в рамках підготовки до опалювального сезону).
Зокрема встановлено, що між Департаментом освіти Полтавської міської ради (Покупець) та ТОВ "Лона-Ч" в особі директора ОСОБА_5 (Постачальник) укладено договір № 447 від 08.12.2022 та договір № 516 від 19.12.2022 на постачання «Неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних обігрівачів на виконання Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо перемішеним та /або евакуйованим особам та в рамках підготовки до опалювального сезону» в кількості 60 шт. та 18 шт. (відповідно).
В подальшому, як свідчать отримані дані, в рамках вказаних договорів службові особи ТОВ «Лона-Ч» поставляли автономні станції обігріву польського виробництва MAR-POL «М80950», тепловою потужність 8 кВТ.
Також встановлено, що Департаментом освіти Полтавської міської ради до навчальних закладів міста перераховано кошти ( близько 4,2 млн. грн.), з метою самостійного придбання ними необхідного теплового обладнання. При цьому, попередньо визначено одного постачальника в особі ТОВ «Лона-Ч», з яким мають бути укладені договірні відносини щодо постачання автономних станцій обігріву.
Згідно з ч.1 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Відповідно до ч.2 ст.44 Закону України «Про публічні закупівлі» за порушення цього Закону керівники замовника несуть відповідальність згідно із законами України.
Згідно з п.3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (далі Особливості), замовники, зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 4 п.п.3 п.13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис.грн., послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн., робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн., можуть здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товарів у разі, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, що повинно бути документально підтверджено замовником, якщо публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються для підготовки до проведення опалювального сезону (крім закупівлі енергоносіїв).
Частиною 2 ст.266 Господарського кодексу України визначено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікацією за згодою сторін, якщо інше не передбачено законом.
Згідно ч.1 ст.268 Господарського кодексу України якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам (у разі наявності), іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів.
Для участі у проведенні вказаної закупівлі звернувся учасник - ТОВ «Лона-Ч» (ЄДРПОУ 37497836), який запропонував поставити автономні станції обігріву тепловою потужністю 16 кВТ, виконані на базі сучасних рідко паливних обігрівачів із закритою камерою згорання, що дають можливість забезпечити теплом до 160 кв.м. приміщення, де знаходяться люди, одночасно гарантуючи повну безпечність при використанні, із строком поставки - до 30 календарних днів, орієнтовною вартістю 50 000, 00 грн.
Разом з тим, даним учасником не було надано сертифікат відповідності, що підтверджує якість Товару; декларації відповідності, що підтверджує якість товару та відповідність технічним регламентам; офіційних листів підтвердження технічних характеристик товару від заводу-виробника.
Зібраним в рамках кримінального провадження даними встановлено, що реальна ринкова вартість автономної станції обігріву марки MAR-POL, М 80950, тепловою потужністю 8 кВт станом на грудень 2022 року становила 12 тис. 415 грн.
В порушення вимог законодавства щодо мети та принципів проведення публічних закупівель, службові особи Департаменту освіти Полтавської міської ради, усвідомлюючи, що поставлені неелектричні побутові прилади (автономні пункти обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів) не відповідають умовам закупівлі, зокрема Постачальником не надано документів на підтвердження того, що вказані вище неелектричні побутові прилади є новими, документів щодо їх придбання, документів щодо технічних та якісних характеристик, гарантійних документів заводів виробників, усвідомлюючи, що ціна на аналогічні Товари на ринку є значно нижчою, не здійснивши дій щодо їх придбання у офіційного виробника чи дистриб`ютора, всупереч вимог Закону України «Про публічні закупівлі», здійснили придбання неелектричних побутових приладів за завищеними цінами, прийняли та оплатили бюджетні кошти за Товар, що не відповідає умовам закупівлі.
В ході досудового розслідування до підприємства Постачальника - ТОВ «Лона -Ч» направлено запит в порядку ст..93 КПК України про надання інформації та документів щодо укладання у 2022 році договорів із Департаментом освіти Полтавської міської ради на закупівлю «39720000-5 Неелектричні побутові прилади (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів)». На вказаний запит, ТОВ «Лона-Ч» відповідних документів не надано.
Таким чином, в ході проведення досудового розслідування, з метою встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, з метою виявлення та вилучення речей і документів, які мають доказове значення, виникла необхідність у проведенні обшуку складських, офісних та інших приміщень, які фактично використовують у своїй діяльності службові особи та інші працівники Департаменту освіти Полтавської міської ради (ЄДРПОУ 02145725), розташованих за адресою: Полтавська область, м. Полтава, вулиця Соборності, 36 та вилученні документів, а саме: документів стосовно проведення спрощених закупівель та укладання договорів із ТОВ «Лона-Ч» за предметом закупівлі ДК 021:2015:39720000-5: «Неелектричні побутові прилади (автономний пункт обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів» за період із 01.08.2022 по 09.01.2023,а саме: договорів, додатків до договорів, специфікацій, технічних специфікацій, дислокацій, додаткових угод; видаткових накладних, рахунків, рахунків-фактур, платіжних доручень, доручень, товарно-транспортних накладних, актів приймання-передачі основних засобів, актів про недоліки, актів про введення в експлуатацію, виписки органів ДКСУ, меморіальних ордерів «Накопичувальна відомість за розрахунками за іншими дебіторами», наказів Департаменту освіти «Про проведення інвентаризації», довідки замовника про надання інформації, комерційних пропозицій, «Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам» затвердженої рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради від 08.09.2022 № 356; зі змінами внесеними рішенням виконавчого комітету від 22.089.2022 № 397 , від 20.10.2022 № 456 та рішенням 19-ї сесії 8 -го скликання від 25.10.2022 б/н; і т.п.; Інструктивної документації на товар, у т.ч., що підтверджує якість поставленого товару діючим в Україні державним стандартам, сертифікати, паспорти якості; Листування із постачальниками; Документів облікової політики Департаменту освіти Полтавської міської ради; наказів про призначення на посаду та звільнення з посади директорів, заступників директора Департаменту освіти ПМР; головних бухгалтерів, їх службові інструкції, які були чинними за вищевказаний період;Документів стосовно підготовки, організації та проведення закупівель: витяг з річного плану закупівель за 2022 рік стосовно планування та організації процедур закупівель, документів стосовно визначення замовника та розпорядником коштів; інших документів на підставі яких приймалися рішення та порівнювалися ціни; протоколи та прийняті рішення про обґрунтування та визначення ціни і вартості по предмету закупівель, прийняті рішення про ціновий аналіз, проведений аналіз ринку по предмету закупівель з додатками (цінові запити, інші документи); накази про призначення осіб, відповідальних за організацію та проведення вказаних процедур закупівель, а також наказ про створення тендерного комітету, їх посадові (службові) обов`язки (інструкції); статут Департаменту освіти Полтавської міської ради; інших документів (резолюції, листи-погодження, доручення, внутрішні накази) що стосуються закупівлі; електронних носіїв інформації (флеш-накопичувачі, жорсткі диски, ноутбуки, планшети, мобільні телефони з сім-картками та ін..), що містять або можуть містити відомості про закупівлю/постачання товарів ДК 021:2015:39720000-5 Неелектричні побутові прилади (автономний пункт обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів), чорнових записів.
Вилучення мобільних телефонів, документів, чорнових записів щодо придбання, зберігання та реалізації Неелектричних побутових приладів (автономних пунктів обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів) надасть змогу органу досудового розслідування встановити повний перелік осіб, причетних до злочинної діяльності, певні контакти та дані щодо перемовин, доступ до яких може бути обмежений їх власниками, володільцями, утримувачами та пов`язаний з подоланням системи логічного захисту. Крім цього, мобільні телефони, документи, чорнові записи будуть необхідні для проведення експертиз.
Спроба вилучення вищевказаних предметів, речей і документів у спосіб, відмінний від обшуку, може призвести до їх знищення або переховування. Зокрема, за наявною оперативною інформацією зазначені речі та предмети можуть бути вивезені за іншими адресами, приховані або знищені.
Таким чином, в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, речі та майно являються джерелом доказів, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному проваджені, які неможливо встановити іншим способом, а їх вилучення можливе лише на підставі ухвали суду.
Слідча в судовому засіданні клопотання підтримала, прохала клопотання задовольнити, пояснення надала аналогічно викладені в клопотанні. Відповідно до ч.1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникати до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ним володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків установлених частиною 3 ст. 233 КПК України.
Враховуючи вищевикладене, з метою встановлення істини у кримінальному провадженні № 12023170000000024 від 09.01.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191 КК України, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 235, 370, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення обшуку складських, офісних та інших приміщень, які фактично використовують у своїй діяльності службові особи та інші працівники Департаменту освіти Полтавської міської ради (ЄДРПОУ 02145725), розташованих за адресою: Полтавська область, м. Полтава, вулиця Соборності, 36 та вилученні документів, а саме: документів стосовно проведення спрощених закупівель та укладання договорів із ТОВ «Лона-Ч» за предметом закупівлі ДК 021:2015:39720000-5: «Неелектричні побутові прилади (автономний пункт обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів» за період із 01.08.2022 по 09.01.2023,а саме: документів, які підтверджують потребу Департаменту освіти Полтавської міської ради, її структурних підрозділів у 2022 році на закупівлю товарів - ДК 021:2015:39720000-5: «Неелектричні побутові прилади (автономний пункт обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів», тобто виду та в кількості зазначених у оголошені про проведення відкритих торгів, з додатками та доповненнями; договорів, додатків до договорів, специфікацій, технічних специфікацій, дислокацій, додаткових угод; видаткових накладних, рахунків, рахунків-фактур, платіжних доручень, доручень, товарно-транспортних накладних, актів приймання-передачі основних засобів, актів про недоліки, актів про введення в експлуатацію, виписки органів ДКСУ, меморіальних ордерів «Накопичувальна відомість за розрахунками за іншими дебіторами», наказів Департаменту освіти «Про проведення інвентаризації», довідки замовника про надання інформації, комерційних пропозицій, «Цільової комплексної програми надання підтримки внутрішньо переміщеним та/або евакуйованим особам» затвердженої рішенням виконавчого комітету Полтавської міської ради від 08.09.2022 № 356; зі змінами внесеними рішенням виконавчого комітету від 22.09.2022 № 397 , від 20.10.2022 № 456 та рішенням 19-ї сесії 8 -го скликання від 25.10.2022 б/н; і т.п.; Інструктивної документації на товар, у т.ч., що підтверджує якість поставленого товару діючим в Україні державним стандартам, сертифікати, паспорти якості; Листування із постачальниками; Документів облікової політики Департаменту освіти Полтавської міської ради; наказів про призначення на посаду та звільнення з посади директорів, заступників директора Департаменту освіти ПМР; головних бухгалтерів, їх службові інструкції, які були чинними за вищевказаний період;Документів стосовно підготовки, організації та проведення закупівель: витяг з річного плану закупівель за 2022 рік стосовно планування та організації процедур закупівель, документів стосовно визначення замовника та розпорядником коштів; інших документів на підставі яких приймалися рішення та порівнювалися ціни; протоколи та прийняті рішення про обґрунтування та визначення ціни і вартості по предмету закупівель, прийняті рішення про ціновий аналіз, проведений аналіз ринку по предмету закупівель з додатками (цінові запити, інші документи); накази про призначення осіб, відповідальних за організацію та проведення вказаних процедур закупівель, а також наказ про створення тендерного комітету, їх посадові (службові) обов`язки (інструкції); статут Департаменту освіти Полтавської міської ради; інших документів (резолюції, листи-погодження, доручення, внутрішні накази) що стосуються закупівлі; електронних носіїв інформації (флеш-накопичувачі, жорсткі диски, ноутбуки, планшети, мобільні телефони з сім-картками та ін..), що містять або можуть містити відомості про закупівлю/постачання товарів ДК 021:2015:39720000-5 Неелектричні побутові прилади (автономний пункт обігріву на базі гібридних паливних обігрівачів), чорнових записів, інших предметів, документів, речей і цінностей, які мають значення для досудового розслідування та можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні та мають значення для досудового розслідування.
Строк дії ухвали становить 1 (один) місяць з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2023 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 113015713 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні