Ухвала
від 15.03.2024 по справі 815/2654/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про повернення судового збору

15 березня 2024 року

м. Київ

справа №815/2654/18

адміністративне провадження №К/9901/9011/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., суддів Чиркіна С.М. та Шарапи В.М., розглянувши клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" про повернення надмірно сплаченого судового збору за подання касаційної скарги

на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2018 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2019 року

у справі №815/2654/18

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+"

до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Державної архітектурно-будівельної інспекції України

про визнання недійсним наказу,-

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Верховного Суду від 19 червня 2019 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2018 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2019 року за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання недійсним наказу.

Постановою Верховного Суду від 11 березня 2021 року касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМП-ПЛЮС+» задоволено частково. Скасовано рішення Одеського окружного адміністративного суду від 09 жовтня 2018 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2019 року, а справу направлено на новий розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

14 березня 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" звернулося з клопотанням про повернення надмірно сплаченого судового збору за подання касаційної скарги.

В обґрунтування клопотання відповідач вказує, що відповідно до квитанції від 29 березня 2019 року №0.0.1311342317.1 позивачем сплачено 10572,00 грн судового збору за подання касаційної скарги у адміністративній справі №815/2654/18.

На думку позивача, сума судового збору за подання касаційної скарги, враховуючи розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб 1762,00 грн, а також дві немайнові вимоги, повинна складати 7048,00 грн, а тому судовий збір у розмірі 3524,00 грн підлягає поверненню, як такий, що внесений у більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Вирішуючи клопотання про повернення надмірно сплаченого судового збору колегія суддів з`ясувала наступне.

Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01 січня 2018 року становив 1762,00 грн.

При зверненні до суду першої інстанції позивачем було заявлено дві вимоги немайнового характеру про:

- визнання протиправним та скасування наказу №01-13/123 Управління ДАБК Одеської МР від 22 травня 2018 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 08212080240 від 22 травня 2012 року;

- зобов`язання поновити запис про реєстрацію декларації №ОД 08212080240 від 22 травня 2012 року в Єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Відповідно до вимог статті 4 Законом України від 08 липня 2011 року №3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон №3674-VI) (в редакції чинній на час подання позову) за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру юридичній особі необхідно було сплатити 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб за кожну вимогу немайнового характеру, що складало 3524,00 грн.

Згідно з підпунктом 3 пункту 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI за подання касаційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Отже сума судового збору, яка підлягала сплаті при поданні касаційної скарги складала: 3524,00 грн х 200% = 7048,00 грн.

В такому випадку колегія суддів дійшла висновку, що скаржник сплатив судовий збір за подання касаційної скарги в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Частиною другою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону №3674-VI сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Враховуючи зазначене, Суд вбачає підстави для задоволення клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" про повернення надмірно сплаченого судового збору у розмірі: 3524,00 грн (10572,00 грн - 7048,00 грн).

Керуючись статтею 7 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року №3674-VI, статтями 132, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд, -

УХВАЛИВ:

1. Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" про повернення надмірно сплаченого судового збору задовольнити.

2. Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "ТЕМП-ПЛЮС+" судовий збір у розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) грн 00 коп., що був сплачений згідно з квитанцією від 29 березня 2019 року №0.0.1311342317.1.

3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Я.О. Берназюк

Судді: С.М. Чиркін

В.М. Шарапа

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення15.03.2024
Оприлюднено19.03.2024
Номер документу117730074
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —815/2654/18

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Рішення від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні