Герб України

Рішення від 15.09.2010 по справі 2-11316/10

Кіровський районний суд м.кіровограда

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 2-11316/2010

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2010 року Кіровськ ий районний суд міста Кірово града в складі:

головуючого: судді Петрова Р.І.,

при секретарі: Колосо вій Н.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Кі ровограді справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенс ійного фонду України в місті Кіровограді про зобов'язанн я вчинити дії щодо виплати що місячної державної соціальн ої допомоги „Дітям війни”, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулась до су ду з позовом до управління Пе нсійного фонду України в міс ті Кіровограді , в якому проси ть зобов'язати відповідача н арахувати на її користь недо плачену, як дитині війни, щомі сячну державну соціальну доп омогу за період з 9 липня 2007 рок у по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 20 08 року по 31 грудня 2008 року та з 1 сі чня 2009 року по 31 грудня 2009 року, ви знати протиправною бездіяль ність відповідача щодо незді йснення перерахунку і виплат и підвищення пенсії.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що вона, як дитина ві йни, відповідно до ст. 6 Закону України „Про соціальний зах ист дітей війни” з 1 січня 2006 року має право на о тримання щомісячної допомог и у розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком, однак, така допом ога відповідачем їй в повном у обсязі не виплачувалась. Пу нктом 17 статті 77 Закону У країни „Про Державний бюджет України на 2006 рік” дію ст.6 Зако ну України „Про соціальний з ахист дітей війни” зупинено на 2006 рік. Пунктом 12 статті 71 Зак ону України „Про Державний б юджет України на 2007 рік” дію ст . 6 Закону України „Про соціаль ний захист дітей війни” зупинено на 2007 рік. Рішенням К онституційного Суду У країни від 9 липня 2007 року № 6-рп/2 007 визнано неконституційним п . 12 ст. 71 Закону України „П ро державний бюджет України на 2007 рік”, яким зупинено дію ст . 6 Закону України „Про с оціальний захист дітей війни ”. Згідно пп. 2 п. 41 розділу II Закону України „Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України” ві д 28.12.2007 року №107-VI, ст. 6 Закону Украї ни „Про соціальний захист ді тей війни” від 18.11.2004 року №2195-ІV ви кладено в новій редакції, згі дно якої дітям війни (крім тих , на яких поширюється дія Зако ну України „Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту”) до пенсії ви плачується підвищення у розм ірі надбавки, встановленої д ля учасників війни. Частиною 4 статті 14 Закону України „Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту” від 22.10.1993 року №3551-ХІІ визначено , що учасникам війни пенсії пі двищуються на 10 відсотків про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність . Рішенням Конституційного С уду України від 22 травня 2008 рок у №10-рп/2008 п.п. 2 п. 41 розділу II Закон у України „Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України” від 28.12.2007 р оку №107-VI, визнано неконституці йним. Незважаючи на це, управ ління Пенсійного фонду Украї ни в місті Кіровограді не спл ачує належну їй до виплати що місячну державну соціальну д опомогу.

Позивач свої вимоги підтри мала, при цьому подала заяву п ро розгляд справи за її відсу тності.

Представник відповідача п росив розглядати справу за й ого відсутності, при цьому в п исьмових запереченнях проти позову позовні вимоги позив ача не визнав та пояснив, що не заперечує соціальний і прав овий статус позивача, який ді йсно є „дитиною війни”, але уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в місті Кіровограді, як територіальне управління не має жодного відношення до ко штів державного бюджету. Вва жає, що жоден з правових актів , які регулюють дані правовід носини не покладає обов'язку на органи Пенсійного фонду н арахування та проведення заз начених в позові виплат.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд приход ить до висновку, що позов підл ягає задоволенню за таких пі дстав.

У відповідності до ст. 1 Зако ну України „Про соціальний з ахист дітей війни” від 18.11.2004 рок у № 2195-ІV, дитиною війни визнаєт ься особа, яка є громадянином України та якій на час закінч ення (2 вересня 1945 року) Другої с вітової війни було менше 18 рок ів.

Судом встановлено, що відпо відно до пенсійного посвідче ння позивач є дитиною війни, т обто вона має право на пільги передбачені Законом України „Про соціальний захист діте й війни”.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач не отримує ін ші види підвищення пенсії за віком та інші щомісячні держ авні соціальні допомоги.

У відповідності до ст.ст. 6, 7 в казаного Закону, дітям війни пенсії підвищуються на 30 відс отків мінімальної пенсії за віком. Фінансове забезпеченн я державних соціальних гаран тій, передбачених цим законо м, здійснюються за рахунок ко штів Державного бюджету Укра їни.

Мінімальна пенсія за віком відповідно до ст. 28 Закону Укр аїни „Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння” встановлюється у розмір і прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність.

Пунктом 17 статті 77 Зак ону України „Про Державний б юджет України на 2006 рік” дію ст . 6 Закону України „Про соціаль ний захист дітей війни” зупи нено на 2006 рік. Законом України „Про внесення змін до З акону України „Про Державний бюджет України на 2006 рік” від 1 9.01.2006 року №3367-IV п.17 ст.77 вказаного З акону виключено, а ст.110 виклад ено в новій редакції, згідно я кої пільги дітям війни, перед бачені ст.6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни” від 18.11.2004 року №2195-ІV, запрова джуються у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюдж ету у першому півріччі , у порядку, визначеному Кабін етом Міністрів України за по годженням з Комітетом Верхов ної Ради України з питань бюджету. Однак, протягом 2006 рок у Верховною Радою Україн и та Кабінетом Міністр ів України відповідни х нормативно-правових актів не видавалось і положення ст .110 Закону України „Про Держав ний бюджет України на 2006 рік” в зазначеній частині не реалі зовані.

Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни „Про Державний бюджет У країни на 2007” від 19.12.2006 року № 489-V ді ю ст. 6 Закону України „Про соц іальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року № 2195-IV на 2007 рік зупин ено.

Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року № 6-рп /2007 положення п.12 ст. 71 Закону Укр аїни „Про Державний бюджет У країни на 2007 рік” визнанні нек онституційними.

Згідно ч. 2 ст. 152 Конституції У країни, відповідно до якої За кони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнанн і неконституційними, втрачаю ть чинність з дня ухвалення К онституційним Судом України рішення про їх неконституці йність. Рішення зворотної ді ї в часі не має.

З 9 липня по 31 грудня 2007 року по зивач мала правові підстави для нарахування підвищення п енсії на 30 відсотків мінімаль ної пенсії за віком, передбач еного ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей вій ни”, і тому в цій частині позов ні вимоги підлягають задовол енню.

Згідно пп. 2 п. 41 розділу II Зако ну України „Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України” від 28.12.20 07 року №107-VI, ст. 6 Закону України „ Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-ІV викла дено в новій редакції, згідно якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту”) до пенсії випл ачується підвищення у розмір і надбавки, встановленої для учасників війни. Частиною 4 ст атті 14 Закону України „Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту” ві д 22.10.1993 року №3551-ХІІ визначено, що учасникам війни пенсії підв ищуються на 10 відсотків прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність.

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку №10-рп/2008 п.п. 2 п. 41 розділу II Зако ну України „Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України” від 28.12.20 07 року №107-VI, визнано неконститу ційним.

Судом встановлено, що з 1 січ ня 2008 року позивачу підвищено пенсію на 10 відсотків від про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатність на підставі ст. 6 Закону Украї ни „Про соціальний захист ді тей війни” (в редакції від 28.12.2007 року). З 22 травня 2008 року, на підс таві рішення Конституційног о Суду України №10-рп/2008, перерах унок пенсії з урахуванням ст . 6 Закону України „Про соціаль ний захист дітей війни” (в ред акції від 18.11.2004 року) позивачу у правлінням Пенсійного фонду України не проводився.

У зв' язку з цим, суд дійшов висновку, що з 22 травня 2008 року п озивач має право на отриманн я підвищення пенсії, не на 10 ві дсотків від прожиткового мін імуму для осіб, які втратили п рацездатність, а на 30 відсотк ів мінімальної пенсії за вік ом.

На підставі зазначеного, уп равлінню Пенсійного фонду Ук раїни належить здійснити поз ивачу перерахунок пенсії, по чинаючи з 22 травня 2008 року, згід но вище вказаного законодавс тва України, і тому в цій части ні позовні вимоги також слід задовольнити.

У 2009 році Верховною Радою України не приймались норма тивні акти щодо обмеження ви щезазначеної пільги „Дітям в ійни”, а тому вимоги позивача про отримання підвищення пе нсії на 30 відсотків мінімальн ої пенсії за віком впродовж 200 9 року є обґрунтованими.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням б юджетних коштів, яке базуєт ься на спеціальних та чинних на час виникнення спірних пр авовідносин нормативно-прав ових актах національного зак онодавства, не може бути пост авлена у залежність від бюдж етних асигнувань, тобто поси лання органами державної вла ди на відсутність коштів як н а причину невиконання своїх зобов'язань судом не приймає ться до уваги.

У справі „Кечко проти Украї ни'” Європейський Суд з прав л юдини констатував, що не прий має аргумент Уряду щодо відс утності бюджетних асигнуван ь, оскільки органи державної влади не можуть посилатись н а відсутність коштів як на пр ичину невиконання своїх зобо в'язань.

Правовідносини, що виникаю ть в процесі реалізації прав а на отримання надбавки до пе нсії засновані на принципі ю ридичної визначеності. Зазна чений принцип не дозволяє де ржаві посилатися на відсутні сть певного нормативного акт а, який визначає механізм реа лізації прав та свобод грома дян, закріплених у конституц ійних та інших актах. Як свідч ить позиція Суду ЄС у справі ( Case 41\74 van Duyn v.Home Office ) принцип юридич ної визначеності означає, що зацікавлені особи повинні м ати змогу покладатися на зоб ов'язання, взяті державою, нав іть якщо такі зобов'язання мі стяться у законодавчому акті , який загалом не має автомати чної прямої дії. Така дія зазн аченого принципу пов'язана з іншим принципом - відповідал ьності держави, який полягає у тому, що держава не може пос илатися на власне порушення зобов'язань для запобігання відповідальності. При цьому, якщо держава чи орган публіч ної влади схвалили певну кон цепцію, в даному випадку це де ржавна соціальна підтримка д ітей війни, така держава чи ор ган вважатимуться такими, що діють протиправно, якщо вони відступлять від такої політ ики чи поведінки, зокрема, щод о фізичних осіб без завчасно го повідомлення про зміни в т акій політиці чи поведінці, о скільки схвалення такої полі тики чи поведінки дало підст ави для виникнення обґрунтов аних сподівань у фізичних ос іб стосовно додержання держа вою чи органом публічної вла ди такої політики чи поведін ки.

Конституційний Суд Україн и у рішенні від 11 жовтня 2005 року № 8-рп/2005 (справа про рівень пенс ії і щомісячного довічного г рошового утримання) зазначив , що зміст прав і свобод людини - це умови і засоби, які визнач ають матеріальні та духовні можливості людини, необхідні для задоволення потреб її іс нування і розвитку. Обсяг пра в людини - це кількісні показн ики відповідних можливостей , які характеризують його мно жинність, величину, інтенсив ність і ступінь прояву та вир ажені у певних одиницях вимі ру.

Звуження змісту прав і своб од означає зменшення ознак, з містовних характеристик мож ливостей людини, які відобра жаються відповідними правам и та свободами, тобто якісних характеристик права. Звужен ня обсягу прав і свобод - це зм еншення кола суб'єктів, розмі ру території, часу, розміру аб о кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання пра в і свобод, тобто їх кількісно ї характеристики.

Враховуючи те, що позивач є дитиною війни, вона наділена державою певним правовим ст атусом, який включає в себе і п раво на додаткові елементи с оціального захисту, зокрема право на отримання надбавки до пенсії.

Посилання відповідача на н еврегульованість питання об числення розміру пенсії дітя м війни чинним законодавство м, не приймається судом до ува ги, оскільки ст. 6 Закону Украї ни „Про соціальний захист ді тей війни” визначено, що дітя м війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання ч и державна соціальна допомог а, що виплачується замість пе нсії, підвищуються на 30 відсот ків мінімальної пенсії за ві ком. З огляду на викладене, дан е питання цілком врегульован е чинним законодавством Укра їни.

Крім того, незважаючи на ком петенцію деяких органів влад и по наданню обов'язкових роз 'яснень щодо виконання вимог законодавства, наявність чи відсутність будь-яких відом чих чи міжвідомчих роз'яснен ь, інструкцій та розпоряджен ь щодо механізму виконання н орм Закону України не може бу ти підставою для невиконання цих норм, якщо це тягне за соб ою порушення прав та законни х інтересів громадян України .

Відповідно до п.1, п.3, п.15 Полож ення про Пенсійний фонд Укра їни, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 24.10.2007р. № 1261, Пенсійний фонд України є центральним о рганом виконавчої влади, дія льність якого спрямовується і координується Кабінетом М іністрів України через Мініс тра праці та соціальної полі тика, одним з основних завдан ь якого є забезпечення своєч асного і в повному обсязі фін ансування та виплати пенсій, допомог на поховання, тощо, як і здійснюються за рахунок ко штів Пенсійного фонду Україн и та інших джерел, визначених законодавством. Пенсійний ф онд України здійснює свої по вноваження безпосередньо та через утворені в установлен ому порядку головні управлін ня Фонду в Автономній Респуб ліці Крим, областях, міст Києв а та Севастополя, управління в районах, містах і районах у містах.

Зважаючи на те, що суд не впр аві виконувати функції суб'є кта владних повноважень, пок ладені на нього законом, та те , що питання перерахунку пенс ій відносяться до компетенці ї органів Пенсійного фонду У країни, суд визнав необхідни м зобов'язати управління Пен сійного фонду України в міст і Кіровограді здійснити пере рахунок щомісячного підвище ння до пенсії позивачу, почин аючи з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гру дня 2008 року та за 2009 рік, відпові дно до ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей вій ни” та здійснити їй виплату.

Бездіяльність управління Пенсійного фонду України в м істі Кіровограді щодо нездій снення перерахунку та виплат и позивачу підвищення пенсі ї згідно ст. 6 Закону України „ Про соціальний захист дітей війни” за період з 9 липня по 31 г рудня 2007 року, з 22 травня 2008 року п о 31 грудня 2008 року та за 2009 рік в р озмірі 30 відсотків мінімальн ої пенсії за віком знайшла св оє підтвердження.

З огляду на викладене та кер уючись ч. 2 ст. 152 Конституції Ук раїни, ст. 1, 6, 7 Закону України „П ро соціальний захист дітей в ійни” від 18.11.2004 року № 2195- IV (із змін ами та доповненнями), ч. 4 ст. 14 За кону України „Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту” від 22.10.1993 рок у № 3551-ХП, ст. 28 Закону України „П ро загальнообов'язкове держа вне пенсійне страхування” ві д 09.07.2003 року № 1058-1, п.17 ст. 77 Закону Ук раїни „Про Державний бюджет України на 2006 рік” від 20.12.2005 року № 3235-ІV (із наступними змінами), с т. 58, п. 12 ст. 71 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.2006 року № 489-V, п. 2 п. 41 ро зділу II Закону України „Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік та про внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни” від 28.12.2007 року № 107-VI, рішенням Конституційного суду Україн и від 09.07.2007 року №6-рп/2007, рішенням Конституційного Суду Україн и від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, ст.с т. 10, 11, 212-215 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до управл іння Пенсійного фонду Україн и в місті Кіровограді про зоб ов'язання вчинити дії щодо ви плати щомісячної державної с оціальної допомоги „Дітям ві йни” задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бе здіяльність управління Пенс ійного фонду України в місті Кіровограді щодо нездійснен ня перерахунку та виплати О СОБА_1 підвищення пенсії зг ідно ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війн и” за період з 9 липня по 31 грудн я 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року та за 2009 рік в розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.

Зобов'язати управління П енсійного фонду України в мі сті Кіровограді провести пе рерахунок та виплату підвище ння пенсії ОСОБА_1 в розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком як це передбаче но ст. 6 Закону України „Про со ціальний захист дітей війни” з урахуванням норм ч. 1 с т. 28 Закону України „Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування” за період з 9 липня по 31 грудня 2007 року, з 22 т равня 2008 року по 31 грудня 2008 року та за 2009 рік з урахуванням різн иці, яка була виплачена у цей п еріод.

Стягнути з управління Пе нсійного фонду України в м. К іровограді на користь ОСО БА_1 судові витрати у виді в итрат на інформаційно-техніч не забезпечення, понесені по зивачем при зверненні до суд у, в розмірі 37 гривень.

Стягнути з Державного бю джету України на користь ОС ОБА_1 судові витрати у виді с удового збору, понесені пози вачем при зверненні до суду, в розмірі 8,50 гривень.

Апеляційна скарга на ріш ення суду може бути подана до апеляційного суду Кіровогра дської області через Кіровсь кий районний суд м. Кіровогра да протягом десяти днів з дня його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому зас іданні під час проголошення судового рішення, можуть под ати апеляційну скаргу протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії цього рішення.

Суддя Кіровського райо нного

суду міста Кіровограда Петров Р.І.

СудКіровський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення15.09.2010
Оприлюднено28.09.2010
Номер документу11324575
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-11316/10

Ухвала від 22.02.2021

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Маріуполя

Кулик С. В.

Ухвала від 16.07.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Ухвала від 15.09.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Р. І.

Рішення від 16.12.2010

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Дюженко Л. А.

Рішення від 06.10.2010

Цивільне

Краснолуцький міський суд Луганської області

Ковальчук Галина Леонідівна

Рішення від 25.11.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Маріуполя

Помогайбо Володимир Олексійович

Ухвала від 12.10.2010

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Садчиков Дмитро Володимирович

Рішення від 07.10.2010

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Головчак Мар'ян Михайлович

Ухвала від 05.10.2010

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Нікітіна Світлана Йосипівна

Рішення від 15.09.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Петров Роман Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні