УХВАЛА
м. Вінниця
28 серпня 2023 р. Справа № 120/17795/21-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Яремчука Костянтина Олександровича, розглянувши в письмовому провадженні заяву ОСОБА_1 про приведення до вимог виконавчого документа ухвал Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року, що постановлені у справі за позовом ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року позовну заяву ОСОБА_1 задоволено. Рішенням суду зобов`язано Державну фіскальну службу України підготувати та направити до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області документи, необхідні для призначення ОСОБА_1 пенсії за вислугу років відповідно до вимог пункту "а" статті 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
Вказане судове рішення 16 червня 2022 року набрало законної сили, у зв`язку із чим судом видано виконавчий лист № 120/17795/21-а.
20 жовтня 2022 року ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою, у якій просив встановити судовий контроль за виконанням рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року шляхом зобов`язання Державну фіскальну службу України подати звіт про виконання судового рішення.
У зв`язку з неподанням суб`єктом владних повноважень звіту про виконання судового рішення судом розглядалось питання щодо накладення штрафу на керівника Державної фіскальної служби України.
Так, ухвалою від 30 січня 2023 року вирішено накласти на керівника Державної фіскальної служби України штраф за невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року у справі № 120/17795/21-а в розмірі 53680 гривень. Цією ухвалою стягнуто половину суми штрафу в розмірі 26840 гривень на користь ОСОБА_1 , а іншу половину суми штрафу в розмірі 26840 гривень до Державного бюджету України. Також встановлено Державній фіскальній службі України новий строк для подання звіту про виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року у справі № 120/17795/21-а.
Проте у встановлений строк боржник знову не подав звіт про виконання судового рішення, а тому ухвалою суду від 02 травня 2023 року на керівника Державної фіскальної служби України накладено штраф за повторне невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року у справі № 120/17795/21-а в розмірі 107360 гривень. Цією ухвалою вирішено стягнути половину суми штрафу в розмірі 53680 гривень на користь ОСОБА_1 , а іншу половину в розмірі 53680 гривень до Державного бюджету України.
На виконання частини 6 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) зазначені ухвали суду скеровано для виконання на адресу відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України.
13 липня 2023 року на адресу суду від відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України надійшло повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 28 червня 2023 року. У такому повідомленні йшлося про те, що пред`явлені до виконання ухвали не відповідають вимогам, що встановлені до виконавчого документа, а саме: в частині незазначення сторін виконавчого провадження (боржника та стягувача), дати набрання рішенням законної сили та строку пред`явлення рішення до виконання.
25 липня 2023 року ОСОБА_1 подано до суду заяву, у якій просив привести ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та 02 травня 2023 року у відповідність до вимог виконавчого документа, що передбачені Законом України "Про виконавче провадження". В обґрунтування поданої заяви ОСОБА_1 вказав, що відповідно до абзацу 2 пункту 12 частини 4 статті 4 Закону України "Про виконавче провадження" у разі невідповідності виконавчого документа вимогам, передбаченим статтею 4 цього Закону, стягувач має право звернутися до суду чи іншого органу (посадової особи), що видав виконавчий документ, щодо приведення його у відповідність із зазначеними вимогами.
Розглянувши подану ОСОБА_1 заяву, суд зважає на таке.
Згідно зі статтею 3 Закону України "Про виконавче провадження" відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню зокрема й ухвали судів у адміністративних справах у випадках, передбачених законом.
В силу приписів частини 6 статті 382 КАС України ухвала суду про накладення штрафу, що набрала законної сили, направляється для виконання до державної виконавчої служби. З наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня у розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції.
Відтак ухвала про накладення штрафу, постановлена в порядку статті 382 КАС України, є виконавчим документом, а тому має відповідати вимогам, що встановлені для такого документа статтею 4 Закону України "Про виконавче провадження".
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про виконавче провадження" у виконавчому документі зазначаються:
1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала;
2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ;
3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи;
4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності);
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків);
5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень;
6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню);
7) строк пред`явлення рішення до виконання.
У виконавчому документі можуть зазначатися інші дані (якщо вони відомі суду чи іншому органу (посадовій особі), що видав виконавчий документ), які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню рішення, зокрема місце роботи боржника - фізичної особи, місцезнаходження майна боржника, реквізити рахунків стягувача і боржника, номери їх засобів зв`язку та адреси електронної пошти.
Відповідно до абзацу 2 пункту 12 частини 4 статті 4 Закону України "Про виконавче провадження" у разі невідповідності виконавчого документа вимогам, передбаченим цією статтею, стягувач має право звернутися до суду чи іншого органу (посадової особи), що видав виконавчий документ, щодо приведення його у відповідність із зазначеними вимогами.
Саме на підставі зазначеної норми Закону України "Про виконавче провадження" ОСОБА_1 і звернувся до суду із заявою та вважає, що з огляду на повернення виконавчих документів (ухвал про накладення штрафу) без прийняття до виконання такі виконавчі документи слід привести у відповідність до вимог, що визначені згаданим вище Законом.
При цьому, як слідує зі змісту повідомлення головного державного виконавця від 28 червня 2023 року, виконавчі документи не відповідають вимогам виконавчого документа в частині пунктів 3, 6 та 7 частини 1 статті 4 Закону України "Про виконавче провадження", а саме в ухвалах не зазначено повне найменування (для юридичних осіб) або прізвища, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адресу місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; дату набрання рішенням законної сили; строк пред`явлення ухвал до виконання.
Так, ухвалами Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року на керівника Державної фіскальної служби України накладено штраф за невиконання та повторне невиконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року у справі № 120/17795/21-а відповідно. Половину суми штрафу стягнуто на користь ОСОБА_1 , а іншу половину - до Державного бюджету України.
Відтак в силу положень частини 2 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" в частині стягнення коштів на користь ОСОБА_1 саме він виступає стягувачем.
При цьому в частині стягнення коштів до Державного бюджету України стягувачем виступає Державна судова адміністрація України з огляду на таке.
Відповідно до абзацу 2 частини 4 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України.
Подібні за змістом приписи містяться і в Положенні про Державну судову адміністрацію України, що затверджене рішенням Вищої ради правосуддя від 17 січня 2019 року № 141/0/15-19.
Так, підпунктом 45 пункту 6 цього Положення визначено, що ДСА України відповідно до визначених завдань виступає стягувачем за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу).
Таким чином, стягувачем в ухвалах Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року в частині стягнення коштів до Державного бюджету України виступає Державна судова адміністрація України.
При цьому згідно з відповіддю з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 175058 від 07 серпня 2023 року керівником Державної фіскальної служби України з 22 грудня 2020 року є ОСОБА_2 , а тому саме він як посадова особа суб`єкта владних повноважень і є боржником за ухвалами Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року.
Щодо дати набрання законної сили ухвалами Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року, то слід врахувати наступне.
Згідно з частиною 1 статті 256 КАС України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відтак ухвала Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року набрала законної сили 15 лютого 2023 року, а ухвала Вінницького окружного адміністративного суду від 02 травня 2023 року - 18 травня 2023 року.
Щодо строку пред`явлення ухвал Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року до виконання, то суд зауважує таке.
Строки пред`явлення виконавчих документів до виконання, переривання строку давності пред`явлення виконавчого документа до виконання, поновлення пропущеного строку визначає стаття 12 Закону України "Про виконавче провадження".
Відповідно до частини 1 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття (частина 2 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження").
Тобто, за загальним правилом, виконавчий документ може бути пред`явлений до виконання протягом трьох років, а у випадку якщо стягувачем за виконавчим документом є держава, то такий пред`являється до виконання протягом трьох місяців. При цьому строк пред`явлення виконавчого документа встановлюється з наступного дня після набрання виконавчим документом (в даному випадку ухвалою суду) законної сили.
З огляду на те, що ухвала Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року набрала законної сили 15 лютого 2023 року, тому строк пред`явлення такої ухвали до виконання стягувачем ОСОБА_1 закінчується 16 лютого 2026 року, а строк пред`явлення такої ухвали до виконання стягувачем Державною судовою адміністрацією України закінчується 16 травня 2023 року. При цьому строк пред`явлення до виконання ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 02 травня 2023 року (яка набрала законної сили 18 травня 2023 року) для стягувача ОСОБА_1 завершується 19 травня 2026 року, а для стягувача Державної судової адміністрації такий строк завершується 19 серпня 2023 року.
Таким чином, з огляду на викладене вище суд дійшов висновку, що ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року слід привести у відповідність до вимог виконавчого документа, що визначені статтею 4 Закону України "Про виконавче провадження", шляхом зазначення інформації щодо сторін виконавчого провадження, дати набрання виконавчими документами законної сили, строку пред`явлення судових рішень до виконання, про що йдеться у мотивувальній частині цієї ухвали.
Керуючись статтями 382 КАС України та статями 3, 4, 12 Закону України "Про виконавче провадження",
УХВАЛИВ:
Привести у відповідність до вимог виконавчого документа ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року та від 02 травня 2023 року у справі № 120/17795/21-а, шляхом зазначення такої інформації:
стячувач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 );
стягувач: Державна судова адміністрація України (вул. Липська, 18/5, м. Київ, код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 26255795);
боржник: керівник Державної фіскальної служби України Мельник Вадим Іванович (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 39292197);
ухвала Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року набрала законної сили 15 лютого 2023 року;
ухвала Вінницького окружного адміністративного суду від 02 травня 2023 року набрала законної сили 18 травня 2023 року;
строк пред`явлення ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року до виконання ОСОБА_1 - 16 лютого 2026 року;
строк пред`явлення ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року до виконання Державною судовою адміністрацією України - 16 травня 2023 року;
строк пред`явлення ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 02 травня 2023 року до виконання ОСОБА_1 - 19 травня 2026 року;
строк пред`явлення ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 02 травня року до виконання Державною судовою адміністрацією України - 19 серпня 2023 року.
Копії ухвал Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2023 року, від 02 травня 2023 року, а також цієї ухвали направити стягувачам та боржнику.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 КАС України.
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2023 |
Оприлюднено | 04.09.2023 |
Номер документу | 113166386 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні