ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
Провадження № 33/821/413/23 Справа № 697/172/23 Категорія: ч. 2 ст. 172-7 КУпАП Головуючий у І інстанції Євтушенко Б. В. Доповідач в апеляційній інстанції Люклянчук В. Ф.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2023 року м. Черкаси
Суддя судової палати з розгляду кримінальних справах Черкаського апеляційного суду Люклянчук В.Ф., розглянувши апеляційні скарги ОСОБА_1 та її захисників Шишки Р.І. і Нестеренка на постанову судді Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 13 червня 2023 року,
ВСТАНОВИВ
Постановою, що оскаржується провадження в справі про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст.172-7КУпАП згідно з протоколами № 27/2023, № 29/2023, № 31/2023 та за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, згідно з протоколами №28/2023, №30/2023, №32/2023 закрито, у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строків, передбаченихст. 38 КУпАП.
Визнано ОСОБА_1 винуватою у вчинені адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених:
- ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, відповідно до протоколів про адміністративні правопорушення №33/2023, № 35/2023, № 37/2023, №39/2023, №41/2023, № 43/2023;
- ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, відповідно до протоколів про адміністративні правопорушення №34/2023, №36/2023, №38/2023, №40/2023, №42/2023, №44/2023.
Притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, відповідно до протоколів № № 33/2023, 34/2023, 35/2023, 36/2023, 37/2023, 38/2023, 39/2023, 40/2023, 41/2023, 42/2023, 43/2023, 44/2023 та накладено на неї адміністративне стягнення:
- за ч. 1 ст.172-7КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700,00 грн;
- за ч. 2 ст.172-7КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400,00 грн.
Згідно з ст. 36 КУпАПостаточно призначено ОСОБА_1 стягнення у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400,00 грн.
Стягнено судовий збір на користь держави у розмірі 536 грн. 80 коп.
З постановисудді вбачається,що згідно з протоколом № 27/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 09.01.2023, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» (далі Закон) суб?єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади та делегування повноважень» під час засідання 4 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області №4-143 від 23 березня 2021 року «Про затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської територіальної громади та делегування повноважень».
Згідно з протоколом № 28/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час голосування «за» питання «Про затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади та делегування повноважень» під час засідання 4 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області №4-143 від 23 березня 2021 року «Про затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади та делегування повноважень».
Згідно з протоколом № 29/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов?язані з корупцією в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про ліквідацію «Лучанської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-9 від 22 квітня 2021 року «Про ліквідацію «Лучанської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області».
Згідно з протоколом № 30/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про ліквідацію «Лучанської загальноосвітньої школи І-IІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-9 від 22 квітня 2021 року «Про ліквідацію «Лучанської загальноосвітньої школи І-IІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області».
Згідно з протоколом № 31/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-150 від 27 травня 2021 року «Про затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади».
Згідно з протоколом № 32/2023 від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області №5-150 від 27 травня 2021 року «Про затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади».
Згідно з протоколом №33 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийняті рішення щодо голосування «за» питання «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться за адресою: м. Канів вул. Шевченка 49 (адміністративна будівля)» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 5-266 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУПАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-266 від 29 червня 2021 року «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться за адресою: м. Канів вул. Шевченка 49 (адміністративна будівля)».
Згідно з протоколом № 34/2023 від 09 січня 2023 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов?язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться за адресою: м. Канів вул. Шевченка 49 (адміністративна будівля)» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 5-266 стосувалось особисто її, чим вчинила правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-266 від 29 червня 2021 року «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться за адресою: м. Канів вул. Шевченка 49 (адміністративна будівля)».
Згідно з протоколом №35/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п. 1 ч. 1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов?язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться в межах села Хмільна» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення№ 5-267 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-267 від 29 червня 2021 року «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться в межах села Хмільна».
Згідно з протоколом № 36/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться в межах села Хмільна» під час засідання 5 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 5-267 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУПАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 5-267 від 29 червня 2021 року «Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться в межах села Хмільна».
Згідно з протоколом № 37/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.3714 га, кадастровий номер 7122083100:02:001:0615/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Кононча (в межах населеного пункту) по вулиці Садова, 145 під Конончанським навчально-виховним комплексом «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа I-II ступенів» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 9-13 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області №9-13 від 05 квітня 2022 року «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.3714 га, кадастровий номер 7122083100:02:001:0615/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Кононча (в межах населеного пункту) по вулиці Садова, 145 під Конончанським навчально-виховним комплексом «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа I-II ступенів» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування».
Згідно з протоколом № 38/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст. 3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3714 га, кадастровий номер 7122083100:02:001:0615,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Кононча (в межах населеного пункту) по вул. Садова, 145, під Конончанським навчально-виховним комплексом «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 9-13 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-13 від 05 квітня 2022 року «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.3714 га, кадастровий номер 7122083100:02:001:0615,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Кононча (в межах населеного пункту) по вул. Садова, 145, під Конончанським навчально-виховним комплексом «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування».
Згідно з протоколом №39/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.5040 га, кадастровий номер 7122085100:03:001:0186,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Межиріч (в межах населеного пункту) по вулиці Центральна, 8, під комунальним закладом «Заклад дошкільної освіти «Веселка» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 9-14 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-14 від 05 квітня 2022 року «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5040 га, кадастровий номер 7122085100:03:001:0186,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Межиріч (в межах населеного пункту) по вулиці Центральна, 8 під комунальним закладом «Заклад дошкільної освіти «Веселка» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування».
Згідно з протоколом № 40/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.5040 га, кадастровий номер 7122085100:03:001:0186,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Межиріч (в межах населеного пункту) по вулиці Центральна, 8, під комунальним закладом «Заклад дошкільної освіти «Веселка» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 9-14 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-14 від 05 квітня 2022 року «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,5040 га, кадастровий номер 7122085100:03:001:0186,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Межиріч (в межах населеного пункту) по вулиці Центральна, 8 під комунальним закладом «Заклад дошкільної освіти «Веселка» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування».
Згідно протоколу № 41/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією в порушення вимог п.2 ч.1 ст.28 закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2000 га, кадастровий номер 7122088900:02:001:0463,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Хмільна (в межах населеного пункту) по вулиці Миру, 48 під навчально-виховним комплексом та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування» під час засідання сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 9-30 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-30 від 06 квітня 2022 року «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2000 га, кадастровий номер 7122088900:02:001:0463,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Хмільна (в межах населеного пункту) по вулиці Миру, 48 під навчально-виховним комплексом та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування».
Згідно з протоколом №42/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст. 3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов?язані з корупцією, в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2000 га, кадастровий номер 7122088900:02:001:0463,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Хмільна (в межах населеного пункту) по вулиці Миру, 48 під навчально-виховним комплексом та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення № 9-30 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст.172-7 КУПАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-30 від 05 квітня 2022 року «Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2000 га, кадастровий номер 7122088900:02:001:0463,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Хмільна (в межах населеного пункту) по вулиці Миру, 48 під навчально-виховним комплексом та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування».
Крім того, згідно з протоколом № 43/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 09 січня 2023 року, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п.1 ч. 1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов?язані з корупцією, в порушення вимог п. 2 ч.1 ст.28 Закону не повідомила у встановленому законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті рішення щодо голосування «за» питання «Про передачу з балансу виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області на баланс відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області реконструкцію Яблунівського навчально-виховного комплексу дошкільного навчального закладу загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Канівської міської ради Черкаській області по вулиці Колгоспна, 31 в селі Яблунів Канівського району Черкаської області вартістю 60465,80 гривень» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення 9-51 стосувалось особисто 1, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-51 від 09 червня 2022 року «Про передачу з балансу виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області на баланс відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області реконструкцію Яблунівського навчально-виховного комплексу дошкільного навчального закладу загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Канівської міської ради Черкаській області по вулиці Колгоспна, 31 в селі Яблунів Канівського району Черкаської області вартістю 60465,80 гривень».
Згідно з протоколом № 44/2023 від 09 січня 2023 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, ОСОБА_1 , будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону вчинила дії при наявності у неї реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення щодо голосування «за» питання «Про передачу з балансу виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області на баланс відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області реконструкцію Яблунівського навчально-виховного комплексу Дошкільного навчального закладу загальноосвітньої школи I-IІ ступенів Канівської міської ради Черкаській області по вулиці Колгоспна, 31 в селі Яблунів Канівського району Черкаської області вартістю 60465,80 гривень» під час засідання 9 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що рішення 9-51 стосувалось особисто її, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов?язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.
Юридичними наслідками у даному випадку є прийняття рішення Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області № 9-51 від 09.06.2022 року «Про передачу з балансу виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області на баланс відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області реконструкцію Яблунівського навчально-виховного комплексу Дошкільного навчального закладу загальноосвітньої школи I-IІ ступенів Канівської міської ради Черкаській області по вулиці Колгоспна, 31 в селі Яблунів Канівського району Черкаської області вартістю 60465,80 гривень».
В тотожних апеляційних скаргах ОСОБА_1 та її захисник Нестеренко О.Ф. просять скасувати вищевказану постанову та закрити провадження у справі за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Вважають постанову незаконною та необґрунтованою, а ОСОБА_1 невинуватою у вчиненні адміністративних правопорушень. Стверджують, що в діях (бездіяльності) ОСОБА_1 відсутні подія і склад адміністративного правопорушення, оскільки вона не порушувала вимоги п.п. 2, 3 ч. 1 ст.28 Закону.
Апелянти вважають, що справа про адміністративне правопорушення не містить належних і допустимих доказів, які безсумнівно, «поза розумним сумнівом», підтверджують порушення ОСОБА_1 наведених вимог Закону №1700 та вчинення передбачених частинами 1 і 2 ст.172-7 КУпАП правопорушення.
В обґрунтування апеляційних вимог посилаються на диспозицією частин 1 і 2 ст.172-7 КУпАП, об`єктивну та суб`єктивну сторона цих правопорушень.
На думку сторони захисту, питання, що були проголосовані на наведених сесіях міської ради не стосувались особисто ОСОБА_1 , котра ці питання не ініціювала внесення до порядку денного, заздалегідь не знала результати депутатського голосування, стосовно вирішення цього питання.
Також справа не містить доказів існування реального конфлікту інтересів; наявності у ОСОБА_1 приватного інтересу щодо рішень Канівської міської ради, а також доказів наявності факту суперечності між приватним інтересом ОСОБА_1 і її службовими чи представницькими повноваженнями. У справі не доведено наявності факту реального впливу суперечності між приватним та службовим чи представницьким інтересом на об`єктивність або неупередженість, прийняття рішень або на вчинення чи не вчинення дій підчас виконання зазначених повноважень або, що ОСОБА_1 і/або близька особа отримала неправомірну вигоду внаслідок вирішення цього питання.
Окрім того, в оскаржуваній постанові місцевого суду не наведено доказів та їхньої оцінки судом, які підтверджують вину ОСОБА_1 у вчиненні, пов`язаних з корупцією правопорушень, згідно з протоколами від 09 січня 2023 року №27/2023, №28/2023, №29/2023, №30/2023, №31/2023, №32/2023. Місцевий суд обставини справи за кожним із наведених протоколів не з`ясовував, докази, що їх підтверджують, не оцінював, обмежився закриттям справи згідно ч.4 ст.38, п.7 ч. 1 ст. 247 КУпАП - закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 цього Кодексу.
Як на підставу для скасування постанови судді та закриття провадження у справі, приводить зміст методичних рекомендацій щодо застосування окремих положень Закону стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції, затвердженими Наказом Національного агентств з питань запобігання корупції від 02 квітня 2021 року №5.
До того ж ОСОБА_1 вважає, що не відповідають обставинам справи наведені в оскаржуваній постанові від 13 червня 2023 року висновки місцевого суду щодо моменту виявлення уповноваженою особою адміністративного правопорушення і, відповідно, строків накладення адміністративного стягнення, які установлені ч. 4 ст.38 КУпАП.
В апеляційній скарзі захисник Шишка Р.І. просить скасувати вищевказану постанову у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення та закрити провадження по справі в зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Вважає, що вищезазначена постанова була винесена з порушенням норм адміністративного та адміністративно-процесуального законодавства та є необґрунтованою і незаконною та невмотивованою, а також не враховує інтереси сторін по даній справі.
В обґрунтування апеляційних вимог вказує, що жодне з проектів рішень безпосередньо не стосується ОСОБА_1 , не створює для неї будь-яких пільг чи фінансової вигоди, а має відношення лише до відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради, як його структурного підрозділу, що здійснює свої повноваження в галузі освіти. Включення ОСОБА_1 за результатами прийнятих рішень Канівської міської ради до складу комісії з проведення конкурсу на посаду директора освітнього закладу чи передачі майна в оперативне управління, не створює в останньої особистого інтересу та не пов`язано із займаною нею посадою начальника відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області.
Отже, на думку апелянта, з огляду на відсутність у ОСОБА_1 будь-якого приватного інтересу при прийнятті перерахованих вище рішень, суперечність з представницькими повноваженнями в останньої не виникла, а тому реальний конфлікт інтересів не існував, що відповідно виключає обов`язок про його повідомлення.
Вважає, що при прийнятті рішень на сесії Канівської міської ради у ОСОБА_1 взагалі не було приватного інтересу, тобто майновий чи немайновий інтерес, який зумовлений її особистими, сімейними, дружніми чи іншими стосунками. В даному випадку ОСОБА_1 виконувала свої представницькі повноваження і голосування проходило за передачу в оперативне управління майна та за кількісний склад комісії, їй не надавалося право в одноособовому порядку приймати рішення. Її голос не був вирішальним та не впливав на прийняте рішення. Суперечність між приватним інтересом та представницькими повноваженнями у протоколах зазначено формально, та не доведено в чому наявність цих суперечностей. Не зазначено, в чому полягає реальний конфлікт інтересів, як проявився, як об`єктивно вплинув на об`єктивне та неупереджене рішення про передачу в оперативне управління майна та за кількісний склад комісії. Крім того, ОСОБА_1 не отримала повноважень одноособово вирішувати питання щодо передачі в оперативне управління майна та за кількісний склад комісії, тому відсутні відомості в чому проявилися суперечності між приватними та представницькими повноваженнями. ОСОБА_1 здійснювала представницькі повноваження на сесії міської ради як депутат, а не як начальник відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради, проте в протоколах неодноразово зазначається про суперечність між її приватними інтересами та представницькими повноваженнями як начальника відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради. Дані обставини виключають наявність зазначеного правопорушення.
Також,звертає увагуапеляційного судуна закінченнястроків притягненнядо адміністративноївідповідальності у даному адміністративному провадженні:
При апеляційному розгляді були заслухані:
-захисник Нестеренко О.Ф., який підтримав вимоги апеляційних скарг, пославшись на доводи, що в них викладені;
- прокурор Черкаської обласної прокуратури Гречаник Р.І., який заперечував проти задоволення апеляційної скарги, пославшись на законність та обґрунтованість постанови судді.
Заслухавши пояснення захисника Нестеренка О.Ф., прокурора Гречаника Р.І., перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення вважаю, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з таких підстав.
Відповідно до ст.ст. 245, 280 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи і вирішення її у точній відповідності із законом.
Дані вимоги закону суддею районного суду не були виконані.
Всупереч ст. 252 КУпАП, судом першої інстанції оцінені докази за своїм внутрішнім переконанням, що не ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
У даному випадку ОСОБА_1 визнано винною, що вона, будучи депутатом Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області, в порушення вимог п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону не повідомила у встановленому Законом порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів при прийнятті низки рішень щодо голосування «за» відповідні питання під час засідання 4 сесії Канівської міської ради, враховуючи той факт, що питання стосувалось особисто її:
-«Про затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади та делегування повноважень»;
-«Про ліквідацію «Лучанської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області»;
-«Про затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти»
-«Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться за адресою: м. Канів вул. Шевченка 49 (адміністративна будівля)»
-«Про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно Канівської міської ради Черкаської області, яке знаходиться в межах села Хмільна»
-«Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.3714 га, кадастровий номер 7122083100:02:001:0615/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Кононча (в межах населеного пункту) по вулиці Садова, 145 під Конончанським навчально-виховним комплексом «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа I-II ступенів» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування»
-«Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,3714 га, кадастровий номер 7122083100:02:001:0615,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Кононча (в межах населеного пункту) по вул. Садова, 145, під Конончанським навчально-виховним комплексом «Дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування»
-«Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0.5040 га, кадастровий номер 7122085100:03:001:0186,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Межиріч (в межах населеного пункту) по вулиці Центральна, 8, під комунальним закладом «Заклад дошкільної освіти «Веселка» та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування»
-«Про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2000 га, кадастровий номер 7122088900:02:001:0463,/03.02/ для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, яка розташована в адміністративних межах Канівської міської ради Черкаської області села Хмільна (в межах населеного пункту) по вулиці Миру, 48 під навчально-виховним комплексом та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування»
-«Про передачу з балансу виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області на баланс відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області реконструкцію Яблунівського навчально-виховного комплексу Дошкільного навчального закладу загальноосвітньої школи I-IІ ступенів Канівської міської ради Черкаській області по вулиці Колгоспна, 31 в селі Яблунів Канівського району Черкаської області вартістю 60465,80 гривень»
Ці обставини знайшли своє відображення у відповідних протоколах про адміністративне правопорушення.
У відповідностідо національногозаконодавства протоколпро адміністративнеправопорушення, в силу положень статті 251 КУпАП, є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення, при розгляді судом справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності.
З урахуванням правової позиції, викладеній в рішенні ЄСПЛ по справі «Карелін проти російської федерації» протокол про адміністративне правопорушення не може визнаватись автоматично недопустимим доказом, а підлягає оцінці із сукупністю з іншими доказами.
Проте зазначені в протоколах обставини не підтверджуються дослідженими суддею суду першої інстанції іншими доказами.
У ційсправі незаперечується сторонами,що ОСОБА_1 як депутат Канівської міської ради Черкаського району Черкаської області приймала участь за голосувала за наведені питання.
При виявлені в діях ОСОБА_1 ознак правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, суддя районного суду встановив, що у даному випадку приватний інтерес ОСОБА_1 , як немайновий інтерес особи, який полягає, у наявності у неї службових повноважень у відділі освіти виконавчого комітету Канівської міської ради, в якому вона є керівником, під час здійснення нею представницьких повноважень громади м. Канева при прийнятті рішення:
- про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно;
- про затвердження відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти та передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області земельної ділянки в постійне користування»;
- про передачу з балансу виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області на баланс відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області реконструкцію Яблунівського навчально-виховного комплексу Дошкільного навчального закладу загальноосвітньої школи I-IІ ступенів Канівської міської ради Черкаській області.
Також судпершої інстанціївідзначив,що між приватним інтересом депутата Канівської міської ради ОСОБА_1 та її представницькими повноваженнями, пов`язаними із голосуванням на відповідних сесіях міської ради наведених питань виникла суперечність, що мала вплив на об`єктивність та неупередженість прийняття нею рішень під час голосування, виключаючи вплив приватного інтересу на реалізацію своїх повноважень.
Як встановив суддя міськрайонного суду, суперечність полягала в тому, що, з однієї сторони, в особи наявний вказаний вище приватний інтерес, а з іншої депутат Канівської міської ради ОСОБА_1 має здійснювати свої представницькі повноваження, у тому числі під час голосування на засіданні міської ради, - виключаючи вплив приватного інтересу на реалізацію своїх повноважень.
Також в оскаржуваній постанові зазначено, що за наявності вищезазначеного приватного інтересу депутат Канівської міської ради ОСОБА_1 суб`єктивно та упереджено прийняла рішення під час голосування «за» наведені питання, враховуючи, що питання стосується особисто її та вказане рішення надає ОСОБА_1 владних повноважень уповноваженого органу щодо отримання у оперативне управління безоплатне та безстрокове нерухоме майно, набуття права постійного користування земельною ділянкою, отримання нерухомого майна Канівської міської ради.
Враховуючи викладене, така суперечність, що мала вплив на об`єктивність та неупередженість вчинення дій та прийняття рішень, як наведено в постанові, що оскаржується, у розумінні Закону є реальним конфліктом інтересів.
Разом з тим, суд першої інстанції відкинув версію особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та пояснення захисника Шишки Р.І., що зазначені рішення сесій ради не стосувались ОСОБА_1 безпосередньо і не створювали для неї будь-яких пільг чи фінансової вигоди, а мали відношення лише до відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради, що здійснює свої повноваження в галузі освіти. Ще захисником зазначалось, що включення ОСОБА_1 до складу комісії з проведення конкурсу на посаду директора освітнього закладу чи передача майна в оперативне управління не створює в останньої особистого інтересу, оскільки участь у складі такої комісії не пов`язано з займаною нею посадою начальника відділу освіти, при цьому в подальшому вказана комісія приймає рішення колегіально. У неї міг би бути лише потенційний конфлікт інтересів, але протоколи складені щодо реального конфлікту інтересів, наявність якого не доведена.
З цього приводу суддя міськрайонного суду будь-яких мотивів на спростування позиція захисника не навів.
Апеляційний суд не погоджується з встановленими обставинами судом першої інстанції, не пристає до оцінки доказів, в аспекті можливості притягнення ОСОБА_1 за правопорушення, пов`язаного з корупцією.
Відповідальність за ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП настає за неповідомлення про реального конфлікту інтересів, вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Закон під реальним конфліктом інтересів розуміє суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень
При реальному конфлікті інтересів, існуюча суперечність між наявним приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями безпосередньо впливає (вплинула) на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень. Для встановлення реального конфлікту інтересів недостатньо констатувати існування приватного інтересу, який потенційно може вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, а слід безпосередньо встановити, що, по-перше, приватний інтерес наявний, по-друге, він суперечить службовим чи представницьким повноваженням, а по-третє, така суперечність не може вплинути, а реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.
Для з`ясування чи перебувала особа у реальному конфлікті інтересів необхідно встановити такі елементи: 1) наявність у особи службових чи представницьких повноважень; 2) наявність приватного інтересу; 3) суперечність між приватним інтересом і повноваженнями, що впливає на неупередженість здійснення 40 цих повноважень.
Насамперед у цій справі необхідно визначити наявність чи відсутність у ОСОБА_1 приватного інтересу при прийнятті нею рішень про позитивне голосування за низкою питань, що були пов`язані про передачу відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно чи набуття ОСОБА_1 додаткових повноважень, що по`вязані з затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади.
Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
У даномувипадку моваможе йтипро приватнийінтерес приреалізації ОСОБА_1 своїх службових (представницьких) повноважень стосовно себе, які можуть стосуватися оплати праці, відведення земельних ділянок, використання права на депутатське звернення чи депутатський запит у власних інтересах.
Апеляційний суд визнає, що Закон допускає необмежене коло обставин та ситуацій, що можуть свідчити про наявність приватного інтересу чи зумовлюють його виникнення за певних обставин.
Відповідно до Методичних рекомендацій Національного агенства з питань запобігання корупції щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції, п. 2.2.1. розділу "Типові обставини та ситуації, що свідчать про наявність приватного інтересу чи зумовлюють його виникнення", приватний інтерес буде існувати у разі наявності службового чи представницького повноваження стосовно підприємства, установи, організації, в якій особа є засновником та/або керівником.
Разом з тим, відділ освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області є юридичною особою публічного права, яка створюється розпорядчим актом органу місцевого самоврядування.
Отже в розумінні положень Закону щодо наявності приватного інтересу у ОСОБА_1 , у зв`язку з тим, що вона є начальником відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області при передачі в оперативне управління безоплатно та безстроково нерухоме майно цьому відділу, набуття права постійного користування земельною ділянкою, отримання нерухомого майна Канівської міської ради є надуманими.
Сам факт, що ОСОБА_1 підтримала рішення про передачу нерухомого майна, яке й так належить виконавчому комітету Канівської міської ради Черкаської області до самостійного структурного підрозділу цього виконавчого комітету - відділу освіти, не свідчить про наявність у ОСОБА_1 приватного інтересу.
ОСОБА_1 у цьому випадку не діє, як приватна особа чи як власник, засновник (учасник) юридичної особи - відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області, тобто її голосування з наведених питань не зумовлене особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.
За протоколами про адміністративні правопорушення №№ 27/2023, 28/2023/29/2023, 30/2023, 31/2023, 32/2023 суд першої інстанції закрив провадження у справі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, хоча, як про це обґрунтовано вказує апелянти, суд обставини справи за кожним із наведених протоколів не з`ясовував, докази, що їх підтверджують, не оцінював, обмежився закриттям справи з наведених підстав.
З цих протоколів випливає, що ОСОБА_1 притягається до адміністративної відповідальності, що пов`язано з її голосування за відповідні питання щодо затвердження Положення про конкурс на посаду директора закладу загальної середньої освіти Канівської міської територіальної громади; затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти, ліквідацію «Лучанської загальноосвітньої школи І-IІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області, не прийняті в умовах реального конфлікту інтересів; затвердження комісії для проведення конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти.
Як слідує з цих протоколів, то ОСОБА_1 інкримінується не повідомлення про реальний конфлікт інтересів та прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів. Приватний інтерес, як це встановлено уповноваженою особою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, полягає у немайновому інтересі особи, що виник у зв`язку з діяльністю в Канівській міській раді, та полягає в отриманні повноважень щодо обрання та призначення керівника закладу середньої освіти. В іншому випадку приватний інтерес розкривається, як немайновий інтерес особи, що виник у зв`язку з діяльністю в Канівській міській раді та одночасно на посаді начальника відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області і полягає в отриманні повноважень заступника голови комісії з ліквідації Лучанської загальноосвітньої школи І-IІ ступенів» Канівської міської ради Черкаської області та Комунального закладу «Конончанська гімназія Канівської міської ради Черкаської області.
Разом з тим, відміною потенційного від реального конфлікту, є не лише наявності суперечності між приватний інтерес та службовим повноваженням, а насамперед, що така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій, інакше кажучи при реальному конфлікті інтересів особа реалізує (повинна реалізувати) свої повноваження у сфері, де наявний приватний інтерес.
У даному випадку, набуття ОСОБА_1 службових повноважень, полягає в отриманні повноважень щодо обрання та призначення керівника закладу середньої освіти чи її участь як заступника голови комісії з ліквідації,не створюєреального конфліктуінтересів,про якийвона булазобов`язана булаповідомити у встановленому законом порядку чи утриматися від отримання таких повноважень.
Окремо апеляційний суд зауважує, що ОСОБА_1 , як начальник відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради Черкаської області, відповідно до Положення цього відділу й так мала повноваження щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівників комунальних закладів і установ освіти відповідно до чинного законодавства; заохочувати та накладати дисциплінарні стягнення на керівників закладів і установ освіти.
Отже, у цьому випадку можливий приватний інтерес щодо набуття наведених повноважень не суперечить службовим чи представницьким повноваженням ОСОБА_1 .
За таких обставин постанова судді не відповідає ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі Конвенція), котра декларує, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
При цьому відповідно до практики ЄСПЛ справи про адміністративні правопорушення за своєю суттю є кримінальною, мають кримінальний характер та повністю підпадають під гарантії статті 6 Конвенції (справа «Лучанінова проти України»).
Суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції.
З огляду на викладене, апеляційний суд приходить до висновку, що матеріали справи не містять доказів, які б поза розумним сумнівом доводили вчинення ОСОБА_1 інкримінованих їй адміністративних правопорушень.
Відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
За таких обставин, з урахуванням встановлення апеляційним судом відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, апеляційні скарги ОСОБА_1 та її захисника Нестеренка підлягають задоволенню, а апеляційна скарга захисника Шишки Р.І., котрий просив скасувати постанови судді та закрити провадження у справі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, - частковому задоволенню.
Керуючись ст. 294 КУпАП
ПОСТАНОВИВ
Апеляційні скарги ОСОБА_1 та її захисника Нестеренка О.Ф. задовольнити, апеляційну скаргу захисника Шишки Р.І. задовольнити частково.
Постанову судді Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 13 червня 2023 року щодо ОСОБА_1 - скасувати.
Закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Постанова набирає чинності негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя В.Ф. Люклянчук
Суд | Черкаський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2023 |
Номер документу | 113032622 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Черкаський апеляційний суд
Люклянчук В. Ф.
Адмінправопорушення
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
Євтушенко Б. В.
Адмінправопорушення
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
Євтушенко Б. В.
Адмінправопорушення
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
Євтушенко Б. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні