Справа № 203/4517/23
1-кс/0203/3817/2023
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2023 року Кіровський районний суд м.Дніпропетровська у складі:
слідчого судді - ОСОБА_1
при секретарі - ОСОБА_2
за участі прокурора - ОСОБА_3
розглянувши у закритому судовому засіданні в м.Дніпро клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором, про надання дозволу на проведення обшуку, заявлене в рамках кримінального провадження №42023040000000299,-
ВСТАНОВИВ:
До Кіровського районного суду м.Дніпропетровська надійшло вищезазначене клопотання слідчого про надання дозволу на проведення обшуку, заявлене в рамках кримінального провадження №42023040000000299.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та посилаючись на викладені в ньому підстави, просив задовольнити останнє.
Заслухавши прокурора, перевіривши викладені в клопотанні доводи, дослідивши надані до нього матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Статтею 13 КПК України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч.1 ст.233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.
Згідно ст.2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Частиною 2 ст.9 КПК України встановлено, що прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Відповідно до ст.91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: 1) подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); 2) винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення; 3) вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат; 4) обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом`якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження; 5) обставини, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності або покарання; 6) обставини, які підтверджують, що гроші, цінності та інше майно, які підлягають спеціальній конфіскації, одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна, або призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи винагороди за його вчинення, або є предметом кримінального правопорушення, у тому числі пов`язаного з їх незаконним обігом, або підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення; 7) обставини, що є підставою для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру.
Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Згідно ч.1 ст.92 КПК України обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого.
Відповідно до ч.1 ст.93 КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Під час розгляду клопотання та з долучених до нього матеріалів кримінального провадження вбачається, що відділом з розслідування особливо тяжких СУ ГУНП в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023040000000299 від 11.05.2023 року, відомості за яким внесено до ЄРДР з правовою кваліфікацією за ч.5 ст.190 КК України.
Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням здійснюється прокурорами Дніпропетровської обласної прокуратури.
Досудовим розслідуванням встановлено, що на території м.Дніпро діє організована група яка складається зі співробітників Комунального позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацький центр «ШТУРМ» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 23641827), які впровадили механізм спрямований на незаконне отримання грошових коштів, шляхом зловживання довірою, клієнтів закладу, які звертаються за безкоштовними послугами.
Злочинна схема полягає у тому, що клієнти звертаються до філії закладу з питання щодо оформлення дитини на позашкільне навчання, виховання або отримання послуг у так званому «літньому таборі», а завідувачами підрозділів, кількість яких складає 5 закладів на території м.Дніпра, висувається умова, що такі послуги є платними та зазначається конкретний розмір такої плати за одне відвідування, тиждень або місяць.
В подальшому, під час безпосереднього відвідування дітьми закладу, їх батьками сплачуються кошти завідуючому або адміністратору під особистий підпис платника у відомості. В той час на відомостях містяться надписи «Відомість благодійної допомоги на розвиток і укріплення матеріально-технічної бази КПНЗ «ДЮЦ ШТУРМ» ДМР.
Також завідуючими підрозділів повідомляють відвідувачам, що послуги які вони надають платні, а отримані гроші йдуть на заробітну платню працівникам, хоча насправді заклад є комунальним та фінансується за рахунок коштів Дніпровської міської ради.
Під час спілкування співробітників закладу з батьками дітей, їм не повідомляється, що кошти передається ними в якості благодійної допомоги.
Відповідно до матеріалів УСБУ у Дніпропетровській області лише третина коштів отриманих від громадян заводиться на розрахункові рахунки закладу в якості благодійної допомоги, а дві третини коштів, які отримуються незаконним шахрайським шляхом в результаті діяльності даної організованої групи та складають близько 900 тисяч гривень на місяць, оскільки на території м.Дніпро діє 5 підрозділів даного закладу, які надають послуги сотням дітей на місяць, розподіляються між учасниками даної організованої групи.
Так, автором даної схеми і організатором даної організованої групи є директор КПНЗ «ДЮЦ ШТУРМ» ДМР - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка маючи злочинний умисел, направлений на систематичне скоєння особливо тяжких злочинів проти власності, діючи виключно з корисливих мотивів, з метою систематичного отримання незаконного прибутку, усвідомлюючи та розуміючи суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, розробила детальний (поступовий) злочинний план.
Усвідомлюючи, що самостійне, без залучення інших осіб систематичне скоєння особливо тяжких злочинів проти власності неможливо, ОСОБА_5 , займаючи посаду директора директор КПНЗ «ДЮЦ ШТУРМ» ДМР, володіючи якостями лідера та організатора, провела зустріч з ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , (заступник директора), ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , (заступник директора - завідувач підрозділом), ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , (заступник директора - завідувач підрозділом), ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , (завідувач підрозділом), ОСОБА_10 ІНФОРМАЦІЯ_6 , (завідувач підрозділом), ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ,(завідувач підрозділом), ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (заступник директора), ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , (заступниця директора), ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , (завідувач відділу ), ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (співробітниця відділу), із якими підтримувала стабільні, довірливі, тривалі за часом стосунки та у яких користувався авторитетом, під час зустрічі із якими ознайомила кожного з них зі своїми злочинними намірами, довела до відома кожного з них деталі вищевказаного розробленого нею злочинного плану.
У свою чергу вказані вище особи, бажаючи отримувати власну матеріальну вигоду, керуючись корисливим мотивом, прийняли пропозицію ОСОБА_5 та надали свою добровільну згоду на участь у злочинній діяльності у якості членів організованої групи при систематичному скоєнні особливо тяжких злочинів проти власності.
Досягнувши між собою домовленості про здійснення систематичної протиправної діяльності, визнавши лідером ОСОБА_5 та погодившись, що підготовка до вчинення кримінальних правопорушень, їх безпосереднє скоєння будуть відбуватися виключно за вказівкою, керівництвом, координацією ОСОБА_5 злочинних дій всіх учасників організованої групи та кожного окремо, члени організованої групи ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 разом почали втілювати у життя заздалегідь розроблений ОСОБА_5 злочинний план, яким передбачено розподіл функцій та ролей кожного члена організованої групи.
Згідно, зі статутними документами, КПНЗ ДЮЦ ШТУРМ» ДМР діє у статусі неприбуткової організації, є багатопрофільним закладом позашкільної освіти, знаходиться у комунальній власності Дніпровської територіальної громади, зареєстрований в порядку, визначеному законодавством України.
Засновником Центру є територіальна громада м.Дніпра в особі Дніпровської міської ради, яка здійснює фінансування Центру, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування; Центр підпорядкований Департаменту молодіжної політики та національно-патріотичного виховання Дніпровської міської ради.
Згідно ст.4 Закону України «Про освіту», Держава забезпечує безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти відповідно до стандартів освіти.
Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» визначено, що благодійна діяльність - добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара. Дирекція школи та педагогічні працівники не повинні втручатися у діяльність благодійних фондів і піклувальних рад. Батьки мають право робити добровільні внески на потреби закладів загальної середньої освіти, добровільні внески не можуть бути примусовими і вимірюватися фіксованими сумами.
Посилаючись на вказані обставини, прокурор у поданому клопотанні просив надати дозвіл на проведення обшуку за місцезнаходженням приміщень підрозділу «ШТУРМ-Крокус» Комунального позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацький центр «ШТУРМ» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 23641827), які розташовані за адресою: м.Дніпро, вул.Гладкова, буд.8, право власності на який згідно довідки КП «ДМБТІ» ДМР за жодною особою не зареєстровано, з метою відшукання та вилучення: грошових коштів, здобутих злочинним шляхом; комп`ютерної техніки (ноутбуків, нетбуків, персональних комп`ютерів (системних блоків), планшетних комп`ютерів, терміналів мобільного зв`язку, сім-карт та стартових пакетів операторів мобільного зв`язку; рукописних та друкованих чорнових записів, які містять відомості про протиправну діяльність щодо скоєння злочинів, у тому числі відомостей, заяв відвідувачів (батьків дітей), журналів реєстрації вказаних заяв, бухгалтерських документів щодо прийняття грошових коштів від відвідувачів, банківських та бухгалтерських документів щодо зарахування грошових коштів на розрахункові рахунки в якості благодійної допомоги; електронних носів інформації (дискових накопичувачів, карт пам`яті, флеш-накопичувачів, оптичних дисків, жорстких дисків); банківських платіжних карток; інших речей та документів щодо службової діяльності КПНЗ «ДЮЦ «ШТУРМ» ДМР.
Перевіряючи вказані доводи та дослідивши надані до клопотання матеріали кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що останні в достатній мірі свідчать про факт вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.190 КК України та вагомі дані про можливу причетність до його вчинення зазначених в клопотанні осіб.
Вказані обставини дають достатні підстави вважати, що за місцем роботи фігурантів у приміщеннях КПНЗ «ДЮЦ «ШТУРМ» ДМР та його структурних підрозділах, за місцем їх проживання та проживання наближених до них осіб (членів сім`ї, близьких родичів), а також в транспортних засобах, що перебувають у їх власності та/або користуванні, можуть зберігатись або переховуватись зазначені в клопотанні прокурора речі та документи, які планується відшукати під час обшуку.
Останні відповідають критеріям, визначеним ст.98 КПК України та мають значення для повного, всебічного, об`єктивного та неупередженого проведення досудового розслідування, оскільки, окрім іншого, можуть містити інформацію в друкованому, рукописному та електронному вигляді, щодо спілкування та листування фігурантів кримінального правопорушення між собою при підготовці та вчиненні кримінального правопорушення; щодо отримання коштів (внесків) та розпорядження останніми.
Також слідчий суддя враховує, що оскільки вказані речі та документи, можуть викривати протиправну діяльність причетних до вчинених кримінального правопорушення осіб, існують обгрунтовані ризики їх знищення, переховування або спотворення.
З огляду на це, враховуючи обставини та характер вчиненого кримінального правопорушення, слідчий суддя погоджується із доводами клопотання, що в даному випадку єдиним доцільним та ефективним способом для цього є проведення обшуку.
З урахуванням наведеного, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим, відповідає вимогам ч.3 ст.234 КПК України, а цілі, за яких планується проведення обшуку, відповідають меті його проведення, визначеної ч.1 ст.234 КПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.3,7,13,161,233,234,235 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати слідчим, які входять до складу слідчої групи у кримінальному провадженні №42023040000000299 та прокурором групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні дозвіл на проведення обшуку за місцезнаходженням приміщень підрозділу «ШТУРМ-Крокус» Комунального позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацький центр «ШТУРМ» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 23641827), які розташовані за адресою: м.Дніпро, вул.Гладкова, буд.8, з метою відшукання та вилучення: грошових коштів, комп`ютерної техніки (ноутбуків, нетбуків, персональних комп`ютерів (системних блоків), планшетних комп`ютерів, терміналів мобільного зв`язку, сім-карт та стартових пакетів операторів мобільного зв`язку; рукописних та друкованих чорнових записів, які містять відомості про протиправну діяльність щодо скоєння злочинів, у тому числі відомостей, заяв відвідувачів (батьків дітей), журналів реєстрації вказаних заяв, бухгалтерських документів щодо прийняття грошових коштів від відвідувачів, банківських та бухгалтерських документів щодо зарахування грошових коштів на розрахункові рахунки в якості благодійної допомоги; електронних носів інформації (дискових накопичувачів, карт пам`яті, флеш-накопичувачів, оптичних дисків, жорстких дисків); банківських платіжних карток; інших речей та документів щодо службової діяльності Комунального позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацький центр «ШТУРМ» Дніпровської міської ради.
Строк дії ухвали встановити в один місяць з дня її постановлення.
Ухвала є остаточною й оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Кіровський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2023 |
Оприлюднено | 28.08.2024 |
Номер документу | 113050296 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні