Ухвала
від 06.09.2023 по справі 815/2654/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

06 вересня 2023 року

м. Київ

справа №815/2654/18

адміністративне провадження № К/990/544/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Стеценка С.Г.,

суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення постанови Верховного Суду від 18.05.2023

у справі №815/2654/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМП ПЛЮС+»

до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної інспекції архітектури та містобудування України

за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3

про визнання протиправним та скасування наказу про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, зобов`язання поновити запис про реєстрацію декларації

УСТАНОВИВ:

Верховний Суд постановою від 18.05.2023 рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08.09.2022 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30.11.2022 скасував в частині відмови у задоволенні позовних вимог.

Ухвалив в цій частині нову постанову про задоволення позовних вимог.

Зобов`язав Державну архітектурно-будівельну інспекцію України поновити запис про реєстрацію декларації № ОД 08212080240 від 22.05.2012 у Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08.09.2022 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 30.11.2022 залишив без змін.

14.08.2023 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради звернулося до Верховного Суду із заявою про роз`яснення зазначеної постанови Верховного Суду, в якій просить роз`яснити постанову Верховного Суду від 18.05.2023 у справі №815/2654/18 в частині зазначення який саме існуючий орган влади зобов`язаний виконати рішення суду щодо запису в Реєстр будівельної діяльності ЄДЕССБ, яким чином здійснити саме поновлення за новим порядком ведення реєстру та на кого покладається компенсація судових зборів і в якому розмірі (частинах).

Також в обґрунтування заяви вказує, що станом на дату прийняття постанови Верховного Суду від 18.05.2023, яку заявник просить роз`яснити, ліквідовано ДАБІ України. Враховуючи вищезазначене, відповідачами по справі № 815/2654/18, яких не ліквідовано, є ДІАМ та Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, тому, заявнику не зрозуміло, в який спосіб повинно бути виконано постанову Верховного Суду від 18.05.2023 по справі №815/2654/18. Отже, заявник зазначає, що незрозуміло, хто саме має виконати рішення Верховного Суду, а також незрозуміло, в який реєстр необхідно поновлювати запис; незрозуміло, як здійснити поновлення запису вже за новим порядком ведення реєстру (за нових вимог до замовника будівництва); незрозуміло, на кого покладається компенсація судових зборів та в якому розмірі (частинах).

Згідно з частиною третьою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження.

Постанова Верховного Суду від 18.05.2023, яку просить роз`яснити Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, ухвалена Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду судді-доповідача - Стеценка С.Г., суддів: Бучик А.Ю., Рибачука А.І. в порядку письмового провадження.

Станом на момент надходження заяви Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення постанови Верховного Суду від 18.05.2023 у справі №815/2654/18 та протягом десяти днів з дня її надходження, суддя Бучик А.Ю. перебувала у відпустці (наказ №158-кв від 25.07.2023).

Вирішуючи заяву Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення судового рішення, Суд виходить з наступного.

Відповідно до частин першої та другої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали. Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

За загальними нормами права роз`яснення судом ухваленого ним рішення здійснюється насамперед з метою усунення такого недоліку, як незрозумілість судового рішення (наприклад, можливість неоднакового тлумачення висновків суду), що перешкоджає його належному виконанню. Зрозумілість рішення полягає в тому, що його резолютивна частина не припускає кілька варіантів тлумачення.

У заяві про роз`яснення рішення зазначається, що саме у рішенні є незрозумілим, в чому полягає неясність рішення, які припускаються варіанти тлумачення рішення, як це впливає на його виконання. Роз`яснення інших частин рішення (крім резолютивної) не має правового значення, оскільки вони не мають обов`язкового характеру.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 20.02.2019 у справі № 814/907/16 та від 01.09.2020 у справі №806/984/18.

Як видно з постанови Верховного Суду від 18.05.2023 колегія суддів Верховного Суду у цій справі дійшла висновку про те, що з огляду на встановлену протиправність оскаржуваного наказу Управління ДАБК Одеської міської ради №01-13/123ДАБК від 22.05.2018 про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 08212080240 від 22.05.2012, колегія суддів вважає, що наявні підстави для задоволення позову в частині вимоги про зобов`язання ДАБІ України поновити запис про реєстрацію декларації № ОД 08212080240 від 22.05.2012 у Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Отже, постанова Верховного Суду від 18.05.2023 є зрозумілою, її резолютивна частина містить чіткі висновки результату розгляду касаційної скарги, та не містить положень, які допускають її неоднозначне розуміння.

Крім того, Суд вважає за необхідне зазначити, що у поданій Управлінням ДАБК Одеської міської ради заяві про роз`яснення судового рішення заявник просить роз`яснити порядок виконання постанови Верховного Суду від 18.05.2023.

Проте чинним законодавством передбачено механізм надання роз`яснення змісту судового рішення, а не роз`яснення порядку виконання судового рішення. Таким чином, із поданої заяви вбачається, що порушені заявником питання стосуються роз`яснення порядку та способу виконання рішення, а тому до них не може бути застосовано механізм, визначений статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд в ухвалі від 16.08.2023 у справі №382/904/17.

Враховуючи зазначене, Суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Управління ДАБК Одеської міської ради про роз`яснення постанови Верховного Суду від 18.05.2023 у справі №815/2654/18.

Керуючись статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про роз`яснення постанови Верховного Суду від 18.05.2023 у справі №815/2654/18

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

С.Г. Стеценко

А.Ю. Бучик ,

А.І. Рибачук,

Судді Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення06.09.2023
Оприлюднено07.09.2023
Номер документу113276820
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —815/2654/18

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Рішення від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні