Ухвала
від 25.08.2023 по справі 487/3292/23
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа№487/3292/23

Провадження №1-кс/487/2733/23

УХВАЛА

Іменем України

25.08.2023 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 ,за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши увідкритомусудовомузасіданні взалісудув м.Миколаєвіклопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_4 у кримінальномупровадженні № 42022230000000506 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно:

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Великі Копані Цюрупинського району Херсонської області, громадянина України, не судимого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1

- підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Слідчий відповідно до ч.6 ст. 193 КПК України звернувся до суду із клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваного ОСОБА_6 .

У клопотанні зазначено наступне.

Слідчим управліннямГУНП вХерсонській областіздійснюється досудоверозслідування укримінальному провадженні№42022230000000506від 21.12.2022року запідозрою: ОСОБА_6 ,у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно з Конституцією України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією (далі рф) 1997 року та іншим міжнародно-правовим актам є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У порушення вимог п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципів Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975, ч. 4 ст. 2 Статуту Організації Об`єднаних Націй і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV), від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ) президент, а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади рф спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів збройних сил рф на територію України.

24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН). До складу ООН входять Україна, рф та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.

Відповідно до ч. 4 ст. 2 Статуту ООН усі члени вказаної організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із цілями Об`єднаних Націй.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 09 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями: № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить визначення агресії, установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.

Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (XXIX) серед іншого визначено, що ознаками агресії є:

?застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;

?застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.

Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії:

?вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не мала, яка є результатом такого вторгнення або нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або частини її;

?бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;

?блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави:

?напад збройними силами держави на сухопутні, морські або повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави;

?застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з приймаючою державою, у порушення умов, передбачених в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди;

?дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала в розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави;

?засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є рівносильним наведеним вище актам, або її значна участь у них.

Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії.

Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили чи погрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання спорів та невтручання у внутрішні справи держав закріплені у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01 серпня 1975 року, який визнається рф та Україною.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі Декларація) вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.

24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Згідно з указаним документом територія України є неподільною та недоторканною. Незалежність України визнали держави світу, серед яких і рф.

22 лютого 2022 року президент рф направив до Ради Федерації звернення про використання збройних сил рф за межами рф, яке було задоволено. 24 лютого 2022 року президент рф публічно оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України.

24.02.2022 військовослужбовці збройних сил рф шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглися на територію України через державні та адміністративні кордони України в Харківській, Херсонській, Сумській, Чернігівській, Київській, Донецькій та Луганській областях та здійснили збройний напад на державні органи влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення для держави і у такий спосіб здійснили тимчасову окупацію частини території України.

З метою протидії збройній агресії рф 24.02.2022 Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», на підставі пропозицій Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ. У подальшому воєнний стан в Україні неодноразово продовжувався, востаннє 02.05.2023 Законом України про затвердження Указу Президента України від 01.05.2023 № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено дію воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Таким чином, у період з 05 години 30 хвилин 24.02.2022 по цей час на всій території України введено та діє правовий режим воєнного стану, що пов`язано із розв`язанням рф військової агресії проти України та веденням повномасштабних бойових дій на території України.

Відповідно до ст. 42 Положення про закони і звичаї війни на суходолі IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, ратифікованої Україною 24.08.1991, територія визнається окупованою, якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника. Окупація поширюється лише на ту територію, де така влада встановлена і здатна виконувати свої функції.

Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована рф територія України (тимчасово окупована територія) це частини території України, в межах яких збройні формування рф та окупаційна адміністрація рф встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування рф встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації рф.

Окупаційна адміністрація рф сукупність державних органів і структур рф, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних рф самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.

У період з 24.02.2022 по цей час більшу частину території Херсонської області захоплено військовослужбовцями збройних сил рф і вона знаходиться під тимчасовою окупацією держави-агресора, що визначено Переліком територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 25 квітня 2022 року, затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75.

Відповідно до п. 1.4, 1.9 наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих РФ» Херсонська міська територіальна громада Херсонського району Херсонської області включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій з 11.11.2022, та відповідно до Розділу II з 01.03.2022 - 11.11.2022 території Херсонської територіальної громади, були тимчасово окуповані рф.

З початку військової агресії рф, на територіях, які опинилися в окупації, серед яких було м. Херсон, представники держави-агресора створили незаконний орган влади, так звану «Військово цивільну адміністрацію Херсонської області», яка розпочала впроваджувати політику та стандарти рф, а також, з метою створення більш лояльного відношення місцевого населення до незаконно створеного органу влади, здійснювали пошук осіб, які б надали згоду на співпрацю із ними на підтримку та реалізацію рішень та дій держави-агресора.

Відповідно до публічних заяв керівництва рф, а також так званого голови незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території міста Херсон Херсонської області - «ВЦА Херсонської області» ОСОБА_7 до основних завдань «ВЦА Херсонської області», серед іншого відноситься і організація електропостачання на окупованій території.

Так, 24.06.2022, наказом № 121-р так званого голови «ВЦА Херсонської області» ОСОБА_7 на потужностях матеріально-технічної бази АТ «Херсонобленерго» створено так зване Державне унітарне підприємство «Херсонобленерго» (далі - ДУП «Херсонобленерго»), керівником якого призначено ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

При цьому, станом на 24.06.2022, невстановлені представники окупаційної влади держави-агресора здійснили незаконне втручання в діяльність та фактичне захоплення житлово-комунальних господарств міста Херсону та Херсонської області, які забезпечували життєдіяльність міста та надання місцевому населення житлово-комунальних послуг, в тому числі й електропостачання, з метою реалізації на території окупованого міста Херсон та Херсонської області незаконних владних повноважень та отримання незаконного прибутку з місцевих мешканців.

Таким чином, з метою встановлення контролю та утвердження тимчасової окупації частини території України, тобто Херсонської міської територіальної громади представниками окупаційної влади держави-агресора, були прийняті рішення щодо необхідності забезпечення електроенергією важливих для утримання окупаційною влади територій та об`єктів, таких як приміщення т.зв. адміністрацій ВЦА, місць дислокації військовослужбовців зс рф, тощо, забезпечивши незалежність енергопостачання окупованих державною-агресором територій від України, виконання якого було покладене на «ДУП «Херсонобленерго».

У червні 2022 року, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_6 , будучи громадянином України, знаходячись в місті Херсон, Херсонської області, достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області, діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, та сповідуючи проросійські погляди, прийняв пропозицію невставлених досудовим розслідуванням представників окупаційної адміністрації держави-агресора рф зайняти в так званому «ДУП Херсонобленерго» керівну посаду, а саме начальника служби транспорту ДУП «Херсонобленерго» за адресою: місто Херсон, вулиця Пестеля, 5.

На ОСОБА_6 з метою реалізації завдань та рішень військово-цивільної адміністрації Херсонської області, забезпечення доставки електроенергії до кінцевого споживача, перш за все приміщень, які займала т.зв. адміністрація ВЦА та військовослужбовці зс рф, були покладені наступні завдання:

?своєчасне та безперебійне забезпечення автотранспортними засобами виробничих структурних підрозділів так званого ДУП «Херсонобленерго»;

?контроль за експлуатацією і ремонтом автотранспортних засобів;

?організація переміщення транспортних засобів та механізмів між окремими виробничими структурними підрозділами так званого ДУП «Херсонобленерго»;

?забезпечення кадрового добору на вакантні посади служби;

?виконання розпоряджень так званої військово цивільної адміністрації Херсонської області.

З метою реалізації завдань та рішень окупаційної влади, ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді начальника служби транспорту так званого ДУП «Херсонобленерго» протягом червня 2022 року (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, вчиняв дії з допомоги (пособництво) встановленню та утвердженню на окупованих територіях окупаційної влади держави-агресора, бажаючи цього, з метою виконання покладеного на нього представниками окупаційної влади завдання, забезпечив кадровий добір на вакантні посади водіїв так званого ДУП «Херсонобленерго».

Організовував роботу очолюваного підрозділу шляхом запрошення на вакантні посади водіїв так званого ДУП «Херсонобленерго» колишніх працівників АТ «Херсонобленерго», погоджував переміщення транспортних засобів, про що свідчить акт приймання-передачі автомобілю марки «RENO LOGAN 2017 р.в.» від 14.10.2022, забезпечив функціонування очолюваного підрозділу шляхом отримання зі складів дизельного палива екологічного класу К-5 та бензину автомобільного АІ -95 екологічного класу К-5, що підтверджує акт приймання передачі ГСМ № 2/0109.

У подальшому ОСОБА_6 , з червня по 28.10.2022 (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено) на посаді начальника служби транспорту так званого ДУП «Херсонобленерго», діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, вчиняв дії з допомоги (пособництво) встановленню та утвердженню на окупованих територіях окупаційної влади держави-агресора, бажаючи цього, з метою забезпечення доставки електроенергії до кінцевого споживача, перш за все приміщень, які займала так звана адміністрація ВЦА, та військовослужбовці зс рф, виконання покладеного на нього представниками окупаційної влади завдання в частині організації переміщення транспортних засобів та механізмів між окремими виробничими структурними підрозділами так званого ДУП «Херсонобленерго», шляхом надання вказівок водіям, про необхідність виїзду під приводом виконання робіт на окуповану частину лівобережжя Херсонської області, організував незаконне переміщення з території АТ «Херсонобленерго» розташованого за адресою: місто Херсон, вулиця Пестеля, 5 та місто Херсон, смт Антонівка, шосе В`ячеслава Чорновола, 1 А, на тимчасово окуповану частину лівобережжя Херсонської області, більш точне місце не встановлено досудовим розслідуванням, наступних транспортних засобів: RENO LOGAN» д.н.з. НОМЕР_1 , «Mitsubishi Pajero», д.н.з. НОМЕР_2 , «PEUGEOT BOXER», д.н.з. НОМЕР_3 , «МАЗ», д.н.з. НОМЕР_4 , «ГАЗ», д.н.з. НОМЕР_5 , «МАЗ» НОМЕР_6 з полупричепом НОМЕР_7 , «Камаз», д.н.з. НОМЕР_8 , які перебували на балансі АТ «Херсонобленерго».

Після перевезення вказаних транспортних засобів, ОСОБА_6 надав вказівку водіям, повертатись до м. Херсон з окупованої частини лівобережжя Херсонської області без вищевказаних транспортних засобів, що останні транспортували.

Крім цього, ОСОБА_6 у серпні 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено), перебуваючи на посаді начальника служби транспорту так званого ДУП «Херсонобленерго», знаходячись на території так званого ДУП «Херсонобленерго» за адресою: місто Херсон, вулиця Пестеля, 5, діючи умисно, на шкоду суверенітетові та територіальної цілісності України, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, зустрівся з невстановленими досудовим розслідуванням представниками збройних формувань держави агресора, яким після огляду ними автомобіля, шляхом особистої передачі автомобільних ключів представникам окупаційної влади держави-агресора, фактично передав, для використання автомобіль марки «Krasz» д.н.з. НОМЕР_9 .

Продовжуючи свою злочину діяльність ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді начальника служби транспорту так званого ДУП «Херсонобленерго», діючи в підтримку рішення окупаційної адміністрації держави-агресора рф - так званої «військово-цивільної адміністрації Херсонської області», а саме розпорядження так званого «виконуючого обов`язки губернатора Херсонської області» № 105-р від 28.10.2022 «Про деякі заходи при евакуації з прибережної частини Херсонської області» про обов`язковий вивіз (евакуацію) підприємств, установ та організацій та товарно-матеріальних цінностей, на початку листопада 2022 року (більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено), з метою забезпечення подальшої незаконної діяльності так званого ДУП Херсонобленерго» та утвердження окупаційної влади на території Херсонської області організував незаконне переміщення з території АТ «Херсонобленерго», розташованого за адресою місто Херсон, вулиця Пестеля, 5 та смт Антонівка шосе В`ячеслава Чорновола, 1 А. на тимчасово окуповану частину лівобережжя Херсонської області наступних транспортних засобів: «Volkswagen T6.1», д.н.з. НОМЕР_10 , «МАЗ» (АГП ТК-М-5316-АGP 34), д.н.з. НОМЕР_11 , «МАЗ», д.н.з. НОМЕР_12 , «ЗАЗ», д.н.з НОМЕР_13 , які перебували на балансі АТ «Херсонобленерго».

Тобто, ОСОБА_6 з червня 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено) по 11 листопада 2022 року, перебуваючи на посаді так званого начальника служби транспорту ДУП «Херсонобленерго» за адресою: місто Херсон, вулиця Пестеля, 5, виконуючи покладені на нього завдання, розпорядження так званого «виконуючого обов`язки губернатора Херсонської області», шляхом організації діяльності служби транспорту так званого «ДУП Херсонобленерго» забезпечив доставку електроенергії до кінцевого споживача, перш за все приміщень, які займала т.зв. адміністрація ВЦА, здійснив передачу автомобільного транспорту представникам держави агресора її збройним формуванням та організував незаконне переміщення з території АТ «Херсонобленерго» розташованого за адресою місто Херсон, вулиця Пестеля, 5 та шосе В`ячеслава Чорновола, 1 А, на тимчасово окуповану частину лівобережжя Херсонської області, транспортних засобів акціонерного товариства «Херсонобленерго».

Таким чином, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України кваліфікуючими ознаками якого є умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво), окупаційній адміністрації держави агресора, вчинені громадянином України з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, передачі матеріальних ресурсів представникам держави агресора та окупаційній адміністрації держави агресора.

Клопотання обґрунтоване тяжкістю кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_6 , наявністю ризиків, передбачених п.п. 1, 3, 5 ч.1 ст. 177 КПК України, а також достатніх підстав вважати, що підозрюваний, перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав.

Захисник у судовому засіданні захисник просив суд прийняти судове рішення за клопотанням на розсуд суду.

Заслухавши думку сторін кримінального провадження, перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч.6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбаченихстаттею 177цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Як видноз матеріалівклопотання,Слідчим управліннямГУНП вХерсонській областіздійснюється досудоверозслідування укримінальному провадженні№42022230000000506від 21.12.2022року запідозрою ОСОБА_6 ,у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

26.07.2023 відносно ОСОБА_6 складено повідомлення про підозру у вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, яке вручено йому у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень, згідно ч.8 ст. 135 КПК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, підтверджується доказами доданими до клопотання, зокрема, протоколами допиту свідків, листом з АТ "Херсонобленерго", висновком експерта від 30.05.2023р.

Наявні у клопотанні відомості у сукупності вказують на те, що ОСОБА_6 переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України з метою ухилення від кримінальної відповідальності. При цьому, слідчий суддя враховує, що у матеріалах наявні відомості про те, що ОСОБА_6 викликався до органу досудового розслідування на 31.07.2023 р., 01.08.2023, 02.08.2023 р., однак не з`явився. Повістки про виклик йому вручені у спосіб згідно ч.8 ст. 135 КПК України.

Вивченням відомостей про особу ОСОБА_6 встановлено, що він не судимий, має постійне місце проживання.

Враховуючи обставини кримінального провадження, обґрунтованість підозри, відомості про особу підозрюваного, тяжкість покарання, що йому загрожує у разі визнання винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, слідчий суддяприходить довисновку,що прокуроромдоведено наявністьризиків,передбачених п.п.1,3,5 ч.1ст.177КПК України,у виглядіможливості підозрюваним: переховуватисявід органівдосудового розслідуваннята/абосуду; незаконно впливати на свідків; вчинити інше кримінальне правопорушення.

Відповідно до ч.6 ст. 176 КПК України під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями109-114-2,258-258-5,260,261,437-442Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених устатті 177цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті (тримання під вартою).

Відповідно до ч.4 ст. 183 КПК України при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.

За такого, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.176-178,182-183,193-197,309,392-395, 376 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Обрати до підозрюваного у кримінальному провадженні № 42022230000000506 від 21.12.2022 р. ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця села Великі Копані Цюрупинського району Херсонської області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя за участю підозрюваного розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення25.08.2023
Оприлюднено31.08.2023
Номер документу113104180
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —487/3292/23

Ухвала від 22.09.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 25.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 25.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 25.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 25.08.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Цуркан Р. С.

Ухвала від 22.06.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

Ухвала від 22.06.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

Ухвала від 13.06.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

Ухвала від 13.06.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

Ухвала від 13.06.2023

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Темнікова А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні