ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2023 р. Справа № 902/1277/22
Господарський суд Вінницької області в складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Шарафіна С.О., розглянувши в приміщенні суду у судовому засіданні в режимі відеоконференції матеріали у справі
за заявою: Фізичної особи-підприємця Гусака Ярослава Богдановича (ідент. номер НОМЕР_1 )
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (код ЄДРПОУ 43334892)
про банкрутство
за участю :
арбітражного керуючого (розпорядника майна) Абрамова В.В.
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Господарського суду Вінницької області перебуває справа №902/1277/22 за заявою ФОП Гусака Я.Б. до ТОВ "Проперті Асістанс" про банкрутство.
Ухвалою від 15.03.2023 року, зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс". Введено процедуру розпорядження майном боржника. Призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Абрамова В.В. Призначено попереднє засідання у справі на 20.06.2023 року.
Ухвалою від 20.06.2023 року встановлено перелік та розмір визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню арбітражним керуючим (розпорядником майна) Абрамовим В.В. до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22: ФОП Гусака Я.Б. в розмірі: 247 255,47 грн - заборгованості (четверта черга задоволення вимог кредиторів); 24 810,00 грн - судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (перша черга задоволення вимог кредиторів); 60 300,00 грн - авансування на депозитний рахунок суду грошової винагороди арбітражного керуючого (перша черга задоволення вимог кредиторів). Призначено справу до розгляду в підсумковому судовому засіданні на 23.08.2023 року.
Ухвалою від 21.08.2023 року задоволено заяву арбітражного керуючого Абрамова В.В. про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів. Ухвалено забезпечити участь арбітражного керуючого Абрамова В.В. у судовому засіданні 23.08.2023 року о 10:00 год. в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, в приміщенні Господарського суду Вінницької області, за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС.
21.08.2023 року до суду від арбітражного керуючого Абрамова В.В. надійшли наступні документи:
- звіт № 02-13/31 від 17.08.2023 року про проведену роботу розпорядника майна у даній справі;
- клопотання № 02-13/32 від 17.08.2023 року про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури;
- заява № 02-13/33 від 17.08.2023 року на участь у справі про банкрутство;
- клопотання № 02-13/35 від 18.08.2023 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат розпорядника майна боржника та здійснення сплати основної грошової винагороди в розмірі 60 300,00 грн. за рахунок коштів, авансованих ініціюючим кредитором; до клопотання також додано звіт про нарахування грошової винагороди та понесених витрат за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року.
На визначену дату в судове засідання з`явився арбітражний керуючий Абрамов В.В. Інші учасники провадження у цій справі повноважних представників в судове засідання не направили.
В ході розгляду справи арбітражний керуючий надав пояснення щодо обставин справи та поданих до суду документів, підтримав вимоги зазначених вище заяв та клопотань та просив їх задоволити, а звіт про виконану роботу - прийняти до відома.
Суд, розглянувши вказане вище клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, заслухавши арбітражного керуючого та дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Так, за змістом наданого звіту вбачається, що на виконання вимог Кодексу з банкрутства та ухвали Господарського суду Вінницької області від 15.03.2023 року, на адресу боржника ТОВ "Проперті Асістанс" направлено лист з вимогою про надання документів боржника з метою проведення аналізу фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та його становища на ринках (вих. №02-13/03 від 23.03.2023 р.) та повідомлення про проведення інвентаризації майна боржника (вих. №02-13/04 від 23.03.2023 р.).
В подальшому, на адресу розпорядника майна надійшло ряд листів від керівника ТОВ "Проперті Асістанс", відповідно до яких повідомлено, що починаючи з 3-го кварталу 2021 року підприємство взагалі не здійснювало господарську діяльність. Останнім звітним періодом є 1 півріччя 2021 року, зокрема:
- остання фінансова звітність подана за 1-ше півріччя 2021 року;
- остання декларація з податку на прибуток подана 21.07.2021р. за 1-ше півріччя 2021 року з від`ємним фінансовим результатом (збиток);
- остання декларація з податку на додану вартість подана 18.08.2021 року за липень 2021 року з нульовими показниками за звітний місяць, що оподатковуються ПДВ;
- останній податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, було подано 19.07.2021 року за 2-й квартал 2021 року.
- працівники підприємства були звільнені з 01.10.2020 по 31.11.2020 рік в кількості 67 осіб, в т.ч. і бухгалтер підприємства звільнена 30.04.2021р. згідно наказу №21-к від 30.04.2021р.;
- кількість штатних працівників з 3-го кварталу 2021 року по 15.03.2023 року складала 1 працівник (директор підприємства).
Що стосується активів підприємства, в тому числі і дебіторської заборгованості, керівник боржника зазначив, що станом на 01.07.2021 року на балансі підприємства обліковується:
- інша дебіторська заборгованість на загальну суму 2 526,4 тис. грн.;
- витрати майбутніх періодів на загальну суму 60,8 тис. грн.
Інформація щодо дебіторської заборгованості у розрізі дебіторів відсутня. Документи, які є підставою для виникнення дебіторської заборгованості не були передані попереднім керівником боржника.
Керівником боржника Мартинюком А.В. у відповідності до ст. 10 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 879 від 02.09.2014 року, видано Наказ №1 від 10.04.2023 року про проведення інвентаризації активів та зобов`язань.
На підставі вищевказаного Наказу була створена інвентаризаційна комісія у наступному складі: Мартинюк А.В. - директор, голова комісії, Абрамов В.В. - розпорядник майна, член комісії. Строки проведення інвентаризації майна ТОВ "Проперті Асістанс" - з 10.04.2023р. по 21.04.2023р.
За результатами фактичної інвентаризації майна боржника складено наступні описи:
- Акт про результати інвентаризації грошових коштів від 10.04.2023 року - згідно наданих відомостей на рахунках боржника обліковуються кошти у розмірі 1 789,04 грн.;
- Акт інвентаризації розрахунків з дебіторами та кредиторами від 11.04.2023р.- згідно якого обліковується: (1) дебіторська заборгованість у розмірі 2 629 400,00 грн., з яких: 9 145,58 грн. підтверджена дебітором (Податковою), 262 300,00 грн. не підтверджена дебіторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки заборгованості); (2) кредиторська заборгованість у розмірі 3 169 700,00 грн., з яких: 272 405,47 підтверджена кредиторами та 2 922 100,00 грн. не підтверджена кредиторами (відсутні документи, що підтверджують підстави та строки виникнення заборгованості);
- Акт №3 інвентаризації наявності фінансових інвестицій від 14.04.2023р. - згідно наданих відомостей фінансові інвестиції відсутні;
- Інвентаризаційний опис об`єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів № 1 від 17.04.2023р. - згідно наданих відомостей показники відсутні, тобто є нульовими;
- Інвентаризаційний опис № 2 необоротних активів від 18.04.2023р. (капітальні інвестиції) - згідно даних фінансової звітності станом на 30.06.2021 року на балансі обліковувалися незавершені капітальні інвестиції на суму 199,5 тис. грн.;
- І Інвентаризаційний опис № 3 необоротних активів від 18.04.2023р. (основні засоби) - згідно наданих відомостей основні засоби відсутні, тобто є нульовими;
- Інвентаризаційний опис №4 запасів від 19.04.2023р. - згідно наданих відомостей будь-які запаси відсутні, тобто є нульовими.
Таким чином, за результатами проведеної інвентаризації ТОВ "Проперті Асістанс" не виявлено нерухомого майна, водночас виявлено дебіторську заборгованість та грошові кошти на рахунку на загальну суму 10 934,62 грн. Водночас, виявлена кредиторська заборгованість складає - 272 405,47 грн. (дані показники відображено в Протоколі інвентаризаційної комісії від 21.04.2023р.).
З метою проведення аналізу щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства розпорядником майна укладено договір №1/04/23 про надання консалтингових послуг від 17.04.2023р. з ФОП Лемешко О.Д.
З вищевказаних причин, в ході проведення аналізу фінансово - господарського стану ТОВ "Проперті Асістанс" використовувалася фінансова звітність малого підприємства у складі Балансу (форма №1-м) та Звіту про фінансові результати (форма №2-м) за наступні періоди: - 2020 рік (річна); - 1-й квартал 2021 року; - 1-ше півріччя 2021 року.
В подальшому, розпорядником майна отримано Аналіз фінансово-господарського стану на предмет наявності (відсутності) неплатоспроможності та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства ТОВ "Проперті Асістанс".
Відповідно до наданих висновків встановлено, що протягом періоду, що підлягає аналізу, дії відповідальних осіб, які підпадають під ознаки доведення до банкрутства, не вбачаються. Ознаки приховуваного банкрутства не встановлені. До факторів, які вплинули на погіршення платоспроможності боржника та призвели до поглиблення виробничої та фінансової кризи вплинув збіг непередбачуваних надзвичайних обставин та специфіка діяльності підприємства, яка залежить значним чином від кліматичних умов та врожайності яблук (основної сировини для виробництва яблуневого соку) та ринкового середовища (ланцюгів поставок).
Тому, дії відповідальних осіб (засновника, директора) економічного, фінансового та організаційного характеру, які підпадають під ознаки доведення до банкрутства, фіктивного банкрутства або приховування банкрутства, відсутні.
Підприємство неспроможне за рахунок наявних високоліквідних активів виконати негайно поточні зобов`язання підприємства на дату відкриття провадження у справі про банкрутство, оскільки у підприємства дефіцит високоліквідних активів. Відбулося зупинення господарської діяльності, звільнення працівників. Діяльність підприємства не ефективна (не рентабельна). Підприємство найвищого ризику, повністю не платоспроможне. Боржник є потенційним банкрутом.
З моменту відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс" від фізичних або юридичних осіб не надходили заяви та пропозиції щодо санації боржника (в т. ч. план санації) (ст. 45 КУзПБ).
Таким чином, зважаючи на фінансовий стан боржника та його неплатоспроможність, у разі, якщо відсутні бажаючі взяти участь в санації боржника, то до неплатоспроможного боржника застосовується ліквідаційна процедура.
З метою розшуку та виявлення майнових активів, забезпечення їх збереження та з`ясування реального майнового стану банкрута ліквідатором направлені запити та повідомлення до реєстраційних органів, підприємств, установ, організацій та інших органів державного апарату; а саме: Державної авіаційної служби України, Державної інспекції архітектури та містобудування України, ДП "Український інститут інтелектуальної власності", Державної служби України з питань праці, Державного космічного агентства України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, ПАТ "Національний депозитарій України", Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національного банку України, Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області, Українського державного центру радіочастот, Державного агентства рибного господарства України, Головного управління статистики у Вінницькій області, ПАТ "Укрзалізниця", Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області. Регіонального сервісного центру МВС у Вінницькій області, Головного управління ДПС у Вінницькій області, Державної митної служби України, Фонду державного майна України, КП "Вінницьке МБТІ", Головного управління Держпродспоживслужби в Вінницькій області.
В ході процедури розпорядження майном на адресу арбітражного керуючого частково надійшли відповіді від наведених вище організацій наступного змісту:
листом №12/12.5-1165-23 від 11.04.2023р. Управління підтримання льотної придатності Державної авіаційної служби України повідомило, що за боржником повітряні суда не зареєстровані;
Державна служба з питань праці та її міжрегіональні управління повідомила про відсутність зареєстрованої за боржником запитуваної інформації;
листом №10/02/4561 від 28.04.2023 р. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку повідомила, що за наявними щоквартальними адміністративними даними, наданими депозитарними установами, станом на 31.12.2022р. боржник серед власників пакетами голосуючих акцій (5% і більше) акціонерних товариств, відсутній;
листом №25-0005/25764 від 13.04.2023р. Національний банк України повідомив, що інформація про валютні операції ТОВ "Проперті Асістанс" в автоматизованій системі НБУ "Е-ліміти" за період з 07.02.2019 по 15.03.2023 відсутня;
Управління забезпечення примусового виконання рішень у Вінницькій області Центрального міжрегіонального управління юстиції (м. Київ) повідомило, що станом на 14.04.2023 на виконання до територіальних відділів не надходили та на виконанні не перебувають виконавчі документи, де стороною є боржник;
листом №80/09.4.2/3787/23 від 13.04.2023р. Українським державним центром радіочастот повідомлено, що боржнику дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв не видавались, присвоєння радіочастот не здійснювалось;
листом №3-6.1.2-16/2112-23 від 12.04.2023р. Державне агентство меліорації та рибного господарства України повідомило, що станом на 10.04.2023 заяв про внесення інформації (змін до неї) до Державного реєстру рибогосподарських водних об`єктів (їх частин) від боржника не надходило, жодних документів на здійснення діяльності у галузі рибного господарства не видавались;
ГУ статистики в Вінницькій області листом №02.1-13/296-23 від 27.04.2023р. повідомило, що інформації чи є боржник засновником будь-яких установ, організації, підприємств в ЄДРПОУ не значиться, та було надано копії наявних електронних статистичних та фінансових звітів за 2020-2022рр., наданих підприємством до Центру обробки електронних звітів Держстату України;
листом №45/1449 від 18.04.2023р. ПАТ "Українська залізниця" повідомило, що згідно бази даних щодо реєстрації залізничного транспорту/вагонів/колій/локомотивів щодо боржника будь-яка інформація наразі відсутня;
листом №0-2-0.2-1871/2-23 від 24.04.2023 ТУ Держгеокадастру у Вінницькій області повідомило, що станом на 01.01.2013 на території області за ТОВ "Проперті Асістанс" відсутні відомості про реєстрацію земельних ділянок;
листом №13232/6/02-32-12-01-17 від 17.04.2023р. ГУ ДПС у Вінницькій області надано дані про відкриті/закриті рахунки боржника у банківських установах, довідникові дані та повідомлено, що остання звітність була надана за 1 півріччя 2021р.;
листом №19/19-02-04/14/1516 від 12.04.2023 Державна митна служба України повідомила, що за даними Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів, боржник перебуває в реєстрі осіб, які під час провадження своєї діяльності є учасниками відносин, що регулюються законодавством України з питань митної справи, з 13.10.2020. Водночас, на депозитному рахунку підприємства, відкритого на балансі Державної казначейської служби України на ім`я Держмитслужби, кошти передоплати (авансових платежів) не обліковуються;
листом №18-5/1430 від 18.05.2023 Регіональне відділення фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій областях повідомило, що відомості про нерухоме майно, яке перебуває на балансі боржника від суб`єктів управління до Фонду з метою внесення до реєстру не надавались;
листом №178 від 13.04.2023 КП "Вінницьке міське БТІ" повідомило, що для отримання запитуваної інформації необхідно скористатись відомостями Державного реєстру прав.
Також розпорядником майна ТОВ "Проперті Асістанс" отримано - інформаційну довідку з державного реєстру прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, Єдиного державного реєстр відчуження об`єктів нерухомого майна, відповідно до якої за боржником майно не зареєстроване (№343110196 від 12.07.2023р.).
На виконання вимог ухвали від 21.06.2023 року, розпорядником майна було письмово повідомлено кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" у відповідності до вимог ч. 3 ст. 44, ст. 48 Кодексу про банкрутство. (Запрошення на збори кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" за вих. №02- 13/29 від 29.06.2023 р.).
Збори кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" відбулися 13.07.2023 року, на зборах кредиторів був присутній конкурсний кредитор з правом голосу - ФОП Гусак Я.Б. в особі представника Бісик Я.В.
Із правом дорадчого голосу у зборах кредиторів приймав участь розпорядник майна боржника арбітражний керуючий Абрамов В.В.
Присутній на зборах кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" кредитор- ФОП Гусак Я.Б. має сукупно 247 голосів, що становить 100% голосів від загальної кількості, отже, збори кредиторів визнано повноважними.
На зборах кредиторів, серед іншого, (1) заслухано та затверджено звіт розпорядника майна про проведену роботу під час виконання своїх повноважень в процедурі розпорядження майном ТОВ "Проперті Асістанс", (2) а також винесено на розгляд зборів кредиторів питання щодо подальшої процедури у справі про банкрутство.
Розпорядником майна Абрамовим В.В. повідомлено учасників зборів кредиторів, що пропозицій від боржника, кредиторів чи інших осіб щодо заходів по відновленню платоспроможності боржника не надходило.
При цьому, сума кредиторських вимог, визнаних судом та включених до реєстру вимог кредиторів, становить 332 365,47 грн.
Зборами кредиторів, за результатами розгляду наданої розпорядником майна інформації щодо господарської діяльності ТОВ "Проперті Асістанс", встановлено відсутність активів боржника необхідних для виконання боржником своїх зобов`язань, погашення затвердженої судом кредиторської заборгованості та можливого відновлення платоспроможності боржника.
На зборах кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" від 13.07.2023р. вирішено звернутись до Господарського суду Вінницької області з клопотанням про визнання ТОВ "Проперті Асістанс" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури (оформлено протоколом №1 зборів кредиторів від 13.07.2023р.).
Серед іншого, зборами кредиторів станом на 13.07.2022р. також визначено кількісний та персональний склад членів комітету кредиторів, а також визначено дату та час проведення засідання комітету кредиторів у справі.
На засіданні комітету кредиторів від 13.07.2023р. одноголосно прийнято рішення про звернення до суду із клопотанням про призначення ліквідатором ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. (оформлено протоколом зборів комітету кредиторів №1 від 13.07.2023р.).
Таким чином, розпорядником майна ТОВ "Проперті Асістанс" в процедурі розпорядження майном у справі № 902/1277/22 вчинено всіх необхідних заходів у повній відповідності до норм чинного законодавства та встановлено, що: за результатами проведеної інвентаризації ТОВ "Проперті Асістанс" не виявлено нерухомого майна, водночас виявлено дебіторську заборгованість (підтверджену дебітором) та грошові кошти на рахунку на загальну суму 10 934,62 грн.; сума кредиторських вимог, визнаних судом та включених до реєстру вимог кредиторів, становить 332 365,47 грн.; пропозицій про введення процедури санації не надходило; наявні в межах справи документи свідчать про відсутність активів боржника, необхідних для виконання боржником своїх зобов`язань, погашення затвердженої судом кредиторської заборгованості та можливого відновлення платоспроможності боржника.
Отже, зважаючи на фінансовий стан боржника та його неплатоспроможність, враховуючи факт відсутності бажаючих взяти участь в санації боржника, враховуючі прийняті Зборами кредиторів рішення щодо наступної судової процедури у справі, ТОВ "Проперті Асістанс" має бути визнано банкрутом та введено ліквідаційну процедуру відносно останнього.
На підтвердження обставин, викладених у звіті арбітражним керуючим додано відповідні письмові докази.
З врахуванням встановлених обставин справи, суд дійшов таких висновків.
Частиною 1 ст. 2 ГПК України, визначено, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
За змістом ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18.07.2006 у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах від 13.03.2018, від 24.04.2019, від 05.03.2020 Верховного Суду по справах № 910/13407/17, № 915/370/16 та № 916/3545/15.
Згідно ч. 1 ст. 6 КУзПБ, відповідно до цього Кодексу щодо боржника - юридичної особи застосовуються такі судові процедури: розпорядження майном боржника; санація боржника; ліквідація банкрута.
За змістом п. 4 ч. 5 ст. 48 КУзПБ, до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КУзПБ, до закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Судом встановлено, що 13.07.2023 року відбулись збори кредиторів у справі №902/1277/22 (протокол № 1 від 13.07.2023 року), на яких, зокрема, вирішено: сформувати комітет кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" у складі одного кредитора - ФОП Гусака Я.Б.; визначити кількість голосів ФОП Гусака Я.Б. у комітеті кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" - 247 голосів, що складає 100%; затвердити звіт розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" про проведену роботу під час виконання своїх повноважень; визнати повноту проведених арбітражним керуючим Абрамовим В.В. дій та заходів в процедурі розпорядження майном у справі №902/1277/22, що відповідають вимогам Кодексу України з процедур банкрутства; звернутись до Господарського суду Вінницької області з клопотанням про визнання ТОВ "Проперті Асістанс" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури; уповноважити розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамова В.В. подати відповідне клопотання.
13.07.2023 року відбулись збори комітету кредиторів у справі №902/1277/22 (протокол № 1 від 13.07.2023 року), на яких, зокрема, вирішено: звернутись до Господарського суду Вінницької області з клопотанням про призначення ліквідатором ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамова В.В.; уповноважити розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамова В.В. подати відповідне клопотання.
Згідно ч.ч. 1, 3 ст. 49 КУзПБ, у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі.
У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.
Як встановлено судом, у вказаному вище клопотанні, розпорядник майна, враховуючи рішення комітету кредиторів у цій справі, серед іншого, просить визнати боржника банкрутом та відкрити процедуру ліквідації ТОВ "Проперті Асістанс" у справі №902/1277/22.
Також, згідно наявного в матеріалах справи звіту за результатами проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ "Проперті Асістанс" у справі № 902/1277/22, викладені, зокрема, такі висновки.
В ході проведення аналізу фінансово - господарського стану встановлено, що ТОВ "Проперті Асістанс" є неплатоспроможним, тобто неспроможним виконати після настання встановленого стооку їх сплати грошові зобов`язання перед кредиторами, а також не здійснює господарську діяльність з 3-го кварталу 2021 року.
До кризового стану підприємства привели об`єктивні причини, пов`язані з наявністю зовнішніх чинників, які призвели до неможливості своєчасного виконання підприємством своїх зобов`язань перед кредиторами.
Під час складання висновків за результатами проведення аналізу фінансово - господарського стану на предмет наявності/відсутності ознак приховуваного, фіктивного чи доведення до банкрутства взято до уваги: специфіку діяльності підприємства, стадії розвитку кризи на підприємстві, специфіку періоду, за який проводиться аналіз фінансово - господарського стану, наявність схожих проблем у підприємств одного виду економічної діяльності, обсяг інформації, наданої Замовником.
Об`єктивні причини, що призвели до втрати платоспроможності підприємства:
- Специфіка періоду. Період проведення аналізу фінансово - господарського стану Боржника (2019 - 2021 роки) припадає на період виникнення та розвитку надзвичайних та непередбачуваних подій, які унеможливили ведення підприємством господарської діяльності у звичайних для бізнесу умовах: запровадження карантину. Оскільки підприємство було зареєстровано в 2022 році в ЄДР юридичних осіб, ФОП та громадських формувань, то взято до уваги також 2022 рік, в якому почалася військова агресія РФ проти України.
- Девальвація національної валюти на фоні світової економічної кризи через пандемію, що призвело до суттєвого удорожчання виробництва фруктів та ягід. Офіційний курс гривні до долара за 2020р.: з 23,69 гривні 01.01.2020р. до 28,27 гривні 31.12.2020р., до 27,29 гривні 31.12.2021р. Офіційний курс євро до гривні, з 26,422 гривень за євро 01.01.2020р до 34,7396 гривень 31.12.2020р., до 30,92 гривень 31.12.2021р. (сайт НБУ https://bank.gov.ua).
- Критична нестача грошових коштів. Недостатність грошових надходжень від операційної діяльності (в зв`язку з відсутністю виробничої діяльності) призвела до неможливості своєчасно та в повному обсязі розрахуватися з кредиторами, що вплинуло на формування незадовільної структури балансу.
- Зростання частки більш дешевої імпортної продукції, яка впевнено нарощує позиції на ринку, що згубно вплинуло на темпи реалізації місцевої продукції.
- Дестабілізація ринку соків і економіки України.
- Обмеження зовнішньої торгівлі між країнами експортерами через карантинні обмеження.
- тимчасове закриття або скорочення деяких каналів збуту, перебої або зміни у ланцюгах поставок.
- Збільшення часу на доставку продукції через додаткові перевірки на кордоні тощо.
- Не прогнозовані кліматичні зміни, які наносять значно більших збитків аніж наявність пандемії в світі.
- Зниження платоспроможності покупців.
Таким чином, враховуючи всі наведені фактори, які вплинули на погіршення платоспроможності боржника та призвели до поглиблення виробничої та фінансової кризи, можливо зробити висновок, що на погіршення операційної ефективності (виробничої діяльності) вплинув збіг непередбачуваних надзвичайних обставин та специфіка діяльності підприємства, залежить значним чином від кліматичних умов та врожайності яблук (основної сировини виробництва яблуневого соку) та ринкового середовища (ланцюгів поставок).
Тому, дії відповідальних осіб (засновника, директора) економічного, фінансового та організаційного характеру, які підпадають під ознаки доведення до банкрутства, фіктивного за або приховування банкрутства, відсутні.
З моменту відкриття провадження у справі про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс" від фізичних або юридичних осіб не надходили заяви про участь у санації боржника та пропозиції щодо санації боржника (план санації) (ст. 45 КУзПБ).
Таким чином, зважаючи на фінансовий стан боржника та його неплатоспроможність, у разі, якщо відсутні бажаючі взяти участь в санації боржника, то до неплатоспроможного боржника застосовується ліквідаційна процедура.
Згідно постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 17.11.2022 року у справі № 924/1155/18, судовий розсуд - це передбачене законодавством право суду, яке реалізується за правилами передбаченими КУзПБ, ГПК України та іншими нормативно-правовими актами, що надає йому можливість під час прийняття судового рішення (вчинення процесуальної дії) обрати з декількох варіантів рішення, встановлених законом, чи визначених на його основі судом (повністю або частково за змістом та/чи обсягом), такий, що є найбільш оптимальним в правових і фактичних умовах розгляду та вирішення справи, з метою забезпечення верховенства права, справедливості та ефективного поновлення порушених прав та інтересів учасників судового процесу.
За змістом постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.06.2022 року у справі № 904/6691/20, аналіз положень статті 49 КУзПБ свідчить, що господарський суд, проводячи підсумкове засідання у справі про банкрутство, приймає рішення про введення наступної судової процедури щодо боржника, які визначені положеннями статті 6 цього Кодексу зі застосуванням судового розсуду.
Відповідно до частини четвертої статті 205 ГК України у разі неспроможності суб`єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.
Таким чином, боржник визнається банкрутом за умови встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані вимоги кредиторів не інакше, як через застосування ліквідаційної процедури.
Під ліквідацією розуміється припинення боржника, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку КУзПБ вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Постанова господарського суду про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури є, за своєю правовою природою, судовим рішенням, яке повинно прийматись у цілковитій відповідності з нормами матеріального і процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими господарським судом, тобто з`ясованими шляхом дослідження та оцінки судом, належних і допустимих доказів у конкретній справі (аналогічна позиція викладена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 14.06.2018 у справі № 910/21400/17 та від 22.10.2019 у справі № 904/10560/17).
Визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів, у зв`язку з чим, з`ясувати його актив і пасив та співставити дані обох величин. Рішення суду не може ґрунтуватись лише на клопотанні комітету кредиторів. Суд повинен встановити неплатоспроможність боржника шляхом здійснення аналізу повноти проведених розпорядником майна заходів, що передбачені у процедурі розпорядження майном та дослідити надані розпорядником майна належні та допустимі докази на підтвердження повноти проведення процедури розпорядження майном (подібні за змістом висновки викладені у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 15.06.2021 у справі № 916/1950/16).
Звіт розпорядника майна про фінансово-майновий стан божника має містити відомості про актив боржника; такий звіт має бути предметом розгляду зборів кредиторів (комітету кредиторів), на підставі якого кредитори приймають рішення про введення наступної судової процедури, у подальшому відомості про фінансово-майновий стан боржника (актив) має бути предметом розгляду у судовому засіданні у справі про банкрутство.
Відповідно до постанови Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 10.11.2022 у справі № 910/866/20, за загальним правилом умовою переходу до ліквідаційної процедури є перевищення пасивів боржника над активами, що випливає з аналізу відомостей фінансово-господарської боржника, наданих суду у звіті розпорядника майна або рішенні зборів кредиторів (див. постанови Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 22.04.2021 у справі № 918/420/16, п. 24; від 15.06.2021 у справі № 916/1950/16, п.п. 41, 43; від 29.07.2021 у справі № 913/401/20, п.26; від 12.10.2021 у справі № 916/3619/19, п. 48).
Таким чином на вирішення питання переходу до ліквідаційної процедури впливають, за загальним правилом, три чинники: закінчення 170-денного строку, відведеного для стадії розпорядження майном; наявність ознак банкрутства; наявність рішення зборів кредиторів щодо переходу до ліквідаційної процедури та відповідно відсутність пропозицій щодо санації боржника.
За змістом п. 4 (Розділу I), п. 2.2.5. (Розділу III) Методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженого Наказом Міністерства економіки України 19.01.2006 № 14, активи - ресурси, контрольовані підприємством в результаті минулих подій, використання яких, як очікується, приведе до надходження економічних вигод у майбутньому.
Джерелом інформації для здійснення аналізу кредиторської заборгованості є третій і четвертий розділи пасиву балансу підприємства.
Згідно ст. 1 КУзПБ, неплатоспроможність - неспроможність боржника виконати після настання встановленого строку грошові зобов`язання перед кредиторами не інакше, як через застосування процедур, передбачених цим Кодексом.
Судом встановлено, що звіт розпорядника майна боржника про проведену роботу у справі доводився до відома на засіданні зборів кредиторів, що підтверджується протоколом засідання зборів кредиторів № 1 від 13.07.2023 року у справі № 902/1277/22 та відповідний звіт згідно цього протоколу було вирішено затвердити та визнати повноту проведених арбітражним керуючим Абрамовим В.В. дій та заходів в процедурі розпорядження майном у справі №902/1277/22, що відповідають вимогам Кодексу України з процедур банкрутства.
Також, згідно встановленого ухвалою суду від 20.06.2023 року у цій справі переліку та розміру визнаних судом вимог кредиторів, що підлягають внесенню арбітражним керуючим (розпорядником майна) Абрамовим В.В. до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс", розмір вимог єдиного кредитора у справі № 902/1277/22 - ФОП Гусака Я.Б. становить в розмірі: 247 255,47 грн - заборгованості (четверта черга задоволення вимог кредиторів); 24 810,00 грн - судового збору за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство (перша черга задоволення вимог кредиторів); 60 300,00 грн - авансування на депозитний рахунок суду грошової винагороди арбітражного керуючого (перша черга задоволення вимог кредиторів).
Разом з цим, судом встановлено, що згідно наданих відповідей реєструючих органів на запити розпорядника майна щодо наявності/відсутності майна, зареєстрованого за ТОВ "Проперті Асістанс", вбачається відсутність належного боржнику майна; водночас, як вказано у звіті розпорядника майна, за результатами проведення інвентаризації, було виявлено дебіторську заборгованість та грошові кошти на рахунку на загальну суму 10 934,62 грн., тоді як виявлена кредиторська заборгованість складає - 272 405,47 грн.
З огляду на викладені обставини, суд дійшов висновку, про наявність ознак неоплатності боржника, що є підставою для визнання останнього банкрутом.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 КУзПБ, у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців. Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.
Згідно із приписами ст. 1 КУзПБ, банкрутство - визнана господарським судом нездатність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника.
За змістом ч.ч. 1- 4 ст. 59 КУзПБ, з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть зобов`язання щодо відшкодування збитків, завданих таким ухиленням. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури має містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, у провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора.
За змістом ч. 6 ст. 49 КУзПБ, з дня визнання господарським судом боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або введення процедури санації процедура розпорядження майном та повноваження розпорядника майна припиняються.
З огляду на вищевикладене та встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для припинення процедури розпорядження майном ТОВ "Проперті Асістанс" та повноважень розпорядника майна боржника Абрамова В.В. та визнання ТОВ "Проперті Асістанс" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури боржника строком на дванадцять місяців.
Відтак, беручи до уваги протокольні рішення зборів кредиторів № 1 від 13.07.2023 року та зборів комітету кредиторів № 1 від 13.07.2023 року у справі № 902/1277/22 та встановлення ознак неплатоспроможності боржника, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/32 від 17.08.2023 року про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 60 КУзПБ, у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України.
Згідно ч. 6 ст. 65 КУзПБ, ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.
В силу ч. 1, ч. 3 ст. 28 КУзПБ, арбітражний керуючий для виконання повноважень розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, у разі відсторонення розпорядника майна або керуючого реструктуризацією, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень, керуючий санацією, керуючий реалізацією та ліквідатор призначаються господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.
Розпорядником майна, керуючим реструктуризацією, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реалізацією не можуть бути призначені арбітражні керуючі: 1) які є заінтересованими особами у цій справі; 2) які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, крім випадків, коли з дня відсторонення від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років; 3) яким відмовлено в допуску до державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов`язків, визначених цим Кодексом; 4) які мають реальний чи потенційний конфлікт інтересів; 6) які є близькими особами боржника - фізичної особи.
До призначення арбітражним керуючим особа повинна подати до господарського суду заяву, в якій зазначається, що вона не належить до осіб, зазначених у цій частині.
Як вбачається з матеріалів справи, арбітражним керуючим Абрамовим В.В. подано заяву про згоду на участь в якості ліквідатора боржника - ТОВ "Проперті Асістанс".
Разом з цим, у поданій заяві, арбітражним керуючим Абрамовим В.В. повідомлено, що він є громадянином України, володіє державною мовою, не визнаний судом обмежено дієздатним або недієздатним, не має судимостей за вчинення корисливих злочинів та не має заборони займати керівні посади, здатний виконувати обов`язки арбітражного керуючого за станом здоров`я, даною заявою виявляє свій намір бути призначеним ліквідатором ТОВ "Проперті Асістанс".
Окрім цього, у вказаній заяві зазначено, що арбітражний керуючий має всі необхідні організаційні та технічні можливості виконувати обов`язки арбітражного керуючого у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого, зокрема :
- має власний офіс з усіма технічними можливостями для належного здійснення повноважень арбітражного керуючого у справі;
- має власний автомобіль, що суттєво сприятиме виконанню покладених господарським судом обов`язків у цій справі;
- у відповідності до ст. 24 Кодексу України з процедур банкрутства, за договором добровільного страхування цивільно-правової відповідальності арбітражного керуючого №ДЦВАК/038/23 від 23.01.2023 року професійна діяльність арбітражного керуючого повністю застрахована перед третіми особами.
Також, 11.10.2019 р. та 22.10.2021 р. арбітражний керуючий Абрамов В.В. пройшов підвищення кваліфікації шляхом участі у семінарі з питань банкрутства та відновлення платоспроможності боржника, за результатами якого було успішно складено залік у Приватному вищому навчальному закладі "Університет сучасних знань".
Поряд з цим, судом встановлено, що згідно протоколу засідання комітету кредиторів №1 від 13.07.2023 року у справі № 902/1277/22, зокрема, вирішено: звернутись до Господарського суду Вінницької області з клопотанням про призначення ліквідатором ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамова В.В.; уповноважити розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" Абрамова В.В. подати відповідне клопотання.
Враховуючи викладене та зважаючи на вказане вище рішення засідання комітету кредиторів, суд дійшов висновку про задоволення заяви арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/33 від 17.08.2023 року про згоду на участь в якості ліквідатора боржника.
Також, суд оглянувши матеріали справи, дійшов висновку про призначення справи до розгляду в наступному судовому засіданні.
При цьому, судом також було розглянуто клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/35 від 18.08.2023 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат розпорядника майна боржника та здійснення сплати основної грошової винагороди в розмірі 60 300,00 грн. за рахунок коштів, авансованих ініціюючим кредитором; та доданий до клопотання звіт про нарахування грошової винагороди та понесених витрат за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року.
В ході судового розгляду, арбітражний керуючий надав пояснення щодо зазначеного вище клопотання, підтримав його вимоги та просив задоволити.
Так, за змістом клопотання та звіту вбачається, що арбітражний керуючий Абрамов В.В. виконує повноваження розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" з 15.03.2023 року, але станом на звітну дату будь-якої грошової винагороди не отримував.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
13.07.2023 року арбітражним керуючим Абрамовим В.В. проведено збори комітету кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс", до порядку денного якого включено питання про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого та про здійснення та відшкодування витрат, понесених у процедурі розпорядження майном.
За результатами проведення комітету кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс", прийнято рішення затвердити грошову винагороду та понесені витрати розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року, з урахуванням авансування заробітної плати арбітражного керуючого у розмірі 60 300,00 грн., в сумі 35 138,61 грн.
Зазначене рішення оформлено Протоколом №1 зборів комітету кредиторів ТОВ "Проперті Асістанс" від 13.07.2023р.
Так, згідно звіту, відомості про нарахування основної грошової винагороди розпорядника майна: за березень 2023 року (17 днів) - 6 700,00 х3:31х17=11 022,58 грн.; за квітень - червень 2023 року (3 місяці) - 6 700,00 х 3 х 3 = 60 300,00 грн.; за липень 2023 року (13 днів) - 6 700,00 х3:31х 13 = 8 429,03 грн..
Загальна сума грошової винагороди арбітражного керуючого Абрамов В.В. за виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року складає 79 751,61 грн.
Враховуючи той факт, що кредитором при відкритті провадження було здійснення авансування заробітної плати арбітражного керуючого за 3 місяці у розмірі 60 300,00 грн., сума грошової винагороди становить 19 451,61 грн.
Відомості про витрати: оплата за Аналіз фінансово-господарського стану - 15 000,00 грн.; поштові витрати - 687,00 грн.
Загальна сума витрат, пов`язаних з виконанням повноважень розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс", становить 15 687,00 грн.
Таким чином, загальна сума грошової винагороди та витрат, понесених арбітражним керуючим Абрамовим В.В. за виконання повноважень розпорядника майна у справі №902/1277/22 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс", за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року складає 19 451,61 грн. + 15 687,00 = 35 138,61 грн.
Посилаючись на наведені обставини та положення ст. 30 КУзПБ, арбітражний керуючий просить суд:
затвердити звіт розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди та понесених витрату справі №902/1277/22 за період 15.03.2023 року по 13.07.2023 року на загальну суму - 35 138,61 грн.;
здійснити за рахунок коштів, авансованих ФОП Гусаком Я.Б. у розмірі 60 300,00 грн. сплату основної грошової винагороди арбітражному керуючому Абрамову В.В. за виконання у період з 15.03.2023 року по 15.06.2023 року повноважень розпорядника майна по справі №902/1277/22 із депозитного рахунку Господарського суду Вінницької області за реквізитами, вказаними у клопотанні.
Відповідно до ч. 3, ч. 4, ч. 7 ст. 43 Конституції України використання примусової праці забороняється; кожен має право на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом; право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
За змістом ч. 2 ст. 4 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (ратифікованої Законом № 475/97-ВР від 17.07.1997), ніхто не може бути присилуваний виконувати примусову чи обов`язкову працю.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 12 КУ з процедур банкрутства, арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч.ч. 1, 2, 4-6 ст. 30 КУзПБ, арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду.
Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.
Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
Кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Порядок формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи) та затверджуються ухвалою господарського суду.
Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітету кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, погашення боргів боржника подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
13.07.2023 року відбулись збори комітету кредиторів у справі №902/1277/22 (протокол № 1 від 13.07.2023 року), на яких, зокрема, вирішено: затвердити грошову винагороду та понесені витрати розпорядника майна ТОВ "Проперті Асістанс" арбітражного керуючого Абрамова В.В. за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року в сумі 35 138,61 грн.
При цьому, як вбачається з матеріалів справи, ФОП Гусаком Я.Б. при зверненні до суду з заявою про відкриття провадження про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс" ініціюючим кредитором було сплачено на депозитний рахунок Господарського суду Вінницької області авансування винагороди арбітражному керуючому в сумі 60 300,00 грн, що підтверджується квитанцією № 0.0.2797248901.1 від 28.12.2022 року.
При цьому, суд звертає увагу на те, що станом на момент звернення розпорядника майна до суду з вищевказаною заявою, право вимоги на оплату основної грошової винагороди в розмірі 60 300,00 грн., виникло в арбітражного керуючого згідно норм законодавства та матеріалів даної справи.
Відтак, з огляду на наведені вище обставини та положення закону, суд дійшов висновку про задоволення клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/35 від 18.08.2023 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат розпорядника майна боржника та здійснення сплати основної грошової винагороди в розмірі 60 300,00 грн. за рахунок коштів, авансованих ініціюючим кредитором, підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Керуючись ст.ст. 2, 9 (ч. 4), 12, 28, 30, 48, 49, 58-61 КУ з процедур банкрутства, ст.ст. 2, 3, 12, 18, 42, 73, 74, 76-79, 86, 169, 196, 232, 233, 236, 242, 326 ГПК України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Прийняти до відома звіт арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/31 від 17.08.2023 року про проведену роботу розпорядника майна у справі № 902/1277/22.
2. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/35 від 18.08.2023 року про затвердження звіту про нарахування та виплату грошової винагороди та відшкодування витрат розпорядника майна боржника та здійснення сплати основної грошової винагороди за рахунок коштів, авансованих ініціюючим кредитором.
3. Затвердити звіт арбітражного керуючого Абрамова В.В. про нарахування грошової винагороди та понесених витрат за період з 15.03.2023 року по 13.07.2023 року у справі №902/1277/22.
4. Сплатити арбітражному керуючому Абрамову Віталію Валерійовичу (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1833 від 02.02.2018 року; адреса для листування: 01033, м. Київ, а/с-133; ідент. код 3108221373; одержувач: НПД Абрамов Віталій Валерійович, код отримувача (РНОКПП): НОМЕР_2 , рахунок (ІВАN): НОМЕР_3 , банк отримувача: Акціонерне Товариство Універсал Банк, МФО 322001, код ЄДРПОУ Банку 21133352) 60 300,00 грн. - основну грошової винагороди за виконання повноважень розпорядника майна у справі 902/1277/22 про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс" за період з 15.03.2023 року по 15.06.2023 року, з депозитного рахунку Господарського суду Вінницької області, за рахунок коштів, внесених ФОП Гусаком Я.Б. на депозитний рахунок Господарського суду Вінницької області згідно квитанції № 0.0.2797248901.1 від 28.12.2022 року на суму 60 300,00 грн.
5. Задоволити клопотання арбітражного керуючого Абрамова В.В. № 02-13/32 від 17.08.2023 року про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі 902/1277/22.
6. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (вул. Хлібна, 4, м. Вінниця, 21050; код ЄДРПОУ 43334892) та повноваження розпорядника майна - арбітражного керуючого Абрамова В.В. у справі № 902/1277/22.
7. Визнати боржника - Товариство з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (вул. Хлібна, 4, м. Вінниця, 21050; код ЄДРПОУ 43334892) у справі № 902/1277/22 банкрутом.
8. Відкрити ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
9. Задоволити заяву арбітражного керуючого Абрамова В.В. про згоду на участь в якості ліквідатора боржника у справі про банкрутство ТОВ "Проперті Асістанс".
10. Призначити ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (вул. Хлібна, 4, м. Вінниця, 21050; код ЄДРПОУ 43334892) у справі №902/1277/22 арбітражного керуючого Абрамова Віталія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1833 від 02.02.2018 року; адреса для листування: 01033, м. Київ, а/с -133; ел. пошта - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ідент. код НОМЕР_2 ).
11. Зобов`язати посадові особи ТОВ "Проперті Асістанс" (код ЄДРПОУ 43334892) протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора, передати арбітражному керуючому (ліквідатору) Абрамову В.В. бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута.
12. Згідно ч. 1 ст. 59 КУзПБ, з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
- господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо;
- строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав;
- у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;
- відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
- продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом;
- скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
- припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
13. Призначити справу № 902/1277/22 до розгляду в судовому засіданні на 22.11.2023 року о 10:00 год., в приміщенні Господарського суду Вінницької області (вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, зал № 6).
14. Роз`яснити учасникам справи про можливість участі у судовому засіданні згідно ст. 197 ГПК України в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС.
15. Арбітражному керуючому (ліквідатору) Абрамову В.В. надати суду звіт про виконану роботу в ході ліквідаційної процедури по справі № 902/1277/22.
16. Здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Проперті Асістанс" (вул. Хлібна, 4, м. Вінниця, 21050; код ЄДРПОУ 43334892) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у справі №902/1277/22 на офіційному веб-порталі судової влади України (повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури має містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, у провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора).
17. Постанову засвідчену гербовою печаткою суду передати до Відділу планування та господарського забезпечення Господарського суду Вінницької області для виконання.
18. Копію постанови надіслати згідно переліку рекомендованим листом, а також на електронні поштові адреси: представнику ФОП Гусака Я.Б. - адвокату Бісик Я.В. - ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; арбітражному керуючому Абрамову В.В. - ІНФОРМАЦІЯ_1 ; Першому відділу державної виконавчої служби у місті Вінниці Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - info_tsr@vnm.vn.dvs.gov.ua; Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Вінницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - s.kalynchuk@vn.dvs.gov.ua, prymus@vn.dvs.gov.ua; Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради - cap@vmr.gov.ua.
Згідно ч.ч. 1, 4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства, ухвали господарського суду, постановлені у справі про банкрутство (неплатоспроможність) за результатами розгляду господарським судом заяв, клопотань та скарг, а також постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника можуть бути оскаржені в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури або процедури погашення боргів боржника, прийняті господарським судом у справі про банкрутство (неплатоспроможність), набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Згідно ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох років.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук. прим.:
1 - до справи;
2 - ТОВ "Проперті Асістанс" (вул. Хлібна, 4, м. Вінниця, 21050)
3 - Центру адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21050)
4 - Відділу планування та господарського забезпечення Господарського суду Вінницької області
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2023 |
Оприлюднено | 29.08.2023 |
Номер документу | 113060016 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні